چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۲ - Apr 13, 2005
شمارش معكوس براي اعدام كودك ربايان در اصفهان
003789.jpg
گروه حوادث: حكم اعدام پدر و پسري كه ۴۰ دختربچه را مورد آزار و اذيت قرار داده بودند سحرگاه روز شنبه ۲۷ فروردين ماه در ملأ عام در اصفهان به اجرا در خواهد آمد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين پرونده موسي علي (۴۵ ساله) و پسرش رسول (۱۶ ساله) متهم به تجاوز به عنف، زنا، سرقت مقرون به آزار و آدم ربايي هستند.
آذرماه سال ۸۲ اولين شكايت ها عليه اين دو مرد كه اقدام به سرقت طلاجات يك دختر ۴ ساله و آزار و اذيت وي و سرقت طلاجات يك دختربچه ۱۱ ساله كرده بودند، در دادگستري اصفهان ثبت شد.
پس از طرح شكايت، دستور پيگيري موضوع به تمامي واحدهاي نيروي انتظامي و ضابطان قضايي ابلاغ شد و قاضي اسدي ماموريت يافت تا تحقيقات مقدماتي خود را در خصوص شناسايي اين دو مرد آغاز كنند.
تحقيقات در اين زمينه در حالي آغاز شده بود كه بازجويي از شاكي ۴ ساله به هيچ نتيجه اي نرسيده بود. در اين مدت موسي علي.م و رسول به اعمال شيطاني خود در شهرهاي نجف آباد، شاهين شهر و خميني شهر ادامه مي دادند تا اين كه ظهر ۲۵ مهر ماه همان سال در پي يك اتفاق، پدر و پسر جنايتكار شناسايي و توسط ماموران دستگير شدند.
با توجه به شباهت شكايات مطرح شده قاضي اسدي تحقيقات را از دو متهم آغاز كرد و پسر ۱۶ ساله لب به اعتراف گشود. او به ۴۰ فقره آدم ربايي و سرقت اعتراف كرد و درباره جزئيات حادثه گفت: ما خودمان را نمايندگان آموزش و پرورش معرفي مي كرديم و با تردد در مقابل مدارس دخترانه به سوژه هاي مورد نظر مي گفتيم براي اهداي لوح تقدير بايد به مدرسه بچه ها برويم. اما آدرس مدرسه را نمي دانيم. دختربچه ها را بدين روش سوار موتورسيكلت كرده و به خانه مان مي برديم.
قاضي اسدي با توجه به اظهارات متهمان پرونده و اخذ آخرين دفاع، موسي علي و رسول را از حيث تجاوز به عنف و زنا به اعدام در ملأ عام در خيابان ۲۴ متري اصفهان، از حيث سرقت مقرون به آزار به ۱۰ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق و در ملأ عام قبل از اجراي حكم و به اتهام آدم ربايي به ۱۰ سال حبس محكوم كرد كه در ديوان عالي كشور نيز مورد تأييد قرار گرفت. بر پايه اين گزارش، قرار است سحرگاه روز شنبه ۲۷ فروردين ماه ساعت ۳۰/۶ موسي علي در ملأ عام در خيابان ۲۴ متري اصفهان به دار مجازات آويخته شود. همچنين حكم رسول، متهم ديگر پرونده نيز همان روز در زندان اصفهان اجرا خواهد شد.

عامل قتل خيابان نبرد در آخرين دفاع:
من كسي را نكشته ام
003783.jpg
گروه حوادث: پسر جواني كه به خاطر تصادف با مردي با او درگير شده و او را به قتل رسانده بود،  در آخرين جلسه محاكمه خود،  منكر هرگونه جنايتي شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين محاكمه صبح ديروز در شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان به رياست قاضي عزيزمحمدي و چهار مستشارش ساعت ۴۵/۹ برگزار شد. در ابتدا رضوانفر- نماينده دادستان ضمن قرائت كيفرخواست گفت: در تاريخ ۱۵ آذرماه سال ۸۲ از طريق اهالي محل و كسبه در خيابان نبرد به مركز فوريت هاي پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد كه نزاعي در اين خيابان به وقوع پيوسته و منجر به مرگ جواني شده است. مأموران كلانتري ۱۳۲ در محل حادثه حضور يافتند و پس از بررسي مقدماتي از محل متوجه شدند كه جنازه متعلق به پسر ۲۵ ساله اي به نام حميدرضا.م است كه به همراه برادرش در حال بازگشت به خانه بوده اند. در ادامه تحقيقات از محل برادر مقتول كه يكي از شاهدان حادثه بود به مأموران گفته بود: چند ساعت قبل پس از انجام كار روزانه به پيشنهاد برادرم براي خوردن شام به يك كبابي رفتيم در حين بازگشت بوديم كه با خودرو پيكاني كه سه سرنشين داشت تصادف كرديم. همين كه از خودرو پياده شديم ناگهان سرنشينان خودرو پيكان كه ظاهراً مست بودند با ما گلاويز شدند و برادرم را با ضربات قمه به قتل رساندند.
رضوانفر در ادامه افزود: پس از جمع آوري نخستين اطلاعات پيكر خونين حميدرضا براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت و تحقيقات براي شناسايي سرنشينان خودرو كه متواري بودند، آغاز شد.
كارآگاهان در رديابي هاي خود توانستند در ابتدا مصطفي و بعد محمدرضا را شناسايي و دستگير كنند. آنان در بازجويي هاي مقدماتي به درگيري منجر به قتل اعتراف كردند. اما عنوان كردند كه ضربات قمه را امير كه با آنان بوده است، به مقتول وارد كرده و او متهم اصلي پرونده است.
به اين ترتيب، شناسايي و دستگيري امير در دستور كار ويژه قرار گرفت و كارآگاهان وي را در تاريخ ۱۳ خردادماه سال ۸۳ در مرز سلمان شناسايي و دستگير كردند.
اين مرد در بازجويي ها به قتل اعتراف كرده است و هم اكنون با توجه به درخواست اولياي دم تقاضاي حكم قانوني را براي متهم به قتل دارم.
در ادامه جلسه محاكمه اولياي دم خواهان قصاص نفس (اعدام) براي متهم به قتل شدند و امير در حالي كه در جايگاه قرار گرفت منكر هرگونه جنايتي شد. او گفت: من قاتل نيستم. اتهام را قبول ندارم. من كسي را نكشته ام.
در پايان نيز پس از دفاع وكيل متهم، قاضي عزيزمحمدي ختم جلسه دادگاه را اعلام كرد و قرار است ظرف ۱۰ روز آينده حكم درخصوص پرونده صادر شود.

سقوط مرگبار از برج «گلديس»
گروه حوادث: بعد از ظهر ديروز يك مرد ميانسال خود را از يك مجتمع تجاري واقع در غرب تهران به پايين انداخته و جان سپرد.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۵ و ۲۰ دقيقه ديروز مردي حدوداً ۴۰ ساله خود را از طبقه ۱۲ مركز تجاري گلديس واقع در ميدان صادقيه به پايين انداخت. اين مرد كه به قصد خودكشي مرتكب چنين عملي شده بود بعد از سقوط از طبقه دوازدهم قبل از برخورد با زمين با يك پسر عابر كه در حال تردد در آن محل بود برخورد كرده و سپس بر روي زمين افتاد و در اثر شكافته شدن سرش جان سپرد.
پسري كه مرد ۴۰ ساله با وي برخورد كرده بود در اثر سنگيني جسم مرد ۴۰ ساله و شتاب برخورد با بدنش به شدت از ناحيه گردن دچار جراحت شده و وضعيت جسمي وي آنقدر وخيم بود كه به سرعت به نزديك ترين بيمارستان انتقال يافت. مأموران كلانتري ستارخان بعد از اطلاع از ماجرا خود را به محل حادثه رساندند. مراتب به اطلاع شاه محمدي بازپرس كشيك ويژه قتل رسيد. بررسي هاي بيشتر در اين خصوص براي معلوم شدن علت خودكشي اين مرد ۴۰ ساله در دادسراي امور جنايي تهران ادامه خواهد يافت.

فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ:
ناگفته  هاي مسابقه فوتبال ايران و ژاپن را اعلام خواهم كرد
گروه حوادث: فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، گفت: در صورت عدم مسووليت  پذيري دستگاه  هاي ذيربط ناگفته  هايي را از مسابقه فوتبال ايران و ژاپن اعلام مي  كنم تا مردم قضاوت كنند كه دستگاه  ها تا چه اندازه در برگزاري اين مسابقه پاسخگو بوده  اند.
به گزارش خبرنگار ما، سردار مرتضي طلايي، فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، گفت: تمايل نداشتيم امنيت رواني جامعه را هزينه وقوع حادثه  اي كنيم كه نبايد رخ مي  داد، اما اخيرا بعضي از دستگاه  ها كه خود مسووليت مستقيم در وقوع اين حادثه داشتند با فرافكني مسؤوليت  ها را متوجه ناجا كردند.
سردار طلايي، با اشاره به اينكه در حال حاضر قوه قضائيه، شوراي امنيت ملي و كميسيون فرهنگي مجلس مشغول بررسي جوانب مختلف حادثه ورزشگاه آزادي هستند، تصريح كرد: سازمان تربيت بدني مرجع صالحي نيست كه در خصوص مشخص شدن علت حادثه كميته تحقيق و تفحص تشكيل دهد و نتيجه نهايي را بايد دستگاه  هاي مسوول تعيين كنند.
وي خاطرنشان كرد: بر اساس بررسي  هاي صورت گرفته توسط كميسيون فرهنگي مجلس، چهار عامل در وقوع حادثه ورزشگاه آزادي موثر شناخته شدند كه مهمترين آنها عدم جمع  آوري به موقع حصار ايجاد شده در مسير خروجي غربي توسط سازمان تربيت بدني و استقرار بالگرد در اين محل توسط نيروي انتظامي، بوده است.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، افزود: بالگردي كه در مقابل در غربي ورزشگاه آزادي مستقر شده بود، توسط نيروي انتظامي در اختيار صدا و سيما قرار داده شده و به اصرار گروه خبر شبكه ۳ براي تهيه گزارش از ورزشگاه بالگرد خود را در اختيار آنها قرار داديم.به گفته وي، برج پرواز بعد از تهيه گزارش، به بالگرد اجازه پرواز مجدد نداد و به همين دليل در هنگام خروج تماشاچيان بالگرد در كنار در غربي قرار گرفته بود.
سردار طلايي افزود: وجود پله ۴۰ سانتي در مسير خروج تماشاچيان، اصرار مسوولان ورزشگاه به خروج سريعتر تماشاچيان و تاريكي محل وقوع حادثه، از دلايل ديگر مطرح شده توسط كميسيون فرهنگي مجلس در وقوع حادثه ورزشگاه آزادي است.وي، با اشاره به ارائه راهكارهايي از سوي نيروي انتظامي در سال ۸۲ براي برقراري امنيت در ورزشگاه آزادي، خاطر نشان كرد: ما به سازمان تربيت بدني پيشنهاد كرديم كه براي تامين امنيت در ورزشگاه آزادي، اقداماتي را مانند كنترل تعداد فروش بليط متناسب با گنجايش ورزشگاه، اختصاص درهاي ورودي و خروجي مناسب با حجم تماشاچي، اختصاص گيشه  هاي بليط متناسب با تعداد تماشاچيان و بتن نامرئي اطراف زمين مسابقه به منظور از بين بردن زمينه  هاي سنگ پراكني انجام دهند.
وي، با تاكيد بر اينكه سازمان تربيت بدني هيچ يك از پيشنهادهاي نيروي انتظامي را محقق نكرده است، گفت: حراست سازمان تربيت بدني يك سال پس از ارائه راهكارهاي ناجا نامه  اي را براي ما ارسال كرد كه در اين نامه آمده است در ۲۱۷ و در اصلي ورزشگاه (مكان  هاي وقوع حادثه) و ورودي مربوط به جايگاه  هاي ويژه VIP و WVIP تا پله  هاي ورودي به زمين، تحت اختيار حراست است و يگان ويژه ضمن حضور در اين محل  ها، همكاري لازم را جهت جلوگيري از درگيري داشته باشد.طلايي افزود: همچنين در اين نامه ذكر شده است؛ به دليل اينكه هنگام برگزاري مسابقه مهمانان و مدعوين از در غربي و با خودرو تردد مي  كنند، حفاظت از آن به عهده حراست است و حضور يگان ويژه براي جلوگيري از درگيري در اين محل ضروري است.
به گفته فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، بعد از به صدا درآمدن سوت مسابقه در ساعت ،۲۰ اولين گزارش به اورژانس كشور راس ساعت ۲۰ و۱۷ دقيقه اعلام شد و درست در همين زمان نيز چراغ  هاي ورزشگاه خاموش شدند كه تاريكي، ازدحام و برخورد با پله موجب بروز اين حوادث شد.
سردار طلايي در پايان خاطر نشان كرد: ما نه تنها از خود سلب مسووليت نمي  كنيم، بلكه تابع بررسي كارشناسان مربوط و اظهار نظر آنها در خصوص علت وقوع اين حادثه هستيم و از دستگاه  هاي ديگر نيز مي  خواهيم كه به جاي فرافكني با مسووليت  پذيري به روشن شدن نتيجه كمك كنند.

سارق پسر خانواده بود
گروه حوادث:جوان كرمانشاهي، به اتهام سرقت از منزل پدرش، ديروز، دستگير شد.
رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار ويژه پليس قرار گرفت كه چندي پيش مردي با مراجعه به مأموران انتظامي شهرستان كرمانشاه خبر از سرقت منزلش داد.
براساس اين گزارش، مأموران در مراحل اوليه تحقيقات خود چند مظنون را در اين رابطه دستگير كردند كه در اين ميان پسر اين خانواده نيز بود.
او در ابتدا منكر هر گونه سرقتي شد اما در جريان تحقيقات تكميلي لب به اعتراف گشود و  علاوه بر سرقت از منزل پدرش به دو فقره سرقت ديگر نيز اعتراف كرد.
گفتني است،  پرونده اين متهم براي يافتن علت اصلي اين كار، به مقامات قضايي ارجاع شد.

ديه حادثه ديدگان ورزشگاه آزادي از
سوي بيمه بايد پرداخت شود
003786.jpg
003792.jpg
گروه حوادث:سخنگوي قوه قضاييه گفت: با توجه به بيمه بودن تماشاگران ، ديه حادثه ديدگان ورزشگاه آزادي بايد از سوي بيمه پرداخت شود.
جمال كريمي راد با بيان اين مطلب افزود: بررسي هاي لازم از سوي كميسيون فرهنگي مجلس و شوراي امنيت كشور و بازپرس پرونده در خصوص اين حادثه صورت گرفته كه بررسي ها نشان مي دهد اتهامات متوجه حراست ورزشگاه ، حراست فدراسيون، حراست تربيت بدني و مسئولين استاديوم است و اين در حالي است كه بين نظارت بازپرس و كارشناسان شوراي امنيت كشور تفاوت نظر وجود دارد.
وي افزود : مسئولاني كه اتهامات متوجه آنان است امروز به دادسراي ۱۹ تهران احضار شده اند تا بررسي پرونده ادامه يابد.
كريمي راد در خصوص پرونده مسجد ارك گفت : براساس اعلام كارشناسان آتش نشاني تهران جمع شدن نفت در بخاري مسجد و سقف كاذب منجر به بروز اين حادثه شده اما هنوز نظر نهايي در خصوص اين پرونده از سوي كارشناسان و بازپرس اعلام نشده است.
سخنگوي قوه قضاييه همچنين از طرح شكاياتي از سوي حادثه ديدگان مسجد ارك خبر داد و گفت : طي چند روز گذشته شكايت هايي در خصوص اين حادثه مطرح شده است.
وي درباره گفته هاي رجبعلي مزروعي كه ادعا كرده بدون دليل ممنوع الخروج شده است ،گفت: بررسي ها درباره وضعيت وي نشان مي دهد كه هيچ مرجعي اين فرد را ممنوع الخروج نكرده است.
كريمي راد در خصوص نتيجه پرونده وبلاگ نويسان كه روز دوشنبه از سوي رئيس كل دادگستري استان تهران اعلام شده بود كه نتيجه كلي اين پرونده از سوي سخنگوي قوه قضاييه اعلام مي شود گفت: هنوز راي نهايي در خصوص اين پرونده صادر نشده است.
وي درباره پرونده زهرا كاظمي و ادعاي دولت كانادا براي استرداد بقاياي جسد زهرا كاظمي گفت: پرونده در دادگاه تجديد نظر تهران در حال رسيدگي است و هر فردي كه ادعايي در خصوص اين پرونده دارد مي تواند به اين دادگاه مراجعه كند و با توجه به ايراني بودن زهرا كاظمي تقاضاي دولت كانادا غيرمنطقي است.
سخنگوي قوه قضاييه در خصوص شهرام اعظم كه ادعا مي كند پزشك زهرا كاظمي در بيمارستان بقيةالله بوده گفت:بررسي ها نشان مي دهد ادعاهاي اين فرد كاملاً نادرست است.
وي در خصوص انتقال زندانيان به زندان هاي شهر محل سكونت آنان گفت: انتقال زندانيان بايد بنا به درخواست خود زنداني و بر اساس گنجايش زندان مقصد صورت گيرد بنابراين در صورتي كه زندان محل سكونت زنداني گنجايش لازم را نداشته باشد امكان انتقال وجود ندارد.
سخنگوي قوه قضاييه به پرونده قاچاق كالا كه در مجتمع جرايم اقتصادي در حال رسيدگي است ، اشاره كرد و گفت : فردي به دليل قاچاق پودرهاي نيروزا و دستگاههاي فلزياب تحت تعقيب قرار گرفته و در حدود ۲۸ ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان از اين طريق كلاهبرداري نموده است.
وي همچنين درباره پرونده فرودگاه پيام گفت: كارشناسان ۶ ماهه اول سال ۸۲ را بررسي نموده اند و بازپرس براي صدور راي منتظر بررسي ۶ ماهه دوم سال ۸۲ است.
كريمي راد با بيان اينكه متهم اصلي كماكان در بازداشت به سر مي برد ، افزود: پيش بيني شده تا راي اين پرونده تفكيك شده و بنا بر سالي كه توسط كارشناسان مورد رسيدگي قرار گرفته صادر شود.

بازپرس قائدي:
جلسات بازپرسي احتمالاً  هفته  آينده به اتمام مي رسد
سومين جلسه  بازپرسي پرونده  ورزشگاه آزادي صبح ديروز به مدت چهار ساعت در شعبه  يك بازپرسي دادسراي ويژه جرايم پزشكي و دارويي - دادسراي رسيدگي كننده به پرونده ي حادثه ورزشگاه- برگزار شد.
در اين جلسه كه به گفته قائدي، بازپرس پرونده، به دريافت اظهارات شهود و مواجهه  شهود و مسئولان برگزاركننده بازي تيم ملي فوتبال ايران و ژاپن اختصاص داشت، دادكان رئيس فدراسيون فوتبال، آذري رئيس استاديوم آزادي، فائقي نايب رئيس فدراسيون فوتبال و سردار هاديان جانشين رئيس يگان ويژه ناجا، سرگرد باراني نماينده حقوقي ناجا و سرهنگ گودرزي نماينده بازپرسي ناجا حضور داشتند.
همچنين تعدادي از اولياي دم نيز در اين جلسه حاضر شدند كه به علت اختصاص اين جلسه به دريافت نظر شاهدان تنها آن تعداد از اولياي دم كه در روز حادثه در ورزشگاه حضور داشتند، اجازه ورود به جلسه را پيدا كردند و سايرين به همراه خبرنگاران و عكاسان كه اجازه ورود نداشتند تا پايان جلسه در اتاق هم جوار با محل بازپرسي حضور داشتند.
قائدي، بازپرس پرونده حادثه ورزشگاه آزادي در پايان اين جلسه با اعلام اينكه تحقيقات از مجموعه نيروي انتظامي و عوامل سازمان تربيت بدني و ورزشگاه آزادي ادامه خواهد داشت، افزود: در هر جلسه مباحث جديدي مطرح مي شود لذا نمي توان به صورت قطع اعلام كرد بازپرسي ها در كدام جلسه تمام مي شود اما احتمال مي دهم اين جلسات در هفته  آينده به اتمام برسد.
همچنين در پايان جلسه در عين حال كه نمايندگان سازماندهي برگزاركننده بازي ايران و ژاپن اعلام كردند به دستور بازپرس پرونده از انتقال مطالب جلسه به خبرنگاران منع شده اند، رئيس فدراسيون فوتبال گفت: همه  حرف ها را زده ايم و هيچ مشكلي نداريم.

دستبرد مسلحانه به بانك ملي
گروه حوادث: صبح ديروز حوالي ساعت ۹ شعبه امامت بانك ملي توسط سه سارق مسلح مورد دستبرد قرار گرفت.
صبح ديروز، سه سارق مسلح موتورسوار با ورود به شعبه امامت بانك ملي واقع در خيابان امامت، اقدام به سرقت يك ميليون و ۷۰۰ هزار تومان پول و چك پول از اين بانك كرده  اند.
گفتني است، در اين حادثه مامور پليس كه وظيفه حراست از بانك را برعهده داشت، توسط سارقان مجروح شد.
براساس اين گزارش، سارقان پس از سرقت از بانك متواري شدند و در حال حاضر، اين افراد تحت پيگرد پليس آگاهي تهران قرار دارند.

پدري قرباني خودكشي فرزند شد
گروه حوادث:پدري كه ديروز قصد داشت مانع از سقوط دخترش از بالكن منزل واقع در شهر جديد انديشه در شهرستان شهريار شود، خود براثر سقوط و ضربه مغزي در دم فوت كرد.
ماموران كلانتري ۱۶(شهرجديد انديشه) ديروز از طريق مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ در جريان وقوع يك فقره فوت مشكوك قرار گرفتند و بلافاصله به محل اعزام شدند.
برپايه اين گزارش، پليس در تحقيقات مقدماتي خود از خانواده متوفي دريافت كه مردي ۶۰ ساله براثر سقوط از بالكن منزلش دچار مرگ مغزي شده و در دم فوت كرده است.
همسر متوفي در توضيح ماجرا به پليس گفت: «روز حادثه دخترمان كه دچار مشكلات روحي و رواني است قصد داشت خود را از بالكن منزل به پايين پرتاب كند. همسرم وقتي متوجه عمل او شد به سرعت خود را به او رساند و زماني كه قصد داشت او را بگيرد و مانع از انجام عملش شود خودش به پائين بالكن سقوط كرد.»
گفتني است، جسد متوفي براي روشن شدن علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني شهريار منتقل شد و تحقيقات پليس در اين زمينه ادامه دارد.

سه سال حبس براي قاتل دختر دايي
گروه حوادث: مردي كه دختر دايي ۱۵ ساله خود را به دليل رد پيشنهاد ازدواج پس از ۸ ماه به قتل رسانده بود با توجه به رضايت اولياي دم از لحاظ جنبه عمومي به سه سال حبس محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، منوچهر ۲۳ ساله متهم به قتل عمدي دختر دايي خود به نام حكيمه (۱۵ ساله) است. اين مرد در آخرين جلسه محاكمه خود نزد قاضي شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان درباره انگيزه وقوع حادثه گفت: مدت ۸ ماه بود كه خواستگار حكيمه بودم و با هم قول و قراري داشتيم اما يك دفعه حكيمه زير همه چيز زد و حاضر نشد همسرم شود. روز حادثه زماني كه نامه يكي از پسرهاي همسايه را در دست حكيمه ديدم عصباني شدم و بين ما درگيري لفظي ايجاد شد.متهم در ادامه اظهاراتش بيان كرد: در يك لحظه او را با روسري اش خفه كردم و قتل عمد را قبول دارم.
اين در حالي بود كه قاضي عزيز محمدي با توجه به اظهارات متهم در آخرين دفاع عنوان كرد: انگيزه شما در قتل چيز ديگري خواهد بود و اين حرف هاي شما داستان سازي است.
اين گزارش حاكي است قاضي عزيز محمدي و چهار مستشارش با توجه به رضايت اولياي دم، پسرعمه جوان را به اتهام قتل عمدي از لحاظ جنبه عمومي به سه سال حبس محكوم كردند.

حادثه در جهان
۳۸ كشته و ۵۰ زخمي در يك تصادف
سايت جنايي: سقوط يك دستگاه كاميون كه حامل تعدادي از دانش آموزان يك دبيرستان در منطقه شمالي زامبيا بود باعث كشته شدن ۳۸ نفر و زخمي شدن حداقل ۵۰ نفر شد.
به گزارش سخنگوي پليس اين منطقه: حادثه در يكي از جاده هاي كوهستاني در ۴۵۰ مايلي پايتخت رخ داده است. علاوه بر اين گزارش هاي رسيده حاكي از اين است كه با توجه به شدت جراحات مصدومان حادثه، احتمال بالا رفتن آمار كشته شدگان بسيار است. هنوز تعداد دقيق دانش آموزاني كه در اين كاميون بوده اند مشخص نشده است. طبق تحقيقات انجام گرفته راننده در يكي از پيچ هاي اين جاده كنترل ماشين را از دست داده كه همين امر باعث سقوط كاميون شده است. راننده كاميون در ميان مجروحان است. در زامبيا اكثر مردم براي مسافرت هاي شهري از كاميون استفاده مي كنند.
پرستار بچه به حبس ابد محكوم شد
بي بي سي: پرستار بچه اي كه پسر بچه دو ساله تحت تكفل خود را به قتل رسانده بود روز گذشته از سوي دادگاه به حبس ابد محكوم شد.
سوزان هاشوورد ۳۴ ساله كه مسئوليت مراقبت از كيل فيشر را در سال ۲۰۰۴ بر عهده داشته است در جولاي همان سال وي را به قتل رساند. قاضي دادگاه سوزان، روز گذشته با پذيرفتن ادعاي وكيل مدافع وي مبني براين كه سوزان در يك لحظه كنترل خود را از دست داده است اعلام كرد كه وي بايد حداقل ده سال در حبس باشد تا دادستاني تقاضاي آزادي مشروط وي را بررسي كند.
سوزان كه در تمام طول جلسات دادگاه اتهام قتل كيل را رد كرده بود، هنگام ترك دادگاه به شدت گريست.
دادستان اين پرونده در آخرين جلسه دادگاه و هنگام آخرين بيانات خود، يك بار ديگر حادثه به قتل رسيدن كيل فيشر توسط سوزان را تشريح كرد. به گزارش پزشكي قانوني، سر مقتول چندين بار به نرده هاي چوبي موجود در خانه كوبيده شده بود كه همين امر باعث فوت وي شده است.
قاضي دادگاه در آخرين جلسه و پيش از صدور رأي نهايي خطاب به سوزان گفت: براساس تحقيقاتي كه در خصوص شما به عمل آمده است، متوجه شديم كه شما مادري مهربان و بسيار دلسوز براي فرزندان خود بوده ايد. علاوه بر اين، پيش از اين از چندين كودك ديگر نيز به خوبي پرستاري كرده ايد. به همين دليل ادعاي شما را مبني بر اين كه قصد نداشتيد كيل فيشر را به قتل برسانيد مي پذيريم.
پس از پايان دادگاه، دادستان پرونده با بيان اين مطلب كه اين دادگاه هيچ برنده يا بازنده اي نداشته است، گفت: مرگ كيل فيشر، قربانيان بسياري از خود برجاي گذاشت. خانواده كيل فيشر از حضور وي در زندگيشان محروم شدند و فرزندان سوزان نيز مادر خود را از دست دادند. در اين پرونده هيچ برنده اي وجود نداشته است.
حبس ابد براي برادر سنگدل
سايت جنايي: مردي كه خواهر خود و دو خواهرزاده اش را به قتل رسانده بود روز گذشته از سوي دادگاه محلي منچستر به حبس ابد محكوم شد.
كريستوفر برنارد ۳۶ ساله متهم است كه خواهر خود تريسادويل ۳۰ ساله، دختر ۴ ساله و پسر دو ساله اش را به قتل رسانده است.
مادر كريستوفر و تريسا روز گذشته در دادگاه گفت: «من بيشتر از هر كس ديگري در اين ماجرا، آسيب ديدم.» وي همچنين خطاب به پسرش گفت: تو جنايت وحشتناكي مرتكب شدي و به نظر من به كمك بسيار احتياج داري. من فكر مي كنم كه حبس ابد بدون امكان آزادي مشروط، حداقل مجازاتي بود كه بايد براي تو تعيين مي شد. تريسا عاشق زندگيش بود.
همسر تريسا نيز در حالي كه به شدت مي گريست خطاب به متهم گفت: تو يك هيولاي وحشي هستي. اميدوارم در آن دنيا نيز در جهنم باشي.
پليس اجساد مقتولان را در حالي كه كاملاً برهنه بودند پيدا كرد. به گزارش پزشكي قانوني، تريسا و دخترش پيش از مرگ مورد آزار و اذيت قرار گرفته بودند.
به گفته مأمور تحقيق پرونده، كريستوفر شديداً به كوكائين معتاد بوده است. وي پس از به قتل رساندن خواهر و خواهرزاده هايش با پريدن به جلوي يك كاميون قصد خودكشي داشت كه جان سالم به در برد.
كريستوفر در آخرين سخنان خود خطاب به قاضي دادگاه و اعضاي خانواده اش گفت: مسئوليت جنايتي را كه مرتكب شده ام كاملاً مي پذيرم. اگر روز حادثه اعتيادم بر من غلبه نكرده بود قطعاً امروز، روز ديگري بود.
۴ كودك آمريكايي در آتش سوختند
به دنبال آتش سوزي در يك خانه سيار در آمريكا، نيمه شب گذشته چهار كودك كشته شدند.
به گزارش سايت «بوستون» در پي حريق در يك خانه سيار در ايالت «آريزونا» ديشب چهار كودك از يك خانواده هفت نفري طعمه شعله هاي آتش شدند.
بنابراين گزارش پدر اين خانواده هفت نفري كه در شهر «بايك» آريزونا و در خانه اي سيار زندگي مي كردند، ساعت سه نيمه شب متوجه بوي سوختگي شده و هنگامي كه به سمت منبع بو مي رود با آتش زيادي در آشپزخانه مواجه مي شود.
او بلافاصله همسر و كودك دو ساله اش را كه در خواب بودند بيدار كرده و به بيرون خانه انتقال مي دهد اما موفق به نجات چهار كودك ديگر خود كه در اتاق پشت آشپزخانه خواب بودند نمي شود.
براساس اين گزارش، قربانيان حادثه دو دختر ۱۰ و ۷ ساله و دو پسر ۸ و ۱۲ ساله بودند.علت آتش سوزي مشخص نشده و پليس در حال پيگيري ماجراست.
فيل سركش ۲ نفر را كشت
آسوشيتدپرس: در پي حمله يك فيل سركش براثر بي دقتي صاحب فيل در مهار صحيح آن كه ديروز در يك مركز خريد در هند به وقوع پيوست دو تن كشته و دو نفر ديگر مصدوم شدند.
حمله يك فيل سركش كه ديروز در يك مركز خريد در شهر «گااوهاتي» واقع در ايالت آسام هند به وقوع پيوست، موجب مرگ دو تن و مصدوميت شديد دو نفر ديگر از ساكنان اين منطقه شد.
براساس اين گزارش، اين حادثه براثر بي دقتي صاحب فيل در مهار صحيح و از خود بيخود شدن او و لگد كوب كردن ساكنان روي داده است كه در نهايت با كمك دامپزشكان و نگهبانان محيط زيست خاتمه يافت.
اين گزارش حاكي است، فيل ها همواره به راحتي در خيابان هاي هند تردد مي كنند و از آنها براي قطع درختان و انتقال قطعات بريده شده به داخل وسايل نقليه استفاده مي شود و اين درحالي است كه در حال حاضر يك هزار و ۵۰۰ فيل بدين منظور در هندوستان نگهداري مي شود كه با عدم همكاري دولت در رساندن غذا به آنها صاحبان آن را با مشكلات عديده اي مواجه كرده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |