دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۲ - Apr 25, 2005
ورزش
Front Page

ليگ برتر فوتبال ايران
پاس، گام به گام پيش مي آيد
گلباران قرمز در ورزشگاه آزادي
000600.jpg
خبرنگار همشهري - حسن حيدري : پرسپوليس چون گذشته در هفته هاي پاياني ليگ در پيچ هاي مختلف بازي ها حريفان را يكي يكي مي گيرد و براي كسب مقام قهرماني پيش مي رود. دردهاي بيروني التيام يافته اين اجازه را به تيم پرسپوليس مي دهد تا با پتانسيل موجود در تيم خود كه تركيبي از باتجربه هاي مثبت و جوانان در راه رشد و ترقي است به نتايج خيره كننده هم دست يابد. اين پرسپوليس چهره يك قهرمان را داشت و در فاصله هاي مختلف نود دقيقه بازي جرقه هايي از حركت تيمي و بازي تهاجمي را زد و حريف را مقهور و مغلوب خود كرد. پرسپوليسي ها انگار تازه شارژ شده اند، پرانرژي، آماده، با اشتها و همراه. ويژگي بزرگ پرسپوليس در اين بازي ميل به پيروزي در همان دقايق اوليه بازي بود كه دفاع پگاه ناگهان خود را در بين هفت مهاجم تشنه گل پرسپوليس ديد. ديوار كوتاه دفاع پگاه چندان دوام نياورد و خيلي زود فروريخت و پرسپوليس طي ۶۶ دقيقه شش بار دروازه پگاه را باز كرد تا با تفاضل بالا به رده دوم جدول بپرد و شانس قهرماني اش بيشتر شود. پرسپوليس مزد هماهنگي خود در روي نيمكت و داخل زمين را گرفت. اين پرسپوليس را مي توان در بالاترين نقطه قهرماني ليگ ديد، براي تيمي با اين شاخص ها هيچ چيز دور از دسترس نخواهد بود. مربي روز، سرپرست باتجربه، مدير فني كاركشته و جمعي از بازيكنان كه هركدام در فوتبال امروز ما يك ستون به حساب مي آيند. بيست و پنج بازي، ۴۸ امتياز و ۳۵ گل زده و ۱۹ گل خورده. اين آمار اگرچه براي تيمي كه مدعي قهرماني است چندان جالب نيست، اما در پنج هفته مانده به پايان بازي ها ذخيره مناسبي براي كسب قهرماني است.
در شيراز برق به كار بزرگي دست زد و توانست تيم سپاهان را با يك گل شكست دهد. برق با اين حركت بزرگ خود جاي سپاهان را در رديف سيزدهم گرفت و خود را از مثلث سقوط نجات داد، اين برق در ليگ ماندني شد تا ياوري براي سال آينده برنامه هاي درازمدت خود را براي اين تيم طراحي كند. برق با گل دقيقه ۴۴ احتشام ساساني از روي نقطه پنالتي سه امتياز حياتي به دست آورد. شكست پگاه و پيكان در هفته اي كه گذشت، موقعيت برق را بهتر كرد. برق با تمام ناملايمات فصل بالاخره خود را به موقعيت زندگي دوباره رساند.
در كرج سايپا در مقابل تيم خوش تركيب پاس تن به شكست داد. سايپا گل اول را به پاس زد تا رؤياي پيروزي در اين بازي را براي خود ترسيم كند. مسعود سليماني سايپا را پيش انداخت، اما شكوري گل مساوي و بياتي نيا نيز گل دوم را زد تا نيمه اول با همين نتيجه به پايان برسد. در نيمه دوم اين پاس بود كه توسط آرش برهاني گل سوم را زد تا بتواند جاي ملوان را در رده ششم بگيرد. ريتم منطقي پاس با مصطفي دنيزلي خوب پيش مي رود و حالا پاس در مكان ششم جدول است. پاس تا پايان ليگ جايگاه بهتري به دست خواهد آورد.

خبرهاي فوتبال جهان
آخرين  اميد آرسنال  براي  قهرماني
000603.jpg
گروه ورزشي:تيم  فوتبال  آرسنال  امشب درحالي  به  مصاف  تاتنهام  مي رود كه اميدوار است  با كسب  سه  امتياز اين  ديدار، اميد خود به  ادامه  حضور در كورس قهرماني  در رقابت هاي  فصل  جاري  فوتبال  ليگ  برتر باشگاههاي  انگليس  را دست كم  يك  هفته  ديگر طولاني  سازد.
به گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از لندن ، از سوي  ديگر تيم  رده  هشتمي  تاتنهام  نيز به  سختي  در تكاپوست  تا با افزايش  امتيازات  خود يك  پله  صعود كرده  و با قرارگرفتن  در رده  هفتم  جدول ، جواز حضور در پيكارهاي  فصل  آينده  جام  اتحاديه باشگاههاي  اروپا را دريافت  كند.
تيم  آرسنال  هنوز دو بازيكن  اصلي  خود تيه ري  هانري  و فردي  ليونبرگ  را در اختيار ندارد.
آرسن  ونگر سرمربي  آرسنال  اظهار داشت :  هانري  قطعا در ديدار آينده  ما حضور نخواهد داشت  و بايد اسكن  ديگري  روي  پايش  انجام  شود تا طول  مدت  غيبت او را دقيقا تخمين  بزنيم .
وي  در عين  حال  اميدوار است  مهاجم  برجسته  تيمش  براي  مصاف  با منچستريونايتد در فينال  جام  حذفي  باشگاههاي  انگليس  به  آمادگي  مطلوب  برسد.
سول  كمپل  ديگر بازيكن  مصدوم  آرسنال  آمادگي  خود را بازيافته  و انتظار مي رود در ديدار با تيم  سابق  خود روي  نيمكت  حضور داشته  باشد.
در جدول  رده  بندي  رقابتهاي  ليگ  برتر باشگاههاي  انگلستان ، هم  اكنون  چلسي  با ۸۵ امتياز از ۳۴ بازي  و آرسنال  با ۷۱ امتياز از ۳۳ مسابقه  در رده هاي  اول  و دوم  قرار دارند. تاتنهام  نيز با ۴۸ امتياز از ۳۴ بازي  در مكان  هشتم  جدول  است .
بليت هاي جام جهاني آلمان در بازار سياه
فروش  بليت  مسابقات  فوتبال  جام  جهاني  ۲۰۰۶ آلمان  در بازار سياه  تنها۴۸ ساعت  بعد از خاتمه  اولين  مرحله  پيش  فروش ، مسئولان  كميته  برگزاري  اين  رقابت ها را به  شدت  عصباني  كرده  است .
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از فرانكفورت ، كميته  برگزاري  جام  جهاني هجدهم  تمام  تلاش  خود را به  كار گرفت  تا بليت  اين  پيكارها از مجاري  قانوني به  دست  خريداران  واقعي  آن برسد اما شماري  از بليت هاي  فروخته  شده ، روز شنبه  در سايت  اينترنتي  به  حراج  گذاشته  شد.
هورست .ر.اشميت  نايب  رئيس  كميته  برگزاري  به  روزنامه  بيلدام  سونتاگ  چاپ  آلمان  گفت : اين  دقيقا همان  اتفاقي  است  كه  بسيار تلاش  كرديم  از وقوع  آن  جلوگيري  كنيم  و اكنون  از تمام  راهكارهاي  قانوني  براي  مبارزه  با بازار سياه  استفاده  خواهيم  كرد.
اشميت  تصديق  كرد كه  كميته  برگزاري  از سايت  مذكور خواسته  است  فروش  بليت ها را متوقف  كند اما طرفين  به  توافق  نرسيدند.

اردوي واليبال جوانان
گروه ورزشي: اردوي دوم تيم واليبال جوانان در راه شركت در مسابقات جهاني هند از فردا آغاز مي شود.در اين مرحله تعداد دعوت شدگان افزايش يافت و كادر فني تيم جوانان از ۱۶ بازيكن دعوت به عمل آورد. اين مرحله از اردو ۱۵ روز به طول مي انجامد. اسامي دعوت شدگان به شرح زير اعلام شد:سعيد معروف، بهزاد به نژاد، سعيد عسگريان، رضا خداپرست، عباس همت رفيع، مرتضي صالحي، محسن رازقي، وحيد صادقي، محمد مهركاظم، حمزه زريني، عبدالحكيم آرخي، شاهين مفيدي، عادل غلامي، آرش صادقياني، محمد سليماني و جواد محمدي نژاد.
سرپرست: سيدحسين حسيني، مربي، پرويز كاظمي
سرمربي: يوتساست كوويچ
مرحله نهايي نوجوانان
فدراسيون بين المللي واليبال (FIVB) اسامي سيزده تيم از جمع ۱۶ تيم راه يافته به مرحله نهايي رقابت هاي نوجوانان پسر جهان را اعلام كرد. سه تيم ديگر شركت كننده كه سه نماينده برتر آسيا در مسابقات آسيايي تهران هستند پايان همين ماه جمع تيم هاي حاضر را كامل خواهند كرد.اسامي تيم هايي كه صعودشان قطعي شده است عبارتند از: لهستان، الجزاير، مصر، برزيل، مكزيك، فرانسه، تونس، كانادا، آرژانتين، ايتاليا، اسلواكي، روسيه و بلغارستان .نهمين دوره مسابقات واليبال نوجوانان جهان طي روزهاي ۲ تا ۱۰ شهريور ماه سال جاري به ميزباني الجزاير انجام خواهد شد.
كاتاروهاي ايران براي آسيا
مسابقات كاراته انتخابي كاتا انفرادي و تيمي در سه رده جوانان ، اميد و بزرگسالان انجام شد. به گزارش روابط عمومي فدراسيون كاراته ، اين مسابقات كه با ۱۴كاتارو در رده سني بزرگسالان ، ۵كاتارو در رده اميد و ۴كاتارو در رده جوانان صبح يكشنبه در سالن شهيد كبكانيان تهران برگزار شد، در نهايت با برتري محسن اشرفي ، سيدرضا سيدي و شهروز رحيمي به ترتيب در رده هاي بزرگسالان ، اميد و جوانان به كار خود پايان داد. در كاتا تيمي ، تيم تهران با تركيب سيد جمشيد حسيني ، رضا خداشناس و ميلاد خداياري با غلبه بر تيم اصفهان توانست به اردوي تيم ملي راه يابد.
مسابقات آسيايي كاراته اواخر ارديبهشت ماه جاري در ماكائو برگزار مي شود.

تابلوي نتايج ليگ
پرسپوليس ۶ _ پگاه صفر
گل ها: ابراهيم اسدي (۲۰)، رضا جباري (۴۲)، سهراب انتظاري (۴۴)، عليرضا امامي فر (۵۸)، جواد كاظميان (۶۱)، مهرداد اولادي (۸۲)
سايپا يك _ پاس ۳
گل ها: مسعود سليماني (۵) براي سايپا و هادي شكوري (۱۲)، محسن بياتي نيا (۲۸) و آرش برهاني (۷۶)براي پاس
برق يك _ سپاهان صفر
گل: احتشام ساساني (۴۴ از روي نقطه پنالتي)

گزارش برانكو به مسئولان فوتبال:
بازي با عربستان منتفي شد
گروه ورزشي: برانكو ايوانكوويچ پس از بازگشت از سفر اروپايي ضمن ارائه گزارش بازديد خود از كمپ هاي آلمان، اتريش و انگليس در مورد برنامه هاي آينده تيم ملي با مسئولان فدراسيون فوتبال به گفتگو پرداخت. انجام بازي تداركاتي با امارات قبل از ديدار برگشت با تيم هاي ملي بحرين و كره شمالي از جمله درخواست هاي برانكو بود كه به دليل درگير بودن تيم ملي امارات ميسر نشد، ضمن آن كه برانكو پيشنهاد بازي با عربستان در تهران را با وجود پرداخت ۲۰۰ هزار دلار از سوي حريف رد كرد. در نهايت قرار شد مسئولان فوتبال پس از بررسي گزارش و جمع بندي نظرات برانكو نتيجه تصميمات خود را به او اعلام كنند.

اردوي تيم ملي فوتسال
ايرنا: مرحله  دوم  از اردوي  آمادگي  تيم  ملي  فوتسال  بانوان  ايران  براي  شركت  درچهارمين  دوره  بازيهاي  زنان  مسلمان  با دعوت  از ۲۰ بازيكن  در شهر بندرعباس تشكيل  شد.
مهناز صادقي  از كرمانشاه ، زيور بابايي ، سهيلا ململي ، زيبا بابايي ، عزيزه  كريمپور و مهيار ياراحمدي  از خوزستان ، معصومه  رضازاده  از گيلان ، فرناز آرمان  از خراسان  رضوي ، نيلوفراردلان ، سحر حقيقت سرشت ، آزاده احمدي ، بنفشه  علوي ، سوگل  عرب ، سميه  داورسي  و مونا كريم زاده  از تهران ، ليلا اقبالي  از هرمزگان ، سهيلا لرستاني  از لرستان ، نرگس  رودگر از مازندران ، مريم  حسيني  و فهيمه  زارعي  از هرمزگان  بازيكناني  هستند كه  از روز يكشنبه تمرينات  خود را آغاز كردند.

فراخواني ۲۰ كشتي گير جوان
گروه ورزشي:به منظور حضور قدرتمند تيم كشتي آزاد جوانان ايران در رقابت هاي آسيايي كره جنوبي و جام بين المللي تركيه، ۲۰ كشتي گير به اردوي تداركاتي دعوت شدند.
اين اردوي تداركاتي با حضور ۲۰ كشتي گير جوان و در هشت وزن مختلف از روز ۱۲ تا ۳۰ ارديبهشت ماه جاري در محل خانه كشتي تهران داير خواهد شد.
اسامي نفرات دعوت شده به اردو به شرح زير است:
۵۰ كيلوگرم: وحيد جلالي بهار از كرج و بيژن اكبرزاده از مازندران
۵۵ كيلوگرم: علي گلي گرمستاني از مازندران و مصطفي آقاجاني از تهران
۶۰ كيلوگرم: سعيد احمدي از مازندران و محسن جهانبخشيان از تهران
۶۶ كيلوگرم: نصرالله فدائي از استان مركزي، ايمان محمديان از مازندران، شاهين كيانيان از تهران و عابد جعفرزاده از سيستان و بلوچستان
۷۴ كيلوگرم: جمال ميرزائي از همدان و احسان اميني از كرمانشاه
۸۴ كيلوگرم: رسول توكلي، عباس واضحي و اباذر اسلامي از مازندران و جابر ابهت از يزد.
۹۶ كيلوگرم: امير عباس مرادي از مازندران و سعيد اميري از كرمانشاه.
۱۲۰ كيلوگرم: عسگري حاجي نيا، سيد هادي موسوي از مازندران.
اكبر فلاح به عنوان سرمربي، يدالله اعتصامي مربي بدنساز، علي حق وردي، جانعلي خسرونژاد، حسين خلقت دوست و اصغر زارعي به عنوان مربيان و محمد انصاري به عنوان سرپرست، اين اردو را اداره خواهند كرد.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    ورزش    |    يادداشت    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |