سه شنبه ۱۴ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۰ - Jul 5, 2005
رئيس جمهور منتخب:
دولت تمام همت خود را صرف سرعت بيشتر
در سازندگي خواهد كرد
ايسنا: دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور منتخب ديروز در ديدار با نمايندگان آذري مجلس شوراي اسلامي گفت: ايران اسلامي همچنان به عنوان يك كشور بالنده و عزيز در جهان خواهد درخشيد.
احمدي نژاد با بيان اين كه ملت ايران با وجود تمامي ترفندها و رفتارهاي زشت بدخواهان داخلي و كين ورزان خارجي، اراده و خواست خود را به كرسي خواهد نشاند، خاطرنشان كرد: همه زياده خواهان و مدعيان آنها بايد در برابر تصميم ملت بزرگ ايران سر تعظيم فرود آورند.
وي نتيجه انتخابات را نشستن آزادانه اراده ملت بر كرسي حاكميت عنوان كرد و آن را نمونه واضحي از دموكراسي ناب و برخاسته از متن مردم دانست.
احمدي نژاد حضور پرنشاط و شورانگيز تمامي قشرهاي جامعه در اين انتخابات را يادآور حماسه اي دانست كه دل هاي پاك مردم خلق كرد و روح جمعي ملت ايران را متجلي ساخت.
رئيس جمهور منتخب، موضع گيري خصمانه برخي از كشورهاي غربي در برابر خواست و اراده مردم ايران را مورد سوال قرار داد و گفت: دولت هاي غربي بايد براي مواضع و واكنش هاي متناقض خود پاسخي منطقي ارايه دهند؛ زيرا آنها چگونه مي توانند مدعي دموكراسي و احترام به راي و نظر مردم باشند و در همان حال رفتار دموكراتيك يك ملت را كه با مشاركت ۳۰ ميليون نفري در انتخابات تجلي يافته است، مورد هجوم قرار دهند.
وي انتشار اخبار و اطلاعات بي اساس از سوي برخي محافل غربي را با وجود در اختيار داشتن سيستم هاي پيشرفته اطلاعاتي و امنيتي سوال برانگيز دانست و افزود: ما خواهان روابطي عادلانه و رو به گسترش با تمامي كشورهاي جهان از جمله اروپا هستيم و به دولت هاي غربي نيز توصيه مي كنيم رفتار و موضع گيري هاي خود را به نحوي تنظيم كنند كه ذهن ملت ايران نسبت به آنها بيش از اين مخدوش نشود.
رئيس جمهور منتخب از نجات و سعادت بشريت به عنوان پيام صريح و غيرقابل تغيير جمهوري اسلامي ايران ياد كرد و افزود: دولت عدالتخواه و تحولگرا، تمامي همت خويش را مصروف سرعت در سازندگي كشور براي رسيدن به جامعه پيشرفته و الگو و ايستادن بر بام جهان خواهد كرد.
وي تلاش پي گير و همه جانبه براي خدمت به مردم را در تمام سطوح مديريتي كشور با هر نوع گرايش سياسي، قومي و مذهبي مورد تأكيد قرار داد و گفت: فضاي آينده كشور، فضاي كار و همدلي است و همه دست اندركاران كشور بايد به مثابه اعضاي يك خانواده، خود را براي ايفاي نقشي فعال در يك دوران پركار آماده كنند.
احمدي نژاد، جبهه بندي هاي كنوني را فاقد هرگونه اصالتي دانست و تأكيد كرد كه مردم، نمايندگان و تمامي مسئولان كشور در زمره اصولگرايان اصلاح طلب هستند و اداره مطلوب كشور نيز مستلزم همكاري و همدلي همه مسئولان است.
وي همكاري نزديك، صميمي و بيش از پيش مجلس و دولت را ضروري دانست و تصريح كرد كه سرعت دادن به حل مشكلات و آباداني و سازندگي سريع كشور، بهترين پاسخي است كه مخالفان ملت ايران دريافت خواهند كرد.رئيس جمهور منتخب ملت همچنين آذربايجان را ذخيره و پشتيبان انقلاب و نامي آشنا براي ملت ايران عنوان كرد و گفت: آذربايجان سنگر مستحكم دفاع از استقلال، آزادي و فرهنگ و تمدن ايران اسلامي بوده و همواره نقشي بي بديل و شجاعانه در خط مقدم دفاع از اين سرزمين داشته است.
ظرفيت هاي عميق چشم انداز بيست ساله، لزوم برنامه ريزي هاي كلان و همكاري براي تمركززدايي به عنوان يك اولويت و نيز نظارت جدي مجلس بر جلوگيري از اتلاف منابع كشور، از ديگر موضوعاتي بود كه رئيس جمهور منتخب ملت در اين ديدار مطرح كرد.
پيش از سخنان دكتر احمدي نژاد، سلمان خدادادي و سيدمحمد ميرتاج الديني از استان آذربايجان شرقي، جهانبخش محبي نيا، علي اكبر آقايي و محمد كريميان از استان آذربايجان غربي، احمد مهدوي از استان زنجان و ولي ملكي از استان اردبيل به بيان نقطه نظرات خود پرداختند.
راي بالا و ۶۹ درصدي مردم استان هاي آذري زبان به احمدي نژاد، وجود ظرفيت و موقعيت هاي ويژه و به تبع آن لزوم توجه بيش از پيش به استان هاي شمال غرب كشور، استقبال و اعلام آمادگي براي همكاري در جهت عملي شدن اصول كاري رئيس جمهور منتخب و نيز ضرورت اصلاح برخي زيرساخت هاي دستگاه هاي دولتي از جمله موضوعات مطرح شده از سوي نمايندگان در اين جلسه بود.

رهبر معظم انقلاب، درگذشت
مرحوم حاج ميرزاحسن مصطفوي را تسليت گفتند
ايسنا: رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي در پيامي درگذشت عالم پرهيزكار و اخلاقي مرحوم حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج ميرزا حسن مصطفوي را تسليت گفتند. متن پيام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
درگذشت عالم پرهيزكار و اخلاقي و سالك الي الله مرحوم حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج ميرزا حسن مصطفوي را به خاندان محترم مصطفوي بخصوص فرزندان مكرم ايشان تسليت عرض مي كنم و علو درجات آن آموزنده  عملي اخلاق و فضيلت را از خداوند مسالت مي نمايم.
والسلام عليكم و رحمت الله
سيدعلي خامنه اي

پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به يادواره شهداي روحانيت
نجف آباد
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي، در پيامي به يادواره شهداي روحانيت نجف آباد ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهداي نجف آباد به ويژه طلاب و روحانيون شهيد، تأكيد كردند مردم نجف آباد در آزمايش هاي بزرگ انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس از جمله سرافرازترين مردم بخش هاي كشورند. متن پيام مقام معظم رهبري به اين شرح است:
بسمه تعالي
به ارواح طيبه شهداي عزيز نجف آباد و طلاب و روحانيان شهيد كه اين مراسم به ياد نيك آنان برگزار مي شود، درود مي فرستم.
مردم نجف آباد در آزمايش هاي بزرگ انقلاب اسلامي و دوران دفاع مقدس از جمله سرافرازترين مردم بخش هاي كشورند.
ايمان و صداقت و هوشمندي و شجاعت و وفاداري آنان به اسلام را در عمل صالح اين مردم عزيز به طور مجسم مي توان مشاهده كرد. اميد است همواره مشمول الطاف الهي و توجهات حضرت بقيه الله ارواحنا فداه باشند.
سيد علي خامنه اي
۱۳/تير/۱۳۸۴

خاتمي در جمع صميمي كاركنان صدا و سيما
001521.jpg
001524.jpg
001533.jpg
001527.jpg
ايسنا: سيدمحمد خاتمي ديروز براي بازديد از بخشهاي مختلف سازمان صدا و سيما به اين سازمان رفت و بازديد خود را از بخشهاي مختلف واحد مركزي خبر آغاز كرد.
در اين بازديد ضرغامي رئيس سازمان صدا و سيما و همچنين آقامحمدي قائم مقام صدا وسيما رئيس جمهور را همراهي مي كردند.
خاتمي در واحد مركزي خبر با حضور در ميزهاي خبري هر واحد با خبرنگاران و مسئولان آن به احوالپرسي  پرداخت و آنها ضمن خوشامدگويي به رئيس جمهور، وي را در جريان عملكرد خود قرار دادند.
رئيس جمهور سپس طي سخناني ابراز اميدواري كرد كه از نوع عملكردش در مسئوليتي كه داشته، هم مردم و هم خدا راضي باشند.
خاتمي در حاشيه  بازديد از واحد مركزي خبر در پاسخ به خبرنگاران اظهار داشت: «خبر اهميت زيادي دارد و تغذيه  اصلي اطلاع رساني در واحد مركزي خبر صورت مي گيرد، به هر حال شايد مهم ترين تكيه صدا و سيما بر روي بخش خبري و تحريريه هاي خبر آن باشد.»
از رييس جمهور درباره بخش خبري ۳۰ : ۲۰ نيز سوال شد كه وي در اين مورد گفت: «كساني كه مي خواهند در كوتاه ترين زمان، بيشترين خبرها را به دست آورند، از اين بخش خبري استفاده مي كنند. اين بخش خبري، ابتكاري زنده، شاداب و جذاب بوده است.»
رييس جمهور همچنين در مصاحبه  زنده با بخش خبري صدا و سيما كه در آن از وي در مورد ارزيابي از عملكردش پرسيده شد، با بيان اينكه ناقدان منصفي در جامعه وجود دارند، خاطرنشان كرد: «كشور ما با مشكلات فراواني طي بيست و پنج سال اخير مواجه بوده است. ما سعي كرديم با مردم سالاري و زنده كردن ارزش هاي معنوي به جبران عقب ماندگي ها طي اين سال ها بپردازيم و خسارات را جبران كنيم.»رييس جمهور در ادامه  بازديد از بخش هاي مختلف سازمان صدا و سيما در برنامه «خانواده» شركت كرد.
خاتمي، در اين برنامه در مورد زنان خانه دار و همچنين حضور اجتماعي زنان، تأكيد كرد كه در اين زمينه بايد برنامه ريزي صورت گيرد.
مجري برنامه  خانواده خطاب به رييس جمهور اظهار داشت كه امروز سازمان صدا و سيما و كارمندان آن حال و هواي ديگري داشتند و خاتمي را شخصيتي والا و محبوب مي دانند و اميدوارند او را در بازديدهايي كه از سازمان داشته، خسته نكرده باشند.
خاتمي در پاسخ به سؤالاتي كه در مورد زندگي شخصي اش از وي مي شد، اظهار داشت كه در سال ۱۳۴۳ طي يك مراسم خواستگاري و عقد ساده، ازدواج كرده است.وي گفت كه عقدش توسط پدر خانمش به صورتي خيلي ساده در قم برگزار شده است.
خاتمي همچنين گفت كه اولين سفر خود را با همسرش به اصفهان انجام داده، زيرا يك طلبه بوده و سفر به اصفهان برايش نزديكترين و ارزان ترين سفر تمام مي شده است.
از رييس جمهور در مورد سالگرد ازدواجش پرسيده شد و اين  كه آيا هر سال آن را جشن مي گيرد؟. وي خاطرنشان كرد كه هر سال سالگرد ازدواجش را جشن نمي گيرد، ولي در خردادماه و روز تولد حضرت امام رضا (ع) به تاريخ قمري، سالگرد ازدواجشان است.
رييس جمهور در ادامه بازديد خود از صدا و سيما در جمع كاركنان اين سازمان به سخنراني پرداخت.
سيد محمد خاتمي، رييس جمهور، كه در سالن همايش هاي صداوسيما سخن  مي گفت ، با بيان اينكه حضورش در اين سازمان را به عنوان يكي از خاطرات شيرين دوران هشت ساله ي مسئوليتش در دفتر خاطراتش ثبت خواهد كرد، به مناسبت موضوع اين ديدار در مورد «رسانه» به عنوان وسايط ارتباط جمعي و نسبت ميان آن، قدرت و مردم اظهار داشت: «نقش رسانه در دنياي جديد علاوه بر پيشرفت هاي فني در اين زمينه به نحوه  شكل دهي ذهنيت مردم و شخصيت فرهنگي، تاريخي و اجتماعي آن ها نيز برمي گردد.»
وي افزود: «اگر قدرت امري مقدس و نسبت ميان قدرت و مردم، نسبت متعالي با دون باشد، يا قدرت، مختار غيرمسئول و مردمان مجبور به اطاعت باشند، در ذهن مردم، حالتي پيدا مي شود. ولي اگر مردم منشأ قدرت باشند و قدرت برآمده از آنان باشد و اصل مردم و قدرت فرع قرار گيرد، ذهنيت ها متفاوت خواهد شد.»
خاتمي با بيان اينكه مصونيت و توليد مستلزم آزادي است، اظهار داشت: «اگر منابع توليد مشكل داشته باشند، منع نيز ايجاد مي كند، چراكه نتوانستند پاسخ جديدي به نيازها بدهند. اين مشكل بايد به صورت ديگري مرتفع شود. عالمان ديني بايد با توجه به مقطع زماني نسبت به جامعه پاسخگو باشند.»رييس جمهور با تأكيد بر اينكه بايد جامعه را قانع كرد، افزود: «گاهي افكار عمومي را با فريب قانع مي كنيم كه اين امر آثار بدي به دنبال دارد، مثلا يكي از مشكلات حكومت بوش اين است كه افكار عمومي آمريكا فهميده اند كه با وجود صرف امكانات اين كشور در عراق و منطقه به بهانه  وجود سلاح شيميايي در عراق - كه وجود نداشت - امكاناتشان به هدر رفته و فريب خورده اند.»
خاتمي با بيان اينكه امروز صدا و سيما يكي از غني ترين منابع توليد فكر و فرهنگ در جامعه است، خاطرنشان كرد كه نيروهاي برجسته  صدا و سيما در سراسر كشور سرمايه هاي عظيمي هستند كه كارهاي قابل تقديري انجام داده اند، ولي با توجه به نقش رسانه در دنياي كنوني و با ادعاهايي كه ما داريم، راضي نگه داشتن مردم و پاسخگويي به افكار عمومي دنيا كار مهمي است كه بار سنگين آن بر دوش صدا و سيماست.
وي در همين راستا به عملكرد صدا و سيما در روند برگزاري انتخابات اشاره كرد و اظهار داشت: «اميدواريم پديده اي كه در انتخابات در صدا و سيما ايجاد شد، ادامه پيدا كند.»
وي با ابراز تأسف از اينكه به دليل درگيري هاي سياسي گاهي «به خاطر دستمالي قيصريه به آتش كشيده مي شود» در عين حال اظهار داشت: «در اين انتخابات صدا و سيما انصافا بي طرفانه عمل كرد، ولي در مجموع جز در مواردي استثنايي، آيا آنچه نشان داده شده، چهره  واقعي اسلام، نظام و كشور ماست؟ چهره  نكبتي كه در عرصه هاي مختلف نشان داده شد، آيا همه  آن چيزي است كه طي اين سال ها به دست آمده است؟؛ بداخلاقي هايي را در اين انتخاب شاهد بوديم كه مملكت را بدبخت و نكبت زده نشان داد و توقع مردم را بالا برد كه اگر آمديم اين كار را مي كنيم؟»
رييس جمهور با تأكيد بر اينكه نخواسته و نمي خواهد كام مردم را تلخ كند، با بيان اين كه در اين انتخابات همه چيز زير سؤال رفت و تنها نيمه  خالي ليوان ديده شد، اظهار داشت: «صدا و سيما بايد به نقد اين مسائل بپردازد. قدرت بايد مورد نقد قرار گيرد و اگر مثلا من رييس جمهور نقد شدم نبايد بگويم اين تضعيف نظام است. قدرت بايد در خدمت به مردم باشد، دستاوردها بايد به درستي عرضه شود. در عرصه  جهاني هم بايد حالت تهاجمي داشته باشيم و هم در زمينه  تدافعي كار كنيم. برخي تلاش دارند چهره  انقلاب و نظام را خشن و طرفدار تروريسم و با وضع آشفته  مديريت نشان دهند. نبايد بهانه ها را در داخل بدستشان دهيم (مواردي هست كه نمي گويم، زيرا شايد درست نباشد) در بيرون نيز بايد مقابله كنيم.»
خاتمي اظهار داشت: «در حد توان ناچيز خود و در مقام گفتار و موعظه سعي كردم مطابق شأن اين ملت در داخل از حقوقشان دفاع كنم و زمينه هاي پيشرفت را فراهم آورم. در عرصه  بين المللي نيز كوشيده ام چهره اي درخشان از اين ملت و انقلاب پيشرفت طلب و عدالت جو را عرضه كنم و فكر مي كنم خيلي ناموفق نبودم.»رييس جمهور سخنان خود را با قرائت غزلي از حضرت حافظ به پايان برد.
در پايان سخنان رييس جمهور از سوي رييس سازمان صدا و سيما و مديران آن لوح يادبودي به وي اهداء شد و حاضران در سالن حدود سه دقيقه براي خاتمي كف زدند.

فرمانده كل سپاه در پيام تبريك به رئيس جمهور منتخب:
پاسداران و بسيجيان آماده همكاري با دولت خدمتگزارند
ايسنا: سردار سرلشكر سيديحيي صفوي فرمانده كل سپاه با ارسال پيام تبريك انتخاب دكتر محمود احمدي نژاد را گزينش شايسته مردم نجيب و انقلابي ايران اسلامي دانست و آمادگي سبز جامگان پاسدار و بسيجيان پرتوان به ويژه متخصصان و كارشناسان انقلابي و دلسوز اين نهاد مقدس را درحمايت، همياري و همكاري با دولت خدمتگزار رئيس جمهور منتخب اعلام كرد.
متن كامل پيام تبريك فرمانده كل سپاه به اين شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحيم
رئيس جمهور منتخب ملت بزرگوار ايران
با سلام و تحيت
ضمن اظهار خرسندي از انتخاب جنابعالي به رياست جمهوري اسلامي ايران، گزينش شايسته مردم نجيب و انقلابي ايران اسلامي را به حضورتان تبريك عرض مي كنم.
بي شك حضور آگاهانه مردم خداجو در انتخابات و برگزيدن فردي صادق، متعهد، دلسوز و پرتلاش نشان از هوشمندي، بصيرت و علاقه مندي و پايبندي آنان به كشور و نظام مقدس جمهوري اسلامي مي باشد.
لازم است آمادگي سبزجامگان پاسدار و بسيجيان پرتوان به ويژه متخصصان و كارشناسان انقلابي و دلسوز اين نهاد مقدس را درحمايت، همياري و همكاري با دولت خدمتگزار جنابعالي اعلام دارم.
از محضر حضرت حق، سلامتي و توفيق روزافزونتان را درجهت صيانت از عزت و سربلندي نظام پرافتخار جمهوري اسلامي و خدمت به ملت رشيد ايران و تحقق آرمانهاي والاي حضرت امام خميني(ره) در سايه راهبري رهبر حكيم و فرزانه انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي (مدظله العالي) مسالت دارم.»

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |