پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۱ - Sep 15, 2005
جام قهرماني باشگاههاي آسيا
پاس۱۰نفره با العين در امارات مساوي كرد
002157.jpg
خبرنگار همشهري: پاس تهران در مرحله  يك چهارم نهايي جام قهرماني باشگاهها در امارات و در هواي گرم و طاقت فرساي العين موفق شد با وجود اخراج دروازه بان خود، ده نفره در برابر تيم پر ستاره العين به تساوي يك بر يك برسد. پاس در نيمه اول هر آنچه در توان داشت بيرون ريخت و با تك گل آرش برهاني از حريف خود جلو افتاد. العين پس از دريافت اين گل بر شدت حملات خود افزود و در نهايت در دقيقه ۴۳ بازي روي اشتباه نصرتي توپ را وارد دروازه  خود كرد و بازي به تساوي رسيد. در نيمه دوم پاس با تحليل قدرت تيمي و فردي كمي عقب نشست و روي اشتباه رودباريان كه توپ را به حريف سپرد و به دنبال دفع آن در بيرون محوطه جريمه با كارت قرمز روبرو شد و ايماتوف داور ازبكستان به مهاجمان العين آوانتاژ نداد و گل آنها را نپذيرفت و پاس از اين بابت شانس آورد و در نهايت به يك نتيجه معقول دست يافت و بايد هفته آينده در تهران اين تيم را شكست دهد و به مرحله بعد راه يابد.

ليگ برتر فوتبال
استقلال - ملوان در انزلي
فولاد عليه فولاد در نقش جهان
002112.jpg
خبرنگار همشهري: رقابت هاي ليگ برتر فوتبال ايران فردا وارد هفته سوم خود مي شود. با گذشت دو هفته از بازي ها به تدريج تيم ها در حال پيدا كردن شرايط طبيعي خود هستند و از اين هفته بهتر مي توان روي كيفيت تيم ها اظهارنظر كرد. در هفته سوم تنها ديداري كه به تعويق افتاد بازي حساس پرسپوليس و پاس بود.(پاس چهارشنبه شب در مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا به مصاف العين امارات رفت). براساس اعلام برنامه فدراسيون فوتبال ديدار ذوب آهن و راه آهن كه گفته مي شد شايد برگزار نشود هم انجام خواهد شد. در ميان بازي هاي اين هفته چند بازي به دلايل مختلف از اهميت زيادي برخوردار است. بازي استقلال انزلي، صباباتري در مشهد و برخورد فولاد مبارك سپاهان صدرنشين كنوني با فولاد خوزستان قهرمان دوره پيش حكايت هاي خاص خود را خواهد داشت.
ملوان انزلي - استقلال تهران (ورزشگاه تختي انزلي)
شرايط ملوان و استقلال در جدول رده بندي ليگ برتر مشابه است، هر دو تيم هفته نخست رقابت ها را با پيروزي آغاز كردند. استقلال، صباباتري تهران را با ۴ گل شكست داد و ملوان در خانه برق شيراز را با يك گل از پيش رو برداشت، اما در هفته دوم استقلال مغلوب پاس شد و ملوان نيز در تهران سه امتياز به صباباتري داد تا دو تيم سه امتيازي ليگ برتر در هفته سوم انگيزه هاي مشابهي را دنبال كنند. استقلال از ديدار فصل گذشته در انزلي خاطره خوشي ندارد، مسايل حاشيه اي و برخورد تماشاگران، آنها را نسبت به اين بازي حساس كرده است، ضمن آنكه شكست هفته گذشته برابر پاس هشدار جدي براي تيمي است كه پس از گذشت چهار فصل هنوز براي رسيدن به قهرماني تلاش مي كند، طرفداران از آنها پيروزي مي خواهند اما ملوانان در اين فصل اعلام كرده اند از ديدارهاي خانگي سه امتياز مي خواهند، سه امتيازي كه مي تواند شرايط استقلال را بحراني تر كند. در اين ديدار ملوان قرباني و استقلال اصغر طالب نسب را در اختيار ندارند.
ابومسلم خراسان - صباباتري تهران (تختي مشهد)
تركيب دو تيم دستخوش تغييرات زيادي شده است، صبايي ها ،نوازي و دايي را ندارند و ابومسلمي ها نيز تيموريان و بادامكي را، اعضاي هر دو تيم بر فراموشي خاطره ديدار پاياني جام حذفي تاكيد دارند، اما بعيد به نظر مي رسد كه مشهدي ها فراموش كرده باشند كه چگونه صبايي ها جام قهرماني را در آخرين لحظات از چنگ آنها در آوردند، ابومسلم آغاز چندان خوبي نداشته است و اكنون بهترين فرصت براي كسب سه امتياز شيرين فراهم شده، پيروزي شيرين به اندازه تلخي از دست دادن جام حذفي.
سپاهان - فولاد خوزستان
(نقش جهان اصفهان)
سپاهان اصفهان صدرنشين فعلي ليگ برتر ميزبان قهرمان فصل گذشته ليگ است، اصفهاني ها با حال و هواي خاص رقابت ها را آغاز كردند ابتدا با ۴ گل شموشك را شكست دادند و سپس شهيد قندي را در يزد مغلوب كردند، بي ترديد برتري برابر فولاد خوزستان مي تواند سپاهان را در صدر گمانه زني هاي اوليه قهرماني در ليگ برتر قرار دهد.
به گزارش ايسنا، اما فولاد خوزستان در ديدار سوپر جام برابر صباباتري و هفته نخست ليگ برتر مقابل استقلال اهواز نشاني از يك قهرمان نداشت، ديدار هفته گذشته آنها برابر راه آهن لغو شد و اينك هواداران اهوازي مشتاقانه چشم به ديدار برابر سپاهان دوخته اند.
راه آهن - ذوب آهن
(ورزشگاه اكباتان تهران)
در صورتي كه اين ديدار برگزار شود مي تواند حاشيه هاي جالب تر از متن داشته باشد چرا كه هر دو تيم تا آخرين لحظه در بي اطلاعي كامل از سرنوشت اين ديدار به سر مي برند و سفر مسئولين فدراسيون فوتبال به خارج از كشور نيز سبب شد تا تلاش هر دو باشگاه براي اطلاع از امكان برگزاري اين ديدار بي نتيجه بماند، در هر صورت تيم بازنده اين ديدار بهانه مناسبي به منظور توجيه شكست و انتقاد از فدراسيون فوتبال دارد.
فجر شهيد سپاسي شيراز - شهيد قندي (ورزشگاه حافظيه شيراز)
نتايج متفاوت هر دو تيم پيش بيني اين ديدار را دشوار مي سازد، شهيد سپاسي پس از انجام يك بازي قابل قبول برابر پرسپوليس و كسب تساوي برابر شموشك ۲ امتياز از دو هفته گذشته ليگ اندوخته است اما شهيد قندي كه هفته نخست در خارج از خانه راه آهن را شكست داده بود، دومين هفته را با شكست خانگي مقابل سپاهان پشت سر گذاشت اكنون تيمي كه در خانه خوب بازي مي كند به مصاف حريفي مي رود كه در خارج از خانه نتيجه بهتري گرفته است و ديدار روز جمعه مشخص مي كند كه كدام تيم اين روند را ادامه مي دهد.
استقلال اهواز - برق شيراز
(ورزشگاه تختي آبادان)
شاگردان زلاتكو ايوانكوويچ روز دشواري را در آبادان پيش رو خواهند داشت، برق شيراز پس از شكست مقابل ملوان در انزلي و كسب يك امتياز از ديدار خانگي برابر ابومسلم عازم اهواز مي شود تا به مصاف استقلالي برود كه در دو ديدار گذشته مقابل فولاد خوزستان و ذوب آهن عملكرد قابل قبولي داشته است. آنها پس از پيروزي برابر قهرمان فصل گذشته، در هفته دوم به سختي مغلوب ذوب آهن شدند. استقلال اهواز در آبادان شرايط ويژه اي را براي تيم هاي ميهمان ايجاد خواهد كرد و ممكن است ايوانكوويچ نيز تجربه تلخ همتاي كروات خود در تيم فولاد خوزستان را در آبادان تكرار كند.
سايپا تهران - شموشك نوشهر (ورزشگاه شريعتي كرج)
كارشناسان مي گويند اگر شاگردان ذوالفقارنسب بازي را كه در ديدار برابر پرسپوليس به نمايش گذاشتند را تكرار كنند مي توانند نخستين سه امتيازشان در ليگ برتر دوره پنجم را به دست آورند، شكست هفته نخست برابر پاس با بازي قابل توجه و كسب يك امتياز در ديدار برابر پرسپوليس جبران شد و در بهترين زمان براي سايپا، شموشك به مصاف اين تيم مي آيد.

برزيل در صدر رده بندي تيم هاي فوتبال جهان
ايران با ۳ پله سقوط هجدهم است
براساس  تازه ترين  رده بندي  تيم هاي  ملي  فوتبال  جهان  كه  روز چهارشنبه توسط فدراسيون  بين المللي  فوتبال  منتشر شد، تيم  ملي  فوتبال  برزيل  با ۸۳۹ امتياز همچنان  در صدر قرار دارد.پس  از برزيل ، تيم  هلند با ۷۸۵ امتياز در مكان  دوم  قرار گرفته  و آرژانتين  با ۷۷۸ امتياز سوم  است .
به  گزارش  سايت  فيفا، تيم  ايران  در آخرين  رده بندي  با ۷۰۲ امتياز و سه پله  سقوط در مكان  هجدهم  جهان  است  و به  عنوان  تيم  دوم  آسيا پس  از ژاپن ايستاده  است .همچنين  تيم  ملي  آلمان  ميزبان  رقابت هاي  جام  جهاني  ۲۰۰۶ در مكان پانزدهم  قرار دارد.
اسامي ۲۰ تيم  برتر اين  فهرست  به  شرح  زير است :
۱ برزيل  ۸۳۹ امتياز
۲ _ هلند ۷۸۵
۳ _ آرژانتين ۷۷۸
۴ _ جمهوري چك ۷۷۷
۵ _ مكزيك ۷۷۱
۶ - فرانسه ۷۷۰
۷ _ آمريكا ۷۶۸
۸ _ اسپانيا ۷۵۰
۹ _ پرتغال ۷۴۳
۱۰ _ سوئد ۷۴۰
۱۱ _ انگليس ۷۳۸
۱۲ _ تركيه ۷۳۱
۱۳ _ ايتاليا ۷۲۵
۱۴ - دانمارك ۷۲۱
۱۵ _ آلمان ۷۱۸
۱۶ _ ژاپن ۷۱۶
۱۷ _ لهستان ۷۰۵
۱۸ _ ايران ۷۰۲
۱۹ _ كاستاريكا ۷۰۰
۲۰ _ يونان ۶۹۹

با وجود پيشنهادهاي تازه
پرونده ليگ برتر واليبال بسته شد
002118.jpg
خبرنگار همشهري: با وجود تثبيت تعداد تيمهاي شركت كننده در رقابت هاي ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران، بسياري از استانها خواستار افزايش تيمهاي اين دسته هستند. در همين راستا در چند روز گذشته پيشنهادهاي تازه اي از فارس، تبريز و همدان و گرگان به فدراسيون واليبال رسيد، اما جواب همه آنها نه بود، مسئولان واليبال با پذيرش ۱۴ تيم با توجه به كمبود زمان به همه تيمها توصيه مي كنند تا در اين فصل در رقابت هاي دسته يك حضور يابند. تاريخ قرعه كشي و برنامه بازيهاي اين فصل ليگ برتر هفته آينده اعلام شده است.
آغاز كلاس مربيگري بين المللي
كلاس بين المللي مربيگري درجه ۲ واليبال از ديروز با حضور ۳۰ شركت كننده در دو وزن در تهران آغاز شده است. مدرسين اين كلاس دكتر فونگ و محمدحسن مدرسين بين المللي BIVB از آلمان و الجزاير هستند.از مربيان سرشناس حاضر در اين كلاس مي توان از قاسم نائيجي، عزيز پرتوي، مجيد ساداتي، ايرج مظفري، نوبخت سيد عباسي، عليرضا خوشرويي، حسين معدني، محمدرضا جمال پور، كيومرث كرده، ابراهيم وادي و حسين وزيري ياد كرد.
بازيكن تيم ملي ونزوئلا در پگاه اروميه
آلن رود ملي پوش ونزوئلايي ديروز نخستين تمرين خود را با بازيكنان پگاه اروميه انجام داد. اين بازيكن در پست قدرتي دريافت كننده بازي مي كند و قرار است يك بازيكن سرعتي نيز از صربستان به پگاه اضافه شود. پگاه در ميان بازيكنان داخلي نيز محمد سليماني، عليرضا بهبودي و فيروز تابش نژاد را جذب كرده است.

حسين رضازاده:
اگر جابر به دوبي بيايد، رقابت سختي داريم
002115.jpg
گروه ورزشي: حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان حدود دو هفته ديگر در مسابقات قهرماني آسيا در دبي به مصاف حريفان خود مي رود تا سه مدال طلاي اين رقابت ها را كسب كند.او سال گذشته در اين رقابت ها شركت نكرده بود و اينك پس از يك سال محروميت براي حمايت هر چه بيشتر تيم به مسابقات آسيايي مي رود.قوي ترين مرد جهان ۲۰ روز پس از مسابقات آسيايي بايد در دوحه قطر در مسابقات قهرماني جهان شركت كند. وي درمورد اين كه دو رقابت پياپي براي او سخت و پر فشار نخواهد بود؟ گفت: فشار؟ ما هميشه زير وزنه ها در فشار هستيم. فرقي نمي كند.اما اگر جابر به دوحه هم بيايد دو مسابقه جهاني پشت سر هم مي شود كه اين موضوع يك مقدار سخت است. اما توكل ما به خداست و قهرمان مي شويم. حسين رضازاده در آخرين حضور خود در مسابقات قهرماني آسيا در سال ۲۰۰۳ و در كشور چين ركورد يك ضرب جهان را بهبود بخشيد و با شرايط كنوني احتمال ثبت ركوردي جديد از او مي رود.

دو مربي بوكس ايران به كوبا اعزام مي شوند
دبير فدراسيون بوكس از اعزام دو تن از مربيان تيم ملي بوكس ايران براي شركت در كلاسي آموزشي در كوبا خبر داد.«فريبرز شمس» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اين مطلب گفت: «محمدرضا صمدي» و «اكبر احدي» مربيان جواني كه تاكنون كارنامه موفقي در پيكارهاي بين المللي و آسيايي داشته اند براي شركت در اين كلاس آموزشي برگزيده شده اند.شمس افزود با مشخص شدن زمان تشكيل اين كلاس، اين دو مربي به هاوانا اعزام خواهند شد.

كناره گيري محمد بناء از تيم ملي كشتي فرنگي
گروه ورزشي: محمد بناء مربي تيم ملي كشتي فرنگي صبح ديروز، اردوي تيم ملي را ترك كرد.
بناء درباره علت اين تصميم اظهار داشت: صبح ديروز بر سر تمرينات بوديم كه به ما اطلاع دادند به همراه حسن بابك سريع به فدراسيون برويم. در فدراسيون حسيني مدير كل تربيت بدني مازندران ، اسدالله رضايي دبير فدراسيون، سلمان قادري نايب رئيس هيات كشتي مازندران، حسن رنگرز و رئيس فدراسيون حضور داشتند كه در سراسر اين جلسه توهين به كادر فني بود و اعلام كردند كه تصميمات ما مغرضانه بوده است.
وي ادامه داد: مدير كل تربيت بدني مازندران، در اين جلسه اعلام كرد كه دو راه داريم يا رنگرز به مسابقات جهاني برود و يا كادر فني اعلام كند كه تصميم شان اشتباه و مغرضانه بوده است تا ما بتوانيم جواب مردم مازندران را بدهيم. طالقاني نيز اعلام كرد كه بهتر است رنگرز به اردو بيايد و همراه تيم باشد. محمد بناء ادامه داد: دوسال است تا آنجا كه توانسته ام فكر و جسمم را براي تيم ملي گذاشتم، اما ديگر كشش اين كار ها را ندارم، تمام مسائل و كمبودها را تحمل كردم، اما در اين يك ماه كه در تيم بزرگسالان بودم، شرايط به گونه اي بود كه ديگر دنبال كشتي نمي روم. در اين مدت زندگي و خانواده ام را به خاطر كشتي از دست دادم، اما ديگر به دنبال زندگي ام مي روم، متاسفانه افرادي در كار من دخالت مي كنند، كه سررشته اي از كار فني ندارند. مربي تيم ملي تنها بايد به فدراسيون توضيح دهد، نه افراد ديگر.
بابك: تصميم ما عوض نمي شود، سوريان ملي پوش است
حسن بابك مدير تيم ملي كشتي فرنگي پس از كناره گيري محمد بناء از تيم ملي اظهار داشت: اگر من در اين جلسه بودم نمي گذاشتم كشتي گير و مربي رو در روي يكديگر قرار بگيرند. متاسفانه اشخاصي در پست هاي مختلف در كارها دخالت مي كنند، كه باعث از بين رفتن قداست مربيگري شده و به پيكره كشتي لطمه مي زند.
وي افزود: من حق را به محمد بناء مي دهم و زماني كه با فردي كه ۴۰ سال كشتي گرفته اين گونه برخورد مي شود چه توقعي مي توان از وي داشت . آن كساني كه به مربي تيم ملي بي حرمتي كردند، بايد خودشان بناء را برگردانند. بابك در پايان خاطر نشان كرد: تصميم من عوض نمي شود و حميد سوريان ملي پوش وزن ۵۵ كيلوگرم خواهد بود.

مهدي خالدي
ضعف مربيان ما دليل ناكامي كشتي گيران است
002106.jpg
گروه ورزشي: رئيس انستيتو كشتي كشور مي گويد: كشتي گيران ايراني اغلب در فينال مسابقات جهاني شكست مي خورند چرا كه مربيان ما نمي دانند چگونه آنها را به پيروزي برسانند.مهدي خالدي در خصوص وضعيت مربيان كشتي كشور اظهار داشت: كشتي گيران ما در مسابقات بين المللي با اقتدار تا مرحله  فينال پيش مي روند اما معمولا در فينال مسابقات شكست خورده و از كسب مدال طلا باز مي مانند. اين مساله بيش از هر چيز ضعف مربيان ما را نشان مي دهد كه نتوانسته اند كشتي گيران را به خوبي هدايت كنند.وي ادامه داد: مربيان ما نمي دانند چگونه كشتي گيري را كه از حريف خود چيزي كم ندارد به پيروزي برسانند. ما ضعف كشتي گيران خود را به طور كامل برطرف نكرده ايم و او را با اين وضعيت روانه مسابقات مي كنيم.خالدي با اشاره به وظايف انستيتو كشتي در زمينه آموزش حرفه مربيگري خاطر نشان كرد: يكي از وظايف اصلي انستيتو، برگزاري كلاس هاي آموزش مربيگري در سطح كشور است كه در چند سال اخير تلاش هاي زيادي در اين زمينه انجام گرفته است.كلاس هاي آموزشي ما منطبق بر آخرين تكنيك هاي كشتي جهان بوده و سعي داريم تا مربيان را با اصول علمي اين ورزش آشنا سازيم.

بسكتبال قهرماني مردان آسيا
ايران از صعود به نيمه نهايي بازماند
علي شاكري: تيم ملي بسكتبال ايران با تحمل سومين شكست خود در بيست وسومين دوره مسابقات قهرماني مردان آسيا در اردن از راهيابي به جمع چهار تيم برتر دور پاياني بازماند. كره جنوبي ديروز در برابر ايران با بهره گيري از بازي سرعتي به برتري ۸۷ بر ۷۵ رسيد تا عملا تيم ايران در مرحله دوم باتوجه به شكست در برابر قطر نتواند جايي در مرحله نيمه نهايي داشته باشد. تيم ملي بسكتبال ايران در اين بازي مقهور پرتاب هاي دقيق سه امتيازي و سرعت قابل توجه حريف شد. بلندقامتان بسكتبال ايران در اين بازي هيچگاه نتوانستند مانع از سرعت و ضدحمله هاي حريف شوند و درنهايت با اين باخت از امروز براي كسب مقام پنجم تا هشتم بازي خواهند كرد.تيم ايران در دور مقدماتي نيز مغلوب چين شده بود. حريف امروز تيم ايران عربستان است كه همانند تيم ما نتوانست به مرحله بالاتر صعود كند. تيم ايران در صورت پيروزي در مقابل عربستان براي كسب مقام پنجم با برنده ديدار ژاپن و اردن روبه رو خواهد شد.

برگزاري رقابت هاي تيراندازي به مناسبت هفته دفاع مقدس
فدراسيون تيراندازي به منظور گراميداشت ياد و خاطره هشت سال دفاع مقدس، چهارمين مسابقات رسمي خود را با نام جام هفته دفاع مقدس در مهرماه سال جاري برگزار خواهد كرد.
به گزارش روابط عمومي فدراسيون تيراندازي، رقابت هاي ا نفرادي تيراندازي جام هفته دفاع مقدس در دو رشته اهداف ثابت (تفنگ و تپانچه بادي) از ۹ لغايت ۱۲ مهرماه و در رشته اهداف پروازي (تراپ، تراپ دوبل و اسكيت) از ۴ لغايت ۱۳ مهرماه برگزار خواهد شد.
گفتني است كه در پايان اين رقابت ها كه با سه هدف ۱ _ ترويج و توسعه ورزش تيراندازي ۲ _ شناخت استعدادهاي جديد و ۳ _ ارزيابي تيراندازان برتر براساس برنامه برگزار مي شود، علاوه بر مدال و حكم قهرماني، به تيراندازي كه بالاتر از حد نصاب تعيين شده امتياز كسب نمايند جوائز نقدي نيز اهداء خواهد شد.

۶ مهر - تاريخ احتمالي بازي ايران - عربستان
مدير روابط عمومي فدراسيون  فوتبال  از برگزاري  احتمالي  ديدار دوستانه تيم هاي  ملي  فوتبال  ايران  و عربستان  خبر داد و گفت : مسئولان  فدراسيون هاي فوتبال  ايران  و عربستان  موافقت  اوليه  خود را با برگزاري  اين  ديدار درروز ششم  مهرماه  امسال  اعلان  كرده اند. محل  و زمان  برگزاري اين  ديدار هنوز مشخص  نشده  است .در صورتي  كه  دو تيم  ايران  و عربستان  روز ششم  مهر ماه  برابر هم  صف  آرايي كنند اين  ديدار تداعي كننده  ديدار دو تيم  در روز ششم  مهرماه  سال  ۱۳۸۰خواهدبود.در آن ديدار، تيم  ملي  فوتبال  كشورمان  در شهر جده  عربستان  مقابل  تيم  ملي اين  كشور به  تساوي  ۲ بر ۲ رسيد.

۲۴ بازيكن در اردوي تيم فوتبال اميد ايران
از سوي  محمود ياوري  مدير فني  تيم  فوتبال  اميد ايران ، روز چهارشنبه ۲۴ بازيكن  به  اردوي  انتخابي  اين  تيم  دعوت  شدند.
ياوري  ضمن  اعلام  اين  اسامي  اظهارداشت : ما قصد داريم  به  همه  بازيكنان  مستعد شانس  حضور در تيم  ملي  را داده  و از همه  نيروهاي  فوتبال  كشور بهره  ببريم .
او از بازيكناني  كه  نامشان  اعلام  شده  خواست  تا ساعت  ۹ صبح  روز پنجشنبه  ۲۴/ ۰۶/ ۸۴ در كمپ  تيم هاي  ملي  حضور يابند:
۱ - عليرضا نظيف  كار ۲ - سيد حامد طباطبايي  ۳ - سيد رسول  ميرطرقي  ۴ - سيد رضا چاووشي  ۵ - هادي  نوروزي  ۶ - حميد عمران  زاده  ۷ - مهدي  سليماني  ۸ - حسين  سلامي  ۹ - محمد فريد خطيبي  ۱۰ - مهدي  محمدپور ۱۱ - امير فلاحي  ۱۲ - هادي  موسوي  ۱۳ - سعيد كياني  ۱۴- فرشاد مولايي  ۱۵ - محمد اتحاد ۱۶ - محسن  دوهاني  ۱۷ - حسين  بابي  ۱۸- محسن  فروزان  ۱۹ - عليرضا حقيقي  ۲۰ - پاشا خليلي  ۲۱ - روح  الله  عطا يي  ۲۲ - شهرام  هراني  ۲۳ - محمد علي  احمدي  ۲۴ - ايمان  حيدري .

تيم هاي سرشناس در جام يوفا -به ميدان مي روند
002109.jpg
گروه ورزشي: رقابت هاي جام يوفا امشب با حضور تيم هاي مطرحي در قاره اروپا آغاز مي شود. تيم  هامبورگ يكي از مدعيان قهرماني در اين جام در بازي نخست ميزبان كپنهاگ دانمارك است. با توجه به درخشش مهدوي كيا در هفته هاي اخير فوتبال آلمان او در تركيب اصلي قرار مي گيرد. آلماني ها با حضور ۵ تيم شانس زيادي براي رسيدن به مراحل بعدي دارند. تيم هاي اشتوتگارت، لوركوزن، هرتابرلين و ماينتز ۴ نماينده ديگر اين كشور هستند كه با تيم هاي دومزال، زسكا صوفيه، آپوئل نيكوزيا و سوي يا ديدار مي كنند. ايتاليايي ها نيز در جام يوفا ۳ نماينده دارند. آث رم كه اين هفته در كالچو برابر اودينزه شكست خورد برابر آريس سالونيكا قرار مي گيرد. در اين بازي تمام اميدهاي آث رم به فرانچسكو توتي است. پالرمو نيز مقابل فاماگوستا صف آرايي مي كند. تيم سامپدوريا نيز در پرتغال ديدار دشواري را با ويتوريا ستوبال در پيش دارد.
برنامه بازي هاي مهم جام يوفا
زسكامسكو (روسيه)- ميرتيلاند (دانمارك)
تپليس (چك) _ اسپانيول (اسپانيا)
بشيكتاش (تركيه)- مالمو (سوئد)
رن (فرانسه) _ اوساسونا (اسپانيا)
گرمينال (بلژيك) _ المپيك مارسي (فرانسه)
ترموسو (نروژ) _ گالاتاسراي (تركيه)
ميدلز برو (انگليس) _ فانتي (يونان)
بولتون (انگليس) _ پلوديو (بلغارستان)
«كاكا» : از مقايسه با «ديه گو مارادونا» خوشحالم
گل    كاكا  هافبك  برزيلي  تيم  فوتبال  آث  ميلان  ايتاليا برابر فنرباغچه  تركيه  با گل  ديه گو مارادونا افسانه اي  مقايسه  شد.
آث  ميلان  در اين  ديدار و در چارچوب  مسابقات  جام  قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا به  پيروزي  ۳ بر يك  دست  يافت .
كاكا با ابراز خوشحالي  از چنين  مقايسه اي  گفت : آيا آنها گل  مرا با گل  مارادونا مقايسه  كرده اند، من  زياد شاهد بازي  اين  بازيكن  آرژانتيني  نبوده ام  اما از اين  مقايسه  بسيار خوشحالم .
وي  افزود: مارادونا بازيكن  بزرگي  است  كه  توانست  نام  خود را در تاريخ  فوتبال  ثبت  كند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |