پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۱ - Sep 15, 2005
ديدار فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران با مقام معظم رهبري
ايجاد جامعه اي عادلانه، از تكاليف الهي
و زمينه ساز رشد انسان است
002154.jpg
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تأكيد كردند: امروز همه بايد با جهت گيري و حركت صحيح، رعايت تقواي الهي و صبر و شكيبايي در مقابل سختي ها، در ميدان بزرگ كار و تلاش براي انجام تكاليف الهي از هيچ كوششي دريغ نورزند.
ايشان هدف از تكاليف الهي را تعالي انسان و آماده شدن او براي ديدار خداوند با كارنامه اي از اعمال صالح بيان و خاطرنشان كردند: ايجاد جامعه اي عادلانه و مقابله با ظلم و جور نيز از تكاليف الهي و زمينه ساز رشد انسان است كه به دليل اهميت و گستردگي اين ميدان، مجاهدت و تلاش زيادي نياز دارد و كساني كه در اين عرصه وارد مي شوند بيش از ديگران نيازمند مراقبت  معنوي و ايستادگي در برابر وسوسه هاي دنيوي هستند.
مقام معظم رهبري، مسئولان نظام جمهوري اسلامي را به دليل اهداف والاي اين نظام و اهميت كار آنان، بيش از ديگران نيازمند تزكيه روح و توجه به معنويت دانستند و افزودند: در دوران صلح و عافيت به دليل آنكه زمينه هاي طبيعي مختص دوران جنگ وجود ندارد، موفقيت در امتحان هاي الهي سخت تر است لذا مراقبت معنوي بايد بيشتر باشد.
در اين ديدار قبل از سخنان مقام معظم رهبري، حجت الاسلام والمسلمين موحدي كرماني، نماينده ولي فقيه در سپاه و سرلشكر رحيم صفوي، فرمانده كل سپاه در سخناني بر آمادگي نيرو هاي پنجگانه سپاه براي دفاع از آرمان هاي اسلامي تأكيد كردند.

گزارش نخستين روز سفر رئيس جمهور به آمريكا
استقبال گرم ايرانيان مقيم نيويورك از احمدي نژاد
002160.jpg
گروه سياسي: سفر محمود احمدي  نژاد رئيس  جمهوري  به  نيويورك  براي  شركت  در شصتمين  اجلاس  مجمع  عمومي  سازمان  ملل  متحد، در حالي  آغاز شد كه  نتايج  حاصل  از آن  مي تواند براي  جمهوري  اسلامي  ايران  مهم  و سرنوشت ساز باشد و از اين  جهت  مورد توجه  محافل  داخلي  و خارجي  است .
شصتمين  نشست  سالانه  مجمع  عمومي  سازمان  ملل  روز گذشته با حضور سران كشورها از جمله محمود احمدي  نژاد رئيس  جمهوري  گشايش  يافت.
نشست  امسال  مجمع  عمومي  با توجه  به  همزماني  با شصتمين  سال  تاسيس  سازمان  ملل  و طرح  مباحث  مهمي  از جمله  اصلاحات  ساختاري  اين  سازمان  و بررسي  روند پيشرفت  سند ۲۰۰۰ براي  كاستن  از فقر در جهان ، از اهميت  ويژه اي  برخوردار است .
همين  اهميت  نشست  موجب  شده  تا قريب  به  اتفاق  كشورها در سطح  بالايي  در نشست  حضور يابند. ۱۲۲ رئيس  جمهوري ، ۵۵ رئيس  دولت ، ۲ معاون  رئيس  جمهوري ، ۲ معاون  نخست  وزير و ۹ وزير امور خارجه  در نشست  مذكور شركت  كرده اند.
با پايان  نشست  سران  بحث هاي  عمومي  مجمع  از روز شنبه  ۱۷ سپتامبر با سخنان  رئيس  جمهوري  برزيل  آغاز خواهد شد.
رئيس  جمهوري  اسلامي ايران  طي  دو سخنراني  پنج  و سي  دقيقه اي  در مجمع  عمومي  سازمان  ملل  متحد به  تبيين  مواضع  جمهوري  اسلامي  در خصوص  مسايل منطقه اي  و جهاني  مي پردازد.
نخستين روز سفر رئيس جمهور كشورمان به آمريكا با برنامه هايي چون استقبال گرم ايرانيان مقيم نيويورك و همچنين سخنراني احمدي نژاد براي آنها همراه بود.
آنچه در پي مي آيد گزارش از نخستين روز ورود دكتر احمدي نژاد به نيويورك به همراه نخستين  بازتاب هاي خبري - رسانه اي اين سفر مي باشد.
احمدي نژاد در فرودگاه
جان.اف كندي نيويورك
دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان سه شنبه در بدو ورود به نيويورك اعلام كرد كه طرح ابتكاري و پيشنهادي خود را درباره  برنامه  هسته اي كشورمان به زودي اعلام خواهد كرد.
وي كه در جمع خبرنگاران و در فرودگاه جان اف كندي نيويورك سخن مي گفت، اظهار داشت: مواضع و پيشنهادهاي تهران در خصوص مهم ترين مسايل منطقه اي و بين المللي را در دو جلسه  سخنراني در مجمع عمومي  سازمان ملل بيان خواهم كرد.
رئيس جمهور كشورمان ادامه داد: در اين سفر همچنين ملاقات هايي با مقام هاي ارشد كشورها خواهم داشت.
تقدير دفتر رئيس جمهور
از ايرانيان مقيم آمريكا
دفتر رياست جمهوري كشورمان با انتشار بيانيه اي از ابراز احساسات گرم و صميمانه  ايرانيان مقيم آمريكا نسبت به سفر محمود احمدي نژاد به نيويورك تشكر و قدرداني كرد.
در اين بيانيه كه سه شنبه شب هنگام ورود رئيس جمهور به نيويورك خطاب به ايرانيان مقيم آمريكا صادر شد، آمده است: گزارش شور و احساسات گرم شما كه از طريق بيانيه ها و تماس هاي تلفني با نمايندگي ايران در سازمان ملل ابراز شده، به آگاهي رئيس جمهوري رسيد كه از محبت هاي گرم شما صميمانه تشكر كردند.
اين بيانيه افزود: از آن جا كه تجليل از رئيس جمهوري، در مشي دولت آقاي احمدي نژاد نيست، لذا از همه ايرانيان عزيز تقاضا داريم از برگزاري هر گونه مراسم قدرداني در مدت اقامت ايشان در نيويورك خودداري كنند.
در اين گزارش آمده است: بديهي است تلاش شده پيام هاي ايشان به عنوان صداي رساي ملت ايران، به آگاهي ايرانيان عزيز مقيم آمريكا رسانده شود.
اين گزارش خاطرنشان كرد، احمدي نژاد در مدت اقامت خود در نيويورك با نمايندگان ايرانيان مقيم آمريكا شامل گروهي از دختران و پسران جوان ايراني، نخبگان و خانواده هاي ايراني مقيم جداگانه ديدار و گفت وگو خواهد كرد.
احمدي نژاد در جمع ايرانيان مقيم نيويورك
محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور كشورمان سه شنبه در جمع صدها ايراني مقيم نيويورك حضور يافت و با آنان گفت وگو كرد.
وي در اين جمع گفت: مشكلات سر راه ملت بزرگ ايران بسيار كوچك تر از آن است كه بتواند در مقابل اراده  اين ملت مقاومت كند.
رئيس جمهور كشورمان خطاب به ايرانيان مقيم آمريكا افزود: شما نماينده و نماد ملت بزرگ ايران هستيد و ملت ما امروز پرچمدار فرهنگ و نهضت اسلامي در دنياست، ترديد نكنيد ملت بزرگ ايران امروز تاثيرگذارترين ملت ها در عرصه  جهاني است و فرهنگ، تمدن، آداب و اعتقادهاي ملت ايران در دنيا تاثيرگذار و طالبين زيادي دارد.
دكتر احمدي نژاد ادامه داد: شما ملتي هستيد كه نظامي ارزشي، اعتقادي و فرهنگي منسجم و دستور كار بسيار روشن و مترقي براي زندگي بشر دارد و همه را نيز سخاوتمندانه به دنيا عرضه مي كند.وي همچنين خاطرنشان كرد: در شرايطي كه تمامي مكاتب امتحان خود را پس داده و نتوانسته اند جامعه  انساني را به نقطه  مطلوب برسانند، اين ملت ايران است كه براي همه  مشكلات راه حل مي دهد و نظام فكري آن از كمال انسجام و هدف مندي بسيار روشني برخوردار است.
دكتر احمدي نژاد همچنين گفت: ملت ايران هزاران سال پاك و موحد زندگي كرده و امروز هم پرچمدار توحيد و زندگي پاك در دنياست.
شما سفير چنين ملت بزرگي هستيد و بايد در عملكرد، زندگي و رفتارتان اين ويژگي هاي ملت ايران متبلور باشد.
احمدي نژاد همچنين تصريح كرد: ترديد نكنيد و بدانيد آن هديه اي كه ملت ايران امروز به بشريت تقديم مي كند، به زودي آوازه و ابعاد آن دنيا را خواهد گرفت.
كساني كه چشم روشن بين دارند، آشكارا درخواهند يافت كه تمام مقاومت ها در برابر فرهنگ اسلامي و انقلاب از بين خواهد رفت و ترديد نكنيد كه آينده به زودي از آن اسلام، انقلاب اسلامي و ملت بزرگ ايران خواهد بود.
رئيس جمهور كشورمان افزود: امروز در داخل كشور، روحيه، مطالبات مردم و فضاي عمومي  ايران، همسان سال ۵۷ است با اين تفاوت كه ۲۷ سال تجربه نيز بر آن افزوده شده است.
مردم ما امروز با اتكا به تجربه  ۲۷ساله  خود، همان آرمان هاي انقلاب را روشن تر و با شجاعت، تدبير و قدرت بيشتري دنبال مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: فضاي معنوي كه در كشور ما حاكم است در تاريخ بي مانند بوده و اين ها بشارت مي دهد كه مشكلات پشت سرگذاشته خواهد شد و پيروزي هايي پياپي نصيب اين ملت مي شود.
به ارزش ها و قدرت انقلاب تكيه كنيد و از منافع اسلام و كشورتان با شجاعت، روشن بيني، حكمت و تدبير دفاع نماييد.
دكتر احمدي نژاد همچنين به دشواري هاي كار به ويژه در حوزه  دفاع از منافع و سياست خارجي كشور اشاره كرد و اظهار داشت: كار در اين بخش بسيار پيچيده، مشكل، مستمر و بسيار دقيق است، لذا ارزش اين كار هم بسيار زياد است.
رئيس جمهور كشورمان با قدرداني از زحمات كاركنان نهادهاي ايراني در نيويورك گفت: صيانت از تماميت و منافع ملت ايران در عرصه  سياست خارجي و در مراكز دشوار ديپلماسي، كاري بسيار دشوار، ارزشمند و مجاهدتي ماندگار است.
همچنين در آغاز اين ديدار محمد جواد ظريف، سفير و نماينده  دايم كشورمان در سازمان ملل متحد ابراز اميدواري كرد كه نخستين سفر رئيس جمهور ايران به اين سازمان شروع بسيار خوبي براي سياست خارجي و برنامه هاي راهبردي جمهوري اسلامي ايران در سطح بين المللي باشد.
اولين بازتاب هاي سفر
رئيس جمهور كشورمان به نيويورك
حضور احمدي نژاد در اجلاس سازمان ملل در صدر اخبار رسانه هاي بين المللي قرار گرفته است.
اغلب رسانه هاي خارجي ضمن پوشش خبر سفر رئيس جمهور كشورمان به نيويورك براي حضور در مجمع عمومي  سازمان ملل اين سفر را تلاشي براي كاهش فشارها بر برنامه  هسته اي ايران اعلام كرده اند.
خبرگزاري فرانسه در اين باره نوشت: محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران اولين حضور خود در صحنه  جهاني را در نشست سازمان ملل تجربه مي كند، او ماموريتي جدي را براي جلوگيري از فشارهاي بين المللي فزاينده بر برنامه  هسته اي تهران به عهده دارد.
اين گزارش افزود: رئيس جمهور جديد به اميد تضعيف تلاش هاي اتحاديه اروپا و آمريكا براي ارجاع ايران به شوراي امنيت سازمان ملل و جلب حمايت از خواست تهران براي داشتن سوخت هسته اي لابي مي كند.
اين گزارش افزود: مقام ها به نوآوري هايي كه ممكن است ارايه شود، اشاره كرده اند.
ايران مي خواهد حق خود را براي مالكيت تكنولوژي غني سازي اورانيوم حفظ كند و در عين حال به همكاري با پادمان هاي منع گسترش سلاح هاي هسته اي تحت نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي  وعده مي دهد.
شبكه خبري بي. بي.سي درباره سفر رئيس جمهور نوشت: احمدي نژاد در مجمع عمومي  سازمان ملل حضور مي يابد، وي قصد دارد در اين مجمع طرح جديدش را براي حل بحران فزاينده بر سر تقاضاهاي هسته اي تهران ارايه دهد.
اين گزارش ادامه داد، سفر احمدي نژاد به نيويورك همزمان با خواست غربي ها براي ارجاع ايران به شوراي امنيت سازمان ملل به دليل ازسرگيري فعاليت تبادل هسته اي تهران رخ مي دهد.
گلف نيوز درباره سفر احمدي نژاد نوشت: رئيس جمهور ايران در تلاش براي جلوگيري از ارجاع برنامه هسته اي كشورش به شوراي امنيت در سازمان ملل سخنراني مي كند.
وي قول داده كه براي برون رفت از بن بست ميان ايران و غرب طرح جديدي را در نيويورك ارايه دهد.
اين گزارش افزود: مقام هاي ايران اشاره كرده اند كه طرح هسته اي احمدي نژاد درگيري كشورهايي چون روسيه، چين، هند و آفريقاي جنوبي را در مذاكرات هسته اي پيشنهاد مي دهد.
خبرگزاري رويترز از سازمان ملل به نقل از ديپلمات ها گزارش داده است: سخنراني پيش بيني شده روز چهارشنبه محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران در سازمان ملل كه نخستين سخنراني وي در صحنه بين المللي پس از انتخاب شدن در ماه ژوئن خواهد بود، مي تواند تاثير بسزايي بر نحوه پيشبرد مذاكرات هسته اي داشته باشد.
منابع خبري گزارش مي دهند، بوش پيش از عزيمت به نيويورك براي حضور در اجلاس سران در يك كنفرانس خبري در واشنگتن گفته است: به هرحال بعضي از ما در تعجب هستيم كه چرا آنان به نيروي هسته اي غير نظامي نياز دارند. آنان سرشار از هيدروكربن هستند.
وي در همين حال اظهار داشته كه با اين حال، حق هردولتي است كه بخواهد برنامه هسته اي غير نظامي داشته باشد.
راديو آمريكا نيز سه شنبه شب از زبان يك جامعه شناس به اهميت سفر رييس جمهوري اسلامي ايران به نيويورك پرداخت و اذعان كرد آمريكا به شدت در منطقه به ايران احتياج دارد.
اين راديو درمورد واكنش هاي داخلي در ايران نسبت به برنامه هسته اي نيز افزود: به طور قطع تمام نيروها در ايران به نوعي حق خود مي دانند كه برنامه اتمي داشته باشند.
راديو آمريكا با اعتراف به اينكه غرب به خصوص آمريكا در ماه هاي اخير تلاش كرده چهره تاريكي از رييس جمهوري منتخب ملت ايران ترسيم كند وضعيت فعلي ايران را در مقايسه با دولت خاتمي براي مذاكرات بين المللي به بحث گذاشت و اذعان كرد كه آقاي احمدي نژاد يك نگاه عملگرا به مسايل دارد و نوعي اميدواري در غرب در اين زمينه به وجود آمده است.
در راه سفر به نيويورك؛
احمدي نژاد براي رؤساي جمهور هفت كشور پيام دوستي فرستاد
محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران در مسير پرواز خود به سوي نيويورك و عبور از حريم هوايي برخي كشورها با ارسال پيام براي دولت ها و ملت هاي هفت كشور آرزوي موفقيت كرد.
احمدي نژاد در پيام خود به رهبران كشورهاي اسلواكي، چك، هلند، تركيه، انگليس، روماني و ايرلند براي دولت و ملت اين كشورها آرزوي موفقيت كرد.
وي در اين پيام ها خواستار صلحي پايدار براي اين كشورها شد.

نمايندگان پارلمان اروپا خواستار همكاري
بيشتر ايران با آژانس شدند
مهر: نمايندگان پارلمان اروپا در نشست شب گذشته خود در بروكسل خواستار افزايش سطح همكاري ايران با آژانس بين المللي انرژي هسته اي شدند.
به گزارش روزنامه آلماني تاگس اشپيگل، نمايندگان بخش امورخارجه پارلمان اروپا در نشست خود در بروكسل مقر اتحاديه اروپا درخصوص سه مساله مهم و جاري بين المللي به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.
در اين نشست آناليزا گيانلا نماينده خاوير سولانا مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در امور عدم گسترش سلاح هاي كشتار جمعي با اشاره به برنامه هسته اي ايران و دور جديد اختلاف نظرها پيرامون اين موضوع تصريح كرد: با توجه به شرايط كنوني، ايران را به همكاري بيشتر با آژانس بين المللي انرژي اتمي و جامعه بين المللي دعوت مي كنيم.

نخست وزير لبنان به زودي به ايران مي آيد
ايسنا: سفير ايران در لبنان از سفر قريب الوقوع نخست وزير اين كشور به ايران خبر داد.روزنامه البيان، چاپ امارات به نقل از مسعود ادريسي، سفير ايران در لبنان بعد از ديدار با فواد سنيوره، نخست وزير لبنان از سفر قريب الوقوع وي به ايران خبر داد.ادريسي همچنين ضمن تأكيد بر نزديكي ديدگاه هاي دو كشور در زمينه هاي مختلف اظهار داشت كه طي اين نشست مشترك دو طرف به بررسي مسايل مختلفي از جمله پرونده هسته اي ايران پرداختند.
وي به نخست وزير لبنان خاطرنشان كرد كه ايران خواهان عاري سازي منطقه از سلاح هاي كشتار جمعي است و در تمامي فعاليت هاي هسته اي خود به استفاده صلح آميز از فن آوري هاي هسته اي پايبند است.
ادريسي همچنين از سفر يك هيات متشكل از كارشناسان و متخصصان وزارت نيروي ايران به لبنان براي حمايت از وزارت نيرو و آب اين كشور و بهبود وضعيت برق رساني در اين كشور خبر داد.

اعتراف جورج بوش به حق ايران
در برخورداري از فناوري صلح آميز هسته اي
ايسنا: خبرگزاري رويتر گزارش داد كه جورج بوش حق ايران را براي در اختيار داشتن انرژي هسته اي غيرنظامي تأييد كرد.
خبرگزاري انگليسي ادامه داد: جورج بوش، رئيس جمهور آمريكا روز سه شنبه پيش از پرواز به سمت نيويورك به منظور حضور در نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل در كنفرانسي خبري گفت: برخي از ما متحيريم كه در هر حال چرا آنها به نيروي هسته اي غيرنظامي نياز دارند.
وي افزود: با اين حال اين حق يك دولت است كه بخواهد برنامه هسته اي غيرنظامي داشته باشد.
براساس اين گزارش، رئيس جمهور آمريكا گفت كه از اين حق فقط در صورتي كه ايران يا هر دولت ديگري مهارت يا موادي را كه در ساخت سلاح هسته اي لازم است از جمله توانايي غني سازي اورانيوم كسب نكند، حمايت مي شود.
مقامات آمريكايي اميدوارند حمايت چين را براي ارجاع به دست آورند اما به دست آوردن حمايت روسيه بعيد است.
بوش گفت كه در ديدار با هوجينتائو رئيس جمهور چين و ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه در نيويورك به صراحت درباره ايران گفت وگو خواهد كرد.
يك مقام آمريكايي گفت آمريكا براي به دست آوردن دست كم هجده راي در شوراي حكام همچنان براي به دست آوردن حمايت كره جنوبي، آفريقاي جنوبي، برزيل و مكزيك فعاليت مي كند.

همايش فصلي خانه احزاب ۳۱ شهريور برگزار مي شود
ايسنا: سيزدهمين همايش فصلي خانه احزاب ايران با موضوع «نقش احزاب در مشاركت عمومي و همبستگي ملي» برگزار مي شود.
اين همايش روز پنج شنبه ۳۱ شهريور ماه با حضور دبيران كل، نمايندگان و اعضاي شوراي مركزي خانه احزاب و تشكل ها و گروههاي سياسي در سالن اجتماعات وزارت كشور برگزار مي شود.

تشكيل جلسه هيأت دولت به رياست  دكتر داودي
ايسنا:هيات دولت صبح روز گذشته به رياست دكتر پرويز داودي معاون اول رئيس جمهور تشكل جلسه داد.در اين جلسه هيات دولت تأكيد كرد: بانك مركزي جمهوري اسلامي تسهيلات مورد نياز واحد هاي صنعتي خسارت ديده ناشي از برف گيلان را با فوريت پرداخت نمايد، به گونه اي كه حداكثر ظرف يك ماه آتي اين تسهيلات در اختيار متقاضيان قرار بگيرد.
همچنين در اين جلسه رئيس سازمان انرژي اتمي گزارشي از مسايل هسته اي موثر به اطلاع هيات دولت رساند.در اين جلسه طرح ايجاد زير ساخت هاي مناسب بخش هاي تامين، ذخيره سازي و بسته بندي ميوه و كليات آن به تصويب رسيد.

اولين پيام هاي تبريك معاون اول رئيس جمهور
ايسنا: پرويز داودي معاون اول رئيس جمهور با ارسال پيام هاي جداگانه براي شيخ عبدالله بن خليفه آل ثاني نخست وزير و شيخ تميم بن محمد آل ثاني وليعهد قطر فرا رسيدن روز ملي اين كشور را به دولت و ملت قطر تبريك گفت.
در پيام هاي معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اشتراكات، روابط و پيوندهاي فيمابين ابراز اميدواري شده است؛ روابط دو كشور در زمينه هاي مورد علاقه طرفين بيش از پيش گسترش يابد.معاون اول رئيس جمهور همچنين در پيام ديگري به واسيل تارلف نخست وزير مولداوي، فرا رسيدن روز ملي اين كشور را به دولت و ملت مولداوي تبريك گفت.در بخشي از اين پيام آمده است: اميدوارم با مساعي مشترك، شاهد توسعه و تعميق مناسبات و همكاري هاي فيمابين باشيم.
پرويز داودي معاون اول رئيس جمهور هم چنين با ارسال پيامي براي «سالي بريشا» انتخاب وي به سمت نخست وزيري آلباني را تبريك گفت.
در اين پيام ابراز اطمينان شده است؛ با توجه به تلاش گذشته آن جناب در توسعه مناسبات با جمهوري اسلامي ايران و همچنين وجود ظرفيت هاي وسيع همكاري، روابط دو كشور در دوران مسئوليت جديد نيز بيش از پيش گسترش يابد.

سخنگوي وزارت خارجه جنايت
هولناك كاظمين را محكوم كرد
مهر: سخنگوي وزارت امور خارجه جنايت هولناك روز گذشته در عراق را كه موجب كشته و مجروح شدن دهها تن از شهروندان بي دفاع و بيگناه عراق گرديد شديدا محكوم كرد.حميدرضا آصفي گفت: اين اقدامات مغاير با اصول و ارزشهاي اسلامي و انساني است و دستهاي مشكوكي با هدف قرار دادن بيگناهان و كارگراني كه به دنبال امرار معاش روزانه خويش بوده اند، در صدد هستند مانع از ايجاد امنيت، ثبات و شكوفايي اقتصادي عراق شوند.
سخنگوي وزارت خارجه با اشاره بر ضرورت هوشياري و بيداري در مقابل اينگونه جنايات اظهار داشت: هوشياري و حفظ همدلي گروهها، طوايف و مذاهب مختلف عراق موجب تسريع در شناسايي عوامل فتنه انگيز و همچنين آمادگي و تقويت صفوف متحد مردم عراق به منظور شركت در رفراندوم قانون اساسي و مقابله با اينگونه حوادث هولناك مي شود.آصفي با تاكيد بر مسئوليت هاي نيروهاي خارجي در تامين امنيت مردم عراق اظهار داشت: گسترش بحران ناامني و استمرار ضايعات جاني و خسارت هاي مالي به مردم عراق نشانه آنست كه به رغم ادعاهاي رئيس جمهور آمريكا، جهان و عراق ناامن تر از گذشته شده است.

فوريت لايحه اصلاح اختيارات قانون
سازمان بازرسي تصويب شد
فارس: رئيس سازمان بازرسي كشور از تصويب فوريت لايحه اصلاح اختيارات قانون سازمان بازرسي كل كشور در كميسيون حقوقي و قضايي مجلس خبر داد.
محمد نيازي در حاشيه مراسم چهلمين روز شهادت قاضي مقدس در گفت وگو با خبرنگاران گفت: فوريت لايحه اختيارات قانون سازمان بازرسي كل كشور در كميسيون حقوقي و قضايي تصويب شده و به زودي جهت تصويب كليات به صحن علني مجلس خواهد رفت.
وي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني برگزارش رئيس ديوان محاسبات از تخلفات يكي از وزارتخانه ها گفت: طبق وظيفه اي كه ديوان محاسبات دارد، گزارش اين دستگاه نظارتي به سازمان بازرسي ارسال نمي شود، بلكه تخلفات صورت گرفته در دستگاه ها مربوط به هزينه كردن بودجه در دادسراي ديوان محاسبات رسيدگي مي شود.
وي افزود: چنانچه دادسراي ديوان محاسبات در رسيدگي  هاي خود به اين نتيجه رسيد كه خسارتي از قبل هزينه كردن بودجه به بيت المال وارد شده فرد متخلف را محكوم به جبران خسارت مي كند.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور اظهار داشت: طبق قانون، وظيفه ديوان محاسبات نظارت بر هزينه كردن بودجه دستگاه هاي دولتي است تا بودجه تخصيص يافته درست هزينه شود.

نتيجه كار ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي
هفته آينده اعلام مي شود
ايسنا: هفته آينده سخنگوي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي نتيجه كار اين ستاد و بخش هايي از گزارش ارائه شده به مقام معظم رهبري را به اطلاع افكار عمومي  مي رساند.
ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي كه اواخر دولت خاتمي جلسه اي برگزار و در آن مقرر كرد گزارش عملكرد و بررسي هاي خود را به مقام معظم رهبري ارائه دهد، پس از ارائه اين گزارش در هفته جاري نتيجه عملكرد خود را به مردم هم گزارش خواهد داد.سخنگوي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي چندي پيش با تأكيد بر اين كه مبارزه با مفاسد اقتصادي به صورت جدي ادامه خواهد داشت، گفت: جلسه سران قوا براي مبارزه با مفاسد اقتصادي در صورت وجود موضوع، تشكيل خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين ايزدپناه ادامه داد: گزارش ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي خدمت مقام معظم رهبري تقديم شده و جلسه سران قوا براي مبارزه با مفاسد اقتصادي در صورت وجود موضوع تشكيل مي شود؛ مانند گذشته كه جلسات بر اساس وجود موضوع تشكيل مي شد؛ به طوري كه مدتي جلسه تشكيل نمي شد و گاهي در يك ماه دو بار جلسه مي گذاشتيم.
ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي داراي ۲ كميته برنامه ريزي و اطلاع رساني است كه اطلاع رساني از اين ستاد پس از تصميم گيري كميته مربوطه انجام مي شود.

وزيران امورخارجه ۴ كشور براي همتاي ايراني
خود پيام تبريك فرستادند
ايرنا: وزيران امور خارجه كشورهاي اسپانيا، پاكستان، يمن و كرواسي در پيام هاي جداگانه اي، انتصاب منوچهر متكي به سمت وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران را به وي تبريك گفتند.
به  گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در پيام تبريك ميگوئل آنخل موراتينوس وزير امور خارجه اسپانيا به متكي آمده است: اينجانب مطمئن هستم كه مسئوليت جديد جنابعالي ما را قادر به تحكيم روابط دوستانه سنتي و همكاري ميان دوكشور و همچنين حل چالش هاي فراروي در چارچوب تفاهم طرفين خواهد كرد. همچنين در پيام تبريك خورشيد محمود قصوري وزير امور خارجه پاكستان خطاب به وزيرامور خارجه ايران آمده است: روابط پاكستان و ايران دوستانه و نزديك بود است.اينجانب آماده همكاري با جنابعالي به منظور تحكيم اين روابط برادرانه و ارتقاي صلح و امنيت منطقه اي هستم.
ابوبكر عبدالله القربي وزير امور خارجه يمن نيز در پيام تبريكي خطاب به منوچهر متكي ابراز اميدواري كرد روابط تهران - صنعا توسعه وگسترش يابد.
كنداگرابوركيتو رويچ وزير امور خارجه و همگرايي اروپايي كرواسي نيز در پيام شادباش خود به وزير امور خارجه ايران ابراز اطمينان كرده است كه روابط دو كشور براساس منافع و رضايت طرفين توسعه خواهد يافت و دو كشور به تفاهم بين المللي، اعتماد و صلح در جهان كمك خواهند كرد.

فرمانده كل سپاه: سپاه پاسداران براي ادامه
رسالت الهي،انقلابي و انساني خود آماده باشد
مهر: هفدهمين مجمع سراسري فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در تهران آغاز به كار كرد.
سردار سرلشكر سيد يحيي رحيم صفوي فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي ادامه رسالت الهي انقلابي و انساني خود بايد همواره در صحنه آماده حفظ ارزش هاي ماندگار هشت سال حماسه و ايثار و نيز دفاع از عزت و شرافت ملت ايران باشد.وي با اشاره به تحولات منطقه و حضور آمريكا در عراق گفت: هر چند اشغالگران به سركردگي آمريكا همچنان مديريت تحولات عراق را به عنوان اولويت حضور خود در منطقه در دستور كار دارند، اما با دو مشكل اساسي روبه رو هستند: يكي ناتواني در تبديل هزينه هاي نظامي به نفع خود و ديگري خروج از فضاي ناامن عراق.
سردار صفوي افزود: افزايش مخالفت هاي سياسي و اجتماعي در آمريكا و انگليس درخصوص عملكرد آنان در عراق ، ناتواني اين كشورها را در مديريت بحران منطقه برجسته كرده است.

جلسات رسيدگي به شكايت ايران از آمريكا آغاز شد
ايرنا: هيات عمومي ديوان داوري دعاوي ايران و ايالات متحده آمريكا، پس از گذشت۲۵سال از ثبت ادعاي وزارت دفاع جمهوري اسلامي ايران عليه آمريكا و ثبت لوايح متعدد طرفين، رسيدگي به اين پرونده را آغاز كرد.
به گزارش سفارت جمهوري اسلامي  ايران در لاهه، هيات عمومي ديوان داوري دعاوي ايران و ايالات متحده آمريكا رسيدگي به ادعاي تخلف دولت آمريكا از ايفاي تعهد ترتيب انتقال اموال نظامي ايران و اعاده وضعيت مالي به قبل از ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹(مندرج در بيانيه الجزاير) را آغاز نمود.
مطابق دستور ديوان در اين جلسات، موضوعات كلي ادعاي ايران مورد رسيدگي قرار مي گيرد كه خواسته دولت جمهوري اسلامي ايران در اين پرونده، پرداخت خسارات جايگزيني اموال نظامي و خسارات جانبي است.
در اين جلسات كه اولين دعواي بزرگ دولت ايران عليه آمريكا به شمار مي آيد، در جلسات متعدد يك سال آينده جزئيات ادعاي ايران در ارتباط با خريد كالاهاي نظامي از۵۲شركت آمريكايي و موانع ايجاد شده از سوي دولت آمريكا براي انتقال آنها به ايران مورد بررسي و پيگيري قرار خواهد گرفت.
مطابق دستور ديوان، رسيدگي هاي ديوان تا پايان سال ميلادي۲۰۰۶ ادامه خواهد داشت و پس از آن پيش بيني مي شود كه داوران در فرآيندي نسبتا طولاني ظرف مدت حداقل شش ماه راي خويش را صادر كنند.

پاسخ رئيس جمهور به پيام تبريك روساي چند كشور
ايسنا: دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهور در پيامي به رييس جمهور مكزيك، كنيا، زيمباوه، روماني، رواندا، سيشل، امير و وليعهد دولت قطر، رييس پارلمان لبنان و نخست وزير ارمنستان از ارسال پيام تبريك آنان به مناسبت انتخاب وي به رياست جمهوري اسلامي ايران قدرداني كرد. رييس جمهور در پاسخ به اين پيام ها ابراز اميدواري كرده است با همكاري و تلاش متقابل، شاهد توسعه و تحكيم بيش از پيش مناسبات في مابين باشيم.
همچنين دكتر محمود احمدي نژاد رييس جمهور در پيام هاي جداگانه به رييس جمهور مالديو و رييس پارلمان قرقيزستان از ارسال پيام تبريك آنان به مناسبت انتخاب وي به رياست جمهوري اسلامي ايران قدرداني كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در پاسخ به پيام تبريك «مامون عبدالقيوم» رييس جمهوري مالديو با اشاره به اوضاع بين المللي به خصوص مشكلات و مسايل كشورهاي اسلامي خاطرنشان كرد: دو كشور مي توانند همكاري هاي فشرده و نزديكي با يكديگر و ساير كشورهاي اسلامي جهت حل معضلات و مشكلات مبتلابه ملت ها و دولت هاي مسلمان داشته باشند و در اين راستا با پي ريزي و توسعه  همكاري هاي دوجانبه مي توانيم روابط كشورهاي اسلامي را در مجامع بين الملل گسترش دهيم.
رييس جمهور همچنين در پاسخ به پيام «عمو بيك تك بايف» رييس پارلمان قرقيزستان به نقش مهم پارلمان هر كشور در توسعه و تحكيم روابط همه جانبه با كشورهاي جهان اشاره و تصريح كرد: تمام مساعي خود را در جهت گسترش مناسبات و همكاري هاي دوستانه في مابين به كار خواهم بست.

حداد عادل:
آمريكا اصطلاحات مردم فريب رديف كرده
تا سلطه خود را بر جهان توجيه كند
ايسنا: رئيس قوه  مقننه با بيان اين كه امروز يكي از موانع بزرگ آمريكا، بيداري اسلامي است، گفت: همه وظيفه داريم با شناخت انقلاب، اسباب لازم براي تقويت آن موانع را فراهم كنيم. خوشبختانه ملت در داخل با حضور خود در صحنه و با رهبري رهبر انقلاب، بهانه را از دست دشمن گرفته است.
دكتر غلامعلي حدادعادل، رئيس مجلس شوراي اسلامي در هفدهمين مجمع سراسري فرماندهان و مسئولان سپاه، با تبريك اعياد ماه شعبان و سالروز تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در جمع اين فرماندهان به مفهوم بصيرت و بيان حديثي از امام صادق (ع) اشاره و تصريح كرد: امام صادق (ع) فرمودند آن كس كه عالم به روزگار خود باشد، فتنه ها و گرفتاري ها بر او هجوم نمي آورند و اين عالم به زمان بودن، يكي از نشانه هاي داشتن بصيرت است.
وي ادامه داد: ويژگي سپاه در ميان نيروهاي مسلح سراسر جهان، همين داشتن بصيرت است.
ما سپاه را يك نيروي مسلح ايماني، مكتبي و فرهنگي مي دانيم و جا دارد از صميم قلب از امام راحل(ره) ياد كنيم كه در روزهاي نخستين پيروزي انقلاب اسلامي با تشخيص درست در كنار ارتش كه با انحلال آن مخالفت فرموده بودند، نهال نوپاي سپاه را غرس كردند، نهادي كه امروز به درختي برومند مبدل شده و سايه و ثمره  آن عايد انقلاب و كشور و جهان شده است.
رئيس مجلس افزود: اين درخت مباركي كه به دست امام راحل نشانده شده، امروز به يك نيروي سامان يافته اي مبدل شده كه پشت دوستان بدان گرم است و دل دشمنان از آن هراسان.حدادعادل با بيان اين كه سپاه مجموعه اي مبتني بر بصيرت است، خاطرنشان كرد: دنياي امروز با دنياي ۳۰سال قبل تفاوت هاي عمده اي دارد.
دو اتفاق مهم در جهان روي داد كه هيچ كدام ۳۰ سال قبل نبود؛ يكي پيروزي انقلاب اسلامي در ايران و ديگري فروپاشي شوروي سابق.
آمريكا پس از فروپاشي شوروي و پايان جنگ سرد، راهبرد و استراتژي جديدي متفاوت با سال هاي جنگ سرد براي خود انتخاب كرده و آن به دست آوردن حاكميت مطلق بر جهان است.
تصور آمريكايي ها اين بوده و هست كه امروز ابرقدرت ديگري كه هم وزن ابرقدرت آمريكا باشد در جهان وجود ندارد.
وي ادامه داد: ۳۰ سال پيش چهره پردازي عالم سياست با رقابت دو ابرقدرت صورت مي گرفت و جهان تحت تاثير رقابت و حضور اين دو ابرقدرت بود، اما امروزه جهان به زعم آمريكايي ها به سوي تك قطبي شدن پيش مي رود.
در همين سال هاست كه سخن از نظم نوين جهاني به ميان مي آورند و نگراني هاي جدي اي از يكجانبه گرايي در جهان مطرح مي شود.
تصور آمريكايي ها اين است كه تاريخ به پايان رسيده و آخرالزمان تاريخ همين تمدن آمريكايي است و فراتر از اين رشدي متصور نيست.وي ادامه داد: آمريكايي ها برنامه  خود را به نحوي تنظيم كرده اند تا بتوانند جهان را در اختيار داشته باشند.
سازمان ملل را به گونه اي مي خواهند تا اين مقصود را برايشان تامين كند و جايي كه احساس كنند سازمان ملل با مقاصدشان همراه نمي شود، به راحتي سازمان ملل را ناديده مي گيرند؛ مثل جنگ با عراق.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: آمريكايي ها براي بخش هاي مختلف جهان طرح هايي دارند كه اين طرح ها باطن و ظاهري دارد.
باطن آن را اعلام نمي كنند، بلكه اصطلاحات و عباراتي را به صورت ظاهري به زبان مي آورند تا نگاهي بر باطن و نيت حقيقي پوشانده باشند.
باطن راهبرد آمريكا پس از جنگ سرد و فروپاشي شوروي سابق، دستيابي به منابع نفتي است.آنها مي خواهند كنترل چاه هاي نفت را در اختيار داشته باشند؛ چرا كه مي دانند روز به روز نفت براي اقتصاد جهان حياتي تر مي شود و خون اقتصاد دنياي جديد، نفت است.
آمريكا فكر مي كند اگر بر خاورميانه تسلط داشته باشد، تمام كشورهاي كوچك جهان و رقباي بالفعل و بالقوه  او مي توانند در عرصه  اقتصادي، سياسي و نظامي اين روياي تك قطبي شدن جهان را عوض كنند.
حدادعادل گفت: باطن طرح آمريكا و لااقل يكي از جنبه هاي طرح آمريكا تسلط بر كل جهان است اما اين طرح صريح عنوان نمي شود و ظاهر آمريكا در جهان، دفاع از آزادي است.رئيس جمهور آمريكا حضور خود را در كشورهاي اسلامي و نفت خيز با دفاع از آزادي توجيه مي كند.
آنها مي گويند ما مسئوليت داريم از دموكراسي و مردم سالاري در عالم اسلام دفاع كنيم، وظيفه داريم به كشورهاي اسلامي  لشگركشي كنيم تا دموكراسي و آزادي را به ارمغان ببريم.آنها اصطلاحات مردم فريب رديف كرده اند تا سلطه  خود را بر جهان توجيه كنند كه يكي از آنها سلطه بر نفت است.
امروز آمريكايي كه تا ديروز از شاه ملعون در ايران حمايت مي كرد، طرفدار آزادي شده، آمريكايي كه خود زندانبان بزرگ جهان است، براي يك زنداني در ايران مداخله مي كند و پيام مي فرستد، اما آن روزي كه هزاران زنداني سياسي در ايران زير شكنجه بودند (قبل از انقلاب) صحبت از آزادي نمي كرد و كسي از آمريكا براي زندانيان دلسوزي نديد.
حدادعادل ادامه داد: آمريكا ابزارهايي در اختيار دارد؛ آمريكا قدرت اقتصادي، سياسي و نظامي خود را براي تامين اين مقصود به خدمت گرفته است.
شبكه  تبليغاتي وسيعي در سراسر دنيا مخصوصا متوجه عالم اسلام به راه انداخته كه اين شبكه ابعاد سياسي، فكري، فرهنگي و اخلاقي دارد و درصدد تامين مقاصد آمريكاست.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ديگر ابزارهايي كه آمريكا به خدمت مي گيرد، پشتيباني از نيروهاي مخالف در كشورهاي هدف است كه با ايجاد سازمان هاي به اصطلاح مردمي يعني NGO ها سعي مي كند دولت هايي را تحت فشار قرار دهند و از همين راه ها است كه موفق شده اند، تحت عنوان انقلاب هاي مخملي و نارنجي در بعضي كشورها تحولي به سود و به سوي خود ايجاد كنند.وي ادامه داد: يكي از ابزارهاي مهم آمريكا در خاورميانه اسرائيل است.
حدادعادل تصريح كرد: در برابر اين ابزارها و نيات آمريكا موانعي هم وجود دارد كه از طرف حوادث روزگار اين است كه ۱۰ سال قبل از فروپاشي شوروي، انقلاب اسلامي در ايران به پيروزي مي رسد.در نتيجه در آن سال هايي كه آمريكايي ها مي بايست بتوانند با حذف شدن ابرقدرت كمونيست رقيب احساس امنيت و آسودگي كنند، موج بيداري جديدي در عالم اسلام پديد مي آيد كه سرچشمه  آن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.اين پديده برخلاف اهداف و انگيزه هاي آمريكاست.يك جريان فكري ،سياسي ،معنوي و ديني نو و پويا در بخش وسيعي از عالم .اين جريان با انقلاب اسلامي جان تازه يافته است.انقلاب دعوت به اسلام ناب محمدي(ص) است در مقابل آن چه امام راحل آن را اسلام آمريكايي خواندند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: انقلاب و بيداري اسلامي، تأكيد بر حفظ هويت اسلامي و تأكيد بر حاكميت ملي كشورهاي اسلامي است و خط بطلان كشيدن بر جدايي دين از سياست و هيچي گرايي و سكولاريسم است.اين پديده مساله  روز و اول جهان ما شده، در برابر نيات و راهبردهاي آمريكا.
حدادعادل با بيان اين كه رويكردي كه امام راحل بنيان گذار آن بوده و امروز رهبر انقلاب پرچمدار آن است در تمام جهان مشاهده مي شود، افزود: در چنين شرايطي سپاه پاسداران كه وظيفه  پاسداري از انقلاب اسلامي را بر عهده دارد، بر مبناي بصيرت و روزگارشناسي بايد به اين واقعيت جهاني، استراتژي و راهبرد و ظاهر و باطن آن توجه بيشتري داشته باشد.هركس طرفدار عدالت و معنويت است و خواهان استقلال فرهنگي ملت هاست و نمي خواهد فاني شدن در فرهنگ آمريكايي را بپذيرد، بايد ابزارها را بشناسد و آن را كند نمايد و موانع سر راه تحقق روياي آمريكايي را تقويت كند.رئيس قوه  مقننه با بيان اين كه امروز يكي از موانع بزرگ، همان بيداري اسلامي است، ادامه داد: همه وظيفه داريم با شناخت انقلاب، اسباب لازم براي تقويت آن را فراهم كنيم.خوشبختانه ملت در داخل با حضور خود در صحنه و با رهبري رهبر انقلاب، بهانه را از دست دشمن گرفته است.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |