پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۵۱ - Mar 3, 2005
از سوي سازمان نظام پزشكي
بودجه و ميزان تعرفه هاي خدمات پزشكي سال ۸۴ اعلام شد
001668.jpg
گروه اجتماعي - مريم غفاري:بودجه و ميزان تعرفه هاي خدمات پزشكي و بهداشتي سال ۸۴ از سوي سازمان نظام پزشكي تشريح شد.
دكتر نوربخش معاون اجرايي و مالي سازمان نظام پزشكي در جمع خبرنگاران افزود: بودجه سال ۸۴ سازمان نظام پزشكي معادل ۳۳ ميليارد و و ۶۱۰ ميليون ريال است كه شامل ۲۰ تبصره و ۳ فصل مي شود.
وي در تشريح تعرفه هاي بخش خصوصي در سال ۸۴ گفت: بر اساس بند يك ماده ۳ قانون نظام پزشكي، شوراي عالي نظام پزشكي موظف بود بر مبناي يك كار علمي و كارشناسي و با در نظر گرفتن مباني اقتصاد و درمان، دفاع از حقوق جامعه پزشكي و رعايت مسايل اقتصادي و معيشتي مردم تعرفه را تعيين كند.
نايب رئيس شوراي عالي نظام پزشكي همچنين افزود: موضع سازمان نظام پزشكي بر اين است كه تعرفه ها براساس كار كارشناسي باشد و بر مبناي برآورد هزينه هاي توليد خدمات درماني معين شود. به طور مثال جهت انجام يك آزمايش خون، كليه هزينه هاي دارو، وسايل مصرفي، استهلاك وسايل، هزينه هاي پرسنلي، آب و برق و... برآورد شوند و بر مبناي آن تعرفه مشخص شود. وي با اشاره به اينكه مرجع تعيين كننده تعرفه، سازمان نظام پزشكي است گفت: شوراي عالي نظام پزشكي ارقامي را تصويب كرد كه براساس آن پزشكان عمومي و ويزيت دندانپزشكان مبلغ ۳۳۰۰ تومان، پزشكان متخصص ۵۳۰۰ تومان، فوق تخصص يا فلوشيپهاي رسمي ۶۶۰۰ تومان، كارشناسان مامايي ۲۳۰۰ تومان كه در صورت افزايش مقطع تحصيلي به فوق ليسانس و دكترا ۱۵ درصد در هر مقطع به آن افزوده مي شود. وي افزود: حق فني داروخانه ۲۵۰ تومان تا سقف ۱۰۰۰۰ ريال براي هر نسخه و بالاي ۱۰۰۰۰ ريال معادل ۳۵۰ تومان مي باشد. گفتني است براي داروخانه هاي شبانه روزي كه از ساعت ۲۳ تا ۸ صبح فعاليت دارند، ۱۰ درصد به اين ارقام افزوده مي شود.
دكترنوربخش خاطرنشان كرد: اين ارقام سقف ويزيتهاست و شوراي عالي به هيئت مديره شهرستانها مجوز داده كه در هر محل و منطقه (با توجه به منبع معيشتي مردم) در قالب اين سقف تعرفه ها را تعيين كند.وي گفت: تعرفه هاي هتلينگ، آزمايشگاه و فيزيوتراپي و جراحي بحث هاي انجام شده به نتيجه نرسيد و به جلسه بعدي شوراي عالي موكول شد.
دكتر نوربخش گفت: اگر رقم واقعي سرانه تصويب شود ارقام سازمانهاي بيمه گر هم نزديك خواهد شد و سهم پولي كه مردم بايد بدهند،كم مي شود.
وي درخصوص افزايش تعرفه گفت: تعرفه پارسال در سالهاي گذشته چون سازمان مرجع قانوني نبود و فقط پيشنهاد مي داد ولي امسال حق مشورتي به قانوني تبديل شده و تعرفه امسال نسبت به تعرفه هاي كارشناسي كه ما اعلام كرديم ۱۰ تا ۱۵ درصد افزايش داشته است.
وي عمده مشكلات بخش بهداشت و درمان را پايين بودن سرانه درمان در كشور دانست و گفت: تعرفه هاي اعلام شده مربوط به بخش خصوصي است و براي افرادي كه بيمه نيستند مبناي كار محاسبه مي باشد.
وي افزود: طبق اعلام سازمانهاي بيمه گر بيش از ۵۰ درصد هزينه هاي درماني را عليرغم اصل ۲۲ قانون اساسي مردم مي دهند و اين امر رابطه مالي پزشك و بيمار را افزايش مي دهد.
وي خاطر نشان كرد: در بحث سرانه كه منابع لازم براي رسيدن به تعرفه هاي واقعي وجود ندارد علتش اين است كه سرانه درمان در كشورمان پايين است و از ۲۱۵۰ به ۲۸۰۰ تومان تبديل شده در حالي كه عملكرد سازمانهاي بيمه گر ۳۲۰۰ تومان است. هيأت دولت نيز رقم ۳۸۰۰ تومان را به عنوان سرانه مطرح كرد كه در نهايت ۳۲۰۰ تومان به تصويب رسيد.وي افزود: در قانون برنامه پنج ساله چهارم سهم مردم از ۵۰ درصد بايد به ۳۰ درصد برسد كه بايد از طريق بودجه عمومي تزريق شود. وي تأكيد كرد از لحاظ ارتقاي كيفي نمي توان سقفي براي خدمات بهداشتي و درماني قائل شد چون هر چه كيفيت بالاتر باشد بهتر است ولي حداقل و كف آن اين است كه حداقل بين ۴۳۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان باشد.وي همچنين به ايجاد يك كتابخانه رفرنس پزشكي در سال ۸۴ اشاره كرد و گفت: به منظور ثبت ابداعات و فعاليتهاي علمي پزشكان كه در صورت سوءاستفاده از اين موارد ثبت شده برخورد حقوقي و انتظامي صورت خواهد گرفت تا از اين راه از دستاوردهاي علمي پزشكان صيانت خواهد شد.همچنين دكتر خليلي قائم مقام معاونت امور رفاهي اجتماعي سازمان نظام پزشكي از تحت پوشش قرارگرفتن بيمه تامين اجتماعي جامعه پزشكان از سال آينده خبر داد و گفت:خانواده ۶۰۰ هزار نفري سازمان نظام پزشكي كه خود جزيي از مردم هستند جز بيمه خويش فرما و مكمل تحت پوشش بيمه اي قرار ندارند كه بر اساس مذاكرات انجام شده از سال آينده پزشكان به عنوان حرف مشاغل آزاد تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار و بدين ترتيب مشكل رفاهي آنها تا حدودي مرتفع مي شود. وي با بيان اين كه انتخابات مجمع عمومي و شوراي عالي سازمان نظام پزشكي نيز در ۲۱ اسفند ماه سال جاري برگزار مي شود، گفت: بدين ترتيب شوراي عالي، بازرسين و رييس كل انتخاب مي شود كه براي به رسميت شناخته شدن اين انتخاب حضور دو سوم از اعضاي ۲۰۰ نفر انتخابي الزامي است.
به گفته وي، به موجب قانون جديد اين اعضا از بين منتخبين هيات مديره هاي سراسر كشور انتخاب مي شوند.

۲۰ هزار نهال در مدارس تهران توزيع مي  شود
001671.jpg
ايلنا: كارشناس مسئول بهداشت و تغذيه مدارس تهران، گفت: همزمان با روز درختكاري ۲۰ هزار اصله نهال در مدارس تهران توزيع مي  شود.
سهيلا تبريزي، كارشناس مسئول بهداشت و تغذيه مدارس تهران، گفت: در روز ۱۵ اسفند و به منظور آموزش مسائل زيست محيطي به دانش  آموزان در مدارس مناطق مختلف شهر تهران، درخت توزيع مي  شود.
وي افزود: اين نهال ها با همكاري و از طريق سازمان منابع طبيعي در مدارس تهران توزيع خواهد شد.
تبريزي، با اشاره به اجراي طرح  هاي آموزشي زيست محيطي در مدارس، تصريح كرد: با اجراي اين طرح  ها دانش  آموزان با مسائل زيست محيطي و حفظ محيط زيست آشنا خواهند شد.
به گفته كارشناس مسئول بهداشت و تغذيه مدارس تهران، اين نهال  ها با همكاري دانش  آموزان و با رعايت اصول زيست محيطي در مدارس غرس خواهند شد.

۹ گروه جديد به جمع بيمه شدگان حرف
و مشاغل آزاد اضافه مي شوند
گروه اجتماعي: ۹ گروه جديد از شاغلان با مصوبه هيأت مديره سازمان تأمين اجتماعي مشمول مقررات قانون بيمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، قرار گرفتند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي، اين تصميم با هدف توسعه و تعميم پوشش بيمه اي به گروه هاي مختلف شاغلان، اتخاذ شده است و از اين پس، افراد شاغل در رشته هاي شغلي جديد نيز مي توانند به صورت اختياري و با پرداخت حق بيمه مقرر، زير پوشش حمايتهاي تأمين اجتماعي قرار گيرند.
براساس اين گزارش، اعضاي هيأت مديره شركتها به شرط عدم دريافت مزد و حقوق از شركت مربوط، مربيان آموزشگاه هاي رانندگي به شرط برقرار نبودن رابطه مزد بگيري ميان آنان و اين آموزشگاه ها، حق العمل كاران گمركي، مأموران تلقيح مصنوعي مرتبط با مركز اصلاح نژاد دام، ورزشكاران و همسران جانبازاني كه به پرستاري از همسر جانباز خويش اشتغال دارند، رانندگان ماشين آلات سنگين راهسازي، رانندگان ماشين آلات كشاورزي كه به صورت حق الزحمه اي به اموري از قبيل شخم زني، خرمن كوبي و وجين كاري اشتغال دارند و پزشكاني كه فاقد مجوز تأسيس مطب هستند و در عين حال به طبابت اشتغال دارند، گروه هايي هستند كه براساس مصوبه اخير هيأت مديره سازمان تأمين اجتماعي، مي توانند در قالب بيمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، از حمايتهاي بيمه اي اين سازمان برخوردار شوند.
در همين ارتباط فرخ ملكوند فرد عضو هيأت مديره و سرپرست معاونت فني و درآمد سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به اينكه شناسايي گروه هايي از افراد جامعه كه فاقد نظام حمايتي هستند و امكان پوشش بيمه اي آنان از طريق مقررات قانون بيمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، ميسر است، يكي از راهبردهاي مورد توجه اين سازمان است.
وي گفت: گسترش پوشش تأمين اجتماعي از طريق راهبرد بيمه هاي اجتماعي، طبق ماده يك قانون تأمين اجتماعي، يكي از اهداف اساسي سازمان تأمين اجتماعي است. براي تحقق اين هدف، اين سازمان همواره درصدد توسعه جامعه تحت پوشش وافزايش تعداد بيمه شدگان بوده است.

رشد تصادفات و تعداد كشته شدگان
تا سال آينده به صفر مي رسد
ايسنا: رييس شوراي عالي ترافيك كشور با اشاره به رشد ۵۵ درصدي كشته شدگان تصادفات در استان تهران گفت: شمار كشته شدگان تصادفات استان تهران در سال گذشته يكهزار و ۸۸۰ نفر بود كه اين رقم در سال جاري به بيش از ۲ هزار نفر رسيده است.
مهندس محمدحسين مقيمي، معاون عمراني وزير كشور در هشتمين گردهمايي دبيران شوراهاي هماهنگي ترافيك استانها و معاونان حمل و نقل و ترافيك شهرداريهاي شهرهاي بزرگ كشور افزود: حمل و نقل و ترافيك و ارتباطات امروزه بالاترين نقش را در توسعه داراست. وي با اشاره به اينكه قسمتي از ارتباطات، حمل و نقل شهري است، اظهار داشت: كشور ما اين امر را در برنامه اول تا چهارم مدنظر قرار داده است. مقيمي حجم عقب ماندگيها در زمينه حمل و نقل و ترافيك را در كشور بالا خواند و گفت: امكانات موجود پاسخگوي نيازها نيست و با توجه به مطالبات مردم نيازمند سرمايه گذاري در اين زمينه هستيم كه اين امر در مدت زمان كوتاه ميسر نيست.
به گفته رييس شوراي عالي ترافيك كشور براي حل مشكلات موجود در امر حمل و نقل و ترافيك نيازمند برنامه ريزي دقيق هستيم. وي با بيان اينكه در جلسه مرداد ماه سال جاري مقرر شد تا از مرداد ماه امسال تا سال ۸۴ رشد تصادفات به صفر برسد، تصريح كرد: در اين راستا بايد رشد تصادفات ثابت بماند.
به گزارش ايسنا، مقيمي خاطرنشان كرد: طي ۸ماهه سال جاري ميزان تصادفات در كشور حدود ۱۵درصد كاهش يافت و رشد تصادفات از ۲۶درصد به ۵/۱۱ درصد و تعداد كشته ها از ۱۸ به ۶ درصد رسيده است. به گفته وي بايد رشد تصادفات و تعداد كشته شدگان تصادفات تا سال آينده به صفر برسد.
رييس شوراي عالي ترافيك كشور با بيان اينكه برخي استانها در كاهش رشد تصادفات طي ۸ ماهه اول سال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته موفق عمل كرده اند.
معاون وزير كشور رشد كشته شدگان در تصادفات را در اكثر استانها منفي اعلام كرد و اظهار اميدواري كرد كه با برنامه ريزي هاي دقيق و تحليل و شناسايي دلايل تصادفات، مشاركت مردم و رسانه هاي ملي و مطبوعات و ... اين مشكل حل شود.

رئيس سازمان حج و زيارت:
۷۰ درصد مسكن سال آينده حجاج اجاره شد
فارس: رئيس سازمان حج و زيارت كشور از اجاره  شدن ۷۰ درصد مسكن سال آينده حجاج در مكه و مدينه خبر داد.
احمد زرهاني، در همايش بررسي عملكرد حج ۸۳ و آغاز برنامه ريزي حج سال ۸۴ گفت: از آنجايي كه مسكن از مهم ترين مسائل مربوط به تأمين آسايش و رفاه مردم است، لذا سازمان حج و زيارت، مشخص شدن وضعيت مسكن حجاج را در اولويت برنامه هاي كاري خود قرار داده است.
وي افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد مسكن حجاج براي سال آينده كه مورد تأييد سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري بوده، اجاره شده است و تا اوايل سال آتي اين رقم به ۱۰۰ درصد خواهد رسيد.
زرهاني درخصوص عملكرد حج سال ۸۳ گفت: در حج امسال، كاستي ها مورد مطالعه قرار گرفت و قرار شد تا نقاط ضعف در حج سال آينده برطرف و نقاط قوت شدت بگيرد و براي اين كار برنامه ريزي هايي نيز انجام گرفته است.
وي به همكاري ساير نهادها و سازمان ها در برگزاري حج امسال اشاره كرد و اظهار داشت: آقاي خاتمي به عنوان رئيس شوراي حج، نظام بانكي، سازمان مديريت و برنامه ريزي، صدا و سيما، مطبوعات و بعثه مقام معظم رهبري، تلاش هاي گسترده اي را براي هر چه بهتر برگزار شدن حج امسال انجام دادند كه جا دارد از آنها قدرداني  شود.
رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه ملت ما در عربستان سعودي به عنوان ملتي منظم شهرت يافته است، اظهار داشت: اين به خاطر ۲۵ سال تلاش مديران، مسئولان و دست اندركاران اين حوزه است كه باعث شده ما اكنون به موفقيت هايي در اين زمينه دست يابيم. ما بايد اين منظم بودن را با بررسي مسائل و چاره انديشي در خصوص آن و رفع كاستي ها كامل كنيم.
وي افزود: البته ما بدنبال تكامل تدريجي هستيم. لذا از كليه دست اندركاران تقاضا دارم كه ساير حوزه هاي مربوط به حج را مورد مطالعه قرار دهند و پس از شناسايي فرصت ها و تهديدها، اهداف را مشخص و با كمك افراد متخصص و مجرب در اين زمينه برنامه ريزي كنند.

۵۰ سال از دنيا در زمينه بيمه وكالت عقب هستيم
مهر: با توجه به اينكه افراد كم درآمد جامعه توانايي پرداخت حق بيمه سنگين را ندارند بنابراين بايد ميزان پرداخت حق بيمه وكالت با توجه به وضعيت مالي افراد تعيين شود.
عزت الله يوسفي عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اينكه تعيين ميزان حق بيمه وكالت بالا و سنگين براي اقشار ضعيف و كم درآمد جامعه موجب تضييع حقوق آنان خواهد بود، بنابراين بايد تا حد امكان ميزان حق بيمه اي براي اين افراد تعيين شود كه از لحاظ مالي توانايي پرداخت آن را داشته باشند. وي افزود : در كشورهاي ديگر دنيا بيش از ۵۰ سال از اجراي بيمه وكالت مي گذرد در حالي كه در كشور ما به تازگي تصميم به اجراي اين طرح گرفته شده است و حدود نيم قرن در اجراي اين طرح تأخير داشته ايم.
وي گفت : نياز به وكيل مانند مسائل درماني حائز اهميت است و بايد مسئولان قضايي و حقوقي كشور با توجه به اينكه سالها در اجراي بيمه وكالت تأخير داشته ايم توجه ويژه اي نسبت به اين امر داشته باشند.

براي جلوگيري از تشديد بيماري آسم
هنگام استفاده از شوينده ها پنجره ها را باز كنيد
مهر: با نزديك شدن سال جديد و شروع خانه تكاني توسط افراد خانواده به ويژه زنان و با توجه به افزايش ميزان استفاده از شوينده هاي شيميايي توسط اين افراد، عضو كميته كشوري آسم و آلرژي گفت: استفاده از شوينده هاي شيميايي در فضاي بسته باعث تشديد بيماري در افراد مبتلا به بيماري آسم مي شود.
دكتر مسعود موحد همچنين افزود: امروزه اغلب زنان براي شستشوي سرويس هاي بهداشتي خود از مايع هاي شيميايي نظير انواع سفيدكننده ها و جوهرنمك استفاده مي كنند و از آنجا كه سرويس هاي بهداشتي در فضاي بسته و كوچك قرار دارند، بنابراين قرار گرفتن زياد در اين فضاهاي بسته مي تواند آسيب زيادي را به ريه افراد وارد كند.
وي با بيان اين كه افراد مبتلا به بيماري آسم نبايد در معرض مواد شيميايي نظير شوينده هاي شيميايي قرار گيرند، اظهار داشت: افرادي كه مي خواهند از اين مواد شوينده استفاده كنند بايد حداقل هنگام استفاده از اين مواد شيميايي هواكش ها را روشن كرده و در صورت داشتن پنجره حتما آنها را باز كنند تا مواد شيميايي در اين فضاهاي بسته اشباع نشده و آسيب كمتري به آنها برسد.

مبتلايان به آنفولانزا و سرماخوردگي
تا سه روز از رفتن به مدرسه و اماكن عمومي خودداري كنند
گروه اجتماعي: مصرف آنتي بيوتيك ها جهت بهبودي آنفولانزا و سرماخوردگي هايي كه اين روز ها در سطح كشور هموطنان زيادي را مبتلا نموده بي فايده و حتي مضر است.
دكتر ايرج خسرونيا رئيس شانزدهمين كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران با اعلام اين مطلب افزود: عامل اصلي آنفولانزا و سرماخوردگي هاي موجود ويروس مي باشد و آنتي بيوتيك هايي كه مردم بدون تجويز پزشك مصرف مي كنند نه تنها هيچ اثري در بهبود اين بيماري ها نداشته بلكه مصرف اين آنتي بيوتيك ها مي تواند عوارضي چون حساسيت و اسهال در فرد بيمار ايجاد كند.
رئيس هيأت مديره جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران توصيه كرد: جهت تسريع در بهبود اين بيماري بهتر است از مايعات گرم و فراوان و غذاهاي سبك استفاده شود و طي دوران بيماري اهميت خاصي در بهبود مؤثر بيمار دارد.
وي متذكر شد: با توجه به واگيري اين بيماري ها در سه روز اول بيماري، بهتر است از رفتن به مكان هاي عمومي مانند كلاس درس و اداره خودداري شود.
شايان ذكر است، شانزدهمين كنگره بين المللي جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران طي روزهاي ۱۰ تا ۱۳ ارديبهشت ماه در مركز همايش هاي رازي برگزار مي شود و جديدترين دستاوردهاي پزشكي در زمينه بيماري هاي قلبي، كليوي، ريوي، غدد، خون، سرطان دستگاه گوارش، آندوسكوپي دستگاه گوارش، برونكسكوپي و اسپيرومتري محورهاي مورد بحث اين همايش را تشكيل مي دهند.

هشتمين همايش يك روزه تازه هاي قلب و عروق
گروه اجتماعي: دبير انجمن آترواسكلروز گفت: هشتمين همايش يك روزه تازه هاي قلب و عروق روز جمعه ۱۴ اسفند ماه در تالار تصويربرداري بيمارستان امام خميني تهران برپا مي شود.
دكتر محمدرضا محمدحسني فوق تخصص قلب و عروق و دبير اين همايش با اعلام اين خبر افزود: در اين همايش كه با حضور متخصصان قلب و عروق كشور برپا مي شود، راه هاي تشخيص و درمان سكته هاي حاد قلبي و پيوند سلول هاي بنيادي به بيماران قلبي، مورد بحث و تبادل نظر متخصصان قرار خواهد گرفت.
وي با ابراز نگراني از روي آوردن مردم به عادت هاي غلط از قبيل خوردن غذاهاي پركالري و كم فيبر و نيز غذاهاي چرب، فراموش كردن ورزش در برنامه روزانه، استفاده روبه گسترش انواع دخانيات ازيك سو و از ديگر سو استرس و آلودگي هوا يادآور شد: اين امر متأسفانه سبب شده كه سن سكته قلبي در كشور كاهش يابد.
دكتر محمدحسني گفت: اميد مي رود، با برپايي اين همايش راهكارهاي مناسبي به منظور كاهش عوامل سكته هاي حاد قلبي و نيز كاهش آثار و تبعات منفي اين قبيل سكته ها بر افراد توسط متخصصان بحث و بررسي شود.
وي خاطرنشان ساخت: در اين همايش يك روزه، پروفسور محمود ميرحسيني بنيانگذار استفاده از ليزر در درمان بيماري هاي قلب و عروق كه يكي از متخصصان برجسته ايراني مقيم آمريكاست، درمورد تكنيك هاي جديد جراحي در درمان حملات حاد قلبي به سخنراني خواهد پرداخت.

همايش متخصصان روماتولوژي
گروه علمي فرهنگي: همايش علمي متخصصان روماتولوژي با هدف ارائه آخرين دستاوردهاي اين رشته با حضور جمعي از پزشكان، امروز (پنج شنبه
۱۳/۱۲/۸۳) در محل ساختمان راديولوژي دكتر اطهري برگزار مي شود.
در اين همايش كه به همت انجمن روماتيسم ستون فقرات ايران و از ساعت ۸ صبح برگزار مي شود، تني چند از متخصصان روماتولوژي به بيان ديدگاه ها و يافته هاي جديد علمي درباره اين بيماري مي پردازند.علاقمندان مي توانند به نشاني: خيابان مطهري، خيابان فجر، ساختمان دكتر اطهري مراجعه كنند.

هفته احسان و نيكوكاري از فردا
در سراسر كشور آغاز مي گردد
گروه اجتماعي: ستاد احسان و نيكوكاري كميته امداد امام خميني اعلام كرد همزمان با ۱۴ اسفند ماه سالگرد تأسيس اين نهاد مقدس هفته احسان و نيكوكاري در سراسر كشور آغاز مي گردد.
بر پايه اين گزارش همه ساله در آستانه آغاز سال جديد و سالگرد تأسيس كميته امداد امام خميني، هفته احسان و نيكوكاري با هدف ترويج فرهنگ انفاق و نيكوكاري در كشور برگزار مي گردد و امسال نيز مراسم شور نيكوكاري با شعار عزت حسيني، عشق حسيني و شور نيكوكاري به منظور جمع آوري كمك هاي مردم نوعدوست و خير كشورمان جهت نيازمندان جامعه همزمان با ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت حسين بن علي (ع) در روز ۲۰ اسفند ماه با مشاركت سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و در پايگاه هاي كميته امداد امام خميني و نيروي مقاومت بسيج در سراسر ميهن اسلاميمان برگزار خواهد شد.
اين گزارش حاكيست ستاد احسان و نيكوكاري اسامي روزهاي هفته احسان و نيكوكاري را به شرح زير اعلام كرد:
- جمعه ۱۴ اسفندماه امداد، ولايت و رهبري
- شنبه ۱۵ اسفند ماه امداد، عزت نفس، اشتغال و خودكفايي
- يكشنبه ۱۶ اسفند ماه امداد، بهداشت، سلامت، خانواده
- دوشنبه ۱۷ اسفند ماه امداد، زنان الگو، سالمندان و طرح شهيد رجايي
- سه شنبه ۱۸ اسفند ماه امداد، كودك و نوجوان و استعدادهاي درخشان
- چهارشنبه ۱۹ اسفند ماه امداد، احياء سنت هاي حسنه، حاميان نيكوكار
- پنج شنبه ۲۰ اسفند ماه امداد، احسان و نيكوكاري (شور نيكوكاري)

تعداد متقاضيان پناهندگي ايران سال
گذشته بيش از ۲۰ درصد كاهش يافت
ايرنا: كميسارياي  عالي  سازمان  ملل  در امور پناهندگان  اعلام  كرد: تعداد متقاضيان  پناهندگي  ايران  در ۳۶ كشور صنعتي  در سال  گذشته  ميلادي ( ۲۰۰۴) با كاهشي  به  ميزان  ۲۱ درصد در مقايسه  با سال  قبل  از آن ، به  ۱۰هزار و ۴۵۳ نفر رسيد.
اين  نهاد وابسته  به  سازمان  ملل  در گزارش  سالانه  خود از وضعيت  پناهندگي در جهان  خاطرنشان  ساخت  كه  سهم  ايران  از ميزان  پناهندگي  در جهان  در سال ۲۰۰۴ ، ۸/ ۲ درصد بوده  كه  نسبت  به  سال  قبل  از آن  تغييري  نكرده  است .
بر اساس  اين  گزارش ، در سال  ،۲۰۰۳ تعداد متقاضيان  ايراني  پناهندگي  از كشورهاي  صنعتي ، ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر بود.
كميسارياي  سازمان  ملل  در امور پناهندگان  افزوده  است  كه  تعداد متقاضيان ايراني  پناهندگي  از كشورهاي  عضو اتحاديه  اروپا نيز در سال  ۲۰۰۴ در مقايسه با سال  قبل  از آن  از كاهش  مشابهي  ( ۲۱ درصد) برخوردار است .
تعداد متقاضيان  پناهندگي  از كشورهاي  عضو اتحاديه  اروپا در سال  ۲۰۰۴ با كاهشي  معادل  ۲۱ درصد به  ۹۵۴۴ نفر رسيد كه  اين  رقم  با ۱۲ هزار و ۱۱۰ نفر ميزان  متقاضيان  پناهندگي  از كشورهاي  عضو اين  اتحاديه  در سال  ۲۰۰۳ قابل مقايسه  است .
كميسارياي  سازمان  ملل  در امور پناهندگان  در گزارش  خود همچنين  از روند كم  سابقه  ميزان  پناهندگي  طي  ۱۶ سال  گذشته  خبر داده  است .

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |