پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۶ - Sep 22, 2005
كارنامه بازار سهام در شهريور ماه
قيمت سهام ۲۰۰ شركت بورس در يك ماه گذشته كاهش يافت
002631.jpg
گروه بورس: پرونده دادوستدهاي بورس تهران در شهريور ماه امسال با افت قيمت سهام ۲۰۰ شركت پذيرفته شده در تالارهاي مبادلات بسته شد.
به گزارش خبرنگار ما در يك ماه گذشته در حالي كه سهامداران ۲۰۰ شركت حاضر در بورس تهران شاهد افت ارزش دارايي هاي خود بودند قيمت سهام ۷۹ شركت با رشد مواجه شد.
در اين دوره بيشترين رشد قيمت سهام شامل حال سهامداران شركت مهندسي فيروزا شد به طوري كه ارزش هر سهم اين شركت ۸۰ درصد افزايش يافت. طي يك ماه گذشته فقط ۵ نفر يك هزار و ۶۰۰ سهم فيروزا را دادوستد كردند.
قيمت سهام ايران ارقام هم در اين دوره با رشدي مطلوب همراه بود و اين شركت را از اين نظر در رتبه دوم جدول بورس جاي داد.
قيمت هر سهم اين شركت طي شهريور ماه ۶/۶۲درصد بالا رفت.
سهام ايران ارقام اوايل شهريور در عرضه اوليه به تابلوي مبادلات بورس تهران پيوسته بود. سهام شركت ها پس از عرضه اوليه معمولاً  مورد توجه بيش از پيش فعالان بازار قرار مي گيرد.
آمار موجود نشان مي دهد،در شهريور ماه ۹۰ هزار نفر در ۱۸۳ هزار نوبت با مراجعه به كارگزاران بورس تهران براي دو ميليارد برگه سهم عرضه شده در تالارهاي مبادلات دستور خريد صادر كردند. ارزش كل مبادلات سهام در اين ماه به ۸ هزار و ۳۰۰ ميليارد ريال رسيد.
اين گزارش حاكي است: بيشترين تعداد خريداران در يك ماه گذشته دستورهاي خريد خود را به سوي سهام ليزينگ غدير نشانه رفته بودند. به طوري كه ۱۲ هزار نفر براي خريد ۱۳۵ ميليون سهم ليزينگ غدير در صف خريد ايستادند. ارزش كل مبادلات انجام شده براي سهام اين شركت در پايان شهريور از ۲۹۰ ميليارد ريال فراتر رفت.
دومين سهم پرطرفدار بورس تهران پس از ليزينگ غدير، بانك پارسيان بود. تعداد خريداران سهام اين بانك در دوره ياد شده به ۵هزار نفر رسيد. سرمايه گذاري شاهد هم كه عرضه اوليه آن در شهريور ماه انجام گرفت، با جذب چهار هزار و ۴۰۰ سرمايه گذار رتبه سوم را به خود اختصاص داد.ايران خودرو و سايپا هم در مجموع توجه ۷ هزار خريدار سهام را به خود جلب كردند.
اين دو شركت در ابتداي شهريور ماه به موتور محرك بورس تهران تبديل شدند و در دو هفته نخست اين ماه موجبات رشد شاخص هاي بورس را فراهم آوردند.

آخرين صف هاي عرضه و تقاضا در بورس تهران
گروه بورس: همزمان با انتشار اطلاعيه اي از سوي شركت توس گستر در پي افزايش سرمايه اين شركت، قيمت هر سهم آن ديروز با ۴۹ درصد كاهش مواجه شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين روز دو شركت مهركام پارس و صنايع مخابراتي راه دور نيز افت ۵ درصدي قيمت را تجربه كردند.
اما قيمت هر سهم فرآورده هاي غذايي مشهد و ايران گچ در جريان معاملات روز گذشته بورس تهران ۵درصد افزايش يافت.
بنا بر اين گزارش، طي دادوستدهاي ديروز كارگزاران بازارگردان سهام ۷ شركت سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري بانك ملي، صدرا، سايپا، پتروشيمي اراك، سرمايه گذاري مسكن و سيمان فارس و خوزستان را بازارگرداني كردند.
همچنين در اين روز كاري ۱۵۴ دستور خريد براي تعداد يك ميليون و ۵۳۵ هزار و ۴۹۲ سهم ايران ارقام به ارزش ۷/۵ ميليارد ريال تحويل كارگزاري ها شد.
در كفه عرضه نيز ديروز سرمايه گذاري غدير در نخستين رده جدول قرار گرفت و پس از آن به ترتيب نيروترانس، سيمان شرق، سيمان تهران، سيمان شمال، سيمان دورود، سيمان كرمان و سيمان صوفيان در جايگاه هاي بعدي اين جدول قرار گرفتند.

طرح جديد قند پيرانشهر
گروه بورس: شركت قند پيرانشهر طرح افزايش ظرفيت كارخانه از يك هزار و ۵۰۰ به دو هزار و ۵۰۰ تن مصرف چغندر قند در روز را در دست اجرا دارد.
به گزارش خبرنگار ما اين طرح كه به ۹۰ ميليارد ريال سرمايه گذاري نياز دارد تا كنون ۹۱ درصد پيشرفت داشته و تا پايان سال ۸۴ به بهره برداري مي رسد.
قند پيرانشهر اعلام كرده اثر سودآوري اين طرح بر درآمد هر سهم سال مالي ۸۶ مبلغ يك هزار و ۳۰۰ ريال برآورد شده است.
بنابراين گزارش قند پيرانشهر امسال يك هزار و ۵۰۰ ريال از سود تحقق يافته خود را بين سهامدارانش تقسيم مي كند.
اين گزارش حاكي است، قند پيرانشهر درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان تيرماه ۸۴ مبلغ يك هزار و ۹۴۳ ريال پيش بيني كرده است.
براساس اين گزارش، درآمد حاصل از فروش اين شركت تا پايان سال مالي به رقم ۱۸۷ ميليارد ريال مي رسد و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته ۱۳۹ ميليارد ريال برآورد شده است.
قند پيرانشهر پيش بيني كرده است تا پايان اين دوره ۳۹ ميليارد ريال سود عملياتي و ۲۹ ميليارد ريال سود خالص خواهد داشت.

شاخص كل به مرز ۱۰ هزار و ۴۰۰ واحد نزديك شد
002622.jpg
گروه بورس: پس از يك روز استراحت،  سهامداران بورس تهران ديروز شاهد افت ۳۲ واحدي شاخص كل قيمت سهام بودند.
به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته اين شاخص تا مرز ۱۰ هزار و ۴۱۲ واحد پائين آمد.
بنا بر اين گزارش، در جريان معاملات روز گذشته بورس تهران شاخص عملكرد تالار اصلي با ۳۱ واحد كاهش به ۱۰ هزار و ۱۱۲ واحد و شاخص عملكرد تالار فرعي با ۳۰ واحد افت به ۱۰ هزار و ۶۰۸ واحد رسيد.
طي دادوستدهاي يك روز گذشته شاخص صنعت كه بيانگر عملكرد شركت هاي صنعتي بورس است، ۱۴ واحد منفي خورد و روي عدد ۸ هزار و ۲۵ واحد ايستاد و شاخص مالي با ۳۴۲ واحد افت به رقم ۲۶ هزار و ۷۹۹ واحد رسيد.
اين شاخص عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس را نشان مي دهد.
بر اساس اين گزارش، ديروز در پي سير نزولي بازار سهام، شاخص سهام وسايل نقليه ۵/۱۲ واحد، شاخص گروه فلزات اساسي ۵ واحد، شاخص سهام نفت و پتروشيمي ۹ واحد و شاخص گروه كاني هاي فلزي ۲۱۶ واحد افت را تجربه كردند.

لزوم اصلاح نگرش ها در بازار سرمايه
اين روزها برخي از مديران بازار و بسياري از دست اندركاران بازار سرمايه در مصاحبه هاي خود اعلام مي كنند كه قيمت سهام شركت ها به قيمت واقعي خود نزديك شده و زمان خريد سهام فرا رسيده است . اما در باره اين ادعا نكات بسياري وجود دارد كه بايد مورد توجه قرار گيرد.
هر چند بورس در كشور ما داراي قدمتي بالغ بر چند دهه است، اما ميزان شناخت افراد جامعه در مورد اين بازار در سال هاي اخير رو به فزوني نهاده و به دليل وجود نداشتن آموزش هاي كاربردي براي سرمايه گذاران آماتوري كه روز به روز بر تعداد آنها افزوده مي شود ، بسياري از اين افراد درك عميقي از بازار نداشته و بخش عمده اي از ديدگاههاي آنان به واسطه توجه به گفته هاي كارشناسان شكل مي گيرد . از اين رو نظرات كارشناسان بازار در جهت گيري هاي اين افراد از اهميت خاصي برخوردار است . حال با توجه به اين شرايط ، هنگامي كه گفته مي شود قيمت سهام واقعي شده است آيا معني آن اين نيست كه قيمت هايي بالاتر از محدوده هاي فعلي حباب خواهند بود؟
حدود يك سال است كه نسبت هاي قيمت به درآمد سهام شركت ها و صنايع در ماراتني فرسايشي در حال رقابت با يكديگر براي رسيدن به اعداد يك رقمي كوچكتر هستند و گويا تمايل دارند كه در اين ماراتن به مقام اولي دست يابند كه نماد آن عدد يك است . در حالي كه در اين دوران اگر سهمي خلاف اين جريان حركت كرده است ، سريعاً مورد تحقيق و تفحص برخي از كارشناسان قرار گرفته و به جرم حباب وار بودن قيمت توبيخ و تنبيه شده است و از طرف ديگر در مورد نزول قيمت بقيه سهام ادعا مي شود كه قيمت ها واقعي شده اند.
تجلي چنين رويكردهايي را مي توان در گرايش طيف عمده اي از سرمايه گذاران به خريد سهام شركت هايي با نسبت هاي قيمت به درآمد بسيار پايين و يا ارزش ذاتي بالا مشاهده كرد . اين رويكردها حتي در مواردي بسيار جالب تر نيز شده و معيار گزينش سهمي براي خريد ، ميزان دارايي هاي شركت و به طور مشخص زمين ها و املاك آن شركت است . حال در چنين شرايطي فاكتورهاي تحليلي از قبيل چشم انداز رشدهاي آتي صنعت ، نوع محصولات و خدمات ، ميزان سرمايه گذاري ها ، زمينه تخصصي فعاليت شركت و يا حتي راندمان توليد چه اهميتي دارند؟ اگر قرار بود سرمايه گذاري در بورس بر اساس نسبت هاي قيمت به درآمد سهام پايين ( با توجيه پايين بودن درجه ريسك ) و يا به دليل بالابودن حجم زمين ها و املاك يك شركت صورت پذيرد ، آيا بهتر نبود كه اين سرمايه گذاران به خريد اوراق مشاركت بدون ريسك و يا خريد زمين هايي بدون واسطه اقدام مي كردند ؟
از طرفي با كمي كنكاش در ديدگاههاي مشاركت كنندگان بازار مي توان دريافت كه سياست هاي اتخاذ شده درباره قيمت ها و نسبت هاي قيمت به در آمد ، تاثيرات مخربي را در اذهان گروههايي از سرمايه گذاران بجا گذاشته و جو ساخته شده ، نوع نگرش اين افراد را كه تعدادشان هم كم نيست بسيار منتقدانه، محافظه كارانه و شايد بدبينانه كرده است . اين گروه از افراد در تحليل هاي خود در مورد نزول قيمت و يا نسبت قيمت به درآمد دلايل جالبي را مطرح مي كنند كه به عنوان مثال مي توان به چند مورد از آنها اشاره كرد. در مورد قيمت سهام شركت هاي توليدكننده سنگ آهن ادعا مي شود كه به دليل نوسانات اخير نرخ هاي جهاني اين محصول ، نگراني هايي در رابطه با سود آوري آنها وجود دارد. در صنعت پتروشيمي به دليل ازدياد شديد واحدهاي پتروشيمي و بالارفتن قيمت نفت كه از تبعات آن بالارفتن قيمت خوراك اين واحدها است ،نگراني وجود دارد. در صنعت خودروسازي به دليل برنامه تحقيق و تفحص مجلس از اين صنعت ، درجه ريسك سهام اين شركت ها به اندازه اي بالارفته است كه در مورد خريد آنها نمي توان اقدام كرد. شركت هاي توليدكننده كنسانتره روي با افزايش نرخ يكي از مواد اوليه مورد نياز خود كه در فرآيند تبديل لازم است مواجهند و سود آوري آنها تحت تأثير جدي قرار خواهد گرفت. شركت هاي سرمايه گذاري رشد زيادي داشته اند و بايد در انتظار بازگشت قيمت ها تا محدوده هايي نزديك به NAV آنها بود . بهره هاي بانكي در حال كاهش است و ادامه فعاليت صنايع بانكداري و ليزينگ با مخاطرات جدي روبرو است . صدرا در مناقصه فازهاي ۱۵ و ۱۶ برنده نشده است. پس انتظار رشد قيمت آن وجود ندارد. تكين كو دارايي قابل توجهي از نظر املاك ندارد پس سرمايه گذاري در آن مي تواند خطرناك باشد و الي آخر. اما آيا واقعاً معيارهاي تصميم گيري در بورس بر چنين استدلال هايي استوار است ؟ اگر اين چنين است پس چگونه مي توان نسبت قيمت به درآمد هاي دو و سه رقمي بسياري از شركت ها را در بورس هاي بين المللي توجيه كرد؟ آيا شرايط فعلي و آينده فعاليت اين شركت ها واقعا بدون ابهام و نا ملايمات است؟
در واقع شرايط فعاليت شركت هاي خارجي و بازار سهام آنها نه تنها در آرامش و به دور از ابهامات گوناگون نيست ، بلكه در بسياري از موارد نگراني هايي بسيار جدي در مورد فعاليت و سود آوري آتي آنها وجود دارد . به عنوان مثال شركت مايكروسافت در حال حاضر داراي رقبايي بسيار جدي در حوزه فعاليت خود است و از طرفي بسياري از كشورها اين شركت را به جرم انحصارطلبي و مواردي از اين دست به دادگاه كشانده اند. اما با وجود تمام اين شرايط اين شركت به عنوان يك شركت رو به رشد مطرح بوده و در بازارهاي سهام بين المللي با نسبت هاي قيمت به درآمد در حدود ۴۰ و يا ۵۰ در حال معامله است. حال اگر سهام اين شركت در بورس اوراق بهادار ما قابل داد و ستد مي بود ، با تحليل هاي اين گروه از سرمايه گذاران به نظر مي رسد كه نسبت قيمت به درآمد انتظاري اين شركت را بايد نزديك به عدد يك در نظر گرفت.
با توجه به چنين مطالبي به نظر مي رسد نوع نگرش ها در بازار سهام ايران دچار انحرافات شديدي شده است و لازم است كه از رواج بيش از پيش اين رويكردها كه تفسير اشتباهي از نگرش هاي حسابرسانه است جلوگيري شود . در چنين شرايطي لازم است كه فعالان بازار سرمايه به اصلاح ديدگاههاي خود در مورد سرمايه گذاري در بورس اقدام كنند و سازمان بورس نيز در كنار تمايلاتي كه در مورد حضور و نظارت بر تمام حوزه ها دارد ، به مقوله هايي از قبيل آموزش و ارتقاي سطح آگاهي هاي عمومي در مورد ماهيت فعاليت و نوع تصميم گيري ها در بازار بورس توجه بيشتري كند.
در جايي كه با القاء ديدگاههاي ناصحيح در مورد قيمت ها و نسبت هاي قيمت به در آمد ، سرانجام كار بازار به ترويج نگرش هاي منفي بافانه منجر شده است ، آيا بهتر نيست كه سازمان بورس در مورد قيمت واقعي سهام نيز ديدگاههاي خود را منتشركند؟ شايد بهتر باشد كه مسئولان در اقدامي ابتكاري قيمت واقعي سهام شركت ها را به صورت روزانه منتشر كنند تا مشاركت كنندگان و حتي تحليلگران بازار نيز بتوانند درك درستي از قيمت گذاري ها به دست آورند ! اما نكته اي كه در اين بين نبايد فراموش شود اين است كه مسئولان بازار در كنار اين اعلام قيمت ها ، نقطه نظرات خود را نيز در باره محل و چگونگي حصول سود در بازار سرمايه را نيز ابراز كنند زيرا با توجه به اينكه قيمت هاي فعلي قيمت هايي واقعي قلمداد مي شوند ، در نتيجه قيمت هاي بالاتر از اين حباب بوده و لزوماً كميته ريسك بايد با آن برخورد كند. دست آخر اينكه اگر اين نوع تفكرات در جايگاه نگرش غالب بازار قرار گيرد ، آيا معناي آن به جز اين خواهد بود كه سود حاصل از سرمايه گذاري در بورس سهام همان سود تقسيمي در مجامع است ؟ و اگر اين چنين است پس رشدهاي بازار از كجا حاصل خواهد شد ؟
منبع:www.iliatadbir.com

مديرعامل فرآورده هاي تزريقي عوض شد
گروه بورس: شركت فرآورده هاي تزريقي ايران طي اطلاعيه اي مديرعامل جديد خود را معرفي كرد.
به گزارش خبرنگار ما، بر اين اساس صاحبعلي عبدي به جاي يوسف بازغي به عنوان مديرعامل شركت انتخاب شده است.

عضو جديد در هيأت مديره كاشي سعدي
گروه بورس: عضو جديد هيأت مديره كاشي و سراميك سعدي انتخاب شد.
به گزارش خبرنگار ما، جمهور بژگول نماينده شركت صبا تأمين به جاي محمدطاهر سليماني به عنوان عضو هيأت مديره شركت معرفي شده است.

كمباين سازي زمان برگزاري مجامع خود را اعلام كرد
گروه بورس: شركت كمباين سازي ايران طي اطلاعيه اي تاريخ و محل برگزاري مجامع عمومي و عادي به طور فوق العاده خود را اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار ما، سهامداران اين شركت روز نهم مهرماه رأس ساعت ۱۴ در مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده و در ساعت ۱۶ در مجمع عمومي فوق العاده كمباين سازي شركت مي كنند.
اين مجامع به ترتيب به منظور انتخاب اعضاي هيأت مديره و بررسي افزايش سرمايه برگزار مي شود.بر اساس اين گزارش، سهامداران اين شركت جهت حضور در مجامع يادشده مي توانند به محل سالن سمينار سازمان مديريت صنعتي واقع در خيابان ولي عصر مراجعه كنند.

موتوژن ۲۵۲ ميليارد ريال فروخت
گروه بورس: شركت موتوژن طي ۶ ماه منتهي به پايان خردادماه ۸۴ ، ۲۵۲ ميليارد ريال از محل فروش توليداتش درآمد كسب كرد.به گزارش خبرنگار ما، اين رقم در دوره مشابه در سال گذشته تنها ۴/۱۸۲ ميليارد ريال بوده است.موتوژن طي ۶ ماه ياد شده در مجموع يك ميليون و يك هزار و ۳۰۵ دستگاه توليد كرد و تعداد يك ميليون و ۷۷ هزار و ۷۹۸ دستگاه نيز فروخت.اين شركت در مدت مشابه سال قبل ۸۲۶ هزار و ۸۷۸ دستگاه توليد كرده و ميزان ۸۵۲ هزار و ۵۴۴ دستگاه نيز فروخته بود. بنا بر اين گزارش، موتوژن طي ۶ ماه منتهي به پايان خردادماه ۸۴ ، ۵۲ ميليارد ريال سود عملياتي و ۳۰ ميليارد ريال سود خالص داشته و به ازاي هر سهم نيز ۵۳۱ ريال سود كنار گذاشته است.

افزايش سرمايه رازك
گروه بورس: سهامداران لابراتوارهاي رازك خود را براي شركت در مجمع عمومي فوق العاده حاضر مي كنند.به گزارش خبرنگار ما در اين مجمع كه رأس ساعت ۱۰ روز دوشنبه ۴ مهرماه برگزار مي شود در خصوص افزايش سرمايه و اصلاح اساسنامه شركت تصميم گيري مي شود.

حضور مظاهري به رونق بورس كمك مي كند
002628.jpg
مهر: يك كارشناس مسايل اقتصادي معتقد است: آمدن طهماسب مظاهري به وزارت امور اقتصادي و دارايي به رونق بورس در آينده كمك خواهد كرد.
مرتضي الله داد با اشاره به اين كه سهم بخش دولتي از بورس ۶۹ درصد است، پيشنهاد داد، مسئولان جديد وزارت امور اقتصادي و دارايي بازارسازي به وسيله شركت هاي دولتي حاضر در بورس همچون صندوق بازنشستگي، تامين اجتماعي، شركت هاي سرمايه گذاري بانك ها را به منظور خروج بازار از ركود فعلي در دستور كار قرار دهند.وي با اشاره به حضور دوباره طهماسب مظاهري در وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت: با توجه به اين كه مظاهري در متن تدوين برنامه چهارم توسعه قرار دارد مي تواند رابط دولت گذشته با دولت جديد در مجموعه اقتصاد ايران براي تحقق اهداف اين برنامه باشد. به اين ترتيب حضور دوباره مظاهري در اين وزارتخانه موجب خواهد شد تا دانش جعفري راحت تر بتواند اقتصاد آلوده به بيماري هلندي ايران را درمان كند.

بورس تهران در خاورميانه آخر شد
002625.jpg
فارس: بر اساس گزارش بانك جهاني بورس تهران از نظر رشد ارزش بازار، در سال ۲۰۰۴ در ميان كشورهاي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا در رتبه آخر قرار گرفت.
بانك جهاني طي گزارشي از رشد ۶۰ درصدي ارزش بازار سهام در منطقه شمال آفريقا و خاورميانه در سال ۲۰۰۴ خبر داده است.
بر اساس اين گزارش، دو كشور مصر و عربستان سعودي شاهد بيشترين رشد در ارزش بازار سهام خود بوده اند. ارزش بازار سهام مصر در سال ۲۰۰۴ با رشد ۱۰۰ درصدي نسبت به سال قبل مواجه شد. رشد ارزش بازار سهام عربستان نيز در همين سال به ۸۴ درصد رسيد.
رشد ارزش بازار سهام ايران ۲۲ درصد اعلام شده كه اين رقم كمترين ميزان رشد در منطقه است.
بانك جهاني افزايش قيمت نفت را عامل اصلي افزايش ارزش بازار سهام در شمال آفريقا و خاورميانه به ويژه در ميان كشورهاي عرب واقع در حوزه خليج فارس دانسته است.
دو كشور مصر و اردن كانون اصلي جذب دلارهاي نفتي كشورهاي عرب حوزه خليج فارس هستند.
ارزش بازار سهام اردن در سال ۲۰۰۴ بيش از ۵۶ درصد نسبت به سال قبل افزايش يافت.

نورد آلومينيوم سياست تقسيم سود خود را تعيين كرد
گروه بورس: ميزان سود خالص شركت توليدي نورد آلومينيوم در بهار امسال به ۴/۷ ميليارد ريال رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، در مدت يادشده شركت به ازاي هر سهم خود ۱۴۶ ريال سود كنار گذاشت كه اين رقم با توجه به پيش بيني سود ۶۳۸ ريالي شركت، ۲۳ درصد بودجه را پوشش مي دهد.طي ۳ ماه يادشده نورد آلومينيوم ۶۵ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۵۱ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته و ۵/۱۲ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است.
اين گزارش نشان مي دهد: پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل از آن به ترتيب به لحاظ فروش ۵۰ درصد افزايش، قيمت تمام شده ۶۴ درصد افزايش، سود عملياتي ۵۴ درصد افزايش و سود خالص ۳۸ درصد افزايش داشته است.
نورد آلومينيوم امسال حداكثر سود قابل تقسيم از عملكرد سال مالي ۸۴ را بين سهامدارانش تقسيم مي كند.

توس گستر ۶۲ درصد بودجه را پوشش داد
گروه بورس: شركت سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر طي ۹ ماه منتهي به پايان خرداد ماه امسال به ازاي هر سهم ۲۷۷ ريال سود كنار گذاشت و بر اين اساس ۶۲ درصد بودجه را محقق ساخت.
به گزارش خبرنگار ما، اين شركت درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان شهريورماه ۸۴ مبلغ ۴۴۵ ريال پيش بيني كرده است.
بنا بر اين گزارش، توس گستر در ۶ ماه ياد شده ۵۷ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۲۸ ميليارد ريال بهاي تمام شده پروژه هاي فروش رفته، ۲۷ ميليارد ريال سود عملياتي و ۲۸ ميليارد ريال سود خالص داشته است.
اين گزارش نشان مي دهد پيش بيني عملكرد امسال شركت در مقايسه با عملكرد واقعي سال مالي قبل به ترتيب به لحاظ درآمد حاصل از فروش ۱۰۶ درصد افزايش، بهاي تمام شده پروژه هاي فروش رفته ۱۲۳ درصد افزايش، سود عملياتي ۱۰۶ درصد افزايش و سود پس از كسر ماليات ۷۷ درصد افزايش نشان مي دهد.

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |