پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۱ - Sep 15, 2005
داخلي
Front Page

برنامه جشن هاي نيمه شعبان اعلام شد
002100.jpg
معاون پشتيباني سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اعلام جزئيات برنامه هاي نيمه شعبان در پايتخت گفت: نمايش هاي ميداني شاد توسط ۱۱۰ گروه نمايشي در سطح محلات، فرهنگسرا ها و پارك هاي پايتخت با موضوع مهدويت برگزار مي شود.
كاظم كياپاشا در گفت وگو با خبرنگار «شهري» ايسنا از برگزاري همايش «دكترين مهدويت» در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: اين نشست، با حضور اساتيد دانشگاه، علماي حوزوي و نمايندگان مجلس روزهاي ۱۳ و ۱۴ شعبان به منظور بحث و بررسي آموزه هاي مهدويت برگزار مي شود.
وي افزود: براساس طرح ديگري تحت عنوان «جشنواره صبح اميد» شهروندان علاقه مند، داستان، قطعات ادبي، دل نوشته، نمايشنامه، فيلمنامه، عكس، خطاطي را به موسسه آينده روشن ارسال و جوايزي را دريافت مي كنند.
كياپاشا گفت: صبح صادق طرحي است كه بر اساس آن به بهترين پوستر و نقاشي با موضوع مهدويت هداياي ارزنده اي اهدا مي شود.
به گفته معاون سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به همنامان حضرت مهدي (عج) و مادر ايشان در شهر تهران به قيد قرعه جوايزي اعطا مي شود.
وي افزود: همچنين بر اساس طرح غنچه هاي انتظار به نوزاداني كه روز نيمه شعبان متولد شوند جوايز ارزنده اي پس از ثبت نام اهدا مي شود.
كياپاشا افزود: زوج هاي جواني كه روز و شب نيمه شعبان به عقد هم در آيند پس از ثبت نام بر اساس طرح پيوند منتظران هدايايي دريافت مي كنند.وي افزود: بر اساس طرح ذكر يار نيز ۵۰۰ بيلبورد با طرح هاي متنوع براي نصب احاديث و مطالب مربوط به امام عصر(عج) اختصاص مي يابد و علاوه بر آن بر روي ۱۵۰ اتوبوس پوسترهاي رنگي نصب مي شود. كياپاشا از نور افشاني ميادين اصلي تهران آزادي، انقلاب، تجريش، وليعصر(عج)، امام خميني، شوش، آزادي و... با استفاده از ليزر و پروژكتورها در نيمه شعبان خبر داد و گفت: خيابان وليعصر(عج) از راه آهن تا تجريش به شكل زيبايي آذين بندي خواهد شد.
معاون پشتيباني سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، برگزاري مسابقه وبلاگ نويسي «سر دلبران» را از ديگر برنامه هاي نيمه شعبان دانست و به ايسنا گفت:  اين مسابقه با هدف روايت دلدادگي مومنان منتظر اشاعه فرهنگ انتظار از طريق رايانه برگزار مي شود.
وي افزود: علاوه بر آن مسابقه توليد محتواي الكترونيك «سر انتظار» نيز با هدف حمايت از توليدات الكترونيكي حضرت وليعصر (عج) برگزار مي شود.
وي برگزاري جشنواره سرود و شب شعر انتظار را از ديگر برنامه ها بيان و تصريح كرد: جشنواره سرود انتظار با شركت ۸۰ گروه سرود و شب شعر انتظار با حضور شاعران در تعدادي از فرهنگسراهاي تهران برگزار مي شود.
كياپاشا گفت: جلسات سخنراني با حضور انديشمندان به زبان انگليسي با عنوان منجي در اديان ملل به همراه نمايش و نقد فيلم برگزار مي شود.
وي برپايي جشن هاي مختلف در فرهنگسراها و اجراي موسيقي ميداني در فضاي باز را از ديگر برنامه هاي متنوع سازمان فرهنگي هنري شهرداري عنوان كرد.
كياپاشا در پاسخ به ميزان اعتبار تخصيص يافته براي برگزاري برنامه هاي نيمه شعبان، اشاره اي به آن نكرد.
از سوي ديگر، به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ستاد خبري اعياد شعبانيه، مسئولان حوزه هاي اين ستاد اعلام كردند: به بهترين تزيين محلات، سردر منازل، مساجد، مغازه ها، هيات مذهبي، مدارس، مناطق بسيج، و همچنين برترين نويسنده رسانه، خبرنگار، عكس، شعر و پوستر كه درباره نيمه شعبان و ايام ولادت پر بركت اختران تابناك امامت و ولايت باشد، طي مراسمي جوائزي ارزنده اهدا خواهد شد.
مسئولان حوزه هاي ستاد در هيات انتخاب برترين ها، گزارش ناظران را جمع بندي كرده و بر اساس آن اسامي برترينهاي هر بخش را براي اهداي جايزه اعلام خواهند كرد.اين گزارش مي افزايد: علاقه مندان به شركت در رشته هايي همچون عكس، شعر، و پوستر مي توانند آثار خود را به دفتر هاي نمايندگي ستاد در مناطق ۲۲ گانه ارسال نمايند.
گفتني است، اين ستاد پيشتر نيز اعلام كرده بود ۳۱۳ جايزه شامل سكه تمام، نيم، و ربع بهار آزادي، افزون بر جوايز فوق و در برنامه اي متفاوت با عنوان «اصحاب حضرت» به برگزيدگان اين برنامه اهدا خواهد كرد.

تصادف، علت ۵۰ درصد مرگها در كشور است
فارس: رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: تصادفات علت بيش از ۵۰ درصد مرگهاي غير طبيعي در كشور است.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، سيد شهاب الدين صدر، رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور در مصاحبه اي اعلام كرد: در سال گذشته از تعداد ۴۶هزارو ۱۲ مورد مرگ هاي غير طبيعي ارجاعي به مراكز پزشكي قانوني سراسر كشور، صدمات ناشي از تصادفات با رقمي بالغ بر ۲۶ هزارو ۸۹ نفر، ۸/۵۶ درصد كل متوفيات مرگ هاي غير طبيعي را شامل مي شود.
صدر با اظهار تاسف از اين كه سال گذشته نيز شاهد افزايش تلفات جاده اي بوده ايم اظهار داشت: از ۴۶ هزار و ۱۲ مورد مگر غير طبيعي ارجاعي به اين سازمان در سال ،۸۳ تصادفات با ۷/۵۶ درصد بالاترين ميزان فوت با علل غيرطبيعي و سپس عوارض ناشي از اعتياد با رقمي معادل ۲۰۰۶ مورد ۲/۶ درصد، سوختگي با رقمي معادل ۲۸۴۷ مورد ۱/۳ درصد و غرق شدگي با ۶۴۱۳ مورد  ۱/۳ درصد مرگ هاي غيرطبيعي  را
در كشور شامل مي شود.
صدر علل ديگر مرگ هاي غير طبيعي را سقوط از بلندي، مسموميت با گاز منواكسيد كربن، حوادث ناشي از كار، برق گرفتگي و صدمات ناشي از سلاح سرد و گرم برشمرد.

در مراسم توديع «عبادي» عنوان شد:
شركت سازمان ملي جوانان در جلسات هيأت دولت
مراسم توديع رحيم عبادي، رئيس سابق سازمان ملي جوانان برگزار شد.
به گزارش گروه اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران حجت الاسلام والمسملين محمد جواد حاج علي اكبري معاون رئيس جمهوري و رئيس جديد اين سازمان اعلام كرد: پس از اين سازمان ملي جوانان در جلسات هيأت دولت حضوري فعال خواهد داشت. حجت الاسلام والمسلمين محمد جواد حاج علي اكبري، سازمان ملي جوانان را همچون ديده باني دانست كه مشكلات و چالش هاي مربوط به جوانان را به خوبي مشاهده، تحليل و توصيف خواهد كرد و در مسير حل آنها كوشا و پيگيرخواهد بود. وي گفت: با توجه به حسن نظر و اعتقاد ويژه رياست محترم جمهوري به امور جوانان، مقرر شد ضمن ارتقاي جايگاه مشاوره به معاونت، با حضور رئيس سازمان ملي جوانان در هيأت دولت و تقويت سطح ارتباطات و تعاملات در جهت حل مشكلات و تحقق شرايط ظهور و بروز توانمندي هاي جوانان گام هاي اساسي برداشته شود. به گزارش ايسنا، همچنين رحيم عبادي، رئيس سابق سازمان ملي جوانان گزارشي از روند فعاليت هاي سازمان را ارائه كرد و ادامه داد: خدمت به جوانان ميهن اسلامي فرصت و نعمت بزرگي است كه تنها شامل حال شايستگان مي شود، لذا اميدواريم كه رياست جديد سازمان منشأ تحولات فراواني در امور جوانان باشد. همچنين در پايان اين جلسه لوح تقدير رئيس جمهوري توسط حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اكبري به رحيم عبادي تقديم شد.

توسط نيروي انتظامي صورت گرفت
دستگيري ۲۴ هزار مجرم مواد مخدر در ۶ ماه
002103.jpg
رئيس مركز مبارزه با مواد مخدر نيروي انتظامي تهران بزرگ خبر داد: از ابتداي امسال تا كنون ۲ هزار و ۶۰۰ كيلوگرم مواد مخدر به همراه ۷ هزار قرص اكستازي و آمپول هاي روانگردان توسط اين معاونت كشف و توقيف شده است.
سردار قدرت الله محمودي در گفت و گو با ايسنا با بيان اين مطلب اعلام كرد: بر اين اساس از مجموع ۲ هزار و ۶۰۰ كيلوگرم موادمخدر مكشوفه، بيشترين ميزان مربوط به ترياك با يكهزار و ۷۳۰ كيلوگرم بوده، همچنين ۴۵۰ كيلوگرم هروئين و ۳۵۰ كيلوگرم حشيش و ساير مواد شيميايي و صنعتي توسط مأموران كشف و ضبط شد.
وي با اشاره به دستگيري ۲۴ هزار تن در ارتباط با مواد  مخدر از ابتداي امسال تا كنون گفت: در ميان دستگيرشدگان ۲۱۰ سردسته باند به عنوان قاچاقچيان اصلي و عمده فروش كه با فعاليت در تهيه و انتقال مواد مخدر در باراندازها در تناژهاي بالا اقدام به تجارت موادمخدر مي كردند، وجود دارد.
به گفته سردار محمودي همچنين ۲هزار و ۳۰۰ تن از دستگيرشدگان نيز بدليل نگهداري موادمخدر در منزل، محل كار، لباس و كيف توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر شناسايي و بازداشت شدند.
وي با بيان اين كه از ميان ۲۴ هزار تن دستگير شده، دو هزار تن حمل كننده و ۱۲ هزار تن نيز توزيع كننده مواد مخدر بوده اند، تأكيد كرد: اين متهمان عمدتا در نقاط آلوده شهر تهران از قبيل پارك ها، ميادين، جنگل ها و محله هاي خطرناك شهري شناسايي و دستگير شدند.
رئيس مركز مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ همچنين از جمع آوري ۵ هزار معتاد ولگرد در نقاط آلوده تهران خبر داد و اظهار كرد: بر اين اساس توانستيم با انجام كارهاي اطلاعاتي از ابتداي امسال تاكنون، با متلاشي كردن ۲۵ باند اصلي و فعال قاچاق مواد مخدر، تعداد ۴۷ دستگاه خودروي سبك و سنگين حمل مواد مخدر را شناسايي و توقيف كنيم.
وي تصريح كرد: بدين ترتيب با انجام عمليات هاي وسيع، ۱۴ هزار و ۳۰۰ فقره پرونده در رابطه با مواد مخدر تشكيل و براي رسيدگي در اختيار مراجع قضايي قرار گرفت.
سردار محمودي با بررسي روند فعاليت معاونت مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ در راستاي پاكسازي نقاط آلوده عنوان كرد: آغاز اين طرح در سال ۸۰ با پاكسازي منطقه خاك سفيد شروع شد و با قرار گرفتن اين برنامه در دستور كار نيروي انتظامي در سال ،۸۲ توانستيم با انجام فعاليت هاي اطلاعاتي، ۱۵۷ نقطه آلوده در توزيع و پاتوق معتادان در پارك ها، جنگل ها و ساير نقاط آلوده به مواد مخدر را شناسايي و تعداد زيادي از اشرار و اراذل و اوباشي كه در اين باره فعاليت داشتند را دستگير كنيم.
وي به ايسنا گفت: همچنين در ادامه اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده در سال گذشته نيز ۶۲ هزار تن دستگير شدند كه از اين تعداد بيش از ۴۲ هزار تن توزيع كننده و مصرف كننده موادمخدر بودند.
سردار محمودي با اشاره به عمليات هاي صورت گرفته در راستاي اجراي طرح پاكسازي در سال ۸۴ اظهار كرد: بر اين اساس طي سال جاري با انجام ۸ هزار و ۸۳۶ مرحله عمليات پليسي در نقاط آلوده تعداد ۱۲ هزار توزيع كننده و ۵ هزارمعتاد با كشف ۲۶۰ كيلوگرم از انواع موادمخدر دستگير شدند.
به گفته وي در پي اجراي طرح پاكسازي، نقاط آلوده تهران از ۱۵۷ به ۵۴ نقطه آلوده كاهش يافت.
رئيس مركز مبارزه با مواد  مخدر نيروي انتظامي تهران  بزرگ به ايسنا گفت: استمرار عمليات هاي پاكسازي موجب شده چهره  شهر تهران نسبت به سال ۸۲ از وجود اشرار، اراذل و اوباش، توزيع كنندگان خرد و معتادان در مناطق آلوده همچون گردنه تنباكويي، دره فرحزاد، ميدان صادقيه، منطقه لويزان، گردنه قوچك، كوي گچي و خليج پاكتر شود.
سردار محمودي در پايان از كشف ۷۰۰ عدد قرص و آمپول روانگردان، مقاديري اكس، كراك، ترياك و هروئين در نقاط آلوده شهر تهران خبر داد.

پيشنهاد مركز پژوهش هاي مجلس
براي كاهش خدمت سربازي
فارس: مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از طول مدت خدمت سربازي، خواستار كاهش اين مدت بر اساس ميزان تحصيلات مشمولان شد.
به گزارش واحد اطلاع رساني مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي، دفتر مطالعات سياسي اين مركز با انتشار گزارش مفصلي پيرامون «نظام وظيفه عمومي در ايران» ، ضمن بررسي وضعيت نظام وظيفه در تعدادي از كشورهاي جهان اعلام كرد: مدت دو ساله خدمت سربازي بيش از سختي هاي آن، اذهان مخاطبان را به خود جلب مي كند و نارضايتي مردم و اكراه فرزندان آنها را به دنبال دارد، به همين دليل پيشنهاد مي شود كه مدت خدمت وظيفه (ضرورت) براي مشمولان زير ديپلم داراي مهارتهاي فني _ حرفه اي در زمان صلح ۱۶ ماه و در هنگام جنگ يا بسيج همگاني ۲۲ ماه تعيين شود. همچنين مشمولان زير ديپلمي كه هيچ گونه مهارت فني _ حرفه اي ندارند، در زمان صلح ۱۸ ماه و در ايام جنگ يا بسيج همگاني ۲۴ ماه، خدمت كنند.
اين گزارش مدت پيشنهادي براي خدمت افراد ديپلم داراي مهارت هاي فني_ حرفه اي را ۱۵ ماه در زمان صلح و ۲۱ ماه در زمان جنگ و براي مشمولان ديپلمي كه مهارت فني_ حرفه اي ندارند، در زمان صلح ۱۶ ماه و به هنگام جنگ ۲۲ ماه ذكر كرده است.
مشمولان داراي مدرك فوق ديپلم بر اساس پيشنهاد مركز پژوهشها در زمان صلح بايد ۱۵ ماه و در هنگام جنگ ۲۱ ماه خدمت كنند كه اين ميزان دقيقا با مدت در نظر گرفته شده براي افراد ديپلم داراي توان فني_ حرفه اي برابري مي كند.
مركزپژوهشها همچنين براي خدمت وظيفه مشمولان ليسانس در زمان صلح۱۴ ماه و در زمان جنگ۲۰ ماه را پيشنهاد كرده است. دارندگان مدارك كارشناسي ارشد و دكتري نيز در گزارش پيشنهادي مركزپژوهشها در زمان صلح بايد به ترتيب ۱۳ و ۱۲ و در هنگام جنگ يا بسيج همگاني به ترتيب ۱۹ و ۱۸ ماه خدمت كنند.
مركز پژوهشها همچنين در نظر گرفتن مدت ۳۰ سال براي خدمت وظيفه را داراي اشكالات رواني و منفي متعددي دانسته و در همين ارتباط خواستار كاهش اين مدت دستكم به ۲۵ سال و تا سقف سني حداكثر ۴۵ سال در زمان صلح و ۶۰ سال در زمان جنگ شده است.
دفتر سياسي مركز پژوهشها در ادامه گزارش خود خواستار كاهش مدت خدمت دوره احتياط به ۶ ماه شده و افزوده است: در هر حال مازاد خدمت انجام شده در دوران جنگ يا بسيج همگاني ضرورت بايد از طول دوره احتياط كسر شود.
مركز پژوهشها همچنين از عدم پرداخت حقوق مكفي در طول مدت سربازي، شرايط نامناسب اماكن خدمتي و آسايشگاههاي سربازان و سازوكارهاي نامناسب پيرامون نحوه بكارگيري سربازان در محيطهاي خدمتي انتقاد كرده و آورده است: بررسي ها و پژوهشها حاكي از وجود ناهنجاريهاي رفتاري و همچنين آسيب هاي مختلف در ميان سربازان وظيفه مشغول به خدمت در يگانهاي خدمتي اعم از نيروهاي انتظامي و نظامي است و پديده هايي نظير فرار از خدمت، خودزني، خودكشي، جعل اسناد و سوء استفاده از موقعيت و امثال اينها از شيوع قابل توجهي برخوردار است.
اين گزارش مي افزايد: عليرغم بهينه سازي نسبي حقوق مشمولان خدمت نظام وظيفه عمومي در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي به ويژه در بخش مربوط به مشمولان بالاي ديپلم، مشمولان و سربازان وظيفه هيچ گاه از ميزان حقوق پرداختي رضايت نداشته و آن را مبلغ ناچيزي براي تامين هزينه هاي زندگي خويش تلقي مي نمايند.
مركز پژوهش ها در ادامه پيشنهادهاي خود آورده است: براي افراد مجرم و خلافكار سابقه دار و داراي محكوميت حبس طولاني مدت هنگام انجام خدمت دوره ضرورت، احتياط و ذخيره بايد واحدهاي خاصي از نيروهاي مسلح پيش بيني شوند كه خدمت براي آنها سخت تر و تحت نظارت بيشتري باشد در غير اين صورت _ بهتر است - براي اين گونه افراد كارت محروميت از خدمت وظيفه صادر شود تا از برخي حقوق اجتماعي محروم شوند.
در گزارش مشروح مركز پژوهشها در ارتباط با شرايط تقليل خدمت ضروري، سهميه بندي مشمولان، متعهدان خدمت، استخدام مشمولان در نيروهاي مسلح، وضعيت مشمولان خارج كشور، هياتهاي رسيدگي به ادعاي معافيت كفالت، معافيت تحصيلي، معافيت پزشكي، معافيت هاي خاص و معافيت  خانواده معظم شاهد نيز پيشنهادهاي متعددي مطرح شده است.

وزير كشور اخبار مربوط به سفر به حج عمره
و مرخصي اش را رد كرد
حجت الاسلام و المسلمين مصطفي پورمحمدي اخبار منتشر شده مبني بر سفر وي به حج عمره را رد كرد. وزير كشور صبح ديروز در گفت وگويي اظهار داشت كه قرار نيست به سفر حج عمره برود.
وي درباره مسئولاني كه در حال حاضر در مرخصي به سر مي برند، يادآور شد كه طبق قانون افراد دولتي مي توانند به مدت يك ماه در سال به مرخصي بروند و اين مسئولان نيز در حال حاضر به احتمال زياد از اين مرخصي خود استفاده مي كنند.
وي خاطرنشان كرد كه در حال حاضر در وزارت كشور فعاليت زيادي دارد و قصد ندارد كه به مرخصي برود.

تغيير مديريت ها در شوراي عالي امنيت ملي
مهر:اخبار و گزارش هاي رسيده از انتصاب برخي مديران جديد در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي حكايت دارد.
كميسيون سياست خارجي اين شورا كه پيشتر سيد حسين موسويان رياست آنرا برعهده داشت، به ۳ معاونت امنيت بين الملل، سياست خارجي و راهبردي تغيير ساختار داده است. جواد وعيدي، سيد علي منفرد و حسيني تاش به ترتيب رياست اين سه معاونت را برعهده گرفته اند.
اين گزارش مي افزايد: غفور درگزي نيز به عنوان مسئول اجرايي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي منصوب شده است. در دوره قبل، علي ربيعي (عباد) مسئوليت اجرايي دبيرخانه اين شورا و علي خان كرمي معاونت اداري و مالي آنرا بر عهده داشتند.
درگزي  سال ها مديركل حراست سازمان صدا وسيما بوده است.

تعطيلات تابستاني در حزب كارگزاران
مهر:يك عضو ارشد حزب كارگزاران سازندگي گفت كه جلسه آينده اين حزب اوايل ماه آينده برگزار خواهد شد. طاهر نژاد خاطر نشان كرد: جلسه اين هفته حزب كارگزاران سازندگي به علت عدم دستيابي به حد نصاب برگزار نشد.

همبستگي با مشاركت و مجاهدين انقلاب ائتلاف نمي كند
فارس: عضو شوراي مركزي حزب همبستگي گفت: اگر حزب مشاركت و سازمان مجاهدين از افراطي گري هاي خود دست برندارند، حزب همبستگي در هيچ پيمان و ائتلافي با آنان شركت نخواهد كرد.
ولي آذروش، در پاسخ به اين سئوال كه حزب همبستگي در جناح بندي سياسي آينده چه رويكردي در پيش خواهد گرفت، با يادآوري اين كه فلسفه تشكيل اين حزب پارلماني و مردمي، تعميق بخشيدن به تعقل در تحزب بوده است اظهار داشت:حزب همبستگي برخلاف احزابي چون مشاركت و سازمان مجاهدين كه در دوران اصلاحات، انحصار طلبي و مطلق گرايي را سرلوحه كار خود قرار دادند به هيچ وجه دنبال منافع و سهم خواهي نبود و همواره اين رويكرد را در مسير دفاع از منافع و مصالح كشور و مردم در آينده تداوم خواهد بخشيد. به گفته عضو شوراي مركزي حزب همبستگي، حزب همبستگي تنها حزبي است كه با حضورش در تمام نقاط كشور، با مردم رابطه نزديك اما بدون مطالبه برقرار كرد و البته در راهي هم كه در پيش گرفت موفق عمل كرد.

جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب
به دنبال نفوذ در بسيج و هيأت رزمندگان
ايسنا: مشاور رئيس جمهور در امور روحانيون در مراسم افتتاحيه دوره آموزش مسئولان عقيدتي سياسي نيروي مقاومت بسيج در قم ضمن هشدار نسبت به نفوذ غيرخودي ها در دستگاه و نهاد هاي انقلابي گفت: اصلاح طلبان آمريكايي و اربابانشان قضيه جنگ احزاب را در برابر انقلاب اسلامي ايران به وجود خواهند آورد.
به گزارش رسا حجت الاسلام مصلحي با بيان اينكه امروز با حركت صورت گرفته از سوي متدينان كشور، داراي يك نظام هماهنگ و همسو هستيم گفت: امروز اصلاح طلبان آمريكايي و اربابانشان در خارج از مرز ها بيكار ننشسته اند و حركت امروز آنها به گونه اي است كه قضيه جنگ احزاب را در برابر انقلاب اسلامي ايران به وجود خواهند آورد. متاسفانه افرادي ناخواسته و ناآگاه از روي حسادت به گونه اي حركت مي كنند كه آب به آسياب دشمن مي ريزند و با اقدامات خود پايبندي جوانان را نسبت به اعتقاداتشان تضعيف مي كنند.
وي تيزبيني رهبر انقلاب اسلامي در رصد عقبه نيرو هاي دشمن را ستودني خواند و تصريح كرد: با توجه به تأكيدات و تذكرات متعدد رهبري امروز پرداختن به مباحث مباني سياسي و فكري جوانان از اقدامات راهبردي بسيج است.
مصلحي ضمن هشدار نسبت به نفوذ غيرخودي ها در دستگاه ها و نهاد هاي انقلابي خاطرنشان ساخت: جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي به دنبال نفوذ در بسيج، مساجد و حتي در هيات رزمندگان هستند تا بتوانند به اهداف خود دست پيدا كنند. آنها خود اعتراف كرده اند در سال هاي اخير نسبت به برخي نهاد ها مانند بسيج بي توجهي كرده اند؛ بنابراين در تلاش هستند از هر راه ممكن به اين نهاد نفوذ كنند.
وي با اشاره به اينكه متاسفانه برخي از متدينان مطالبات اسلامي خود را در سال هاي گذشته كنار گذاشته اند، افزود: عدالت  خواهي كه خواست رهبري است نبايد تنها در يك راي گيري خود را نشان دهد بلكه اين روحيه مي بايست در بسيجيان زنده بماند.
مصلحي در بخش ديگري از سخنانش، حادثه يازدهم سپتامبر را طرحي از پيش طراحي شده توسط مسيحيت صهيونيسم آمريكا براي تحت فشار قراردادن اسلام ارزيابي كرد و توضيح داد: با توجه به اينكه جامعه بشري به سمت و سوي دين گرايش دارد، آمريكا در صدد اين است كه از دين بر ضد دين استفاده كند.

بهترين راهبرد حمايت نقادانه از دولت احمدي نژاد است
فارس: نماينده مردم تهران بهترين راهبرد درست و منطقي نيروهاي اصولگرا در تعامل با دولت احمدي نژاد را حمايت نقادانه دانست.
احمد توكلي جمع بندي گردهمايي يكروزه اعضاي ستادهاي انتخاباتي اوليه خود در سراسر كشور را تشريح كرد و گفت: در اين گردهمايي بر اين نكته تأكيد شد كه حمايت همه جانبه از دولت مردمي و اصولگراي آقاي احمدي نژاد وظيفه همه ماست؛ اما اين حمايت به طور طبيعي هم حالت پيش برنده و هم حسب مورد، خصلت بازدارنده خواهد داشت و به همين دليل است كه قيد نقادانه در ادامه لفظ حمايت اضافه شده است تا انشاء الله با خيرخواهي هيچ گونه ضعفي در روند اجرايي امور پيش نيايد.
وي همچنين با اشاره به منطق سياسي اسلامي و عقلاني و به ويژه رهنمودهاي مقام معظم رهبري، برخي از راهكارها و مصاديق حمايت نقادانه - مطرح شده در گردهمايي مذكور- را برشمرد و گفت: برقراري ارتباط هر چه نزديك و صميمانه تر با هيات دولت و بدنه قوه مجريه به منظور ارائه مشورت و راه حل، طرح مسائل مهم، ارائه كمكهاي موردي و مساعدت به رفع موانع احتمالي در روند پيشبرد امور، شناسايي و معرفي نيروهاي عاقل، كاردان و پاكدست به قوه مجريه، تشريح و تقويت گفتمان عدالت براي افكار عمومي و پرهيز دادن از هر گونه افراط و تفريط براي اصلاح وتحول در روند نادرست طي شده در سال هاي گذشته، تقويت كاركرد تقنيني مجلس براي تسهيل اقدامات دولت و جديت در جنبه نظارتي مجلس و رسانه ها براي محافظت دولت و قوه مجريه ازخطا و تخلف، رعايت مراتب اخلاقي در طرح اشكالات و ضعفها به طوري كه انتقادها به نااميدي و بدبيني منجر نشود و طرح دائمي مطالبات واقعي مردم و درخواست پيگيري از دولت از جمله مصاديق حمايت نقادانه خواهند بود.
توكلي در بخش ديگري از سخنان خود از تشريح محذورات و مشكلات دولت براي كاهش انتظارات دور از دسترس و تقويت دولت در زمينه حفظ و ارتقاء حقوق سياسي شهروندان به عنوان ديگر راهكارهاي مورد نظر در عرصه حمايت نقادانه از دولت نام برد و در پايان گفت: تأكيد و تبليغ برخورد عقلاني، كارشناسانه و برنامه اي در قوه مجريه و تقويت ارتباط بين نيروهاي عدالتخواه و اصولگرا نيز به عنوان ابزارهايي براي تحقق راهبرد حمايت نقادانه از دولت احمدي نژاد به كار گرفته خواهند شد.

زنان قرباني قدرت طلبي رجوي مي شوند
مهر: پس از مفقودشدن مژگان پارسايي (بالاترين مقام منافقين كه قصد فرار از قرارگاه اشرف را داشته است) صديقه حسيني به عنوان بالاترين مقام منافقين در عراق از سوي مريم و مسعود رجوي منصوب شد.
تعويض هاي پي در پي مسئول اول منافقين به بهانه هاي مختلف بنا به خط مشي است كه رجوي از ابتدا براي شوراي رهبري منافقين ترسيم نموده است كه براساس آن، اعضاي اين شورا، مي بايست حكم نوكر را داشته باشند و مرتبه تشكيلاتي خود را به عنوان يك درجه محسوب نكنند، لذا تعويض نوبتي آنها، بار ديگر به آنها گوشزد مي كند كه آنها در برابر مسعود و مريم هيچ ارزشي ندارند.
اعضاي سابق گروهك منافقين معتقدند، معمولا افرادي در اين سمت منصوب مي شوند كه بيشترين تلاش براي وصل ايدئولوژيك خود به مسعود و مريم رجوي را انجام داده اند و به همين دليل صديقه حسيني كه در طول دو سال گذشته، بيشترين فشار را بر روي اعضاي گروهك منافقين براي پيشبرد اهداف پليد اين گروهك اعمال نموده بود، در اين سمت گماشته شد غافل از آن كه زنان همواره قرباني قدرت طلبي رجوي ها بوده اند و آخرين نمونه آن نيز مژگان پارسايي است كه چون قصد جداشدن از اين گروهك را داشته، توسط عوامل مريم رجوي مفقود شده و هنوز از سرنوشت او هيچ اطلاعي در دست نيست.
يكي از اعضاي جداشده از گروهك منافقين در تشريح علل اين تغيير و تحول ها گفت: طي هفته هاي اخير، گردانندگان اصلي منافقين در اروپا بارها براي انگيزه دادن به نيروهاي سرخورده، مژده يك تحول بزرگ و چشم گير و اعجاب آور را مي دادند، تا آنها روحيه بهتري پيدا كنند و اين تغيير و تحول ها از اين جهت صورت مي گيرد تا نيروهايي كه به دليل پي بردن به بيهودگي اعمال خود در گروهك منافقين، قصدجداشدن از اين گروهك را دارند، بيهودگي اعمال خود را از ياد برده و به نقطه ديگري معطوف شوند و به آينده اميدوار گردند.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش انفورماتيك    |    بـورس    |    حوادث    |    خارجي    |
|   سياسي    |    داخلي    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |