سه شنبه ۱۴ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۰ - Jul 5, 2005
معاون فني سازمان نظام پزشكي:
تعرفه هاي ويزيت پزشكان تغيير نمي كند
گروه اجتماعي _ مريم غفاري: تعرفه هاي اعلام شده از سوي سازمان نظام پزشكي به قوت خود باقي است و سازمان مصمم است تا با تعامل دولت و مجلس جهت شفاف سازي و انتظام تعرفه ها مانع نرخ گذاري سليقه اي پزشكان شود.
دكتر عليرضا زالي، معاون فني سازمان نظام پزشكي در يك نشست مطبوعاتي با اعلام اين مطلب افزود: در صورتي كه حرمت تعرفه هاي تعيين شده شكسته شود التزام تعرفه نيز دستخوش تغيير خواهد شد.
وي افزود: ما معتقد بوديم كه با اعلام يك تعرفه واحد و همگون در كشور، يك انتظام در امر تعرفه ايجاد شود كه متاسفانه به دليل نبود نرخ گذاري ثابت و ضمانت اجرايي شاهد انواع تعرفه هاي غيررسمي و بدون نظارت در سطح جامعه هستيم.
معاون فني سازمان نظام پزشكي عدم رعايت تعرفه ها را متناسب نبودن با مطالبات جامعه پزشكي ذكر كرد و گفت: نظارت بر رعايت اجراي تعرفه زماني صورت مي گيرد كه براساس يك قاعده منطقي باشد. وي بروز نرخ گذاري غيررسمي و سليقه اي را مولود عدم وحدت رويه و ناهمگوني و نداشتن چارچوب صحيح در امر تعرفه ها دانست و گفت: بايد براي مصوبات نظام پزشكي حرمت قائل شويم. تعرفه امر اقتصادي است نه تجاري. وي با اشاره به اينكه بحث تعرفه ها در ۲۰ سال اخير رشد نداشته و يا شيب رشد آن بسيار ملايم بوده كه اين امر منجر به ايجاد فاصله با تعرفه هاي صددرصد واقعي شده است.
وي در پاسخ به اين سئوال كه به چالش كشيدن بحث تعرفه ها، ممكن است ساير مصوبات سازمان را نيز تحت الشعاع قرار دهد گفت: چالش زماني بوجود مي آيد كه سازمان نظام مشورتي يك موضوع داشته باشد.
اما در حال حاضر سازمان نظام پزشكي رسما در تعيين نرخ تعرفه ها در چارچوب قانون اعلام نظر مي كند و دغدغه هاي مجلس و دولت در اين خصوص براي طراحي مكانيسمي است كه فشار كمتري در بخش بهداشت و درمان بر مردم وارد شود و چون در فضاي قانون توسعه چهارم هستيم دولت مكلف است كه اين شكاف را پر كند.
وي تصريح كرد: دولت به عنوان نقش حاكميتي موظف است با الگو از كشورهاي پيشرفته مابه التفاوت تعرفه هاي دولتي و خصوصي را با طراحي صندوق هايي بيمه اي علمي، به روز كرده و رابطه مالي بين پزشك و بيمار را كمتر كند تا هيچكدام دغدغه حقوق مادي را نداشته باشند و از طرفي نيز تنها گروه پزشكي متحمل يارانه ها نگردد.
وي با اشاره به اينكه در مورد مصوبات نظام پزشكي هميشه سقف اعلام مي شود و اعداد حداكثري است نه حداقلي و تنها در شهرستانها با درنظرگرفتن بنيه اقتصادي مردم كف را اعلام مي كنيم، افزود: در حال حاضر تعرفه هاي اعلام شده به قوت خود باقي است و مقرر شد با تعامل دولت و مجلس با تشكيل كميته كارشناسي محاسبات دقيق تري انجام شود و دو اصل مهم انتظام تعرفه ها و شفاف سازي آنها و جمع شدن پديده شوم زيرميزي كه بدور از يك جامعه فرهنگي و ديني است، به عنوان سياستهاي سازمان نظام پزشكي سرلوحه كار قرار گيرد.
دكتر زالي با تاكيد بر ترويج فرهنگ خودابرازي و خوداظهاري در امر ماليات در جامعه پزشكي افزود: پزشكاني كه با انگيزه خوداظهاري، ماليات خود را پرداخت كنند، ۹۵درصد موارد بدون رسيدگي پرونده ها، از سوي دواير مالياتي پذيرفته مي شود و تنها ۵درصد به طور تصادفي، با حضور نماينده نظام پزشكي مورد رسيدگي واقع مي شود.
وي افزود: براي ايجاد يك وحدت رويه و متناسب با شئونات جامعه پزشكي شعب ويژه رسيدگي به ماليات با حضور نماينده سازمان نظام پزشكي با هدف صرفه جويي در وقت و افزايش دقت در رسيدگي به پرونده هاي اختلاف مالياتي طراحي شده است كه براساس آن مقرر شد از كليه انجمن هاي علمي و تخصصي در كشور نماينده اي كه به مسائل مالياتي اشراف دارند، معرفي شوند.
وي خاطرنشان كرد: با مساعدت سازمان مالياتي كشور گروه پزشكي ملزم به پرداخت نقدي تنها ۳۰درصد ماليات تخميني به عنوان پيش پرداخت و الباقي بصورت اقساط تا آخر آبان ماه مي باشند.
همچنين در بخش جرايم مالياتي جامعه پزشكي، با كمك سازمان مالياتي، تسهيلاتي قائل شده است كه جرايم مشمول بخشودگي شوند مشروط بر آنكه مبالغ بيشتر از ۵۰۰ هزار تومان نباشد.
وي با تاكيدبر اجراي عدالت مالياتي در حرفه پزشكي براساس درآمدهاي واقعي افزود: با ارائه تسهيلات و ترويج فرهنگ خوداظهاري پرداخت ماليات، مشاركت و انگيزه براي پرداخت به موقع ماليات در جامعه پزشكي افزايش خواهد يافت.
براساس اين گزارش، دكتر زالي درخصوص تبليغات پزشكي در رسانه ها گفت: با افراد غير ذي صلاح در امر بهداشت و درمان كه وابستگي صنفي ندارند براساس ماده ۳ قانون تشكيل وزارت بهداشت و درمان در صورت تخلف از سوي دادگاه هاي انقلاب برخورد خواهد شد و براي گروهي از افرادي كه اعضاي سازمان نظام پزشكي هستند طبق آئين نامه اي كه از نظر حقوقي و انتظامي و صنفي و متناسب با مسائل روز طراحي شده است، عمل مي شود و بنابراين آئين نامه با تبليغات پزشكي در حوزه هاي غيرتخصصي مشمول برخورد خواهد بود لذا از جامعه پزشكان خواستاريم در صورت تمايل به درج آگهي هاي تبليغاتي در رسانه هاي گروهي به واحدهاي نظام پزشكي مراجعه و پس از تاييد آنها اقدام به تبليغ نمايند.

دولت لايحه آزادي اطلاعات را تصويب كرد
بر اساس اين لايحه، هر ايراني حق دسترسي به اطلاعات عمومي را دارد
فارس: هيات دولت عصر يكشنبه به رياست سيدمحمد خاتمي رئيس جمهوري تشكيل جلسه داد. در اين جلسه لايحه آزادي اطلاعات مطرح و به تصويب رسيد.
براساس اين لايحه هر شخص ايراني حق دسترسي به اطلاعات عمومي را دارد، مگر آنكه قانون منع كرده باشد.
همچنين براساس اين لايحه موسسات عمومي مكلفند اطلاعات مربوط را در دسترس مردم قرار دهند و نمي توانند از متقاضي دسترسي به اطلاعات هيچ گونه دليل يا توجيهي جهت تقاضا مطالبه كنند.
همچنين هر يك از موسسات عمومي موظف شدند در راستاي نفع عمومي و حقوق شهروندي دست كم به طور سالانه اطلاعات عمومي خود را با استفاده از امكانات رايانه اي يا حتي الامكان در يك كتاب راهنما منتشر نمايند.
در ادامه اين جلسه آيين نامه  اجرايي موضوع بند (ر) ماده ۱ قانون برنامه پنجساله چهارم مطرح و به تصويب رسيد.
براساس اين آيين نامه استفاده از وجوه حساب ارزي براي مصارف تامين مصارف بودجه عمومي دولت صرفا در صورت كاهش عوايد ارزي حاصل از نفت و عدم امكان تامين اعتبارات مصوب از محل ساير منابع درآمدهاي عمومي و واگذاري دارايي هاي مالي مجاز خواهد بود.
همچنين اعطاي تسهيلات ارزي به طرح هايي كه در چارچوب قانون جلب وحمايت سرمايه هاي خارجي به تصويب مي رسند و شركت هاي ايراني برنده مناقصه هاي بين المللي و صدور ضمانتنامه براي آنها با رعايت اين آيين نامه بلامانع است.
يكي ديگر از مصوبات اين جلسه آيين نامه اجراي بند «ح» ماده ۱۰۸ قانون برنامه پنجساله چهارم مطرح است.
براساس اين آيين نامه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مكلف شد با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) نسبت به راه اندازي و تجهيز موزه و نگارستان ويژه زندگي و مبارزات بنيانگذار جمهوري اسلامي در جوار حرم امام خميني (ره) اقدام نمايد.
همچنين سازمان ملي جوانان موظف شد حداكثر تا پايان سال اول برنامه  طرح جامع، چگونگي آشنايي نوجوانان و جوانان با وقايع انقلاب اسلامي و انديشه و سيره عملي امام خميني (ره) را تهيه نمايد.
در اين جلسات كليات آيين نامه نحوه اجراي فعاليت هاي مشخص به منظور تامين و توسعه كريدورهاي علم و فناوري تصويب و مقرر شد اين طرح در يكي از استانهاي كشور به صورت نمونه اجرا و مطالعات آمايشي و ارزيابي هاي لازم جهت تعيين ديگر نقاط مستعد در شوراي عالي آمايش سرزميني انجام شود.
اساسنامه صندوق احيا و بهره برداري از بناها و اماكن تاريخي و فرهنگي نيز از ديگر مصوبات اين جلسه بوده است.

توضيح يك خبر
درپي درج خبر واژگوني يك دستگاه اتوبوس در محور ياسوج در تاريخ ۹ تيرماه به نقل از ايسنا ، شركت رانيران اعلام كرد اتوبوس مذكور از نوع ولوو نبوده است.

بازرسان آژانس اتمي جمعه از ايران مي روند
فارس: دو تن از بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي جمعه گذشته وارد ايران شده و تا هشتم جولاي (۱۷ تيرماه) در اين كشور حضور خواهند داشت.
ماموريت اين بازرسان در راستاي اجراي قطعنامه شوراي حكام آژانس انجام مي شود.
در حالي كه ايران از هيچ اقدام اعتمادسازي در اثبات صلح آميز بودن فعاليتهاي هسته ايش فروگذار نكرده است، آمريكا و كشورهاي اروپايي از اعتراف به اين مساله خودداري كرده و هنوز به طرح اتهامات بي اساس عليه تهران ادامه مي دهند.
جمهوري اسلامي ايران بارها تأكيد كرده است از حق خود براي استفاده از فناوري صلح آميز هسته اي، چشم پوشي نخواهد كرد.
ايران در عين حال تأكيد كرده است تعليق برنامه هاي هسته اي در نطنز و مكانهاي ديگر تنها تا پايان ماه جولاي ادامه خواهد يافت كه سه كشور اروپايي متعهد شده اند تا آن زمان جزئيات امتيازات قابل ارائه به تهران را اعلام كنند.

در روز قلم برگزار مي شود:
نخستين مجمع عمومي انجمن غيردولتي معلمان انشاء
گروه علمي فرهنگي: همزمان با روز قلم، دومين گردهمايي معلمان انشا مدارس تهران به منظور آغاز به كار رسمي و قانوني انجمن غيردولتي معلمان انشا چهاردهم تيرماه در تالار حركت برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، تشكيل انجمن غيردولتي معلمان انشا از جمله دستاوردهاي نخستين گردهمايي معلمان انشا با عنوان «موضوع انشا زندگي» است كه در سال گذشته با مشاركت شوراي نشر سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، برنامه نيم رخ گروه كودك شبكه اول و نشريه محلي مردم تهران «همشهري محله» برگزار شد.محمدرضا زائري، دبير همايش «موضوع انشاء زندگي» تجليل و تقدير از معلمان انشا و كوشش در جهت ايجاد گرايش نويسندگي شهري و اجتماعي را از مهم ترين اهداف نخستين گردهمايي معلمان انشا برشمرد و اظهار اميدواري كرد با تصويب اساسنامه و انتخاب اعضا و هيأت رئيسه انجمن معلمان انشا، گامي مؤثر در احياي زبان فارسي و بستري مناسب براي تبادل نظر و افكار و ايجاد همدلي و همراهي ميان معلمان انشا كشور فراهم آيد تا از اين طريق بتوان در پاسداشت ميراث ارجمند ادبيات كشور به عنوان سرمايه و هويت ملي فعاليت كرد.

ابراهيم الجعفري به ايران مي آيد
ايسنا: بر اساس گزارش روزنامه الايام، سخنگوي رسمي دولت عراق اظهار داشت: ابراهيم الجعفري قصد دارد به زودي به كشورهاي همجوار از جمله ايران و سوريه سفر كند. اين روزنامه چاپ بحرين به نقل از ليث كبت، سخنگوي رسمي دولت عراق در كنفرانسي مطبوعاتي در بغداد ادامه داد: هدف از سفر ابراهيم الجعفري، نخست وزير عراق به كشورهاي همجوار، بررسي راه هاي تحكيم همكاري در زمينه مسايل امنيتي، اقتصادي و سياسي است. وي افزود: هيچ گونه بحراني در روابط دو كشور وجود ندارد، بلكه همكاري هاي گسترده اي بين دو طرف برقرار است.

عضو فراكسيون اكثريت مجلس:
مجلس مانند دولت فعلي با دولت آينده تعامل خواهد داشت
ايسنا: عضو فراكسيون اكثريت مجلس گفت: «بهترين نوع تعامل مجلس با دولت، همان تعاملي است كه مجلس هفتم با دولت آقاي خاتمي داشته است.»محسن كوهكن، نماينده لنجان با بيان اين مطلب اظهار داشت: «مشي مجلس هفتم با دولت آينده همان مشي و روشي است كه با دولت آقاي خاتمي دارد و در چهارچوب قانون و همگامي و همراهي در جهت حل مشكلات و معضلات مردم مي باشد.»
عضو هيات رئيسه مجلس در پاسخ به اينكه آيا هماهنگي فكري بين مجلس و دولت آتي خطر سكوت مجلس در برابر نقاط ضعف دولت را به دنبال نخواهد داشت؟ گفت: «كساني كه از هم اكنون و قبل از شروع به كار دولت وارد اين مقولات مي شوند يا بدبينانه  به مساله نگاه مي كنند يا اساسا كساني هستند كه بنابر بعضي منافع حزبي و گروهي دوست ندارند نتيجه اين تعامل و ارتباط، خدمت بيشتر به مردم باشد.»

رئيس جمهوري فرا رسيدن روز ملي الجزاير و ونزوئلا را
تبريك گفت
ايرنا: سيد محمد خاتمي رئيس  جمهوري  در پيامي به  عبدالعزيز بوتفليقه  رئيس جمهوري  دمكراتيك  خلق الجزاير، فرارسيدن  روز ملي  اين  كشور را به  وي ، دولت و ملت  الجزاير تبريك  گفت .
خاتمي دراين پيام  با اشاره  به  وجوه  مشترك  ميان  دو انقلاب  بزرگ  ايران  و الجزاير براي رهايي  از يوغ  استعمار و استبداد و نقش  اساسي  و كليدي  دين  مبين  اسلام  درگسستن  زنجير وابستگي  و نيل  به  آزادي  و استقلال ، آمادگي  دولت  وملت  ايران را براي  گسترش  روابط دوستانه  و برادرانه  دركليه  زمينه ها و در عالي ترين سطح ، جهت  تحقق  بخشيدن  به  آرمانهاي  والاي  دو انقلاب  بزرگ  و منافع  دوكشوراعلام  كرد.
همچنين سيد محمد خاتمي رئيس  جمهوري  در پيامي به  هوگو چاوز رئيس  جمهوري ونزوئلا، فرارسيدن  روز ملي  اين  كشور را به  وي ، دولت  و ملت  ونزوئلا تبريك گفت .
خاتمي دراين پيام  نيز ابراز اميدواري  كرد، دور جديد روابط دو كشور كه  با ديدارهاي  اخيرموجب  گشوده  شدن  افق هاي  نوين  همكاري هاي  دوجانبه  در عرصه هاي  سياسي ، اقتصادي ، صنعتي  و تجاري  گرديده ، پايه هاي  روابط دوستانه  فيمابين  را بيش از پيش  استحكام  بخشد.

قتل ۷ مأمور در مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر
گروه اجتماعي: هفت مامور پليس در كمين قاچاقچيان مواد مخدر در استان سيستان و بلوچستان جان باختند و ۹ نفر ديگر مجروح شدند.
حيدر علي نورايي، فرماندار زاهدان به ايرنا گفت كه اين حادثه شامگاه شنبه در حومه اين شهر واقع در جنوب شرقي ايران اتفاق افتاد.به گفته وي، قاچاقچيان باندي به سركردگي «دراشه بخش» از نقشه اداره آگاهي زاهدان براي دستگيري اين شرور مطلع شدند و با كمين بر سر راه كاروان نيروهاي پليس، هفت نفر از جمله فرمانده آگاهي اين شهر را به قتل رساندند.
بنابراين گزارش، در پي اين حادثه كه يكي از سنگين ترين تلفات نيروي انتظامي در يك روز است، نيروهاي پليس و سپاه پاسداران با هلي كوپتر جستجوي وسيعي را در منطقه آغاز كرده اند.

دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان استثنايي اعلام شد
گروه علمي فرهنگي :دستورالعمل ثبت نام و جاي دهي نوآموزان و دانش آموزان استثنايي در سال تحصيلي ۸۵ - ۱۳۸۴ اعلام شد.
به منظور نظارت، بررسي و رفع مشكلات احتمالي درخصوص ثبت نام دانش آموزان استثنايي «ستاد ثبت نام» در سطح استان بر حسن اجراي ثبت نام نظارت كامل خواهد داشت.
بر اين اساس ثبت نام نوآموزان استثنايي كه براي اولين بار به مراكز آموزشي و كلاسهاي خاص دانش آموزان استثنايي مراجعه مي كنند با ارائه كارت يا شناسنامه بهداشتي، تصوير صفحه اول شناسنامه و اصل آن و كاربرگهاي تشخيص شامل كاربرگ سنجش هوش براي نوآموزان و دانش آموزان كم توان ذهني، كاربرگ سنجش شنوايي براي نوآموزان و دانش آموزان آسيب ديده شنوايي، كاربرگ سنجش بينايي براي نوآموزان و دانش آموزان آسيب ديده بينايي و كاربرگ بررسي وضعيت جسماني انجام مي شود.
بر اساس اين گزارش اولويت جاي دهي نوآموزان و دانش آموزان استثنايي غير از گروه كم توان ذهني با توجه به توانمنديهاي كودك و شرايط مدارس عادي منطقه با ثبت نام در مدارس عادي و برخورداري از خدمات معلمان رابط است.از آنجا كه موفقيت در گذراندن دوره آمادگي براي ثبت نام نوآموزان استثنايي در پايه اول ابتدايي الزامي است، نوآموزان مزبور در صورت تشخيص آموزشگاه مي توانند در آزمون دوره آمادگي كه به وسيله آموزشگاه استثنايي برگزار مي شود شركت كرده و در صورت موفقيت با رعايت ساير ضوابط در پايه اول ابتدايي ثبت نام كنند.
بر اين اساس دريافت هرگونه وجه به استثناي حق بيمه و بهاي كتابهاي درسي در هنگام ثبت نام ممنوع است.

فراخوان دفتر احمدي نژاد:
براي تحقق دولت ۷۰ ميليوني مردم همفكري كنند
دفتر رئيس جمهور منتخب بعداز ظهر ديروز طي اطلاعيه اي، اعلام كرد: در پي تماس هاي مكرر مردم درخصوص ارايه  پيشنهادات به رئيس جمهور منتخب، بدين وسيله از مردم شريف به ويژه نخبگان جامعه دعوت مي شود با ارسال پيشنهادات و نقطه نظرات خود در زمينه هاي مختلف، دولت ۷۰ ميليوني را در تحقق اهداف مورد نظر ياري نمايند.در ادامه  اين اطلاعيه خاطرنشان شده است: ان شاء الله پس از استقرار دولت جديد موضوع رسيدگي به درخواست ها و شكايات مردمي در دستور كار دولت قرار خواهد گرفت و در اين خصوص اطلاع رساني لازم انجام خواهد شد.
تلفن تماس: ۶۱۳۳ (ده خط).
نشاني الكترونيكي: President.ir. www
نشاني پستي: تهران، خيابان پاستور، دفتر ارتباطات مردمي رئيس جمهور منتخب.

پاسخ رئيس جمهور منتخب به پيام تبريك رئيس كميسيون
اروپا
گروه سياسي: محمود احمدي نژاد رئيس جمهور منتخب در پيامي از ارسال پيام تبريك «خوزه مانوئل باراسو» رئيس كميسيون اروپا به مناسبت انتخاب وي به رياست جمهوري اسلامي ايران قدرداني كرد.
رئيس جمهور منتخب در اين پيام برداشتن گامهاي عملي در توسعه روابط في ما بين در تمامي عرصه ها را نماد عيني از احترام آن كميسيون به مشاركت ملت و مردمسالاري ديني در ايران دانست و تاكيد كرد كه روند توسعه مناسبات عادلانه و برابر ميان اروپا و جمهوري اسلامي ايران مي تواند الگوي قابل اعتمادي از مواضع و روابط اتحاديه اروپا به جامعه بين الملل و بويژه جهان اسلام تلقي شود.
پاسخ رئيس جمهور منتخب به پيام هاي تبريك رؤساي چند كشور
همچنين دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري منتخب در پيام هاي جداگانه اي به روساي جمهور مصر، كرواسي، تركمنستان و نيز رئيس امارات متحده عربي از ارسال پيام تبريك آنان به مناسب انتخاب وي به رياست جمهوري ايران تشكر كرد.
رئيس جمهور منتخب در اين پيامها، ضمن تاكيد بر لزوم ارتقاء و تحكيم مناسبات دوجانبه بر پايه احترام متقابل به حاكميت ملي كشورها و بسط و توسعه همكاريهاي فني في مابين، اظهار اميدواري كرد كه در دوران دولت جديد و در پرتو اين همكاري ها، شاهد تقويت بيش از پيش مناسبات دوجانبه و بين المللي باشيم.

درجه بندي مدارس غيرانتفاعي در سال تحصيلي جديد اعلام
شد
گروه علمي فرهنگي: مديركل دفتر پشتيباني و توسعه مدارس غيردولتي آموزش و پرورش با اشاره به اعلام نتايج درجه بندي ۲۵ درصد مدارس غيرانتفاعي دو منطقه هر استان تا پايان مرداد ماه سال جاري گفت: سقف و كف رتبه كسب درجه هر مدرسه به ترتيب ۱۰۰۰ و ۵۰۰ امتياز است.
مسعودي در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين كه از سال تحصيلي آينده براي اولين بار ۲۵ درصد مدارس غيرانتفاعي دو منطقه هر استان متناسب با ارائه خدمات درجه بندي مي شوند، گفت: بر اين اساس فعاليتهاي مدارس در چهار محور فعاليتهاي آموزشي و پرورشي، نيروي انساني، فضا و تجهيزات، شاخصهاي اداري و مالي مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
وي با اشاره به اين كه در محور فعاليتهاي آموزشي و پرورشي، ۳۷ موضوع كلي در قالب ۱۷۰ مصداق تعريف شده است، ميزان كسب امتياز در اين زمينه را ۴۷۰ از ۱۰۰۰ امتياز (۴۷ درصد كل امتياز) بيان و اظهار كرد: در شاخص نيروي انساني اعم از مدير، معاون، مربي و ساير كاركنان، مدارس غيرانتفاعي بايد ۱۶۰ امتياز را در ۹ موضوع با مصاديق مختلفي نظير «آيا معلم متناسب با رشته تحصيلي خود تدريس مي كند يا خير؟» ، «تجربه معلم چقدر است؟» ، «آيا آموزشهاي ضمن خدمت و تكميلي ديده است؟» ، «آيا مدير مدرك تحصيلي متناسب دارد يا نه؟» و ... كسب كنند.
به گفته مسعودي در شاخص فضا و تجهيزات، ۳۸ موضوع در ۸ شاخص نظير استاندارد كلاسها، آزمايشگاه، كتابخانه، استحكام نسبي ساختمان، تجهيزات مورد استفاده، وسايل آزمايشگاهي، كمك آموزشي و ... با ۲۶۰ امتياز (۲۶ درصد كل امتيازات) و در شاخص اداري و مالي حدود ۲۰ پارامتر نظير تشكيل شوراي مالي، تهيه دفاتر مالي و عمل به آن، عمل به دستورالعمل هاي نحوه ثبت نام، شهريه، و تعيين ميزان آن و ... با ۱۱۰ امتياز (۱۱درصد كل امتياز) مورد ارزيابي براي درجه بندي مدارس قرار مي گيرد.
وي با تاكيد بر اين كه بر اين اساس مدارس غيرانتفاعي بر مبناي ۳ درجه با ۲ رتبه در هر درجه طبقه بندي مي شوند، به ايسنا گفت: مدارسي مي توانند درجه يك با رتبه يك را كسب كنند كه از ۱۰۰۰ ، ۹۵۰ امتياز به بالا را كسب كنند؛ يعني بيش از ۹۵ درصد امتياز رتبه بندي را به دست آورند.
به گفته مديركل پشتيباني و توسعه مدارس غيردولتي آموزش و پرورش، مدارس درجه يك با رتبه ۲ بايد از ۸۷۵ امتياز به بالا را تا ۹۵۰ كسب كنند . در درجه ۲ با رتبه ،۱ كسب ۸۰۱ تا ۸۷۵ امتياز، درجه ۲ با رتبه ۲ از ۷۰۱ تا ۸۰۰ امتياز و در درجه ۳ با رتبه ،۱ كسب ۶۲۶ تا ۷۰۰ امتياز ضروري است.
وي ادامه داد: آخرين درجه اي كه با كسب كمتر از آن، مدارس غيرانتفاعي، خارج از سيستم درجه بندي قرار مي گيرند، درجه ۳ با رتبه ۲ است كه در آن مدارس بايد از ۵۰۰ تا ۶۲۵ امتياز را كسب كنند.
به گفته وي مدارسي كه كمتر از ۵۰۰ امتياز را به دست آورند بايد در دوره اي سه ساله خود را با اين درجات تطبيق دهند.
مسعودي تاكيد كرد: در صورتي كه مدرسه غيرانتفاعي نتواند امتياز كمتر از ۵۰۰ را كسب كند از گردونه مدرسه داري حذف مي شود. وي كيفيت بخشي به مدارس غيرانتفاعي را عمده هدف درجه بندي آنها بيان و تصريح كرد: مدارس غيرانتفاعي بايد به عنوان مدارسي پيشرو و الگو در جامعه معرفي شوند؛ بر اين اساس ضروري است تا فعاليتهاي خود را به نحوي سوق دهند كه بيش از مدارس موجود به ارائه خدمات بپردازند. مديركل پشتيباني و توسعه مدارس غيردولتي آموزش و پرورش در پايان افزايش نقش نظارتي اوليا، رفع نگراني خانواده ها در زمينه شهريه مدارس غير انتفاعي و شفاف سازي فعاليتهاي آنها و رفع نقاط ضعف اين مدارس را از جمله مزاياي درجه بندي مدارس خواند.

نشست پژوهشي كارشناسان حوزه سينما امروز برگزار
مي شود
گروه علمي فرهنگي: پنج تن از پژوهشگران برجسته و استادان دانشگاه امروز در نشستي در پژوهشكده فرهنگ و هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آخرين يافته هاي پژوهشي خود درخصوص سينما را ارائه خواهند كرد.
به گزارش خبرنگار همشهري، نشست پژوهشي ارائه يافته هاي گروه پژوهشي و سينما امروز بعد از ظهر در سالن اجتماعات پژوهشكده فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد.در اين نشست دكتر محمدعلي حسين نژاد، دكتر فريدون آزما، دكتر محمود اربابي، شهرام جعفري نژاد و مهران مخبر به ارائه يافته هاي پژوهشي خود مي پردازند.
بررسي قابليت ها، زمينه ها، موانع و راه كارهاي جذب سرمايه گذاري خارجي در صنعت سينماي ايران، «مطالعه چگونگي افزايش رغبت تماشاگران به استفاده از سينما» و «بررسي راه كارهاي انسجام بخشي به چرخه توليد، توزيع و نمايش آثار سينمايي ايران» موضوعات اين نشست است.

تلفات ايدز در ايران تا سال ۲۰۰۳ هزار نفر است
گروه اجتماعي:براساس گزارش آماري ۲۰۰۵ جمعيت، ايدز و ويروس آن تا سال ۲۰۰۳ در ايران، حدودا ۱۰۰۰ نفر به دليل بيماري ايدز جان خود را از دست داده اند.
اين گزارش آماري كه به شكل نمودار اخيرا از سوي بخش جمعيت اداره امور اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد در سراسر جهان انتشار يافته حاوي اطلاعات ارزنده اي درباره بيماري ايدز و ويروس آن به تفكيك در كشورهاي جهان است.
در اين نمودار تعداد حاملان ويروس ايدز HIV در ايران ۳۱ هزار نفردر سال ۲۰۰۳ قيد شده كه سن آنان بين ۱۵ تا ۴۹ سال است و مجموعا ۱/۰ از كل جمعيت ۶۹ ميليوني ايران را تشكيل داده اند. طي همين سال ۱۰۰۰ نفر از سنين نوزادي تا ۱۷ سالگي نيز ناقل ويروس ايدز بوده اند.در نمودار مزبور آمده كه در جمهوري اسلامي ايران خدمات آزمايش خون براي اطمينان از عدم آلودگي به ايدز، بسيج آموزش و اطلاع رساني راجع به ايدز، دسترسي به درمان ضد ريتر و ويروس و ترويج استفاده از كاندوم ارائه مي شود اما سياست هاي ضدتبعيض براي بيماران ايدز وجود ندارد. همچنين ميزان استفاده از كاندوم ۴/۵ درصد است.

از سوي مديركل تأمين اجتماعي تهران بزرگ
ضوابط انتخاب بازنشسته و بازمانده نمونه سال ۸۴ اعلام
شد
گروه اجتماعي: مجيد روزيفراخ مديركل تأمين اجتماعي تهران بزرگ صبح ديروز در جمع نمايندگان بازنشستگان كارگري گفت: به منظور حفظ ارزشهاي انساني و تجليل از مقام والاي بازنشستگان و بازماندگان مستمري بگير طرح انتخاب و معرفي «بازنشسته و همسر بازمانده نمونه سال ۸۴» برگزار مي شود.
مديركل تأمين اجتماعي تهران بزرگ درخصوص انتخاب بازنشسته نمونه سال گفت: در مراسم بزرگداشت بازنشستگان نمونه از بيش از ۴۰ نفر از بازنشستگان تأمين اجتماعي سطح تهران بزرگ تقدير به عمل خواهد آمد.
وي درخصوص معيار انتخاب بازنشسته نمونه گفت: شرايطي از قبيل داشتن بيش از ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بيمه _ انتخاب شدن به عنوان نمونه در طول دوران اشتغال توسط بالاترين مقام مسئول محل اشتغال _ پيشرفت شغلي نتيجه مهارت كار، مشاركت در امور خيريه، پيشرفت تحصيلي در دوران اشتغال، تربيت فرزندان شايسته و... دانست.
وي درخصوص عمده ترين معيارهاي انتخاب همسر بازمانده نمونه سال گفت: داشتن سابقه پرداخت حق بيمه توسط بيمه شده فوت شده بيش از ده سال، موفقيت تحصيلي همسر بازمانده پس از برقراري مستمري، تحصيلات تكميلي اعضاي خانواده تحت تكلف (ليسانس)، موفقيت در رقابتهاي فرهنگي، علمي، ورزشي، داشتن آثار علمي و فرهنگي و... وي تصريح كرد متقاضيان مي توانند تا تاريخ ۲۵ تير ماه مدارك خود را به مسئول روابط عمومي شعب ارسال نمايند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |