دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۲ - Apr 25, 2005
در پي ارائه تقاضاي شركت هاي ملي صنايع پتروشيمي و مس ايران صورت پذيرفت
درخواست سازمان گسترش براي پذيرش در بورس
000594.jpg
گروه بورس: سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران به طور رسمي درخواست خود را براي پذيرش و عرضه سهام در تالارهاي مبادلات به سازمان بورس اوراق بهادار ارائه داد.
به گزارش خبرنگار ما سازمان گسترش بزرگترين مجموعه اداره كننده واحدهاي صنعتي در ايران به حساب مي آيد اين شركت در كنار سازمان توسعه معادن به عنوان يكي از دو بازوي اصلي وزارت صنايع و معادن فعاليت دارد.
در حال حاضر بخش اعظم سهام شركت هاي معظمي چون سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران، ايران خودرو، سايپا و بسياري ديگر از واحدهاي بزرگ صنعتي در اختيار سازمان گسترش قرار دارد، به اين ترتيب پذيرش سهام اين سازمان در بورس، تحولي بزرگ در چارچوب بازار سرمايه ايران به حساب خواهد آمد.
سازمان گسترش براي به جريان افتادن درخواست خود بايد ظرف هفته هاي آينده مدارك لازم را در اختيار سازمان بورس قرار دهد تا براي بررسي و تصميم گيري نهايي به هيأت پذيرش اوراق بهادار ارسال شود.
گزارش هاي دريافتي حاكي است: ظاهراً دولت و سازمان هاي بزرگ وابسته به آن به اين نتيجه رسيده اند كه به جاي خرد كردن سهام شركت هاي زير مجموعه و در نتيجه پراكنده ساختن مديريت بر واحدهاي بزرگ صنعتي، سهام خود شركت هاي مادر را در بورس عرضه كنند تا هم هدف خصوصي سازي محقق شده و هم ادامه مديريت يكپارچه بر واحدهاي بزرگ صنعتي امكان پذيرباشد.
پيش از اين شركت ملي صنايع پتروشيمي و همچنين شركت ملي صنايع مس ايران با همين تحليل درخواست خود را براي پذيرش به سازمان بورس ارائه داده بودند و در همين چارچوب مسئولان شركت ملي صنايع مس در حال تكميل مدارك خود هستند.

تالار بورس امروز به كيش مي رود
گروه بورس: تالار كيش بورس اوراق بهادار امروز گشايش مي يابد.
به گزارش ايران بورس بعدازظهر امروز پنجم ارديبهشت ماه تالار كيش بورس اوراق بهادار طي مراسمي با حضور جمعي از مقامات اقتصاد ايران محلي آغاز به كار مي كند. اين تالار در فضايي به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در مركز خدمات مالي كيش راه اندازي شده است.
در بدو امر فعاليت تالار كيش مشابه ساير تالارهاي منطقه اي بورس خواهد بود. ولي در آينده نزديك و در پي تصويب آيين نامه نحوه سرمايه گذاري خارجيان در بورس اين تالار داراي دو تابلوي ارزي و ريالي خواهد شد و با توجه به پتانسيل هاي موجود در منطقه  آزاد پيش بيني مي شود شاهد سرمايه گذاري  خارجيان و ايرانيان خارج از كشور دراين تالار باشيم.

شاخص هاي بورس روي خط صعود
000588.jpg
گروه بورس: ديروز روند صعودي شاخص ها در بورس تهران ادامه يافت و شاخص كل قيمت سهام ۵/۹ واحد رشد را تجربه كرد.
به گزارش خبرنگار ما براين اساس شاخص يادشده در پايان معاملات روز گذشته به رقم ۱۲ هزار و ۷۴۳ واحد نزديك شد.
در اين روز شاخص كل تالار فرعي از شاخص تالار اصلي پيشي گرفت و بدين ترتيب با ۳/۲۱ واحد رشد روي رقم ۱۱ هزار و ۲۱۱ واحد ايستاد. شاخص كل تالار اصلي نيز ديروز ۷/۶ واحد بالاتر رفت و به رقم ۱۲ هزار و ۷۷۴ واحد رسيد.
بنابر اين گزارش طي روز گذشته شاخص صنعت كه بيانگر عملكرد شركت هاي صنعتي بورس است با ۸ واحد افزايش روبه رو شد.
همچنين در اين روز عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري بورس باعث شد شاخص واسطه گري هاي مالي ۸ واحد افزايش يابد و به رقم ۳۶ هزار و ۱۸۲ واحد برسد.
براساس اين گزارش ديروز شاخص گروه نفت و پتروشيمي و شاخص سهام ساختمان روندي نزولي داشتند و هر كدام به ترتيب ۹ واحد و ۵/۲۶ واحد پايين آمدند. اما شاخص سهام وسايل نقلي ديروز با رشد ۷/۱۲ واحدي به رقم ۵ هزار و ۳۷۷ واحد نزديك شد.

پذيرش چهار محصول جديد در بورس فلزات
000591.jpg
گروه بورس: مقام هاي مسئول از پذيرش مشتقات نفتي، سيمان،  سرب و نقره در بورس فلزات تهران خبر دادند.
براساس گزارش هاي دريافتي به اين ترتيب بورس فلزات به طور رسمي به بورس كالاهاي صنعتي تغيير نام خواهد داد. در اين چارچوب رئيس هيأت مديره توسعه معادن روي ايران گفت: براساس توافقهاي انجام شده سرب و نقره تا پايان شهريور امسال در بورس فلزات پذيرفته مي شود.هوشنگ ادهمي درگفت و گو با فارس با اعلام اين مطلب، افزود: از امروز هماهنگي هاي لازم براي ورود اين دو كالا به بورس فلزات آغاز مي شود و بسته به نحوه چگونگي  سيكل پذيرش اين بورس، سرب و نقره بورسي مي شود.
رئيس هيأت مديره توسعه معادن روي با اشاره به برگزاري مجامع شركتهاي زير مجموعه گروه توسعه معادن روي ايران تا قبل از پايان فرودين ۸۴ گفت: امسال براي اولين بار، ۱۵ شركت بورسي و غير بورسي زير مجموعه گروه توسعه معادن روي مجامع خود را در فروردين برگزار كردند كه نتيجه آن شفاف سازي وضعيت اين شركتها و استقبال شديد از سهام آنها در بورس بود. وي در خصوص بحث آزادسازي قيمت سيمان و خارج شدن آن از سبد حمايتي دولت اظهار داشت: امسال براساس توافقهاي انجام شده بر مبناي طرح جامع سيمان عمل خواهد شد و در مناطقي نيز كه بازار سيمان با بحران مواجه است، قيمت براساس حاشيه بازار تعيين مي شود.
از سوي ديگر رئيس هيأت مديره بورس فلزات نيز گفت:تنوع بخشي از جمله فعاليتها و اقدامات مهم اين بورس در سالجاري خواهد بود. بر اين اساس پذيرش محصول سيمان از اولويت هاي امسال بورس فلزات است كه به احتمال زياد تا اوايل پاييز محقق مي شود.
نصراله برزني تصريح كرد: چنانچه كار تاسيس بورس نفت به طول بكشد مشتقات نفت نيز از طريق بورس فلزات عرضه خواهد شد و به اين ترتيب بورس فلزات به بورس كالاهاي صنعتي تبديل خواهد شد.وي ادامه داد: بورس فلزات برنامه اي براي توسعه فيزيكي خود ندارد، اما در عين حال تبديل بورس فلزات به يك بورس كالاي واقعي از جمله اهداف مهم ما در سالجاري است. ضمن اين كه قصد داريم قراردادهاي آتي (فيوچر) و معاملات اختياري را در سالجاري به بازار معرفي كنيم. البته در حال حاضر نيز كميته هايي به همين منظور تشكيل شده تا مقدمات كار را فراهم كنند و براي سرعت بيشتر در كار از دانش فني خارجيها استفاده خواهد شد.
وي در پايان تأكيد كرد: در مجموع شرايطي بوجود خواهد آمد كه حجم معاملات بورس فلزات در سالجاري به چند برابر كنوني افزايش خواهد يافت.

اطلاعيه جديد قيمت سديد را ۸ درصد بالا برد
گروه بورس: روز گذشته انتشار اطلاعيه جديد از سوي گروه صنعتي سديد، قيمت هر سهم اين شركت را با ۸ درصد رشد مواجه ساخت.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز كمباين سازي، فرآورده هاي تزريقي، آذريت، ساسان و سه شركت پايساز، سوليران و لوله و ماشين سازي سقف ۵ درصدي رشد قيمت را نشانه رفتند.
بنابر اين گزارش در آستانه برگزاري مجمع عادي سالانه شركت سرمايه گذاري صنعت نفت، قيمت هر سهم اين شركت ۵ درصد كاهش يافت.
همچنين دو شركت سرمايه گذاري توكا فولاد و ساختمان اصفهان كه سرمايه  آنها به تازگي افزايش يافته، ديروز با تعديل قيمت سهام خود مواجه شدند.
بر اساس اين گزارش در اين روز كاري ۱۶۸ نفر براي خريد يك ميليون و ۵۴۴ هزار و ۷۷۴ سهم ساسان به ارزش ۳ ميليارد ريال برگه دستور خريد پر كردند.
روز گذشته معادن منگنز و حمل و نقل توكا از جمله شركت هاي حاضر در جدول تقاضا بودند.
اين گزارش نشان مي دهد: ديروز بازارگردانان براي تعادل بازار روي ۱۵۰ هزار سهم سيمان هرمزگان به ارزش ۴ ميليارد ريال دستور فروش صادر كردند.
در اين روز نام خدمات انفورماتيك، پارس خودرو، سرمايه گذاري سپه، كابل البرز، پارس متال، گروه صنعتي بوتان و فنرسازي زر در جدول عرضه وجود داشت.

عرضه و تقاضاي بازارگردانان در معاملات يكشنبه
000597.jpg

بورس كشاورزي ريسك را توزيع مي كند
موج: مديران اتحاديه هاي تعاون روستايي مراكز استان هاي سراسر كشور به دعوت سازمان كارگزاران بورس كالاهاي كشاورزي براي چالش هاي بورس گردهم آمدند.
دبير كل بورس كشاورزي در اين گردهمايي گفت: بورس نوپاي كالاهاي كشاورزي به دليل نقش محوري بخش كشاورزي در رونق اقتصادي كشور و آسيب پذيري كمتر در جريان انتصابات سياسي و كاهش درآمد نسبت به صنعت، اهميت ويژه اي دارد.
وي با يادآوري اين مساله كه بورس كالاهاي كشاورزي با اقدامات مكمل مي تواند براي اصلاح ساختار بازار محصولات كشاورزي و توسعه بازار سرمايه در اين بخش گام بردارد تصريح كرد: يكي از خواص مهم بورس، مديريت و انتقال ريسك از بخش توليد به ساير بخش ها ست.

۲۰ درصد سهام آتيه دماوند امسال در بورس عرضه مي شود
ايرنا: مديرعامل شركت سرمايه گذاري آتيه دماوند گفت: اين شركت از سال ۸۱ تاكنوني۳۶ شركت وابسته به بانك توسعه اي صنعت و معدن را به طور قطعي به بخش خصوصي واگذار كرده است.
«محمدكاظم مجتهدي» در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ارزش واگذاري سهام اين شركتها بيش از دو تريليون و ۱۰۰ميليارد ريال بوده است.
وي با اشاره به اينكه اين شركت سرمايه گذاري سه شركت مادر وابسته به بانك صنعت و معدن را حفظ خواهد كرد، گفت: شش شركت ديگر به ارزش تقريبي سه تريليون ريال تا پايان خرداد ماه سال جاري به بخش خصوصي واگذار خواهد شد.
مجتهدي افزود: سرمايه ثبت شده شركت سرمايه گذاري آتيه دماوند وابسته به بانك صنعت و معدن يك تريليون ريال است. اين شركت از بهمن ماه سال گذشته به عنوان يك شركت سرمايه گذاري در بورس اوراق بهادار تهران پذيرفته شده و تاكنون بيش از۴۵ميليون سهم آن در بورس عرضه شده و حدود دو هزار و ۲۵۰نفر سهامدار آن هستند.
ضمن اين كه در سال جاري۲۰درصد سهام اين شركت سرمايه گذاري در بورس عرضه خواهد شد.

ياد داشت
ضرورت تغيير در نحوه محاسبه شاخص
سرمايه گذاران و مسئولان بورس اوراق بهادار به منظور دستيابي به تصوير مناسبي از روند تحولات بازار و ارزيابي گذشته و بعضا پيش بيني آينده، از شاخصهاي بورس بهره مي برند. در واقع اگر شاخص را به عنوان نمايي از وضعيت بورس يك كشور بدانيم، رشد و يا افت اين شاخص نشان دهنده وضعيت بازار سرمايه و در مجموع وضعيت اقتصاد ايران است.
شاخص بورس اوراق بهادار تهران در فروردين ماه سال ۱۳۶۹ تحت نام «تپيكس» محاسبه شد. با توجه به رشد بازار سرمايه در چند سال اخير، شاهد بوده ايم كه نحوه محاسبه شاخص بورس دست نخورده باقي مانده و حالا تغيير آن ضروري به نظر مي رسد.
زيرا ايجاد سقف براي شركتها به منظور رعايت سهام شناور آزاد در عين حال كه موجبات كاهش انحصار، افزايش مشاركت مردم و جلوگيري از دستكاري قيمت سهم را فراهم مي آورد، بر كارايي ارقام نشان داده شده توسط شاخص نيز خواهد افزود. به همين دليل در اين بخش به بررسي چگونگي تاثير افزايش سهام شناور آزاد بر شاخص خواهيم پرداخت.
سهام منتشر شده توسط شركتها از آن رو كه به عنوان وزن هر شركت در شاخص وزني قيمت به كار مي رود، از متغيرهاي اصلي شكل دهنده قيمت به شمار مي رود. در شرايطي كه عده اي از سهامداران كه مي توان آنها را سهامداران استراتژيك ناميد، به دلايل گوناگون از جمله عدم تمايل به از دست دادن جايگاه خود در شركت با تعقيب اهداف سياسي يا اجتماعي، تمايلي به فروش سهام خود نداشته باشند، سهام منتشرشده شركت با سهام قابل مبادله يا نقدشونده آن برابر نخواهد بود. با توجه به اينكه متغير اثرگذار بر قيمت سهام شركت، ميزان سهام قابل مبادله و نه تعداد سهام منتشر شده است، لذا تاثيرات قيمت سهام يك شركت بر شاخص نه برخاسته از تعاملات بازار بلكه به دلايلي ديگر منوط بوده و نشاندهنده جو حقيقي بازار و انتظارات سهامداران موجود در بازار نيست.
در واقع سهام شناور آزاد، آن بخش از سهام منتشر شده را شامل مي شود كه در مالكيت سهامداران استراتژيك نباشد.
از موارد قابل ذكر در الزام سازمان بورس تغيير نحوه محاسبه شاخص مي توان به نتايج كوتاه مدت و بلند مدت اين امر اشاره داشت. با توجه به اينكه بسياري از شركتهاي حاضر در بازار از سهام شناور آزاد كمتر از ۲۰ درصد برخوردارند و از ديگر سو، بنابر تاكيد شوراي بورس ظرف شش ماه آتي موظف به انجام چنين امري ( تحقق ۲۰ درصد سهام شناور آزاد) هستند، لذا پيش بيني مي شود در شش ماه آتي با عرضه هاي زيادي مواجه باشيم كه در صورت رشد بازار معضلاتي را در پي نخواهد داشت ولي در صورت وجود جو منفي در بازار اين امر بر بحران خواهد افزود.
در واقع مي توان اذعان داشت الزام شركتها به داشتن ۲۰ درصد سهام شناور آزاد هدفي بلند مدت بوده و اين امكان وجود دارد- همانند هر طرح ديگري- در كوتاه مدت با مشكلاتي همراه باشد كه مي توان با اتخاذ تدابيري از وسعت بحران كاست. از جمله مي توان به محدود ساختن عرضه سهام شركتهاي دولتي در اين مدت اشاره داشت .
منبع: WWW.ILIATADBIR.COM

تعيين سود مخابراتي شهيد قندي در مجمع
گروه بورس: بر اساس تصميم مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده كابل هاي مخابراتي شهيد قندي، اعضاي هيأت مديره اين شركت معرفي شدند.
به گزارش خبرنگار ما بر اين اساس شركت هاي سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات، صندوق بازنشستگي كاركنان فولاد، توسعه و تجارت بين المللي صبا، فولاد كاويان و شركت سي ولكس كالا براي مدت دو سال به عنوان اعضاي هيأت مديره اين شركت انتخاب شدند.در ادامه اين گزارش آمده است: كابل هاي مخابراتي شهيد قندي درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي ۸۳ يك هزار و ۶۴۶ ريال پيش بيني كرده كه در مقايسه با پيش بيني هاي قبلي ۳۰درصد افزايش نشان مي دهد.
بنابر اين گزارش ميزان پرداخت سود سهام كابل هاي مخابراتي شهيد قندي در مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت تعيين مي شود.

از چهار روز فعلي
زمان تسويه و خريد سهام به يك روز كاهش مي يابد
گروه بورس: براساس طرحي كه در هيأت مديره بورس در دست بررسي است دوره تسويه و خريد سهام از چهار روز به يك روز كاهش مي يابد.
حيدر مستخدمين حسيني در اين باره گفت: يكي از ضعف هاي فعلي بورس، عدم امكان صدور برگه سهم در روزي است كه سهامدار اقدام به خريد سهام مي كند. سازمان بورس در تلاش است تا با ايجاد تغيير در مكانيزم هاي فعلي خود و با همكاري نظام بانكي، دوره چهار روزه لازم براي خريد تا صدور برگه سهم را كاهش داده و آن را به يك روز برساند.
رئيس هيأت مديره بورس يادآور شد: گرچه در حال حاضر مكانيزم هاي فعلي بازار سهام اين اجازه را به سازمان بورس نمي دهد ولي با توجه به انجام هماهنگي هاي لازم و خريد نرم افزارهاي جديد، اين امكان در آينده اي نه چندان دور فراهم خواهد شد.
وي افزود: به دليل برخي موانع اجرايي، بورس اوراق بهادار فعلاً امكان صدور يك روزه برگه سهم را ندارد.  با توجه به گسترش تدريجي بازار سهام و لزوم پاسخگويي به حجم بالاي معاملات، تغيير در نرم افزار فعلي بورس لازم به نظر مي رسد و اين هدف تا پايان امسال محقق شود.
وي در گفت وگو با فارس با اشاره به اينكه بحث صدور يك روزه برگه سهم در دست بررسي  است گفت: اين مسأله در هيأت مديره مطرح شده و براي انجام كارشناسي لازم، به كارشناسان سازمان بورس سپرده شده كه نتايج آن تا چند روز آينده مشخص مي شود. كليات بحث مذكور در هيأت مديره پذيرفته شده و با توجه به گزارش هاي كارشناسي، هيأت مديره در خصوص آن تصميم گيري خواهد كرد.
از سوي ديگر مديرعامل كارگزاري بانك كشاورزي نيز گفت: در حال حاضر كارگزار خريدار، پس از دريافت سهم از سهامداران فروشنده،نسبت به فروش سهم اقدام مي كند و مشتري پس از چهار روز به پول خود مي رسد كه از اين پس كارگزاري بانك كشاورزي اين فاصله زماني را به يك روز كاهش خواهد داد.
حسين خرازي گفت: سعي ما بر اين است تا ، فاصله زماني ۴ روزه را به يك روز تقليل دهيم و چنانچه اين اقدام با همكاري اتاق پاياپاي بورس، از سوي كل كارگزاران صورت گيرد، روزهاي تسويه معاملات به روزهاي اول و دوم پس از معامله كشيده خواهد شد. اين حركت باعث مي شود تا مردم سريعتر به پولهاي خود رسيده و امكان نقدشوندگي بازار سهام نيز بالاتر رود.

گزارش عملكرد هشت ساله سازمان حسابرسي ارائه شد
گروه بورس: گزارش عملكرد هشت ساله جاري سازمان حسابرسي كه حاكي از پيشرفت و بهبودهاي چشمگيري در نظام حسابدهي و حسابرسي شركت هاي دولتي و عمومي است، به وزير اقتصاد تقديم شد.
به گزارش مركز تحليل اخبار اقتصادي، مهمترين موارد اين گزارش عبارتند از: همراهي با خصوصي سازي حرفه حسابرسي و كاهش و واگذاري حدود ۸۰۰ كار از كارهاي سازمان به اعضاي جامعه حسابداران رسمي ايران، افزايش چشمگير گزارش  نامه هاي مديريت (بررسي سيستم كنترل هاي داخلي)، ارائه ۳۸۹ فقره گزارش هاي مياندوره اي به شركت هاي مورد رسيدگي در ۵ سال اخير، ارائه بيش از ۲۱۰۰ فقره گزارش حسابرسي مالياتي در سه سال اخير به مراجع مالياتي، راه اندازي واحد حسابرسي عملياتي، رشد درصد گزارش هاي مقبول از ۵/۳ درصد در سال ۱۳۷۶ به ۳/۲۸ درصد در سال ۱۳۸۳ (۷۰۰ درصد بهبود) و كاهش گزارش هاي مردود و عدم اظهارنظر از ۸/۲۳ درصد در سال ۱۳۷۱ به ۴/۱۰ درصد در سال ۱۳۸۳.

تغييرات قيمت سهام
يكشنبه ۴ ارديبهشت ماه
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۵-
۷۷-
۱,۴۶۳
آبسال
۱.۰۵
۳۰
۲,۹۰۰
آبگينه
۵
۷۹۳
۱۶,۶۶۵
آذريت
۴.۲۸
۵۷
۱,۳۸۹
آزمايش
۴.۵۵-
۱۵۴-
۳,۲۳۰
آلومينيم پارس
۲.۵۸-
۱۰۱-
۳,۸۱۰
آهنگري تراكتورسازي ايران
۴.۹۷
۲۶۷
۵,۶۴۳
الكتريك خودرو شرق
۴.۹۶-
۳۸۴-
۷,۳۵۷
ايران ترانسفو
۲.۴۶
۱۱۳
۴,۷۰۰
ايران خودرو
۰.۱۲
۵
۴,۳۰۱
ايران خودروديزل
۱.۵
۱۲۰
۸,۱۲۲
باما
۰.۳۶-
۳۱-
۸,۶۵۰
بانك اقتصادنوين
۰.۴۶
۲۵
۵,۵۰۰
بانك پارسيان
۰.۳۷-
۲۰-
۵,۳۵۸
بانك كارآفرين
۴.۲۵
۵۵
۱,۳۵۰
بسته بندي ايران
۰
۰
۴,۹۵۱
بسته بندي پارس
۱.۵-
۳۰-
۱,۹۷۰
بهپاك
۳.۲۸
۲۱۰
۶,۶۱۶
بهنوش ايران
۰
۰
۲,۲۸۸
بيسكويت گرجي
۴.۲۹-
۳۰۵-
۶,۸۰۰
بين المللي توسعه ساختمان
۴.۹۷
۳۵
۷۳۹
پارس الكتريك
۱.۹۴-
۱۷۱-
۸,۶۵۶
پارس دارو
۴.۹۸-
۳۳-
۶۲۹
پارسيلون
۰.۱۸
۸
۴,۵۴۳
پاكسان
۵
۵۸۰
۱۲,۱۸۰
پايساز
۰.۶۱
۹۳
۱۵,۴۱۰
پتروشيمي آبادان
۴.۰۹
۵۳۲
۱۳,۵۵۰
پتروشيمي اراك
۱.۵۴
۲۰۸
۱۳,۷۲۷
پتروشيمي اصفهان
۳.۴۶
۴۹۸
۱۴,۹۰۰
پتروشيمي خارك
۰.۰۸
۱۴
۱۶,۶۰۰
پتروشيمي فارابي
۳.۵۶-
۴۰-
۱,۰۸۳
پلاستيك شاهين
۰.۸۱-
۱۴-
۱,۷۱۸
پمپ پارس
۰.۰۷-
۲-
۲,۸۴۹
پمپ سازي ايران
۳.۸۲
۴۴۲
۱۲,۰۰۰
تامين ماسه ريخته گري
۲.۳۷-
۶۹-
۲,۸۴۰
تجهيزنيروي زنگان
۴.۱۹-
۱۹۲-
۴,۳۸۸
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۰.۲۷
۲۰
۷,۳۳۰
توليد سموم علف كش
۴.۸۵
۱۸۱
۳,۹۱۶
توليد مواد اوليه الياف مصنوعي
۱.۰۷
۳۱
۲,۹۱۹
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۴.۹۶-
۸۹-
۱,۷۰۶
توليدي كاشي تكسرام
۰.۶۱
۸
۱,۳۱۰
توليدي گرانيت بهسرام
۰.۳۷
۱۴
۳,۸۳۶
جام دارو
۴.۹۸-
۱۲۸-
۲,۴۴۱
چيني ايران
۴.۹۹
۵۰۹
۱۰,۷۰۸
حمل ونقل توكا
۲.۹۹
۱۷۱
۵,۸۹۹
خوراك دام پارس
۰.۱۷
۱۲
۷,۱۶۴
داروسازي اسوه
۴.۱-
۶۱۱-
۱۴,۳۰۰
داروسازي اكسير
۴.۰۲-
۳۹۷-
۹,۴۸۸
داروسازي جابرابن حيان
۰
۰
۸,۶۵۴
داروسازي زهراوي
۰.۸۶-
۳۹-
۴,۴۹۹
داروسازي سبحان
۰
۰
۱۰,۲۳۹
داروسازي فارابي
۴.۱۸-
۲۰۰-
۴,۵۸۹
داروسازي كوثر
۴.۶۶
۱۸۸
۴,۲۲۶
دارويي امين
۰.۱
۱۸
۱۸,۱۳۸
دارويي رازك
۲.۸۵
۱۳۴
۴,۸۳۰
دارويي لقمان
۰.۰۱
۱
۱۱,۲۶۶
ذغال سنگ نگين طبس
۴.۹۶-
۷۵-
۱,۴۳۷
رادياتور ايران
۴.۹۶-
۱۱۱-
۲,۱۲۸
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱.۶۶
۱۵۸
۹,۶۵۰
زامياد
۳۱.۷۸-
۱۴۲۱-
۳,۰۵۰
ساختمان اصفهان
۴.۹۴
۶۰۴
۱۲,۸۴۰
سازه پويش
۵
۹۴
۱,۹۷۵
ساسان
۰.۵-
۱۷-
۳,۴۱۰
سامان گستراصفهان
۰.۴۵
۲۶
۵,۷۴۷
سايپا
۲.۹-
۲۶۴-
۸,۸۵۰
سايپاديزل
۴.۹۶-
۱۲۸-
۲,۴۵۱
سايپاشيشه
۱.۷۱
۵۲
۳,۱۰۰
سپنتا
۰
۰
۵,۳۱۸
سراميك هاي صنعتي اردكان
۴.۴۷-
۸۸-
۱,۸۸۱
سرما آفرين
۲.۶۵-
۱۵۰-
۵,۵۰۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰.۶۲
۹
۱,۴۶۰
سرمايه گذاري بهمن
۱.۸۶
۳۹
۲,۱۴۰
سرمايه گذاري بوعلي
۲.۲۷-
۶۸-
۲,۹۳۱
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۴-
۱۹۰-
۴,۵۶۴
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۰.۶
۳۷
۶,۲۴۹
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۷۲-
۱۳-
۱,۷۹۱
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۱.۶-
۵۹-
۳,۶۳۴
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۵
۶
۱,۲۱۸
سرمايه گذاري توسعه ملي
۴۰.۴۳-
۵۱۹۳-
۷,۶۵۰
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۰.۳۶
۱۵
۴,۱۶۰
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۳۶-
۱۵-
۴,۱۰۵
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰.۱
۲
۲,۰۶۶
سرمايه گذاري سپه
۲.۲۲-
۷۱-
۳,۱۲۴
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۱.۹۹
۴۱
۲,۰۹۹
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۵-
۲۳۷-
۴,۵۰۶
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۲.۹۸-
۹۳-
۳,۰۳۱
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۳.۱۸-
۱۲۷-
۳,۸۷۲
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۱.۵۳-
۶۲-
۴,۰۰۱
سرمايه گذاري مسكن
۱.۷۵-
۳۱-
۱,۷۴۵
سرمايه گذاري ملت
۲.۰۴-
۴۵-
۲,۱۶۴
سرمايه گذاري ملي ايران
۱.۳۷-
۳۹-
۲,۸۰۱
سرمايه گذاري نيرو
۰.۰۱-
۱-
۹,۵۶۹
سنگ آهن گل گهر
۵
۱۳۰
۲,۷۳۰
سوليران
۰
۱
۲۱,۷۶۲
سيمان اصفهان
۰
۰
۲۸,۷۱۹
سيمان خزر
۵-
۸۶۹-
۱۶,۵۲۱
سيمان سپاهان
۰.۵۶-
۱۶۴-
۲۹,۰۰۴
سيمان شاهرود
۰.۱۷
۲۷
۱۶,۰۳۹
سيمان شرق
۴.۹۱-
۱۲۵۱-
۲۴,۲۵۲
سيمان شمال
۴.۲۶-
۲۷۴۴-
۶۱,۷۰۰
سيمان صوفيان
۰
۱
۲۱,۱۹۴
سيمان كرمان
۴.۳۹
۳۳۰
۷,۸۵۰
سيمان هگمتان
۴.۹۷-
۱۴۷-
۲,۸۱۲
شهد ايران
۳.۹۷-
۱۵۵-
۳,۷۵۰
شيشه قزوين
۰.۷۹-
۳۶-
۴,۵۰۱
شيشه همدان
۱.۰۶-
۴۸-
۴,۵۰۰
شيمي داروئي داروپخش
۴.۳
۱۶۵
۴,۰۰۰
شيميايي سينا
۲.۲-
۳۶-
۱,۵۹۸
صنايع آذرآب
۰.۸۹-
۷۵-
۸,۳۲۳
صنايع جوشكاب يزد
۰.۴۵
۴۶
۱۰,۳۵۵
صنايع ريخته گري ايران
۴.۹۹-
۲۷۵-
۵,۲۳۷
صنايع كاغذسازي كاوه
۴.۹۹-
۸۴-
۱,۶۰۰
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۴.۹۶
۸۳
۱,۷۵۶
صنايع مخابراتي راه دورايران
۴.۹۴-
۱۸۵-
۳,۵۶۳
صنايع مس شهيد باهنر
۴.۹۶-
۱۲۸-
۲,۴۵۱
صنعتي آما
۲.۵۹-
۲۰۸-
۷,۸۱۱
صنعتي دريايي ايران
۰.۲۴
۴
۱,۶۷۱
فارسيت اهواز
۱.۴۱
۱۰۴
۷,۵۰۰
فرآورد ه هاي غذايي وقند پيرانشهر
۵
۱۲۳
۲,۵۸۵
فرآورده هاي تزريقي ايران
۰.۳۲-
۸-
۲,۵۰۰
فرآورده هاي نسوزآذر
۴.۹۹-
۳۸۶-
۷,۳۴۲
فروسيليس ايران
۳.۴۵-
۵۶-
۱,۵۶۸
فنرسازي خاور
۰
۰
۶,۰۵۵
فولادكاويان
۴.۵۹-
۱۰۵-
۲,۱۸۵
فيبر ايران
۲.۱۶-
۳۱-
۱,۴۰۲
قند پارس
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۵۱
قند شيرين خراسان
۱.۸۳
۲۸
۱,۵۵۷
قند مرودشت
۰.۲۱
۴
۱,۹۳۴
قند نيشابور
۵
۲۷۵
۵,۷۷۵
قندنقش جهان
۴.۹۸-
۲۰۴-
۳,۸۹۳
كابل البرز
۰.۲۷-
۲۵-
۹,۱۴۵
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰
۰
۴,۸۱۱
كابلسازي تك
۴.۹۹-
۲۹۳-
۵,۵۷۸
كارخانجات داروپخش
۴.۹۶
۱۳۴
۲,۸۳۸
كارخانجات صنعتي پيام
۰.۲۴
۲۲
۹,۳۱۸
كارخانجات مخابراتي ايران
۴.۴۲-
۱۱۱-
۲,۴۰۰
كارخانه فارسيت درود
۹.۳۵-
۲۳۲-
۲,۲۵۰
كاشي پارس
۱.۳۷-
۱۷۶-
۱۲,۷۰۰
كالسيمين
۰.۰۸
۵
۶,۰۰۱
كربن ايران
۰
۰
۵,۵۱۳
كشاورزي ودامپروري مگسال
۴.۹۸-
۱۸۲-
۳,۴۶۹
كشت وصنعت پياذر
۴.۰۱-
۱۱۷-
۲,۸۰۰
كف
۵
۲۲۵
۴,۷۲۹
كمباين سازي ايران
۰
۰
۳,۴۸۱
كنتورسازي ايران
۱.۴۹-
۹۵-
۶,۲۹۹
كيميدارو
۱.۵-
۲۸۱-
۱۸,۵۰۰
گازلوله
۰
۰
۵,۵۱۹
گروه بهمن
۷.۹۹
۷۱۰
۹,۶۰۰
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۱.۴۵-
۷۸-
۵,۳۰۰
لبنيات پاك
۰.۲۸
۱۶
۵,۷۶۳
لبنيات كالبر
۵
۱۷۲
۳,۶۱۲
لوله وماشين سازي ايران
۰.۵۳-
۲۲-
۴,۱۶۲
ليزينگ ايران
۱.۸۳-
۶۷-
۳,۵۸۷
ليزينگ صنعت و معدن
۴.۰۸-
۵۲-
۱,۲۲۳
ماشين سازي اراك
۰.۰۳
۱
۳,۵۰۰
ماشين سازي نيرومحركه
۴.۹۹
۱۷۳
۳,۶۳۹
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۳.۱۵
۱۱۵
۳,۷۶۱
محورسازان ايران خودرو
۴.۹۹
۲۸۹
۶,۰۷۶
معادن منگنزايران
۰.۲
۱۴
۷,۱۰۰
معدني وصنعتي چادرملو
۳.۶۳-
۱۵۸-
۴,۲۰۰
مهركام پارس
۱.۰۱
۵۰
۵,۰۰۰
مهندسي نصير ماشين
۰.۲۴-
۷-
۲,۸۹۰
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۶۹
۵۵
۳,۳۰۴
موتوژن
۴.۹۹
۱۱۰۷
۲۳,۲۹۰
نفت پارس
۱.۳۶
۸۴
۶,۲۵۰
نورد آلومينيوم
۰.۷۱-
۲۳-
۳,۲۰۰
نورد قطعات فولادي
۰.۹-
۵۵-
۶,۰۵۱
نوسازي وساختمان تهران
۴.۹۷-
۱۱۳-
۲,۱۵۹
نيرو محركه
۲.۸۶-
۸۱-
۲,۷۵۰
نيروترانس
۳.۱۳-
۵۱-
۱,۵۸۰
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |