پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۶ - Sep 22, 2005
جام قهرماني باشگاه هاي آسيا
پاس ناباورانه حذف شد
002697.jpg
عكس: مجتبي جانبخش
سرويس ورزشي: تيم پاس با تمام شايستگي كه براي حضور در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا داشت با كسب تساوي سه بر سه در مقابل العين از صعود باز ماند. پاس در حاليكه تا دقايق پاياني بازي سه بر يك از حريف جلو بود، روي اشتباهات دفاعي و از دست دادن بازي دو گل دريافت كرد و با حكم گل زده حريف در خانه پاس به مرحله نيمه نهايي راه يافت. در ديگر بازيها تيم پوسان كره جنوبي با پيروزي بر السد قطر طي دو بازي رفت و برگشت و تيم شن زي چين توانستند خود را به مرحله نيمه نهايي برسانند. پاس استحقاق آن را داشت كه به راحتي با حفظ نتيجه در جمع چهارتيم برتر آسيا قرار گيرد.
حذف پاس درس بزرگي بود براي فوتبال ما كه در فضاي سخت فوتبال چگونه بايد با استراتژي سنجيده تيم خود را از زمين برنده بيرون آورد. پاس كه خوب آغاز كرده بود به مرور بازي را از دست داد. شايد دو تعويض مؤثرتر مي توانست دنيزلي را نجات دهد اما به نظر مي رسيد، تعويض ها مدبرانه و با شناخت از روند بازي نبوده است، به گونه اي كه باعث خارج شدن انرژي حريف شد و آنها طي ده دقيقه خود را در اين بازي برنده كردند. شايد ماچالا زيرك تر از دنيزلي بود، وگرنه پاس تيم تر و قوي تر از حريف بود.

لوكزامبورگو تركيب  رويايي  رئال  را تغيير مي دهد
وندرلي  لوكزامبورگو سرمربي  برزيلي  باشگاه  فوتبال  رئال  مادريداسپانيا درصدد است  براي  ديدار روز پنجشنبه  مقابل  آتلتيكو بيلبائو، تركيب اصلي  تيمش  را تغيير دهد.
به  گزارش  روز چهارشنبه  سايت  گل ، لوكزامبورگو به  خاطر تركيب  رويايي خود كه  شامل  زين الدين  زيدان ، رائول ، روبينهو و رونالدوست  تحت  انتقادات شديدي  قرار گرفته  چراكه  فاقد فضاسازي  و بازي سازي  كافي  در ميانه  ميدان است .
به  نظر مي رسد سرمربي  برزيلي  رئال  قصد دارد تركيب  ۲ - ۲ - ۲ - ۴ اين  تيم را به  تركيبي  مثل  ۲ - ۴ - ۴ تغيير دهد به  اين  ترتيب  پابلو گارسيا در كنارتوماس  گراوسن  در خط مياني ، ديويد بكام  در جناح  راست  و رائول  و روبينهودر جناح  چپ  قرار خواهند گرفت .
جاناتان  وودگيت  نيز اولين  حضور خود در مركز خط دفاعي  را در غياب سرجيو راموس  كه  محروم  است  و ايوان  هلگوئرا، تجربه  مي كند.
خوليو باپتيستاي  برزيلي  نيز از بازي  در ديدار پنجشنبه  شب  محروم  است .

فوتبال ليگ برتر
صباباتري با بار سنگين بحران
اصفهان در صدر ليگ مي جنگد
002640.jpg
خبرنگار همشهري: با تمام مسايلي كه در حاشيه فوتبال به وجود آمده است، ليگ راه خود را مي رود. بازي ها به هفته چهارم رسيده است، اما هنوز بحث تيم هاي راه آهن و صنعت نفت پايان نيافته است.
در هفته چهارم بازي تيم هاي ذوب آهن و فولاد سپاهان براي خود تعريف جداگانه اي دارد. سپاهان و ذوب آهن تنها تيم هاي نه امتيازي ليگ علاوه بر رقابت حساسي كه در استان خود دارند اگر هركدام در ميدان پيروز شوند به تنهايي در صدر به حركت درمي آيند.دو تيم محبوب اصفهان در ورزشگاه فولاد مباركه جمعيت زيادي را نيز به ورزشگاه خواهند كشاند.
صباباتري در كوران اختلافات و خداحافظي مجيد جلالي بايد در خانه خود با استقلال اهواز اين تيم پرنوسان جنوبي ديدار كند.اين ميدان دستپخت مديران صبا و محمدحسين ضيايي خواهد بود و براي صباباتري بسيار مهم است. شكست در اين بازي مديريت صبا را زير سئوال خواهد برد و پيروزي صندلي ضيايي را محكم مي كند.در تهران استقلال با روحيه بهتر به ديدار ابومسلم بدون پيروزي مي رود.استقلال با نيروهاي مستعد و درحال تكامل قادر است برترين تيم ليگ باشد. قلعه نويي اين شناخت و اندوخته ذهني را دارد كه از استقلال يك قهرمان زودهنگام بسازد. پيروزي بر ابومسلم را مي توان نقطه اين خواسته دانست.در نوشهر بايد شاهد يك ديدار حساس و زيبا باشيم. شموشك كه هنوز آثار كار مربي خود را در زمين نديده است به ديدار پرسپوليس مي رود كه شديداًمورد انتقاد تماشاگران خود قرار گرفته است. براي پرسپوليس پيروزي در اين ميدان حكم اعلام برنامه هاي تازه است و پروين و كادرش بايد در اين ميدان پيروز شوند. به همان اندازه فروتن در نوشهر تحت فشار است و براي رضايت طرفداران شموشك بايد اين غول را زمين بزند.
فولاد قهرمان فصل پيش و تيم بدون امتياز و قعرنشين دچار همان مسايلي است كه خوزستاني ها و بازيكنان اين منطقه هميشه در شرايط پيروزي دارند. غرور كاذب و رفتن در دنياي توهم قهرماني در تمام فصل ها. فولاد بيشتر نياز به يك بازسازي روحي دارد تا فني. حريف، فجرسپاسي است. تيمي كه رو ندارد و در يك بازي فوق العاده است و در يك بازي به آساني در قبال ضعيف ترين حريفان تسليم مي شود.
اين بازي متضمن حرف هاي تازه اي است كه بايد پس از بازي شنيد.
شهيد قندي و سايپا در يزد بازي برابري را انجام خواهند داد.
گده و پورحيدري در يكسو و بيژن ذوالفقارنسب در سوي ديگر يك ديدار با بازي پر از تلاش فوتبال كه بايد عملا آنرا در زمين ببينيم.
راه آهن در بحران بودن و نبودن در ليگ زندگي خود را ادامه مي دهد. اين بار حريف، برق شيراز است و پيروزي براي راه آهن دور از دسترس نيست. بازي هاي ليگ در هفته چهارم جايگاه هاي تازه اي براي تيمها ايجاد خواهد كرد.
برنامه هفته چهارم ليگ
پنجشنبه (امروز)
* ذوب آهن _ فولاد مباركه در فولاد شهر ساعت ۱۷
* صباباتري _ استقلال اهواز در تهران ساعت ۱۷
جمعه (فردا)
* فولاد خوزستان _ فجرسپاسي در اهواز ساعت ۱۶
* برق _ راه آهن در شيراز ساعت ۱۶
* شهيد قندي _ سايپا در يزد ساعت ۱۶
* شموشك _ پرسپوليس در نوشهر ساعت ۱۶
* استقلال تهران _ ابومسلم در تهران ساعت ۱۸
يكشنبه ۳ مهرماه: پاس _ ملوان در تهران ساعت ۱۶

چهارمين دوره بازي هاي اسلامي زنان
دعوت فدراسيون اسلامي ورزش زنان از تماشاگران
فدراسيون اسلامي ورزش زنان از بانوان علاقه مند به رشته هاي مختلف دعوت كرد براي تماشاي اين رقابت ها به ورزشگاه ها بروند.در اولين روز اين بازي ها، ورزشكاران رشته هاي زير به رقابت با يكديگر خواهند پرداخت.
- اسكواش _ مجموعه ورزشي انقلاب
- بسكتبال، تنيس و تنيس روي ميز معلولين در مجموعه ورزشي آزادي
- فوتسال (سالن زيتون _ شهرك غرب)
- واليبال (سالن آمنه _ آرياشهر)
- هندبال (سالن فدراسيون هندبال)
- تنيس روي ميز ( دانشكده تربيت بدني شهيد بهشتي _ ولنجك)
- جودو (خانه تكواندو _ قيطريه)
ديدار از اين بازي ها رايگان خواهد بود و خطوط اتوبوس رايگان براي انتقال تماشاگران از ساعت ۳۰/۶ صبح به محل هاي برگزاري مسابقات به شرح ذيل مهيا شده است .مسير اول از ميدان انقلاب شروع شده و به مجموعه ورزشي آزادي ختم مي شود.مسير دوم از فلكه دوم تهرانپارس آغاز و پس از گذشتن از سالن شهيد افراسيابي مجموعه ورزشي شيرودي به سالن حجاب مي رسد.مسير سوم از ميدان انقلاب شروع شده و پس از گذشتن از سالن هندبال در خيابان سئول به مجموعه ورزشي انقلاب ختم مي شود.مسير چهارم از ترمينال شرق شروع مي شود و پس از گذشتن از هتل آزادي، به مجموعه ورزشي انقلاب مي رسد.مسير پنجم از ترمينال شرق شروع شده و به سالن هاي پنجگانه مجموعه ورزشي آزادي خاتمه مي يابد.گفتني است، مراسم افتتاح رسمي اين دوره از بازي ها از ساعت ۱۷ روز شنبه دوم مهرماه و با قرائت پيام ژاك روگ رييس كميته بين المللي در مجموعه ورزشي انقلاب برگزار خواهد شد.بازي هاي اسلامي زنان اول تا هفتم مهر در تهران برگزار مي شود.

تابلوي نتايج ليگ قهرمانان آسيا
* پاس ۳ _ العين امارات ۳
در مجموع العين با نتيجه (۴-۴) صعود كرد
* السد قطر صفر _ پوسان كره جنوبي يك
در مجموع پوسان با نتيجه (۰ _ ۴) صعود كرد
* الاهلي عربستان يك _ شن زي چين ۳
در مجموع شن زي با نتيجه (۲ _ ۴) صعود كرد

امروز آغاز ليگ برتر بسكتبال ايران
خبرنگار همشهري: ليگ برتر بسكتبال ايران در شرايط امروز با حضور ۱۶ تيم آغاز مي شود كه نيمي از بازي هاي هفته در تهران انجام خواهد شد. امروز سالن بسكتبال آزادي با ترافيك مسابقاتي روبروست و تماشاگران از ساعت ۱۴ تا ۲۲ فرصت ديدن بازيها را بدون تغيير سالن دارند. در ميان تيم هاي شركت كننده پيكان نسبت به آغاز بازيها به دليل خستگي ملي پوشانش اعتراض داشت كه فدراسيون با تغيير زمان مسابقات موافقت نكرد. برنامه بازيهاي امروز به شرح زير است.
صنام _ گل گهر سيرجان (۱۴ _ آزادي)
پيكان _ آذر پيام اروميه (۱۶- آزادي)
صبا باتري _ نيروي اهواز (۱۸ _ آزادي)
مهرام _ تربيت بدني اصفهان (۲۰ _ آزادي)
ذوب آهن _ دانشگاه آزاد (۱۷- اصفهان)
پگاه فارس _ فرش مشهد ( ۱۷ _ شيراز )
پتروشيمي ماهشهر _ شهرداري گرگان (۱۷ _ ماهشهر)
پگاه همدان _ تربيت بدني شهركرد (۱۷- همدان)

واليبال قهرماني آسيا در مرحله دوم
ايران با استراليا شروع مي كند
علي شاكري: سيزدهمين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني مردان آسيا از فردا با ورود تيم هاي كره جنوبي، چين و ايران سه تيم برتر دوره پيش و تايلند ميزبان بازيها وارد جدي ترين مرحله خود خواهد شد (اين چهار تيم از دور مقدماتي بازيها معاف بودند). با حضور اين چهار تيم و صعود تيم هاي قطر، ژاپن، هند و استراليا مرحله يك چهارم نهايي اين بازيها آغاز مي شود. فردا تيم ايران دارنده مدال برنز دوازدهمين دوره به مصاف استراليا مي رود. استراليا در دو سال اخير همواره مقابل تيم ملي ايران شكست خورده است. استراليا در دوازدهمين دوره قهرماني آسيا در بازي رده بندي ۳ بر ،۲ در بازيهاي انتخابي المپيك آتن سه بر صفر و در مسابقات انتخابي جهان در سه «ست» پياپي مغلوب ايران شده است. استراليايي ها در «سوفان بوري» به جبران باخت هاي پيشين مي انديشند و اين نكته اي است كه پارك و شاگردانش را بر آن مي دارد تا هوشيارتر از هميشه به ديدار اين حريف زخم خورده بروند. ايران براي تكرار عنوان دوره پيش و يا تغيير رنگ مدال برنزش نياز مبرمي به برد در اين بازي دارد. ايران در بازي با استراليا تاكتيك سرعت و بازي تركيبي را برمي گزيند و براي ازكار انداختن دفاع بلند حريف همه توجه خود را معطوف سرويس، دريافت و دفاع خواهد كرد. اگر تيم ايران در توپرساني دچار مشكل نشود، اميرحسيني راه غلبه بر حريف را خوب بلد است و آن وقت اسپكرهاي ايران نادي، منصوري، تركاشوند، بازارگرد بدون دغدغه امتياز خواهند گرفت.استراليا همچنان متكي به لژيونرهاي خود مثل كمپل، هاردي، هاروارد، ايرل و وان بست است. بازي ايران و استراليا ساعت ۳۰/۹ صبح به وقت تهران انجام مي شود. ژاپن و كره جنوبي ديگر حريفان ايران در مرحله دوم هستند.
۱۲ تيم در جلسه هماهنگي
002634.jpg
جلسه هماهنگي و تنظيم برنامه مسابقات ليگ برتر واليبال ايران با حضور نمايندگان تام الاختيار تيم هاي شركت كننده روز يكشنبه برگزار مي شود. در همين رابطه فدراسيون واليبال از مديران، مربيان و سرپرستان ۱۲ تيم شركت كننده در ليگ برتر فصل جاري دعوت كرد تا در مراسم ياد شده شركت كننده اسامي ۱۲ تيم دعوت شده به شرح زير است.صنام، پيكان، برق و سايپا از تهران، پگاه و آذر پيام از اروميه، پتروشيمي بندر امام، نئوپان گنبد، گل گهر سيرجان، آيدانه چالدران، ذوب آهن اصفهان و اتكاء قم.

مجيد جلالي: ديگر رغبتي به فعاليت در فوتبال ندارم
مربي مستعفي تيم فوتبال صبا باتري تهران اظهار داشت با توجه به مشكلاتي كه برايش بوجود آمده است ديگر هيچ رغبت و تمايلي براي فعاليت در رشته فوتبال ندارد.
مجيد جلالي كه روز چهارشنبه با خبرنگار ايرنا گفت وگو مي كرد، اظهار داشت: هر فردي براي خود اصولي دارد كه نمي تواند آنها را زير پا گذارد.
حال اگر اين اصول در جامعه نيز پذيرفته شده باشد ديگر زير پا گذاشتن آن امكان پذير نخواهد بود.
وي افزود: متاسفانه در فوتبال ما رعايت كردن اين اصول كار بسيار سختي است و هر كس كه بخواهد اصولش را رعايت كند، قطعاً مشكلات فراواني براي او ايجاد مي شود تا دست از عقايدش بردارد.
من نيز در اين فوتبال آنقدر سختي كشيده ام كه ديگر نه تمايل و رغبتي و نه روحيه اي براي فعاليت در فوتبال را دارم.
اين مربي فوتبال درباره علت جدايي اش از تيم صباباتري گفت: بعد از ديدار با ابومسلم جلسه اي چند ساعته با مديران باشگاه داشتم كه آنها در اين جلسه تأكيد كردند كه با آمدن ضيايي به عنوان مدير فني من بايد با وي كار كنم و از جمله اختيارات ضيايي دخالت در ارنج تيم و برنامه هاي تمريني است. كه من اعلام كردم به اين ترتيب نمي توانم در تيم باقي بمانم.
جلالي تأكيد كرد: خواسته اي كه من دارم در تمامي دنيا پذيرفته شده است و در تيم هاي بزرگ به هيچ وجه شاهد نيستيم كه مدير فني در ارنج تيم دخالت كند. به همين علت هرگز به اين خواسته مديران صباباتري و هيچ مدير ديگري تن نمي دهم.

جام قهرماني باشگاههاي آسيا
پاس باز ايستاد
خبرنگار همشهري: پاس از رسيدن به مرحله نيمه نهايي جام قهرماني باشگاههاي آسيا باز ماند. در حالي كه سه بر يك از حريف جلو بود به آساني بازي را به حريف سپرد و با بيرون رفتن برهاني برندگي خط حمله پاس نيز كم شد و العين روي دو هجوم گروهي توسط كاپيتان خود هلال سعيد به دو گل دست پيدا كرد تا بازي را سه بر سه مساوي كند. العين طي دو دقيقه دو گل زد تا دنيزلي كمي در داشته هاي فكري خود تجديد نظر كند. تيمي كه سه بر يك از حريف جلو است در خانه خود نتوانست اين نتيجه را حفظ كند. واقعا در فوتبال حفظ نتيجه نيز يك كار بزرگ و نيازمند به يك تاكتيك سنجيده است. دنيزلي در جريان بازي غرق شد و از دفاع آشفته خود غافل ماند. زماني كه برهاني از بازي بيرون آمد، العين تازه نفس كشيد و بر شدت حملات خود افزود بطوري كه هر دو مدافع كناري العين نيز جلو كشيدند و سرانجام مدافع راست و كاپيتان العين با دو ضربه بازي را به تساوي كشاند. پاس مي توانست به راحتي در جمع چهار تيم برتر باشگاههاي آسيا قرار گيرد، اما افسوس كه هميشه بازي تا دقايق پاياني معناي همان دقايق نخست را دارد و نبايد از آن غافل شد. پاس كه با تركيب خوبي وارد ميدان شده بود و جمشيدي را در پيستون راست قرار داده بود و ترائوره را به چپ برده بود به خوبي از عمق دفاع حريف و باز كردن درهاي دفاعي به سه گل دست پيدا كرد اما زماني كه زنجيره خط دفاع و هافبكها از هم گسست پاس فرو ريخت و متاسفانه از دور مسابقات حذف شد.

چهارمين دوره مسابقه اتومبيلراني (صحيح برانيم)
چهارمين دوره مسابقه اتومبيلراني يك روزه (صحيح برانيم) گراميداشت هفته ناجا با همكاري فدراسيون موتورسواري و اتومبيلراني و شبكه سه سيماي جمهوري اسلامي ايران در تاريخ ۸/۷/۸۴ از شهرك آزمايش تهران شروع و پس از طي مسيرهاي بزرگراه تهران _ كرج، جاده چالوس، سه راهي ديزين، جاده ديزين، فشم و لواسان، جاده تلو، بزرگراه شهيد بابايي در گلزار شهداي دانشگاه امام حسين به پايان مي رسد. اين مسابقه در سه كلاس آقايان، خانواده و ويژه پليس برگزار مي گردد و براي برندگان هر سه كلاس طي مراسمي جوايز ارزنده اي اهدا خواهد شد. علاقمندان به شركت در اين مسابقه مي توانند از امروز تا چهارم مهر به محل فدراسيون موتورسواري و اتومبيلراني مراجعه نمايند. شركت در اين مسابقه براي عموم علاقمندان آزاد مي باشد.

هيأت هاي  ورزشي  تهران و مربيان  خارجي
معاون  فني ، ورزشي  اداره  كل  تربيت  بدني  استان ، رؤساي  هيأت هاي  ورزشي اين  استان  را به  استخدام  مربيان  خارجي  و اعزام  تيم هاي  رشته هاي  مربوطه  به پيكارهاي  برون  مرزي  ترغيب  كرد.حسن  ميرزاآقابيگ  در نشست  مشترك  هيأت هاي  ورزشي  اداره كل  تربيت  بدني  استان  تهران  كه  در محل  اين  اداره  كل  برگزار شد، گفت : اين اداره  كل  هر هيأتي  را كه  توانايي  شركت  در رقابت هاي  برون مرزي  و استخدام مربيان  خارجي  داشته  باشد، حمايت  مي كند.

بالاك آماده  بازي با هامبورگ شد
002637.jpg
ميشائيل  بالاك  هافبك  ملي پوش  باشگاه  بايرن  مونيخ  آلمان  روز چهارشنبه بعد از پايان  دوره  مصدوميتش  در تمرينات  اين  تيم  حضور يافت  تا براي  ديدارروز شنبه  مقابل  هامبورگ  آماده  شود.
به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از فرانكفورت ، فليكس  ماگات  بعد از تمرين گفت : به  اعتقاد من  بالاك  تا روز شنبه  آماده  خواهد شد.
كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  آلمان  سه  مسابقه  اخير تيم  بايرن  را از دست داده  كه  شامل  دو ديدار در ليگ  دسته  اول  آلمان  و يك  مسابقه  از رقابت هاي جام  قهرمانان  باشگاههاي  اروپا بود.
بايرن  هر سه  ديدار را با يك  گل  پيروز شده  اما آمادگي  بالاي  اين  تيم كه  درشروع  فصل  نشان  داده  بود، بعد از مصدوميت  بالاك  كمرنگ  شده  است .


ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |