پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۰۲ - May 19, 2005
واليبال نوجوانان آسيا و اقيانوسيه
ايران به فينال رسيد و جهاني شد
002676.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: تيم واليبال نوجوانان ايران با عبور از سد هند (نايب قهرمان جهان و قهرمان آسيا) پا به فينال پنجمين دوره رقابت هاي نوجوانان دو قاره  آسيا و اقيانوسيه گذاشت.
ديروز در سالن واليبال مجموعه ورزشي آزادي تيم نوجوانان ايران در بهترين بازي خود انتقام سختي از هند گرفت. هندي  ها كه در دوره پيش مسابقات آسيائي و جهاني تايلند دو بار با نتيجه مشابه ۳ بر يك تيم ايران را مغلوب كرده بودند، اين بار در برابر جنگندگي و روحيه بالاي آنها تاوان سنگيني پرداختند.
حالا نايب قهرمان جهان و تيم مدافع عنوان قهرماني قاره براي جهاني شدن بايد در پيكار رده بندي حاضر شود. تيم ايران با تاكتيك سنجيده و بهترين تركيب خود برابر هند صف كشيد و مزد بازي برتر خود را با يك برد ارزشمند گرفت.
ايران ۳- هند صفر
گيم ها (۱۹-،۲۵ ۱۵-،۲۵ ۲۲-۲۵)
داور اول: هيونگ (تايپه) داور دوم، پالوب (تايلند) مربيان ايران اين بار با شناسايي نقاط قوت حريف و با تركيبي كه نشانه تدبير آنها بود، با تاكتيك سرعت و كار تركيبي تمام نقاط قوت حريف را خنثي كردند.
هندي ها در برابر سرعت بازي تيم ايران و ضربات سرويس آرش كشاورزي خيلي زود تسليم شده و از تب و تاب افتادند. هنگامي كه گيم اول را ايران با نتيجه ۲۵ بر ۱۹ برد، هند در گيم دوم تغيير چهره داد و تركيب جديدي را به ميدان فرستاد. تيم به خود آمده ايران اين بار جدا از برتري در ارائه بازي سرعتي كه موسوي عراقي با بريده ها و ضربات كوتاه دمار از روزگار دفاع بلند حريف در آورد با اسپك هاي قدرتي منصور زادون در جلو و عقب زمين و همچنين سيدعلي سجادي و  آرش كشاورزي در دو سوي آنتن هند را وادار به شكستي سنگين با حساب ۲۵ بر ۱۵ ساخت. در اين گيم دفاعهاي انفرادي و همچنين توپ گيري خوب بازيكنان ايران نشان از رسيدن تيم ايران به مراحل اوج خود حكايت مي كرد از نقش صابر نريمان نژاد و عبدالرضا عليزاده هم نمي شود غافل شد كه در كنار زادون، سجادي، موسوي، نجفي و كشاورزي زمينه ساز برتري كامل تيم ايران بر قهرمان دوره پيش آسيا بودند. خستگي دو گيم بازي سنگين و تغيير تاكتيك هند در گيم سوم باعث شد تا تيم ايران نبردي برابر را با تيم هند به نمايش بگذارد و سرانجام در لحظات پاياني با تعويض هاي عالي و استفاده از اشتباهات فردي حريف پيروزي خود را با برتري ۲۵ بر ۲۲ تكميل نمود. اين سومين بار است كه تيم ايران در سه دوره شركت خود در اين بازيها به ديدار پاياني راه مي يابد.
در ساير بازيهاي ديروز ژاپن سه بر صفر استراليا را شكست داد و چين هم با اين نتيجه از سد تايلند گذشت. امروز ژاپن و چين بر سر كسب مقام پنجم و ششم پيكار مي كنند و تايلند و استراليا براي مقام هفتم و هشتم.
برنامه  بازيهاي امروز (سالن آزادي)
ساعت ۱۶: هند- با بازنده كره و تايپه
ساعت ۱۸: ايران _ با برنده بازي كره و تايپه

دربي اهواز در ميدان اخلاق
اهواز ديگر آبي نيست
002640.jpg
خبرنگار همشهري: زمان ليگ تخت جمشيد بود، آن روزها مثل امروز فوتبال ايران به دو قطب استقلال و پرسپوليس تقسيم مي شد و يك روز در تهران رايكوف مربي يوگسلاو تيم استقلال تهران در مصاحبه اي گفت، بازيهاي خانگي استقلال را در شهر اهواز برگزار كنيد، من قول مي دهم در تمام بازيها حريفان را بالاي ۳ گل شكست دهيم. اين آرزوي رايكوف تحقق نيافت اما بعدها شايد مبنايي شد تا تيم استقلال اهواز شكل بگيرد، تيمي كه هيچگاه در سطح اول فوتبال ايران مدعي نبود، روزگار زيادي در دسته دوم بازي كرد اما در ورزشگاه پير اهواز وقتي نام استقلال اين شهر مي آمد در مقابل خيل عظيم هوادارانش احساس حقارت مي كرد. مي گفتند دغدغه اهوازيها فوتبال است و تيمي به نام استقلال.
با تماشاگران كه صحبت مي كردي مي خواستند از بزرگترين عشق زندگي شان صحبت كنند، عشقي كه با آن پشتوانه مردمي مثال زدني مي توانست قطب سوم فوتبال ايران باشد، اما نشد. هنوز هم با خاطره ها زندگي مي كنند. روزهايي كه پشت در ورزشگاه لبريز از تماشاگر تختي مي نشستند و راديو مي چسباندند به گوششان. اما امروز ميانگين هواداران استقلال اهواز در فصل جاري در هر مسابقه ۳ الي ۴ هزار نفر بيشتر نيست. صداي بادي كه در ورزشگاه تختي به هنگام بازيهاي استقلال خاك روي سكوها را جارو مي كند و زوزه مي كشد بسيار طعنه آميز است و اهواز ديگر آبي نيست. آيا بازي به دور از شائبه و شرافتمندانه، مردم را با استقلال اهواز آشتي مي دهد.
فولاد در راه قهرماني
اما در مقابل ،فولاد قرار دارد. فولاد نيز روي نداريهاي جنوب اهواز شكل گرفت. از جنوب با نداريهاي «لفته سه برادران» تا امروز راه طولاني طي شده است. كارخانه فوتبال فولاد توليدات مرغوبي داشته است. حالا هرچند بعضي مي گويند استعدادهاي امروز دسترنج تيم هايي همچون وحدت و كارگر آبادان و تيم جوانان استقلال اهواز هستند.اما يقين داشته باشيم اگر امروز فولاد بافت اصلي تيم ملي كشورمان را تشكيل مي دهد حاصل عملكرد صحيح و زيربنايي مسئولان فولاد است. فولاد اگر مي خواهد جنس قهرماني اش خالص باشد بايد از سه ميدان سخت به سلامت عبور كند. اولين گام تيم همشهري استقلال اهواز است. دور رفت، استقلال اهواز با ۳ گل به پيروزي رسيد اما امروز استقلال اهواز بي انگيزه است و فولاد سراسر انگيزه هرچند جدال آبي و قرمز همواره حساسيتهاي خاص خودش را دارد.امروز اگر مي گويند كه اهواز شهر آبي نيست، شايد هم به خاطر قدرت نمايي فولاديها ست.

خبرهاي فوتبال جهان
بومل به بارسلونا پيوست
002646.jpg
گروه ورزشي: مارك  وان  بومل  ملي پوش  هلندي  تيم  آيندهوون  با انعقاد قراردادي  به  تيم  بارسلونا اسپانيا پيوست .
اين  بازيكن  ۲۸ ساله  در پايان  فصل  جاري  مسابقات  فوتبال  قهرماني  دسته  اول  باشگاه هاي  هلند و پس  از آنكه به  همراه  تيم  ملي  فوتبال  كشورش  به  مصاف  تيم هاي  روماني  و فنلاند در چارچوب  رقابت هاي  فوتبال  مقدماتي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ رفت  به  تيم  بارسلونا ملحق  خواهد شد.
اين  بازيكن  كه  در سال  ۱۹۹۹ به  تيم  آيندهوون  پيوست  در ۱۶۹ بازي  كه براي  اين  تيم  انجام  داده  است ، ۴۶ گل  به  ثمر رسانده  است .
بومل  در تيم  بارسلونا به  جيوواني  وان  برونخورست  ديگر بازيكن  هلندي تيم  بارسلونا خواهد پيوست .
رهبري  تيم  بارسلونا را نيز فرانك  ريكارد هلندي  برعهده  دارد.
لام ۶ ماه مصدوم شد
فيليپ  لام  ملي پوش  جوان  تيم  بايرن  مونيخ  آلمان  كه  به  صورت  بازيكن قرضي  در اختيار تيم  اشتوتگارت  قرار گرفته  بود، به  علت  مصدوميت  شش  ماه  از صحنه  رقابت هاي  فوتبال  به  دور خواهد ماند.
لام  كه  ۲۱ سال  سن  دارد و به  تيم  ملي  فوتبال  آلمان  دعوت  شده  است ، روز گذشته  در تمرينات  تيم  اشتوتگارت  از ناحيه  پا دچار شكستگي  شد.
اين  بازيكن  كه  به  مدت  دو سال  به  صورت  قرضي  از تيم  بايرن  مونيخ  به  تيم  اشتوتگارت  ملحق  شده بود، قرار بود از فصل  آينده  به  تركيب  تيم  بايرن  بازگردد.
مصدوميت  لام  سبب  شد كه  اين  بازيكن  نتواند به  همراه  تيم  ملي  فوتبال  آلمان  در رقابت هاي  جام  كنفدراسيون ها كه  در اين  كشور برگزار خواهدشد، شركت  كند.
توصيه «اوليور كا ن» به «بكهام»
اوليور كان  دروازه بان  ملي پوش  باشگاه  بايرن  مونيخ  آلمان  به  ديويدبكهام  كاپيتان  تيم  ملي  انگليس  توصيه  كرد زندگي  خصوصي  خود را از فوتبال جدا كند و مدعي  شد درهم آميختگي  اين  مسائل ، تركيب  خطرناكي  خواهد ساخت .
بكهام  ۲۹ ساله  هم اكنون  يكي  از مشهورترين  بازيكنان  فوتبال  در جهان  است  كه  هر لحظه  تعداد كثيري  دوربين  عكاسي  وي  را تعقيب  مي كنند و داستان  زندگي اش  با ويكتوريا بكهام  عضو سابق يك گروه  موسيقي  به  همراه  ماجراهاي  فوتبال ، ستون  خواندني هاي  مطبوعات  را غني  مي سازد.
كان  معتقد است : شايد بكهام  به  قدري  نصيحت  و مشاوره  نياز دارد تا درمورد جداكردن  زندگي  خصوصي اش  از چهره  همگاني اش  بهتر تصميم  بگيرد در غيراين  صورت  عملكرد وي  در فوتبال  افول  كرده  و شخصيتش  نيز لطمه  مي بيند.
كان  خود نيز به  علت  جدايي  از همسرش  تيتر يك  بسياري  از مطبوعات  آلمان بود اما ميزان  توجه  رسانه ها به  ديويد بكهام  اصلا با او قابل  قياس  نيست .
بكهام  بعد از پيوستن  به  رئال  همواره  شايعه  جداشدن  از همسرش  ويكتوريا را در سايه  خود احساس  كرده  كه  نخستين  بار از ادعاهاي  ربكا لوز منشي  وي در اسپانيا آغاز شد.
عملكرد وي  در فوتبال  نيز در باشگاه  رئال  و تيم ملي  انگليس  بسيار متفاوت بوده  اما همچنان  اصرار دارد با پيراهن  سفيد رئال  در سانتياگوبرنابو از فوتبال  خداحافظي  خواهد كرد.

رقابتهاي بدمينتون
دانشجويان دانشگاههاي آزاد كشور آغاز شد
ايرنا: رقابتهاي بدمينتون دانشجويان پسر دانشگاههاي آزاد اسلامي مناطق ۱۱گانه كشور در گرگان آغاز شد.
در اين دوره از رقابتها تيمهاي منتخب هشت منطقه از مناطق ۱۱ گانه دانشگاههاي آزاد اسلامي كشور حضور دارند.اين دوره از رقابتها به مدت دو روز در سالن بدمينتون گرگان برگزار خواهد شد.
در رقابتهاي بدمينتون دانشجويان پسر دانشگاههاي آزاد اسلامي كشور تيمهاي منتخب از مناطق يك، دو، سه، چهار، پنج، نه و ده دانشگاههاي آزاد اسلامي كشور با ۴۸ ورزشكار و ۱۶ مربي و سرپرست حضور دارند.اين دوره از رقابتها در سه قسمت تيمي، انفرادي و دوبل آزاد برگزار خواهد شد كه در قسمت تيمي، تيمها در دو گروه چهار تيمي در مرحله اول به صورت دوره اي با هم به رقابت خواهند پرداخت.
همچنين رقابتهاي شطرنج دانشگاههاي آزاد اسلامي مناطق ۱۱ گانه از روز شنبه ۳۱ ارديبهشت ماه به ميزباني گرگان برگزار خواهد شد.اين دوره از رقابتها به مدت پنج روز در خانه شطرنج شهرستان گرگان برگزار مي شود.

مدير فني فولاد:
استقلال اهواز حريفي نيست
گروه ورزشي: با فرارسيدن دربي حساس خوزستان بازار مصاحبه ها داغ تر شده و در اين ميان فولادي ها به راحتي از شكست استقلال اهواز مي گويند. در اين ميان نعيم سعداوي مدير فني فولاد به ايسنا گفته است: اين بازي اصلا حساس نيست. نتايج استقلال اهواز نشان مي دهد آنها حريف قدري نيستند و ما به راحتي آنها را شكست مي دهيم و به نظر تيم استقلال اهواز مانند هر تيمي كه برابر فولاد قرار مي گيرد وارد مسايل حاشيه اي مي شود اما فولاد براي رسيدن به موفقيت نياز به استفاده از حاشيه ها ندارد.
مربي فولاد: ما و استقلال اهواز رفاقتي باهم نداريم
عبدالله ويسي مربي فولاد هم مي گويد شفيعي زاده مديرعامل فولاد براي اينكه از فشارهاي رواني خلاص شود بحث تباني را پيش كشيده است. ويسي اينچنين ادامه مي دهد: همه مي دانند فولاد و استقلال اهواز در ميدان، رفاقتي با هم ندارند.

رقابتهاي انتخابي تيم ملي گلف
به صورت ادواري انجام مي شود
ايسنا: به علت تقارن برگزاري مسابقات انتخابي تيم ملي با زمان امتحانات مدارس، اين رقابتها به صورت ادواري در استانهاي فعال در اين رشته انجام مي شود.
اردوي متمركز تيم هاي ملي گلف بانوان و آقايان از روز دهم خردادماه زير نظر محمد شريف سرمربي تيم امارات كه هم اكنون مديريت تيم هاي ملي گلف كشورمان را بر عهده دارد، در مجموعه ورزشي انقلاب برگزار مي شود.
قرار بود قبل از برپايي اردو در روزهاي ۷ و ۸ خردادماه مسابقات انتخابي برگزار شود اما از آنجايي كه اكثر ورزشكاران را دختران نوجوان و جوان تشكيل مي دهند كه در آن تاريخ امتحان دارند، قرار شد هر استان، مسابقات انتخابي خود را انجام دهد و نفرات برتر را براي شركت در اردو معرفي كند.
تيم بانوان خود را براي شركت در چهارمين دوره بازيهاي اسلامي زنان كه مهرماه در تهران و تيم مردان خود را براي شركت در مسابقات آسيا و پاسفيك كه شهريورماه در ژاپن برگزار مي شود، آماده مي كنند.
همچنين اردوي بعدي تيم هاي مردان و زنان كشورمان زير نظر شريف در امارات برگزار خواهد شد.

پايگاه قهرماني دووميداني (سالن شهيد كشوري)
به فدراسيون بازگردانده مي شود
قرارداد برخي از اماكن ورزشي كه بخش خصوصي عملكرد راضي كننده اي در آنها نداشته ابطال خواهد شد.
داوودي شمسي، قائم مقام سازمان تربيت بدني و رئيس هيات مديره شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي با بيان اين كه مهندس مهرعليزاده وي را مامور كرده تا اختلافات موجود در برخي فدراسيون هاي ورزشي كه با حضور بخش خصوصي به مشكل برخورده اند را حل و فصل كند گفت: ما به شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي ابلاغ كرده ايم تا از همان ابتدا در قراردادهاي خود با بخش خصوصي قيد كند كه ميزان استفاده فدراسيون ها و سازمان تربيت بدني چقدر است. ما اين ماده را در آيين نامه اجرايي اين شركت گنجانده ايم. اما در استخرها و دووميداني، سالن شهيد كشوري وضعيت به گونه اي است كه سالن در اختيار فدراسيون ها نيست.
وي افزود: من با كفاشيان و قدمي نيز صحبت كرده ام و آنها به انجام وظيفه ضعيف بخش خصوصي در اين قسمت ها به علاوه پيست اسكي ديزين معتقدند؛ بنابراين من رسيدگي هاي لازم را انجام مي دهم، اگر لازم باشد قراردادهاي آنها را ابطال مي كنيم و نسبت به انعقاد قراردادهاي جديد اقدام خواهيم كرد.
وي افزود: ما پيش از اين چند بار تاكيد كرده بوديم كه خواسته هاي فدراسيون ها بايد در اولويت قرار گيرد، از سالن هاي مذكور نيز بازديد داشته ام؛ با اين توصيف نشستي را با رؤساي فدراسيون هاي شنا و دووميداني براي حل اين قضيه برگزار خواهم كرد.

فوتبال پيشكسوتان جام خليج فارس درورزشگاه حيدرنيا
گروه ورزشي: دومين دوره مسابقات فوتبال چهارجانبه پيشكسوتان، جام خليج فارس از امروز در ورزشگاه شهيد حيدرنيا تهران آغاز مي شود. در اين تورنمنت تيم هاي پيشكسوتان پرسپوليس، پاس، منتخب قلم و ورزش و منتخب باشگاه ايرانيان حضور دارند.
اين دور از مسابقات با هماهنگي اداره كل تربيت بدني حوزه شمال غرب تهران و تيم قلم و ورزش برگزار مي شود و پيشكسوتان مانند محمد دادكان، حسن روشن، فرشاد پيوس، عبدالرضا برزگري، حسين فركي، محمود حقيقيان، مجيد حلوايي، حسن حبيبي، فرامرز زماني، محمدزادمهر، حميد جاسميان، حميد شيرزادگان، مجيد سبزي و... حضور خواهند داشت.

رده بندي بهترين تيم هاي ملي فوتبال جهان
ايران يك پله صعود كرد
002649.jpg
براساس  جديدترين  فهرست  رده بندي  تيم هاي  ملي  فوتبال  برتر جهان  كه  روز چهارشنبه  از سوي  فدراسيون  بين المللي  فوتبال  (فيفا) منتشر شد، تيم  ملي فوتبال  ايران  همچنان  روند صعودي  خود را حفظ كرده  و با ۶۹۹ امتياز در مكان هجدهم  جهان  و بالاتر از آلمان  و دانمارك  قرار گرفت .
به  گزارش  سايت  فيفا، در ميان  تيم هاي  آسيايي ، تيم  ژاپن  با ۷۰۳ امتياز همچنان  تيم  اول  آسياست  و كره  جنوبي  بعد از ايران  در مكان  بيست  و يكم  جهان  و سوم  قاره  كهن  قرار دارد.
رده بندي  ده  تيم  آسيايي  در جدول  رده بندي  فيفا به  اين  شرح  است :

تيم هاي تيراندازي با كمان ايران
به علت نبود بودجه به كره اعزام نشدند
تيم هاي  ملي  ريكرو بانوان  و مردان  ايران  به  علت  نبود بودجه  و تامين نشدن  اعتبار به  مسابقات  تيراندازي  باكمان  جايزه  بزرگ  آسيا اعزام  نشد.
اين  مسابقات  از روز ۲۶ ارديبهشت  ماه  جاري  در كشور كره  جنوبي  آغاز شده و تا ۳۱ ارديبهشت  ماه  جاري  ادامه  خواهد داشت .
كريم  صفايي  رئيس  فدراسيون  تيراندازي  با كمان  كه  روز چهارشنبه  با خبرنگار ايرنا گفت  وگو مي كرد ضمن  تأييد اين  مطلب ، عدم  واريز بودجه  سال  ۸۴ فدراسيون  را علت  اصلي  اين  موضوع  عنوان  كرد.
وي  افزود: متاسفانه  فدراسيون  نيز موفق  به  جذب  بودجه  ارزي  و ريالي  از منابع  ديگر نشد و چاره اي  جز برهم  زدن  سفر فوق  براي  ما باقي  نماند.رئيس  فدراسيون  تير و كمان  در ادامه  يادآور شد: به منظور حفظ آمادگي  و توان  ملي پوشان ، اردوي  تيم هاي  بانوان  و مردان  تعطيل  نشده  و همچنان  داير است  و نفرات  حاضر در اردو زير نظر مربيان  مربوطه  به  تمرين  خود ادامه مي دهند.
صفايي  گفت : عدم  شركت  در مسابقه هاي  جايزه  بزرگ  آسيا سبب  شد تا شركت  در رقابتهاي  آسيايي  مالزي  و اندونزي  و يك  رويداد ورزشي  ديگر كه  در اسپانيا برگزار خواهد شد، در دستور كار قرار گيرد.

بزرگان دووميداني ايران در شيراز پيكار مي كنند
002643.jpg
ايسنا: كميته برگزاري نخستين مرحله ليگ دووميداني كشور برنامه مسابقات شيراز را اعلام كرد.
مسابقات از صبح روز پنجشنبه در دوي ۱۰ هزار متر پياده روي آغاز خواهد شد. سپس ورزشكاران رشته دهگانه در اولين رقابت در دوي ۱۰۰ متر شركت خواهند كرد و بعد دوي ۵ هزار متر برگزار مي شود.
در ادامه تا بعد از ظهر سه بخش از رقابت هاي دهگانه در ماده هاي پرش طول، پرتاب وزنه و پرش ارتفاع برگزار مي شود.
مسابقات حساس بعدازظهر در رشته پرتاب وزنه شروع خواهد شد. در اين رقابت  مهدي شاهرخي و اميد الوند حضور خواهند داشت. دوي ۱۱۰ متر با مانع نيز در همين ساعت با حضور روح الله عسگري برگزار مي شود. رقابت ۱۰۰ متر بين سقر، قائمي و ديگر نامداران اين رشته ساعت ۱۵‎/۵۰ دقيقه خواهد بود.
بعد از آن عليرضا حبيبي و ابوالحسني با ساير پرش طولي ها و ايوب آرخي و يعقوب آرخي با مدعيان پرتاب نيزه به رقابت خواهند پرداخت.
مسابقات دوي ۱۵۰۰ متر ساعت ۱۶‎/۱۵ دقيقه برگزار مي شود و در دوي ۴۰۰ متر احسان مهاجر شجاعي، محمد عاكفيان و ادوارد مانگاسار با ساير دونده ها در ساعت ۱۶‎/۴۰ دقيقه به رقابت مي پردازند. مسابقات پرش ارتفاع ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد و دوي ۱۰۰ در ۴ متر امدادي ساعت ۱۷‎/۱۵ دقيقه شروع خواهد شد. آخرين مرحله دهگانه نيز در دوي ۴۰۰ متر ساعت ۱۷‎/۴۵ دقيقه برگزار مي شود.
دومين روز مسابقات نيز از روز جمعه در دوي ۱۱۰ متر با مانع دهگانه برگزار مي شود. دوي ۱۰ هزار متر ساعت ۸‎/۳۰ برگزار مي شود. ساعت ۸‎/۳۰ دقيقه ورزشكاران دهگانه در ماده پرتاب ديسك با يكديگر به رقابت مي پردازند. ساعت ۱۰ صبح مسابقه پرتاب چكش برگزار مي شود كه رضا مقدم و كاوه موسوي از جمله مدعيان اين ماده هستند. ورزشكاران رشته دهگانه اين بار در ساعت ۱۰‎/۱۵ و در هشتمين رقابت خود در ماده پرش با نيزه مسابقه خواهند داد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |