چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۲ - Apr 13, 2005
تغيير عوامل مرگ و مير كودكان در جامعه ايران
حوادث خانگي در حضور والدين روبه افزايش است
در گذشته عامل مرگ و مير كودكان بيماري اسهال و عفونت هاي حاد تنفسي بوده در حالي كه اكنون حوادث خانگي و تصادفات بالاترين آمار مرگ و مير كودكان را تشكيل مي دهد
003780.jpg
گروه اجتماعي- ليلا خاكسار: حوادث بالاترين آمار مرگ و مير كودكان را در كشور ما به خود اختصاص داده است.
دكتر سيد احمد سيادتي رئيس همايش سالانه انجمن پزشكان متخصص كودكان ايران كه هر ساله هم زمان با سالروز بزرگداشت دكتر قريب برگزار مي شود، ضمن اعلام اين مطلب گفت: در سالهاي گذشته مهمترين عامل مرگ و مير كودكان بيماري اسهال و پس از آن عفونت هاي حاد تنفسي بود، اما در حال حاضر با توجه به اطلاعاتي كه وجود دارد، حوادث خانگي و تصادفات بالاترين آمار مرگ و مير كودكان را تشكيل مي دهد و نكته قابل توجه اين است كه بيشتر حوادث خانگي براي كودكان زماني بوده كه والدين در منزل بوده اند و اين نشانگر اين موضوع است كه توجه و دقت لازم در مورد مراقبت از كودكان وجود ندارد.
وي افزود: در همايش امسال كه از ۲۴ الي ۲۸ ارديبهشت ماه برگزار مي شود، تلاش شده تا به وسيله ميزگردها و متخصصين و مسئوليني كه با مسائل كودكان در ارتباط هستند، مانند نيروي انتظامي، وزارت بهداشت و راهنمايي و رانندگي به راهكارهاي مناسبي براي جلوگيري از حوادث و تصادفات در نظر گرفته شود و آمار تلفات را كه از اين راهها متوجه كودكان مي شود، كاهش داد.
دكتر سيادتي ضمن اشاره به بيماري هاي مختلفي كه در دوره هاي مختلف زندگي كودكان با آن مواجه مي شوند، گفت: عفونت هاي كليه از جمله بيماري هاي شايع است به طوري كه از هر ۱۰ كودك در دنيا يك نفر به اختلالات دستگاه اداري مبتلا است و از جمله بيماري هايي است كه علائم چندان جدي ندارد. با توجه خاص والدين و مراجعه به پزشك و آزمايش هاي خاص مي توان به اين مشكل پي برد و با جلوگيري و مداواي آن از بروز بيماريهاي جدي از جمله فشار خون در بزرگسالي جلوگيري كرد.
وي مهمترين بيماريهاي كودكان را بيماريهاي عفوني، بيماريهاي خوني، ايمونولوژي، اعصاب، قلب، بيماريهاي كليه و بيماريهاي رواني خاص كودكان عنوان كرد و گفت: در اين همايش سعي شده كه از كليه تحقيقات توسط اساتيد دانشگاه ها، پزشكان داخلي و خارجي استفاده شود و با ارائه نظرات و مقالات و ميزگردهايي كه با موضوعات مختلف تشكيل مي شود، دانش پزشكي شركت كنندگان را ارتقا داده و متناسب با آخرين يافته هاي پزشكي دنيا كرد.
دكتر سيادتي در خصوص تأييد مجدد مدارك پزشكان به منظور آشنايي و به روز بودن دانش آنان، گفت: در گذشته، صدور و تأييد اوليه مدارك پزشكان تا آخر خدمت پزشك معتبر بود؛ اما در حال حاضر هر ۵ سال يك بار مدارك پزشكان تأييد شده و اين تأييد با توجه به امتيازاتي است كه به دست مي آورد و اين امتياز شامل ۱۰۵ امتياز مي شود كه ۷۵ امتياز آن از طريق شركت در كنگره ها و ۵۰ امتياز ديگر از طريق وزارت بهداشت با توجه به شرايط وزارتخانه به پزشك تعلق مي گيرد. اين دقيقاً به اين دليل است كه پزشك اطلاعات خود را به روز كرده و متناسب با آخرين يافته هاي پزشكي دنيا پيش رود و يكي از اين راه ها حضور در چنين برنامه هايي است.
دكتر سيادتي همچنين به موضوع بررسي پزشكي قانوني كودكان در اين همايش اشاره كرد و افزود: اين موضوع از جمله مباحثي است كه مي تواند با همكاري و اطلاعات بهزيستي در زمينه كودك آزاري مورد بحث و بررسي قرار گيرد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه مشكل بي اشتهايي و عدم رغبت به خوردن غذا در كودكان يكي از مسائل مادران جوان شده و اين موضوع عليرغم توجه بيش از حد به كودكان اتفاق مي افتد، گفت: متأسفانه در ميان مادران جوان اين روزها شاهد چنين گلايه هايي هستيم كه دلايل مختلفي دارد، بي اشتهايي اگر در معاينات و تشخيص هاي اوليه پزشك به نتيجه نرسيد، بايد پزشك از طريق آزمايش هاي مختلف دلايل آن را بررسي كرده و به دنبال راه حل باشد و چنانچه از طريق كودكان كه بسياري از آنها نيز در رديف  كودكان بيش فعال هستند. به نتيجه نرسيد، بايد به دنبال چگونگي رفتارهاي پدر و مادر در ارتباط با كودكان بود، گاهي اصرارهاي بيش از حد مادران براي خوردن غذا نتيجه اي عكس مي دهد و كودكان را از روند تغذيه عادي خارج مي سازد.

غذاهاي آماده ، خطر ديابت را بالا برده اند
003777.jpg
گروه اجتماعي-زهرا رفيعي: غذاهاي آماده (انواع ساندويچ و غذاهاي كنسرو شده و fast food و كم تحركي اصلي ترين عوامل شيوع بيماري ديابت در جامعه ما است.
دكتر باقر لاريجاني رئيس مركز تحقيقات غدد درون ريز بيمارستان شريعتي در مورد كنفرانس بين المللي ديابت و چاقي گفت: اين كنفرانس از روز ۳۱ فروردين تا دوم ارديبهشت ماه امسال در بيمارستان امام خميني تهران برگزار خواهد شد.
وي در ادامه گفت: ديابت جزو بيماري هاي شايع در كشور ما و جهان بوده و شيوع آن روند رو به رشدي را دارد. بر طبق گزارش سازمان بهداشت جهاني شيوع ديابت از ۴ درصد در سال ۱۹۹۵ به ۴/۵ درصد در سال ۲۰۲۵ خواهد رسيد. در ايران حدود ۵ درصد از جمعيت (۳ ميليون نفر)،  مبتلا به بيماري ديابت هستند كه ۹۰ درصد اين افراد را مبتلايان به ديابت نوع دوم تشكيل مي دهند.
روز گذشته دكتر نوبخت دبير انجمن نفرولوژي اعلام كرده بود در حال حاضر ۶ ميليون نفر در كشور مبتلا به ديابت هستند كه يك سوم آنها قطعاً به بيماري كليوي مبتلا هستند.
دكتر باقر لاريجاني رئيس كنفرانس «ديابت و چاقي» با اشاره به اينكه بيماري ديابت ۳۰۰ هزار سال از عمر جامعه ما را كم مي كند، در مورد چاقي گفت: چاقي به عنوان زمينه ساز بروز بيماري ديابت در حال شيوع است. هر قدر فردي بيشتر دچار اضافه وزن شود بيشتر در معرض ابتلا به بيماري ديابت نوع دوم قرار مي گيرد. شيوع چاقي بيشتر در زنان ديده شده است.
وي با اشاره به اينكه ديابت، قابل پيشگيري ترين نتيجه اپيدمي چاقي است گفت: يكي از علل ايجاد چاقي كم تحركي و استفاده از غذاهاي آماده اي است كه انرژي اي بيش از نياز بدن به ما مي دهد. اين مسئله در ميان كودكان نيز در حال شيوع است.براساس تحقيقات صورت گرفته، ۲۰ درصد افراد بالاي ۳۰ سال در كشور دچار چاقي هستند. ۸۵ درصد بيماران ديابتي به ديابت نوع دوم مبتلا هستند كه با لاغر شدن و فعاليت بيشتر مي توانند بيماري خود را كنترل كنند.
وي در مورد نحوه درمان ديابت گفت: سه روش براي درمان و كنترل ديابت وجود دارد. اولين راه استفاده از قرص و تزريق انسولين است. دومين روش استفاده از پيوند جزاير لانگرهانس لوزالمعده است. تاكنون ۱۵۰ هزار نفر در دنيا با پيوند اين عضو سلامتي خود را بازيافته اند اما در ايران اين روش با موفقيت همراه نبوده است. روش سوم استفاده از سلول هاي بنيادي «بتاسل» است كه در حال حاضر اين سلول ها از جسد گرفته مي شود. مركز تحقيقات غدد درونريز درصدد يافتن منابع جديد اين سلول است.

سازمان هاي بيمه گر مكلف به پرداخت
كليه هزينه هاي درمان بيماران رواني هستند
ايسنا: مديركل سياستگذاري و برنامه ريزي بيمه هاي درماني وزارت رفاه و تأمين اجتماعي اعلام كرد: سازمانهاي بيمه گر مكلف به پرداخت كليه هزينه هاي درماني بيماران رواني حتي در دوران نگهداري در مراكز بهزيستي و يا ساير مراكز هستند.
دكتر صفي خاني با اشاره به اين كه اين امر تكليف جديدي براي سازمانهاي بيمه گر در قبال درمان بيماران رواني نيست، افزود: سازمانهاي بيمه گر به استناد مصوبه كميته همسويي سازمانهاي بيمه گر، مصوب سالهاي گذشته، با اين تلقي كه با طولاني شدن مدت بستري پس از ۶ ماه بيماري از حالت مزمن خارج مي شود، هزينه هاي بستري بيماران رواني را حداكثر تا ۶ ماه به عنوان بيماري هاي مزمن پرداخت مي كردند.
وي تصريح كرد: بر اساس مذاكرات صورت گرفته هزينه بيماران رواني در هر مرحله از پروسه درمان در صورتي كه بيمار تحت پوشش سازمانهاي بيمه گر باشند، پرداخت مي شود. فريد براتي، سرپرست گروه كارشناسان ستاد ساماندهي بيماران رواني مزمن نيز از سال ۸۳ به عنوان سالي سخت براي بيماران رواني ياد كرد و با اعلام اختصاص ۴۰۰ ميليون تومان براي افزايش يارانه مراكز نگهداري و خانواده هاي بيماران رواني مزمن به ايسنا گفت: ۲۰ هزار بيمار رواني پشت نوبت دريافت خدمات هستند.
وي با اشاره به اين كه تا كنون ۳۷ هزار بيمار رواني مزمن شناسايي شده اند، اظهار كرد: از اين تعداد هم اكنون ۱۷ هزار و ۶۰۰ بيمار رواني از خدمات توانبخشي و حمايتي استفاده مي كنند كه در صورت اختصاص اعتبار لازم از سوي دولت، آمادگي ارائه خدمات به تمامي اين تعداد وجود دارد.

رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان تهران :
۱۳۰۰ واحد مسكوني براي اقشار كم درآمد
در سال ۸۴ ساخته مي شود
فارس: رئيس بنياد مسكن استان تهران از ساخت ۱۳۶۶ واحد مسكوني براي اقشار كم درآمد بر اساس برنامه هاي سال ۸۴ با اعتباري بالغ بر ۴۳ ميليارد تومان خبر داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، عزيز الله مهديان صبح امروز در نشستي با خبرنگاران مدت زمان ساخت واحدهاي مسكوني را ۱۸ تا ۲۰ ماه عنوان كرد و گفت: در سال ،۸۳ ساخت ۱۰۲۰ واحد مسكوني با اعتباري بالغ بر ۱۸ ميليارد تومان در قالب ۶ پروژه در ۴ شهرستان كرج، پرند، انديشه و دماوند آغاز شد كه از اين تعداد ساخت ۵۱۴ واحد به پايان رسيده است. وي ميانگين واحدهاي مسكوني قابل واگذاري را ساليانه هزار واحد عنوان كرد و افزود: اين واحدها با ۴ ميليون تومان وام بانكي در اختيار متقاضيان واجد شرايط قرار مي گيرد.
رئيس بنياد مسكن استان تهران افزود: ركود فعلي بازار مسكن موجب شده متقاضياني كه سالهاي متمادي در انتظار رسيدن نوبتشان بودند كه از خريد خانه به اميد ارزان تر شدن آن امتناع كنند و همين باعث بروز مشكلاتي براي بنياد شده است از اين رو به متقاضيان جديد نيز خانه فروخته مي شود. وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر زمين ساخت ۶ هزار واحد مسكوني در نقاط مختلف استان خريداري شده و حتي پروانه آنها نيز دريافت شده اما به دليل ركود بازار مسكن ساخت آنها شروع نشده است.
رئيس بنياد مسكن استان تهران افزود: احداث هزار و ۲۹۳ واحد مسكوني با پرداخت ۴ ميليون وام بانكي و يك ميليون وام بلاعوض آغاز شده است.
مهديان در خصوص اقدامات بنياد مسكن استان تهران در بم گفت: ستاد مستقر بنياد مسكن استان تهران در بم مسئوليت ساخت ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسكوني را بر عهده گرفته است كه از اين تعداد نقشه ۱۲۰۰ واحد تهيه، پروانه ۹۰۰ واحد صادر و عمليات اجرايي احداث ۵۰۰ واحد مسكوني آغاز شده است. وي افزود: در حال حاضر روزانه ۴۰ الي ۵۰ متقاضي شروع كار داريم و اميدواريم تا پايان ۶ ماه اول سال جاري همه واحدها شروع به كار كنند.
رئيس بنياد مسكن استان تهران ساخت و ساز واحدها در بم طي سال ۸۳ را به دليل فقدان روحيه بازسازي در ميان مردم بم ناشي از تالمات زلزله بم، زمان بر بودن تهيه طرح جامع تفضيلي شهر و تهيه نقشه و مشخصات مردم بم چندان قابل توجه ندانست و تصريح كرد: ساخت و ساز هنوز در بم به صورت جدي آغاز نشده است به همين دليل بايد به دنبال ايجاد برنامه هاي انگيز شي و تشويقي جهت مشاركت مردم در بازسازي بود اين در حالي است كه هنوز آواربرداري از ۱۵۰ واحد به علت عدم مراجعه صاحبان آنان انجام نگرفته است.

طرح هاي ملي بهداشت مدارس اعلام شد
مهمترين طرح هاي ملي اداره سلامت مدارس وزارت بهداشت اعلام شد.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مهمترين طرح يا پروژه ملي اداره سلامت مدارس را به شرح زير اعلام كرد:
۱ - طرح شير مدرسه ايران كه از سال ۸۰ شروع شده و اكنون حدود ۸ ميليون نفر از دانش آموزان دوره ابتدايي، كودكستانها و مهدكودك ها لااقل هفته اي دو وعده با ۲۰۰ سي سي شير پاستوريزه و استرليزه تغذيه مي شوند.
۲ - طرح واكسيناسيون توأم ۱۶-۱۴ سال كه كليه دانش آموزان در بدو ورود به دوره متوسطه همه سال عليه بيماري ديفتري و كزاز واكسينه مي شوند.
۳ - طرح مراقبت هاي سلامتي دانش آموزان تحت عنوان طرح سنجش سلامت و آمادگي تحصيلي
دانش آموزاني كه با ابزار شناسنامه سلامت دانش آموز، ارزيابي هاي غربالگري و معاينات پزشكي عمومي  و در صورت لزوم تخصصي و فوق تخصصي انجام مي شوند هم اكنون بالغ بر ۲ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز پايه اول و دوم ابتدايي داراي شناسنامه سلامت هستند.
۴ - طراحي نظام مراقبت غير واگير در مدارس كه از سال ۸۲ شروع شده و در حال انجام است.
۵ - طرح آهن ياري براي دانش آموزان دختر نوجوان با همكاري دفتر بهبود تغذيه جامعه و وزارت آموزش و پرورش.

پزشكان زن ايراني دو برابر سايرين سيگار مي كشند
ايسنا: نتايج تحقيقات نشان مي دهد شيوع استعمال دخانيات در ميان زنان عادي ايراني  ۵/۲ درصد و در جامعه پزشكان زن ايراني  ۵/۵ درصد (بيش از ۲ برابر جمعيت زن عادي) است. دكتر غلامرضا حيدري نيا عضو كميته كشوري كنترل دخانيات ضمن بيان مطلب فوق افزود: گروه پزشكي برابر جامعه عمومي و به طور متوسط حدود  ۳/۱۶ درصد سيگار مي كشند، كه اين ميزان در ميان پزشكان مرد ايراني  ۲۷درصد است، در حالي كه در جمعيت عادي مردان۲۵، درصد اعلام شده است.

كليساي گريگوري همان معبد ناهيد است
گروه علمي فرهنگي: طبق پژوهش هاي كارشناس باستان شناسي تپه هگمتانه كليساي گريگوري (قديم) واقع در هگمتانه، محل معبد ناهيد در قرن هشتم ميلادي بوده است.
مهدي آقاخاني در گفت و گو با ايسنا گفت: كليساي گريگوري قديم در ضلع شمال  غرب مجموعه هگمتانه واقع شده و بر اساس شناسنامه فني بنا اين كليسا متعلق به اوايل دوره  قاجار در قرن دوازدهم هجري است كه داراي گنبد تاق آهنگ و يك ناقوس خانه است كه روي گنبد محور مركزي قرار دارد.
آقاخاني ادامه داد: عمده مصالح مصرفي آن آجر به ابعاد  ۵در۲۰در۲۰ سانتي متر و ملات گچ است. در قسمت ورودي كليسا پيش فضاي تعبيه شده اي به ابعاد  ۳در۶/۵ متر قرار دارد كه در جوانب اين فضا اتاق هاي مخصوص آموزش و غسل تعميد يا اتاق اعتراف و... مي باشد. اين پيش فضا اتاق ها و تالار اصلي را به هم مرتبط مي نمايد.
كارشناس باستان شناسي تپه هگمتانه افزود: احتمال داده مي شود كه اين بنا در تپه  هگمتانه به جاي معبد ناهيد در قرن هشتم ميلادي كه به همان كاخ سفيد يا دژ اسپيد معروف است تجديد بنا شده است.

هدف تحقيق و تفحص از آموزش و پرورش اعلام شد
فارس: دليل پيشنهاد تحقيق و تفحص در آموزش و پرورش، شناسايي عمق مشكلات و مسائل اين وزارتخانه است تا در دولت جديد مشكلات آموزش و پرورش به حداقل برسد.
علي عباسپور تهراني فرد ضمن بيان اين مطلب افزود: دولت جديد در اواخر تابستان مشغول به كار مي شود به همين دليل اگر قرار باشد هر گونه اصلاحي در آموزش و پرورش صورت گيرد بايد در تابستان انجام شود تا بتوانيم سال تحصيلي ۸۵-۱۳۸۴ را بدون مشكلات آغاز كنيم.
وي اضافه كرد: اميدواريم تحقيق و تفحص از آموزش و پرورش كه با ۹ مورد توسط نمايندگان درخواست شده است در صحن مجلس راي بياورد و با كميته قوي كه تشكيل مي شود، مشكلات آموزش و پرورش كاملا تبيين  شود.
عباسپور با بيان اين نكته كه هدف از تحقيق و تفحص ارتقاء آموزش و پرورش كشور است ، ادامه داد: از ابتداي تشكيل مجلس هفتم موارد متعددي را نسبت به وضعيت آموزش و پرورش مطرح كرديم، زيرا آموزش و پرورش درگير مسائل و مشكلات متعددي است كه حتماً بايد رفع شود.
رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس اضافه كرد: مجلس تلاش كرد كه برخي از مشكلات را با وضع قوانين سر و سامان دهد كه قانون منع اخذ شهريه توسط مدارس دولتي و استخدام ۴۰ هزار معلم حق التدريس نمونه اي از اين فعاليت ها بود.
وي گفت: وقتي آموزش و پرورش نسبت به درخواست هاي مجلس پاسخ لازم را نداد مجلس نيز درخواست استيضاح داشت كه نامه مقام معظم رهبري، مجلس را به تعامل بيشتر با دولت فرا خواند.
عباسپور افزود: مجلس استيضاح را از دستور كار خود خارج كرد و سعي نمود به تلاش خود در حل مشكلات آموزش و پرورش ادامه دهد اما به نظر مي آيد كه نامه مقام معظم رهبري از سوي دولت يك طرفه تعبير شده است و دولتمردان به روش كاري خود كه در برخي موارد حتي در آموزش و پرورش نيز شاهد آن هستيم و روند نامطلوبي در كل سيستم اجرايي كشور مي گذرد، ادامه مي دهند.

مجلس با سقط درماني موافقت كرد
ايسنا: در جلسه  علني روز دوشنبه مجلس شوراي اسلامي شور دوم طرح «سقط درماني» به تصويب نمايندگان مردم رسيد.
در جلسه  علني ديروز، مجلس به ادامه  بررسي گزارش شور دوم كميسيون بهداشت و درمان در مورد طرح سقط درماني پرداخت.
در اين طرح آمده است: با تشخيص قطعي سه پزشك متخصص، تأييد پزشكي قانوني بر بيماري جنين به نحوي كه موجب حرج والدين يا طفل شود، جنين قبل از ۴ ماه و ۱۰ روز و با رضايت زن و شوهر سقط مي شود و مجازات و مسئوليتي متوجه پزشك مباشر نخواهد بود.
شور اول اين طرح پيش از اين به تصويب مجلس رسيده بود.

چگونگي اعطاي بورس تحصيلي
ايسنا: دفتر بررسي مدارك و تشكيل پرونده در اداره كل بورس و امور دانشجويان خارج شرايط متقاضيان بورس تحصيلي را مطابق با آيين نامه ها و دستورالعمل هاي موجود اعلام كرد. شرايط و مدارك مورد نياز جهت بررسي تقاضاي متقاضيان بورس عبارتند از: تأييديه علمي، تكميل فرم گزينش براي ارسال به دفتر هيأت مركزي گزينش وزارت علوم، ارائه گواهي وضعيت نظام وظيفه، ارائه اعلام نياز از دانشگاههاي داخل، ارائه حد نصاب نمره زبان از آزمون IELTS ، MCHE ، TOFEL يا TOLIMO براي اعزام (نمره حداقل ۴۰ براي MCHE)، تصوير كليه مدارك تحصيلي مقاطع تحصيلي (ديپلم، كارشناسي، كارشناسي ارشد) با قيد معدل و ارائه احكام سه سال اخير كارگزيني براي مربيان.

زمان برگزاري امتحانات دانش آموزان اعلام شد
گروه اجتماعي: زمان برگزاري امتحانات پاياني در كليه مقاطع تحصيلي مطابق سال هاي گذشته بوده و هيچ ارتباطي با انتخابات رياست جمهوري ندارد.معاون آموزش و پرورش متوسطه تهران، در اين باره به خبرگزاري ايلنا، گفت: امتحانات پايه  هاي اول تا سوم رشته  هاي نظري، فني و حرفه  اي و كار دانش از يكم تا بيست و ششم خرداد ماه برگزار خواهد شد.وي افزود: امتحانات دانش  آموزان پيش  دانشگاهي ۲۶ ارديبهشت ماه آغاز و ۷ خرداد به پايان مي  رسد.وي گفت: تاريخ امتحانات خرداد ماه دانش  آموزان متوسطه مانند سال  هاي گذشته است و اتمام آن تا ۲۶ خرداد ماه هيچ ارتباطي به انتخابات رياست جمهوري ندارد.همچنين عراقي  نيا، معاون آموزش و پرورش متوسطه تهران به خبرنگار ايلنا، گفت: امتحانات دانش  آموزان مقطع ابتدايي و راهنمايي تا ۱۷ خردادماه به پايان خواهد رسيد.وي تصريح كرد: مطابق سال  هاي گذشته، امتحانات مقطع ابتدايي و راهنمايي نيز برگزار خواهد شد و تاريخ برگزاري آزمون مدارس نمونه دولتي نيز ۲۰ خرداد ماه و قبل از زمان انتخابات رياست جمهوري است.

جسته ، گريخته
گردشگران غيراخلاقي در تونس و دبي
فارس: حسين مرعشي در خصوص دليل امضاي تفاهم نامه گردشگري با كشور تونس كه بيشترين گردشگران آنان را گردشگران غير اخلاقي تشكيل مي  دهند، گفت: تبادل گردشگر با كشورهاي اسلامي از اولويت برنامه هاي ما است و بايد همان گونه كه از اين كشورها به ايران گردشگر مي آيد، از كشور ما نيز به اين كشورها گردشگر برود، اما بسياري از توريست هاي اين كشورها از جمله تونس و دبي توريست هاي غير اخلاقي هستند، به همين دليل تصميم داريم تا محيط هاي مناسبي در سراسر جهان اسلام ايجاد و گردشگري ايرانيان را با رعايت اصول اخلاقي و مذهبي تأمين كنيم.
كاهش بودجه پژوهش در كل كشور
ايلنا: مدير كل پژوهش وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري، از كاهش بودجه پژوهش كل كشور در سال جاري خبر داد. دكتر سلطاني گفت: اعتبار پژوهش كل كشور در سال گذشته، ۷ دهم درصد از توليد ناخالص ملي بوده كه اين مقدار در سال جاري به ۶۴ صدم درصد رسيده است.در خصوص واحدهاي پژوهشي دانشگاه  ها، گفت: آنچه كه در سال جاري تصويب شده، اين است كه واحدهاي پژوهشي دانشگاه  ها، به سه دسته نوع يك، دو و سه تقسيم مي  شوند.
اختصاص۲۵۰ ميليون تومان
براي پرداختن به مشكلات جوانان
گروه اجتماعي: مبلغ ۲۵۰ ميليون تومان براي حمايت از رسانه هايي كه به موضوع جوانان مي پردازند اختصاص يافت.خبرگزاري ايلنا به نقل از رئيس سازمان ملي جوانان از تفاهم نامه اي خبر داد كه بين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اين سازمان به امضاء رسيده است تا اين حمايت به انجام رسد.
اظهار رضايت از بودجه وزارت بهداشت
ايسنا: وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد با توجه به افزايش بودجه امسال بخش بهداشت و درمان، پاسخگوي نيازهاي اقشار آسيب پذير خواهيم بود. دكتر مسعود پزشكيان با بيان اين مطلب تأكيد كرد:  اعتبار كل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، بيمه ها و مراكز درماني كه امسال به مجلس رفت حدود ۳۳۰ ميليارد تومان بود كه با توجه به تغييراتي كه در مجلس داده شد مي توانيم پاسخگوي كسري حقوق كادر درماني، اصلاح سرانه ها و بيمه روستاييان باشيم.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |