سه شنبه ۱۴ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۰ - Jul 5, 2005
نشست ويژه بورس، كارگزاران و شركت هاي سرمايه گذاري برگزار شد
توافق براي آرامش تابستاني
001461.jpg
گروه بورس: سهامداران شركت هاي پذيرفته شده در بورس تهران امسال، تابستان متفاوتي را پيش رو خواهند داشت.
به گزارش خبرنگار ما، هر سال تابستان بورس با گرماي مجامع شركت ها در تيرماه آغاز مي شود و در شهريورماه همزمان با پايان سال مالي شركت هاي سرمايه گذاري و جابه جايي هاي سريع در سبد سهام اين شركت ها با هدف شناسايي سود به پايان مي رسد.
اين دو عامل همواره تابستان بورس را به پركارترين فصل سال تبديل مي كند. از يك سو در تيرماه و اوايل مردادماه با توجه به بسته شدن نمادها براي حضور سهامداران در مجامع عمومي، حجم دادوستدها به شدت كاهش مي يابد و از سوي ديگر در شهريورماه به دليل عرضه بالا ناشي از جابه جايي در تركيب سبد شركت هاي سرمايه گذاري همه دربه در به دنبال نقدينگي اضافي مي گردند.
اما تابستان ۸۴ را بايد تكرار سناريوي تابستان ۷۶ دانست. برگزاري انتخابات رياست جمهوري و تغيير رئيس كابينه و به تبع آن هيأت وزيران و سرانجام تحولات احتمالي در رده برخي مديران مياني مؤلفه جديدي را وارد عوامل مؤثر بر تصميم گيري سهامداران و متقاضيان سرمايه گذاري در بورس كرده است.
بورس اوراق بهادار تهران با وجود آن كه سازماني عمومي است و نه دولتي و بر پايه سرمايه هاي بخش خصوصي پايه گذاري شده، همواره به تحولات دولت وابسته بوده، زيرا با توجه به آن كه هنوز روند خصوصي سازي در كشور تكميل نشده، بخش بزرگي از ارزش هاي موجود در بازار سهام تهران در اختيار سهامداران مرتبط با دولت است.
آخرين آمار دريافتي حاكي است: ۱۵ درصد ارزش بازار سهام تهران متعلق به مجموعه تأمين اجتماعي، ۱۵ درصد ديگر در اختيار شركت هاي سرمايه گذاري بانكي است، ضمن اين كه سازمان هايي چون سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني در كنار مجموعه هاي وابسته به وزارت نفت و صندوق بازنشستگي نيز حدود ۳۰ درصد ديگر ارزش بازار سهام را در دست گرفته اند.
مديران اين مجموعه ها با وجود آن كه بخشي از سهام آنها خصوصي شده، به دليل در اكثريت بودن دولت در تركيب سهامداران،« با واسطه»  يا «بي واسطه» توسط مديران منصوب دولتي تعيين مي شوند. اين دقيقاً همان چيزي است كه مديران فعلي را به اندكي تأمل و محافظه كاري در خريد و فروش سهام و جابه جايي در سبد دارايي ها واداشته و در نتيجه شرايط بورس را متفاوت از قبل كرده است.
سازمان بورس اوراق بهادار تهران با درك اين شرايط با توجه به تجربه تابستان ۷۶ عصر يكشنبه ميزبان نشستي با حضور مديران شركت هاي سرمايه گذاري مؤثر بر روند بازار و همچنين حدود ۶۰ كارگزار فعال در تالارهاي مبادلات بود.
در اين نشست مشترك دكتر حسين عبده تبريزي، دبيركل بورس اوراق بهادار، برنامه ۳ ماهه بورس را براي تابستان ۸۴ به اطلاع مديران عامل شركت هاي بزرگ سرمايه گذاري و كارگزاران بورس رساند. اين برنامه پيش از اين به تصويب كميته كاهش ريسك بورس رسيده بود.
دكتر عبده هدف از اجراي اين برنامه را غلبه بر تنش هاي كوتاه مدت و ايجاد آرامش در بازار طي دوره گذار ۳ ماه آينده اعلام كرد.
دبيركل بورس گفت: در اين برنامه شيوه هاي بسط عرضه سهام و تحديد تقاضا، نحوه نظارت بر بازار، مقابله با شايعات احتمالي و روش هاي مطلوب اطلاع رساني در شرايط كنوني ارائه و تدوين شده است.
در نشست مزبور حاضران توافق كردند، برنامه ويژه تابستان بورس براي تصويب نهايي به شوراي بورس ارسال شود.
رييس هيأت مديره بورس نيز در اين باره گفت: متن برنامه سه ماهه بورس در جلسه هيأت مديره بورس نهايي و به شوراي بورس ارائه خواهد شد.
حيدرمستخدمين حسيني گفت:
تا كنون نشست هاي مختلفي براي تدوين كامل اين برنامه با كارشناسان، مديران شركت هاي كارگزاري،سرمايه گذاري و نهاد هاي بازارگردان انجام شده اما هنوز متن اين برنامه نهايي نشده است.
وي با اشاره به تأثير مثبت اجراي اين برنامه در بازارسرمايه،افزود: براي نهايي كردن متن اين برنامه بايد دو نشست ديگر برگزار شود كه بعد از اين نشست ها و انجام مذاكرات لازم در جلسه هيأت مديره بورس در مورد ارائه آن به شورا تصميم گيري خواهد شد.

صف فروش ليزينگ صنعت و معدن جمع نشد
گروه بورس: دو هزار و ۳۲۶ سهامدار ليزينگ صنعت و معدن روز گذشته براي فروش ۱۵ ميليون و ۹۶۱ هزار و ۱۹۰ سهم اين شركت به انتظار نشستند.
به گزارش خبرنگار ما ارزش سهام عرضه شده از سوي اين افراد ديروز در مجموع ۷۸ ميليارد ريال برآورد شد.
بنابر اين گزارش ديروز ۲۰۵ نفر از فعالان بازار تعداد يك ميليون و ۳۸۲ هزار و ۱۵ سهم سرمايه گذاري ساختمان به ارزش ۵ ميليارد ريال را در بازار عرضه كردند.
همچنين طي روز گذشته ۱۵۱ سهامدار نوسازي و ساختمان و ۱۲۳ سهامدار آلومراد براي تغيير مالكيت ۷۸۶ هزار و ۴۵۹ سهم نوسازي و ساختمان ۲۵۲ هزار و ۵۳۱ سهم آلومراد به كارگزاري ها مراجعه كردند. ارزش سهام عرضه شده از سوي اين افراد به ترتيب ۶/۴ ميليارد ريال و ۸/۳ ميليارد ريال بود.
در اين روز كاري سرمايه گذاري پتروشيمي، سامان گستر اصفهان، ايرانيت و صدرا از جمله شركت هايي بودند كه تقاضاي فروش براي سهامشان در بازار بيش از ساير شركت هاي بورسي بود.
براساس اين گزارش در سوي ديگر بازار كارگزاران بازار كارگزاران براي يك ميليون و ۹۹۳ هزار و ۶۳۹ سهم سرمايه گذاري غدير، ۶۴۵ هزار و ۴۸۲ سهم سرمايه گذاري صنعت و معدن، ۲۰۰ هزار و ۲۱۳ سهم سيمان فارس و خوزستان و ۶۷۷ هزار و ۴۷۳ سهم سرمايه گذاري بهمن دستور خريد در سيستم هاي معاملاتي خود وارد كردند.
همچنين ديروز بازارگردانان بر روي سهام سرمايه گذاري بوعلي و سرمايه گذاري بهمن نيز بازار گرداني كردند تا تعادل را به تالار شيشه  اي بازگردانند.

پارس خودرو ۳۸ ريال سود بين سهامدارانش پخش كرد
گروه بورس: پارس خودرو در سال گذشته به ازاي هر سهم ۱۰۷ ريال سود كسب كرد كه از اين ميزان ۳۸ ريال را بين سهامداران خود تقسيم كرد.به گزارش خبرنگار ما اين شركت در سال گذشته ۴۰۴ ميليارد ريال سود عملياتي و ۴/۱۲۸ ميليارد ريال سود خالص كسب كرد. اين در حالي بود كه در ابتداي سال ۸۳ ميزان زيان انباشته شركت از سال قبل ۷/۲ ميليارد ريال بود.بنابر اين گزارش پارس خودرو پارسال ۳ هزار و ۲۳۴ ميليارد ريال فروش خالص و دو هزار و ۵/۶۷۸ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته است.

شاخص سهام نفت ۸۴ واحد رشد كرد
گروه بورس: معاملات روز گذشته فعالان بورس تهران منجر به افت ۵۷ واحدي شاخص كل قيمت سهام شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين روز شاخص ياد شده تا رقم ۱۲ هزار و ۱۲۴ واحد پايين آمد و شاخص بازده نقدي و قيمت با افت ۱۴۴ واحدي به رقم ۳۱ هزار و ۴۶۵ واحد بازگشت.بنابراين گزارش ديروز شاخص عملكرد تالار اصلي ۵۶ واحد و شاخص عملكرد تالار فرعي ۵/۵۴ واحد كاهش را تجربه كردند و به ترتيب در ارقام ۱۲ هزار و ۴۴ واحد و ۱۱هزار و ۱۶۴ واحد ثابت شدند.
در اين روز كاري عملكرد نامطلوب شركت هاي سرمايه گذاري كاهش ۱۱۸ واحدي شاخص واسطه گري هاي مالي را به دنبال داشت و اين شاخص را به رقم ۳۴ هزار و ۷۰۴ واحد رساند.براساس اين گزارش افت ۴۵ واحدي شاخص صنعت طي روز گذشته حاكي از عملكرد نامناسب شركت هاي صنعتي بورس تهران بود.
اين شاخص در پايان معاملات ديروز به رقم ۹ هزار و ۲۰۸ واحد نزديك شد.ديروز شاخص سهام نفت ۵۶ واحد افت كرد اما شاخص سهام نفت و پتروشيمي با ۸۴ واحد افزايش تا رقم ۲۶ هزار و ۷۳۰ واحد بالا آمد.

سقف سهام كارگري ۵/۲ برابر شد
ايسنا: با شروع قانون برنامه چهارم، مواد مربوط به خصوصي سازي برنامه سوم براي اين برنامه هم تنفيذ شد و هيات دولت آيين نامه هاي اجرايي اين مواد را با اصلاحاتي تصويب كرد.
عبدالله پوري حسيني رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي با بيان اين مطلب افزود: در طول برنامه سوم هر كارگر مجاز بود تا سقف چهار ميليون ريال سهم ترجيحي دريافت كند، كه با اصلاح اين آيين نامه در برنامه چهارم اين سهم به ۱۰ ميليون ريال افزايش يافت، يعني هر كارگر از نظر ارزش ريالي مي تواند ۵/۲ برابر رقم سال گذشته سهام دريافت كند.
وي ادامه داد: بر طبق آيين نامه، دولت در هر شركتي كه سهم داشته باشد و سهامش را به خصوصي سازي ارائه كند، سازمان خصوصي سازي ۱۵ درصد از اين سهام را براي عرضه به كارگران آگهي مي كند و هر كارگر كه قبلا تا ۴۰۰ هزار تومان سهام دريافت مي كرد، از اين پس تا يك ميليون تومان مي تواند سهام ترجيحي كارگري دريافت كند.

راه توسعه از بازار سرمايه مي گذرد
ايرنا: براي رسيدن به توسعه پايدار راهي جز توسعه بازارهاي مالي و بازار سرمايه وجود ندارد. «غلامرضا زمانيان» مدير تالار زاهدان افزود: خوبي بازار سرمايه اين است كه همه افراد با سطوح مختلف درآمدي و پس انداز مي توانند در آن سرمايه گذاري كنند. ضمن اين كه شفافيت و به روز بودن اطلاعات بورس دليل امنيت سرمايه گذاري در اين بازار است و مردم مي توانند از اين طريق در توسعه كشور سهيم شوند.

پذيرش سهام دو شركت توليد كننده سيمان در بورس
گروه بورس: براساس تصميم  آخرين نشست هيأت پذيرش اوراق بهادار سهام دو شركت توليد كننده سيمان در بورس تهران پذيرفته شد.
به گزارش ايران بورس طبق يكي از مصوبه هاي هيأت پذيرش شركت سيمان آبيك در تابلوي فرعي بورس پذيرفته شد. سرمايه اين شركت در حال حاضر ۴۵۰ ميليارد و منحصراً در مالكيت شركت سيمان فارس و خوزستان است و سود نقدي هر سهم آن دوهزار و ۵۰ ريال است.
هيأت پذيرش هم چنين در اين نشست پرونده  سيمان دشتستان (سيمان بوشهر) را بررسي كرد. ۷۰ درصد سهام اين شركت متعلق به سازمان توسعه و ۳۰ درصد بقيه متعلق به سرمايه گذاري سيمان سپاهان است. سود ناويژه به فروش شركت ۱/۴۵ درصد و عايدي هر سهم دوهزار و هفت ريال و سود نقدي هر سهم در آن سال يكهزار و ۶۸۲ ريال بوده است. در سال ۱۳۸۳ ظرفيت توليد حقيقي اين شركت يك ميليون و ۲۹ هزار و ۶۰۰ تن سيمان خاكستري بوده است. اين شركت نيز در تابلوي فرعي پذيرفته شد.
همچنين پرونده شركت توليد محصولات صنايع رنگ و رزين طيف سايپا در هيئت پذيرش مطرح شد. اين شركت قصد دارد با تغيير موضوع فعاليت و اصلاح اساسنامه به شركت سرمايه گذاري سايپا تغيير نام دهد. از آن جا كه كل حوزه فعاليت و مسؤوليت شركت تغيير كرده و پذيرش شركت به عنوان شركت فعال در رشته صنايع رنگ و رزين انجام شده است، مقرر شد هيئت پذيرش با فوريت پرونده تجديد ساختار اين شركت را بررسي كرده و نسبت به تبديل آن به شركت سرمايه گذاري سايپا اظهارنظر كند.

بورس ركود يا تصميم در آرامش
سروش خسروي
شاخصه هاي اصلي معاملات سهام در بورس تهران اين روزها كمتر مؤلفه اي را در اختيارمان مي گذارد كه بر اساس آن بتوانيم حكم بر «ركود» بازار كنيم.
گزارش عملكرد ارائه شده از سوي اداره نظارت بر بازار سهام در پايان وقت معاملات روز شنبه نشان مي دهد: بيش از ۹۹ درصد ارزش و حجم دادوستدها در تالارهاي شيشه اي بورس اوراق بهادار به معامله گران خرد بازار اختصاص داشته، اين يعني ادامه رغبت حرفه اي هاي بورس براي حضور در بازي سهام.از سوي ديگر بررسي روند معاملات ۱۰ روز سپري شده از تيرماه ۸۴ گوياي اين واقعيت است كه هرچه ناواردان و مبتديان در اين روزها سهام «ليزينگ» و «آتيه» عرضه كرده اند، از آن سو حرفه اي ها به سبد خود افزوده اند. در حالي كه اين روزها در حدود ۳ هزار نفر در صف فروش سهام دو شركت ليزينگ صنعت و معدن و آتيه دماوند نشسته اند، آمار دريافتي حكايت از آن دارد كه بيشترين تعداد خريداران سهام در دهه نخست تيرماه نقدينگي خود را به سوي سهام اين دسته از شركت ها سوق داده اند.
به عبارت ديگر مغضوب ترين سهام تالار در روي ديگر سكه، محبوب ترين سهام بورس نيز به حساب مي آيد اگر با رفتار حرفه اي هاي بازار آشنا باشيد اين دو روي متفاوت سكه چندان دور از انتظار نيست.از سوي ديگر آمارهاي عملكرد بازار سهام نشان مي دهد: ارزش سرمايه گذاري انجام شده طي روزهاي اخير به طور متوسط در حدود ۱۲۰ ميليارد ريال بوده است . اين رقم با ميانگين ارقام دادوستد ها در ماههاي گذشته تفاوت دارد، اما در عين حال نمي تواند به عنوان مبنايي براي حكم كردن بر ركود بازار تلقي شود. فراموش نكنيم در اين روزها مجامع شركت هاي بورسي به اوج خود نزديك شده و هر روز مجامع چندين شركت برگزار مي شود؛ بنابراين افت نسبي ارزش دادوستد سهام كاملاً طبيعي است.
از سوي ديگر به نظر مي رسد در شرايطي كه نوسان گيري در بازار بسيار مشكل شده، سهامداران نهادي تصميم گرفته اند دو هفته باقي مانده تا پايان فصل مجامع را نيز صبر كنند و با حضور در مجامع، سودي به نسبت معقول را از محل سود نقدي قابل تقسيم وارد حساب هاي خود سازند كه اين موضوع خود به  خود از حجم دادوستدها در بازار كاسته  است.ظاهراًفعالان بورس فعلاً فقط بدنبال آرامش اند، نه چيز ديگر.

ساختمان اصفهان ۴۹ درصد بودجه را پوشاند
گروه بورس: شركت ساختمان اصفهان طي يك دوره ۶ ماهه با كسب ۳/۱۳ ميليارد ريال سود خالص توانست به ازاي هر سهم ۱۲۷ ريال سود كنار بگذارد.
به گزارش خبرنگار ما، بر اين اساس با توجه به پيش بيني سود ۲۶۰ ريالي ساختمان اصفهان براي سال مالي منتهي به پايان شهريور ۸۴ ، اين شركت در نيمه دوم سال ۸۳ ، ۴۹ درصد بودجه را پوشش داده است.
بنا بر اين گزارش، طي مدت يادشده درآمد شركت از محل فروش واحدهاي مسكوني و زمين ۵۰ ميليارد ريال بوده و ۳۲ ميليارد ريال نيز بهاي تمام شده ساختمان و زمين هاي فروش رفته بوده است.
بر اساس اين گزارش، ساختمان اصفهان در ۶ ماه يادشده ۶/۱۵ ميليارد ريال سود عملياتي و ۸/۲ ميليارد ريال هزينه عملياتي داشته است.
در اين گزارش آمده است، امسال اين شركت قصد دارد بين سهامداران خود ۲۰۰ ريال سود نقدي تقسيم كند.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۲.۲۸-
۴۶-
۱,۹۶۸
آبگينه
۱۳.۹۹-
۱۸۳-
۱,۱۲۵
آزمايش
۴.۹۹-
۴۱۸-
۷,۹۵۹
آلومتك
۱.۸۷-
۳۰۷-
۱۶,۱۴۱
افست
۰.۸۸
۳۶
۴,۱۲۳
الكتريك خودرو شرق
۰.۰۲
۲
۹,۰۵۴
ايران ترانسفو
۰.۵۷-
۲۷-
۴,۶۹۸
ايران خودرو
۰.۲۷-
۱۵-
۵,۵۸۳
ايرانيت
۰.۴۸-
۵۱-
۱۰,۶۳۱
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۰
۰
۱,۲۷۴
بسته بندي ايران
۰.۱۱-
۷-
۶,۲۹۵
بين المللي توسعه ساختمان
۰
۰
۶,۳۳۱
پارس دارو
۰
۰
۶,۴۶۶
پارس سرام
۲.۴۳-
۱۶-
۶۴۳
پارسيلون
۰.۹۲-
۱۱۸-
۱۲,۷۰۱
پتروشيمي اراك
۰.۱۸
۳
۱,۶۳۱
پرميت
۰.۳۵
۴۵
۱۲,۸۰۰
تامين ماسه ريخته گري
۰.۸۶-
۳۳-
۳,۷۹۲
تجهيزنيروي زنگان
۱.۶۵-
۷۱-
۴,۲۳۵
تراكتورسازي ايران
۰.۷۶-
۱۸-
۲,۳۴۱
تكنوتار
۵.۹۹-
۲۵۲-
۳,۹۵۷
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۰.۹۷-
۴۴-
۴,۴۹۸
توسعه معادن روي ايران
۱۰.۵-
۱۵۴۴-
۱۳,۱۵۵
توليد سموم علف كش
۴.۳۷-
۱۰۸-
۲,۳۶۲
توليدتجهيزات سنگين هپكو
۰.۹۵-
۱۱-
۱,۱۵۲
توليدمحورخودرو
۰.۰۲-
۴-
۱۸,۹۶۵
توليدمواداوليه داروپخش
۰.۱۹-
۳-
۱,۵۹۷
توليدي كاشي تكسرام
۰.۱
۴
۴,۱۴۰
جام دارو
۰.۰۹-
۱۲-
۱۲,۶۲۱
چرخشگر
۳.۵۷-
۳۳۵-
۹,۰۵۱
حمل ونقل توكا
۵
۳۵۴
۷,۴۳۷
خوراك دام پارس
۰
۰
۶,۸۰۴
داروسازي اسوه
۰.۰۷-
۳-
۴,۲۱۴
داروسازي سبحان
۳.۹-
۳۳۰-
۸,۱۲۵
زامياد
۰.۲۴-
۸-
۳,۲۹۵
ساختمان اصفهان
۳.۵۷
۵۳۱
۱۵,۴۱۵
سازه پويش
۴.۲۲-
۷۰-
۱,۵۸۷
ساسان
۴.۹۹-
۱۶۹-
۳,۲۱۹
سامان گستراصفهان
۰.۶۸-
۴۱-
۶,۰۱۷
سايپا
۰.۶۵-
۱۸-
۲,۷۷۰
سپنتا
۳.۳۲-
۵۹-
۱,۷۱۷
سرما آفرين
۰.۵۸
۹
۱,۵۵۸
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۰
۰
۱,۴۰۰
سرمايه گذاري بهمن
۰
۰
۱,۹۰۰
سرمايه گذاري بوعلي
۱.۱۹-
۴۷-
۳,۹۰۲
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۰.۵۲
۱۲
۲,۳۰۹
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۳.۰۹
۲۴۴
۸,۱۵۳
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۱.۸۳-
۲۸-
۱,۵۰۶
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۶۷-
۲۵-
۳,۶۹۲
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۲۷-
۳-
۱,۱۱۲
سرمايه گذاري توسعه ملي
۳.۴۲-
۲۵۴-
۷,۱۷۵
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۴.۵۴-
۱۹۰-
۳,۹۹۶
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ )
۰.۰۸-
۳-
۳,۸۲۴
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۷۱۴
سرمايه گذاري سپه
۰.۱۱-
۳-
۲,۸۰۹
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۰
۰
۱,۸۹۶
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱.۷
۵۰
۲,۹۸۷
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۰.۰۷-
۲-
۲,۸۰۴
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۳.۹۳-
۱۲۵-
۳,۰۵۴
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهرايران
۰.۲۳-
۱۰-
۴,۳۰۶
سرمايه گذاري مسكن
۳.۹۸
۵۳
۱,۳۸۳
سرمايه گذاري ملت
۱.۰۶-
۱۸-
۱,۶۸۵
سرمايه گذاري ملي ايران
۱.۱۳-
۲۴-
۲,۰۹۵
سرمايه گذاري نيرو
۱.۲۴-
۱۵۳-
۱۲,۲۱۷
سنگ آهن گل گهر
۰.۰۱-
۳-
۲۸,۱۲۶
سيمان اردبيل وآهك آذرشهر
۰
۰
۵۲,۱۶۱
سيمان اروميه
۰.۶۸
۸۸
۱۳,۰۵۲
سيمان تهران
۰.۰۵
۱۲
۲۶,۶۷۴
سيمان شاهرود
۰.۵۳-
۷۵-
۱۴,۱۴۹
سيمان شرق
۰.۱۱-
۷-
۶,۲۷۹
سيمان فارس و خوزستان
۰.۸۲-
۷۵-
۹,۰۷۸
سينا دارو
۰.۰۱-
۱-
۶,۹۹۷
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۱.۱۱-
۶۵-
۵,۸۰۴
شيرپاستوريزه پگاه خراسان
۰.۰۳-
۱-
۳,۰۴۱
شيشه قزوين
۴.۷۶
۲۰۱
۴,۴۲۷
شيمي داروئي داروپخش
۱.۸
۲۲
۱,۲۴۶
صنايع آذرآب
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۶۴
صنايع بسته بندي مشهد
۳.۷۲-
۳۱۷-
۸,۲۱۳
صنايع جوشكاب يزد
۰.۰۳
۲
۶,۳۷۶
صنايع فلزي ايران
۰.۲۵
۳
۱,۲۱۵
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۱.۸۵-
۱۱۵-
۶,۰۹۲
صنايع لاستيكي سهند
۰
۰
۳,۱۴۷
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۲۵-
۶-
۲,۳۷۷
صنعتي آما
۴.۷۲-
۳۸۱-
۷,۶۹۳
عمران وتوسعه فارس
۰.۰۷-
۲-
۲,۷۰۵
فرآورده هاي نسوز پارس
۰.۶۵-
۱۴-
۲,۱۳۹
فرآورده هاي نسوزآذر
۴.۴۲-
۵۵۸-
۱۲,۰۷۱
فرآوري موادمعدني ايران
۰.۰۱-
۱-
۱۰,۴۵۹
قند اصفهان
۰.۰۶-
۱-
۱,۶۹۲
قند پارس
۰.۱-
۲-
۱,۹۵۷
قند ثابت خراسان
۰.۵۷-
۸-
۱,۴۰۴
قند شيرين خراسان
۱.۱۷
۶۰
۵,۲۰۵
كارتن ايران
۰.۳-
۱۷-
۵,۵۹۵
كارخانجات داروپخش
۳.۱۱
۶۸
۲,۲۵۵
كارخانه فارسيت درود
۲.۶۴-
۳۹۸-
۱۴,۶۹۷
كالسيمين
۰.۱-
۳-
۲,۸۶۰
كف
۰.۴۸
۱۹
۳,۹۷۷
كمباين سازي ايران
۰.۳۳
۱۱
۳,۳۷۷
كنتورسازي ايران
۱.۹۹-
۹۸-
۴,۸۳۲
گروه بهمن
۰.۲۲-
۴-
۱,۸۲۴
گروه صنعتي بوتان
۰.۰۱-
۱-
۷,۷۱۲
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۰
۰
۵۷۷
گروه صنعتي ملي (هلدينگ )
۰.۰۳-
۲-
۶,۲۱۲
گسترش صنايع انرژي آذرآب
۰.۵۸-
۱۲-
۲,۰۶۲
گلتاش
۰
۰
۵,۶۰۰
گلوكوزان
۰.۰۳-
۱-
۳,۸۵۷
لاستيك دنا
۰.۸۵-
۱۱-
۱,۲۷۸
لاميران
۰
۰
۵,۷۹۷
لبنيات پاك
۲۷.۳۷-
۱۵۰۷-
۴,۰۰۰
لنت ترمز ايران
۱.۵۵-
۲۹۳-
۱۸,۵۷۷
لوله وتجهيزات سديد
۰.۴۷
۱۵
۳,۲۱۱
لوله وماشين سازي ايران
۵-
۲۵۷-
۴,۸۸۳
ليزينگ صنعت و معدن
۰.۲۹-
۷-
۲,۴۴۵
مارگارين
۰.۴۹-
۵-
۱,۰۲۱
ماشين سازي اراك
۰.۴۵-
۱۳-
۲,۸۷۹
ماشين سازي نيرومحركه
۰.۳۸
۱۴
۳,۶۶۳
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۱۷-
۵-
۲,۹۷۱
معادن بافق
۰.۷۴
۴۸
۶,۵۲۱
معادن منگنزايران
۲.۹۴
۱۱۶
۴,۰۵۹
معدني دماوند
۲.۰۸-
۱۱۸-
۵,۵۵۱
ملي سرب وروي ايران
۳.۸۴-
۱۲۴-
۳,۱۰۶
مهرام
۳.۴۷-
۷۸-
۲,۱۷۳
موتوژن
۰.۰۲-
۶-
۲۸,۵۴۹
نفت بهران
۰.۰۱-
۳-
۲۶,۰۰۰
نفت پارس
۰.۱۳-
۹-
۶,۶۶۲
نورد آلومينيوم
۴.۹۷-
۱۶۷-
۳,۱۹۲
نورد قطعات فولادي
۴.۹۹-
۳۰۵-
۵,۸۰۹
نوسازي وساختمان تهران
۰.۹۲-
۱۳-
۱,۴۰۱
نيروكلر
اشاره : اين جدول نشان دهنده آخرين قيمت نهايي شده سهام
تا (۱۳ ديروز ) است.
منبع: سايت رسمي سازمان بورس اوراق بهادار.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |