دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۲ - Apr 25, 2005
شهردار تهران :
از سرمايه گذاري در فضاهاي ورزشي
و تفريحي حمايت ميكنيم
000636.jpg
000621.jpg
گروه شهري: ديروز با حضور دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران همزمان كار بهره برداري از بوستان تفريحي - ورزشي نشاط به مساحت ۲۰ هكتار در مجاورت بزرگراه شهيد حقاني و پاركينگ ۱۰ طبقه اي حافظ با ظرفيت ۵۳۰ دستگاه خودرو به انجام رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، بوستان نشاط مجهز به پيستهاي مجزا ويژه دوچرخه سواري بانوان و آقايان، مسير پياده روي، سالن ورزشي چندمنظوره شامل ورزش هاي توپي، بدنسازي، كشتي و ورزش هاي رزمي، باشگاه تيراندازي با تير و كمان و محوطه بازي كودكان است.
بنابراين گزارش، طراحي بوستان نشاط به گونه اي است كه با توجه به وسعت آن در مواقع بروز بحران بتوان از فضاي آن براي اسكان حادثه ديدگان استفاده كرد.
ازجمله تمهيدات پيش بيني شده عبارت است از احداث پست برق اضطراري، فضاي استقرار هلي كوپتر، احداث سرويس هاي بهداشتي صحرايي، آماده سازي فضايي بالغ بر ۱۵۰۰ چادر براي اسكان و احداث سوله ورزشي است كه در مواقع بروز بحران براساس آيين نامه هاي زلزله قابل تبديل به انبار ستاد مديريت بحران مي باشد.شهردار تهران در مراسم افتتاح بوستان نشاط در جمع گروهي از شهروندان حاضر در اين بوستان، تفريح سالم و ورزش را جزء ضروريات و نيازهاي اوليه زندگي به ويژه در شهرهاي بزرگ دانست و افزود: ورزش و تفريحات سالم نه تنها سازنده و پيش برنده زندگي بلكه لازمه يك زندگي پويا و هدفمند و ابزار بسيار قدرتمند در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي است.
وي گفت: از سياست هاي مديريت شهري تلاش براي فراهم كردن شرايطي است كه بر مبناي آن شهروندان بتوانند در نزديك ترين فاصله به محل كار و سكونت خود از امكانات كافي براي ورزش و تفريح برخوردار باشند.
احمدي نژاد گفت: تلقي ما از شهر مجموعه اي از تيرآهن و فولاد و سيمان و بتن به همراه انسان هايي كه مانند ربات هاي متحرك بدون امكان برقراري روابط عاطفي، خشك و بي روح در كنار هم زندگي مي كنند نيست بلكه ما اعتقاد به روابط صميمي، دوستانه، پرشور و نشاط داريم كه مردم آن نسبت به يكديگر و كشور خود عشق ورزيده و احساس افتخار كنند.
وي ادامه داد: لازمه اين امر توسعه سرانه هاي ورزشي و تفريحي و سرمايه گذاري براي احداث فضاهاي متناسب با روحيه،  شرايط جسمي و خلق و خوي همه آحاد جامعه از كودك تا جوان و سالمند است و اين به عنوان يك سياست جدي در حوزه مديريت شهري به شدت دنبال مي شود.
اين درحالي است كه به اعتقاد شهردار تهران هنوز شهروندان، به ويژه بانوان به لحاظ دسترسي به امكانات ورزشي و تفريحي به ميزان لازم و ارزان قيمت با محوريت هاي فراوان مواجه هستند و چه بسيار اوقات ارزشمندي كه از ناحيه نبود همين امكانات به بطالت گذرانده مي شود و يا جوانان را در دام ها و هجوم هاي طراحي شده از جانب دشمنان گرفتار ساخته و آسيب هاي فراوان به جامعه وارد مي سازد.
شهردار تهران خبر داد شهرداري از سرمايه گذاري بخش هاي خصوصي عمومي و دولتي به منظور توسعه فضاهاي ورزشي و تفريحي بدون اخذ هيچگونه عوارضي حمايت خواهد كرد.
وي همچنين از ۱۶ پروژه ورزشي، تفريحي در دست اجرا توسط شهرداري سخن گفت كه قريب به اتفاق آنها امسال به بهره برداري خواهند رسيد ضمن اينكه شهرداري در اين راه تا حذف تشريفات زايد و هزينه هاي پروژه هاي غير ضرور و اختصاص آن به پروژه هايي تفريحي _ ورزشي هم پيش خواهد رفت.
ديروز همچنين، در مراسمي با حضور دكتر احمدي نژاد پاركينگ طبقاتي حافظ به بهره برداري رسيد.
اين پاركينگ ۱۰ طبقه با ظرفيت ۵۳۰ دستگاه خودرو از ۲۸ واحد تجاري و ۱۶ واحد اداري نيز برخوردار و مجهز به سيستم دوربين مداربسته، سيستم اعلام و اطفاء حريق و رمپ هم سطح است.
احمدي نژاد در مراسم بهره برداري از اين مجموعه گفت: حداقل به ۴۰۰ مجموعه پاركينگ نظير پاركينگ طبقاتي حافظ نيازمنديم.
وي با اظهار گلايه مندي بابت اينكه سياستگذاري هاي ترافيكي فعلا خارج از اختيار شهرداري است و با پيشنهادات و طرح هاي شهرداري هم در اين باره همراهي و توجهي نمي شود گفت: فروش بيش از ۶۰۰ هزار پاركينگ در دهه ۸۰-۷۰ در قبال اخذ جريمه و حذف پاركينگ آسيب فراواني به شهر وارد كرده است و بخش عمده اي از سطوح سواره رو را در اشغال خودروهاي متوقف شده قرار داد.وي شهرداري را موظف به جبران زيان هاي ناشي از تصميمات غلط در گذشته دانست و افزود: ما با قيمت بسيار بالا خانه، مغازه و زمين مردم را خريداري كرده و تبديل به خيابان مي كنيم اما باز مجددا معابر تبديل به محل توقف خودروها مي  شود.وي ادامه داد: تا امروز بيش از ۳۰ هزار پاركينگ عمومي ايجاد شده اما شهر نيازمند به ۲۰۰ هزار مجموعه پاركينگ مسقف جديد است.

ديدار عضو شوراي شهر تهران از منطقه ۱۶
مهنوش معتمدي آذر عضو شوراي شهر تهران روز چهارشنبه با شهروندان منطقه ۱۶ شهرداري ديدار خواهد داشت.شهروندان منطقه ۱۶ مي توانند جهت ثبت نام به روابط عمومي شهرداري اين منطقه مراجعه كنند.

مزاياي معاينه فني خودروها
000630.jpg
مديرعامل ستادمركزي معاينه فني خودروهاي تهران گفت: ۹۱ درصد خودروهاي داراي برگه معاينه فني در طول سفرهاي نوروزي هيچگونه مشكل فني نداشتند.
محمدرضا اميري صفت با بيان اين مطلب اظهار داشت: طي يك نظرسنجي از صاحبان خودروهايي كه قبل از مسافرتهاي نوروزي نسبت به معاينه فني خودروي خود اقدام كرده و موفق به اخذ كارت و برچسب از مراكز معاينه فني خودرو شدند مشخص شد كه ۹۱ درصد آنها بدون هيچگونه مشكل فني مسافرت خود را به پايان رسانده و از اين طريق سهم بسيار مهمي در كاهش تصادفات ايفا كرده اند.

هشدار شهرداري
000627.jpg
هرگونه دخل و تصرف و ساخت و ساز در حريم بخش هايي از اراضي تپه سيمين قلعه واقع در محدوده شهرداري منطقه يك، غير قانوني است.در اطلاعيه روابط عمومي شهرداري منطقه يك به شهروندان هشدار داده شده از هرگونه خريد و فروش اراضي در محدوده ذكر شده خودداري نمايند.بر اساس اين اطلاعيه شهرداري منطقه يك ضمن برخورد قاطع با هر گونه ساخت و ساز غير مجاز توسط فرد يا افراد خاطي، اقدامات قانوني لازم را انجام مي دهد.گفتني است عده اي از افراد سودجو و فرصت طلب با تصرف بخش هايي از اراضي تپه سيمين قلعه اقدام به ساخت و ساز غير مجاز نموده اند كه شهرداري منطقه يك از ساخت و سازهاي غير مجاز جلوگيري كرده است.

مصرف۳۵۰ هزار تن انواع گوشت در تهران
گروه شهري: مديرعامل سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران اعلام كرد: براساس آمار سال ۷۹ شهروندان تهراني سالانه حدود ۳۵۷ هزار تن انواع گوشت شامل ۱۳۰ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۷ هزار تن گوشت طيور و ۷۰ هزار تن انواع آبزيان مصرف مي كنند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران حسن طاهري با بيان اين مطلب افزود: نگهداري و نظارت بر نگهداري حدود ۳۵ هزار تن مواد غذايي در مجموعه مجهز سردخانه صنعتي، راه اندازي سالن هاي بسته بندي بهداشتي مواد پروتئيني خام دامي با ظرفيت سالانه معادل ۳۰ هزار تن، تجهيز و راه اندازي آزمايشگاه كنترل كيفي مواد غذايي، عرضه مواد پروتئيني بسته بندي شده به صورت سيار و عرضه مقطعي دام زنده به صورت بهداشتي از جمله اقدامات اين سازمان است.
به گفته وي سازمان سردخانه و كشتارگاه شهرداري تهران در حال حاضر با امكان نگهداري ۳۵ هزار تن مواد غذايي و حدود ۳۰ هزار تن بسته بندي به يكي از بزرگترين مجموعه نگهداري و بسته بندي مواد پروتئيني در سطح كشور تبديل شده است.

آيين نامه اجرايي قانون پسماندها
000624.jpg
ايسنا: آيين نامه اجرايي قانون پسماندها بزودي در دولت تصويب مي شود.موسوي لاري با اشاره به اين كه مواد قابل مصرف نبايد تبديل به زباله شوند، گفت: آنچه كه تصور مي كنيم آلوده كننده است مي تواند به گونه اي بازيافت شود كه مجددا مورد استفاده در زندگي انسانها قرار گيرد.وي با تأكيد بر ضرورت استفاده مجدد از زباله به عنوان كالايي اقتصادي گفت: در فرهنگ اسلامي و ديني ما نيز از غذا به عنوان بركت ياد شده و بر چگونگي مصرف صحيح و آلوده نكردن محيط زيست تأكيد شده است.
وي از شكل گيري سازمانهاي اختصاصي براي بازيافت زباله توسط شهرداري ها، شكل گيري تشكل هاي غير دولتي مدافع محيط زيست و تصويب قانون پسماندها به عنوان اقدامات انجام شده در اين بخش ياد كرد.

نگاه
000633.jpg
فريد مرتضوي
روزنامه نگاران با هماهنگي انجمن صنفي مطبوعات، فنون حمل و نقل دريايي فرا مي گيرند

مجري طرح بافت هاي فرسوده وزارت كشور:
هيچ تشكيلاتي پاسخگوي مقاوم سازي
بافت هاي فرسوده نيست
گروه شهري: هنوز تشكيلات ضابطه مندي براي پاسخگويي به مسائل مرتبط با مقاوم سازي وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار ما، جواد شعرباف مجري طرح بافت هاي فرسوده شهري وزارت كشور، ضمن بيان اين مطلب افزود: به رغم لرزه خيزي بودن كشور و خطر زلزله احتمالي، براي بازسازي بافت هاي فرسوده قانون منسجمي تدوين نشده و نهادي پاسخگوي مسائل مربوط به امور بازسازي و احياي بافت هاي فرسوده در كشور نيست.
وي با اشاره به اختصاص ۳۰۰ ميليون دلار فاينانس براي احياي بافت هاي فرسوده شهرهاي كشور در سال ۸۴ گفت: علاوه بر اعتبارات دلاري، در بودجه سال ۸۴ ، ۶۲ ميليارد تومان اعتبارات ريالي براي بهسازي بافت هاي فرسوده تخصيص يافته و وزارت مسكن و شهرسازي موظف شده است ۳۰ ميليارد تومان از محل اعتبارات انبوه سازي اين وزارتخانه را به ترميم اين بافت ها اختصاص  دهد. ۳۲ ميليارد تومان اعتبار نيز از سوي دولت براي تجميع يا مقاوم سازي در بافت هاي فرسوده اختصاص يافته كه به صورت يارانه به فعالان و دست اندركاران ساخت و ساز در اين محدوده ها پرداخت مي گردد. افزون بر اين، شهرداري ها اجازه دارند در سال جاري، ۵۰ ميليارد تومان اوراق مشاركت در ارتباط با بازسازي و احياي بافت هاي فرسوده شهري منتشر كنند.
به گفته وي تمام اين اعتبارات براساس يك آيين نامه اجرايي كه از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي در دست تنظيم و تدوين است پس از تصويب هيأت دولت در محل هاي مربوط هزينه مي شود.
شعرباف خاطرنشان ساخت: تا زماني كه منابع بخش خصوصي سرمايه گذاران مسكن به سمت بافت هاي فرسوده هدايت نشود، بازسازي و احياي اين بافت ها به جايي نخواهد رسيد و مشكل همچنان باقي خواهد ماند.
وي در پايان با تأكيد بر امر آموزش براي ارتقاي سطح آگاهي شهروندان نسبت به زلزله و پيامدهاي ناگوار آن گفت: با آموزش از طريق رسانه ها مي توان شهروندان را با خطرات ناشي از زلزله آشنا ساخت و زمينه مشاركت آنان را در بهسازي و احياي بافت هاي فرسوده فراهم نمود.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |