پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۱ - Mar 3, 2005
نيمي از فعالان بورس به بازارگرداني رأي مثبت دادند
001647.jpg
گروه بورس: حدود نيمي از فعالان بورس تهران ادامه عمليات بازارگرداني از سوي سهامداران عمده را به عنوان مؤثرترين عامل در بهبود وضعيت بورس برگزيده اند.
به گزارش خبرنگار ما، تازه ترين نظرسنجي انجام شده حاكي است: ۴۶ درصد سرمايه گذاران در بورس تهران معتقدند بازارگرداني سهام مي تواند شرايط بازار را باز هم بهتر كند.
طبق اين نظرسنجي كه توسط سايت كارگزاري آبان صورت پذيرفته ۱۷ درصد مشاركت كنندگان در بورس تهران بر اين باورند كه برداشتن حجم مبنا براي به تعادل رسيدن بازار نقشي مؤثر را ايفا مي كند.
نتايج اين نظرسنجي نشان مي دهد: ۱۴ درصد فعالان بورس انتظار دارند عرضه بلوكي سهام در بازار براي حمايت از سهامداران جزء محدود شود و حجم معاملات عمده كاهش يابد.
در اين بين ۱۲ درصد شركت كنندگان در اين نظرسنجي معتقدند كاهش دامنه نوسان قيمت سهام به سطح يك درصد مي تواند ابزار كنترلي قوي تري را در اختيار سازمان بورس قرار دهد.
از سوي ديگر ۷ درصد فعالان بورس برعكس نظر قبلي بر اين باورند كه بايد سقف نوسان قيمت از ۵ درصد فراتر رود تا بورس تهران رونق بگيرد.
براساس اين گزارش ۶ درصد سرمايه گذاران در بورس تهران افزايش حجم مبنا را راهكاري مؤثر براي حركت به سوي بازاري متعادل ارزيابي مي كنند.

همزمان با سفر حسين عبده تبريزي به اروپا
قرارداد خريد نرم افزار جديد معاملات بورس نهايي مي شود
001644.jpg
گروه بورس: دبيركل بورس اوراق بهادار براي نهايي كردن قرارداد خريد نرم افزار جديد معاملات سهام عازم فرانكفورت شد.
به گزارش خبرنگار ما نرم افزار كنوني معاملات سهام در بورس تهران حدود يك دهه قدمت دارد كه با توجه به سرعت رشد در حوزه نرم افزار كامپيوتري بسيار كهنه و قديمي تلقي مي شود، به باور كارشناسان نرم افزار فعلي يكي از دلايل پايين بودن سرعت معاملات در بورس تهران به حساب مي آيد. ضمن اينكه نرم افزار يادشده از قابليت تطبيق كامل با مكانيزم هاي جديد معاملات سهام و ابزارهاي نوين برخوردار نيست. از ۳ سال پيش سازمان بورس اوراق بهادار با برگزاري يك مناقصه بين المللي نسبت به خريد نرم افزار جديد معاملات سهام اقدام كرد، كه در اين مناقصه از بين ۳۶ متقاضي دو شركت اروپايي و يك شركت هندي بهترين پيشنهادها را ارائه كردند. اما با توجه به كيفيت برنامه هاي ارائه شده، در اين بين مسئولان سازمان بورس مذاكرات نهايي را با يك شركت اروپايي وابسته به مؤسسه يورونكست اداره كننده چندين بورس معتبر اروپايي ادامه دادند و دو شركت ديگر عملاً از دور رقابت خارج شدند.
مذاكرات تكميلي بورس تهران با شركت يورونكست از تابستان امسال آغاز شد تا طرفين به لحاظ مسائل فني و حقوقي به توافق كامل برسند.
گفته مي شود نرم افزار جديد سرعت انجام معاملات و ظرفيت پذيرش درخواست هاي خريد و فروش را تا ۱۰ برابر افزايش خواهد داد. ضمن اين كه ابزارهاي كنترلي و نظارتي دقيق تري را در اختيار مسئولان بورس تهران به عنوان نهاد ناظر بر بازار قرار مي دهد.

نسبت قيمت به درآمد ۱۴ گروه صنعتي
پايين تر از متوسط بازار قرار گرفت
001641.jpg
گروه بورس: آخرين آمار دريافتي نشان مي دهد، نسبت قيمت به درآمد ۱۴ گروه صنعتي و خدماتي حاضر در بورس تهران به زير ارقام ميانگين بازار سهام كاهش يافته است.
به گزارش خبرنگار ما در حال حاضر متوسط نسبت قيمت به درآمد (P/E) بازار سهام تهران معادل ۸ مرتبه است. افت قيمت سهام در دو ماه گذشته مهمترين دليل كاهش اين نسبت در بورس تهران به حساب مي آيد.
نسبت قيمت به درآمد در يك دهه گذشته همواره به عنوان يكي از عوامل مهم براي تصميم گيري در بورس تهران به حساب آمده است.
اين گزارش حاكي است: تا پايان معاملات روز دوشنبه دهم اسفند ماه امسال در بورس تهران نسبت قيمت به درآمد (P/E) ۶ صنعت تأثير گذار در بازار در فاصله اي به نسبت زياد با ميانگين بازار قرار گرفتند.
براين اساس متوسط نسبت قيمت به درآمد سهام گروه راديو و تلويزيون به ۲/۶ مرتبه، گروه شركت هاي سرمايه گذاري ۱/۶ مرتبه، كاشي و سراميك ۵/۵ مرتبه، خودرو و قطعه سازان ۳/۴ مرتبه، حمل و نقل ۲/۶ مرتبه رسيد.
اين ارقام نشان مي دهد: ارزش سهام گروههاي ياد شده با توجه به ميانگين نسبت قيمت به درآمد كل بورس و در مقايسه با متوسط بازار حداقل ۲۰ درصد زير قيمت (under price) است.
براساس اين گزارش ميانگين نسبت قيمت به درآمد ۸ گروه صنعتي ديگر شامل پيمانكاري، تجهيزات، چاپ، چوب، ساير كاني ها(شيشه)، محصولات غذايي، نفت و شركت هاي معظم چند رشته اي (هلدينگ ها) در محدوده ۷ مرتبه در نوسان است كه اين رقم نيز حدود ۱۵ درصد پايين تر از ميانگين كل بازار قرار دارد.
اين گزارش حاكي است، پيش بيني مي شود با توجه به پتانسيل هاي موجود در گروه هايي چون شركت هاي سرمايه گذاري، هلدينگ، صنايع خودروسازي و همچنين نفت و پتروشيمي حداكثر از بهار سال جديد شاهد رشد قيمت سهام شركت هاي حاضر در اين گروه ها باشيم.
به باور فعالان بورس قيمت سهام گروههاي ياد شده اصطلاحاً  به «كف قيمت» خود رسيده و احتمال رشد سريع آن وجود دارد.

شاخص ها به سمت قيمت هاي تعادلي حركت كردند
001728.jpg
گروه بورس: ديروز شاخص كل قيمت سهام در بورس تهران ۵۰ واحد كاهش يافت و به رقم ۱۲ هزار و ۳۴۳ واحد رسيد.
به گزارش خبرنگار ما طي اين روز شاخص كل تالار اصلي با افت ۵۵ واحد مواجه شد و به رقم ۱۲ هزار و ۳۶۱ واحد نزديك شد. شاخص كل تالار فرعي نيز ديروز با ۲۳ واحد كاهش روي رقم ۱۰ هزار و ۹۷۰ واحد ايستاد.
بنابراين گزارش روز گذشته با توجه به عملكرد نامطلوب شركت هاي صنعتي و سرمايه گذاري حاضر در بورس، شاخص صنعت ۲۶ واحد كاهش يافت و شاخص واسطه گري هاي مالي نيز با ۵۱۵ واحد افت به رقم ۳۴هزار و ۷۷۰ واحد نزديك شد.
در اين روز به رغم روند كاهشي بازار شاخص سهام وسايل نقليه ۲/۱۱ واحد افزايش را تجربه كرد اما شاخص گروه نفت و پتروشيمي و ساختمان هر كدام به ترتيب ۴۷ واحد و ۶۷ واحد افت كردند.

بورس به تعادل رسيده است
ايسنا:با توجه به مثبت شدن روند قيمت ها در بورس، ديگر در سال ۸۴ مشكل خاصي نخواهيم داشت.
اكبر زرگاني نژاد   با اشاره به اينكه در اسفندماه عرضه سهام در حدي بالاتر از ماه هاي قبل بوده است خاطرنشان كرد:با توجه به اين امر اگر عرضه زياد باشد قطعا اثر خود را بر روي بورس خواهد گذاشت.
كارگزار بورس تهران درباره به تعادل رسيدن قيمت ها در بورس توضيح داد:ما اين وضعيت تعادلي را در مورد اغلب سهام داريم؛ به بياني بهتر سهامي كه براي فروش در هفته هاي گذشته عرضه شده بود به ميزان قابل توجهي خريداري شد، بنابراين اين تعادل جز در مورد بعضي از سهام، در مورد باقي سهام وجود دارد.
به گفته وي، بايد خريد سهام و هديه دادن آن به عنوان عيدي بين مردم جا بيفتد و اين ايده خوبي  است كه بايد آن را توصيه كرد. اين كارگزار بورس اوراق بهادار، به بهبود قابل لمس شرايط در بازار اشاره كرد و گفت: به نظر مي رسد اگر به همين شكل ما پيش برويم مشكل خاصي براي سال ۸۴ نداشته باشيم.

صدور ۳۵۰۰ گزارش از سوي سازمان حسابرسي
گروه بورس: سازمان حسابرسي در ۱۱ ماه امسال در مجموع ۳ هزار و ۵۶۳ گزارش صادر كرده است.
به گزارش مركز تحليل اخبار اقتصادي ايران، اين تعداد گزارشهاي حسابرسي و بازرسي نسبت به دوره مشابه پارسال ۳۶۰ فقره كاهش داشته كه مربوط به بخشي از شركتهايي است كه حسابرسي آنها به جامعه حسابداران رسمي واگذار شده است.
براساس اين گزارش از مجموعه ۳ هزار و ۵۶۳ گزارش صادره از سوي سازمان حسابرسي در ۱۱ ماه امسال، ۱۳۹۹ فقره مربوط به گزارشهاي بازرسي قانوني و حسابرسي، ۷۰۲ فقره گزارشهاي مالياتي و ۲۱۳ فقره آن گزارشهاي مربوط به طرح تمليك بوده است. در اين مدت ۴۰۵ فقره گزارش ويژه، ميان دوره اي و عملياتي نيز از سوي سازمان حسابرسي صادر شده است. بر اين اساس، درصد گزارشهاي مقبول سازمان نيز نسبت به دوره مشابه پارسال ۴۱ درصد افزايش و درصد گزارشهاي مردود و عدم اظهارنظر نسبت به دوره مزبور ۳۶ درصد كاهش نشان ميدهد كه نشان دهنده بهبود عملكرد سازمان حسابرسي در ۱۱ ماه امسال است.

سهامداران كابل سازي تك بيشترين سود را به خانه بردند
گروه بورس: براساس آخرين آمار دريافتي سهامداران شركت كابل سازي تك بالاترين سود را از محل سرمايه گذاري در بورس اوراق بهادار كسب كرده اند.
به گزارش خبرنگار ما در اين دوره سهام اين شركت با ۶/۴۷۶ درصد رشد مواجه شد و به اين ترتيب هر سهم اين شركت ۳ هزار و ۶۸۴ ريال رشد قيمت را تجربه كرد.
اين گزارش نشان مي دهد: ارزش معاملات سهام اين شركت در دوره يادشده از ۲۰ميليارد ريال فراتر رفت. ۲۰۳ فعال بازار طي يك سال گذشته با ۳۷۲ بار مراجعه به كارگزاري ها توانستند تعداد ۵ ميليون و ۷۱۸هزار و ۲۹۰ سهم كابل سازي تك را به طور ميانگين با قيمت دو هزار و ۵۹۶ريال رد و بدل كنند.

معرفي نماينده بورس در كميته تدوين استانداردها
گروه بورس: دبير كل بورس اوراق بهادار نماينده اين سازمان براي شركت در كميته تدوين استانداردهاي سازمان حسابرسي را معرفي كرد.
حسين عبده تبريزي، طي نامه اي خطاب به مديرعامل سازمان حسابرسي خسرو پورمعمار را به عنوان نماينده سازمان بورس اوراق بهادار در كميته تدوين استانداردهاي حسابداري و حسابرسي معرفي كرد.

مشكلات اتاق پاياپاي بورس كشاورزي
ايانا: عدم وجود نرم افزار مستقل براي اتاق پاياپاي بورس كالاهاي كشاورزي و استفاده از نرم افزار بورس فلزات از مشكلات عمده در بورس كشاورزي است.
به گزارش خبرنامه بورس كالاي كشاورزي، بسياري از فعالان عرصه بورس كشاورزي عدم وجود نرم افزار مستقل از مشكلات حاكم بر معاملات بورس كالاي كشاورزي است و معتقدند روند معاملات بورس كشاورزي به نسبت بورس فلزات از پيچيدگي و گستردگي بيشتري برخوردار است.
اين دسته از كارشناسان بر اين باورند كه به علت نو پا بودن بورس كالاي كشاورزي تنها با ايجاد تغييراتي در ساختار كاري و تعاريف جديد، عمليات اتاق پاياپاي به نحو مناسبي ساماندهي خواهد شد و مشخص شدن وظايف و حدود و اختيارات و مسئوليت هاي فعالان اين اتاق از مسائلي است كه بر آن تاكيد شده است. همچنين تعامل سيستم بانكي با كارگزاران و اتاق پاياپاي مي تواند در ساماندهي وضعيت اين بخش نقش مهمي داشته باشد از همين رو است كه مسئولين اتاق پاياپاي در چرخه پيشنهادي معاملات و صدور حواله تحويل كالا قيمت هايي را جهت گردش بانكي در زمينه چگونگي واريز وجه طراحي كرده اند و مورد توجه قرار داده اند.

مؤسسه  رتبه بندي اعتباري تشكيل مي شود
ايسنا: با مشاركت بانك ها و بيمه هاي دولتي و خصوصي، بورس اوراق بهادار و مؤسسات مالي داخلي و خارجي مؤسسه رتبه بندي اعتباري مشتريان تشكيل مي شود.
براساس گزارش هاي دريافتي، هدف از تشكيل اين مؤسسه اين است كه مشتريان بانك ها و بيمه ها بر اساس معيارهاي مالي، اقتصادي و مديريتي درجه بندي شده و هر يك از آنها در رتبه اعتباري قرار گيرند.
با توجه به اينكه اعطاي تسهيلات مالي يكي از عمده ترين فعاليت هاي نظام بانكي تلقي شده و از طرفي اين فعاليت با احتمال بازنگشتن اصل و سود تسهيلات پرداختي يا به عبارتي ريسك اعتباري توام است، ضرورت دارد در زمان اعطاي تسهيلات ميزان اعتبار و قدرت بازپرداخت و توانمندي متقاضيان تعيين شود.
يكي از مهم ترين ابزاري كه هر بانك براي مديريت و كنترل ريسك اعتباري بدان نيازمند است، سيستم رتبه بندي اعتباري مشتريان است.

نخستين اوراق مشاركت بورسي
با سود ۱۹ درصد منتشر مي شود
گروه بورس: عرضه نخستين اوراق مشاركت شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار ظرف هفته هاي آينده در تالار مبادلات سهام آغاز مي شود.
حيدر مستخدمين حسيني رئيس هيأت مديره بورس با اعلام اين مطلب گفت: نرخ سود اين اوراق كه از سوي سيمان سپاهان منتشر خواهد شد، ۱۹ درصد و مدت بازپرداخت آن يك ساله است.
قايم مقام مديرعامل غدير نيز در اين باره گفت: سيمان سپاهان به عنوان اولين شركت عرضه كننده اوراق مشاركت در بورس، به فروش اين اوراق تا قبل از پايان امسال اقدام مي كند.حجت الله صيدي اظهار داشت: مقدمات اين كار انجام شده و تا پايان اسفند ماه اوراق مشاركت سيمان سپاهان در بورس عرضه مي شود.
رئيس هيات مديره بورس در ادامه گفت: در روزهاي آينده شاهد روند مثبت شاخص ها خواهيم بود.
حيدر مستخدمين حسيني افزود: قيمت فعلي سهام شركت ها در بورس واقعي است و افزايش بدون ضابطه قيمت با ماهيت بازار سرمايه تطبيق ندارد. وي با اشاره به افزايش قيمت سهام در سال گذشته افزود: در سال گذشته قيمت ها به شدت افزايش يافت و فاصله بين ارزش ذاتي سهم با ارزش بازار ايجاد شد در حالي كه سهام بايد ارزش ذاتي خود را داشته باشد نه اينكه به هر دليلي ارزش غيرواقعي پيدا كند.
وي ادامه داد: در حال حاضر قيمت سهام اكثر شركت ها با ارزش ذاتي آنها تطبيق دارد و زماني مي توانيم بگوييم كه وضعيت بورس نگران كننده است كه ارزش بازار زير ارزش ذاتي سهم باشد. وي به ارتباط بين تفكرات اقتصادي مجلس و همين بحث انتخابات در بازار سهام اشاره كرد و گفت: در حال حاضر بازار منتظر مشخص شدن بحث انتخابات است. معاون وزير اقتصاد پيش بيني كرد آئين نامه عرضه سبد سهام سال آينده تصويب شود.

دبيركل بورس تهران:
خريد تضميني سهام از هفته آينده آغاز مي شود
001638.jpg
گروه بورس: براساس مصوبه شوراي بورس شركت هاي پذيرفته در تالار مبادلات سهام مي توانند از هفته آينده سهام خود را با قيد «خريد تضميني» عرضه كنند.
دبير كل بورس اوراق بهادار با اعلام اين مطلب گفت: قيد «خريد تضميني سهام» موجب مي شود، حركت سرمايه ها و شيوه سرمايه گذاري در بورس به سمت سرمايه گذاري هاي بلند مدت سوق يابد و به اين ترتيب بازار به آرامش رسيده و از هيجان هاي بيهوده دور مي شود.
حسين عبده تبريزي كه با راديو سراسري صحبت مي كرد افزود: كمبود نقدينگي، مهم ترين مشكل شركت هاي سرمايه گذاري و سهامداران بزرگ در روزهاي پاياني سال است.
وي ادامه داد: در صورت موافقت شوراي بورس با طرح ارائه شده از سوي هيأت مديره سازمان بورس اوراق بهادار؛ شركت هاي سرمايه گذاري مي توانند از هفته هاي آينده سهام ساير شركت ها را با تعهد پرداخت چند ماهه خريداري كنند كه اين موضوع مشكل كمبود نقدينگي را تا حد زيادي برطرف خواهد كرد.

عرضه كالاهاي وارداتي در بورس كشاورزي
فارس: دبير كل بورس كالاي كشاورزي گفت: وزراي اقتصاد، جهاد كشاورزي و بازرگاني بر اساس دستور رئيس جمهوري واردات كالاهاي كشاورزي از خارج را براي عرضه در بورس كالاي كشاورزي بررسي مي كنند.
احمد كبيري اظهار داشت: نامه اي را در تاريخ چهارم اسفندماه سال جاري براي آقاي خاتمي ارسال كرده بوديم كه به تازگي پاسخ اميدواركننده اي را از سوي ايشان دريافت كرديم.
دبير بورس كالاي كشاورزي يادآور شد: هماهنگي بين وزارت بازرگاني و وزارت جهاد كشاورزي در مورد صدور مجوز واردات كالاهاي كشاورزي مورد نياز كشور و عرضه اين واردات در بورس كالاي كشاورزي نيز از جمله پيشنهادهايي بوده كه به رئيس جمهوري ارائه شده است. وي افزود: همچنين از رئيس جمهوري خواستيم تا تنظيم تعرفه ، عوارض و مابه التفاوت كالاهاي كشاورزي وارداتي و جوايز صادراتي به گونه اي صورت گيرد كه انگيزه لازم براي حضور فعالان در اين بازار فراهم شود.
كبيري گفت:  آقاي خاتمي نيز در نامه اي خطاب به وزراي امور اقتصادي و دارايي، جهاد كشاورزي و بازرگاني نوشت، پيشنهاد مهم است و انجام آن تاثير اساسي در وضع اقتصاد و كشاورزي خواهد داشت، خوب است آقايان عزيز جناب آقاي دكتر حسيني، جناب آقاي حجتي و جناب آقاي شريعتمداري با نظر مساعد به مطلب بنگرند و تا هفته آينده نظر نهايي و هماهنگ خود را اعلام دارند تا دستور بررسي بدهم.

تقاضا براي سهام غدير بازهم بالا رفت
گروه بورس: در دومين روز بازگشايي نماد سرمايه گذاري غدير همچنان حجم تقاضا براي سهام اين شركت رو به افزايش بود.
به گزارش خبرنگار ما روز گذشته دو فعال بازار براي خريد دو ميليون و ۶۰۲ هزار و ۳۰۱ سهم اين شركت در مجموع به ارزش ۳/۱۲ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند.
بنابر اين گزارش ديروز ۴۳ نفر با مراجعه به شركت هاي كارگزاري تقاضاي خريد ۳۳۵ هزار و ۴۴۶ سهم موتورسازان تراكتورسازي را داشتند. ارزش تقاضاهاي موجود بر روي سهام اين شركت روز گذشته در مجموع ۸۴۰ ميليارد ريال برآورد شد.
طي اين روز علاوه بر شركت هاي يادشده كيوان، آونگان، چيني ايران، سرمايه گذاري كارآفرين، سايپا و توليد سموم علف كش در جدول تقاضا حضور داشتند.
اين گزارش حاكي است: ديروز براي ۸۷۹ سهامدار بانك پارسيان كه تعداد ۹ ميليون و ۴۹۳ هزار و ۶۵ سهم در اختيار خود از اين بانك را در بازار عرضه كرده بودند خريداري پيدا نشد. ارزش اين تعداد سهام عرضه شده روز گذشته در مجموع ۷/۵۱ ميليارد ريال برآورد شده در اين روزكاري نام سيمان سپاهان، تايدواتر، حمل و نقل توكا، پارس الكتريك، خدمات انفورماتيك، نيرو ترانس و پارس خودرو در جدول عرضه به چشم مي خورد.
براساس اين گزارش پس از گذشت دو روز از بازگشايي نماد موتوژن ديروز قيمت هر سهم اين شركت ۹/۷ درصد كاهش داشت.
همچنين طي روز گذشته سهام شيشه و گاز، سنگ آهن گل گهر، حمل و نقل توكا و پارس خودرو نيز هر كدام با ۵ درصد افت قيمت روبه رو شد.
از سوي ديگر ديروز قيمت هر سهم سرمايه گذاري كارآفرين، ايران گچ، عمران و توسعه فارس، عايق پلاستيك، موتور سازان تراكتورسازي و نيز سيمان داراب، توليد سموم علف كش و باما ۵ درصد افزايش يافت.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۴.۹۹-
۱۵۹-
۳,۰۲۵
آبگينه
۴.۹۷
۶۵
۱,۳۷۳
آزمايش
۰.۴۶
۳۹
۸,۵۷۶
آلومتك
۵-
۹۴۸-
۱۸,۰۲۳
افست
۰.۶۳-
۳۶-
۵,۷۰۰
الكتريك خودرو شرق
۴.۹۹-
۴۰۱-
۷,۶۳۰
ايران ترانسفو
۰.۷۵
۳۱
۴,۱۵۹
ايران خودرو
۴.۹۳
۱۶۹
۳,۶۰۰
ايران خودروديزل
۵
۳۹۵
۸,۲۹۵
ايران گچ
۱.۲۶
۱۶۶
۱۳,۳۵۶
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۴.۹۹
۳۹۸
۸,۳۷۲
باما
۰.۰۳
۲
۷,۹۳۹
بانك اقتصادنوين
۴.۹۹-
۲۸۶-
۵,۴۴۲
بانك پارسيان
۴.۹۶-
۱۰۹-
۲,۰۸۸
بهپاك
۰.۹۱
۶۶
۷,۳۰۰
بين المللي توسعه ساختمان
۰
۰
۱,۰۰۰
پارس الكتريك
۵-
۱۰۴-
۱,۹۷۸
پارس خودرو
۴.۴۱
۳۶۱
۸,۵۵۰
پارس دارو
۰.۰۲
۱
۴,۲۰۱
پارس سرام
۰.۷۴-
۲۷-
۳,۶۰۰
پارس سويچ
۴.۹۸-
۱۲۷-
۲,۴۲۲
پارس متال
۵-
۶۵۵-
۱۲,۴۵۶
پتروشيمي آبادان
۱.۶۷-
۲۲۲-
۱۳,۰۵۰
پتروشيمي اراك
۳.۷۹-
۵۰۹-
۱۲,۹۰۷
پتروشيمي خارك
۰.۴۲
۶۶
۱۵,۸۰۰
پتروشيمي فارابي
۴.۹۳
۶۴
۱,۳۶۱
پرميت
۵-
۹۵-
۱,۸۰۶
پلي اكريل
۴.۹۹-
۱۶۲-
۳,۰۸۷
پمپ سازي ايران
۰.۹۴
۲۶
۲,۷۷۹
تجهيزنيروي زنگان
۲.۰۶-
۸۶-
۴,۰۹۱
تراكتورسازي ايران
۴.۹۸
۱۴۳
۳,۰۱۲
تكنوتار
۱.۲۲-
۵۷-
۴,۶۰۰
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۰.۳۹
۲۰
۵,۲۰۰
توسعه معادن روي ايران
۰.۰۱
۱
۷,۳۴۸
تولي پرس
۴.۹۹
۲۴۷
۵,۱۹۸
توليد سموم علف كش
۴.۹۸
۱۶۰
۳,۳۷۳
توليدالياف پلي پروپيلن
۲.۶۴-
۶۸-
۲,۵۰۷
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۴.۹۹-
۲۳۸-
۴,۵۲۸
جام دارو
۴.۹۹-
۴۱۴-
۷,۸۸۲
حمل ونقل پتروشيمي
۵-
۱۱۱۵-
۲۱,۲۰۱
حمل ونقل توكا
۵-
۸۸۱-
۱۶,۷۴۰
خدمات دريايي تايدواترخاورميان
۴.۹۸
۲۱۱
۴,۴۴۵
خوراك دام پارس
۴.۹۷-
۱۸۷-
۳,۵۷۲
داده پردازي ايران
۰.۳۹-
۳۴-
۸,۷۴۶
داروپخش (هلدينگ )
۰
۰
۱۰,۶۳۱
داروسازي ابوريحان
۴.۴۵
۲۹۸
۷,۰۰۰
داروسازي اسوه
۰.۰۷
۹
۱۳,۴۵۳
داروسازي اكسير
۱.۰۵
۱۰۳
۹,۸۶۸
داروسازي جابرابن حيان
۳.۳۶-
۱۶۰-
۴,۶۰۰
داروسازي كوثر
۱.۱۴
۱۹۸
۱۷,۵۳۶
دارويي رازك
۴.۱۲
۱۸۶
۴,۷۰۰
دارويي لقمان
۰.۵۹
۲۴
۴,۰۷۸
دشت مرغاب
۵-
۱۵۶-
۲,۹۶۷
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۵۷-
۴۷-
۸,۲۶۲
زامياد
۲.۵۳-
۷۷-
۲,۹۶۵
سامان گستراصفهان
۰.۰۸-
۴-
۵,۱۷۹
سايپا
۰.۹۶-
۸۵-
۸,۷۶۵
سايپاآذين
۱.۴۵-
۱۱۶-
۷,۸۷۰
سايپاديزل
۱.۷-
۵۷-
۳,۳۰۰
سپنتا
۴.۹۶-
۲۳۲-
۴,۴۴۱
سراميك هاي صنعتي اردكان
۲.۱۵-
۴۴-
۲,۰۰۰
سرما آفرين
۰.۴-
۸-
۲,۰۰۹
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۸۳
۲۴
۲,۹۲۵
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۴.۸۴-
۱۸۱-
۳,۵۶۰
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۰۶
۵۲
۴,۹۵۹
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۷۱-
۱۳-
۱,۸۰۹
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۱.۴۲
۴۴
۳,۱۵۰
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۶۵-
۶۵-
۹,۸۹۷
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۴.۲۹
۱۴۴
۳,۵۰۰
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۱۵
۳
۱,۹۹۳
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۲.۷۲
۱۰۶
۴,۰۰۲
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۹۶-
۲۷-
۲,۷۹۰
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۱۳-
۶-
۴,۷۳۸
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۵
۶۸
۱,۴۲۸
سرمايه گذاري كارآفرين (هلدينگ )
۵-
۲۲۶-
۴,۲۹۶
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۰.۲۱
۸
۳,۷۵۰
سرمايه گذاري مسكن
۱.۵۴
۲۶
۱,۷۱۱
سرمايه گذاري ملت
۰.۴۳-
۱۲-
۲,۷۸۴
سرمايه گذاري نيرو
۵-
۴۷۹-
۹,۱۰۸
سنگ آهن گل گهر
۰.۲۷
۲۷
۹,۹۱۶
سيمان ايلام
۵-
۱۰۳۲-
۱۹,۶۱۳
سيمان بهبهان
۵-
۸۶۵-
۱۶,۴۳۸
سيمان تهران
۴.۹۹
۲۸۶
۶,۰۲۰
سيمان داراب
۵-
۹۶۴-
۱۸,۳۳۱
سيمان سپاهان
۱.۴۱
۴۰۳
۲۸,۹۹۸
سيمان شاهرود
۰.۵۳
۱۳۴
۲۵,۴۰۰
سيمان غرب
۴.۹۹-
۴۱۷-
۷,۹۳۷
سيمان كارون
۱.۱۳
۲۴۷
۲۲,۰۶۱
سيمان كرمان
۰.۰۴
۱۰
۲۳,۸۲۶
سيمان مازندران
۱.۴۹-
۳۷۵-
۲۴,۸۰۰
سيمان هرمزگان
۴.۹۹-
۵۲۰-
۹,۸۹۸
سيمان هگمتان
۰.۳۶-
۳۰-
۸,۳۵۰
سينا دارو
۴.۹۳
۱۵۲
۳,۲۳۵
شهد ايران
۴.۹۴-
۶۹-
۱,۳۲۷
شوكوپارس
۰.۰۳-
۲-
۶,۹۸۸
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۰.۲۴
۱۷
۷,۱۱۵
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۴.۲-
۲۱۹-
۵,۰۰۰
شيشه همدان
۵-
۱۰۸-
۲,۰۵۲
شيشه و گاز
۱.۲۷-
۲۱-
۱,۶۳۶
صنايع آذرآب
۵-
۵۲۰-
۹,۸۸۷
صنايع شيميايي ايران
۴.۹۵
۸۷
۱,۸۴۵
صنايع فلزي ايران
۴.۹۸-
۱۷۹-
۳,۴۱۲
صنايع كاشي وسراميك سينا
۴.۶۳
۶۲
۱,۴۰۰
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴.۴۴-
۳۸۹-
۸,۳۷۲
صنايع لاستيكي سهند
۰.۱۲-
۵-
۴,۰۶۰
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۳۳
۱۸
۵,۴۵۶
صنعتي بهشهر
۴.۴۵-
۳۳۰-
۷,۰۸۲
صنعتي دريايي ايران
۵
۵۵
۱,۱۵۵
عايق پلاستيك
۵
۳۴۰
۷,۱۴۰
عمران وتوسعه فارس
۰.۵۶-
۱۱-
۱,۹۵۷
فارسيت اهواز
۰.۲۹
۸
۲,۷۹۲
فرآورده هاي نسوزآذر
۴.۷۳-
۴۴۲-
۸,۹۰۰
فرآوري موادمعدني ايران
۴.۹۹-
۴۰۴-
۷,۶۹۵
فروسيليس ايران
۴.۹۹-
۸۵-
۱,۶۱۸
فنرسازي خاور
۵-
۳۳۷-
۶,۴۰۳
فولادكاويان
۴.۹۷
۸۶
۱,۸۱۵
قند نيشابور
۴.۹۹-
۲۹۹-
۵,۶۹۴
كابل البرز
۴.۸۸-
۱۴۹-
۲,۹۰۵
كابل باختر
۱.۶۳
۱۲۸
۷,۹۷۰
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۳۸-
۱۷-
۴,۴۳۸
كابلسازي تك
۲.۹۱-
۲۰۲-
۶,۷۵۰
كارتن ايران
۳.۵۶
۶۸
۱,۹۸۰
كارخانجات صنعتي پيام
۰.۳۹-
۳۸-
۹,۷۶۶
كارخانجات مخابراتي ايران
۰.۳۳-
۸-
۲,۴۱۰
كارخانه فارسيت درود
۰.۳۹
۳۳
۸,۵۰۱
كالسيمين
۴.۳۴
۲۱۴
۵,۱۴۵
كربن ايران
۴.۹۹-
۲۴۷-
۴,۶۹۸
كشت وصنعت پياذر
۴.۹۸
۱۳۲
۲,۷۸۴
كف
۰.۲
۸
۳,۹۹۸
كمباين سازي ايران
۴.۹۹-
۲۱۴-
۴,۰۷۳
كمك فنر ايندامين
۰
۰
۳,۲۸۱
كنتورسازي ايران
۰.۰۹-
۶-
۶,۹۷۹
كيميدارو
۰.۸۹
۱۴۶
۱۶,۴۹۸
گازلوله
۰
۰
۴,۵۴۶
گروه بهمن
۰.۰۱-
۱-
۱۲,۹۹۶
گروه صمعتي قطعات اتومبيل ايران
۵-
۵۱۴-
۹,۷۷۳
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۴.۹۵-
۳۳-
۶۳۴
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۳.۱۴
۶۷
۲,۲۰۰
گلتاش
۴.۹۷-
۱۲۰-
۲,۲۹۴
لامپ پارس شهاب
۰.۰۲
۱
۵,۴۳۵
لبنيات پاك
۱.۵۶-
۸۲-
۵,۱۷۵
لبنيات كالبر
۰.۳۸
۱۳
۳,۴۴۹
ليزينگ ايران
۲.۶۵-
۸۷-
۳,۲۰۰
مارگارين
۱.۸۷-
۲۵-
۱,۳۱۵
ماشين سازي اراك
۰.۷۵
۲۶
۳,۵۱۴
ماشين سازي نيرومحركه
۰.۶۱
۳۷
۶,۱۳۹
مجتمع صنعتي آرتاويل تاير
۰.۸۳-
۲۲-
۲,۶۲۹
مجتمع آبادگران
۰.۰۳-
۱-
۳,۵۰۰
محورسازان ايران خودرو
۴.۹۹-
۲۵۸-
۴,۹۱۱
معادن منگنزايران
۲.۵۶-
۱۴۸-
۵,۶۳۶
معدني وصنعتي چادرملو
۱.۲-
۶۲-
۵,۰۹۱
ملي سرب وروي ايران
۵-
۲۴۶-
۴,۶۷۶
مهركام پارس
۴.۹۹
۱۱۹
۲,۵۰۵
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۷.۸۵-
۲۵۸-
۳,۰۳۰
موتوژن
۱.۸۲
۵۱۹
۲۹,۰۰۰
نفت بهران
۵-
۱۱۱۴-
۲۱,۱۶۸
نفت پارس
۰.۲۸
۱۷
۶,۱۹۳
نورد آلومينيوم
۱.۴۴-
۴۹-
۳,۳۵۰
نورد قطعات فولادي
۲.۲۶-
۱۱۲-
۴,۸۳۹
نوسازي وساختمان تهران
۰.۰۹-
۲-
۲,۲۰۲
نيرو محركه
۵-
۲۶۱-
۴,۹۶۴
نيروترانس
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت سهام
تا زمان بسته شدن بازار(۱۲‎/۳۰ دقيقه ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |