پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۱ - Sep 15, 2005
حكم شهردار تهران از سوي وزير كشور صادر شد
مراسم معارفه شهردار جديد تهران شنبه برگزار مي شود
گروه شهري- جمشيد پور اسكندر: مراسم معارفه دكتر قاليباف ، شهردار جديد تهران، روز شنبه در تالار حركت برگزار مي شود.
به دنبال رأي اكثريت اعضاي شوراي شهر تهران به دكتر محمدباقر قاليباف به سمت سيزدهمين شهردار تهران، حجت الاسلام پورمحمدي _ وزير كشور نيز ديروز حكم انتخاب وي را به اين سمت صادر كرد. با صدور اين حكم، دكتر قاليباف براساس قانون مي تواند فعاليت رسمي خود را به عنوان شهردار تهران آغاز كند. بدين ترتيب قاليباف ۴۴ ساله كليد ابرشهر تهران را در دست گرفت تا به عنوان شهردار پايتخت در جهت رفع كاستي و معضلات و خدمتگزاري به شهروندان و ايجاد شهري درخور شهروندان يك جامعه اسلامي، تلاش خود را آغاز كند.
قاليباف «شهروندمحوري» را به عنوان يكي از سياست هاي راهبردي مديريت شهري خود اعلام كرده است و تلاش مي كند در اين سمت، تهران را در مسير شهري توسعه يافته قرار دهد.
شهردار جديد تهران از مشكلات زيست محيطي، معضل حمل و نقل، مسائل اجتماعي شهر و شكاف فقير و غني به عنوان چهار معضل شهر تهران نام برده است.
كلانشهر تهران در حال حاضر داراي كاستي هاي بنيادي فراواني است. اين شهر فاقد تأسيسات و زيرساخت هاست و ازاين رو در مقابله با كوچك ترين معضل، خلع سلاح و بي دفاع مي شود. از آلودگي هوا و ترافيك به عنوان دو مؤلفه و مشخصه اصلي تهران نام برده مي شود. داشتن شهري با آسمان آبي و پاك و سفر در شهر بدون مواجهه با بار سنگين ترافيك به آرزو مبدل شده است.
به باور متخصصان هرچند معضلات تهران، فراشهري و چندوجهي است اما حل آن تك ريشه اي است. مديريت واحد شهري مهم ترين نياز كلانشهر تهران است. عدم وجود اين عنصر كارآمد و اثرگذار موجب شده تا تهران در دست نهادها و ارگان ها، چند پاره شود. درخصوص حمل و نقل و ترافيك اين ابرشهر بيش از بيست دستگاه و سازمان اعمال نظر مي كنند. تنوع مديريت در اين حوزه موجب شده است كه هر روز بر پيچيدگي حمل و نقل و ترافيك تهران افزوده شود و در نتيجه شهر، عنصر اصلي خود را كه محل زندگي است را از دست بدهد. واقعيت اين است كه تهران امروز فقط شهر كار است و سياست و نه شهر زندگي.

معاون راهنمايي و رانندگي اعلام كرد:
سازماندهي ۱۲ هزار مأمور براي كنترل ترافيك مهرماه
متقاضيان گواهينامه رانندگي بايد از لحاظ اعصاب و روان  سالم باشند
002037.jpg
خبرگزاري فارس: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: در ايام بازگشايي مدارس ۱۲ هزار نيروي پليس در سراسر كشور نسبت به ساماندهي ترافيك در مهرماه فعاليت خواهند كرد.
سردار محسن انصاري ديروز در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اينكه در آغاز سال تحصيلي ۲۰ تا ۲۵ درصد به سفرهاي درون شهري افزوده خواهد شد لذا راهنمايي و رانندگي جهت ساماندهي امر ترافيك و ايجاد تسهيلات ويژه با بكارگيري ۸ هزار نيرو در شهرستانها و ۴ هزار نفر در تهران نسبت به ساماندهي عبور و مرور اقدام مي كند.
وي با اشاره به محورهاي طرح ساماندهي ترافيك در مهرماه گفت: در اين ايام ۸ طرح ترافيكي شامل تخليه ميادين و تقاطع ها از حضور خودرو، برخورد با موتورسواران متخلف، حضور پررنگ در خطوط ويژه ، برخورد با ۱۰ تخلف حادثه ساز، ايجاد پليس بزرگراه و برخورد با متخلفيني كه به گذرگاه هاي عابر پياده تعرض مي كنند ذكر كرد و گفت: در تهران ۲ فروند بالگرد هوا ناجا نسبت به كنترل هوايي شهر نيز فعاليت خواهند داشت.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به لزوم اخذ معاينه فني در شهر تهران و ۳ شهر شيراز، اصفهان و مشهد گفت: با توجه به اينكه اين ۴ شهر داراي مركز اخذ معاينه فني هستند لذا نيروهاي راهنمايي و رانندگي در اين شهرها نسبت به كنترل معاينه فني خودروها اقدام مي كنند و در صورتي كه خودرويي معاينه فني نداشته باشد نسبت به جريمه كردن اقدام مي كنند.
وي ادامه داد: خودروهاي توليد در سالهاي ۸۲ تا ۸۴ مطابق قانون از اخذ معاينه فني معاف هستند.
سردار انصاري درادامه با اشاره به آموزش دانش آموزان در طرح پليس مدرسه گفت: در سال تحصيلي جديد۱۰ درصد دانش آموزان مقاطع ابتدايي و راهنمايي تحت آموزش پليس مدرسه قرار خواهند گرفت كه در اين آموزش به دانش آموزان منتخب ۵ ساعت دوره آموزشي ارائه شده و گواهينامه گذرباني مدرسه اعطا مي شود.
وي ادامه داد: كليه رانندگان خودروها موظف به توجه به پرچم گذربانان مدرسه هستند و چنانچه راننده اي به پرچم گذربانان توجه نكند دانش آموز گذربان شماره خودرو را به مامورين راهنمايي و رانندگي ارائه مي دهد و راننده متخلف ۱۰ هزار تومان جريمه خواهد شد.
وي ادامه داد: مطابق آئين نامه جديد راهنمايي و رانندگي حق تقدم در ميادين با خودرويي خواهد بود كه در داخل ميدان حضور خواهد داشت.
سردار انصاري گفت: از اول مهر ماه هر يك از متقاضيان صدور گواهينامه بايد گواهي مهارت و آموزش را از آموزشگاه هاي مجاز رانندگي اخذ كنند و براي اين افراد نيز پس از قبولي در آزمون گواهينامه هاي موقت ۱ ساله صادر و چنانچه در طي مدت ۱ سال مرتكب تخلفي نشدند گواهينامه آنها به ۵ ساله تمديد مي شود.
وي ادامه داد: مطابق اين آئين نامه راهنمايي و رانندگي از متقاضيان اخذ گواهينامه معاينه پزشكي كامل بعمل مي آورد كه در اين خصوص نيز هزار پزشك آموزش ديده در سراسر كشور نسبت به اين كار اقدام مي كنند.
انصاري خاطر نشان كرد: در گذشته از متقاضيان گواهينامه فقط معاينه چشم به عمل مي آمد كه مطابق آئين نامه جديد هم اكنون ۱۵ مورد از سلامتي شامل اختلالات بينايي، شنوايي، حركتي، عصبي، عضلاني، قلب و عروق ، تنفسي ، غدد، داخلي و اعصاب و روان به عمل مي آيد.

شهرداري منطقه ۲۲ در نمايشگاه مجلس و محيط زيست
شهرداري منطقه ،۲۲ در نخستين نمايشگاه «مجلس شوراي اسلامي و محيط زيست» شركت مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ،۲۲ فرزاد كلانتري مسئول واحد زيست محيطي شهرداري منطقه درمورد خبر فوق گفت: اين نمايشگاه با هدف معرفي توانمندي ها ، طرح ها و برنامه ها و اهداف زيست محيطي سازمان هاي مختلف با هدف رفع معضلات و مشكلات زيست محيطي برپا مي شود.
وي با اعلام اين نكته كه شركت كنندگان در اين نمايشگاه كه با همكاري اداره كل روابط عمومي مجلس و سازمان حفاظت محيط زيست برپا مي شود، منتخبين شش دوره نمايشگاه هاي بين المللي محيط زيست در ايران هستند اظهارداشت: از ميان نزديك به هزار شركت، سازمان و NGO، ۶۶ سازمان ازجمله شهرداري منطقه ۲۲ انتخاب شده اند تا عملكردهاي زيست محيطي خود را در معرض بازديد و بررسي نمايندگان مجلس قرار دهند. مسئول واحد زيست محيطي شهرداري منطقه، در پايان بر اهميت و تاثير مثبت شركت شهرداري منطقه به منظور ارايه و معرفي توانمندي هاي فضاي سبز، گردشگري و شهري منطقه ۲۲ و همچنين برنامه هاي اين شهرداري براي بهبود آنها تاكيد كرد.
در اين گزارش آمده است، نمايشگاه مذكور از دوم تا هفتم مهرماه و در محل نمايشگاه دائمي خانه ملت برپا خواهد بود.

تقدير از رانندگان حافظ محيط زيست
واحد مركزي خبر: مقامات  توكيو در اقدامي به  منظور كاهش  انتشار گازهاي  گلخانه اي  اعلام كردند از رانندگاني  كه  با رعايت  نكات  فني  لازم  موجب  كاهش  انتشار دود و گاز آلاينده  دي  اكسيد كربن  در پايتخت  شوند، تقدير خواهد شد.
به  گزارش  خبرگزاري  آلمان  از توكيو، كميته اي  كه  هفته  پيش  براي  ترغيب رانندگان  دوستدار محيط زيست  در پايتخت  تشكيل  شد، ضمن  تشريح  نكات فني  لازم  كه  رعايت  آن هنگام  رانندگي  موجب  كاهش  انتشار دي اكسيد كربن مي شود، اعلام  كرد رعايت  سرعت  متعادل و ثابت  در حين  رانندگي  و پرهيز از ترمز يا شتاب  گرفتن  ناگهاني، ميزان  انتشار گاز آلاينده  دي اكسيد كربن را بين  ده  تا بيست  درصد كاهش  مي دهد.
به  گفته  كارشناسان  سالانه  هزاران تن  گاز دي  اكسيد كربن  در توكيو منتشر مي شود كه  بيست  درصد از آن مربوط به  فعاليت  خودروهاست .
تخفيف  هزينه  بيمه  خودرو از جمله  مزايايي  است  كه  براي  رانندگان  دوستدار محيط زيست  در ژاپن  در نظر گرفته  شده  است .

آخرين مهلت بيمه براي رانندگان تاكسي
002022.jpg
خبرگزاري مهر: مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران با اعلام اين خبر كه رانندگان تاكسي فقط تا پايان امسال فرصت دارند درخواست بيمه شدن خود را ارايه بدهند، تصريح كرد: بيمه رانندگان تاكسي از اول مهر امسال آغاز خواهد شد.
امير محمود دهلوي گفت: ۳۰ هزار درخواست بيمه از سوي رانندگان تاكسي دريافت شده است.
وي ضمن اعلام آمادگي قبول درخواست رانندگان تاكسي براي بيمه آنها، تصريح كرد: بودجه بيمه رانندگان تاكسي تا پايان سال جاري تامين شده و هيچ گونه نگراني از اين بابت وجود ندارد.
مديرعامل سازمان تاكسيراني از امكان بيمه دائم رانندگان تاكسي خبر داد و افزود: ۲۷ درصد حق بيمه را خود راننده پرداخت مي كند و مابقي آن توسط سازمان تاكسيراني تامين مي شود.دهلوي در عين حال خواستار همكاري و كمك دولت درخصوص تخصيص اعتبار جهت بيمه رانندگان تاكسي شد.

جلسه هماهنگي طرح گذربان مدرسه
جلسه هماهنگي طرح پليس مدرسه (گذربان مدرسه) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيك تهران در اين جلسه كه با شركت نمايندگان سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، راهنمايي و رانندگي و آموزش و پرورش مناطق مختلف برپا شده بود، مسوولان طرح گذربان مدرسه به تبادل نظر درخصوص ايجاد هماهنگي لازم در اين زمينه پرداختند.
در اين مراسم دكتر جليلوند، معاون آموزش سازمان ترافيك، بحث ايمني دانش آموزان در رفت و آ مد به مدرسه را از محوري ترين موضوعات مدنظر كميته آموزش و نظارت بر اجراي مقررات شوراي ترافيك ذكر كرد. وي تشكيل ستاد مهر متشكل از سازمان ها و نهادهاي ذي ربط را از اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در روزهاي اخير برشمرد.
دكتر جليلوند اظهار اميدواري كرد با ايجاد هماهنگي هاي لازم، امسال نيز همچون سال گذشته طرح گذربان مدرسه با موفقيت روبه رو شده و بروز تصادفات و حوادث ناشي از تخلفات ترافيكي به ويژه در روزهاي اول مهرماه را كاهش دهد.
مهندس محمود برآبادي، كارشناس سازمان ترافيك نيز طرح گذربان مدرسه را به دليل آموزش مشاركت به دانش آموزان در برنامه هاي اجتماعي از موثرترين روش هاي مسئوليت پذيري دانش آموزان برشمرد و اين طرح را نوعي تمرين جهت انجام وظايفي دانست كه جامعه در آينده برعهده افراد خواهد گذاشت.
در اين جلسه نمايندگان ترافيكي مناطق مختلف شهرداري تهران، آموزش و پرورش و راهنمايي و رانندگي با مطرح كردن مشكلات موجود و نواقص سال هاي گذشته، يكي از علل موفقيت طرح پليس مدرسه را بسيج همگاني سازمان هاي ذي ربط در زمينه اجراي طرح مذكور عنوان كردند.

مسئولان فروش بوفه هاي مدارس بايد «كارت سلامت» داشته باشند
گروه علمي فرهنگي: كارشناس  مسئول  بهداشت  سازمان  آموزش  و پرورش  استان  تهران  گفت : مسئولان فروش  بوفه هاي  مدارس  بايد كارت  سلامت  داشته  باشند و هر شش  ماه  يكبار آن را تمديد كنند.
سهيلا تبريزي افزود: از ادامه  كار مسئولان  فروش  بوفه هاي  مدارسي  كه  نكات  بهداشتي  وموارد عنوان  شده  از سوي  سازمان  را رعايت  نكنند، جلوگيري  مي شود.
وي  با اشاره  به  تغيير مكان  بوفه ها در مدارس ، گفت : سعي  كرده ايم  بوفه هارا در جايي  قرار دهيم  كه  از سرويس هاي  بهداشتي  فاصله  داشته  باشد.
تبريزي  درمورد استانداردهاي  بوفه هاي  مدارس  اظهار داشت : در ساخت  بوفه هابايد از نور كافي ، تهويه ، يخچال  و سطل  زباله  استفاده  شود.
اين  كارشناس  افزود: مواد غذايي  عرضه  شده  در بوفه ها بايد مورد تأييدوزارت  بهداشت  و درمان  بوده  و داراي  تاريخ  توليد، تاريخ  انقضا و پروانه ساخت  باشد.

سكته قلبي شايع ترين علت فوت تهراني ها
002025.jpg
ايلنا: بر اساس اعلام سازمان بهشت زهرا (س)، در پنج ماه ابتدايي سال جاري، ۲۰ هزار و ۹۲۶ مورد ثبت فوت توسط اين سازمان صورت گرفته كه در اين ميان سكته قلبي شايع  ترين دليل و زنان خانه  دار بيشترين تعداد متوفيان بوده  اند.
به گزارش ايلنا، بر اساس اعلام سازمان بهشت زهرا (س)، طي پنج ماه اخير ۲۰ هزار و ۹۲۶ نفر شامل ۱۱ هزار و ۷۴۳ مرد، ۷ هزارو ۸۰۱ زن و ۱۳۸۲ نوزاد فوت كرده  اند كه منطقه ۴ با ۴۳/۵ درصد بيشترين و منطقه ،۲۱ با ۲۹/۰ درصد كمترين تعداد فوت شدگان را در ميان مناطق مختلف شهرداري تهران داشته  اند.
بر اساس اين گزارش، از لحاظ شغل، زنان خانه  دار با ۳/۲۹ درصد بيشترين و سربازان با ۲/۰ درصد كمترين تعداد متوفيان طي پنج ماهه اخير بوده  اند؛ اين در حالي است كه ۱۰ هزار و ۹۰ نفر از اين متوفيان ۶۵ سال به بالا و ۱۱۸ نفر بين ۵ تا ۹ سال سن داشته  اند.
بر اين اساس، سكته قلبي با ۰۲/۷ درصد همچنان شايع  ترين و بيماري  هاي داخلي با ۰۳/۱ درصد كمترين دليل مرگ و مير شهروندان تهراني طي اين مدت بوده است.

قطع تلفن نصب كنندگان برچسب تبليغاتي
002031.jpg
ايرنا: مدير عامل  سازمان  زيباسازي  شهرتهران  از قطع  ارتباط تلفني  الصاق كنندگان برچسب هاي  تبليغاتي  بر ديوارهاي  شهر، خبر داد.
ابوالقاسم  وحدتي  با بيان  اينكه  حجم  الصاق  برچسب هاي  تبليغاتي  بر ديوارهاي  شهر درهفته هاي  اخير افزايش  يافته  است ، گفت : شهرداري  اسامي و شماره هاي  تماس  اين متخلفان  را به  دستگاه  قضايي  داده  است  كه  طي  روزهاي  آينده ، ارتباط تلفني آنها قطع  خواهد شد.
وي  افزود: طي  هفته هاي  گذشته  نيز ارتباط تلفني  بيش  از ۱۵ شركت  بخاطرالصاق  برچسب هاي  تبليغاتي  قطع  شده  است .

افتتاح غرب بزرگراه همت
002034.jpg
مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران گفت: با توجه به برخورد بخشي از پروژه آماده افتتاح بزرگراه همت غرب به لوله هاي فشار قوي كه در پيش بيني هاي شركت گاز هم نيامده بود، بهره برداري از اين بخش بزرگراه بعد از ساماندهي لوله ها صورت مي گيرد.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس هادياني در ادامه با اشاره به اينكه تاكنون ۲۳ ميليارد تومان براي ساخت بزرگراه همت هزينه شده است، افزود: بزرگراه همت غرب به طول دو كيلومتر از شهران شروع شده و تا دهكده المپيك ادامه مي يابد و با افتتاح اين بخش، منطقه ۵ شهرداري به منطقه ۲۲تهران متصل مي شود.

عقد رايگان ۱۰۰۰ دختر و پسر جوان تهراني
002028.jpg
مديرعامل موسسه مهر و ماه از انجام عقد رايگان يك هزار دخترو پسر جوان تهراني در قالب طرح پيوند منتظران در عيد نيمه شعبان، روز ولادت حضرت مهدي (عج) خبرداد. محمد رضا كشاورز افزود: زوج هاي جواني كه علاقه مند به استفاده از اين تسهيلات هستند، مي توانند ضمن همراه داشتن اصل و كپي شناسنامه براي ثبت نام از روز شنبه ۲۶ شهريور ماه (۲۶/۶/۸۴) با شماره  تلفن هاي ،۸۸۴۴۶۳۲۵ ۸۸۴۳۵۲۲ ، ،۸۸۴۷۱۴۷ ۸۸۴۴۹۰۸۵ تماس گرفته و در طرح عقد رايگان پيوند منتظران ويژه ولادت باسعادت حضرت مهدي (عج) شركت كنند.

۱۰ علت وقوع حريق در خودروها
002040.jpg
سازمان آتش نشاني تهران طي گزارشي با اشاره به ۱۰ علت وقوع حريق در خودروها، راهكارهاي پيشگيري و اطفاي حريق هاي مربوط به خودروها را اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، نشت بنزين از كاربراتور بر روي لوله اگزوز به هنگام رانندگي، سوراخ شدن لوله و يا پارگي شيلنگ حامل بنزين به علت فرسودگي يا تركيب شدن گوگرد بنزين با فلز لوله، سوراخ شدن باك بنزين به علت پوسيدگي يا برخورد با مانع، جوشكاري روي بدنه مخزن (چنانچه قبلاً گاز زدايي نشده و از آب پر نشده باشد) و جوشكاري در داخل يا زير موتور، پرتاب جرقه از اگزوز در جايگاه هاي توزيع بنزين، نگهداري ظرف بنزين يا الكل در خودرو، اتصالي سيم هاي برق به علت فرسودگي يا ناقص بودن و خشك شدن تدريجي عايق ها به خصوص در جاده هاي ناصاف و غيرهموار، حرارت بيش از حد به علت نقص سيستم آب يا موتور، كشيدن سيگار هنگام تعمير موتور يا مخزن سوخت يا لوله هاي سوخت، مجاورت يا صحنه آتش  با انتقال امواج حرارتي از جمله علل آتش سوزي در وسايل نقليه است.
بنابر اين گزارش سازمان آتش نشاني همچنين براي پيشگيري از حريق در خودروها به رانندگان توصيه كرد كه بنزين، باك بنزين و تمام لوله هاي ارتباطي آن بويژه در اتومبيل هايي كه اين لوله از داخل اتاق عبور مي كنند از عوامل ايجاد حريق است به همين دليل باك و لوله هاي مزبور هر چند وقت يكبار بايد بازرسي شود تا سوراخهاي احتمالي يا پوسيدگي و نشتي در آنها رفع شود.
سيستم برق اتومبيل شامل سيم كشي ها، مدارهاي برقي، فيوزها و باطري بايد مرتباً بازرسي و كنترل شوند تا از سالم بودن آنها اطمينان حاصل شده و همچنين دقت شود از مصرف بيش از حد مجاز باطري خودداري گردد، زيرا اين عمل در جايي كه مدار الكتريكي بار زيادي را تحمل مي كند موجب داغ شدن سيمها، سوختگي و آتش سوزي مي شود.
اين سازمان مي افزايد: رانندگان براي مهار حريق بايد هميشه يك دستگاه كپسول خاموش كننده از نوع پودر و گاز در خودرو داشته باشند و راه هاي مقابله با آتش سوزي اتومبيل و پيشگيري از آن را فرا بگيرند.
اين گزارش حاكي است، در صورت بروز آتش سوزي در اتومبيل خود در اولين لحظه بايد به فكر نجات خود و ديگر سرنشينان بود چون حريق در اتومبيل بسيار سريع گسترش مي يابد و در مرحله بعدي در صورتي كه هنوز آتش سوزي كوچك است و گسترش پيدا نكرده بايد سعي كرد آتش سوزي را سريعاً و بدون از دست دادن وقت خاموش كرد. اگر موتور خودرو آتش گرفته است بلافاصله موتور را خاموش كرده و كاپوت را با احتياط بالازده و به كمك كپسول خاموش كننده دستي آتش را خاموش نماييد.
اين سازمان در ادامه توصيه كرد: اگر كاپوت داغ شده و از آتش سوزي حتي چند ثانيه گذشته است كاپوت را بالا نزنيد ممكن است دست و صورت شما دچار سوختگي شود. از زير موتور آتش را هدف قرار دهيد و اگر موفق نشديد و حريق ادامه داشت خودرو را به حال خود رها كنيد و خود را به خطر نيندازيد، در حوادث خودرو كه ممكن است در اثر واژگوني و يا تصادف، بنزين به خارج از خودرو ريخته باشد از كشيدن سيگار در اطراف وسيله نقليه خودداري نموده و خودرو را ترك كنيد.
اين گزارش مي افزايد: چنانچه صندلي خودرو آتش گرفت با آب نسبت به اطفاي آن اقدام كنيد و اگر سيم كشي خودرو آتش گرفت، ابتدا سر باطري را برداشته و سپس به كمك دستمال، لباس يا خاموش كننده دستي نسبت به اطفاي آن اقدام كنيد.
گفتني است در سال گذشته (۱۳۸۳) ماموران آتش نشاني تعداد ۹۱۰ دستگاه وسيله نقليه را كه در سطح خيابانهاي شهر تهران طعمه حريق شده بود، خاموش كردند.

برگزيدگان جشنواره شهيد رجايي در شهرداري تهران
برگزيدگان هشتمين دوره جشنواره شهيد رجايي شهرداري تهران طي مراسمي در تاريخ پنجم مهرماه معرفي مي شوند .
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس شايسته دبير هشتمين دوره جشنواره شهيد رجايي با اعلام اين خبر گفت : برگزيدگان اين جشنواره از بين كارگران ، كارمندان ، كارشناسان و مديران سازمانها ، ادارات و مناطق شهرداري تهران انتخاب شده اند.
شايسته در ادامه گفت : از برگزيدگان اين دوره جشنواره با اهداي هدايا و لوح يادبود تقدير خواهد شد .

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |