سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۶۸۸ - May 3, 2005
ليگ برتر فوتبال
سه تساوي در سه نقطه ايران
بازيكن سرشناس فوتبال كشورمان در بازي دشوار روز گذشته
پاس در نوشهر نيز يك گل زد تا پاس از يك شكست سخت نجات پيدا كند.
001275.jpg
خبرنگار همشهري: سه بازي عقب افتاده از ليگ برتر با تساوي به پايان رسيد. در ديدار نخست و پربرخورد پاس تهران و شموشك كه در نوشهر برگزار شد، پاس ۹۴ دقيقه با شكست پيش رفت و در ثانيه هاي پاياني جوان رعناي پاسي ها و هافبك خوش فكر تيم ملي كه بازوبند كاپيتاني را نيز بر بازو داشت گل تساوي پاس را زد. جواد نكونام با ارايه يك بازي سنجيده و دوندگي تا آخرين لحظه پاس را از يك شكست حتمي نجات داد.
اين تساوي مكان پاس در جدول رده بندي را تغيير نداد و با ۳۷ امتياز همچنان در رده ششم باقي ماند. شموشك از ابتداي بازي نشان دادكه قصد دارد از اين بازي سه امتياز لازم را به دست آورد. براي اين خواسته شموشك داور ميثم منيعي را اخراج كرد تا پاس ده نفره بقيه بازي را ادامه دهد. شموشك در نيمه دوم توسط اسفنديار محسني گل خود را زد، اما خيلي زود عقب كشيد و پاس با نظم دادن به بازي كم كم خود را به دروازه شموشك نزديك كرد و در ثانيه هاي وقت تلف شده كه تماشاگران شمالي براي تيم خود هورا مي كشيدند جواد نكونام گل مساوي را زد تا چون آب سردي بر پيكر شموشك فرود آيد. شموشك با كسب اين يك امتياز با سي امتياز در همان رده يازدهم باقي ماند و خيالش از بابت سقوط آسوده شد.
تساوي پرگل در مشهد
در مشهد تيم استقلال اهواز طي يك بازي زيبا با تسلط بر بازي به قصد سه امتياز بازي را آغاز كرد. يك نيمه پرتحرك و پرحادثه گلي در بر نداشت و همه چيز از نيمه دوم آغاز شد. ابتدا فريدون فضلي بهترين گلزن مشهد در دقيقه ۵۱ ابومسلم را جلو انداخت و شش دقيقه بعد ابراهيم تقي پور مدافع مياني استقلال اهواز گل مساوي را زد و شش دقيقه بعد نوبت استقلال اهواز بود كه توسط بيژني گل دوم خود را بزند. استقلال با زدن اين گل به دفاع رفت و دست به يك بازي بسته زد، اما ابومسلم با تهاجم همه جانبه و تشويق تماشاگران خود بالاخره در دقيقه ۶۸ به گل مساوي رسيد و زننده اين گل نيز فريدون فضلي بود تا تعداد گلهاي خود را در ليگ به ۱۳ گل برساند و دومين گلزن جام باشد.
بقيه بازي به كشمكش در ميانه ميدان گذشت و تنها ابومسلم يك شانس گل را از دست داد و درنهايت هر دو تيم با يك امتياز بازي را به پايان رساندند. ابومسلم با اين تساوي يك پله بالاتر رفت و جانشين ملوان در رده هفتم شد.
بازي در رشت هم مساوي شد
در رشت دوتيم پايين جدول در نبرد برابر به تساوي يك بر يك رسيدند. پگاه زننده گل اول بود و مي رفت كه با كسب سه امتياز خود را بالاتراز پيكان قرار دهد، اما استپانيان بازيكن باتجربه سپاهان روي يك ضربه كاشته نتيجه را مساوي كرد. سپاهان يك پله صعود كرد و جاي برق را در رده سيزدهم گرفت و پگاه در همان مكان باقي ماند.

صباباتري در تورنمنت بين المللي بسكتبال دبي
تيم  باشگاه  صباباتري  تهران  در نخستين  ساعات  بامداد ديروز تهران  را به  مقصد دبي  به  منظور شركت  در يك  تورنمنت  و همچنين  ديدارهاي  تداركاتي براي  حضور قدرتمند در رقابتهاي  قهرماني  باشگاه هاي  آسيا ترك  كرد.تيم  اعزامي را آفاق  اسلاميه ، حامد سهراب  نژاد، مهدي  كامراني ، بهزاد افرادي ، بهنام  افرادي ، عليرضا هنردوست ، آيدين  نيك  خواه  بهرامي ، لورنزوهال ، كامران  جمشيدوند، سامان  ويسي  و جابر روزبهاني  تشكيل  مي دهند.اين  تيم  را مهران  شاهين  طبع  به عنوان  سرمربي ، حسين  قره  گوزلو و محسن شاه  علي  به  عنوان  مربيان  تيم  و محمود پورشرفي  به  عنوان  مدير فني  همراهي مي كنند.
تورنمنت  بسكتبال  دبي  به  مدت  ۸ تا ۱۰ روز برگزار خواهد شد و سپس  تيم  صباتري  به  تهران  بازخواهد گشت  تا خود را براي  حضور در رقابتهاي  بسكتبال قهرماني  باشگاههاي  آسيا كه  در روزهاي  هشتم  تا شانزدهم  خرداد ماه  سال  جاري در كشور فيليپين  برگزار مي شود، آماده  نمايد.
تورنمنت  دبي  از امروز با شركت  ۸ تيم  برگزار خواهد شد.

اميررضا خادم رئيس فراكسيون ورزش و جوانان مجلس:
۴۰۰ ميليارد تومان به بودجه ورزش افزوده ايم
001281.jpg
محمدرضا منصوريان: در خانه ملت اين روزها ورزش اهميت ويژه اي پيدا كرده است و حضور قهرمان نخبه اي در جمع نمايندگان مجلس هفتم غنيمت بزرگي است كه مي توان با جمع بندي دستاوردهاي حاصل از مجموعه اقداماتي كه وي و همراهانش در اين مكان آن ها را مورد توجه قرارداده اند، آينده اي تابناك براي اين پديده بسيار مهم اجتماعي را پيش بيني كرد.
اميررضا خادم قهرمان سابق كشتي جهان، چكيده همان ورزشي است كه هنوز هم ضعف ها و كاستي هايش فراوان است و مشكلات و لغزش هاي اخلاقي اش بسيار زياد.
فضاهاي نيمه تمام ورزشي كه بدون استفاده باقي مانده اند و در توسعه امور قهرماني و همگاني هم بدون برنامه و ضعف هايي چشمگير كه بسيار آزاردهنده شده اند. در چنين هنگامه اي فراكسيون ورزش و جوانان مجلس شوراي اسلامي و رئيس جوان آن به صورتي كاملاً جدي (جدي تر از هميشه) با حساسيت هاي بسيار بالا به جمع بندي هايي قانوني براي رفع اشكالات ورزش رسيده است. اين فراكسيون كاملاً فعال و مؤثر مشكلات و نارسايي هاي ورزش را پيدا كرده است و با توجه به نقش بسيار مهمي كه مجلس در تمامي زمينه هاي اجتماعي دارد، مي توان اميدوارانه به برنامه هايي كه اميررضا خادم و همكارانش در مجلس شوراي اسلامي براي توسعه و رفع نواقص موجود تربيت بدني و ورزش در كشور در نظر گرفته اند، نگاهي خوش بينانه داشت.
چكيده اي از سخنان وي در جمع خبرنگاران را مرور مي كنيم:در دولت همسو با بودجه هاي مصارف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به ورزش توجه لازم نمي شود و ما سعي كرديم تا در بودجه سال ۸۴ به اين نكته توجه ويژه اي داشته باشيم. خوشبختانه تا اندازه زيادي موفق بوديم. اختصاص ده درصد از بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر به ورزش و بحث تخصيص چهارصد ميليارد تومان به بودجه ورزش كشور از نيم درصد اعتبارات دستگاه هاي اجرايي شامل وزارتخانه ها و سازمان هاي دولتي از اين قبيل اقدامات بود.در جلسه اي كه با نمايندگان سازمان تربيت بدني داشتيم به اين نتيجه رسيديم كه طرح جامع ورزش اشكالات زيادي دارد. قرار شد اين طرح به عنوان فاز اول نظام جامع ورزش كشور مطرح شود. شهرت من خادم است و در هر كجا هستم سعي مي كنم خادم باشم. از آغاز حضورم در مجلس تلاش خود را كرده ام، اما براي اين كه آيا رئيس سازمان تربيت بدني مي شوم يا نه، بايد تا پايان انتخابات رياست جمهوري صبر كرد.

تجليل از منصور برزگر
گروه ورزشي: همزمان  با مراسم  قدرداني  و تجليل  از دست اندركاران  و كارگزاران  مسابقه هاي  كشتي  آزاد ليگ  برتر قهرماني  باشگاه هاي  ايران  جام  پهلوان  پورياي  ولي  كه  ديروز  در تالار قصر شيرين  برگزار شد، از منصور برزگر سرمربي  سابق  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  نيز تجليل  به عمل  آمد.تجليل  از منصور برزگر در روز معلم  به  اين  علت  صورت  گرفت  كه  درمراسم  معرفي  قهرمانان  و مربيان  برتر ورزش  ايران  در سال  ۸۳ كه  در آخرين روزهاي  اسفندماه  سال  پيش  با همكاري  مشترك  سازمان هاي  تربيت  بدني  و صدا وسيما در سالن  همايش هاي  بين المللي  سيما صورت  گرفت ، نامي از اين  مربي بزرگ  كشتي  ايران  برده  نشد.

جشن تقدير از «دايي» پس از بازي با بحرين
معاون فرهنگي فدراسيون فوتبال گفت: جشن تقدير از علي دايي آقاي گل  فوتبال جهان پس از ديدار تيم ملي فوتبال برابر بحرين برگزار مي شود.محمد عليپور در اين خصوص به ايسنا گفت: تمامي مراحل برگزاري جشن مذكور انجام شده است و بر اساس توافق به عمل آمده احتمالا پس از بازي تيم ملي كشورمان برابر بحرين و تا قبل از ديدار برابر ژاپن برپا خواهد شد.وي تصريح كرد: «تنديس غيرت» طراحي شده است و اهداي آن فقط به دليل دغدغه هاي برگزاري ديدارهاي تيم ملي به تاخير افتاده است.

مسعود مرادي داور بازي ازبكستان - كره جنوبي شد
مسعود مرادي ديدار تيم هاي ازبكستان و كره جنوبي در چارچوب رقابت هاي فوتبال انتخابي جام جهاني ۲۰۰۶ را قضاوت مي كند.در اين ديدار كه نهم تيرماه (۳ ژوئن) و در شهر تاشكند برگزار مي شود كمك داوران اردني و اماراتي نيز حضور خواهند داشت.«فتحي آرابيتي» از اردن و «عيسي غلوم» از امارات به عنوان كمك هاي اول و دوم، مرادي را در اين ديدار همراهي خواهند كرد.هدايت ممبيني نيز داور چهارم اين بازي است.

تابلوي ليگ برتر فوتبال ايران
* شموشك نوشهر يك _ پاس تهران يك
گل ها: اسفنديار محسني (۲۸) براي شموشك و جواد نكونام (۹۴) براي پاس
* ابومسلم مشهد ۲ _ استقلال اهواز ۲
گل ها: فريدون فضلي (۵۰ و ۶۸) براي ابومسلم و ابراهيم تقي پور (۵۷) و مصطفي بيژني (۶۳) براي استقلال اهواز
* پگاه گيلان يك _ سپاهان اصفهان يك
گل ها: حسام فوزي (۵۰) براي پگاه و لئون استپانيان (۶۲) براي سپاهان

خبرهاي فوتبال جهان
001278.jpg
برتي فوگتس پيشنهاد مديريت فني تيم ملي آلمان را رد كرد
برتي  فوگتس  مربي  آلماني  سابق  تيم  ملي  فوتبال  اسكاتلند سمت  مديريت  فني  تيم  ملي  فوتبال  آلمان  را در آستانه  جام  جهاني  ۲۰۰۶ نپذيرفت .يورگن  كلينزمن  مربي  كنوني تيم  ملي  فوتبال  آلمان  كه  به  همراه  اين  تيم  و تحت  رهبري  فوگتس  به  قهرماني در مسابقات  ۱۹۹۶ جام  ملتهاي  اروپا رسيده  است ، از اين  مربي  ۵۸ ساله  خواست تجربه هايش  را براي  مسابقات  جام  جهاني  در اختيار تيم  ملي  قرار دهد.با وجود اين  فوگتس  بار ديگر با ادعاي  اينكه  برنامه هاي  تيم  ملي  آلمان با برنامه هاي  وي  مطابق  نيست ، شانس  همكاري  با فدراسيون  فوتبال  اين  كشور رااز دست  داد.فوگتس  از زمان  كناره گيري  از سمت  مربيگري  تيم  ملي  فوتبال  اسكاتلند در نوامبر ۲۰۰۴ آنهم  پس  از كسب  تنها هشت  پيروزي  از ۳۱ مسابقه ، از فوتبال  دور مانده  است .
«هاگه» نروژي داور ديدار آيندهوون و آث ميلان
تري  هاگه  نروژي  بازي  برگشت  تيم هاي  آيندهوون  هلند و آث  ميلان ايتاليا در مرحله  نيمه  پاياني  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  جام  باشگاه هاي اروپا را كه  چهارشنبه شب  برگزار مي شود، قضاوت  مي كند.در بيانيه  اتحاديه  فوتبال  اروپا (يوفا)،  هاگه  به  همراه  دو هموطن  خود اشنار هولويك  و هرمان  بورگان  قضاوت  اين  بازي  را برعهده  خواهند داشت .ديدار رفت  دو تيم  سه شنبه شب  گذشته  در ورزشگاه  سن  سيرو ميلان  با نتيجه ۲ بر صفر به  سود تيم  آث  ميلان  خاتمه  يافت .تيم هاي  انگليسي  چلسي  و ليورپول  امشب ديگر ديدار اين  مرحله  از رقابتها را در ورزشگاه  آنفيلد ليورپول  برگزار خواهند كرد.ديدار رفت  اين  دو تيم  هفته  گذشته  در ورزشگاه  استمفوربريج  شهر لندن با نتيجه  تساوي  بدون  گل  خاتمه  يافت .بازي  پاياني  ليگ  قهرمانان  اروپا روز ۱۷ ماه  مه  ( ۲۸ ارديبهشت ) سال  جاري در ورزشگاه  المپيك  استانبول  برگزار خواهد شد.

امروز در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام
جوائز تيم هاي برتر واليبال اهدا مي شود
گروه ورزشي: كاپ ها و مدال هاي تيم هاي برتر واليبال ليگ برتر ايران و تهران پيش از ظهر امروز طبق سنت چند سال اخير توسط حجت الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به مربيان و سرپرستان تيم هاي موفق سال ۸۳ اهداء مي شود. در اين مراسم مهندس مهرعليزاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني، يزداني خرم رئيس و اعضاي هيأت رئيسه فدراسيون واليبال، مديران عامل، سرپرستان و مربيان تيم هاي شركت كننده در ليگ برتر و جمعي از مسئولان رشته هاي مختلف ورزشي شركت دارند.
يزداني خرم به بحرين مي رود
بحرين به عنوان يكي از پايگاه هاي آموزشي فدراسيون جهاني واليبال هفته آينده ميزبان سران كنفدراسيون  واليبال آسيا در شهر منامه خواهد بود. در همين رابطه رسماً از رئيس فدراسيون واليبال ايران به عنوان يكي از قديمي ترين اعضاي هيأت رئيسه دعوت شده است تا همراه با «ژي هونگ» رئيس كنفدراسيون واليبال آسيا به اين كشور سفر كند. محمد رضا يزداني خرم را در اين سفر رحيم زاده رئيس روابط بين الملل همراهي مي كند.
قهرمان واليبال روز جهاني كارگر
در پايان مسابقات واليبال روز جهاني كارگر عنوان قهرماني به تيم پارس مينو تعلق گرفت. اين تيم در بازي پاياني از سد پارس خودرو گذشت. در بازي رده بندي البرز تاير با غلبه بر داروسازي رازك سوم شد.
شهرداري تهران از قهرمانان واليبال تجليل كرد
مراسم تجليل شهرداري از قهرمانان واليبال استان تهران روز گذشته در تالار اجتماعات پارك چيتگر برگزار شد.در اين مراسم كه با همكاري معاونت امور اجتماعي شهرداري، اداره كل تربيت بدني، هيات واليبال استان تهران و فدراسيون واليبال انجام شد، از سوي اداره كل تربيت بدني شهرداري هدايايي همراه با حكم به قهرمانان حاضر اهداء شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |