پنجشنبه ۲ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۰ - Jun 23, 2005
۱۰ مورد نقص در پرونده يك محكوم به اعدام
000501.jpg
گروه حوادث: حكم قصاص نفس (اعدام) زني كه همسر صيغه اي خود را به قتل رسانده بود، با ده مورد نقص در تحقيقات، نقض شد.
به گزارش خبرنگار ما، عبدالصمد خرمشاهي _ وكيل پايه يك دادگستري ضمن اعلام اين خبر گفت: پرونده
فاطمه _ ح، زني كه در سال ۷۹ متهم به قتل همسر صيغه ايش شده پس از صدور دو بار حكم قصاص مجدداً نقض شد. اين پرونده كه چند ماه قبل با دستور آيت الله شاهرودي به خاطر بررسي ايرادات اساسي در پرونده به يكي از شعب ديوان عالي كشور در قم رفته بود تحت بررسي قرار گرفت و قضات اين شعبه با اشاره به ايرادات اساسي بر آراي صادره استنتاج كردند كه احكام صادره برخلاف قانون اساسي قانون آئين دادرسي كيفري و قانون مجازات اسلامي است. مجموعه محتويات پرونده حاكي از آن است كه دفاعيات فاطمه موجه بوده و مطابق ماده ۶۱ قانون مجازات اسلامي در دفاع از دخترش مرتكب قتل عمدي همسر صيغه ايش شده است كه از دلايل اصلي رد مجرم محسوب مي شود.
خرمشاهي ادامه داد: دادگاه بدوي توجهي به اين موارد نكرده و با توجه به نكات عديده اي كه مي توان به عنوان نقض شكلي در پرونده به آن اشاره كرد، با توجه به اينكه به دفاعيات فاطمه توجهي نشده، دادنامه صادره نقض و جهت رسيدگي مجدد به شعبه ۲۳ ديوان عالي كشور ارجاع شده است.
شعبه مربوطه ده مورد نقض بر روي پرونده گرفته است كه از موارد مهم آن عدم توجه دادگاه بدوي و صادر كننده حكم به بحث دفاع مشروع است كه استدلالي در جهت رد ادعاي فاطمه كه در جهت دفاع از دخترش بوده، نشده است و كلاً به عدم تحقيقات جامع و كامل يكي از عوامل عمده نقض دادنامه است.
وكيل فاطمه افزود: نهايتاً دادنامه موصوف قابليت نقض داشته است كه اميدوارم با توجه به مطالبي كه در لايحه تقديمي به شعبه مزبور تقديم مي كنم كليه مدارك و دلايل و مطالبي را كه در جهت صحت ادعاي موكلم است بيان كنم. ضمن اينكه با توجه به موارد نقصي كه مستقلاً از سوي يكي از قضات دادگاه تجديد نظر بيان شده جاي اميدواري است كه دادنامه كلاً نقض و جهت رسيدگي مجدد و رفع نواقص گرفته شده به دادگاه هم عرض ارجاع شود.
خرمشاهي در پايان گفت: مواردي از نقص تحقيقات عبارت است از نقص در بازجويي ها، عدم بررسي سوابق اخلاقي و فعاليت هاي مقتول كه از سوي دادگاه درخواست شده و تحقيقات صورت نگرفته است و از همه مهمتر بحث دفاع مشروع كه يكي از علل موجه جرم است و در دادگاه مورد توجه قرار نگرفته است.
همچنين عبدالصمد خرمشاهي در پايان بيان كرد: در مورد پرونده كبري رحمانپور قرار است ۲۷ تير ماه جلسه حل اختلاف تشكيل شود و اميدوارم با مساعي به عمل آمده بالاخره موجبات رضايت شكات در اين پرونده نيز فراهم شود.
اين گزارش حاكي است، پرونده فاطمه _ ح زماني براي آيت الله شاهرودي فرستاده شد كه نامه دختر اين زن يك هفته قبل از اعدام وي در روزنامه همشهري به چاپ رسيد. پس از اين اتفاق رئيس قوه قضائيه ساعتي قبل از اجراي حكم قصاص، اجراي آن را متوقف كرد و دستور بررسي و تحقيق مجدد بر روي پرونده را صادر كرد.

عامل اصلي قتل مهندس جوان در آستانه مرگ قرار گرفت
گروه حوادث: زني كه با برقراري رابطه نامشروع با مردي، وي را با همدستي همسرش به قتل رسانده بود، با تأييد حكم اعدام در آستانه مرگ قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار ويژه پليس جنايي اصفهان قرار گرفت كه در تاريخ۱۸ فروردين ماه سال ۷۷ ساعت ۹ شب طي تماس تلفني ساكنان واحد آپارتماني در يكي از خيابان هاي اصلي شهر اصفهان، وقوع يك جنايت كشف شد.
مأموران انتظامي كه به خاطر بوي تعفن شديد به ساختمان آپارتمان مورد نظر رفته بودند، با دستور بازپرس ويژه قتل اقدام به بازكردن واحدي كردند كه احتمال مي دادند، بوي تعفن شديد از آن جا باشد.
بعد از باز كردن در خانه، مأموران در تجسس هاي مقدماتي خود با جسد مرد ۳۵ ساله اي كه دست و پايش با طناب حوله اي بسته شده بود و سرش را در يك نايلون پلاستيكي كه دور آن طناب سبزرنگ پيچيده شده بود، مواجه شدند.
كارآگاهان در ادامه بررسي هاي خود از صحنه كشف جسد دريافتند كه عامل يا عاملان جنايت براي اينكه مرد جوان خفه شود اين كار را كرده اند ضمن اينكه در تحقيقات بعدي مشخص شد كه ظاهراً خانه مسكوني متعلق به مرد مجردي است و فرد ديگري به جز مقتول كه هويت او به نام حميد.ك آشكار شد، در آن خانه زندگي نمي كند.
با اعلام گزارش و حضور پليس جنايي اصفهان و بازپرس ويژه قتل، بازرسي از محل آغاز شد.
مأموران با يك ظرف نيمه خورده غذا كه در آن دو عدد فيلتر سيگار به چشم مي خورد روبه رو شدند و احتمال دادند عامل يا عاملان جنايت ضمن آشنايي قبلي با مقتول، از سيگار نيز استفاده مي كنند. بنابراين مأموران پس ازرؤيت شواهد جسد بي جان حميد را براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال دادند و پرونده اي در اين زمينه تشكيل شد و پس از انتقال آن به شعبه ۹ دادگاه عمومي اصفهان تحقيقات گسترده براي شناسايي عامل يا عاملان جنايت آغاز شد. كارآگاهان جنايي در بررسي هاي نخستين خود متوجه شدند كه مقتول به صورت مجردي زندگي مي كرده و افراد زيادي به خانه اش در حال رفت و آمد بوده اند. آنان دريافتند كه حميد از سال ۶۸ تا زمان فوت، با زني به نام رويا ارتباط داشته است.
در اين رابطه، رؤيا كه در آن زمان
۱۸ساله بوده شناسايي شد و معلوم گرديد كه وي به مدت ۶ ماه است كه ازدواج كرده و هم اكنون با شوهرش به نام «محمد.م» در چابهار در حال زندگي است.
در ادامه تحقيقات مشخص شد كه در ايام نوروز رويا به اتفاق همسرش براي گذراندن تعطيلات به اصفهان آمده و به خانه پدرش رفته اند. بنابراين خانواده رويا در اصفهان شناسايي و در بازجويي از پدر رويا مشخص شد كه سيگار مي كشد.
همين موضوع شك مأموران را براي اطلاع از وقوع قتل به يقين تبديل كرد و رويا و همسرش با نيابت قضايي و دستور قاضي پرونده در چابهار دستگير شدند.
ماموران با انجام يكسري تحقيقات كارشناسانه از همسر رويا متوجه شدند كه هر دو آنها در قتل دست دارند. به اين ترتيب محمد در بازجويي ها لب به اعتراف گشود و عنوان كرد: بعد از اينكه من با رويا ازدواج كردم متوجه شدم كه مردي برايش ايجاد مزاحمت مي كند وقتي علت را خواستار شدم، رويا به ارتباطش با مقتول قبل از ازدواج اشاره كرد. يك روز به قصد آرايشگاه از خانه خارج شد وقتي بازگشت متوجه كبودي در صورتش شدم وقتي موضوع را جويا شدم عنوان كرد آثار مربوط به درگيري تعدادي از زن ها در آرايشگاه بوده است. پس از بررسي بيشتر همسر رويا مشخص شد كه مردي به نام «حميد.ك» كه قبلاً از دوستان و كارفرمايان شركت رويا بوده براي وي ايجاد مزاحمت كرده و در يك درگيري قصد آزار و اذيت او را داشته كه باعث زخمي شدن وي شده كه پس از مطرح شدن موضوع از طريق رويا شوهرش تصميم گرفت كه با حميد برخورد كند.
اين گزارش حاكي است، رويا زماني كه مطمئن شد همسرش چنين قصدي را دارد يك روز قبل از حادثه در اصفهان به خانه حميد رفت. او هر چه زنگ زد، حميد در را بر رويش باز نكرد. رويا از ديوار بالا رفت و پس از وارد شدن به خانه حميد از او خواست تا وسايل شخصي اش را به وي برگرداند اما حميد از اين كار جلوگيري كرد و از رويا خواست تا روز بعد براي گرفتن وسايلش به خانه وي برود.
رويا آن شب را در مسافرخانه گذراند و فرداي آن روز به همراه همسرش (محمد) به خانه مقتول رفت كه منجر به درگيري و قتل محمد شد.
طبق اظهارات رويا در پرونده، از محمد خواسته تا با حميد درگير نشود اما به محض ورود، محمد به تندخويي پرداخته و دليل آزار و اذيت وي را جويا شده است. حميد در پاسخ به او ضمن عذرخواهي گفته در آن لحظه نفهميدم چكار مي كنم. رويا در ادامه گفته بود: فضا مقداري آرام شده بود براي گرفتن سيگار و بيسكويت از خانه بيرون رفتم. وقتي برگشتم ديدم محمد و حميد با يكديگر درگير شده اند. در يك لحظه محمد با يك ضربه فني به پاي حميد او را به داخل وان حمام انداخت. من چاقو برداشتم.
ولي نه من و نه محمد نتوانستيم او را با چاقو بكشيم، ضمن اينكه قصد مثله كردن او را هم داشتيم در حالي كه حميد در وان آب دست و پا ميزد ناگهان چشمم به كروات روي جالباسي افتاد.
كروات را برداشتم و هر دو دورگردن حميد پيچانديم و دوتايي مي كشيديم تا اينكه پاره شد من سريع بند حوله حمام حميد را كه به رنگ صورتي بود برداشتم و دستان وي را از پشت سربستم از قبل داخل كمد مقداري طناب ديده بودم طناب سبز رنگي را آوردم و مجدداً دوتايي او را خفه كرديم. سپس يك نايلون آوردم و سرش را داخل آن گذاشتيم.
محمد براي اينكه صحنه قتل بيشتر به سرقت شباهت داشته باشد مقداري از لوازم خانه اش را برداشت. سپس سريع از خانه خارج شديم و به سمت چابهار حركت كرديم.
برپايه اين گزارش، با تكميل تحقيقات و اعترافات صريح زوج جوان، آنها در شعبه ۹ دادگاه عمومي محاكمه شدند و از سوي قاضي پرونده هر دو به اتهام مشاركت در قتل عمدي به قصاص نفس (اعدام) و به خاطر رابطه نامشروع به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محكوم شدند. با تأييد حكم از سوي ديوان عالي كشور، قرار است رويا در تاريخ ۴ تير ماه امسال به دار مجازات آويخته شود. به اين ترتيب شمارش معكوس براي عاملان اين جنايت آغاز شد.

حبس براي جعل عنوان دولتي
گروه حوادث:مردي كه با جعل عنوان سرداري، نماينده بيت رهبري، نماينده بنياد مستضعفان و رئيس ستاد جهيزيه رهبري اقدام به كلاهبرداري كرده بود، از سوي شعبه ۳۹ دادگاه تجديدنظر محكوم شد.به گزارش خبرنگار ما، متهم پرونده كه محمد (۳۷ ساله) نام دارد، با شكايت هفت نفر مبني بر جعل عنوان و كلاهبرداري تحت تعقيب پليس قرار گرفت. اين مرد كه خود را سردار معرفي مي كرد پس از آشنايي با افراد مختلف و جلب رضايت و اعتماد آنها، به بهانه تهيه جهيزيه، از شاكيان مبالغ هنگفتي را دريافت مي كرد و متواري مي شد.با طرح شكايت، شكات دادگاه بدوي اين مرد را به اتهام جعل عنوان به ۲ سال زندان، رد مال و پرداخت جريمه به صندوق دولت محكوم كرد. پرونده پس از ارجاع به شعبه ۳۹ دادگاه تجديد نظر و بررسي بر روي آن مورد تأييد قرار گرفت و پس از ارجاع به اجراي احكام قابل اجراست.

نظر قضايي حادثه ورزشگاه آزادي صادر شد
گروه حوادث: دادسراي ويژه جرايم پزشكي نظر متهمان پرونده حادثه ورزشگاه آزادي را صادر كرد.
با پايان يافتن دادرسي پرونده مرگ ۷ نفر از تماشاچيان ورزشگاه آزادي در جريان بازي فوتبال تيم ملي ايران و ژاپن در ماه هاي گذشته، بازپرسي شعبه اول دادسراي جرايم پزشكي طبق راي قضايي خود، مديران ورزشگاه آزادي و مسوولان نيروي انتظامي در جريان اين بازي را به پرداخت و جبران خسارات جاني و مادي اين حادثه محكوم كرد.
طبق رأيي كه دادسرا صادر كرده مديران ورزشگاه و نيروي انتظامي در اين حادثه بايد هر كدام مسووليت جبران نيمي از خسارات وارده را به فوت شدگان و مصدومان برعهده بگيرند.
اين حكم با نظر موافق داديار اظهار نظر به تاييد دادستاني رسيده است. اين قرار مجرميت با تاييد دادستاني به دادگاه كيفري ارجاع خواهد شد.

شرور منطقه غياثي در دام پليس
گروه حوادث: يكي از اراذل و اوباش منطقه غياثي كه قصد داشت به ماموران حمله كند با مشاهده پليس دستگير شد. ساعت ۱۹ و ۴۵ دقيقه روز گذشته ماموران كلانتري ۱۱۴ غياثي مشغول گشت زدن در خيابان جهان پناه بودند كه ناگهان يك موتورسوار را كه از اراذل و اوباش منطقه است و در تهيه و توزيع مواد مخدر فعاليت دارد، مشاهده كردند.ماموران به او فرمان ايست دادند اما اين فرد به هويت حميد به فرمان پليس توجه نكرد و با قمه به سمت ماموران حمله ور شد و يكي از ماموران را از ناحيه دست مصدوم كرد كه به ناچار ماموران پليس با استفاده از قانون به كارگيري سلاح پس از شليك يك تيرهوايي، پاي راست او را نشانه گرفتند.
متهم پس از اينكه از ناحيه پاي راستش مصدوم شد نيز باز هم به ماموران حمله كرد اما عوامل كلانتري پاي چپ او را هم مورد هدف گلوله قرار دادند.گفتني است، اين متهم بلافاصله توسط پليس براي مداوا به بيمارستان انتقال يافت.

با هوشياري مأموران كلانتري ۱۳۶ فرجام
شكايت شاكي دروغ بود
گروه حوادث:مردي كه مدعي بود از گاوصندوق شركتش پول به سرقت رفته، با تحقيق پليس مشخص شد، ادعايش كذب است.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ (فاتب)، چندي قبل صاحب يك شركت با مراجعه به كلانتري ۱۳۶ فرجام مدعي شد كه از گاوصندوق شركتش مبلغ يك ميليون تومان به سرقت رفته است.
پس از ارسال پرونده به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران، شاكي تحت بازجويي قرار گرفت و در اظهاراتش گفت: در اين خصوص به فردي به نام «مجيد» مظنون هستم. به اين ترتيب، مجيد تحت شناسايي قرار گرفت و دستگير شد. وي در نخستين بازجويي ها منكر هرگونه سرقتي شد و مأموران در بازپرسي مجدد از شاكي پرونده متوجه يك تسويه حساب شخصي از سوي وي شدند. مأموران پس از اين كه مطمئن شدند ادعاي شاكي كذب است، وي را بازداشت كردند و پرونده را براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي دادند.

پيكر شهيد قاسمي تشييع شد
000498.jpg
پليس: پيكر شهيد سرهنگ قاسمي، معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي اسلامشهر، صبح ديروز تشييع شد.
ساعت ۹ صبح ديروز، پيكر شهيد سرهنگ تقي قاسمي معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي اسلامشهر كه در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا( س)، براي نجات جان جوان ۲۱ ساله اي كه ازسوي سارقان مسلح گروگان گرفته شده بود، خود را فدا كرده و به درجه رفيع شهادت نايل آمد، در اين شهرستان تشييع شد.
سردار زارعي فرمانده انتظامي استان تهران درتشريح جزييات اين حادثه گفت: مقارن ساعت ۳۰/۱۲ دقيقه روز دوشنبه اكيپ ويژه اي از پرسنل معاونت آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان سنندج با در دست داشتن نيابت قضايي از شعبه ۱۰۳ جزايي دادگستري سنندج در خصوص دستگيري متهمان مسلح فراري با اسامي اكبر و اسماعيل .م به اتهام سرقت هاي متعدد مسلحانه و فرار از زندان ساكن در شهرك واوان به انضمام دستور داديار شعبه نيابت قضايي دادگستري اسلامشهر به معاونت آگاهي شهرستان اقدامات اوليه انجام گرفت.
فرمانده انتظامي استان تهران افزود: با تلاش و همكاري مامورين آگاهي ما در اسلامشهر تلفن هاي مدنظر مامورين سنندج احصاء شد و عمليات عملا با هماهنگي مراجع محترم قضايي توسط مامورين آگاهي و كلانتري محل آغاز شد. با تحقيقات غيرمحسوس رده هاي انتظامي مذكور از اهالي محل و همكاري مردم دو خانه شبيه به هم شناسايي شدند و پس از مطلع كردن صاحب خانه و محرز شدن اينكه متهمين در خانه مذكور حضور دارند، عمليات پليسي آغاز و متهمان اقدام به فرار از منزل فوق مي كنند.
فرمانده انتظامي استان تهران اضافه مي كند: در اولين دقايق بروز اين حادثه هماهنگي لازم براي به كار گيري افسران زبده در اين گونه ماموريت ها به عمل آمد و شخص شهيد سرهنگ تقي قاسمي كه از افسران زبده و معاون هماهنگ كننده فرماندهي شهرستان بود به همراه اكيپي عملا وارد عمليات شده و مسئوليت آن را به عهده مي گيرد.
فرمانده انتظامي تهران در ادامه افزود: شهيد قاسمي به همراه اكيپي از يگان امداد اقدام به بازرسي خانه به خانه فاز يك واوان نمود و پس از بازرسي موفق مي شود منزلي را در همان محدوده شناسايي و وارد منزل شوند كه متهم اسماعيل مرادي با درگيري مسلحانه توسط مامورين و اهالي ناظر به عمليات پليس دستگير مي شود.
سردار زارعي در ادامه گفت: با دستگيري اسماعيل و اعتراف وي مبني بر اينكه اكبر در منزل پلاك ۲۷ پنهان شده، پليس به مردم محل هوشياري هاي لازم را در خصوص مخفي شدن متهم مذكور داده تا هوشياري لازم را داشته باشند.
سرهنگ شهيد قاسمي به همراه چند تن از مامورين همراه، پشت بام و و دور تا دور خانه متهم مخفي شده را محاصره كرده و خود با گشودن درب وارد خانه مي شود و متعاقب وي تعدادي از ماموران همراه شروع به بازرسي از اتاق هاي خانه مي كنند، اما متهم ديده نمي شود.
با بررسي هاي مجدد سرهنگ قاسمي متوجه اتاقي در ضلع شرقي ساختمان مي شود و با احتياط لازم به طرف درب اتاق كه نيمه باز بود مي رود كه ناگهان متهم اكبر مسلح به سلاح كلت كمري اتوماتيك، در حالي كه يكي از اعضاي خانه را به گروگان گرفته بود به سرهنگ قاسمي حمله كرده و به وي شليك مي كند كه گلوله به گردن سرهنگ قاسمي اصابت مي كند.سردار زارعي در ادامه افزود: نكته مهم و اساسي اين حادثه تلخ كه بايد به آن اشاره كنيم اين بود كه شهيد قاسمي درحالي كه مي توانست متهم را از پاي درآورد اما از آنجايي كه جوان ۲۱ ساله خانواده بعنوان گروگان در اختيار متهم بود و احتمال اين كه خداي ناكرده گروگان نيز دچار حادثه شود، جان خود را فدا كرد و شهادت را پذيرفت.
متهم پس از شليك به سرهنگ شهيد قاسمي بلافاصله دستگير و از وي يك كلت كمري اتوماتيك با كاليبر ۳۵/۶ كشف و ضبط گرديد و سرهنگ قاسمي كه بلافاصله به بيمارستان اعزام شد، عليرغم تلاش همه پزشكان بيمارستان اميديه اسلامشهر،جان به جان آفرين تسليم كرد.

قاتل فراري خود را حلق آويز كرد
گروه حوادث:جسد حلق آويز شده فرد معتادي كه پس از سرقت از مغازه اي در شيراز در پي يك درگيري صاحب مغازه را به قتل رسانده بود ساعاتي بعد توسط پليس كشف شد.
ساعت ۱۳ روز ۱۲ خردادماه سال جاري در پي تماس با مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ شهرستان شيراز، پليس در جريان يك درگيري در خيابان انوري اين شهرستان قرار گرفت.
دقايقي بعد اكيپي از ماموران كلانتري ۱۱ زند خود را به محل درگيري رساندند اما قبل از حضور آنان نزاع خاتمه يافته بود.
پليس پس از انجام تحقيقات لازم از شاهدان حادثه دريافت كه در جريان اين درگيري فردي به نام مهدي- ر ۲۲ ساله با ضربات چاقو فرد ناشناس ديگري از ناحيه گردن زخمي و پس از انتقال به بيمارستان فوت كرده است.
در ادامه تحقيقات براي روشن شدن علت اين نزاع پليس همچنين دريافت، قاتل به قصد سرقت وارد مغازه مقتول مهدي شده و پس از سرقت مبلغي وجه نقد از مغازه متواري مي شود و مقتول نيز به جهت دستگيري به تعقيب سارق مي پردازد.
در ادامه اين تعقيب و گريز مهدي موفق به دام انداختن سارق مي شود و بين آن دو درگيري رخ مي دهد كه سارق پس از به قتل رساندن مالباخته از محل متواري مي شود.
اين گزارش مي افزايد، ساعاتي بعد يعني ساعت ۱۸ و ۴۵ دقيقه همان روز به ماموران اطلاع داده مي شود كه شخص معتادي پس از خودزني خود را حلق آويز كرده است.
ماموران پليس پس از رسيدن به محل و كشف جنازه، با توجه به مشخصات ظاهري مقتول كه شاهدان حادثه در اختيار پليس قرار داده بودند، بررسي هاي لازم را براي روشن شدن هويت جسد آغاز كردند. آنها دريافتند، جسد متعلق به قاتل فراري است كه ساعاتي پيش در يك نزاع صاحب مغازه را به قتل رسانده بود.گفتني است، جسد اين قاتل ۲۹ ساله به نام حسن علي - ن به پزشكي قانوني منتقل شد.

پايان آدم ربايي ۵۱ روزه
000504.jpg
گروه حوادث: تحقيقات پليسي براي كشف راز غيبت ۵۱ روزه يك زن و فرزندانش آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار ما، مأموران پليس عصر روز سه شنبه طي يك عمليات هماهنگ منزلي را واقع در شهرستان بابلسر تحت محاصره قرار داده و سپس اقدام به دستگيري افراد حاضر در آن خانه كردند.
دستگير شدگان شامل يك مرد جوان و زني با دو فرزندش بودند.
معصومه ۲۵ ساله كه با ديدن پليس خود را نجات يافته مي ديد در جريان تحقيقات اوليه به پليس مدعي شد: «۵۱ روز پيش همراه دو فرزندم از خانه خود واقع در شهر تهران خارج شدم و به منزل زن همسايه كه از اقواممان نيز بود رفتم، برادر آن زن به نام محسن كه معتاد به مواد مخدر بوده و داراي سابقه كيفري نيز است در خانه خواهرش حضور داشت. مشغول گفت  وگو با زن صاحب خانه بودم كه ناگهان يك جسم سفت بر سرم كوبيده شد و از هوش رفتم وقتي به خود آمدم كه سوار خودرو محسن بودم و فرزندانم نيز با تهديد وي در صندلي عقب خودرو قرار داشتند. محسن ما را به بابلسر انتقال داد. در طول ۵۱ روز هر روز مورد آزار و اذيت محسن قرار مي گرفتم و فرزندانم نيز توسط اين مرد شكنجه مي شدند. محسن با سيگار بدن پسر كوچكم را مي سوزاند و مرا تهديد مي كرد اگر در نبود او در خانه، به پليس خبر بدهم، فرزندانم را خواهد كشت.»
اين زن در ادامه گفت: «محسن هر بار كه از خانه خارج مي شد فرزند كوچكم را با خود مي برد تا مبادا پليس را خبر كنم زيرا به من گفته بود كه اگر چنين عملي را انجام دهد پسرم را مي كشد. ۵۰ روز اين گونه تحمل كردم ولي در نهايت يك روز كه محسن از خانه خارج شده بود به سوي خانه همسايه رفتم و به زن همسايه گفتم كه من و فرزندانم اسير اين مرد هستيم و از او خواستم با منزل خواهرم در تهران تماس بگيرد. بدين ترتيب پليس باخبر شد و ما را نجات داد.»
پسر بزرگتر معصومه كه ۷ سال سن دارد در جريان تحقيقات به پليس گفت: «محسن با خوراندن قرص مرا بيهوش مي كرد و من نمي دانم كه در زماني كه من خواب بودم چه بر سر برادر كوچكترم مي آمد ولي هر صبح مي ديدم كه قسمتي از بدنش با سيگار سوخته شده است.» محسن و معصومه در حال حاضر تحت بازجويي هستند و فرزندان معصومه به پدرشان تحويل داده شده است.
بررسي بيشتر در خصوص اين پرونده زير نظر بازپرس شهرياري ادامه خواهد يافت تا واقعيت ماجرا كشف شود.

حادثه در جهان
تلاش براي نجات جان قاتل سه نفر
آسوشيتدپرس:  دونالد فل از كلاس سوم دبستان مصرف مشروبات الكلي را آغاز كرد. چند ماه بعد براي اولين بار كوكائين را امتحان كرده و به آن معتاد شد. ده ساله بود كه پدرش او را ترك كرد و سه سال پس از اين ماجرا مادرش نيز ترجيح داد او را رها كند و به سراغ زندگي خود برود.
روانپزشكي كه دونالد را در زندان مورد معاينه قرار داد، اعلام كرده است كه مغز وي به دنبال مصرف مشروبات الكلي به شدت فاسد شده است و توانايي تشخيص خوب از بد را ندارد. وكيل مدافع وي نيز اميدوار است كه بتواند با استناد به گذشته دونالد و اتهام قتلي كه اكنون او را تهديد مي كند، موفق شود مجازات كمتري را براي وي دريافت كند. قرار است اولين جلسه رسمي رسيدگي به اتهامات وي هفته آينده تشكيل شود. پرونده وي در دادگاه برلينگتون رسيدگي خواهد شد.
اين اولين بار در چهل سال گذشته است كه فردي در اين شهر با امكان دريافت حكم اعدام روبه رو مي شود. در ورموت مجازات اعدام وجود ندارد. البته دادگاه وي در نيويورك برگزار خواهد شد، چرا كه وي قرباني خود را از منزلش در ورموت ربوده و سپس او را در نيويورك به قتل رسانده است. دونالد ۲۵ ساله در حال حاضر، با اتهام قتل عمد تري كينگ ۵۳ ساله در سال ۲۰۰۰ روبه رو است. دادستان پرونده اعتقاد دارد كه دونالد به كمك همدست خود ابتدا مادر و دوست مادرش را به قتل رسانده و سپس اقدام به قتل  تري كرده است.تري زماني كه براي خريد به سوپرماركت رفته بود ربوده شد. وي در نيويورك پس از آن كه چندين بار از سوي دونالد مورد تعرض وحشيانه  قرار گرفت، به قتل رسيد. پليس نيويورك دونالد و همدست وي روبرت لي را سه روز پس از اين حادثه بازداشت كرد. در سال ۲۰۰۲ دادستان پرونده اعلام كرد كه حاضر است در ازاي اعتراف صريح دونالد به قتل، با او توافق كرده و او را به حبس ابد بدون آزادي مشروط محكوم كند. البته با وجود آن كه دونالد نيز با اين توافق موافق بود باز هم به دليل اصرار دادگاه عالي براي صدور حكم اعدام، اين توافق انجام نگرفت.
اعضاي خانواده تري از سرسخت ترين افرادي هستند كه موافق صدور حكم اعدام براي متهم هستند. برخي از اين افراد حتي براي روز دادگاه، مرخصي گرفته اند تا بتوانند در دادگاه حضور يافته و اعضاي هيأت منصفه را ترغيب به صدور حكم اعدام كنند.
يكي از اعضاي خانواده وي در اين خصوص گفت: او يك جنايتكار بالفطره است كه در كمتر از ۸ ساعت سه نفر را به قتل رسانده است. در صورتي كه وي را به اعدام محكوم نكنيم، پس چه كسي مستحق اين مجازات خواهد بود.پرونده دونالد در حال حاضر به دليل وسعت آن زير نظر دادگاه عالي بررسي مي شود. در سال ۲۰۰۲ يكي از حقوق دانهاي درگير در اين پرونده اعلام كرد كه صدور حكم اعدام براي دونالد غيرقانوني است.در ورمون از سال ۱۹۵۴ تاكنون هيچ متهمي اعدام نشده است. در سال ۱۹۵۷ نيز يك متهم به اعدام محكوم شد اما اين حكم هرگز اجرا نشد.هيأت منصفه از دو جنبه جرم وي را مورد بررسي قرار داد.اولين زمينه در خصوص گناهكار بودن يا بي گناه بودن دونالد است. در صورتي كه هيأت منصفه وي را گناهكار تشخيص دهد در آن صورت مي توان در خصوص مجازات وي كه اعدام يا حبس ابد است، تصميم گيري كرد. همدست دونالد در سال ۲۰۰۱ با حلق آويز كردن خود، خودكشي كرد.

دادگاهي جديد رو در روي محكوم به اعدام
ام اس ان: دادگاه عالي ايالت واشنگتن اعلام كرد كه قصد دارد براي دومين بار متوالي، دادگاه تجديد نظر به حكم متهمي را كه محكوم به اعدام است برگزار كند. علت اين امر ناتواني وكيل مدافع در اثبات جنون  متهم هنگام ارتكاب قتل، عنوان شده است.
متهم هنگام ارتكاب قتل در سال ۱۹۸۸ تنها ۱۷ سال سن داشته است.
اعضاي هيأت منصفه با پنج رأي موافق و چهار رأي مخالف اعلام كردند كه با تشكيل دادگاه مجدد موافق هستند. رونالد رام فيل متهم است كه در سال ۱۹۸۸ منزل قرباني ۵۴ ساله خود را به آتش كشيده است. البته وي پيش از اين كار اموال وي را به سرقت برده و او را به قتل رسانده بود.
اين دومين بار در طول يك هفته گذشته است كه هيأ ت منصفه با تشكيل دادگاه تجديد نظر موافقت مي كنند.دادگاه عالي اعلام كرده است كه وكيل مدافع متهم نتوانسته است مدارك لازم مبني بر جنون متهم را حين ارتكاب قتل ثابت كند.
سه شير، فرشته نجات دختر اتيوپيايي شدند
سي. ان. ان: دختر ۱۲ ساله اي كه چند روز پيش توسط عده اي ربوده شده و مورد آزار و اذيت قرار گرفته بود، به وسيله سه شير وحشي نجات يافت.
اين دختر چند روز پيش به وسيله چند مرد ربوده شد. هريك از آنها قصد داشتند با توسل به زور و كتك با او ازدواج كنند و چند روزي او را به شدت مورد آزار و اذيت و ضرب و شتم قرار دادند تا اينكه سه شير وحشي، فرشته نجات او شدند.
پليس اتيوپي در اين باره گفت: شيرها نيم ساعت زودتر از ما، دختر را پيدا كرده بودند. آنها با دور كردن او، حمله به ربايندگان و گاز گرفتن آنها جان دختر را حفظ كردند.خانواده اين دختر ضمن اينكه نجات او را معجزه خواندند گفتند: همه مي دانند كه شير، حيواني وحشي است و جز خوي درندگي، انتظار ديگري از آن نمي رود اما آنها نه تنها به دختر ما حمله نكردند بلكه از او دفاع كردند. پس آيا اين واقعه چيزي غير از معجزه است؟كارشناسان، علت اين رفتار شيرها را در صداي گريه دختربچه دانستند، به نظر آنها صداي گريه او مانند صداي ميوميوي گربه سانان است و همين صدا شيرها را از خوردن او بازداشته است.
پليس اتيوپي در ادامه افزود: تاكنون چهار نفر از هفت رباينده اين دختر را دستگير كرده ايم و جستجوها براي به دام انداختن سه نفر ديگر ادامه دارد.
داماد رومانيايي طي ۲۴ ساعت دو بار ازدواج كرد
آنانوا: سرما خوردگي نوعروس رومانيايي باعث شد داماد، جشن ازدواج خود را با عروس ديگري به شادي بنشيند.
آي لي فلوريسيكا ۲۹ ساله در حالي كه ميهمانان را دعوت كرده و تمام تداركات جشن عروسي را مهيا كرده بود ناگهان نامزدش سرما مي خورد و او ترجيح مي دهد براي به هم نخوردن جشن، همسر ديگري برگزيند! او براي خواستگاري دومش نزد دختري مي رود كه از سالها پيش او را مي شناخت اما او حاضر به ازدواج نمي شود تا اين كه پس از اصرار ۲۴ ساعته او دختر راضي مي شود.
خويشاوندان فلوريسيكا و ميهمانان كه ازماجرا بي اطلاع بودند، با تعجب داماد را مي بينند كه با عروس ديگري در حال قدم زدن است.
عموي داماد در اين باره گفت: فكر مي كردم با اين كار برادرزاده ام جشن به تلخي تبديل شود اما خوشبختانه اتفاقي نيفتاد و اين يكي از بهترين عروسي هايي بود كه تاكنون ديدم!

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |