چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۲ - Apr 13, 2005
فوتبال ايران در عربستان
پيروزي قاطعانه برابر سودان
پشتوانه هاي تيم ملي فوتبال همه را اميدوار كردند
003828.jpg
خبرنگار همشهري: حضور تيم منتخب باشگاههاي ايران يا به نوعي تيم ب كشورمان در مسابقات كشورهاي اسلامي اگرچه در شرايط اضطراري انجام شد، اما همين اتفاق باعث شد تا به ماهيت واقعي فوتبال و پتانسيل موجود در آن بيشتر پي ببريم. پيروزي در مقابل تاجيكستان و سودان را ملاك قرار نمي دهيم. آنچه در زمين پياده شد و ادامه خواهد يافت، نمي تواند مبنايش ضعف حريف باشد، نيروي بالقوه درون تيمي ايران در مقابل تاجيكستان و سودان چيز ديگري بود. بازي حساب شده، سريع، اجراي حركاتي كه توام با سرعت بود و جوابي كه از كليت تيم گرفتيم ما را به فوتبال بيشتر اميدوار كرد.
حالا متوجه شديم كه چرا تيم ملي فوتبال ما بر ژاپن پيروز مي شود، كره شمالي را در پيونگ يانگ مي برد و مي خواهد به جام جهاني برود. هيچ زمان فوتبال ما اينچنين داراي پشتوانه نبود، هيچ زمان در تاريخ شصت ساله فوتبال چنين نيروهايي را در پشت در دوم تيم ملي نديده بوديم. از روي نيمكت تيم فوتبال بزرگسالان حركت كنيد تا ذخيره هاي تيم ب كه عربستان شاهد بازي بودند. اينها نتيجه سرمايه گذاري در بخش فوتبال حرفه اي است و اثبات اين مسئله را كه جوانان  ما با استعدادند و اگر در بستر سالم و صحيحي آنها را حركت بدهيد، موفق خواهند شد. در كشتي، وزنه برداري، تكواندو، جودو، واليبال، بسكتبال نيز مي توان اين ارزشها و استعدادها را ديد. نوع فوتبالي كه تيم ب ما در عربستان و در مقابل تاجيكستان و سودان نشان داد جدا از نتايج بدست آمده حاصل و برآيند يك مجموعه فعال در دهه اخير است. در تيم ب در هيچيك از پست ها بازيكنان ما كمتر از تيم بزرگسالان نبودند. به عنوان مثال ستار زارع بازيكن ثابت تيم ملي در تيم ب ما نوعي ديگر بود، نه بيشتر و نه كمتر. بقيه نيز در همان اندازه بازي مي كردند، هر بازيكن ذخيره اي نيز كه به ميدان مي آمد، چون ستار زارع آماده، سريع، باهوش و توانمند بازي كرد، حتي درون دروازه كه احساس كمبود مي كنيم، طالبلو چيزي از ميرزاپور كم نداشت. تيم ب با وجود اينكه زمان چنداني براي هماهنگ شدن نداشت، اما چون تيمهايي كه در قالب يك حركت تاكتيكي قرار مي گيرند عمل كردند. اينها نشانه هاي درك بچه هاي ما از بازي فوتبال است كه حالا حرفها را خوب مي شنوند و خوب درك مي كنند و عالي پياده مي كنند. تيم ب ايران اميدهايي را در فوتبال ما زنده كرد كه سالها از كمبودش احساس خوبي نداشتيم. پشتوانه فوتبال ما غني است، با انبوه جمعيت جوان جامعه مي توان بسترهاي فراخ تري براي فوتبال و ورزش فراهم كرد تا علاوه بر حفظ سلامتي جامعه در بعد قهرماني نيز به دستاوردهاي خوبي برسيم. منتظر ديگر نتايج تيم ب در بازيهاي اسلامي عربستان هستيم.
يك پيروزي پرگل ديگر
ايران ۴_ سودان صفر
گل ها: مجتبي جباري، محمد نوازي،حميدرضافرزانه و مهرداد اولادي
داور: الدوساري (عربستان)
تيم فوتبال ب ايران در بازي دوم خود برابر سودان هم تهاجمي ظاهر شد. تيم ايران نيمه اول را با گلهاي مجتبي جباري، نوازي و فرزانه با برتري ۳ بر صفر به رختكن رفت. شروع نيمه دوم با ضربه اولادي ايران به گل چهارم رسيد تا بازي سرگروهي با عمان حساسيت بيشتري پيدا كند.

ليگ قهرمانان اروپا
يوونتوس در دل آلپي انتقام مي گيرد
003822.jpg
گروه ورزشي - حسن حيدري: دو مسافر ديگر مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا امشب از بين ۴ تيم يوونتوس، ليورپول، ليون و آيندهوون انتخاب خواهد شد.
دو خبر مهم روز گذشته اين بازي ها را تحت شعاع قرار داد ابتداC. B.B اعلام كرد جرارد مصدوم است و به بازي حساس با يوونتوس نخواهد رسيد و سپس خبرگزاري رويتر نيز مصدوميت ترزگه و غيبت او را بعد از اين خبر مخابره كرد.
به هر حال در غياب اين دو بازيكن بيشتر ليورپول ضرر خواهد كرد كه كليدي ترين مهره خود در خط مياني را در اختيار ندارد.
ليورپول در بازي رفت با پيروزي ضعيف دو بر يك در آنفيلد حريف ايتاليايي را از پيش رو برداشت.
اما ليورپولي ها شب سختي را در تورين در پيش رو دارند. در غياب جرارد، ولاديمير اسميچر در خط مياني جانشين وي خواهد شد. داوري اين بازي برعهده والنتين ايوانوف روس است.
در تيم يوونتوس نيز در غياب ترزگه، دل پيرو و ابراهيموويچ در خط حمله بازي خواهند كرد.
يوونتوس در ۸ بازي گذشته خانگي در ليگ قهرمانان با تيم هاي انگليسي ۶ بار به پيروزي رسيده است كه هر دو شكست آنها در ديدار با منچستريونايتد بوده است.
در حاشيه اين ديدار پليس انگليس براي جلوگيري از ايجاد هرگونه اوباش گري از هواداران ليورپول خواست كه به تورين سفر نكنند.
پيش از اين گزارش هاي مختلفي درمورد سازماندهي گروه از اوباشان سابقه دار براي سفر به تورين به دست اسكاتلنديارد رسيده بود.
واحد ويژه پليس امنيتي ورزشي منطقه «درزيسايد» مشخصات كامل اوباشان شناسايي شده را به مأموران مستقر در فرودگاه جان لنون شهر ليورپول منتقل كرده تا به محض تلاش آنان براي خروج از كشور از عزيمت آنان به ايتاليا جلوگيري كنند.
در بازي ديگر اين مرحله آيندهوون در هلند ميزبان ليون است. شايد آيندهوون تيم شگفتي ساز اين دوره باشد. اين تيم با تساوي يك بر يك در ليون نشان داد كه توانايي مقابله با حريفان را دارند.
آيندهوون در ۱۰ بازي گذشته خود در خانه شكست نخورده است و به نظر نمي رسد ليون بتواند مقابل اين تيم مقاومت كند. كيم ميلتون نيلسن از دانمارك داوري اين بازي را برعهده دارد.

مهدوي كيا در تيم  منتخب  هفته  بوندسليگا
003825.jpg
ايرنا: سايت  رسمي كنفدراسيون  فوتبال  آسيا نوشت  مهدي  مهدوي كيا  هافبك  ايراني  باشگاه   هامبورگ  آلمان  از سوي  كارشناسان  مجله  فوتبال  كيكر كه  معتبرترين  نشريه  اختصاصي  فوتبال  در اين  كشور است ، به عنوان  عضو تيم  منتخب  هفته  برگزيده  شده  است .
سايت  اي .اف .سي ، افزود انتخاب   هافبك  ۲۸ ساله  تيم  ملي  فوتبال  ايران در تركيب  تيم  منتخب  بيست  و هفتمين  هفته  رقابت هاي  ليگ  دسته  اول  باشگاههاي آلمان ، متاثر از عملكرد خيره كننده  وي  در ديدار هفته  گذشته   هامبورگ  مقابل  وردربرمن  است .
مهدوي كيا پس  از ورود به  زمين  به  عنوان  بازيكن  جانشين ، تنها گل  تيمش را در ديدار خانگي  مقابل  قهرمان  فصل  گذشته  بوندسليگا به ثمر رساند گرچه اين  مسابقه  با شكست  ۲ بر ۱  هامبورگ  خاتمه  يافت .
اين  انتخاب  مرهم  موقتي  براي  مهدوي كياست  كه  هنوز براي  اثبات توانمندي هاي  خود به  سران  باشگاه   هامبورگ ، دچار مشكل  است .
گزارش  اي .اف .سي  در خاتمه  مي نويسد: گرچه  مهدوي كيا تا سال  ۲۰۰۷ با باشگاهش  قرارداد دارد اما به  احتمال  بسيار اودر جستجوي  تيمي خواهدبود كه  بتواند در تركيب  اصلي  آن قرار گيرد.

بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي
تداوم برتري تيم هاي ايران در ورزش هاي گروهي
گروه ورزشي : با گذشت هر روز از نخستين دوره بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي در عربستان، رقابت بر سر كسب مدال و در جدول رده بندي مدال ها فشرده تر مي شود. كاروان ورزشي ايران پس از سه روز صدرنشيني در جدول مدال ها ديروز جاي خود را به كشور قزاقستان داد و با صعود مصر به رده دوم با دو پله سقوط به مكان سوم رفت. با اين اوصاف ديروز كاروان ورزشي ايران نتايج خوبي در ورزش هاي گروهي در مراحل مقدماتي به دست آورد و در ورزش هاي رزمي، پينگ پنگ و شمشير بازي هم خوش درخشيد.
صعود بسكتبال به دور دوم
تيم ملي بسكتبال ايران با كسب سومين پيروزي در شهر مدينه مقابل چاد صعود خود به مرحله دوم را قطعي ساخت.
تيم ملي بسكتبال كه پيش تر فلسطين و مالديو را با اختلاف زياد شكست داده بود در برابر چاد نخستين حريف آفريقايي مثل دو ديدار قبلي پر قدرت ظاهر شد.
اين بازي با حساب ۱۲۵ بر ۶۰ به سود تيم ملي ايران به پايان رسيد. تيم بسكتبال ايران امشب ساعت ۲۱ به وقت تهران به مصاف مغرب مي رود. اين بازي براي سر گروهي خواهد بود.
طاق بستاني چهارم شد
در مسابقه هاي شيرجه سكوي ۱۰ متر در مرحله پاياني سعيد طاق بستاني به مقام چهارمي بسنده كرد.نفرات برتر اين رشته از كشور مالزي و قزاقستان بودند. تيم ملي واترپلوي ايران نيز از فردا بازيهاي خود را آغاز مي كند كه نخستين حريف تيم ايران، تيم پر قدرت قزاقستان است.
دو پيروزي در كوميته تيمي
كاراته كاهاي ايران كه تاكنون درخشان ترين تيم اعزامي كشورمان در عربستان بودند، ديروز در كوميته تيمي توانستند تيم هاي تاجيكستان و مالزي را مغلوب كنند. تيم ايران يكي از بخت هاي مسلم مدال طلا در اين رشته به شمار مي رود.
درخشش تيم ملي پينگ پنگ
تيم ملي پينگ پنگ ايران با ارائه بازيهاي درخشان و شكست پياپي حريفان توانست به فينال برسد. حريف تيم ايران در بازي نهايي تيم مصر است. تيم ايران در مرحله نيمه پاياني سه بر يك عربستان ميزبان اين بازيها را شكست داد.
تيم فوتسال كم توانان ذهني در فينال
تيم فوتسال كم توانان ذهني نيز همانند تيم ملي پينگ پنگ با بردهاي متوالي به ديدار نهايي راه پيدا كرد. اين تيم در مرحله نيمه نهايي (۵ بر ۲) الجزاير را شكست داد.
پيروزي ايران بر پاكستان در واليبال
003819.jpg
تيم ملي واليبال ايران در دومين بازي خود شب گذشته در پيكار با مهم ترين حريف خود در دور مقدماتي به برتري ۳ بر يك رسيد. در اين بازي تيم ايران در گيم دوم با حساب ۲۵ بر ۲۳ بازنده شد، اما در گيم هاي اول، سوم و چهارم با نتايج ۲۵ بر ۲۲ ، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۲۲ به برتري رسيد. تيم واليبال ايران نيز با اين برد صعود خود را به جمع تيم هاي برتر قطعي ساخت.
مدال نقره و برنز براي دووميداني
در نخستين روز از مسابقات دووميداني اولين دوره بازيهاي همبستگي كشورهاي اسلامي،  ورزشكاران كشورمان در رشته پرتاب وزنه به دو مدال نقره و برنز دست پيدا كردند.در رقابت هاي وزنه اين دوره از بازيها كه مهدي شاهرخي و امين نيك فر از كشورمان حضور داشتند، با قهرماني پرتاب گر كشور ميزبان پايان يافت.در اين رقابت ها ورزشكار عربستاني با پرتاب وزنه و ثبت ركورد ۱۸ متر و ۹۲ سانتي متر مدال طلا را از آن خود كرد، سيد مهدي شاهرخي در اين گروه با ركورد ۱۸ متر و ۷۲ سانتي متر به مدال نقره دست يافت و با اين ركورد يك سانتي متر ركورد خود را بهبود بخشيد.همچنين در ادامه اين رقابت امين نيك فر با ركورد ۱۸ متر و ۴۰ سانتي متر بر سكوي سوم ايستاد.بهترين ركورد نيك فر كه ركورد ايران نيز محسوب مي شود ۱۸ متر و ۷۸ سانتي متر است.

تكواندو قهرماني جهان
قهرمانان ايران حريفان خود را شناختند
003831.jpg
گروه ورزشي: مراسم قرعه كشي هفدهمين دوره مسابقات تكواندو قهرماني جهان شب گذشته برگزار شد و تكواندوكاران حريفان خود را شناختند. مسابقات تكواندوي قهرماني جهان از صبح امروز در سالن فيليپ دوم شهر مادريد آغاز مي شود كه هادي ساعي قهرمان المپيك آتن اولين ورزشكار ايران است كه روي «شياپچانگ» مي رود.بر اساس قرعه كشي انجام شده در روز اول رقابت ها  هادي ساعي تكواندوكاي وزن پنجم (۷۲- ) بعد از يك دور استراحت به مصاف حريف اهل استوني مي رود.روز دوم رقابت ها، بهزاد خداداد بعد از يك دور استراحت به مصاف برنده نمايندگان فيليپين و برزيل مي رود.در همين روز يوسف كرمي تكواندوكاي وزن هفتم (۸۴-) در اول به مصاف حريف ايتاليايي مي رود و در صورت پيروزي در دوم به مصاف حريفي از ايرلند خواهد رفت.روز سوم مسابقات، «فيض الله نفجم» تكواندوكاي وزن اول (۵۴-) بعد از يك دور استراحت به مصاف برنده نمايندگان چين و تايلند مي رود و در همين روز «علي تاجيك» در وزن ششم (۷۸-) در دور اول استراحت مي كند و در دوم به مصاف تكواندوكاي اهل اسلواكي مي رود.روز چهارم، محمدرضا مهدي زاده در وزن سوم ( ۶۲-) بعد از استراحت در دور اول به مصاف برنده ژاپن و گواتمالا مي رود و «مرتضي رستمي» قهرمان دوره قبل اين رقابت ها در وزن ششم (۸۴+) به مصاف حريفي از ايرلند مي رود و در صورت پيروزي مقابل تكواندوكاي اهل آلمان قرار مي گيرد.روز پنجم و روز آخر مسابقات «اميد غلامزاده» در وزن چهارم (۶۷-)، بعد از يك دور استراحت به مصاف تكواندوكاي اهل روسيه مي رود.

تور واليبال ساحلي آسيا
نماينده ايران هفتم شد
گروه ورزشي :در پايان رقابت هاي تور ساحلي واليبال آسيا كه در شهر ترانگ تايلند جريان داشت، سايپا يكي از سه نماينده ايران و نايب قهرمان تور ساحلي قاره در جزيره كيش به مقام هفتم بسنده كرد. سايپا با زوج سن سبيلي و سلاق كه با پيروزي مقابل تيم هاي اول تايلند و هند به جمع ۸ تيم برتر راه يافته بود، با پذيرش باخت مقابل تيم دوم اندونزي در جاي هفتم ايستاد. عنوان قهرماني و نايب قهرماني نصيب دو تيم ژاپني شد و نيوزيلند در مكان سوم قرار گرفت. جالب آنكه سهم تيم اندونزي يك (قهرمان تور ساحلي آسيا و دهه فجر) با تركيب آگوس و كوكو مقامي بهتر از كسب عنوان چهارم نبود. در تور ساحلي شهر ترانگ عنوان بهترين داور به بهرام سليماني داور ساحلي ايران رسيد كه ضمن قضاوت بازي رده بندي به عنوان داور اول در بازي فينال هم داور دوم بود.مرحله دوم اين بازيها تحت عنوان قهرماني آسيا از امروز در شهر «سان خولا» آغاز مي شود كه طي آن سه تيم ايراني به مصاف رقباي آسيايي خود مي روند.
جوانان چين در تهران
در پي قطعيت يافتن سفر تيم هاي جوانان روسيه و صربستان به تهران براي انجام بازيهاي تداركاتي با تيم واليبال جوانان ايران چين هم آمادگي خود را اعلام كرد. بدين ترتيب تيم جوانان ايران قبل از حضور در ميدان جهاني هند با اين سه تيم ده بازي تداركاتي را انجام مي دهد.
محروميت يكساله براي محمدي راد
فدراسيون پزشكي ورزشي در پي مثبت اعلام شدن دوپينگ رحمان محمدي راد بازيكن تيم واليبال پگاه اروميه خبر از محروميت يكساله او داد. محروميت در نظر گرفته شده براي ملي پوش سابق واليبال از روز ۹ دي ماه سال ۸۳ محاسبه شده است و وي تا ۹ دي ماه سال ۸۴ قادر به همراهي هيچ تيمي در رده باشگاهي و ملي نخواهد بود.

تشكر از رئيس انجمن نويسندگان
خبرنگاران و عكاسان ورزشي
رئيس فدراسيون واليبال طي نامه اي رسمي از رئيس انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي تشكر كرد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا يزداني خرم در اين نامه آورده است: «لازم مي دانم از توجهات خاص جنابعالي و اعضاي محترم انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي در مورد انتخاب فدراسيون واليبال به عنوان فدراسيون نمونه و اينجانب به عنوان مدير نمونه ورزشي تشكر و قدرداني كنم. از درگاه خداوند متعال سلامت،  سعادت و موفقيت شما را آرزومندم.»

سخنگوي قوه قضاييه:
مسئولان ورزشگاه و نماينده هاي نيروي انتظامي
در حادثه ورزشگاه آزادي متهم هستند
ايسنا: سخنگوي قوه  قضاييه درباره  پرونده  حادثه  ورزشگاه آزادي گفت: در حال حاضر بر اساس بررسي كارشناسان منتخب بازپرسي و شوراي امنيت كشور، مسئولان ورزشگاه و نماينده هاي نيروي انتظامي متهم هستند اما در ميزان درصد مسئوليت بين نظر كارشناسان منتخب بازپرسي با كارشناسي شوراي امنيت كشور تفاوت وجود دارد.
به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) جمال كريمي راد در نشست مطبوعاتي اين هفته  خود، گفت كه امروز مسئولان استاديوم، حراست ها و فرماندهان مأمور در آن استاديوم و بازپرس و نماينده كارشناسان به دادسرا احضار شدند و چه بسا نياز باشد بازپرسي، پرونده را به يك هيأت جديد كارشناسي ارجاع دهد.
سخنگوي قوه  قضاييه با اشاره به حادثه  ۵ فروردين ورزشگاه آزادي ادامه داد: در رابطه با اين پرونده مراكز مختلفي اعلام  نظر كردند؛ در اين پرونده اتهام به نحوي متوجه افرادي است كه از سازمان هايي مانند تربيت بدني، حراست فدراسيون، استاديوم و مسئولان استاديوم و مسئولان نيروي انتظامي كه در حوزه استاديوم مسئوليت داشتند، است.
وي گفت: مسئولان نيروي انتظامي و ورزشگاه، هر كسي مقصر شناخته شود، يك مسئوليت كيفري دارد و يك مسئوليت مدني، كيفري متوجه شخص مي شود اما مسئوليت مدني متوجه ورزشگاه آزادي است، براي همين هم تمام افراد را مدت ها پيش بيمه كرده كه اگر مسئوليتي متوجه آنها شود، بيمه پرداخت كند.

نگراني پرسپوليس از بازي فولاد
سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان
گروه ورزشي: سال گذشته در جريان رقابتهاي ليگ برتر،  نتيجه بازي پاس تهران و سپاهان كه در اصفهان برگزار مي شد در تعيين قهرمان تأثير بسياري داشت. در آن روزها،  سپاهانيها پنج روز اضافه در عربستان ماندند، شب بازي به اصفهان رسيدند و در يك بازي بحث انگيز در خانه اشان مغلوب پاس شدند. حالا بار ديگر فولاد سپاهان در قهرماني اين فصل نقش بازي مي كند، اين هفته فولاد مباركه سپاهان ميزبان فولاد خوزستان است و باز هم مسائل سال گذشته تداعي شده است. روز گذشته يكي از مسئولان پرسپوليس مي گفت: فدراسيون فوتبال بايد در بازي فولاد سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان نظارت كافي داشته باشد. وي چنين استدلال مي كرد: فولاد اصفهان و فولاد اهواز هم خانواده هستند _ هر دو تيم زير نظر وزارت صنايع و معادن اداره مي شوند _ و سپاهان نه دغدغه سقوط دارد و نه مدعي قهرماني است. آيا سپاهان به اين شايعات پايان مي دهد؟ بايد بعد از بازي اين هفته دو تيم قضاوت كرد. پرسپوليس پس از شكست صبا باتري يكي از مدعيان جدي قهرماني اين فصل ليگ برتر است.

نشست نمايندگان تيم هاي ليگ برتر هندبال در تهران
گروه ورزشي: نمايندگان تيم هاي شركت كننده در ليگ برتر باشگاه هاي ايران در اين فصل، صبح روز پنجشنبه هفته جاري در محل فدراسيون هندبال گرد هم مي آيند تا پيرامون نحوه مسابقات به گفت وگو بنشينند. در اين نشست كه با حضور رئيس، دبير و اعضاي كميته هاي مختلف فدراسيون هندبال برگزار مي شود، سرپرستان، مربيان و روستاي هيأت هاي صاحب سهميه در ليگ برتر خط مشي هجدهمين دوره مسابقات ليگ باشگاه هاي ايران را ترسيم خواهند كرد. بررسي آئين نامه ليگ برتر، مشكلات فصل پيش و اتخاذ راهكارهاي جديد براي هرچه بهتر برگزاري بازي ها از ديگر موارد دستور كار اين جلسه است. در مسابقات ليگ برتر فصل جاري ده تيم شركت دارند كه پس از انجام قرعه كشي بازي هاي خود را از اوايل تيرماه آغاز مي كنند.

سال  ۸۴ سال  به  بار نشستن  نتايج  طرح  جامع ورزش
ايرنا : رئيس  مركز توسعه  ورزش  زنان ، سال  ۸۴ را سال  به  بار نشستن  نتايج  طرح  جامع ورزش  كشور و اجراي  برنامه هاي  تدوين  شده  براي  سازمان  ورزش  زنان  عنوان  كرد.
زهرا احمدي  پور روز سه شنبه  در جمع  خبرنگاران  درسالن  حجاب  گفت : باتوجه به  اينكه  سازمان  ورزش  زنان  در سال  ۸۳ به  طور كامل  مستقر شده  است ، درسال جاري ، مي خواهيم  برنامه هاي  اين  سازمان  را به  مرحله  اجرا درآوريم .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |