پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۱ - Mar 3, 2005
كشتي را از قالب هاي كهنه خارج كنيد
پيكار هاي جام تختي، نه در حد انتظار
مسعود هاشم زاده ملي پوش كشتي فرنگي ديروز نزديك ترين
حريف داخلي اش رضا زيدوند را در وزن ۹۶ كيلوگرم شكست داد.
001632.jpg
گروه ورزشي -حمدرضا منصوريان: براي كشوري مثل كشور ما و براي مردمي مثل مردم ما هيچگاه نمي تواند چنين باوري وجود داشته باشد كه عاشق و علاقمند كشتي باشند و در سرزمين خود شاهد و ناظر مسابقاتي اين چنيني با كيفيت نازل آن هم با ياد و نام قهرمان بلندآوازه اي چون جهان پهلوان تختي!
ما هنوز هم نمي دانيم كه چه انديشه اي در ذهن متوليان كشتي كشور وجود دارد كه آن ها را ملزم به برگزاري چنين مسابقاتي مي كند. مگر نمي گويند كه كشتي بودجه ندارد و ميليون ها تومان هم بدهكار است، پس چه اصراري است كه جام تختي آن هم در حد و اندازه هايي بسيار پايين برگزار شود. حقيقتا كشتي اين روزها چه گم شده اي دارد كه قادر به پيداكردن آن نيست؟ چگونه بايد اين ورزش ملي را از قالب هاي كهنه و تكراري خارج كرد؟ از چه راهي و با چه وسيله اي بايد جلوي چنين ريخت و پاش هايي را گرفت؟ مگر مي شود شكست هاي پياپي مردان كشتي ايران در المپيك آتن را كه واقعيت محض موجوديت كنوني كشتي ايران در دنيا بود را به راحتي فراموش كرد و با مسابقاتي نظير جام تختي به دنبال راه نجات بود؟
امروز برگزاري مسابقات بين المللي در تمامي رشته ها تعاريف خاص خود را دارد و تنها به صرف حضور چند تيم خارجي نمي توان چنين ويژگي را به هر مسابقه اي اطلاق كرد. چندين سال است كه پيكارهاي به اصطلاح بين المللي جام تختي در ايران برگزار مي شود و كمتر ديده شده است كه نخبگان و نام آوران كشتي دنيا رغبتي به شركت در آن از خود نشان دهند.
اين درحالي است كه كشورهاي همطراز ما در كشتي دنيا همه ساله با ارائه شگردها و برنامه ريزي هاي ويژه اي تورنمنت هاي مربوط به خود را اعتبار بخشيده و در استانداردهاي بسيار بالا و ممتازي برگزار مي كنند. اينكه آن ها چه مي كنند و ما نمي كنيم، نكته چندان پيچيده اي نيست. آن ها استراتژي و برنامه دارند و در كنار هر مسابقه اي هدف خاصي را دنبال مي كنند كه ما كمتر به دنبال چنين كارهايي هستيم. ظريفي مي گفت: اي كاش به جاي اين همه كشتي گير بي نام و نشاني كه امسال از ۱۲ كشور جهان در جام تختي كشتي مي گيرند، تنها يك كشور با همه بزرگانش مي آمد كه حداقل به تعداد انگشتان يك دست مي توانستيم كشتي هاي قابل قبول ببينيم.
بي اطلاعي كشتي گيران ايراني از قوانين جديد
ديروز صبح و بعدازظهر در اولين روز مبارزه هاي تكراري و بي حس و حال جام تختي كشتي گيران شركت كننده در اوازن ۶۶ و ۹۶ كيلوگرم به ميدان آمدند كه در معدود كشتي هاي انجام شده مهم، پيروزي (۰-۴) مهدي توكلي برابر مهدي نصيري ملي پوش وزن ۶۶ كيلوگرم كشتي فرنگي و برتري (۰-۲) مسعود هاشم زاده بر رضا زيدوند در وزن ۹۶ كيلوگرم قابل توجه بود.
هاشم زاده كه درپي پيروزي (۳-۴) مقابل دنيس شاكالا كشتي گير ناشناخته تيم روسيه مقابل زيدوند قرار گرفته بود در اين كشتي امتياز اول را در كمرگيري به دست آ ورد و در تايم دوم با خاك كردن حريف جوان خود به پيروزي رسيد. در همين وزن رسول جزيني كشتي گير اصفهاني و عضو سابق تيم ملي كه به دليل آسيب ديدگي كتف خود در مسابقه هاي قهرماني دانشجويان جهان در سال ۲۰۰۲ در ادمونتون كانادا نزديك به ۳ سال از ميدان دور بود، در جام تختي ظاهر شد و مقابل رضا زيدوند به شكست نزديك (۱-۲) تن داد.
در كشتي آزاد رويارويي ۳ كشتي گير ايراني و ۳ كشتي گير ترك در وزن ۹۶ كيلوگرم نكته قابل توجهي بود.
در اين وزن ابتدا حميد سيفي بر احمد سربست حريف ترك خود غلبه كرد. به دنبال آن احسان نعمتي هم (۰-۵) اوزگون را شكست داد و در سومين كشتي نيز كاظم محسني نيا (۰-۴) مقابل هاكان كوچ از تركيه شكست خورد.
در مبارزه هاي اولين روز ناآگاهي و ناآشنايي كشتي گيران ايراني با قوانين و مقررات جديد كشتي نكته قابل بحثي بود كه فرياد اعتراض مربيان ايراني را هم به همراه داشت. گفته مي شد كه مقررات جديد را شب قبل از شروع پيكارهاي اين دوره نماينده فيلا از تركيه با خود به ايران آ ورده است! ظاهرا قهرمانان ما تا پيش از ورود نماينده فيلا به ايران از قوانين جديد بي اطلاع بوده اند!
در حاشيه مسابقه هاي «جام تختي»
* طبق  قانون  جديد فدراسيون  بين المللي  كشتي (فيلا)، از ابتداي  سال  ،۲۰۰۵ تمامي  مسابقه هاي  بين المللي  كشتي  اعم  از جامهاي  بين المللي ، قاره اي ، جهاني  و بازيهاي  المپيك  در هر يك  از دو رشته  آزاد و فرنگي  در مدت  دو روزبرگزار خواهد شد اما نظر به  اين كه  جام  بين المللي  جهان  پهلوان  تختي  دردو رشته  آزاد و فرنگي  به  صورت  ادغام  و همزمان  با هم  برگزار مي شود، اين رقابتها به  جاي  دو روز در سه  روز (۱۲ تا ۱۴ اسفندماه ) در حال  برگزاري  است .
* وزن  كشي  دو وزن  ۵۵ و ۱۲۰ كيلوگرم  در هر دو رشته  آزاد و فرنگي  بعدازظهر ديروز انجام  شد و كشتي گيران  اين  دو وزن  از صبح  امروز مبارزات خود را آغاز مي كنند.
* از آنجا كه  اصلا قرار نبود مسابقه هاي  بين المللي  جام  تختي  در سالن  ۱۲هزار نفري  ورزشگاه  آزادي  تهران  برگزار شود، اين  سالن  با شتاب  و با عجله بسيار براي  برگزاري  اين  مسابقه ها آماده  و مهيا شده  است ، به  همين  دليل هيچ  تزئيني  در سالن  صورت  نگرفته  و همه  چيز سادگي  خود را دارد.

سخنراني عليرضا دبير در كنگره تجليل از ايثارگران
001629.jpg
گروه ورزشي: عليرضا دبير قهرمان المپيك و كشتي گير با اخلاق كشورمان كه در كنگره ملي تجليل از ايثارگران سخن مي گفت، يادآور شد: موفقيت، توسعه و پيشرفت همه جانبه ما در گرو آن است كه كليه كساني كه به هر نحوي به سرافرازي، سربلندي و عزت و افتخار اين كشور كمك كرده اند، گرامي داشته شده و مورد تكريم و توجه قرار گيرند.
دبير با تقدير از برگزاري اولين كنگره تجليل از ايثارگران گفت: درست است كه رسيدگي به مسايل و مشكلات جانبازان و ايثارگران بر عهده نهاد مسئول يعني بنياد شهيد و امور ايثارگران است ولي تكريم، تجليل و احترام به اين عزيزان وظيفه  تك تك ما ملت ايران است.
دبير تصريح كرد: من اين حرف ها را نمي زنم كه خودم را پيش كسي عزيز كنم يا فيلم بازي كنم بلكه من حرف دلم را مي زنم و آنهايي كه مرا مي شناسند، مي دانند كه چقدر به اين عزيزان احترام مي گذارم.
وي،  موفقيت ورزشكاران جانباز و ايثارگر كشورمان در ميادين مختلف ورزشي، فرهنگي، اجتماعي و ... را «نماد اراده  سترگ و عزم پولادين ملت مسلمان ايران» دانست و گفت: موفقيت اين عزيزان در ميادين بين المللي و كسب عزت و افتخار براي ميهن اسلامي در سراسر جهان كار بسيار بزرگ و ارزشمندي است و نبايد براحتي از كنار اين افتخارات گذشت.
عليرضا دبير با اشاره به بهره مندي ورزشكاران ما از روحيات ايثارگري افزود: تمام ورزشكاران ما افراد با اعتقاد و با ايماني هستند و هر كدام از يكي از ائمه مدد مي جويند و همواره تلاش مي كنند اخلاق و منش پهلواني و روحيه  گذشت و ايثارگري را در خود تقويت كنند.
وي با بيان اين كه ملت ايران ورزشكار بدون اخلاق نمي خواهد، افزود: اگر ما ورزشكاران، مي خواهيم همواره در قلب مردم جا داشته باشيم، بايد مثل جهان پهلوان تختي علاوه بر قهرماني به لحاظ منش و رفتار انساني و سجاياي اخلاقي از جمله نوعدوستي، فداكاري و گذشت، فروتني، معرفت و آقايي، اخلاق و جوانمردي و احساسات پاك را هم در عرصه  ورزش و هم در عرصه  زندگي در خودمان تقويت كنيم.

خبرهاي فوتبال جهان
منچستر، آرسنال و نيوكاسل در
جام حذفي حريفان خود را شناختند
001635.jpg
گروه ورزشي -حسن حيدري: مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي انگليس قرعه كشي شد و طي آن تيم هاي آرسنال و منچستريونايتد دو بخت قهرماني در اين جام رقباي خود را شناختند.
تيم آرسنال بعد از اينكه در ديدار تكراري با شفيلديونايتد به تساوي بدون گل رسيد در ضربات پنالتي به پيروزي چهار بر دو رسيد و در اين مرحله به ديدار بولتون مي رود.
ساوتهمپتون نيز بعد از پيروزي سه بر يك برابر تيم دسته سومي برنت فورد در اين مرحله حريف منچستر يونايتد است.
شانس بزرگ تيم ساوتهمپتون در اين بازي ميزباني آنهاست.
تيم بلكبرن نيز به مصاف لسترسيتي مي رود.
تيم فوتبال نيوكاسل نيز در اين مرحله با برنده تاتنهام و ناتينگهام فارست ديدار مي كند.
بازي هاي جام حذفي در انگليس به صورت رفت و برگشت برگزار نمي شود و تنها درصورتي كه دو تيم در وقت قانوني به تساوي برسند بازي تكرار خواهد شد.
بازي هاي مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي انگليس طي روزهاي ۲۲ و ۲۳ اسفندماه برگزار خواهد شد.
ميلان باروش تهديد به ترك ليورپول كرد
ميلان  باروش  مهاجم  اهل  جمهوري  چك  باشگاه  ليورپول  انگليس  هشدار داددر صورتي  كه  رافائل  بنيتز سرمربي  اين  تيم  حاضر به  استفاده  از وي  درتركيب  ثابت  ليورپول  نباشد، در پايان  فصل  جاري  رقابت هاي  ليگ  اين  كشور به تيم  ديگري  ملحق  خواهد شد.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از لندن ، بنيتز در ديدار روز يكشنبه  تيم  ليورپول  مقابل  چلسي  در چارچوب  رقابت هاي  جام  اتحاديه  باشگاههاي  انگليس ، باروش  را روي  نيمكت  نشاند و تنها ۱۷ دقيقه  پاياني  مسابقه  به  جاي  فرناندومورينتس  به  او فرصت  بازي  داد.
به  ثمررساندن  دو گل  در ۱۴ مسابقه  اخير تيم  ليورپول  يكي  از علل  نيمكت نشيني  باروش  است . وي  به  روزنامه  سان  گفت : فكر مي كنم  دوران  حضور من  در اين  تيم  بسرآمده است .
من  هيچ  دشمني  با ليورپول  ندارم  حتي  هواداران  را نيز دوست  دارم  وعضويت  در اين  باشگاه  را موجب  افتخار خود مي دانم .
تنها چيزي  كه  مي خواهم اين  است  كه  هميشه  بازي  كنم  و اگر امكان پذير نيست  اميدوارم  پيشنهاد خوبي از يك  تيم  ديگر دريافت  كنم .
بعد از جداشدن  مايكل  اوون  از باشگاه  ليورپول  و مصدوميت  جبرئيل  سيسه  به  نظر مي رسيد باروش  با توجه  به  كسب  عنوان  بهترين  گلزن  در رقابت هاي جام  ملتهاي  اروپا بتواند در تركيب  اصلي  اين  تيم  قرار گيرد.
وي  در اين  زمينه  اظهارداشت : با اين  اميد در ليورپول  ماندم  كه  فرصت بازي  بيشتري  بدست  آورم .
با وجود رفتن  اوون  و مصدوميت  سيسه  به  نظر مي رسيدزمينه  حضور من  در تركيب  اصلي  فراهم  شده  باشد اما اكنون  فكر مي كنم  مسئولان  تيم  اصلا روي من به  عنوان  كسي  كه  بتواند حضور ثابتي  داشته  باشد، حساب نمي كنند.
باروش  در خاتمه  تصريح  كرد: لازم  است  بتوانم  هميشه  بازي  كنم  و نمي توانم  وقت  خود را روي  نيمكت  ليورپول  تلف  كنم .

رقابت هاي جام ديويس - مجموعه انقلاب تهران
ايران با عبور از سد كويت در جمع بزرگان آسيا مي ماند
گروه ورزشي: تيم تنيس ايران فردا در يك بازي حساس در رقابت هاي جام ديويس به مصاف تيم ملي كويت مي رود.
براي اين رقابت حساس تيم ايران از ۵ ماه قبل اردوي تداركاتي خودرا تشكيل داده كه در اين راه يك اردوي يك ماهه را در كمپ سانچز در كشور اسپانيا پشت سر گذاشته است.تركيب اصلي تيم تنيس ايران امروز براي رويايي كويت از بين آنوشا شاهقلي، اشكان شكوفي، شهاب حسني و اكبر طاهري انتخاب مي شوند تا براي مسابقات انفرادي و دو نفر (دوبل) مقابل كويت آماده شوند.كويت در سالهاي اخير با توجه به سرمايه گذاري كلان كه روي اين رشته به خرج داده پيشرفت قابل توجهي داشته است.تنيس ايران نياز به پيروزي مقابل كويت دارد تا حداقل بتواند در دسته سوم آسيا باقي بماند.اين مسابقه فردا در مجموعه ورزشي انقلاب برگزار مي شود كه تماشاي آن براي تمامي علاقمندان رايگان است.

دفاع از حقانيت قانوني واليبال ايران
تيم واليبال جوانان كشورمان جهاني شد
گروه ورزشي: فدراسيون بين المللي واليبال FIVB به اعتراض فدراسيون واليبال ايران پاسخ مثبت داد و تيم ملي واليبال جوانان ايران به عنوان نايب قهرمان آسيا به مسابقات قهرماني جوانان جهان در سال ۲۰۰۵ راه يافت.
از دو ماه قبل فدراسيون واليبال ايران مكاتبات متعددي مبني بر علت برگزاري مسابقات انتخابي جوانان جهان فقط در قاره آسيا را با فدراسيون بين المللي واليبال به عمل آورد. (در قاره هاي ديگر مسابقات داخلي براي اعزام تيم دوم مجددا برگزار نمي شود، فقط با مسابقات قاره اي تيم ها به مسابقات جوانان جهان راه پيدا خواهند كرد) كه پس از پيگيري هاي مستمر با مقامات عالي رتبه FIVB، كنفدراسيون واليبال آسيا (AVC) را متقاعد كرد كه بايد از يك دستورالعمل بين المللي و يكنواخت پيروي كند. به دنبال اين اعتراض، قاره آسيا مانند قاره هاي ديگر نياز به برگزاري مسابقات انتخابي كه قرار بود بين تيم هاي ملي واليبال جوانان ايران، ژاپن، چين، استراليا، قطر، اردن و تايلند در ارديبهشت ماه سال ۸۴ در كشور اردن برگزار و يك تيم انتخاب شود را ندارد. بنابراين فدراسيون واليبال جمهوري اسلامي ايران از حقانيت قانوني خود دفاع كرد و تيم ملي واليبال جوانان ايران به عنوان نايب قهرمان آسيا جواز ورود به مسابقات قهرماني جوانان جهان كه از تاريخ ۱۵ مرداد تا ۲۳ مرداد ۸۴ در كشور هندوستان برگزار مي شود را به دست آورد.

وحيد مرادي و ۴ سال ديگر در شنا
ايرنا: وحيد مرادي  با ۳۶ راي  اعضاي  مجمع  فدراسيون  شنا، شيرجه  و واترپلو به مدت  ۴ سال  ديگر به  عنوان  رئيس  اين  فدراسيون  برگزيده  شد.به  گزارش  خبرنگار ايرنا از هتل  المپيك  محل  برگزاري  مجمع  عمومي فدراسيون  شنا، شيرجه  و واترپلو كه  به  رياست  مهدي  قدمي معاون  سازمان تربيت  بدني  و رئيس  مركز ورزش  قهرماني  كشور و باحضور علي  كفاشيان  دبيركل كميته  المپيك ، اعضاي  ديگر مجمع ، نمايندگان  و روساي  هياتهاي  ورزشي برگزار شد، وحيد مرادي  با كسب  ۳۶ راي  از ۴۰ راي  مأخوذه  دراين  پست  ابقا شد.ديگر نامزد اين  پست  احمد شيرود ميرزايي  بود كه  در انتخابات  ديروز، ۴راي  به  خود اختصاص  داد و يونس  بخشمندي  سومين  نامزد هم  در اين  جلسه  حضورپيدا نكرد.

پنجاه هزار دلار براي رقابت هاي چلنجر تنيس ايران
گروه ورزشي : فدراسيون تنيس اعلام كرد كه سال آينده ۲ مسابقه چلنجر در ايران برگزار مي شود كه قرار است براي حضور تنيس بازان مطرح دنيا با رنكينگ بالاتر جوايز اين رقابت ها به ۵۰ هزار دلار افزايش يابد.
اين امر باعث مي شود تا به رشد اين رشته ورزشي كمك شاياني شود.

رقابت هاي دووميداني اوپن چين
يك طلا و يك برنز براي ايران
گروه ورزشي: تيم دووميداني ايران كه جهت حضور در رقابت هاي دووميداني داخل سالن آسيا به چين سفر كرده در اولين روز اين رقابت ها به يك مدال طلا و يك مدال برنز دست يافت.در اين مسابقات ۱۲ تيم از كشورهاي آسيايي حضور دارند كه در شهر تين جيان كشور چين به رقابت پرداختند.در نخستين روز اين رقابت ها احسان مهاجرشجاعي در رشته ۸۰۰ متر با پشت سر گذاشتن رقبا به مقام نخست دست يافت. در ۶۰ متر نيز حسين قائمي به مدال برنز دست يافت. همچنين محمد عاكفيان در ۴۰۰ متر و عبدالغفار سقر در ۲۰۰ متر به مقام چهارم رسيدند.در اين رقابت ها تيم نفت در ۷ ماده با ساير رقباي آسيايي به رقابت مي پردازد. اعضاي اين تيم عبارتند از: احسان مهاجرشجاعي، حسين قائمي، عبدالغفار سقر، اسماعيل كبوتران، محمد عاكفيان، ادوارد مانگاسار و مهدي جلودارزاده.
در همين حال رئيس فدراسيون دو و ميداني اعلام كرد: دووميداني ايران طي دو سال گذشته شاهد جابجايي يكصد ركورد ملي بوده كه اين نشانگر موفقيت و رشد دووميداني در سالهاي اخير بوده است. حسين جلالي رئيس فدراسيون دووميداني در يك نشست مطبوعاتي و راديو تلويزيوني با اعلام اين مطلب گفت: امسال سال جهاني شدن دووميداني ايران بود كه با تلاش هاي مربيان و ورزشكاراني چون احسان حدادي و مهدي شاهرخي توانستيم براي نخستين بار جلوه هايي از قدرت خود را به نمايش بگذاريم و در سطح جهان مطرح شويم.
وي در ادامه افزود: با توجه به رشد دووميداني كاران اميدواريم ركوردهاي خوبي در آينده ثبت شود. ما در سال آتي رقابتهاي قهرماني آسيا در كره جنوبي، مسابقات نوجوانان، جوانان و بزرگسالان جهان را در پيش داريم كه بايد سرمايه گذاري ويژه اي در اين مسابقات داشته باشيم همچنين براي حضور در بازي هاي كشورهاي اسلامي طبق دستورالعمل سازمان تربيت بدني تنها رشته هايي اعزام خواهند شد كه شانس مدال داشته باشند.
جلالي در ادامه افزود: فدراسيون دووميداني در نظر دارد با همكاري ساير ارگانها تعدادي از مراحل مسابقات ليگ را به صورت جايزه بزرگ برگزار كند كه در اين رابطه قول همه گونه همكاري داده شده است. همچنين ۵۰ هزار دلار كل جايزه اي است كه در اين مسابقات بين رشته هاي مختلف تقسيم خواهد شد.
جلالي در مورد همايش دو همگاني روزهاي صنعت نفت گفت: اين همايش در پنج نقطه كشور برگزار مي شود و ما پذيراي ديگر سازمان ها و ارگان ها براي برگزاري چنين همايش هايي هستيم. در اين همايش ها نمي توان به دنبال كسب استعداد بود اما در مجموع براي شناساندن رشته دووميداني به عموم مردم نقش مهمي خواهد داشت.

كشتي هاي فينال اوزان ۶۶ و ۹۶ كيلوگرم
كشتي فرنگي: ۶۶ كيلوگرم: سرگئي كوالنكو از روسيه برابر هونانيان از ارمنستان پيروز شد.
۹۶ كيلوگرم: مسعود هاشم زاده مقابل محسن نعمت پور به برتري رسيد.
كشتي آزاد: ۶۶ كيلوگرم: ماشاءالله حسيني به دليل آسيب ديدگي زانو مقابل مسعود واحدي به كشتي ادامه نداد.
۹۶ كيلوگرم: حميد سيفي توانست مقابل هاكان كوچ از تركيه به برتري برسد.

دو خبر اميدواركننده براي وزنه برداري
ايوانف مي آيد، محروميت لغو مي شود
گروه ورزشي:علي مرادي، رئيس فدراسيون وزنه برداري در مورد حضور ايوانف در ايران مي گويد: بحث حضور ايوانف در ايران طي ماه هاي اخير با فراز و نشيب مواجه بوده است كه اكنون با كمك سفارت جمهوري اسلامي در بلغارستان و كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني اين موضوع در حال حل شدن است. ايوانف براي حضور در ايران پيش شرط هايي داشته كه مورد موافقت قرار گرفته و در نشست اخير فدراسيون جهاني اين موضوع حل شده و قرارداد ايوانف منعقد خواهد شد.
وي ادامه داد: ايوانف براي حضور در ايران يك پزشك، يك ماساژور و يك دستيار همراه خود خواهد آورد و در صدد هستيم تا با بكارگيري از مربيان ايراني در كنار اين مربيان، كادر قوي تري داشته باشيم.دبيركل كنفدراسيون وزنه برداري آسيا در مورد كاهش محروميت وزنه برداري ايران گفت: هيأت رئيسه جديد فدراسيون جهاني در استانبول نشست خواهد داشت و درصدد اين هستيم تا در اين نشست محروميت ايران را از حضور در مسابقات بين المللي كاهش دهيم. اگر اين محروميت رفع شود در بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي حضور خواهيم داشت. براي رفع محروميت بايد جريمه ۷۰ هزار دلاري را پرداخت كرد.مرادي در پايان يادآور شد: بحث دوپينگ، استفاده ورزشكاران از مواد نيروزا و بحث مبارزه با دوپينگ و نحوه آموزش ورزشكاران بسيار مهم است كه بايد از سوي مسئولان امر مورد توجه بيشتري قرار گيرد.

ديدار خطيب و قريب در سازمان تربيت بدني
ايسنا: ظهر ديروز مديران باشگا ه هاي استقلال و پرسپوليس در ديداري با رئيس دفتر امور مشترك فدراسيون هاي سازمان تربيت بدني چگونگي اجرايي شدن دستور مهندس مهرعليزاده را براي ساماندهي مالي و اداري اين دو باشگاه بررسي كردند.
در اين نشست كه علاوه بر دكتر قريب و حجت الله  خطيب مديران پرسپوليس و استقلال و عالمي رئيس دفتر امور مشترك فدراسيون ها و كاشاني نيز حضور داشتند، چگونگي اجرايي شدن دستور اخير مهندس مهرعليزاده براي ساماندهي مالي و مديريتي اين دو باشگاه مطرح و برنامه ريزي لازم به تصويب رسيد.
به دنبال مشكلات اخير دو باشگاه استقلال و پرسپوليس به دليل كمبود منابع مالي، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، خواستار رسيدگي به وضعيت اين دو باشگاه شده بود.
در نشست ديروز، برنامه اي تدوين شد كه پس از تأييد مهندس مهرعليزاده اجرا خواهد شد.
اختصاص دفتر كار به دو باشگاه، استقلال مالي و تهيه و تنظيم بودجه سال آينده دو باشگاه از مواردي بود كه در نشست ديروز به تصويب رسيده است.گفتني است اين طرح تا پايان سال جاري و پس از تصويب رئيس سازمان تربيت بدني انجام خواهد شد.

رقابتهاي گلف قهرماني ايران
گروه ورزشي: مسابقات گلف قهرماني ايران امروز و فردا ۱۳ و ۱۴ اسفندماه ، در مسجد سليمان برگزار مي شود.
در اين رقابتها ۱۳ تيم از استانهاي تهران، اصفهان، فارس و خوزستان شركت دارند.

دو انتصاب در ژيمناستيك
گروه ورزشي: محمد زمان آبادي به عنوان سخنگو و سيدطاهر علوي نامور به سمت دبيركميته استعداديابي فدراسيون ژيمناستيك منصوب شدند.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون ژيمناستيك، اين دو انتصاب به پيشنهاد مسعود سليماني نايب رئيس و احكام علي كفاشيان سرپرست فدراسيون ژيمناستيك صورت گرفت.

همايش بزرگ دو و ميداني پنجاه هزار نفر فردا مي دوند
گروه ورزشي: مسابقات دو همگاني سالروز ملي شدن صنعت نفت فردا برگزار خواهد شد. مسابقات دو همگاني كه پيش بيني مي شود پنجاه هزار نفر در آن شركت مي كنند در شهرهاي تهران، مسجد سليمان، اهواز، آبادان و منطقه عسلويه برگزار مي شود و طي آن ۱۳۸۳ سكه بهار آزادي به برگزيدگان به قيد قرعه اعطا خواهد شد.
مسابقه دوي همگاني ملي شدن صنعت نفت در تهران در مجموعه ورزشي تختي در شرق تهران از ساعت ۱۰ صبح و به مسافت ۶ كيلومتر برگزار خواهد شد.

۷ كوهنورد زن ايراني در راه صعود به يكي از قلل مرتفع قزاقستان
گروه ورزشي: فدراسيون كوهنوردي ديروز اعلام كرد: با پيوستن «پرستو ابريشمي» به جمع كوهنوردان صعودكننده به يكي از قلل قزاقستان، جمع نفرات اعزامي براي صعود به اين قله به ۷ نفر رسيد.پيش از اين فدراسيون كوهنوردي جمع كوهنوردان زن اعزامي به قزاقستان براي صعود به اين قله را شش نفر اعلام كرده بود.
صعود به يكي از قلل مرتفع قزاقستان، تابستان سال آينده انجام خواهد شد كه علاوه بر ۷ كوهنورد زن، ۴ كوهنورد مرد نيز در قالب كوهنوردان تيم ب ايران شركت دارند.
فدراسيون كوهنوردي اسامي تيم منتخب «ب» كوهنوردي بانوان و مردان ايران اعزامي به قزاقستان را به شرح زير اعلام كرد:
گروه ب بانوان
۱- پروين ايماني از تهران
۲- بهاره سينكي از تهران
۳- حبيبه مهديان از تهران
۴- نرگس شيري از تهران
۵- بهاره سلطاني از تهران
۶- شيما شادمان از تهران
۷- پرستو ابريشمي از تهران
گروه ب مردان
۱- حميد ناصري از آذربايجان شرقي
۲- ياسر عليان از خراسان
۳- مهدي گروسيان از همدان
۴- حسين صالحي از تهران

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |