پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۱ - Sep 15, 2005
مراسم قسامه براي اثبات اتهام قتل عمدي
گروه حوادث: سرنوشت پرونده زني كه متهم به قتل همسرش است، با برگزاري مراسم قسامه، مشخص خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، ماجراي اين پرونده زماني در دستور كار پليس جنايي تهران قرار گرفت كه يكي از روزهاي سال ۸۲ وقوع يك فقره قتل عمدي در شرق تهران به اطلاع پليس رسيد. پس از حضور مأموران و بازپرس ويژه قتل _ جواد اسماعيلي- در صحنه حادثه، مشخص شد كه جسد متعلق به مرد جواني به نام مجيد است كه توسط همسرش مريم با يك ضربه چاقو به قتل رسيده است. مريم بلافاصله در محل حادثه دستگير و با انتقال به دايره ۱۰ اداره آگاهي تحت بازجويي قرار گرفت. از طرفي جسد خونين همسرش نيز براي بررسي علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني انتقال يافت.
مريم زماني كه براي بازجويي نزد قاضي پرونده اش حضور يافت و در حالي كه وحشتزده از اين اتفاق بود، گفت: من هرگز قصد كشتن همسرم را نداشتم. اين يك اتفاق ساده بود. همسرم از سر كار تازه آمده بود و من در حال درست كردن شام بودم.
مجيد پس از عوض كردن لباس هايش به آشپزخانه آمد. من كالباس را از فريزر در آوردم و در حالي كه يخ زده بود با چاقو در حال جدا كردن آن بودم. ما با هم در حال شوخي كردن بوديم كه ناگهان چاقو از دستم پرت شد و به قلب همسرم فرو رفت.
مريم در ادامه بيان داشت: بعد از اين حادثه نمي دانستم چكار كنم. تنها فرياد كشيدم و از همسايه ها كمك خواستم اما بي فايده بود.
قاضي جواد اسماعيلي با شنيدن اظهارات مريم (متهم به قتل) دستور بازداشت وي را در حالي صادر كرد كه خانواده مقتول با حضور در دادگاه جنايي از عروسشان به اتهام قتل عمدي شكايت كردند.
مريم با تعيين وقت جلسه رسيدگي در شعبه ۱۶۰۲ دادگاه جنايي تهران به اتهام قتل غيرعمد محاكمه شد. مريم همچنان به اظهارات خود مبني بر قتل غيرعمد پافشاري كرد كه قاضي شعبه او را تبرئه كرد.
حكم صادره براي تأييد به ديوان عالي كشور ارسال شد اما قضات ديوان اتهام قتل غيرعمد را نپذيرفتند و حكم را نقض كردند. بنابراين پرونده براي رسيدگي مجدد در اختيار شعبه هم عرض ۱۱۵۵ قرار گرفت و قاضي نوري نجفي پس از مطالعه پرونده، موضوع را لوث اعلام كرد و قرار است مراسم قسامه با حضور ۵۰ تن در اين شعبه برگزار شود بر پايه اين گزارش، سرنوشت اين پرونده با اجراي مراسم قسامه براي دومين بار مشخص خواهد شد.

دستگيري چهار پسر جوان در رابطه
با قتل مردي در پارك تهرانسر
002139.jpg
فارس: چهار نفر از افراد حاضر در نزاعي در پارك تهرانسر كه باعث قتل مرد ۴۷ساله اي شده  بودند، بازداشت شدند.
مأموران نيروي انتظامي هفته گذشته در جريان يك نزاع در پاركي درتهرانسر قرار گرفتند كه پس از حضور در محل متوجه شدند مرد ۴۷ ساله اي در اين درگيري مجروح و پس از انتقال به بيمارستان فوت كرده است.
مأموران در ادامه تحقيقات متوجه شدند درگيري به خاطر مزاحمت چند پسر در پارك براي دختر جواني كه از اقوام مقتول بوده است رخ داده است.
مأموران در ادامه تحقيقات توانستند چهار نفر از افراد حاضر در نزاع را شناسايي و دستگير كنند.
متهمان صبح ديروز براي بازجويي به شعبه دوم بازپرسي دادسراي ناحيه ۲۷تهران آورده شدند كه در تحقيقات با قبول شركت در نزاع منكر قتل علي شدند.
متهمان سپس باصدور قرار بازداشت براي تحقيقات در اختيار مأموران پليس آگاهي قرار گرفتند.

هنوز قاتل و يا قاتلين قاضي مقدس دستگير نشده اند
002133.jpg
فارس: وزير اطلاعات گفت: هنوز قاتل و يا قاتلين قاضي مقدس دستگير نشده اند.
غلامحسين محسني  اژه اي در حاشيه مراسم چهلمين روز شهادت قاضي حسن مقدس در خصوص آخرين وضعيت و اقدامات انجام شده در مورد دستگيري قاتل و يا قاتلين قاضي حسن  مقدس به خبرنگاران، گفت: اقدامات خوبي در سطح گسترده انجام شده است، ولي هنوز قاتل و يا قاتلين ترور قاضي مقدس دستگير نشده اند.
وي اظهار داشت: البته در اين خصوص مظنونيني دستگير شده اند، اما به عنوان قاتل، كسي دستگير نشده است.
كسي به عنوان متهم پرونده ترور قاضي مقدس در بازداشت به سر نمي برد
سرپرست دادسراي امور جنايي تهران نيز با بيان اين كه از روز وقوع حادثه  ترور اقدامات وسيعي صورت گرفت و كار به خوبي پيش مي رود، اظهار داشت: در حال حاضر نمي توان در اين مقطع زماني اطلاعات ريز و جزئيات را در اختيار رسانه ها گذاشت اما مي توان گفت كه كار به صورت مثبت جلو مي رود و انشاءالله در آينده اي نزديك اخبار خوبي را به اطلاع مردم خواهيم رساند.
به گزارش ايسنا، فخرالدين جعفرزاده گفت: طبيعي است كه در مسير تحقيقات، افرادي مورد بازجويي قرار مي گيرند و از آنان سئوالاتي پرسيده مي شود و در اين رابطه تحقيقاتي صورت مي گيرد اما تا به نتيجه  قطعي نرسيم و ضارب يا ضاربان را دستگير نكنيم هرچند بديهي است كه اقدامات وسيعي را انجام مي دهيم ،اما فعلا كسي به عنوان متهم در اين رابطه در بازداشت به سر نمي برد. وي درباره  نوار ويديويي روز حادثه كه در اختيار سفارتخانه  ژاپن بود، اظهار داشت: سفارتخانه ژاپن اين فيلم را به جمهوري اسلامي ايران تحويل داد و ما از اين بابت از مسؤولان اين كشور قدرداني مي كنيم اما چيزي از اين فيلم به دست نيامد.
جعفرزاده در رابطه با اين كه آيا ترور قاضي مقدس با ترور قاضي آقازاده ارتباطي دارد؟ اظهار كرد: هنوز براي نتيجه گيري و اظهارنظر در اين رابطه زود است و بايد منتظر باشيم تا تحقيقات به نتيجه  مثبتي برسد كه بتوان در اين رابطه اظهار عقيده كرد. قاضي حسن مقدس معاون دادستان تهران مردادماه گذشته در خيابان احمد قصير تهران بر اثر تيراندازي فردي ناشناس به شهادت رسيد.

درخواست پليس از مردم
فارس: پليس براي رديابي دو پسر جوان كه نيمه شب ها اقدام به آتش زدن كيوسك هاي تلفن عمومي مي كردند، از مردم كمك خواست. تصاوير مبهمي از اين دو متهم جوان در جريان يكي از اقدامات خلافكارانه شان از سوي يك زن جوان ثبت شده است.
ماموران همچنين احتمال مي دهند كه اين متهمان در آتش سوزي چند خودرو در خيابان هاشمي تهران نيز دست داشته باشند. مأموران اداره يك آگاهي تهران به دستور بازپرس اصغرزاده با در اختيار قرار دادن تصاوير چهره نگاري اين متهمان از مردم و كساني كه اطلاعي از مخفيگاه آنان دارند خواست تا مراتب را به اداره اول پليس آگاهي در خيابان وحدت اسلامي يا شعبه دوم بازپرسي دادسراي جنايي تهران اطلاع دهند

بزهكاران احساس حقارت مي كنند
فارس: يك روانپزشك معتقد است مثله كردن اجساد قربانيان در بيشتر موارد از روي خشم جنايتكاران نسبت به جامعه است.
فريد فدايي در رابطه با انگيزه مثله كردن قربانيان بعد از قتل توسط جنايتكاران گفت: در ابتدا بايد بدانيم برخلاف پندار عمومي بزهكاران مطلقاً افراد شجاع و دليري نبوده بلكه آنان افرادي هستند كه در وجود خود هميشه احساس  ترس و حقارت نسبت به ديگران داشته و تنها با تظاهر به خشونت، زرهي بر تن مي كنند تا ضعف خود را در جامعه پنهان كنند.
وي گفت: بزهكاران نسبت به اجتماع و افراد آن احساس خشم و نفرت دارند ، بنابراين مي توان گفت آنان به وسيله جرم و جنايت ،گذشته از آن كه مي خواهند خشم و نفرت خود را نشان دهند، بلكه به طور ناخودآگاه مي كوشند بر احساس ضعف خود غلبه كنند. فدايي افزود: اين بدان معناست كه جنايتكاران در برابر يك انسان بي جان و مرده احساس شجاعت مي كنند اما در برابر يك انسان زنده احساسي جز ترس و حقارت ندارند و همين امر باعث مي شود كه با اعمالي از جمله بستن دست و پاي قرباني و يا شكنجه او بعد از جنايت و حتي مثله كردن اجساد احساس قدرت كنند. وي اشاره كرد: با توجه به اين موضوع نه تنها مثله كردن نشان دهنده احساس خشم جنايتكار است بلكه مي تواند ابراز تمايل او براي احساس قدرت در برابر موجودي كه روزگاري زنده بوده و حالا نه تنها زنده نيست بلكه اجزاي او از هم پراكنده شده، باشد. فدايي گفت: چه خوب است كه در بررسي اعمال و رفتار جنايتكاران به اين گونه ترس و حقارت و فلاكت آنان نيز توجه شود مبادا كه عده اي اين گونه كارها را ابراز قدرت بدانند در حالي كه همه اعمال جنايتكاران نماينده ترس و حقارت شديد آنان است.
فدايي در پايان گفت: دلايلي از جمله حمل راحت جسد و حتي مخفي كردن جسد براي همسر و شوهر را نمي توان ناديده گرفت زيرا كه انتقال جسد كامل به مراتب بيشتر جلب توجه مي كند اما حمل اجزاي بريده شده و در كيسه قرار داده شده براي جنايتكار راحت تر است.
علي قشوني زاده روانپزشك نيز در اين زمينه گفت: در برخورد با جنايتكاران آنان را به ۵ دسته تقسيم مي كنيم كه اعمال و رفتار هر كدام از اين گروهها بسته به گروهي كه در آن قرار دارند، با ديگر گروهها متفاوت بوده و با توجه به اين موضوع مي توان دلايل مثله كردن را بررسي كرد. وي گفت: دسته اول كساني هستند كه به قاتلين زنجيره اي يا قاتلين با برنامه معروف بوده و با برنامه قبلي مرتكب قتل و جنايت مي شوند. درباره اين دسته بايد گفت، اين گروه به دليل لذتي كه از قتل و جنايت مي برند به همان مقدار نيز از مثله كردن قرباني پس از قتل لذت برده و خوشحال مي شوند. وي ادامه داد: اما دسته دوم همسران و زوجهايي هستند كه بدون برنامه و تنها از روي يك خشم آني و به طور لحظه اي مرتكب قتل مي شوند. در مورد اين دسته بايد گفت به دليل اين كه زوجين برنامه از پيش تعيين شده براي از ميان بردن جسد ندارند مجبور به مثله كردن جسد براي حمل و نقل آسان تر آن و ناپديد كردن آن مي شوند.
قشوني زاده گفت: اين در حالي است كه دسته سوم بيماراني هستند كه دچار روانپريشي بوده و در گوش خود صدايي مبني بر انجام جنايت مي شنوند و مرتكب جنايت مي شوند كه همان صدا را متعاقباً در زمان مثله كردن جسد شنيده و با اين عمل روحيه فرد بيمار اصطلاحاً به آرامش مي رسد.
اين روانپزشك ادامه داد: در حالي كه دسته چهارم و پنجم بيماران ساديسمي و مازوخيستي هستند كه از روي ساديسم آني و لحظه اي دچار جنايت مي شوند كه اين گروه پس از مدت كوتاهي از قتل به يك باره دست به مثله كردن جسد مي زنند كه با احتساب اين پنج مورد مي توان نتيجه گرفت كه به هيچ عنوان مثله كردن اجساد توسط قاتلين جنبه فرار از عذاب وجدان نداشته و با اين كار عذاب وجدان بيشتري گريبان مجرمان را مي گيرد.

درخواست دستگيري قاتل بعد از ۳۱ سال
002136.jpg
مقتول
گروه حوادث: زن جواني روز گذشته با حضور در دادسراي امور جنايي تهران خواستار رسيدگي به پرونده قتل برادر خود شد. در حالي كه هيچ پرونده ي از اين متهم در دادگستري وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز گذشته زني به بازپرس حسيني در دادسراي امور جنايي تهران مراجعه و خواستار دستگيري قاتل برادرش شد. اين زن در توضيح ماوقع مدعي شد «جنايت اواسط سال ۱۳۵۳ رخ داد. در آن زمان من چهار سال بيشتر نداشتم.
عامل جنايت اكبر نام داشت وبا ادعاي اين كه برادر ۱۸ ساله ام مزاحم همسرش شده بود او را با ضربات چاقو به قتل رساند. قاتل در همان صحنه جنايت توسط پليس دستگير شد. دادگاه چند سال حبس براي متهم تعيين كرد.
دوران حبس متهم با زمان انقلاب مواجه شد و متهم به قتل همراه با زندانياني كه در آن زمان موفق به آزادي از حبس شدند از زندان رهايي يافت.
بازپرس حسيني ضمن توضيح اين مطلب كه زندانياني كه در زمان انقلاب از حبس آزاد شدند شامل عفو رهبري شده اند گفت:« در حال حاضر هيچ پرونده اي از وقوع آن جنايت در اختيار ما وجود ندارد تا قادر به رسيدگي بر روي اين پرونده باشيم. »

شكايت يك زن از شوهرش
به خاطر علاقه مندي زياد به سينما !
گروه حوادث: علاقه يك مرد جوان به نگاه كردن فيلم هاي سينمايي براي او دردسرساز شد. همسر اين مرد به دادگاه خانواده شكايت كرد.
صبح ديروز دادگاه خانواده شاهد شكايت يك زن جوان از همسرش به خاطر علاقه بيش از حد به ديدن فيلم هاي سينمايي بود.
اين زن كه سارا نام داشت هنگامي كه در مقابل قاضي قرار گرفت گفت: همسرم به فيلم هاي سينمايي خارجي خيلي علاقه دارد و اين مطلب باعث شده كه هر روز و هر ساعت وقت و پول خود را صرف اين كار نمايد.
او ادامه داد: «امير» حتي هنگامي كه آخرين ساعات شب خسته از كار مي رسد بلافاصله از كيفش يك فيلم خارجي بيرون آورده و بدون احوالپرسي با من و بچه اش يا اينكه توجهي به ما كند شروع مي كند به فيلم نگاه كردن!
اين مساله باعث شده كه شب ها تا ديروقت بيدار باشد و طبق معمول صبح ها دير از خواب بلند شود. علاوه بر اين هميشه مهمترين حرفهايش را بحث كارگرداني و بازيگري فيلم ها شامل مي شود و از بس در مورد فيلم ها بحث و جدل راه مي اندازد همه اطرافيان خسته شده از او كناره گيري مي كنند.
سارا در پايان گفت: مثل بچه ها فيلم هايي را كه ديده است با آب و تاب تعريف مي كند. اصلاً به واقعيات زندگي توجهي ندارد. ديگر خسته شده ام آمده ام تا ادبش كنم تا بفهمد به جاي فيلم ديدن بايد به تربيت بچه بپردازد.

آتش سوزي دو خودرو در ۴۵ دقيقه
گروه حوادث: در مدت ۴۵ دقيقه دو خودرو پژو ۴۰۵ در دو نقطه از شهر تهران به دليل نقص فني طعمه حريق شد.به گزارش مركز اطلاع رساني تهران بزرگ (فاتب) ساعت ۱۵/۱۵ مورخه ۲۲ شهريور ماه يك خودرو پژو ۴۰۵ در خيابان خاوران، ايستگاه منبع آب، دچار آتش سوزي شد. پس از حضور مأموران آتش نشاني و مهار آتش، موضوع به مأموران كلانتري ۱۲۳ نبرد اطلاع  داده شد. در نخستين بررسي ها، علت اوليه بروز اين آتش سوزي، نقص فني، اعلام شد.همچنين ساعت ۱۶ همان روز نيز يك خودرو پژو ۴۰۵ ديگر در بلوار قبا، كوچه خلايقي، از ناحيه صندلي راننده طعمه حريق شد.خودرو در هنگام بروز آتش سوزي، متوقف و خاموش و در پاركينگ يك مجتمع مسكوني قرار داشت.زماني كه يكي از همسايه ها در حال خروج از مجتمع به پاركينگ مراجعه كرده بود با صحنه آتش سوزي مواجه شد و سريعاً موضوع به آتش نشاني اطلاع داده شد.خوشبختانه اين دو حادثه تلفات جاني در برنداشت.

مرگ يك معتاد به دست همسرش
گروه حوادث: زني كه از اعتياد همسرش به ستوه آمده بود، با همدستي نوجوان ۱۹ ساله اي اقدام به كشتن او كرد. ماجرا از آنجا آغاز شد كه زني با مراجعه به كلانتري ماموران را در جريان قتل همسرش قرار داد.اين زن در توضيحاتش به ماموران گفت: همسر من به علت اعتياد زياد و تزريق مواد مخدر جان خود را از دست داده است.با عزيمت ماموران و انتقال جسد به پزشكي قانوني مشخص شد، علت اصلي مرگ او اعتياد نبوده و پليس با بررسي سخنان همسر اين مرد و تناقض گويي هاي او، بررسي هاي فني خود را آغاز كرد و با پرسيدن يك سري سؤالات فني و تخصصي دست زن قاتل را رو كردند. اين زن در اعترافاتش به پليس گفت: از اعتياد همسرم به ستوه آمده بودم كه با همدستي پسر نوجواني نقشه اي براي قتل او كشيديم و با ريختن قرص در غذاي او به زندگي اش خاتمه داديم.ماموران همدست اين زن را دستگير كردند.

دوچرخه سوار قاتل
آسوشيتد پرس : پليس اورگان روز گذشته دوچرخه سواري را كه بي توجه به علامت ايست از آن عبور كرده و باعث مرگ زن ۷۱ ساله اي شده بود با اتهام قتل غير عمدروبه رو كرد.
به گزارش بازپرس تحقيق پرونده ، مقتول پس از انتقال به بيمارستان به دليل سكته قلبي فوت كرد. كريستوفر لايت ۵۱ ساله نيز به اتهام قتل غير عمد و رانندگي بي توجه به علائم روبه رو شده است. متهم در حال حاضر به پرداخت جريمه نقدي تا زمان اعلام حكم نهايي متهم شده است.به گفته پزشكان ،مقتول زماني كه متوجه نزديك شدن دو چرخه با سرعت بالا به خود مي شود از ترس به زمين افتاده و در نتيجه متهم با دوچرخه اش از روي وي رد مي شود.

دادگاه مجدد پليس قاتل
آسوشيتدپرس : دادگاه عالي ايالت نيويورك به پليس خلع لباسي كه متهم به قتل يك مظنون بي سلاح در حين تعقيب و گريز است اين اجازه را داد كه در دادگاهي بي حضور اعضاي هيأت منصفه و به دفاع از خود بپردازد.
افسر بريان كونري كه متهم به قتل غير عمد است مي تواند به دليل ارتكاب اين جرم در حين وظيفه در دادگاه بدون حضور هيأت منصفه برخوردار شود. متهم در دادگاه ادعا كرد كه روز حادثه ، قرباني به وي خنديده و تلاش كرده اسلحه وي را از او بگيرد و به همين دليل وي نيز براي دفاع از اسلحه اش اقدام به تيراندازي به سمت وي كرده است . آخرين دادگاه رسيدگي به اين پرونده در ماه گذشته تشكيل شده و در نهايت هيأت منصفه اعلام كرد كه نتوانسته اند در خصوص اين پرونده به توافق نظر برسند.

دو مرد به اتهام اسيد پاشي محاكمه شدند
كومال تن: دو مرد آمريكايي به نام هاي والتردني و نيل براس به اتهام اسيد پاشي به روي فردي به نام لئونارد هودا ديروز در دادگاه حضور يافتند.
دو متهم در جايگاه خود نشسته بودند ولي پسر مقتول با تألم و تأثر شديدي درباره پدرش صحبت مي كرد.لئوناردو هورا ۱۱ روز پس از پاشيده شدن اسيد سولفوريك جان باخت.بازرسان اين پرونده ، معتقدند كه مقصر اصلي دني بوده و او به براس پول داده تا اين كار را انجام دهد.اختلافات آنان بر سر يك ملك مقابل دريا بود. براساس گزارش دادگاه ، دني بقيه عمرش را در زندان به سر خواهد برد اما شريك ديگر در اين جرم به ۱۵ سال حبس محكوم مي شود.

پسر ۱۸ ساله به اتهام دو قتل محاكمه مي شود
بي بي سي: پسر ۱۸ ساله انگليسي به اتهام قتل دو پسر كه جسدشان در مزرعه اي پيدا شده محاكمه مي شود .
جسد استيون بايليس ۱۶ ساله و ترد نارالد ۱۴ ساله عصر يكشنبه در يكي از مزارع وكينگهام انگليس كشف شد. توماس پالمر تنها مظنوني است كه به اتهام قتل اين دو نفر دستگير شده است. به گفته همسايگان ،مقتولان پسران خوش برخورد و خوش اخلاقي بودند و كسي از آنها بدي نديده بود. از آنجا كه اين افراد از دانش آموزان خوب مدرسه خود بودند مدير مدرسه مجلس يادبودي براي آنها ترتيب داد و به خانواده شان تسليت گفت. به گفته مسئولان اين مدرسه حادثه اخير يكي از تلخ ترين حوادثي بود كه طي يك سال گذشته براي دانش آموزان اين مدرسه رخ داده است. اين پسر كه تنها مظنون اين حادثه است در دادگاه حاضر شده است اما هنوز حكمي در مورد او صادر نشده چرا كه جرمش به اثبات نرسيده است. گفتني است ، پليس در حال تحقيق از همكلاسي هاي اوست تا شايد سرنخي براي كشف معماي مرگ آنها پيدا كند .

سه خودكشي در يك روز
گروه حوادث: سه دختر جوان در سه گوشه كشور به دلايل متفاوت دست به خودكشي زدند.
ساعت ۱۸ سه شنبه در تهران دختري به خاطر تهمت سرقت از سوي مادر دوستش، خود را از طبقه سوم ساختمان به پايين انداخت.
اين دختر پس از انتقال به بيمارستان اظهار داشت كه مادر دوستش به وي اتهام سرقت طلاهاي دخترش را زده و او به همين خاطر اقدام به خودكشي كرده است. خوشبختانه حال اين دختر در حال حاضر رضايت بخش است.
همچنين عصر سه شنبه ماموران كلانتري ۱۵امام رضا شهرستان قائمشهر از يك مورد خودزني مطلع شده و بلافاصله به محل حادثه اعزام و تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كردند.
بر پايه اين گزارش، ماموران در تحقيقات اوليه خود دريافتند اين دختر جوان به علت اختلافات خانوادگي در پارك شهيد زارع به وسيله تيغ اقدام به خودزني كرده كه توسط افراد داخل پارك جهت مداوا به بيمارستان منتقل شده است.
علت اين حادثه در دست بررسي است.
ماموران كلانتري ۱۱ شهرستان مرند نيز سه شنبه شب از وقوع يك خودكشي در حوزه استحفاظي خود باخبر شدند و بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.
بر اساس اين گزارش، ماموران در تحقيقات اوليه دريافتند كه خانم جواني به نام فريده- پ به علت اين كه خانواده اش به خواستگار وي جواب رد داده اند با مصرف مايع سفيدكننده اقدام به خودكشي كرده است كه بلافاصله توسط خانواده اش به اورژانس انتقال يافته است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |