سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۸ - May 3, 2005
فرصت دوباره براي قاتل در انتظار اعدام
گروه حوادث: مردي كه مرتكب سه جنايت شده نامش در ليست  اعدامي هاي ۱۴ ارديبهشت ماه قرار گرفت و پسر جواني كه مرتكب جنايتي در سال ۸۲ شده بود اسمش از ليست خارج شد تا براي بخشوده شدن از سوي اوليا ء دم تلاش كند.
به گزارش خبرنگار ما، شانزدهم بهمن ماه سال ۷۶ خبر وقوع يك جنايت به اطلاع قاضي كشيك ويژه قتل رسيد. مقتول مرد ميانسالي بود كه با شليك گلوله در منطقه سرخه حصار به قتل رسيده بود.
جسد مذكور به پزشكي قانوني انتقال يافت و بعد از مدتي خانواده  وي شناسايي و هويت جسد كه متعلق به محمود- م بود مشخص شد.
پرونده اين جنايت در دايره ۱۰ آگاهي در دست بررسي قرار گرفت. جستجو ها براي يافتن عامل جنايت ادامه داشت تا اينكه بيست و چهارم تيرماه سال ۷۷ جسد دو پسر جوان به نام هاي حسن و نورحسين كه با يكديگر پسرعمو بودند در منزل مجردي شان واقع در حوزه ۱۵ نيروي انتظامي كشف شد.
مراتب به اطلاع قاضي كشيك ويژه قتل آن زمان رسيد. كارآگاهان دايره ۱۰ آگاهي مركز براي بررسي صحنه جنايت و اجساد در محل واقعه حاضر شدند.
اين دو مقتول نيز با شليك گلوله جان سپرده بودند.
حسن و نورحسين هر دو كوپن فروش بوده و از مدتي قبل در يك منزل مشترك با هم زندگي مي كردند.
بررسي بر روي اين پرونده نيز در دايره ۱۰ آگاهي شروع  شد. تحقيقات ادامه يافت تا اين كه افسران آگاهي موفق به دستگيري دو نفر به نام هاي علي اصغر و علي اكبر شدند. اين دو متهم در جريان بازجويي ها به قتل نورحسين و حسن با همكاري يكديگر اعتراف كردند.
بررسي هاي پليسي از اين دو متهم راز يك جنايت ديگر كه همان قتل در منطقه سرخه حصار بود را برملا كرد.
پرونده اين دو متهم در دادگاه امور جنايي تهران مورد بررسي قرار گرفت. علي اصغر متهم به قتل محمود- م شد و براي ارتكاب قتل دو پسر عمو مراحل دادرسي به قسامه كشيده شد و در نهايت علي اصغر مرتكب به قتل هر دو پسرعمو شده و علي اكبر حكم بر معاونت در قتل پسرعموها را گرفت.
حكم اعدام براي علي اصغر صادر شد. حكم در ديوان تأييد و به اجراي احكام ارسال شد.
۱۴ ارديبهشت ماه علي اصغر نيز در كن كنار حاتم گرگي، علي رضا هژبري- محمد فرانكي به دار آويخته خواهد شد.
بر پايه اين گزارش ميثم پسري جوان كه سال ۸۲ در حالت مستي مرتكب قتل مصطفي شده بود و بعد از صدور حكم اعدامش از سوي دادسراي امور جنايي تهران و تأييد در ديوان عالي كشور در ليست اعدامي هاي اين هفته اجراي احكام قرار داشت با توافقي كه بين اولياي دم و متهم صورت گرفت نامش از ليست اعدامي هاي روز ۱۴ ارديبهشت خارج شد تا با برگزاري جلسه حل اختلاف اميدي به بخشش از سوي اولياي دم باشد.

از سوي شعبه ۱۱ ديوان عالي كشور
نقض حكم مردي كه متهم به قتل همسرش بود
001248.jpg
گروه حوادث: حكم مردي كه متهم به قتل عمدي همسرش در شهرك اكباتان بود، از سوي ديوان عالي كشور نقض شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس قرار گرفت كه در ساعت ۳۰/۳ شامگاه ۱۷ تيرماه سال ۸۳ از طريق ساكنان شهرك اكباتان به پليس ۱۱۰ اطلاع داده شد كه زني خود را از طبقه سوم خانه اش به پايين پرتاب كرده است.
بنابر اين ماموران كلانتري به همراه بازپرس ويژه قتل در محل حادثه واقع در فاز ۲ شهرك اكباتان حضور يافتند و در تحقيقات مقدماتي متوجه شدند كه جسد متعلق به زن ۳۷ ساله اي به نام شاه نساء است كه ظاهراً در پي درگيري با همسرش به پايين پرتاب شده است. همچنين همسر و دو فرزند زن جوان در داخل خانه هستند و در آپارتمان قفل است. به اين ترتيب ماموران به دستور قضايي وارد آپارتمان شدند و در حالي كه خانه بسيار به هم ريخته بود با صاحبخانه به نام عبدالله و دو فرزندش روبه رو شدند.
آنان همسر شاه نساء را بازداشت كردند و به كلانتري انتقال دادند تا تحقيقات مقدماتي از وي را آغاز كنند. از طرفي پيكر بي جان زن جوان كه به ظاهر اقدام به خودكشي كرده بود را به پزشكي قانوني انتقال دادند.
ماموران در بررسي هاي اوليه از محل حادثه ،محراب پسر بزرگتر خانواده را تحت بازجويي قرار دادند. وي در نخستين اظهاراتش گفت: پدر و مادرم از مدت ها قبل بر سر مسايل بسيار كوچك با يكديگر درگير مي شدند و با هم زد وخورد داشتند. ما تقريباً به اين كار آنها عادت كرده بوديم. شب حادثه هم من و برادرم با داد و فريادهاي مادر و پدرم از خواب بيدار شديم وقتي به آشپزخانه رفتيم ديدم مادرم بر روي زمين افتاده و پدرم او را به باد كتك گرفته است. همان لحظه من و برادرم در حالي كه همسايه ها در خانه مان را مي زدند از مادر و پدرم خواستيم تا به معركه پايان دهند.
در آن موقع بود كه من به طرف مادرم رفتم و بعد از بلند كردن وي وقتي قصد بيرون آمدن از آشپزخانه را داشتم ناگهان دوباره با پدرم درگير شد و مادرم براي فرار از دست شوهرش به طرف پنجره دويد و خود را به پايين پرتاب كرد.
ماموران با توجه به اظهارات پسر خانواده عبدالله را تحت بازجويي پليسي قرار دادند. عبدالله درباره وقوع حادثه به ماموران گفت: حدود ساعت يك بامداد بود كه از سركار به خانه آمدم همسرم خواب بود. او را از خواب بيدار كردم تا شامم را گرم كند. وقتي از جايش بلند شد شروع به بهانه گيري كرد ؛به طوري كه پس از چند دقيقه اعصابم به هم ريخت، از همسرم خواستم تا بحث را ادامه ندهد، اما او همچنان غرغر مي كرد. من عصباني شدم و در حالي كه دهان همسرم را گرفته بودم با هم درگير شديم. درگيري آن قدر بالا گرفت كه بعد از بيدار شدن همسايه ها ناگهان همسرم به طرف پنجره رفت و خود را از بالا به پايين پرتاب كرد.
پس از صدور كيفرخواست، پرونده براي برگزاري جلسه محاكمه به شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت ارسال شد. قاضي محمد سلطان همتيار مسئول رسيدگي به پرونده شد و با برگزاري چندين جلسه محاكمه، حكم را در خصوص پرونده صادر كرد. در حكم صادره عبدالله از اتهام قتل عمدي تبرئه و به خاطر شرب خمر به تحمل ۸۰ ضربه شلاق محكوم شد.
برپايه اين گزارش، حكم صادره براي تأييد به شعبه ۱۱ ديوان عالي كشور ارسال شد و چندي قبل حكم صادره از سوي قضات اين شعبه نقض شد. هم اكنون مجدداً پرونده براي رسيدگي به شعبه ۱۱۵۶ ارسال گرديده است.

دو فردمحكوم براي زندانيان برگه مرخصي صادر مي كردند
001245.jpg
پليس: دو محكوم به حبس كه با جعل مهر دادگستري به صدور برگه مرخصي براي خود و ساير زندانيان اقدام مي كردند، ديروز در «آزادشهر» به دام افتادند.
ماموران اداره آگاهي شهرستان آزاد شهر دراستان گلستان روز ششم ارديبهشت مسووليت رسيدگي به پرونده جعل مهر دادگستري و برگه مرخصي از زندان را كه با استفاده از آن براي چند زنداني مرخصي صادر شده بود برعهده گرفتند.
ماموران در تحقيقات خود از مسوولان، سرنخ هايي از دو متهم به دست آوردند كه نشان مي داد آنها مدتي را در زندان سپري كرده اند و اكنون از طريق اين برگه ها مرخصي گرفته اند.
با به دست آمدن اين اطلاعات، ماموران ديروز با اخذ مجوز قضايي به منزل يكي از متهمان رفتند و او را مورد بازجويي قرار دادند.
اين متهم در اعترافات خود گفت: به همراه يكي از دوستانم كه او نيز در زندان به سر مي برد، به فكر اين كار افتاديم و براي اين كار من از دو نفر كه در زندان گرگان با آنها آشنا شده بودم، خواستم تا مهري برايمان بسازند تا از اين طريق، هر موقع كه خواستيم به مرخصي برويم.
با اظهارت اين فرد، سه متهم ديگر نيز دستگير شدند كه رسيدگي به اين پرونده در دست بررسي است.

اعتصاب غذا براي نقص فني خودروي نو
گروه حوادث: مردي كه چند روز قبل خودرويش را از شركت... تحويل گرفته بود، به خاطر نقص فني خودرو اش اعتصاب غذا كرد.
به گزارش خبرنگار ما، صاحب اين خودرو كه محمد نام دارد صبح ديروز در گفت وگويي به خبرنگار ما گفت: چند روز قبل خودرو ام را كه صفر بود از شركت ... تحويل گرفتم اما در طول اين چند رو دائماً با مشكل فني خودرو ام مواجه شده ام. وقتي به شركت ... رفتم آنها هيچ اقدامي برايم انجام ندادند.
من هم تصميم گرفتم تا زماني كه اين شركت به من جواب درستي ندهد، مقابل اين شركت اعتصاب غذا كنم.

كشف دو جنين مرده در تهران
گروه حوادث: روز گذشته جسد دو جنين دختر كه جان خود را از دست داده بودند، در دو نقطه  تهران كشف شد.
به گزارش خبرنگار ما، مأموران كلانتري ۱۳۸ طي گشت روزانه  خود جسد جنين دختري را در داخل سطل زباله اي در جنت آباد يافتند و مراتب را به كلانتري و قاضي كشيك دادسراي جنايي اطلاع دادند.
همچنين ماموران پليس، مردي را در حين دفن جسد جنين دخترش در بيابان هاي اطراف تهران دستگير كردند.
بر اساس اين گزارش، پدر اين جنين ۷ ماهه در پاسخ به عملكرد خود اعلام كرده است كه فرزندش فوت كرده و به جهت اوضاع نامناسب مالي تصميم گرفت فرزند مرده خود را بدون جنجال به خاك بسپارد.
هنوز علت حقيقي فوت اين اجساد مشخص نشده و تحقيقات جهت بررسي و تكميل پرونده، در دادسراي جنايي تهران ادامه دارد.

وكيل نيروي انتظامي در پرونده حادثه ورزشگاه آزادي :
تقاضاي تشكيل مجدد هيأت كارشناسي را داريم
ايسكانيوز: وكيل نيروي انتظامي در پرونده حادثه ورزشگاه آزادي اعلام كرد: شديداً نسبت به نظر هيأت كارشناسي اوليه معترض و در انتظار تشكيل هيأت پنج نفره كارشناسي براي كارشناسي مجدد حادثه هستيم.
عبدالصمد خرمشاهي در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: ما از ابتدا اصرار داشتيم كه كارشناسان بايد كاملاً مرتبط با موضوع انتخاب شوند، اما متأسفانه افرادي كه براي اين كار انتخاب شدند هيچ تخصصي در اين زمينه نداشتند. در حقيقت از كارشناسان سوانح كار براي بررسي محل حادثه و علل وقوع آن دعوت شده بود در حالي كه نه تماشاچيان مسابقه فوتبال كارگر هستند و نه ورزشگاه آزادي سمت كارفرما را دارد. وي با تأكيد براين كه امكان دعوت از كارشناسان مسلط برموضوع وجود دارد گفت: از دادگاه مصرانه خواسته ايم تا با تعيين هيأتي پنج نفره از كارشناسان زبده بار ديگر محل حادثه و علل وقوع را مورد بررسي قرار دهد. وكيل فرمانده انتظامي در ورزشگاه آزادي اضافه كرد: يكي از عمده ترين ايرادات اظهار نظر كارشناسان اين است كه علت تامه وقوع حادثه را وجود مانع در مسير جنوب غربي ورزشگاه ذكر كرده اند اما نتيجه گيري آنها عليه موكل بوده است.
در حالي كه فرمانده انتظامي ميدان مطابق مصوبات شوراي تأمين وظايفي خاص را برعهده دارد. در اين شرح وظايف، مسئوليت برداشتن نرده و يا كنترل فرود هلي كوپتر ذكر نشده است. پنجم فروردين ماه سال جاري پس از پايان مسابقه فوتبال ميان ايران و ژاپن، توقف هلي كوپتري در مسير در خروجي جنوب غربي ورزشگاه باعث ازدحام بيش از حد جمعيت شد. در اين حادثه هفت نفر كشته و تعداد زيادي از تماشاگران مجروح شدند.

كشف سومين جسد مجهول الهويه در هفته گذشته
گروه حوادث: رسيدگي به سه پرونده كشف جسد مجهول الهويه در دايره ۱۰ آگاهي مركز و دادسراي امور جنايي تهران آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز گذشته خبر كشف جسد يك مرد مجهول الهويه كه در پارك كوثر به قتل رسيده بود از سوي مأموران كلانتري كوثر به اطلاع بازپرس كشيك ويژه قتل رسيد. مقتول با ضربه محكم يك جسم سخت بر سرش جان سپرده بود. عامل يا عاملان اين جنايت دستمالي را در دهان مقتول قرار داده بودند تا در زمان جنايت صداي او را كسي نشود.
بازپرس حسيني در ادامه گفت: دوم ارديبهشت ماه نيز جسد يك پسر ۱۷ ساله مجهول الهويه توسط مأموران كلانتري ۱۰۹ در گوشه خلوتي از حوزه استحفاظي آنان كشف شد. به دور گردن اين پسر جوان يك طناب سفيد رنگ وجود داشت.
در ابتدا شواهد امر مأموران را به اين مسئله كه شايد پسر اقدام به خودكشي كرده باشد سوق داد ولي بعد از انجام آزمايشات در پزشكي قانوني بر روي جسد معلوم شد كه اين پسر مجهول الهويه به قتل رسيده است. بدين ترتيب تحقيقات پليسي براي كشف هويت مقتول و دستگيري عامل يا عاملان اين جنايت آغاز شده است.
بر پايه اين گزارش در هفته گذشته جسد يك زن مجهول الهويه نيز در رودخانه كن پيدا شد كه عامل يا عاملان اين جنايت نيز مقتوله را در رودخانه رها كرده بودند.

نزاع خياباني منجر به حكم اعدام شد
گروه حوادث: پسري كه در پي نزاع خياباني مرتكب به قتل جواني شده بود براي دومين بار به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ما، دراين پرونده جمال متهم به قتل عمدي پسري به نام حميد است. اين حادثه عصر روز ۲۲ تير ماه سال ۸۰ زماني اتفاق افتاد كه جمال به خاطر پاره اي اختلافات خانوادگي در داخل كوچه شان در حال فكر كردن بود كه دو پسر جوان به نام هاي  سعيد و حميد(مقتول) در حالي كه ظاهراً مست بودند به طرف وي آمده و شروع به اذيت و آزار وي كردند.
جمال كه از دست خانو اده اش عصباني بود به آنها اهميتي نداد. تا اين كه بعد از دقايقي سعيد وقتي كم محلي جمال را ديد به طرفش حمله ور شده و يقه او را گرفت. از همان جا درگيري آغاز شد؛ به طوري كه حميد و جمال در حالي كه هر دو چاقو در اختيار داشتند مقابل يكديگر قرار گرفتند.
جمال از شدت ناراحتي حميد را تهديد به مرگ كرد و به طرفش حمله ور شد و با چاقويي كه در اختيار داشت ضربه اي را به قفسه سينه حميد وارد كرد و از محل متواري شد.
پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني علت مرگ پارگي در ريه اعلام شد. با تشكيل پرونده در دايره ۱۰ اداره آگاهي جمال توسط مأموران اداره آگاهي شناسايي و دستگير شد.
وي پس از دستگيري بلافاصله به قتل اعتراف كرد. تا اين كه پس از برگزاري جلسه محاكمه از سوي رئيس شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت به اتهام قتل عمدي به قصاص محكوم شد. حكم صادره به ديوان عالي كشور فرستاده شد اما به دليل اين كه قضات احتمال مي دادند متهم دچار جنون است حكم را نقض كردند و قرار شد تا پزشكي قانوني جنون جمال را بررسي كند. به اين ترتيب پرونده مجدداً به شعبه ارجاع شد. تيمي از پزشكي قانوني، بيماري جمال را تحت بررسي قرار دادند و پس از مدتي اعلام كردند متهم پرونده جنون ندارد.
بنابر اين، قاضي همتيار متهم را به خاطر يك فقره قتل عمدي مجدداً به قصاص نفس(اعدام) محكوم كرد و سعيد را به خاطر مشاركت در قتل عمدي به تحمل ۳ سال حبس تعزيري و تحمل ۸۰ ضربه شلاق محكوم كرد.

حادثه در جهان
دستگيري مظنون شماره يك
سايت جنايي: مردي كه از سال ۲۰۰۲ در ليست متهم ترين چهره هاي تحت تعقيب ميامي بود روز گذشته توسط پليس ايالت ميامي بازداشت شد. وي متهم است كه از سال ۲۰۰۲ با ورود مخفيانه در نيمه هاي شب به منازل، بيش از ده نفر را مورد تجاوز و تعرض جنسي قرار داده است.
بلدريك ويليام، ۳۰ ساله تاكنون با شش مورد تعرض از جمله تعرض به يك دختر بچه ۷ ساله روبرو شده است.
پليس احتمال مي دهد كه نام وي حداقل در پانزده مورد گزارش شده به مركز پليس ميامي از سال ،۲۰۰۲ در سايت مخصوص چهره هاي تحت تعقيب قرار گرفته بود. علاوه بر اين عكس وي بر روي اكثر بيلبوردهاي نصب شده در بزرگراه ها نيز قابل مشاهده بود.
در حالي كه نيروهاي پليس تحقيقات فراواني را براي دستگيري ويليام آغاز كرده بودند، وي از سال ۲۰۰۲ دوبار به اتهامي جداگانه بازداشت و آزاد شده بود. در آن پرونده ها كه هيچ كدام مربوط به جرايم جنسي نبود به دليل امتناع شاكيان از حضور در دادگاه، پرونده مختومه اعلام شد.سابقه جنايي ويليام به دوران كودكي وي باز مي گردد. وي از سال ۱۹۹۶ تا كنون، دوازده بار به اتهام ارتكاب جرايم متعدد بازداشت شده است. قرار است اولين جلسه بازجويي از ويليام در هفته جاري صورت گيرد.
در تمامي اين موارد، ويليام در حالي كه صورت خود را با ماكس سياهي پوشانده و مسلح بوده در نيمه هاي شب به منزل قربانيان وارد مي شده است، قربانيان وي همگي بين هفت تا سي و هفت سال سن داشته اند. ويليام در يكي از اين حملات كه به نظر مي رسيد خارج از برنامه و كاملاً ناگهاني بود، ماسك بر صورت نداشته و به سلاح گرم نيز مجهز نبوده است. پليس از همين غفلت ويليام استفاده كرده و به كمك قرباني توانست صورت او را چهره نگاري كند. ويليام پس از تجاوز به يك دختر ۷ ساله، دختر بچه ۸ ساله ديگري را نيز مورد تعرض قرارداده بود.بنا به همين گزارش در سال ،۲۰۰۴ ويليام به اتهام حمل كوكائين و نام جعلي بازداشت شده بود. سه ماه پس از اين دستگيري،  پليس ويليام را به دليل تخلف از شرايط آزادي به قيد مشروط بازداشت كرده و اين بار نمونه DNA وي گرفته شد.تحقيقات بيشتر در اين زمينه همچنان ادامه دارد.
دو نوجوان صيد ماهيگيران آمريكايي شدند
آسوشيتدپرس: دو پسر ۱۵ و ۱۸ ساله آمريكايي پس از شش روز سرگرداني در آبهاي شمال «كارولينا» توسط ماهيگيران محلي نجات يافتند.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» ، دو پسر ۱۵ و ۱۸ ساله آمريكايي پس از شش روز سرگرداني در آبهاي شمال «كارولينا» توسط ماهيگيران محلي در ۱۰۰ مايلي ساحل نجات يافتند.
براساس اين گزارش، اين نوجوانان شش روز در دريا ناپديد شده بودند ولي به طور معجزه آسايي در بخشي از دريا كه آب زلالي داشت توسط ماهيگيران نجات يافتند.
ماهيگيران در اين باره گفتند: زماني كه آنها را به قايق آورديم، بسيار تشنه بودند؛ چرا كه آب شور دريا آنها را دراين چند روز تشنه تر كرده بود.نجات يافتگان پس از انتقال به بيمارستان اظهار داشتند: «نجات جان ما فقط يك معجزه بود.»
ماجرا از اين قرار بود كه آنان ۲۴ آوريل گذشته به دريا مي روند اما در پي حوادثي كه برايشان رخ مي دهد به آب مي افتند.
خانواده هاي اين دو نوجوان زماني كه از نيامدن آنها نااميد شدند موضوع را با پليس در ميان گذاشتند اما با گذشت شش روز موفقيتي در اين زمينه پيش نيامد و گويا تقدير آن بود كه توسط ماهيگيران نجات يابند.اين نوجوانان در صحبتهايشان گفتند: «زماني كه خود را در دريا ديديم چاره اي جز شنا كردن به سوي ساحل نداشتيم اما در دومين روز سرگرداني مان در حالي كه به شدت خسته، گرسنه و تشنه بوديم اميدمان را از دست داده و زمان را در انتظار مرگ سپري مي كرديم.»آنها در ادامه گفتند: « خدا با ما بود كه پناهگاهي پيدا كرديم زيرا در صورتي كه مي خواستيم تمام شش روز را شنا كنيم حتماً از خستگي تلف مي شديم.»گفتني است، آنها پس از نجات حرفهاي زيادي براي گفتن داشتند؛ به طوري كه به گفته خودشان خاطرات اين شش روزه و معجزه نجات يافتنشان به اندازه صفحات يك كتاب است!
دستگيري يك افسر ژاپني به اتهام قتل
ديلي يوميوري: يك افسر ژاپني ديروز به اتهام شليك گلوله به سوي يك جوان دوچرخه سواردستگير شد.
به گزارش روزنامه «ديلي يوميوري» ، يك افسر ۵۳ ساله ژاپني ديروز به اتهام قتل يك دوچرخه سوار ۳۴ ساله در «وارابي» واقع در استان «سايتاما» كه طي يك درگيري به وقوع پيوست، بازداشت شد.
براساس اين گزارش، قرباني جوان كه در ساعات اوليه بامداد ديروز با دوچرخه اي فاقد چراغ در حال تردد در خيابان بود، نظر افسر را به خود جلب كرد و از آنجا كه زير بار حرف او نرفت با او به نزاع پرداخت.اين گزارش حاكي است، دو ساعت بعد زماني كه مباحثه آنان به درازا كشيد، افسر طاقت نياورد و مرد جوان را به گلوله بست. اين در حالي است كه به گفته شاهدان حادثه، قرباني قبل از اين اقدام افسر، او را تهديد كرد كه در صورت ادامه درگيري او را با كراواتش خفه خواهد كرد و همين امر موجب واكنش شديد افسر شد.
كشف اجساد ۲ كودك حلق آويز شده در استراليا
استراليا: در پي كشف اجساد حلق آويز شده دو كودك در قبرستاني در شهر «دربي» استراليا، پليس به پدر قربانيان مظنون شده و او را دستگير كرد.
اجساد دو كودك آويخته به دار وپيكر مجروح يك زن ۲۳ ساله ماه آوريل در قبرستان «پيونر» در شهر «دربي» كشف شد. پليس در اين رابطه به پدر خانواده مظنون شد و او را دستگير كرد.بنابراين گزارش، قربانيان يك پسر خردسال ۱۴ ماهه و يك دختر ۴ ساله بودند كه به وضع فجيعي به قتل رسيده و در ميان قبرستان به دار آويخته شده بودند.بدن نيمه جان زن نيز متعلق به مادر ۲۹ ساله قربانيان بود كه او نيز دچار جراحات عميقي شده است.
براساس اين گزارش، پليس، «دن» ۳۶ ساله، پدر و همسر قربانيان را به اتهام دو فقره قتل عمد و رفتار وحشيانه منجر به جرح دستگير كرد.
«دن» امروز در دادگاه عالي «بروم» استراليا محاكمه مي شود.
خودكشي مرد آلماني پس از كشتن اعضاي خانواده
ساندي: يك مرد آلماني ديروز پنج نفر از اعضاي خانواده اش را با شليك گلوله كشت و سپس با شليك تيري به زندگي اش خاتمه داد.
به گزارش روزنامه «ساندي» ، يك مرد آلماني كه ازهمسرش متاركه كرده بود، ديروز با شليك گلوله همسر سابق، دو فرزند و پدر و مادرش را كشت و سپس اسلحه را روي سرش گذاشت و با شليك يك تير به زندگي خود خاتمه داد.
پليس بر اين باوراست كه مشكلات خانوادگي و جدايي از همسر باعث شده اين مرد ۴۱ ساله كمر به قتل خانواده اش بسته و سپس خود را نيز از پاي درآورد.
براساس اين گزارش، اين مرد ۴۱ ساله پس از كشتن خانواده اش طي يك تلفن اضطراري، پليس را در جريان اين حادثه قرار داد و سپس خود را كشت.
ماموران پس از رفتن به محل حادثه با اجساد همسر ۳۰ ساله، دختر ۷ ساله، پسر ۴ ساله و پدر و مادر او كه در حدود ۷۰ سال داشته اند، مواجه شدند.
همچنين ماموران پيكر نيمه جان اين مرد را در تختخوابش پيدا كردند كه يك اسلحه نيز كنار آن افتاده بود.ماموران او را به سرعت به بيمارستان انتقال دادند اما به علت شدت جراحت وارده، پزشكان نتوانستند كاري براي نجات او انجام دهند.

كلاهبرداري توسط فروشندگان خودروهاي اقساطي
پليس: دو كلاهبردار كه به بهانه فروش قسطي خودرو، مبالغي از مشتريان براي ثبت نام دريافت كرده بودند، ديروز در اصفهان به دام افتادند. در پي شكايات برخي از مردم اصفهان در ۲۶ بهمن ماه سال ۸۳ مبني بر اين كه يك شركت فروش اقساطي خودرو مبالغ هنگفتي از آنان كلاهبرداري كرده است، پليس تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري صاحبان اين شركت آغاز كرد.
مأموران در تحقيقات مقدماتي دريافتند كه كلاهبرداران با هويت هاي جعلي به تأسيس اين شركت اقدام و پس از تبليغات زياد به بهانه واگذاري خودروهاي اقساطي، مبلغ ۳۰ هزار تومان وجه نقد بابت ثبت نام از مشتريان دريافت كرده اند.
پليس در ادامه اين تحقيقات سرانجام ديروز در اين رابطه دو نفر به نام هاي «فرزاد -ر» اهل اهواز و ساكن اصفهان و «اصغر- س» اهل و ساكن اصفهان را شناسايي و دستگير كرد. از اين متهمان مبلغ بيست ميليون تومان وجه نقد كشف شد و تلاش براي بازگرداندن وجوه پرداختي به شاكيان ادامه دارد.كارشناسان پليس در اين رابطه به مردم هشدار دادند براي خريد خودرو حتماً به شركت ها و يا نمايندگي هاي معتبر مراجعه كنند تا فريب عده اي سودجو را نخورند.

۲۴ ساعت با مأموران آتش نشاني
صداي آژير ماشين هاي آتش نشاني طي ۲۴ ساعت گذشته۴۲ بار در خيابان هاي شهر تهران شنيده شد.
آمار حريق و حوادث شبانه روز گذشته در مقايسه با شنبه گذشته (روز قبل از آن) به تعداد ۵ مورد افزايش داشته است.
متأسفانه حوادث شبانه روز گذشته همراه با كشته و مصدوميت تعدادي از شهروندان تهراني شد.
براساس آمار اعلام شده از سوي ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني در جريان ۲۸آتش سوزي و ۱۴ حادثه مختلف متأسفانه چهار نفر جان خود را از دست داده، پنج نفر زخمي شده و قريب به ۶۰۰ ميليون ريال خسارت به بار آمده است.
در حوادث ديروز سه نفر در يك حادثه رانندگي و يك نفر در يك حادثه آسانسور كشته شده و همچنين يك نفر در جريان يك آتش سوزي در يك منزل مسكوني واقع در بلوار فرحزادي، يك نفر در حادثه آوار منزلي واقع در خيابان سعدي شمالي و سه نفر ديگر در دو تصادف رانندگي در خيابان هنگام و جاده دماوند به شدت دچار سوختگي يا مصدوميت شده اند.
در طول اين مدت، شعله هاي سركش آتش ۱۲ باب منزل مسكوني، شش دستگاه وسيله نقليه، سه نقطه از فضاي سبز شهري و نيز چند مكان مختلف ديگر را طعمه حريق كرده و خساراتي به آنها وارد كرد.
۳۳۰ مأمور آتش نشاني از ۴۶ ايستگاه عملياتي با به كار بردن ۱۱۵ دستگاه خودروي آتش نشاني به مدت ۲۷ ساعت عمليات اطفائي و امدادي در طول شبانه روز گذشته انجام داده و توانستند ۶ نفر را نيز نجات دهند.
تصادف رانندگي در جاجرود ۵ كشته و مجروح برجاي گذاشت
براثر برخورد دو كاميون و يك خودروي سواري در جاده دماوند، بعد از پليس راه جاجرود سه نفر از سرنشينان جان باخته و دو نفر به شدت زخمي شدند.
وقوع اين حادثه در حدود ساعت ۵۲/۱۴ روز گذشته به سازمان آتش نشاني اطلاع داده شد كه بلافاصله با توجه به بعد مسافت و كمك فوري به حادثه ديدگان چرخبال امداد هوايي اين سازمان به پرواز درآمد و لحظاتي بعد در محل حادثه جهت كمك به مصدومان حادثه به زمين نشست.
همزمان نيروهاي ايستگاه ۵۶ و امداد و نجات ۱۰ آتش نشاني نيز با كليه تجهيزات خود به سوي محل حادثه شتافتند، پس از رسيدن ضمن ايمن سازي صحنه تصادف سه مجروح حادثه را كه سرنشينان كاميون خاور بودند، از داخل خودرو خارج و جهت اعزام به مراكز درماني تحويل اورژانس تهران دادند.
در اين حادثه مرگبار رانندگي كه براثر برخورد يك دستگاه كاميون تريلر، يك دستگاه كاميون خاور ۶۰۸ و يك دستگاه خودرو سواري پژو GLX رخ داد، بيش از ۳۸۰ ميليون ريال به خودروها خسارت وارد شد.
علت بروز اين تصادف رانندگي هم اكنون از سوي پليس راه جاجرود تحت بررسي است.
آسانسور حادثه آفريد
تكنسين جوان براثر سقوط آسانسور به طرز دلخراشي جان خود را از دست داد.
عصر ديروز يك تكنسين آسانسور به هنگام تعمير آسانسور يك ساختمان بلند مرتبه موسوم به برج امير پروين واقع در خيابان آفريقا براثر سقوط كابين جان باخت.
نعيم آبادي فرمانده نيروهاي ايستگاه ۱۱ آتش نشاني كه به اتفاق همكاران نيروهاي تحت امر خود عمليات امدادرساني اين حادثه را بر عهده داشت درباره چگونگي وقوع اين حادثه اظهار داشت: حدود ساعت ۵ بعدازظهر روز يكشنبه يك تكنسين آسانسور براي تعمير و سرويس آسانسور اين برج وارد چاهك اين وسيله شد.
وي در حالي كه بالاي كابين آسانسور ايستاده و سرگرم كار بود ناگهان كابين در داخل چاهك شروع به حركت كرد كه براثر اين حادثه اين تكنسين بين كابين و ريل گرفتار شده و به علت ضربه شديد جان خود را از دست داد.
وي افزود: جنازه اين تكنسين كه عباسي نام داشت و ۳۵ ساله بود با تلاش نيروهاي آتش نشاني از داخل چاهك آسانسور خارج و جهت بررسي بيشتر درخصوص علت وقوع حادثه و چگونگي مرگ تحويل نيروي انتظامي گرديد.
كارشناسان پيشگيري اين سازمان مكرراً در خصوص تمهيد حداقل امكانات ايمني در هنگام كار هشدار داده اند اما بي احتياطي و سهل انگاري، فقدان حداقل امكانات پيشگيري از حوادث و همچنين عدم رعايت اصول اوليه ايمني در زمان كار از سوي كارگران و متخصصان باعث بروز حوادث دلخراش و گاه مرگبار و نيز به بار آمدن خسارات مالي فراواني گرديده است.

دستگيري كارمند كلاهبردار
گروه حوادث: يك كارمند رسمي يكي از وزارتخانه ها كه با استفاده از كارت اين وزارت اقدام به كلاهبرداري ۵۰ ميليون توماني كرده بود توسط مأموران دايره ۱۳ آگاهي مركز بازداشت شده و همدست وي نيز شناسايي شد.
به گزارش خبرنگار ما از مدتي قبل حسين كه كارمند رسمي وزارت كار بود با استفاده از كارت خود و با همكاري بهروز اقدام به كلاهبرداري كرده بود. حسين و بهروز با مراجعه به مراكز فروش رايانه و معرفي خود به عنوان كارمند وزارت كار درخواست قطعات رايانه مي كردند و وقتي حسين كارت خود را به فروشنده نشان مي داد اعتماد او را جلب مي كرد.
روش اين دو متهم اينگونه بود كه حسين چك هاي مسروقه را از كيف قاپان خريداري مي كرد و سپس بهروز با استفاده از سيستم هاي رايانه اي شماره چك هاي مسروقه را تغيير داده و با شناسنامه جعلي در بانك ها وصول مي كرد و يا در زمان خريد قطعات رايانه اي به فروشنده تحويل مي داد.
چندي پيش، بهروز براي خريد قطعات رايانه به مركز خريد پايتخت كه محل فروش اينگونه اجناس است، رفت و چند قطعه خريداري كرد؛سپس در ازاي پرداخت وجه نقد به فروشنده يك فقره از چك هاي مسروقه را تحويل داد.
فروشنده از جعلي بودن چك با اطلاع شد و مأموران پليس را در جريان ماوقع قرار داد. پليس بهروز را دستگير كرده و تحويل مأموران دايره ۱۳ آگاهي داد. در جريان بازجويي هاي پليسي از بهروز مخفيگاه حسين كشف شده و اين متهم نيز دستگير شد.
تاكنون پنج نفر از شكات اين دو متهم كه همه شاكيان از فروشندگان مركز تجاري پايتخت هستند شناسايي شده اند و رقم كلاهبرداري حسين و بهروز به ۵۰ ميليون تومان رسيده است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |