دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۴۸ - Feb 28, 2005
پايان دومين اجلاس مقدماتي جامعه اطلاعاتي
ايران تغيير حاكميت اينترنت را پيگيري مي كند
گروه انفورماتيك: ايران با همكاري كشورهايي مثل برزيل و چين موضوع تغيير حاكميت فعلي اينترنت را پيگيري مي كند.
به گزارش آي تي ايران، دبير شوراي عالي اطلاع رساني، نصرالله جهانگرد، در پايان سفر خود به اجلاس مقدماتي جامعه اطلاعاتي تاكيد كرد كه نظرات ايران در قالب پيشنهادات مختلف درباره حاكميت اينترنت در اين اجلاس مطرح شد و ما همچنان موضوع تغيير حاكميت اينترنت را پيگيري مي كنيم.
به گفته جهانگرد حضور فعالانه ايران در كار گروه راهبري اينترنت سازمان ملل و پيگيري موضوع عملاً نشان دهنده جهت خط مشي اين كشور و همكاري در جهت يافتن راهكارهاي تغيير و اصلاح مديريت فعلي اينترنت است،افزود: نظرات ايران در اجلاس مقدماتي جامعه اطلاعاتي مورد استقبال نمايندگان كشورهاي مختلف قرار گرفت.
دومين اجلاس مقدماتي جامعه اطلاعاتي روز جمعه پس از ۵ روز برگزاري در ژنو به كار خود پايان داد.
پايان خوش
اجلاس پيش مقدماتي ژنو كه از ۲۰ فوريه با همكاري سازمان ارتباطات بين المللي و دبيرخانه اجلاس جهاني جامعه اطلاعاتي در ژنو شروع شده بود به كار خود پايان داد.
سخنراني جوامع مدني و كنفرانس هاي خبري آخرين فعاليت هايي بودند كه PrepCom ،دوم شاهد آن بود.
به گزارش ايسنا،  در پايان اين مراسم اين احساس به حاضران دست داد كه جامعه اطلاعاتي مي تواند با بازگشت به ريشه ها و مباني خود پلي ميان شكاف ديجيتالي ايجاد كرده و يا اصلاً آن را از ميان ببرد چرا كه با تشكيل جامعه اطلاعاتي و دسترسي آزاد همگان به اطلاعات و وسايل ارتباطي ديگر فقر اطلاعاتي مفهومي نخواهد داشت. در اين اجلاس و بخصوص در دو روز پاياني اكثر صحبت ها و سخنراني ها به سمت دولت الكترونيك و تحقق اين نوع دولت براي آسايش و آرامش مردم به ميان مي آيد.
در روز آخر، گزارش بانك جهاني در خصوص شكاف اطلاعاتي و دسترسي مردم به فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي نيز به حاضران دلگرمي مي داد.
مسوولان هيأت هاي كشورهاي مختلف در روز اختتاميه اين اجلاس بر روي هر چه بهتر برگزار شدن نشست هاي بعدي و اجلاس تونس تأييد كرده و بار ديگر بر ايجاد جامعه اطلاعاتي به عنوان يكي از راهكارهاي زندگي بر دغدغه بشري در هزاره سوم پافشاري كردند.
در اين اجلاس بار ديگر به رعايت حقوق وبلاگ نويسان و فعالان زمينه هاي رونامه نگاري سايبر تاكيد شده و اعضا رعايت حقوق فعالان اينترنتي و فناوري هاي اطلاعاتي و ارتباطي را به عنوان يكي از پايه هاي تحقق جامعه اطلاعاتي به حساب آوردند.
اما در هر حال و با همه تفاسير، PrepCom دوم نيز با تصميم گيري ها، امضاي تفاهمنامه ها و تبادل انديشه ها براي برگزاري اجلاسي باشكوه تر ساعت ۷ روز گذشته، ۲۵ فوريه به كار خود پايان داد.

فيفا تصميم گرفت
استفاده از توپ هاي ديجيتالي در جام جهاني ۲۰۰۶
001404.jpg
گروه انفورماتيك: فدراسيون جهاني فوتبال، فيفا، قصد دارد در جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان از توپ هاي ديجيتالي فوتبال استفاده كند. توپ ديجيتالي حاوي يك ميكروچيپ حساس است كه به محض گذشتن توپ از خط گل با ايجاد صدايي خفيف به داور هشدار مي دهد. فيفا هم اكنون در حال انجام آزمايش هاي اوليه براي استفاده از اين توپ ها در جام جهاني ۲۰۰۶ است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سازمان بين المللي قانون گذاري فوتبال( (IFAB كه مسئوليت تعيين قوانين و قاعده  هاي اين بازي پرطرفدار را دارد، در جلسه روز شنبه گذشته با استفاده از اين توپ جديد در جام جهاني نوجوانان زير هفده سال كه قرار است از ۱۶ سپتامبر تا دوم اكتبر سال جاري در كشور پرو برگزار شود موافقت كرد. اين توپ ديجيتالي كه توسط شركت لوازم ورزشي( آديداس )ساخته شده است، روز چهارشنبه گذشته در تمرين تيم نورنبرگ آلمان مورد استفاده قرار گرفت. شركت آديداس كاركرد توپ جديد را به اين صورت توجيه مي كند كه به محض گذشتن توپ از خط گل ميكروچيپ كار گذاشته شده در درون آن علائمي را به ساعت مچي داور مي فرستد و داور مي تواند از صحت و سقم گل زده شده اطمينان حاصل كند. چيزي كه در بازپخش هاي تلويزيوني بسيار مشهود است اما تشخيص آن براي داوران در جريان بازي كمي دشوار است. سپ بلاتر، رئيس فدراسيون جهاني فوتبال، معتقد است روزي نيست كه فناوري وسيله جديدي را به بازار ندهد و انسان را به صرافت مصرف نيندازد اما رسالت اصلي سازمانها و نهادهاي تعيين كننده حصول اطمينان از كاركرد درست و قابل استفاده اين وسايل است.
بلاتر در خصوص توپ ديجيتالي گفت: كليد اصلي و تعيين كننده استفاده از توپ ديجيتالي منافات نداشتن و اختلال ايجاد نكردن اين وسيله با قواعد و قوانين بازي فوتبال است.
نياز به فناوري پيشرفته در فوتبال زماني احساس شد كه در موارد مختلفي گل هاي بازيكنان مورد توجه قرار نگرفت؛ گل تاتنهام به تيم منچستر يونايتد زماني كه دروازه بان منچستر توانست توپ را پشت خط گل بگيرد، مشكلات زيادي براي داوران در پذيرش يا عدم پذيرش گل ايجاد كرد و عاقبت هم مورد قبول واقع نشد چرا كه داور و خط نگهدار هيچ كدام نتوانستند تشخيص دهند كه آيا توپ از خط گذشته بود يا خير.
به هر حال طبق گفت وگويي كه بلاتر با خبرگزاري آسوشيتدپرس انجام داد اينكه آيا توپ ديجيتالي در بازي هاي سال ۲۰۰۶ استفاده خواهد شد يا خير هنوز ترديد وجود دارد و اين امر منوط به انجام آزمايش هاي متعدد است. اين در حالي است كه توماس وان شايك سخنگوي شركت آديداس بر قابل استناد بودن صددرصد اين توپ ها تأكيد فراوان داشت.

دانشمند
001407.jpg
دانشمند بنام سازمان فضايي ناسا «اوريت گيبسون» در حال ارايه احتمال هاي موجود از وجود حيات در سياره مريخ است. در كنفرانس اخيري كه سازمان فضايي آمريكا و اروپا (ESA) مشتركاً ترتيب داده بودند موضوع و جريان زندگي در فضا به علت يافته هاي جديد اين دو سازمان برجسته ترين عنوان اين كنفرانس شناخته شد.

نرم افزار
آي بي ام از نرم افزار منبع آزاد وب پشتيباني مي كند
گروه انفورماتيك: آي بي ام در حال پشتيباني از يك فناوري منبع آزاد توسعه وب به نام PHP است.
اين شركت خبر همكاري خود با شركت Zend Technologies را براي توليد بسته اي به نام Zend Core اعلام كرده است. اين بسته شامل پايگاه داده Cloudscape آي بي ام و ابزارهاي توسعه PHP شركت Zend است.
به گزارش systemgroup، شركت Zend ابزارهايي را به فروش مي رساند كه مبتني بر ويرايش منبع آزاد محصول PHP بوده و نيز سرويس هاي مربوطه را ارايه مي دهد.
اين دو شركت قصد دارند برنامه هايي را براي بهبود عملكرد PHP با پايگاه هاي داده شركت و پروتكل هاي خدمات وب ارايه دهند. آي بي ام نيز تصميم دارد بخشي را بر روي وب سايت توسعه دهنده خود به PHP اختصاص دهد كه شامل منابع فني نظير نامه هاي سفيد (white papers) خواهد بود. Zend Core در نيمه دوم سال به صورت رايگان قابل دانلود خواهد بود.
PHP كه در اصل همان Personal Home Page است، زباني رايج و مورد استفاده براي توليد صفحات است. برخلاف زبان هايي مانند جاوا و يا C، يادگيري زبان هايي نظير PHP امري بسيار ساده و آسان بوده و براي امور ساده تري نيز از آن ها استفاده مي شود.
PHP داراي جامعه منبع آزاد پر جنب و جوشي در اطراف خود بوده و اغلب براي توليد برنامه هاي كاربردي كه بر روي لينوكس اجرا مي شوند، مورد استفاده قرار مي گيرد. بهبودها و اصلاحات اخيري كه در اين زبان ايجاد شده، براي كمك به توسعه دهندگان وب در كنترل و اداره بهتر داده هاي XML و پروتكل هاي خدمات وب طراحي شده است.
آي بي ام سرمايه گذاري هاي بزرگ و قابل توجهي در نرم افزار جاوا انجام داده و به اين سرمايه گذاري در استانداردهاي صنعت جاوا و خط WebSphere ابزارها و نرم افزار سرور ادامه خواهد داد. تلاش اين شركت در توسعه PHP، جذب توليد كنندگان بيشتر، به ويژه در كسب و كارهاي كوچك و متوسط است.
ساده بودن PHP يكي از خصوصيات ويژه اين زبان است. حتي تحليلگران كسب و كار كه هيچگونه سابقه و دانشي در زمينه كامپيوتر ندارند، مي توانند با استفاده از PHP، صفحات وبي توليد كنند كه داده ها را از منابع back-end كسب مي كنند.
انتظار مي رود آي بي ام برنامه هايي را براي ارايه ۳۰ پروژه در زمينه SourceForge.net، وب سايتي كه ميزباني هزاران پروژه منبع آزاد را به عهده دارد، معرفي و منتشر كند. يكي از برنامه هاي آي بي ام، محصول Jikes است كه براي سرعت بخشيدن به توليد و توسعه جاوا طراحي شده است.

امنيت
ضد ويروس هاي آلوده
گروه انفورماتيك: شركت سيستم هاي امنيتي اينترنت (InternetSecuritySyste ms) نقصي در نرم افزار بررسي ويروس هاي ترند مايكرو(Trend Micro) كشف كرده است.
اين سومين مرتبه در ماه جاري بود كه اين شركت امنيتي، حفره اي در محصولات ضد ويروس خود يافته است.
به گزارش SGNEC، اين آسيب پذيري بر روي كتابخانه ضد ويروس مايكرو اثر مي گذارد كه مجموعه اي از كد مورد استفاده دست كم ۲۹ مورد از محصولات ترند مايكرو است. حمله كنندگان مي توانند برنامه اي توليد كنند كه از حفره امنيتي ياد شده سوء استفاده كرده و باعث شود كه برنامه ضد ويروس، به جاي مسدود كردن برنامه مخرب، ويروس مورد نظر را بر روي سيستم ها اجرا كند.
استفاده موفق از اين آسيب پذيري، امكان دسترسي غير قانوني و بدون مجوز به شبكه ها و كامپيوترهاي تحت حفاظت و پشتيباني محصولات كتابخانه ضد ويروس مايكرو را فراهم مي سازد.
اين نقص، مشابه موارد ديگري است كه در نرم افزار ضد ويروس سيمانتك و F-Secure يافت شده است. به اين دليل كه اين نقص مربوط به يك كتابخانه ضد ويروس است، در دسته آسيب پذيري هاي فراواني قرار مي گيرد كه به صورت خودكار مي توانند بر روي محصولات ترند مايكرواجرا شوند.
اين نقص، نه تنها بر روي برنامه هاي كاربردي سيستم هاي ويندوزترند مايكروتأثير مي گذارد، بلكه از نرم افزار شركت كه بر روي لينوكس اجرا مي شود و نيز سيستم هاي عامل سولاريس و شبه يونيكس سوء استفاده مي كند.
در ميان محصولاتي تحت تأثير اين مشكل قرار گرفته اند مي توان نسخه هاي گوناگون InterScan، ScanMail و ServerProtect ازمحصولات ترند مايكرو را نام برد.
ترند مايكرو به مشتريان توصيه مي كند كه نرم افزار ضد ويروس خود ارتقا دهند.

نانوفناوري
نانوفناوري دومين عرصه رقابت جهاني است
ايسنا: معاون پژوهشي و برنامه ريزي دفتر همكاري هاي فناوري رياست جمهوري معتقد است كه نانوفناوري پس از فضا، دومين عرصه رقابت جهاني است.
ميرزايي، طي سخناني در سمينار يك روزه نانوفناوري يزد با بيان اين كه رويكرد قديم در علم بشر، تركيب مواد با يكديگر و رويكرد جديد، رويكرد به تغيير در اندازه ذرات و چيدمان آنهاست، تاثيرات فناوري نانو را به سه دسته تقسيم كرد و گفت: اولين تاثير آن بر كيفيت و قيمت است كه از آن جمله مي توان به لاستيك خنك، شيشه تميز، شيشه حرارتي، سيمان مقاومتر و رنگ مقام و پايدار، خودرو سبك تر، كرم ضد آفتاب و تصفيه آب اشاره كرد.
وي ادامه داد: نانوفناوري همچنين متحول كننده صنايع موجود همچون الكترونيك كم مصرف و سريع، بذرهاي جديد، پارچه هاي تميز و معطر،  داروهاي موثر و باتري هاي سوختي است. همچنين فناوري نانو عرضه كننده محصولات نوظهوري مثل گياهان جديد، سنسورهاي جديد، روش هاي تشخيص و درمان جديد و يا نانو روبوت ها است كه خود نانو روبات ها مي توانند روش هاي جديد توليد، روش هاي جديد درمان و اشياء  تغيير يابنده را به وجود آورند.
ميرزايي در تبيين كاربردهاي فناوري نانو به نانوكامپوزيت ها اشاره كرد و گفت: افزودن ذرات نانومتري خاك رس به پلاستيك ها به آنها خواصي از قبيل استحكام، كاهش نفوذ گاز و يا كاهش سرعت اشتعال مي دهد و يا در مورد نانوتيوب ها به پلاستيك ها امكان افزايش رسانايي و افزايش استحكام را مي دهد. فناوري نانو همچنين در تصفيه هوا و توليد پوشش هاي نانويي از جمله رنگ ها براي حفاظت از خوردگي استفاده مي شود.
وي افزود: در بحث انرژي افزودن ذرات نانويي به روغن و بنزين باعث پايين  آمدن مصرف سوخت و كاهش آلودگي مي شود. اين فناوري همچنين در انتقال الكتريسيته با اتلاف كمتر، توليد الكتريسيته، ذخيره سازي گاز طبيعي و هيدروژن نيز كاربرد دارد.
معاون پژوهشي و برنامه ريزي دفتر همكاريهاي فناوري رياست جمهوري به نقل قول از فيليپ بيشاب گفت:  تصور اين كه صنعتي از فناوري نانو متحول نشود، مشكل است.
به گفته ميرزايي هم اكنون صدها مركز تحقيقاتي سرمايه گزاري شركت هاي بزرگ و صد شركت نوپا در اين زمينه وجود دارد، كه از تاثيرات اقتصادي كلان آن ايجاد بازار يك هزار ميليارد دلاري در سال ۲۰۱۰ پيش بيني شده است و برخي معتقدند بعد از مسابقه فضايي، نانوفناوري دومين مسابقه جدي بين المللي است. بنابراين در آينده رويكرد به فناوري نانو در دولت ها يك انتخاب نيست، بلكه اجتناب ناپذير است.

مجموعه جديد هيولت پاكارد براي
يكپارچه سازي ذخاير مراكز داده
گروه انفورماتيك: هيولت پاكارد يك مجموعه ذخيره سازي مديريت منابع را براي يكسان و يكپارچه كردن ذخيره سازي در مراكز داده معرفي كرده است.
اين مجموعه كه HP Storage Essentials نام دارد، براي كمك به كاربران در ساده كردن امر سرپرستي سازمان هاي آي تي طراحي شده است. HP Storage Essentials با HP Systems Insight Manager، پلت فرم مديريت ذخيره سازي شركت هيولت پاكارد، يكپارچه مي شود.
به گزارش Systemgroupاين مجموعه شامل يك plug-in است كه بنا به گفته هيولت پاكارد، مورد آزمايش قرار گرفته تا با پلت فرم HP Systems Insight Manager يكپارچه شده و از استانداردهاي صنعتي مانند J2EE، SMI-S، WBEM و WMI پشتيباني  كند.
Steve Duplessie، يكي تحليلگران گروه Enterprise Strategy گفته است: «هيچ يك از ساير فروشندگان، امكان
ذخيره سازي يكپارچه و مديريت سرور يكپارچه را فراهم نمي كنند.»باب شالتز، نايب رييس و مدير بخش استوريج وركز گفته است: «هيولت پاكارد با حذف بخش هاي مديريت، در حال تغيير مسايل اقتصادي مديريت در مراكز داده است. با يكپارچه كردن سرور و مديريت ذخيره سازي، هيولت پاكارد به مشتريان امكان مي دهد محيط هاي آي تي را ساده سازند.»

آن لاين
بررسي نوآوري نظام يافته و نقش آن در فناوري IT
گروه انفورماتيك: نوآوري نظام يافته (TRIZ) و نقش آن در IT در نشست هفته جاري فرهنگسراي فناوري اطلاعات مورد بررسي قرار مي گيرد.
به گزارش روابط عمومي مركز فناوري اطلاعات سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران، در اين جلسه كه ساعت ۳۰:۱۶ دقيقه روز سه شنبه هفته جاري برگزار مي شود، موضوعاتي همچون خلاقيت، فرآيند حل مسئله و تكنيكهاي خلاقيت، نوآوري نظام يافته (TRIZ) چهل اصل ابداعي و مطالعه موردي در حوزه فناوري اطلاعات براي حاضران تشريح مي شود.

كشف كهكشان بدون ستاره
پژوهشگران انگليسي كهكشاني كشف كرده اند كه ستاره ندارد.
به گزارش بي بي سي ، بنا بر گفته پژوهشگران دانشگاه كارديف، اين كهكشان كه در فاصله ۵۰ ميليون سال نوري از زمين قرار دارد خالي از ستاره بوده و فقط توده عظيمي از اتم هاي هيدروژن در آن، حول محوري مي گردند.
اين كهكشان در صورت فلكي سنبله واقع و توسط راديو تلسكوپ هاي قوي در انگليس و پورتوريكو رديابي شده است .

آف لاين
قمرهاي زحل نام گذاري شدند
گروه دانش: سه قمري كه مدتي پيش توسط فضاپيماي كاسيني در مدار زحل كشف شده بودند، موقتاً نام گذاري شدند.
به گزارش بي.بي.سي، دو قمري كه در ماه آگوست سال گذشته شناسايي شدند اكنون به نام هاي متون (Methone) و پالين (Pallene) شناخته مي شوند و قمر ديگري كه در اكتبر ۲۰۰۴ شناسايي شد موقتاً قرار است با نام پلي ديوسيس (Polydeuces) معرفي شود.
قمر هاي متون و پالين كه همراه دو قمر ديگر به نامهاي ميماس (Mimas) و اينسلادوس (Enceladus) كه توسط سباستين چارنوز فرانسوي از دانشگاه پاريس كشف شده بودند به دور مدار زحل در حال حركت هستند.
قمر پلي ديوسيس كه توسط پروفسور كارل موري از دانشگاه لندن كشف شده بود يكي از انواع ماههاي تروجان است كه با حركت ماهواره اي دور زحل در حال حركت است.
سياره زحل تنها سياره اي است كه در نواحي جوي خود قمرهاي تروجان دارد.
فضاپيماي كاسيني در ماه جولاي ۲۰۰۴ فرود آمد و توانست كاوشگر هويگنز را در۱۴ ژانويه ۲۰۰۵ بر روي جو قمر تايتان قرار دهد.
مأموريت ۳ ميليارد و ۲ ميليون دلاري كاسيني و ماهواره هايش يك همكاري همه جانبه سازمان هاي فضايي ناساي آمريكا و ESA اروپا و ASI ايتاليا بود كه يافته  هاي اين فضاپيما اطلاعات بسيار ارزشمندي را در مورد دنياي كهكشانها در اختيار بشر گذاشته است.
كشف علت يخي بودن قطب شمال
گروه دانش: علت جمع شدن توده هاي عظيم يخ در قطب شمال كشف شد.
به گزارش IRIB، دانشمندان آلماني به اين نتيجه رسيدند كه كاهش ناگهاني دماي هوا در ۲ و ۷ دهم ميليون سال پيش موجب يخ زدن اقيانوس منجمد شمالي و پوشيده شدن اروپا و آمريكاي شمالي از يخ شد.
اگرچه يخ زدن آب اقيانوس منجمد شمالي بر اثر سرما طبيعي به نظر مي رسد، اما هنوز اين پرسش مطرح است كه چگونه اين ميزان توده هاي عظيم يخ روي يكديگر انباشته شده اند و تا امروز باقي مانده اند.
پژوهشگران مي گويند بيشترين تغيير دما افزايش ۷ درجه اي تفاوت دماي تابستان و زمستان فقط در چند قرن بود كه باعث شد تابستان گرمتر و زمستان سردتر شود. اين مسأله باعث شد تا بخار بيشتري در تابستان تشكيل شود و در پي آن سردتر شدن زمستان موجب بارش شديد برف و تشكيل توده هاي بزرگ يخ شد.

بازي الكترونيكي جديد براي كاهش وزن
گروه انفورماتيك: بازي  هاي الكترونيكي جديدي طراحي شده است كه با حركات جسمي كامل همراه است و مانع چاقي كودكان مي شود.
به گزارش INN، در اين نسل از بازي ها دوربين ويژه اي كه بالاي كامپيوتر قرار مي  گيرد حركات كودك را تصويربرداري و با تركيب آن با شخصيت پويانمايي داخل فضاي بازي، او را وادار مي كند براي انجام حركات و اعمال مختلف شخصيت بازي خود، اين حركات را انجام دهد.

سرمايه گذاري ۵/۱۱ ميليون پوندي انگليس
بريتانيا اولين شبكه فيلم ديجيتالي دنيا را مي سازد
گروه انفورماتيك: اولين شبكه فيلم ديجيتالي دنيا در بريتانيا طي ۱۸ ماه آينده تأسيس خواهد شد.
به گزارش IRITN ، انجمن فيلم بريتانيا و اتحاديه هنرهاي سينماي ديجيتالي قرارداد ۵/۱۱ ميليون پوندي براي نصب شبكه اي با بيش از ۲۵۰ صفحه نمايش امضا كردند.
اتحاديه هنرهاي سينماي ديجيتالي (AADC) در انتخاب سينماهاي سرتاسر بريتانيا كه از تجهيزات ديجيتالي استفاده خواهند كرد نظارت مي كند. پروژكتورهاي قدرتمند و سرورهاي كامپيوتري براي نشان دادن فيلم هاي تخصصي و اصلي بريتانيا در سينماها نصب خواهند شد.
اغلب سينماها در حال حاضر به پروژكتورهاي فني مجهز هستند اما شبكه جديد بيش از ۲۵۰ صفحه نمايش در بيش از ۱۵۰ سينما را كه مجهز به پروژكتورهاي ديجيتالي كه قادر به نمايش تصاوير با كيفيت بالا هستند را پوشش مي دهد.
شبكه جديد مجموع صفحه نمايش هاي ديجيتالي دنيا را دو برابر خواهد كرد. فيلمي روي يك درايو سخت قابل حمل به سينماها داده مي شود كه سينماها محتويات اين فيلم را روي يك سرور كامپيوتري كپي مي كنند. هر فيلم در حدود ۱۰۰ گيگابايت حجم دارد و از روي يك فيلم اصلي با حجم يك ترا بايت فشرده شده است.
فيونادنيز، مدير(AADC) گفت كه اين فشرده سازي از لحاظ بصري بدون ضرر است و بنابراين، كيفيت هيچ يك از تصاوير پايين نيامده است.
براي جلوگيري از كپي غير قانوني اين فيلم تماما به صورت رمز در آمده است و به هر سينما يك كليد منحصر به فرد براي باز كردن قفل اين فيلم داده مي شود.

افزايش ارزش بازار فناوري ضد هرزنامه
گروه انفورماتيك: بازار جهاني فناوري ضد هرزنامه تا سال ۲۰۰۸ داراي ارزشي به ميزان ۹۵۰ ميليون پوند خواهد بود كه در مقايسه با ۱۶۷ ميليون پوند سال ،۲۰۰۳ افزايش چشمگيري خواهد داشت.
IDC گفته است كه اين افزايش در ارزش فناوري ضد هرزنامه، در پاسخ به تغييرات ضد هرزنامه اي براي كسب و كارها و در برابر تهديدهاي امنيتي جدي بوده است.
به گزارش systemgroup، در حال حاضر، تعدادي از پيام هاي ناخواسته شامل ويروس ها، كرم ها و نرم افزار جاسوسي بوده و يا براي حملات phishing از سوي مجرمان بين المللي مورد استفاده قرار مي گيرند.
IDC پيش بيني كرده است كه درآمد جهاني براي راهكارهاي ضد هرزنامه، سال به سال افزايش يافته و تا سال ۲۰۰۸ ، ۴۲ درصد رشد خواهد داشت.

دانش انفورماتيك
اجتماعي
اقتصادي
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |