پنجشنبه ۲ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۳۰ - Jun 23, 2005
واليبال ايران يك گام تا جام جهاني
000525.jpg
000564.jpg
تيم ملي واليبال ايران با پيروزي در مقابل استراليا دريچه هاي صعود به جام جهاني را به روي خود گشود. ايران روز گذشته بزرگترين مدعي را از پيش رو برداشت. پيروزي ايران در سه گيم متوالي، نشان از قدرت بازيكنان ما و درايت پارك كي ون داشت، كه با شناخت كامل از حريف موفق شد با سرعت زياد حريف بلندقامت خود را شكست دهد. قطر ديگر تيم گروه ما بر ازبكستان غلبه كرد. حالا راه ايران براي سومين بار در جام جهاني هموار شد.
علي شاكري: پيروزي تيم ملي واليبال ايران بر استراليا، يك اتفاق بزرگ در ورزش ماست. اين پيروزي در رشته اي كه روند سريع دلپذير و خوشايندي داشته، نويد روزهاي بهتري را براي واليبال مي دهد. صعود به جام جهاني واليبال براي سومين بار اتفاق مي افتد. حالا واليبال نيز چون فوتبال براي سومين بار به اين افتخار مي رسد. اين پيروزي نشانه نسل پرانرژي و جوان جامعه ماست كه راههاي رسيدن به موفقيت را در رشته هاي مختلف مي يابد و دسترسي به آنرا آسان مي كند. تيم ملي واليبال در سايه برتري هاي تاكتيكي كه با هوشمندي پارك كي ون شكل گرفته و خلاقيت هاي تك تك بازيكنان ما بدست آمد.
عبور از سد استراليا در اولين گام يعني رفتن مستقيم به جام جهاني. زمانيكه در ست اول ايران با حمايت تماشاگران خود بر استراليا غلبه كرد، رايحه پيروزي در سالن پخش شد و تيم ما دريچه رفتن به جام جهاني را گشود.
تيم ملي واليبال ايران با مغلوب كردن استراليا جدي ترين حريف خود در واليبال انتخابي قهرماني جهان ۲۰۰۶ ژاپن در گروه F آسيا راه صعودش را هموار ساخت. تيم ملي ايران ديروز با حمايت پرشور تماشاگران در شروعي توفاني آنچنان ظاهر شد كه آسمانخراش هاي استراليا در همان پايان گيم اول دست ها را به علامت تسليم بالا بردند. تيم پرستاره استراليا با ستارگاني چون هاردي، هاوارد، يونگ، وان بست ، كمپه و ايرل در اين بازي در برابر ستارگان پرفروغ واليبال ايران كه بي نقص تر از هميشه بازي مي كردند، گيم نخست را در يك چشم برهم زدن ۲۵ بر ۱۹ باختند. استراليا در گيم دوم با خو گرفتن بيشتر با فضاي سالن تا حدودي خود را نيز از زير بار رواني مسابقه خارج كرد و خودي نشان داد. در گيم دوم كه بازي شرايط متعادل و طبيعي خود را يافت باز هم اين تيم ايران بود كه روي بازيسازي فكورانه امير حسيني و با پاس هاي شوك آورش دفاع بلند حريف را در جلوي تور ناكام مي گذاشت. در اين گيم تيم ايران با استمرار در به كارگيري بازي سرعتي و قدرتي همواره با فاصله اي ناچيز استراليا را به دنبال خود كشاند و گيم دوم را هم ۲۵ بر ۲۱ برد. تيم ايران كه در دو گيم اول و دوم با تكيه بر سرعت و زدن سرويس هاي تخريبي مجال كار گروهي به استراليا را نداده بود، در دفاع هم امتيازات باارزشي به خصوص توسط مهدي بازارگرد در منطقه ۲ و عليرضا نادي در وسط تور از حريف گرفت. «هاوارد» و «كمپل» دو بازيكن سرعتي استراليا در بازي با ايران بدل به بازيكني هيچ كاره شده بودند و تنها روي بازي قدرتي با درخشش «هاردي» و «ايرل» امتياز مي گرفتند. حتي تغييرات وسيع بورگايد هم در بازسازي استراليا مؤثر واقع نشد.
در تيم ايران به واقع همه ستاره بودند، اما سيد مهدي بازار گرد به عنوان جانشين محمودي تولد ستاره بزرگ ديگري را نويد داد. او در كنار تركاشوند بيشترين بار خط حمله ايران را در بازي با استراليا به دوش كشيد. تركاشوند هم با وجود مصدوميت مثل هميشه سهم بسزايي در اخذ امتيازات تيم ايران داشت. در كار ساعد رساني هم پيمان اكبري و هم فرهاد ظريف عالي بودند. اكبري هم فرماندهي كرد و هم در حمله و دفاع ياري رسان ساير همبازيان خود بود. بازيكن سرعتي ايران عليرضا نادي همچنان نشان داد كه مرد اول بازي سرعتي است و محمد منصوري نيز در حمله بسيار پرثمر است .
ايران در گيم سوم هم روند رو به رشدش را با برد چشمگير كامل كرد و هنگامي كه سوت الصباح بحريني به علامت پايان بازي با پيروزي ۲۵ بر ۱۹ به صدا درآمد، بازيكنان ايران در آغوش هم جشن صعود گرفتند.
پيروزي قطر بر ازبكستان
قطر ۳ _ ازبكستان صفر
گيم ها (۲۴-۲۶-۱۹-،۲۵ ۱۵-۲۵)
قطري ها در بازي اول ديروز در مقابل تيم كم تجربه ازبكستان فقط در گيم اول به دردسر افتادند و در دو گيم بعدي با شناخت بيشتر «خوان دياز» سرمربي سرشناس كوبايي خود به يك برد قاطع رسيدند. قطر امروز با استراليا ديدار مي كند.
برنامه بازي هاي امروز
(سالن آزادي)
ساعت ۱۶: قطر _ استراليا
ساعت ۱۸: ايران _ ازبكستان

علي پروين، سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس شد
000528.jpg
گروه ورزشي: هيات مديره باشگاه پرسپوليس تهران روز چهارشنبه با قبول استعفاي راينر سوبل آلماني، «علي پروين» را به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال اين باشگاه برگزيد.در اين نشست كه با حضور «حجت الله خطيب» و در محل باشگاه پرسپوليس برگزار شد، اعضاي هيات مديره باشگاه پرسپوليس با استعفاي «سوبل» موافقت كردند.در اين جلسه مقرر شد، علي پروين مربيگري تيم فوتبال پرسپوليس تهران را تا پايان رقابت هاي جام حذفي باشگاه هاي ايران بر عهده بگيرد.اعضاي هيات مديره باشگاه پرسپوليس در اين نشست، به علي پروين اختيار تام دادند تا در خصوص وضعيت بازيكنان سال آينده اين تيم تصميم گيري كند.
راينر سوبل عصر دوشنبه در پايان ديدار تيم هاي پرسپوليس و ذوب آهن اصفهان در هفته سي ام ليگ برتر فوتبال ايران از سمت مربيگري اين تيم استعفا كرد.

خداحافظي باشكوه پيشكسوتان استقلال
خبرنگار همشهري: با وجود پايان گرفتن مسابقات فوتبال قهرماني باشگاه هاي ايران و آغاز فصل استراحت بازيكنان امير قلعه نويي، از بازيكنان تيم استقلال تهران خواسته تا تمريناتشان را از روز شنبه آينده آغاز كنند.
چنين تصميمي از سوي كادر فني تيم فوتبال استقلال تهران، به علت حضور اين تيم در رقابت هاي فوتبال جام پاسداشت قهرمانان و پيشكسوتان اين باشگاه، اتخاذ شده است.
تيم فوتبال استقلال قرار است، طي دو روز دو بازي با تيم سائوپائولو برزيل برگزار كند و در اين دو بازي چند پيشكسوت استقلال از اين تيم خداحافظي خواهند كرد.
هادي نراقي: تقدير از قهرمانان حركتي انساني و ارزشمند است
عضو هسته مركزي كميته پيشكسوتان باشگاه استقلال گفت: اقدام اين باشگاه و دكتر قريب در تجليل از قهرمانان و پيشكسوتان حركتي است كه تا امروز در فوتبال ما صورت نگرفته و مي تواند الگوي مناسبي براي ساير باشگاه ها باشد.
هادي نراقي افزود: تقدير از پيشكسوت آينه عبرتي براي نسل امروز است تا بداند در آينده از چه جايگاهي برخوردار خواهند بود.
وي اضافه كرد: احترامي كه باشگاه به پيشكسوتان خود قايل مي شود، كاري انساني و ارزشمند است كه تا سالها در ياد اين عزيزان باقي خواهد ماند.
شايسته ترين و اولين ها
000516.jpg
000519.jpg
*نخستين  گل  اروپايي : بيوك  جديكار از استقلال در قالب  تيم  فوتبال  ارتش  ايران  به تيم  ارتش  ايتاليا
*نخستين  گلزن  دربي : احمد منشي  زاده 
*برترين  گلزن  تاريخ  باشگاه : عبدالصمد مرفاوي  با ۱۰۸ گل  زده  در هفت سال  حضور در استقلال 
*پرسابقه  ترين  بازيكن : جواد زرينچه  با ۳۳۶ بازي  در ۱۲ سال  حضور
*سريع ترين  گل: علي  سامره  در ثانيه  ۳۷ بازي  مقابل  پرسپوليس  در سال  ۸۱
*پرتماشاگرترين  بازي: استقلال  ايران  مقابل  جوبيلو ايواتا ژاپن  با حضور ۱۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه  آزادي

تنديس بزرگ دو منيگو فاستوسارمينتو به مارادونا
000513.jpg
خبرنگار همشهري: هنوز او را دوست دارند و برايش جايگاه ويژه مي سازند. «ديه گو مارادونا» مورد تقدير كنگره آرژانتين قرار گرفت. آنها جايزه نفيس «دومنيگو فاستوسارمينتو» را به او اهدا كردند. اين جايزه با ارزش ترين جايزه اي است كه كنگره به اشخاص برتر آرژانتين مي دهد. دانيل اسكيولي معاون رئيس جمهوري آرژانتين و رئيس سناي اين كشور نيز ديپلم افتخار فرهنگي و ورزشي را كه فرهنگي هاي بزرگ تاريخ آرژانتين بدان دست مي يابند را به مارادونا اهدا كرد. ديه گو اين جوايز را به خانواده  اش كه همراه وي در مراسم حضور داشتند داد و گفت: آنها ما را حفظ كردند، من مديون خانواده خود هستم. در اين مراسم كه براي مردم آرژانتين پخش مي شد، هزاران نفر براي ديه گو هورا كشيدند. مارادونا پس از افتتاح يك پرورشگاه در كرواسي، به زودي براي كمك به بيماران آفريقايي به قاره سفر خواهد كرد.

دعوت انجمن نويسندگان ورزشي
از مردم براي حضور در انتخابات
000522.jpg
اميد است ملت بزرگ و آگاه ايران در مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري با حضوري گسترده تر از مرحله نخست، و با انتخاب آگاهانه و خردمندانه خود، آينده اي روشن و تابناك را براي كشور عزيزمان رقم بزنند و رئيس جمهوري در شأن ملت بزرگ ايران انتخاب كنند.
انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران يك بار ديگر همه هموطنان عزيز و به ويژه جامعه ورزش كشور را به حضوري فعال در اين عرصه مهم و سرنوشت ساز دعوت مي كند.

شش فوتباليست زن خوزستاني در تيم ملي
گروه ورزشي: شش بازيكن فوتبال خانم خوزستاني به اردوي تيم ملي فوتسال دعوت شدند. به گزارش روابط عمومي هيات فوتبال خوزستان در اين دوره سه روزه كه از روز ۱۳ تيرماه آغاز مي شود، خانمها سهيلا ملمولي، زيور و زيبا بابايي، مهيار احمدي، نسيمه علاف پور و فاطمه دغاغله بايد در روز تعيين شده در اردوگاه تيم هاي ملي خود را به مربيان مربوط معرفي كنند. اين عده به دعوت پروين رمضاني سرمربي تيم ملي فوتسال بانوان ايران به اين اردو دعوت شدند. استان خوزستان از استانهاي مطرح فوتسال در رده بانوان در ايران است.

دو ملي پوش مكزيك اخراج شدند
گروه ورزشي: «آئرون گاليندو» و «سالوادور كارمونا» دو مدافع تيم ملي فوتبال مكزيك به علت بي انضباطي از اردوي اين تيم در رقابت هاي فوتبال جام كنفدراسيون ها اخراج شدند.
به گزارش خبرگزاري رويترز از مكزيكوسيتي، فدراسيون فوتبال مكزيك اين مطلب را روز چهارشنبه تاييد كرد.
اين دو بازيكن در ديدار تيم ملي فوتبال مكزيك مقابل تيم برزيل كه به برتري يك بر صفر تيم مكزيك خاتمه يافت، حضور داشتند.
گاليندو ۲۳ ساله پس از مصدوميت رافائل ماركوئز در تركيب تيم ملي فوتبال مكزيك جاي گرفت و در ديدار مقابل  تيم هاي ژاپن و برزيل در رقابت هاي جام كنفدراسيون ها به ميدان رفت.
در پي دو پيروزي تيم مكزيك اين تيم به مرحله نيمه پاياني گام گذاشت.
تيم مكزيك در آخرين ديدار خود در مرحله مقدماتي اين مسابقات امشب به مصاف تيم يونان مي رود.
مسابقات فوتبال جام كنفدراسيون ها با شركت هشت تيم در آلمان جريان دارد.

انتقاد آلمان به نحوه رده بندي تيمها در جهان
گرهارد ماير فورفلدر رئيس  فدراسيون  فوتبال  آلمان  به  روش  رده  بندي  تيم هاي  جهان  توسط فدراسيون  بين المللي  فوتبال  (فيفا) انتقاد كرد و خواستار تغييراتي  در اين  روش  شد.
خبرگزاري  آلمان  با استناد به  اظهارات  سه شنبه  شب  ماير فورفلدر در نورنبرگ  پس  از ديدار آلمان  و آرژانتين  افزود:  رده بندي  تيم هاي  جهان  يك  ليست  بي معنا و ياوه  است . اين  خبرگزاري  نوشت : دليل  اين  انتقاد رئيس  فدراسيون  فوتبال  آلمان  اين  است  كه  تيم  ملي  فوتبال  اين  كشور با وجود راندمان  مطلوب  و موفقيت هاي  آن و صرفا يك  شكست  در
۱۲ماهه  گذشته  به  رديف  ۲۱ جدول  رده بندي  فيفا تنزل  كرده است .خبرگزاري  آلمان  با استناد به  گفته هاي ماير فورفلدر كه  عضو هيات  اجرايي  فيفا نيز هست ، افزود: من  با همكاران  خود در فيفا پيرامون  تغيير سيستم  محاسبه  براي اين  رده  بندي  صحبت  خواهم  كرد. فيفا از سال  ۱۹۹۳ ميلادي  اين  رده  بندي  را ارائه  مي كند.
در حال  حاضر، برزيل  با ۸۲۹ امتياز در صدر اين  جدول  قرار دارد و چك  با ،۷۹۰ آرژانتين  با ۷۸۵ امتياز در رديف هاي  بعدي  قرار دارند و آلمان  با ۶۹۵ امتياز در رديف ۲۱ اين  جدول  رده  بندي  قرار دارد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |