سه شنبه ۱۴ تير ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۷۴۰ - Jul 5, 2005
سرپرست شهرداري تهران:
دهها طرح عمران شهري در دو هفته آينده
به بهره برداري مي رسد
001494.jpg
گروه شهري : سرپرست شهرداري تهران قول داد كه تمام پروژه هاي در حال اجرا و وعده داده شده در فصل تابستان، طي سه ماه آينده به اتمام برسند و افزون بر آن يك هزار و ۳۰۰ ميليارد تومان، سرمايه گذاري در پروژه هاي عمراني محقق خواهد شد.
دكتر سعيدلو در گفت و گو با همشهري ضمن ابراز خرسندي از انتخاب دكتر احمدي نژاد به عنوان رئيس جمهوري، اين انتخاب را ناشي از عملكرد خوب وي در شهرداري و جلب اعتماد مردم دانست و افزود: بهره برداري از پروژه هايي كه چند سال به طول مي انجاميد در دوران مسئوليت احمدي نژاد، ظرف مدت كوتاهي به نتيجه مي رسيد و مطمئنا وي در پست جديد كار بيست سال نظام را ظرف چهار و يا هشت سال انجام مي دهد.
وي تصريح كرد: نوع نگاه و تلاش چشمگير دكتر احمدي نژاد در منصب شهردار تهران مي تواند الگوي مديريت ساير شهرها از جمله كلانشهرها باشد و حضور وي به عنوان رئيس جمهور اين نويد را مي دهد كه مديريت شهرها وارد فضايي ديگر خواهد شد و تحقق مديريت واحد شهري كه زمينه برخورداري از شهرهاي توسعه يافته و در خور شهروندان باشد از جمله دستاوردهاي آن به شمار مي آيد و ما نيز در تهران اميدواريم ضمن تعامل بيشتر با دولت بتوانيم مطالبات شهرداري را از دولت اخذ كرده و در مسير آباداني و توسعه پايدار تهران بكار بگيريم.
001497.jpg
دكتر سعيدلو: هيچ وقفه اي در روند خدمت رساني شهرداري به مردم و آباداني شهر به وجود نيامده است
دكتر سعيدلو با تاكيد بر اين مطلب كه خدمات در شهرها همچون گذشته با شتاب بيشتري ادامه مي يابد، افزود: هيچ وقفه اي در فعاليتهاي شهرداري و ارائه خدمات به مردم تهران در دوران تبليغات رياست جمهوري ايجاد نشد و اگر چنين تصوري وجود دارد ناشي از موضوع انتخاب بوده كه بطور طبيعي ذهن افراد به آن مشغول و از توجه به مسائل كوچكتر غافل مي ماند. البته در آن دوره زماني چندين طرح از جمله پل هاي مكانيزه، بازارهاي سيار ميوه و تره بار و دهها پروژه عمراني در نقاط مختلف شهر مورد بهره برداري قرار گرفتند.
سرپرست شهرداري تهران در ادامه گفت: من از باب اجراي كار در منش و كردار شوراي اسلامي شهر و همچنين دكتر احمدي نژاد باور و يقين دارم. سرعت كار در شهرداري با آن شتاب اوليه ادامه خواهد يافت و با بيانات رهبر انقلاب كه به عنوان منشور خدمت تلقي مي شود، نگران تغيير و تحولات نخواهيم بود زيرا معتقديم اين تحولات در كل كشور دامن گير خواهد شد و آثار مثبت خود را بر جاي خواهد گذارد و با وجود عناصر خدمتگزار و خدوم در شوراي شهر و شهرداري، چشم انداز خوبي را براي شهروندان و شهر مي بينيم.
دكتر سعيدلو همچنين به طرح هايي كه عمليات اجرايي آنها در روزهاي آينده آغاز و يا مورد بهره برداري قرار مي گيرند، اشاره كرد و افزود: ۲ پل مكانيزه عابر پياده در محدوده ميني سيتي و ميدان صنعت و بزرگترين تلويزيون شهري به مساحت ۱۱۲ متر مربع در ميدان ونك بزودي مورد بهره برداري قرار مي گيرند.
وي تصريح كرد: تا پايان نيمه اول سال جاري بيش از ۱۰ پل مكانيزه در نقاط مختلف شهر نصب و راه اندازي خواهد شد. به گفته وي يك دستگاه تلويزيون شهري به مساحت ۴۰ متر مربع اوايل ماه جاري در ميدان قدس مورد بهره برداري قرار گرفت.
وي در ادامه راه اندازي بازار روز در نقاط مختلف شهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: يك بازار روز بزودي در منطقه ۲ تهران (زير پل يادگار امام) و بازار روز شهيد غيبي به مساحت ۲۷۰۰ متر مربع در منطقه ۲۰ افتتاح مي شود.
سرپرست شهرداري تهران، افزايش سرانه فضاي سبز را در سرلوحه برنامه هاي شهرداري عنوان كرد و افزود: در همين راستا افزون بر بوستان وردآورد به مساحت ۲ هكتار، ۴۰ هكتار فضاي سبز در نقاط شمال غربي تهران آماده افتتاح شده است. همچنين آب نماي موزيكال بوستان بزرگ آزادگان در جنوب شرقي تهران مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي همچنين راه اندازي ايستگاه هاي جديد آتش نشاني را ضروري خواند و افزود: دو ايستگاه آتش نشاني جديد به ترتيب در خيابان اقدسيه منطقه يك و شهرك خاوران منطقه ۱۵ بزودي مورد بهره برداري قرار مي گيرند و اين در حالي است كه طي هفته هاي گذشته يك ايستگاه آتش نشاني در منطقه ۱۷ مورد بهره برداري قرار گرفت و عمليات ساخت يك ايستگاه در منطقه ۲۲ آغاز شد.
سرپرست شهرداري تهران همچنين از راه اندازي يازدهمين فروشگاه شهروند در محله حكيميه تهران خبر داد و افزود: اين فروشگاه روز سه شنبه (امروز) با صرف اعتباري بالغ بر ۳۰ ميليارد ريال در زميني به مساحت ۶۵۰۰ مترمربع و در سه طبقه راه اندازي مي شود.
وي در پايان اين گفت وگو تكميل شبكه عبوري و تقويت و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومي تهران را مورد اشاره قرار داد و افزود: بخشي از بزرگراه همت در غرب تهران بزودي به روي مردم گشوده مي شود و با اين مهم در تردد بين مناطق ۵ و ۲۲ تسهيل خواهد شد.
همچنين صدها دستگاه اتوبوس جديد خريداري شده است كه براساس برنامه زمان بندي شده و قبل از آغاز سال تحصيلي جديد وارد شبكه خدمات رساني خواهد شد.

رئيس كميسيون عمران و توسعه شوراي شهر تهران:
نسبت به حضور مجدد شهردار تهران
در جلسات هيأت دولت اميدواريم
خبرگزاري فارس: رئيس كميسيون عمران و توسعه شوراي شهر تهران گفت: با توجه به آشنايي رئيس جمهور منتخب با مشكلات شهري و آگاهي از ضرورت حضور شهردار تهران در جلسات هيات دولت، نسبت به حضور مجدد شهردار جديد در جلسات هيات دولت اميدواريم.
حسن زياري از ضعيف بودن احتمال حضور اعضاي شوراي شهر تهران در كابينه دولت جديد خبر داد و درخصوص چنين تصميمي تصريح كرد: اعضاي شورا نمايندگان مردم هستند و خدمت در شورا كمتر از جاي ديگر نيست.
رئيس كميسيون عمران و توسعه شوراي شهر تهران در پاسخ به اين سئوال كه آيا رئيس جمهور منتخب درمورد امكان حضور شهردار در جلسات هيات دولت به شوراي شهر قول مساعد داده است، گفت: اين موضوع مورد باور ايشان است ضمن آن كه به منظور حفظ ارتباط دستگاهها و مديريت كلان با مسايل شهري و رفع مشكلات طرفين در اين رابطه، حضور شهردار در جلسات هيات دولت امري منطقي و كاملا ضروري است و به نفع هر دو طرف است.

خريد املاك واقع در بافت هاي فرسوده
خبرگزاري مهر: معاون فني و عمراني شهرداري تهران از خريد بافت هاي فرسوده كه اعتبارات آن از محل وام خارجي تامين مي شود، خبر داد.
مهندس محمد علي آبادي، ضمن تاييد دريافت وام ۱۶۰ ميليون دلاري بافت هاي فرسوده شهر تهران گفت: در حال خريد املاك واقع در بافت هاي فرسوده هستيم و اميدواريم بتوانيم بخش قابل توجهي از بافت هاي فرسوده يكي از مناطق شهرداري تهران را نوسازي و احياء كنيم.
وي درخصوص اينكه وام مذكور در كدام يك از مناطق، هزينه خريد بافت هاي فرسوده خواهد شد، افزود: ۱۶۰ ميليون دلار رقم قابل توجهي براي احياي بافت فرسوده محسوب نمي شود، در واقع از طريق اين وام بايد بخش خصوصي را به حركت درآورد تا آنها نسبت به مشاركت در نوسازي بافت هاي فرسوده اقدام كنند.

تغيير ضوابط بلندمرتبه سازي
001500.jpg
در صورت تهيه نهايي سومين نقشه حريم گسل هاي تهران و تصويب آن در شوراي عالي شهرسازي و معماري از اين پس مكان يابي و ضوابط بلندمرتبه سازي نيز براساس نقشه جديد تغيير مي كند. مدير بخش ژئوتكنيك مركز تحقيقات ساختمان و مسكن گفت: «در صورت تهيه نهايي اين نقشه و تصويب آن در شوراي عالي شهرسازي و معماري از اين پس مكان يابي و ضوابط بلندمرتبه سازي نيز براساس نقشه جديد تغيير مي كند.»وي افزود: «در حال حاضر اين ضوابط براساس مصوبه شوراي عالي شهرسازي كه در سال ۷۷ و براساس نقشه دوم حريم  گسل هاي تهران نوشته شده است، اجرا مي شود.»
اولين نقشه حريم گسل هاي تهران در سال ۵۶ توسط دكتر بربريانت تنظيم شد.

احداث پارك موزه- زلزله
001506.jpg
ايرنا: رئيس  مركز مديريت  و پيشگيري  بحران  شهر تهران  گفت : احداث  پارك  - موزه زلزله  در تهران  تا پايان  سال  جاري  با كمك  موسسه  زلزله  شناسي  ژاپن  آغاز مي شود.مازيار حسيني  افزود: براي  احداث  پارك  - موزه  زلزله ، در حال  مذاكره  با يكي  از موسسات  زلزله شناسي  ژاپن  هستيم  تا از اطلاعات  و تجربيات  آنها بهره  گرفته  واين  مكان  براساس  آخرين  استانداردها احداث  شود.حسيني  احداث  پارك  - موزه  زلزله  درتهران  را گامي مهم  براي  كاهش  خسارات زلزله  در پايتخت  دانست  و اظهار داشت : در اين  پارك  -موزه  بخشي  براي  ارايه آموزش هاي  تئوري  به  شهروندان  اختصاص  يافته  و آنان  با چگونگي  روش هاي  پيشگيري از زلزله  آشنا مي شوند.

نگاه
001491.jpg
داوود كاظمي
قيمت شير و فرآورده هاي لبني۱۰ درصد افزايش يافت

ديدار اعضاي شوراي شهر با شهروندان منطقه ۹ و ۱۵
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران جهت بررسي و حل مشكلات شهروندان چهارشنبه پانزدهم تيرماه در مناطق ۹ و ۱۵ حضور خواهند داشت.
به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر تهران، مهندس اميررضا واعظي آشتياني عضو هيأت رئيسه شورا در منطقه ۱۵ و حبيب كاشاني عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شورا در منطقه ۹ به بررسي مشكلات شهروندان مي پردازند. شهروندان مناطق يادشده مي توانند جهت ثبت نام ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به روابط عمومي مناطق يادشده مراجعه كنند.

واگذاري ۶۰۰ تاكسي جديد
001503.jpg
مدير عامل سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني از تحويل ۶۰۰ دستگاه تاكسي سمند تا ۱۰ روز ديگر خبر داد. به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، امير محمود دهلوي با بيان اين مطلب افزود: اين ۶۰۰ دستگاه با هدف خارج كردن تاكسي هاي فرسوده با عمر بالاي ۱۵ سال وارد شبكه حمل و نقل عمومي شهر تهران مي شوند و طي توافقات صورت گرفته با شركت ايران خودرو مقرر شد تا ۱۰ روز آينده، تاكسي هاي سمند به صاحبان آن واگذار شوند. وي اضافه كرد: هر زمان كه تاكسي ها ي سمند تحويل سازمان شود به سرعت تاكسي ها را تحويل صاحبان آن مي دهيم تا براي جابجايي مسافران از آن استفاده كنند.

عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران:
مديريت واحد شهري در دولت جديد تحقق خواهد يافت
گروه شهري: عضو هيات رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران گفت: مديريت شهري با روي  كارآمدن دولت آقاي احمدي نژاد نسبت به حل مشكلات و كاهش معضلات شهري اميدوار و خوشبين است.
دكتر نسرين سلطانخواه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: از آنجا كه دكتر احمدي نژاد قبلا به لحاظ تصدي مديريت شهرداري تهران با معضلات و مشكلات و تنگناها و موانع اداره شهر به خوبي آشنايي دارد اميدواريم دولت جديد شوراي شهر را در كاهش معضلات شهري و شكل گيري مديريت واحد شهري ياري و مساعدت كند. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر مراكز متعدد و بعضا ناهماهنگ با يكديگر براي اداره شهر تهران تصميم مي گيرند ابراز اميدواري كرد كه در دولت آينده با شكل گيري مديريت واحد شهري تصميم گيري ها در اين زمينه از يك مركز هدايت و نحوه تعامل اين مركز با يكديگر نيز مشخص و شفاف تر شود.
سلطان خواه افزود: براي نمونه ترافيك يكي از مهمترين معضلات شهر تهران است كه دستگاه هاي مختلفي براي آن تصميم مي گيرند كه بايد در آينده مرجع و مسئول اصلي آن و نحوه تعامل و همراهي دستگاه هاي ذيربط با مديريت شهري مشخص شود.
عضو هيات رئيسه شوراي شهر با بيان اينكه يكي از راه هاي كاهش معضل ترافيك توسعه و گسترش شبكه حمل و نقل ريلي در كلان شهرهاست، گفت: دولت بايد در اين بخش سرمايه گذاري كند. زيرا تحقق اين امر صرفا با بودجه شهرداري ها امكان پذير نيست.
وي با اشاره به برنامه هاي رئيس جمهور منتخب در زمينه مسائل شهري از جمله توسعه حمل و نقل ريلي عمومي گفت: آقاي احمدي نژاد براي همه اينها برنامه و راه حل دارد كه اميدواريم اين راه حل ها در دولت جديد عملي شود.
وي افزود: با توجه به نگرش رئيس جمهوري منتخب، اميدواريم گام هاي موثري در زمينه گسترش شبكه حمل و نقل ريلي عمومي در كلان شهرها از جمله تهران برداشته شود.

نرخ رسمي بيكاري تا پايان سال گذشته ۳/۱۰ درصد بوده
است
مهر: براساس نمونه گيري هاي صورت گرفته، نرخ رسمي بيكاري تا پايان سال گذشته ۳/۱۰ درصد بوده است.
دكتر سعيدي معاون مركز آمار ايران در خصوص رقم مطلق بيكاري در كشور گفت: براساس طرح جديد آمارگيري در كشور كه از سال جاري شروع شده نرخ مطلق بيكاري مشخص مي شود.
وي بيان كرد: نرخ هاي مختلف بيكاري در كشور با اجراي طرح جديد آمارگيري از بين مي رود و تنها يك رقم رسمي نرخ بيكاري در كشور از سوي مركز آمار ايران اعلام مي شود.در همين حال خبرگزاري فارس به نقل از بانك جهاني اعلام كرد: نرخ رسمي بيكاري در ايران در ابتداي سال ۲۰۰۵ ميلادي برابر ۲/۱۱ درصد بوده است.
بانك جهاني در اين گزارش كه به بررسي وضعيت بيكاري در كشورهاي خاورميانه و شمال آفريقا پرداخته است، افزود: نرخ بيكاري در ايران از ۱۴ درصد در سال ۲۰۰۰ ميلادي به ۲/۱۱ درصد در پايان سال ۲۰۰۴ ميلادي كاهش يافته است كه اين ميزان كاهش تاثير قابل توجهي در كاهش متوسط نرخ بيكاري در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا طي چهار سال گذشته داشته است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |