پنجشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۷۹ - Apr 21, 2005
فوتبال باشگاه هاي آسيا
سپاهان به صعود اميدوار شد
000300.jpg
گروه ورزشي: دور چهارم يا به عبارتي دور برگشت فوتبال جام قهرمانان آسيا در منطقه غرب از ديروز آغاز شد. در ورزشگاه نقش جهان اصفهان سپاهان در بازي خانگي خود نيز با دو گل اختلاف همانند بازي رفت در سوريه از سد الوحده گذشت تا اميدوارتر چشم صعود به مرحله دوم داشته باشد.
فولاد مباركه سپاهان ايران ۲ _ الوحده سوريه صفر
گل ها: رسول خطيبي (۲۰) از روي نقطه پنالتي و ادموند بزيك (۳۴) براي سپاهان
داور: قديربيك چين بيكوف (قرقيزستان)
اخطار: محمد جعفر و دريرارريداوي (الوحده)
سپاهان بسيار با اطمينان از پيروزي بر ضعيف ترين تيم اين گروه خود را كمتر به آب و آتش زد. سپاهان كه براي صعود رقابت سختي با العين امارات و الشباب عربستان دارد، ابتدا چند فرصت را روي شتابزدگي «بزيك» از دست داد. بزيك و خطيبي از نظر درك هم تا حدودي دچار مشكل بودند. در دقيقه ۲۰ هجوم محسن بنگر به درون محوطه جريمه حريف و شارژ مدافع الوحده روي او داور را به گرفتن يك ضربه پنالتي واداشت.
هجوم دست جمعي بازيكنان الوحده تأثيري در تصميم داور قرقيزستاني نداشت و رسول خطيبي بهترين گلزن سپاهان در باشگاه هاي آسيا از روي نقطه پنالتي آرامش را به تيمش داد. الوحده براي دريافت گل هاي كمتر چشم به بازي گروهي يارانش داشت، اما باز هم اين سپاهان بود كه در نيمه اول دروازه حريف را فروريخت.
اين بار نوبت ادموند بزيك بود تا روي ضربه ايستگاهي با ضربه سر رقم گل هاي سپاهان را افزايش دهد. تا پايان نيمه اول الوحده در چند نوبت خطرناك ظاهر شد ولي درخشش سيدمهدي رحمتي مانع از گلزني سوري ها شد. نيمه دوم ديداري متعادل بودو سپاهان از اشتها افتاد. در اين نيمه توپ بيشتر در ميانه ميدان بود و دروازه ها كمتر با خطر جدي مواجه شد. در چارچوب همين بازي ها ديدار پليس عراق و الريان قطر دو تيم همگروه پاس با تساوي بدون گل به پايان رسيد.
پاس السالميه كويت را شكست داد
تيم پاس روز گذشته در يك ديدار برتر در كويت موفق شد تيم السالميه كويت را يك بر صفر شكست دهد و با ده امتياز در صدر جدول باقي بماند.
تنها گل اين بازي را نكونام در دقيقه ۸۸ از روي نقطه پنالتي زد.
ليگ برتر فوتبال ايران
سه بازي در تهران اصفهان و انزلي
هفته بيست و ششم ليگ برتر فوتبال ايران فردا با انجام سه بازي در شهرهاي تهران، انزلي و اصفهان آغاز مي شود. در تهران استقلال به مصاف پيكان مي رود. ديدار اين دو تيم هميشه سخت و ديدني بوده است. استقلال براي باز نگاه داشتن روزنه قهرماني محكوم به برد است و پيكان هم با چنين نگاهي به ماندن اميدوار خواهد ماند. استقلال با پيروزي مقابل برق از بحران خارج شد و پيكان هفته پيش را با شكست سپري كرد. پيكان اين بار با فرهاد كاظمي مقابل استقلال قرار مي گيرد. در انزلي ملوان ميزبان شموشك نوشهر است. شموشك كمتر در بازيهاي خارج از خانه پيروز بوده است و در شرايطي مقابل ملوان مي ايستد كه ميزبان هنوز سرخوش پيروزي پرگل هفته قبل برابر سايپاست. در اصفهان ذوب آهن براي پيشي گرفتن از فولاد چاره اي جز پيروزي ندارد. صبا باتري در غياب نوازي و زوهاني روز سختي را در فولادشهر درپيش دارد. ذوب آهن در كورس قهرماني به گرفتن حداكثر امتيازهاي ميزباني مي انديشد.
برنامه بازيهاي فردا
* ملوان انزلي _ شموشك نوشهر
* پيكان تهران _ استقلال تهران
* ذوب آهن اصفهان _ صباباتري تهران
* ساعت تمامي بازيها ۱۷ اعلام شده است.

خبرهاي فوتبال جهان
پاريس و آتن ميزبان فينال ليگ قهرمانان اروپا
گروه ورزشي _ حسن حيدري:اتحاديه فوتبال اروپا، يوفا، پاريس و آتن را به عنوان ميزبانان ديدارهاي پاياني مسابقات فوتبال قهرماني باشگاه هاي اروپا در سال هاي ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برگزيد.
به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاري رويترز از لندن، يوفا اعلام كرد ديدارهاي پاياني رقابت هاي فوتبال جام باشگاه هاي اروپا در سال ۲۰۰۶ در ورزشگاه استاد دي فرانس پاريس و ۲۰۰۷ در آتن برگزار خواهد شد.
يوفا همچنين ورزشگاه فيليپس شهر آيندهوون را به عنوان ميزبان ديدار پاياني مسابقات فوتبال جام اتحاديه باشگاه هاي اروپا، يوفا، در سال ۲۰۰۶ و ورزشگاه همپدن پارك گلاسكو اسكاتلند را به عنوان ميزبان ديدار پاياني اين رقابت ها در سال ۲۰۰۷ برگزيد.
كرسپو در آ.ث.ميلان، كالادزه در چلسي
000303.jpg
باشگاه چلسي كه مدعي قهرماني در دو جام معتبر دنيا يعني ليگ برتر انگليس و جام باشگاه هاي اروپاست قصد دارد كاها كالادزه مدافع گرجي آ.ث.ميلان را به خدمت بگيرد. چلسي براي اين كه رضايت آ.ث.ميلان را هم جلب كند در ازاي اين انتقال حاضر است هرنان كرسپو را به طور دائم به آ.ث.ميلان بدهد. در همين رابطه آدريانو گالياني اعلام كرده در مورد اين تصميم چلسي بايد تا پايان رقابتهاي كالچو صبر كند تا تيم آ.ث.ميلان از اين راه لطمه نخورد.
دينوزف در فلورانس
عليرغم نتايج ضعيف فيورنتينا در اين فصل مسئولين اين باشگاه تمايل به ادامه همكاري با دينوزف دروازه بان سابق تيم ملي ايتاليا را دارند. فيورنتينا اكنون با ۳۲ امتياز در مكان هجدهم است و احتمال سقوطش به دسته دوم مي رود. هواداران فيورنتينا بعد از هر بازي با تجمع در مقابل باشگاه خواهان بركناري دينوزف شده اند. دينوزف پيش از اين يك بار به عنوان سرمربي در تيم لاتزيو ايتاليا حضور داشت. او در سال ۱۹۸۲ با تيم ملي اين كشور در سن ۴۰ سالگي به مقام قهرماني جهان رسيد.

جام بين المللي دوستي گلف در تهران برگزار مي شود
000294.jpg
ايسنا: سفير اسپانيا در ديدار با رئيس فدراسيون گلف ايران خواستار برگزاري جام دوستي گلف ايران و اسپانيا در تهران شد.
عيسي اسحاقي رئيس فدراسيون گلف در ديدار «آنتونيو پرز هرناندز» سفير اسپانيا گفت: در پي استقبال بيش از اندازه ديپلما تها از ورزش گلف و شركت در نخستين دوره مسابقات گلف ديپلمات ها دومين دوره مسابقات گلف ديپلمات ها تير ماه در تهران برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: گلف در ايران تولدي تازه يافته و وارد مرحله جديد شده و در صدد گسترش اين ورزش مفرح و آرام بخش در بين خانواده ها و جوانان هستيم.
اسحاقي تأكيد كرد: از هفته هاي آينده آموزش رايگان گلف جمعه ها در زمين گلف مجموعه ورزشي انقلاب براي عموم برگزار مي شود.
وي خواستار استفاده از تجربيات فدراسيون گلف اسپانيا در تدوين برنامه پنجساله توسعه شد و افزود: ما آمادگي داريم جام دوستي گلف ايران و اسپانيا را شهريور ماه در تهران برگزار كنيم.

پارك كي ون سرمربي كره اي تيم ملي واليبال:
مدال طلا را تقديم مردم خوب ايران مي كنم
000297.jpg
گروه ورزشي _ علي شاكري: «پارك كي ون» سرمربي كره اي تيم ملي واليبال ايران بلافاصله پس از كسب مدال طلاي شاگردانش در بازي هاي همبستگي كشورهاي اسلامي به ايران بازگشته است. اعضاي تيم ملي واليبال ايران پس از تصاحب مدال طلا ديروز فرصت يافتند تا مناسك حج را به جا آورند و پس از شركت در مراسم اختتاميه بازي ها فردا شب به ايران خواهند رسيد.
پارك كي ون در گفت وگويي كوتاه با همشهري درمورد قهرماني شاگردانش گفت: طلاي اين بازي ها براي ما اهميت زيادي داشت و براي به دست آوردن آن سختي زيادي كشيديم. البته طولاني بودن بازي ها در دو هفته فشار زيادي را متوجه بازيكنان كرده بود و ما به خوبي توانستيم قبل از حضور در مسابقات انتخابي جهان معايب خود را شناسايي كنيم. وي از مصر به عنوان تيمي قدرتمند ياد كرد كه نسبت به چند ماه پيش بازي ايران و مصر در جام راشد پيشرفت زيادي در حمله، دفاع روي تور و دفاع داخل ميدان داشت. (واقعيت هم همين بود چراكه مصر در زمينه تاكتيكي بهتر از ايران و ما در تاكتيك انفرادي برتر از حريف ظاهر شديم ).
«پارك كي ون» با پذيرش مشكلات تيم ايران در زمينه توپگيري و دريافت اول گفت: بايد با فراخواني بازيكنان جديد در چند پست تغييراتي در تركيب اصلي تيم ايجاد كنيم. وي در پايان عنوان داشت: اين مدال طلا را تقديم مردم خوب ايران مي كنم و جا دارد از زحمات بازيكنان، مربيان، سرپرست و رئيس فدراسيون واليبال ايران تشكر كنم كه همه آنها در كسب اين عنوان باارزش سهيم و شريك بوده اند.

صعود قدرتمندانه تيم فوتبال دانش آموزان ايران
گروه ورزشي: تيم فوتبال دانش آموزان ايران با كسب پيروزي هاي باارزش در مسابقات دانش آموزان جهان خود را به مرحله يك هشتم نهايي رساند. تيم دانش آموزان ايران با پيروزي مقابل تركيه، مجارستان، چك، اسلواكي و ايتاليا به عنوان تيم اول گروه خود به دور دوم رفت و امروز با تيم دانمارك روبرو مي شود .

مدال برنز براي تيم منتخب فوتبال باشگاههاي ايران
گروه ورزشي: تيم منتخب فوتبال باشگاههاي ايران برنده مدال برنز بازيهاي كشورهاي اسلامي شد. شب گذشته تيم ايران در مصاف با سوريه در بازي رده بندي در ضربات پنالتي توانست با برتري ۵ بر ۳ سوريه را شكست دهد.
ديدار دو تيم در وقت قانوني بدون گل تمام شد و برخلاف بازيهاي نيمه نهايي دو تيم بدون انجام بازي در وقت اضافه نفرات برگزيده خود را براي ضربات پنالتي معرفي كردند.
اين بازي تحرك چنداني نداشت و دو تيم بيشتر با انديشه تدافعي و دل سپردن به ضد حمله آرايش پيدا كرده بودند. اميرحسين يوسف در اين بازي چهره خوب از خود به نمايش گذاشت. در درون دروازه تيم ايران ارشاد يوسف جانشين وحيد طالب لو شده بود. براي تيم ايران در ضربات پنالتي محمد نوازي، مجتبي جباري، مهدي رجب زاده، آندرانيك تيموريان و اميرحسين يوسفي گلزني كردند. سوريه با از دست دادن پنالتي اول در نهايت با به ثمر رسيدن هر ۵ ضربه بازيكنان ايراني نياز به زدن پنالتي چهارم پيدا نكرد. بازي فينال فوتبال بين دو تيم عربستان و مراكش انجام شد.

رده بندي بهترين تيم هاي ملي فوتبال جهان ايران يك پله صعود كرد
ايرنا: براساس  جديدترين فهرست رده بندي تيم هاي ملي فوتبال برتر جهان كه از سوي فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) منتشر شد، تيم ملي فوتبال ايران با ۷۰۱ امتياز يك پله صعود كرده و در مكان نوزدهم جهان و بالاتر از آلمان قرار گرفت.
به گزارش سايت فيفا، در ميان تيم هاي آسيايي، تيم ژاپن با يك پله صعود و كسب ۷۰۳ امتياز همچنان تيم اول آسياست و كره جنوبي بعد از ايران مكان بيست و دوم جهان و سوم قاره كهن قرار دارد.
رده بندي ده تيم آسيايي در جدول رده بندي فيفا به اين شرح است:
۱- ژاپن ۷۰۳ امتياز، ۱۷ جهان، ۱ پله صعود
۲ _ ايران ۷۰۱ امتياز، ۱۹ جهان، ۱ پله صعود
۳- كره جنوبي ۶۸۷ امتياز، ۲۲ جهان
۴- عربستان ۶۵۳ امتياز، ۳۱ جهان۱، پله سقوط

رقابت هاي دووميداني سراسري ايران، «جام مهر»
ايرنا: مسابقات دووميداني روستايي كشور «جام مهر» در چهار مرحله در روزهاي ۱۶ تا ۱۸ خرداد ماه سال جاري در كشور برگزار مي شود.اين  رقابتها با همكاري  بانك  كشاورزي  و فدراسيون  دووميداني  در سطح  بخش ، شهرستان ، استان  و كشور و در چهار مرحله  برگزار خواهد شد.
اين  رقابتها در چهار ماده  دو ۱۰۰ متر، ۱۵۰۰ متر، پرتاب  وزنه  و پرش  طول  در چهار مرحله  برگزار خواهد شد كه  نخستين  مرحله  آن در شانزدهم  ارديبهشت  ماه  سال  جاري  در سطح  بخش هاي  كشور، دومين  مرحله  روز۲۳ ارديبهشت  در سطح  شهرستانها و سومين  مرحله  آن روز ۳۰ ارديبهشت  ماه  در سطح  استانهاي  كشور و چهارمين  مرحله  آن كه  به  صورت  نهايي  است  در روزهاي  هجدهم  تا بيستم  خرداد ماه  در يكي  از رقابتهاي  فوتبال  برگزار خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |