پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۰۶ - Sep 22, 2005
حكم چهار بار قصاص عامل حادثه پامنار نقض شد
002619.jpg
گروه حوادث: پرونده عامل حادثه آتش سوزي پامنار كه در جريان آن پنج زن و كودك كشته شده بودند، پس از نقض حكم توسط ديوان عالي كشور براي رسيدگي مجدد به شعبه ۱۱۵۸ مجتمع قضايي بعثت ارجاع شد.
به گزارش خبرنگار ما، رسيدگي به اين پرونده زماني در دستور كار پليس و قاضي جنايي تهران قرار گرفت كه ساعت ۴۵/۱۱ ظهر روز ۱۹ مردادماه سال ۸۱ ماموران آتش نشاني گزارشي دريافت كردند مبني بر اين كه ساكنان يك خانه قديمي در كوچه قائم مقامي پامنار در حلقه آتش محاصره شده اند.
با وقوع اين حادثه همسايگان كه صداي داد و فرياد زنان و كودكان را در اتاق هاي تو در تو شنيده بودند با مركز فوريت هاي ۱۱۰ تماس گرفتند. دقايقي بعد از دريافت گزارشات مردمي، تيمي از خودروهاي پليس و آتش نشاني عمليات امداد و نجات خود را آغاز كردند. پس از ۳۰ دقيقه اطفاي حريق صورت گرفت و وقتي ماموران خود را به حياط قديمي ساختمان رساندند، با پيكر نيمه سوخته زن ۵۰ ساله اي به نام نرگس السادات، دختربچه ۱۲ ساله اي به نام ليلا، زن ۲۹ ساله اي به نام قدريه و دو كودك خردسالش به نام هاي ميلاد و زينب روبه رو شدند.
در حالي كه عمليات اطفاي حريق و امداد براي نجات مصدومان حادثه ادامه داشت، ماموران كلانتري ۱۱۳ بازار در بازجويي از شاهدان حادثه متوجه شدند كه عامل اين حادثه فردي به نام شاهرخ است كه بعد از اقدام هولناكش به طرف ترمينال غرب گريخته است.
به اين ترتيب ماموران با به دست آوردن نخستين سرنخ ها، عمليات تعقيب و شناسايي خود را براي دستگيري شاهرخ آغاز كردند و توانستند وي را در ترمينال غرب رديابي و بازداشت كنند.
اين جوان معتاد، پس از دستگيري در ابتدا منكر هرگونه اتهامي شد اما زماني كه پي برد پليس او را در قتل پنج زن و كودك مجرم شناخته است، لب به اعتراف گشود.
وي در تمام مراحل بازجويي و محاكمه نزد قاضي همتيار گفت: پول نداشتم، مي خواستم مواد مخدر تهيه كنم. وقتي به خانه رسيدم، برادرم آن جا بود. هوا گرم بود. من جلوي پنكه نشستم. برادرم اعتراض كرد. از مادرم پول خواستم. گفتم پول بده تا بروم. اعتراض هاي برادرم حوصله ام را سر برده بود. با او درگير شدم. در نتيجه گالن نفت را برداشتم و خانه را به آتش كشيدم.وي در ادامه بيان كرده بود: ديگر نمي دانم چه اتفاقي افتاد، فقط از خانه بيرون آمدم و نمي دانم در اين حادثه چند نفر جان باخته اند.
بنابراين، با توجه به اين كه اولياي دم قربانيان حادثه آتش سوزي پامنار، از دادگاه تقاضاي قصاص نفس (اعدام) را كرده بودند، قاضي همتيار پس از اعلام ختم جلسه دادگاه، شاهرخ را به اتهام چهار فقره قتل عمدي به چهار بار قصاص (اعدام) و تحمل ۱۲ سال حبس محكوم كرد، اما حكم صادره، پس از ارسال به ديوان عالي كشور به دليل عدم تكميل تحقيقات، نقض شد. بنابراين، پرونده براي رسيدگي مجدد به شعبه ۱۱۵۸ مجتمع قضايي بعثت ارجاع شد تا قاضي سميعي مجدداً به اين پرونده رسيدگي كند.

دستگيري بيش از ۱۲ هزار تن در ارتباط با مفاسد اجتماعي
گروه حوادث: فرمانده انتظامي استان تهران نسبت به جمع آوري اتباع بيگانه در كمترين زمان اعلام آمادگي كرد.
به گزارش خبرنگارما، سردار رضا زارعي كه در دومين همايش معاونان و فرماندهان انتظامي شهرستان ها و كلانتري ها و پاسگاه هاي نيروي انتظامي استان تهران سخن مي گفت، از اجراي طرح توسعه امنيت اجتماعي با بكارگيري بيش از ۴۰۰ واحد گشت خودرويي، موتوري و پياده در اين حوزه استحفاظي خبر داد.
وي افزود: با توجه به اين كه استان تهران بيشترين اتباع بيگانه را در خود جاي داده است، اين فرماندهي آمادگي دارد با اجراي ۲۵۱ طرح عملياتي و تعطيلي ۲۲۵ واحد صنعتي به دليل بكارگيري اتباع بيگانه به عنوان نيروي كار نسبت به جمع آوري آنها وارد عمل شود. سردار زارعي گفت: در اين راستا هشت باند قاچاق انسان كه با جعل مدارك و رواديد اقدام به قاچاق انسان مي كردند و عمدتا بنگلادشي، افغاني و پاكستاني بودند، دستگير شدند.فرمانده انتظامي استان تهران با اعلام اين كه اجراي طرح «ظفر» در اين استان بهترين عملكرد را داشته است، اظهار كرد: در اين راستا سه هزار تن از اراذل و اوباش دستگير و ۸ هزار و ۴۵۰ تن احضار، ۱۱ تن از اراذل و اوباش داراي سابقه كيفري در انظار عمومي گردانده و تعداد ۲۲۷ تن نيز با احكام قضايي روانه زندان شدند. وي همچنين افزود: ۵۵ درصد دستگيرشدگان كه ۶۴ درصد آنها بين ۲۹ تا ۲۵ سال سن دارند، زير ديپلم و ۱۱ درصد بالاي ديپلم بوده اند.
سردار زارعي با تأكيد بر مبارزه قاطعانه با مفاسد اجتماعي در استان تهران اعلام كرد: در اين رابطه ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن در خصوص مفاسد اجتماعي با كشف ۳ هزار گيرنده و تجهيزات ماهواره تاكنون دستگير شده اند. وي با اعلام كاهش جرايمي همچون سرقت بانك، سرقت احشام و افزايش جرايمي همچون سرقت خودرو، موتور، كيف قاپي و جيب بري گفت: عوامل آگاهي استان تهران با اجراي طرح شناسايي سارقان و كنترل پاركينگ ها و مجرمان و ترمينال ها و مركز مسافربري در صدد كاهش اين گونه جرايم برآمده اند.
فرمانده نيروي انتظامي استان تهران در پايان استقرار تيم هاي امنيتي، اطلاعاتي، انتظامي را در اطراف مدارس از مهم ترين تدابير پيش بيني شده اي برشمرد كه بايد همزمان با بازگشايي مدارس به اجرا درآيد.

تأييد حكم ديه مأمور پليس به اتهام قتل غير عمد
گروه حوادث: حكم مجازات يك مامور پليس كه ارديبهشت ماه سال گذشته با هدف گلوله قرار دادن پسر جواني باعث مرگ او شده بود از سوي شعبه ۳۷ ديوان عالي كشور تاييد شد. به اعتقاد قضات شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان تهران مامور پليس مرتكب قتل غير عمد شده است. در جلسه محاكمه اين مرد كه سوم آذر ماه سال گذشته برگزار شد، نماينده دادستان در كيفر خواست به شرح ماجرا پرداخت.
صفر خاكي دراين جلسه گفت: چهارم ارديبهشت ماه امسال از شهرك جديد انديشه به ماموران پليس۱۱۰ خبر داده شد كه ميهماني شبانه اي در يكي از منازل مسكوني اين منطقه برپا شده كه باعث مزاحمت براي همسايه ها شده بود.
نماينده دادستان در ادامه افزود: عده اي از كساني كه در ميهماني حضور داشتند با حضور پليس در محل اقدام به فرار از راه پله و بالكن اين منزل مسكوني كرده و تعدادي از پسران هم با مامور درگير شدند.ستوان دوم (متهم) كه در جلوي در خانه مراقب اوضاع بود پس از اينكه شاهد فرار عده اي از ميهمان ها شد به آنها دستور توقف داد اما پس از اينكه آنها به دستور توقف اعتنايي نكردند اقدام به شليك هوايي كرد كه باز هم موثر واقع نشد، به همين خاطر متهم اقدام به تيراندازي كرد كه گلوله به گردن اين پسر جوان كه مسعود نام داشت برخورد كرد و باعث فوت او شده است.
نماينده دادستان گفت: بر همين اساس قرار مجرميت و كيفرخواست در مورد قتل عمدي صادر شده است و نكته ديگر اينكه، براساس بند هفتم ماده ۳۰ قانون نحوه به كارگيري سلاح، متهم به هيچ وجه حق استفاده از سلاح را نداشته است. همچنين فتواي مقام معظم رهبري در اين باره نيز در يك مورد خاص صادر شده است و آن جايي است كه مامور مربوطه مي خواسته به چرخ اتومبيل شليك كند اما بر اثر اتفاق گلوله به راننده اصابت كرده بود، كه در اين موضوع نمي توان به آن استناد كرد.
خاكي در پايان كيفرخواست، با توجه به نظريه پزشكي قانوني و شهادت شاهدان و تقاضاي اولياي دم، درخواست حكم قانوني براي متهم كرد.
اين افسر ۴۴ ساله كه داراي شش فرزند و ۲۵ سال سابقه كاري است در مورد وقوع حادثه گفت: آن شب از طريق مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ به ما گزارش شد به محل ميهماني برويم كه من همراه چند گروهبان و سرباز وظيفه به محل موردنظر اعزام شدم. من زماني كه ديدم چند نفر، در حال فرار هستند به آنها دستور توقف دادم اما آنها اعتنايي نكردند و پس از شليك چند تير هوايي اقدام به تيراندازي به سمت آنها كردم و قصد داشتم پاي يكي از آنها را هدف قرار دهم اما گويا گلوله به گردن مسعود برخورد كرده بود كه همان شب جشن تولدش بود. من خود را طبق بند سوم ماده سوم قانون نحوه به كارگيري اسلحه، مستحق مجازات نمي دانم.
متهم در ادامه در مورد سئوال قاضي كه از او پرسيده بود، آيا شما مجوزي براي ورود به خانه داشتيد، گفت: ۱۱۰هميشه پس از تماس گرفتن با آن سريع در محل حاضر مي شود و به علت اينكه جمعيت آنها زياد بود اوضاع بدي به وجود آمده بود. من هيچ قصدي از مورد هدف قرار دادن مقتول نداشتم و اصلاً او را نمي شناختم.
پس از رسيدگي به اين پرونده ۵ قاضي دادگاه كيفري تهران وارد شور شده و عمل متهم را با راي۳به ۲ غير عمد تشخيص داده و او را به پرداخت ديه محكوم كردند.

مجازات مردي كه دوست خود را به قتل رساند
فارس: حكم حبس مردي كه سال ۷۷ پس از قتل دوست خود جسد او را سوزانده بود، از سوي قضات شعبه ۳۱ دادگاه تجديد نظر تاييد شد.
متهم ۴۵ ساله كه بهمن نام دارد پس از محاكمه در دادگاه عمومي تهران به ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محكوم شده بود كه حكم صادر شده از سوي قضات دادگاه تجديد نظر تاييد شد.
۲۸ مهر ماه سال ۷۷ زني به نام ژانت به ماموران پليس مراجعه كرد و از ناپديد شدن همسرش به نام روبرت خبر داد و گفت: سال گذشته در پي اختلاف با همسرم از او جدا شدم.چند روز قبل از طريق خواهر روبرت متوجه شدم او از اواسط فروردين ماه تاكنون ناپديد شده است وهيچ اثري از وي نيست.
اين زن ادامه داد: همسرم با خودروي تويوتاي خودش از خانه خارج شده و احتمال مي دهم كه او را به قتل رسانده باشند.با مطرح شدن اين شكايت ماموران تحقيقات خود را آغاز كرده و در نخستين گام اقدام به رديابي شماره خودروي روبرت كردند.
تحقيقات ماموران ادامه داشت تا اينكه گشت پليس در تاريخ اول آذر ماه همان سال موفق به شناسايي خودروي تويوتا و دستگيري راننده آن به نام نورعلي شدند.
نور علي در بازجويي ها اظهار داشت: دو ماه قبل خودرو را از شخصي به نام بهمن خريده است كه او نيز از روبرت وكالت داشته است. وي افزود: در زاهدان با بهمن آشنا شدم و در دفترخانه اي در اين شهر خودرو را به نام من كرد.
كارآگاهان سپس از دفترخانه مورد نظر در زاهدان استعلام كرده كه آنها نيز اعترافات نور علي را تاييد كردند. با دستور قاضي پرونده، تلاش پليس براي دستگيري بهمن آغاز و سرانجام ۲۶ بهمن ماه متهم در خانه اش دستگير شد.
متهم در بازجويي ها بااعتراف به آشنايي با روبرت به ماموران گفت: سال گذشته در منطقه آزاد قشم كار مي كرد كه در آنجا به بيماري كليه مبتلا شدم.براي درمان به تهران آمدم كه در آنجا با روبرت آشنا شدم روبرت يك خودروي تويوتا داشت كه مي خواست آن را بفروشد. خودرو را به قيمت سه ميليون و ۵۰۰ هزار تومان از او خريدم و پس از آن ديگر روبرت رانديدم.
كارآگاهان كه متوجه رفتار مشكوك اين مرد شده بودند به بازجويي هاي خود ادامه دادند تا اينكه بهمن پس از ۱۰ روز لب به اعتراف گشود و پرد از راز قتل روبرت برداشت.
بهمن در اعترافات خود درباره نحوه قتل دوست خود گفت: روز حادثه همراه مقتول به ويلايي در بومهن رفتيم. روبرت آجري را به سمت من پرت كرد. من هم در دفاع از خود بيلي برداشتم و با آن چند ضربه به روبرت زدم كه باعث مرگ او شد.
جسد او را با خودروي شخصي اش به خانه ام در تهران منتقل كردم در حياط خانه كوره اي درست كردم و جسد را داخل آن سوزاندم بعد از آن بقاياي جسد مقتول را داخل باغچه خانه دفن كردم. ماموران سپس به بررسي باغچه پرداخته و بقاياي جسد روبرت را داخل آن كشف كردند. بهمن سپس در شعبه ۱۶۰۳ دادگاه عمومي محاكمه و به ۱۰ سال حبس و پرداخت ديه كامل انسان از بابت قتل و شش ماه زندان بابت سرقت و ۷۴ ضربه شلاق به خاطر سرقت محكوم شد. با اعتراض اولياي دم به حكم، پرونده به شعبه ۳۱ دادگاه تجديد نظر فرستاده شد كه قضات اين شعبه حكم صادره را تاييد و براي اجرا به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستادند.

مرد دو زنه ،خود را ربود
گروه حوادث: با تلاش مأموران دايره يازده آگاهي مركز، مردي كه خود طراح آدم ربايي خويش بود بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، صبح روز شنبه دختري به دادسراي امور جنايي تهران مراجعه كرده و اعلام كرد پدرش توسط فرد يا اشخاصي ربوده شده و آدم ربايان براي نجات جان پدرش از آنان خواهان ۵ ميليون تومان پول شده اند.
با شكل گيري اين پرونده آدم ربايي، كارآگاهان اداره يازدهم آگاهي مركز تحقيقات پليسي خود براي دستگيري متهمان اين پرونده را آغاز كردند. در تحقيقات معلوم شد فردي كه با خانواده گروگان تماس مي گيرد، در هر بار تماس از يك باجه تلفن عمومي استفاده مي كند.عمليات مراقبتي توسط پليس صورت گرفت و در نهايت مأموران موفق شدند فرد مذكور را كه احمد نام داشت دستگير كنند.
بعد از انتقال متهم به اداره آگاهي، بازجويي از وي آغاز شد. احمد در پاسخ به سؤالات افسر پرونده گفت: «فردي كه شما به عنوان گروگان به دنبال او هستيد، خود نقشه اين آدم ربايي را طرح ريزي كرده است و من در اين ماجرا بي گناه هستم.»
وي در مورد چگونگي ماجرا ادامه داد: «چند روز قبل از ناپديد شدن گروگان كه رضا نام دارد، من با او در خيابان آشنا شدم. نحوه آشنايي ما نيز به اين ترتيب بود كه او به عنوان مسافر سوار موتورسيكلت من شد. در طول مسير او در مورد مشكلات زندگي اش با من صحبت كرد و از من خواست كه به او كمك كنم.»پليس با شنيدن ادعاهاي احمد، جست وجوي خود براي شناسايي مخفيگاه رضا را آغاز كرد و در مدت زمان كوتاهي رضا بازداشت شد.
رضا در مراحل بازجويي به پليس آگاهي گفت: «چند ماه قبل در پي علاقه به يك زن جوان با او ازدواج كردم. همسر اولم از اين ازدواج بي اطلاع بود، بعد از گذشت چند ماه تأمين مخارج دو زندگي برايم دشوار شد؛ بدين ترتيب براي حل مشكلاتم با كمك همسر دومم نقشه اين آدم ربايي را طراحي كرديم تا بدين وسيله از همسر اولم كه داراي وضعيت مالي مناسبي بود، ۵ ميليون تومان پول در عوض آزادي من بگيريم.»به دستور داديار سليماني تحقيقات بيشتر بر روي اين پرونده از رضا و احمد در دايره يازدهم اداره آگاهي ادامه خواهد يافت.

آغاز سومين دور رسيدگي به پرونده قتل
گروه حوادث: زن جواني كه متهم به قتل مردي بود، براي سومين بار محاكمه خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، اواخر سال ۸۱ زني به نام اكرم در حالي كه مشغول انجام كارهاي خانه بود، متوجه ورود مردي ناشناس به داخل خانه شد.
اكرم كه با ديدن مرد، وحشت زده شده بود، شروع به داد و فرياد كرد كه در همين هنگام شوهر اكرم وارد حياط خانه شد و با ديدن مرد با وي گلاويز شد.
اكرم با ديدن اين صحنه، به سرعت به طرف آشپزخانه رفت و با برداشتن چاقويي به حياط برگشت.
مرد ناشناس و شوهر اكرم همچنان با يكديگر درگير و گلاويز بودند كه ناگهان اكرم با چاقويي كه در دست داشت ضربه اي به آن مرد وارد و وي را به قتل رساند.
اكرم و شوهرش به اتهام مباشرت در قتل عمد بازداشت و به اداره آگاهي منتقل شدند. اكرم در بازجويي ها علت درگيري و به قتل رساندن اين فرد را دفاع از ناموس عنوان كرد.
پرونده اين زن و شوهر براي رسيدگي به شعبه ۱۱۵۶ نزد قاضي همتيار فرستاده شد و وي اكرم را به اتهام قتل به قصاص نفس (اعدام) و شوهرش را به اتهام معاونت در قتل به ۱۵ سال حبس محكوم كرد.
پرونده براي تاييد به ديوان عالي كشور فرستاده شد، اما ديوان به دليل نقص در تحقيقات مجدداً پرونده را براي رسيدگي به شعبه ۱۱۵۶ ارجاع داد.
در حالي كه در بازجويي هاي اوليه  كه از خانواده مقتول صورت گرفته بود، آنها مدعي شدند مقتول از شوهر اكرم مقداري پول طلبكار بوده و روز حادثه براي گرفتن پولش به خانه آنها مراجعه كرده بود.
با اين حال قاضي همتيار براي دومين بار اكرم را به دليل ارتكاب قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محكوم كرد. اين پرونده مجدداً به ديوان عالي كشور فرستاده شد كه اين بار قضات ديوان عالي، بحث دفاع مشروع را مطرح كردند.
هم اكنون پرونده اين قتل براي رسيدگي مجدد به شعبه ۱۱۴۷ مجتمع قضايي بعثت ارجاع داده شده است.

قتل زن ۱۹ ساله به دست برادرش
پليس: يك دختر ۱۹ ساله خوزستاني كه به مدت هفت ماه از منزل شوهر ۶۰ ساله اش فرار كرده بود، به دست برادرش كشته شد.
ماجرا از آنجا آغاز شد كه پرونده قتل دختر ۱۹ ساله اي به نام نرگس به اداره آگاهي شهرستان شادگان در استان خوزستان ارجاع شد كه ظاهراً نرگس در حمام به علت برق گرفتگي كشته شده بود.
پليس عازم محل حادثه در روستاي آبشار شد. بررسي هاي تكميلي ماموران نشان مي داد كه وجود سيم در حمام و اتصال آن اتفاقي نبوده است. در تحقيقات بيشتر مشخص شد نرگس چندين بار سابقه فرار از خانه خود و همچنين از منزل شوهر ۶۰ ساله اش داشته است و آخرين بار نيز به مدت هفت ماه فراري بوده و فرضيه ماموران براي به قتل رسيدن او از سوي اعضاء خانواده اش قوت گرفت و برادران او به عنوان متهم دستگير و به كلانتري منتقل شدند.
يكي از برادران نرگس به نام فاضل در مواجهه با ادله قانوني پليس خود را قاتل خواهرش معرفي كرد و در توضيحاتش علت اصلي به قتل رساندن او را فساد اخلاقي وي عنوان كرد و گفت: زماني كه او را پس از هفت ماه فرار كردن از منزل شوهرش پيدا كرديم براي اينكه ديگر شاهد فرار دوباره او نباشيم يك برنامه براي قتلش ريختيم و در روز حادثه وارد منزلش شديم.
در ابتدا دست و پاي او را با زنجير بستيم و يك رشته كابل برق را به زنجير وصل كرديم و با استفاده از قلاب ماهيگيري سر ديگر كابل را به روي سيم برق انداختيم كه منجر به مرگ او شد. سپس جسد را به حمام منتقل كرديم و سيم برق دستشويي را به لوله حمام وصل كرديم تا وانمود كنيم نرگس بر اثر برق گرفتگي كشته شده است.

رد قرار مجرميت قاتل جوان از سوي قاضي
اظهار نظر دادسراي جنايي
فارس: قرار مجرميت دختر ۲۳ ساله اي كه با سم سيانور پدرش را به قتل رسانده بود، از سوي قاضي شعبه اظهار نظر رد شد.
۲۳ اسفند ماه سال گذشته ماموران پليس در جريان مرگ مردم ميانسالي قرار گرفتند كه به خاطر مسموميت شديد به بيمارستان لقمان الدوله منتقل شده بود.
ماموران در ابتدا احتمال دادند كه اين مرد با خوردن سم اقدام به خودكشي كرده است. دختران اين مرد نيز مدعي شده بودند كه پدرشان به احتمال قوي مسموم شده است. با اطلاع بازپرس كشيك قتل تهران، وي با توجه به مشكوك بودن مرگ اين مرد دستور داد، جسد براي تشخيص علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني فرستاده شود. در حالي كه تصور مي شد اين مرد خودكشي كرده است، گزارش پزشك جنايي پرده از راز اين قتل برداشت. پزشك جنايي با بررسي جسد اعلام كرد، اين مرد به علت مسموميت با سم سيانور فوت كرده است.
با اعلام گزارش پزشكي قانوني، ماموران با احتمال اينكه اين مرد به دست يكي از بستگانش در خانه مسموم شده و به قتل رسيده است تحقيق از خانواده را آغاز كرده و به دختر ۲۳ سال اين مرد به نام مريم مشكوك شدند. با دستور بازپرس، مريم بازداشت و در تحقيقات پرده از راز قتل پدرش برداشت.
اين دختر به ماموران گفت: پدرم مرا از لحاظ روحي مورد آزار و اذيت قرار مي داد. يك روز تصميم گرفتم پدرم را بكشم. به همين خاطر از يكي از دوستانم خواستم كه براي من سيانور تهيه كند به دوستم گفتم سيانور را براي آزمايش هاي دانشگاهي مي خواهم. متهم به قتل ادامه داد: پس از بدست آوردن سم آن را در شربت ريختم و به پدرم دادم.
با اعتراف متهم او بازداشت شد. اما اولياي دم مقتول با مراجعه به دادسراي جنايي رضايت خود را اعلام كرد.
با تكميل شدن تحقيقات بازپرس پرونده براي متهم به اتهام قتل عمد قرار مجرميت صادر كرد و پرونده براي صدور كيفرخواست به شعبه اظهار نظر دادسراي جنايي فرستاده شد كه امير اسماعيل رضوانفر با توجه به رضايت اولياي دم، قرار مجرميت صادره را رد كرد.

تلاش براي يافتن قاتل
آسوشيتدپرس: پليس اوهايو تلاش براي يافتن مردي را كه متهم به قتل دو كارمند يك فروشگاه و مظنون به قتل يك دختر نوجوان در اين ايالت نيز هست، آغاز كرد.
پليس اوهايو موفق شد ملوين كلينگ را با كمك تصاويري كه دوربين مخفي مغازه فوق، فيلمبرداري كرده بود بازداشت كند.
علاوه بر اين دو مورد قتل عمد، پليس معتقد است كه ملوين در ماجراي به قتل رساندن دختر نوجواني كه ساعتي پيش از اين حادثه نيز به قتل رسيده، دخالت داشته است. ملوين در پرونده ديگري متهم به تجاوز جنسي به يك دختربچه نيز هست.
پليس اوهايو ضمن اعلام اين مطلب تاكيد كرد كه متهم به قتل در خصوص پرونده دوم تنها مظنون بوده و در حال حاضر هيچ مدرك مستدلي براي گناهكار دانستن وي وجود ندارد. پليس معتقد است كه ملوين زماني كه قصد سرقت از مغازه فوق را داشته و با مقاومت كارمندان آن روبه رو شده اقدام به قتل قربانيان كرده است.

۵ اتهام قتل براي يك متهم
آسوشيتدپرس: دادستان دادگاه عالي ايالت كاليفرنيا اعلام كرد كه مردي كه در حال حاضر منتظر تشكيل دادگاه براي رسيدگي به اتهام قتل عمد يك دختر ۱۲ ساله در سال ۱۹۷۹ است، به عنوان مظنون به قتل چهار زن در دهه ۱۹۷۰ نيز مورد بازجويي قرار خواهد گرفت.
رودني الكالا در حال حاضر با توجه به نمونه دي.ان.اي وي در صحنه جنايت متهم به قتل سه زن و با استناد به نمونه خون وي در صحنه چهارم نيز با يك مورد قتل عمد ديگر روبه رو است. با توجه به گزارش پزشكي قانوني، قربانيان در تمامي موارد مورد تجاوز جنسي قرار گرفته و سپس خفه شده اند.
متهم در حال حاضر به اتهام قتل يك دختر ۱۲ ساله در زندان به سر برده و در انتظار تشكيل دادگاه است.
دادستان پرونده اعلام كرده است كه قصد دارد براي اتهام قتل دختر ۱۲ ساله از دادگاه تقاضاي اعدام براي متهم كند.

كم وزن ترين كودك جهان يك ساله شد
آسوشيتدپرس: كم وزن ترين و لاغرترين كودك جهان به نام «رومايزا رحمان» كه سال گذشته با ۲۴۳ گرم وزن در «حيدرآباد» هندوستان به دنيا آمد، ديروز پس از گذشت يك سال، تولدش را جشن گرفت.
بر اساس اين گزارش، «رومايزا» سال گذشته به اتفاق خواهر دوقلويش «هيبا» با ۶۰۰ گرم وزن، پا به عرصه جهان گذاشتند و هيچ گاه تصور آن نمي رفت كه اين دو قادر به ادامه زندگي بوده و به يك سالگي برسند. اين در حالي است كه اين دو كودك در حال حاضر در حدود پنج كيلوگرم وزن داشته و در سلامت جسماني كامل به سر مي برند.
لازم به ذكر است، قبل از اين در سال ۱۹۸۹ نيز يك كودك آمريكايي با۲۸۰ گرم وزن حين تولد، ركورد كم وزن ترين كودك جهان را به خود اختصاص داده بود كه هم اكنون يكي از شاگردان ممتاز منطقه «شيكاگو» محسوب مي شود.

مرد استراليايي دختر ۱۷ ماهه اش را كشت
استراليا: يك مرد ۳۱ ساله استراليايي ساكن ادگ وورت ديروز به اتهام قتل دختر ۱۷ ماهه اش كه در تاريخ ۱۳ ژانويه سال جاري در نيوسات ولز به وقوع پيوست، در دادگاه حاضر شد.
بر اساس اين گزارش، متهم روز حادثه دختر بي گناهش را به دلايل نامعلومي از ناحيه سر مصدوم كرد كه قرباني ساعاتي پس از انتقال به بيمارستان جان باخت. پليس نيز پس از چندين ماه تحقيق و تفحص پيرامون اين موضوع به پدر او مظنون و وي را بازداشت كرد.
گفتني است، متهم علاوه بر اتهام قتل، سابقه شرارت و خشونت نيز دارد كه براي رسيدگي به هر كدام از اتهامات فوق به زودي محاكمه مي شود.

پرونده باند سارقان مسلح خودرو روي ميز قاضي
فارس: پرونده هشت عضو يك باند سرقت مسلحانه با صدور كيفر خواست براي محاكمه به دادگاه كيفري استان تهران فرستاد شد.
اعضاي اين باند كه محمد، علي، پيمان، مجتبي، مصيب، مهدي، شهرام و مهدي نام دارند، در بازجويي ها به ۲۷ فقره سرقت مسلحانه اعتراف كردند.
براساس كيفرخواست، متهمان با تشكيل شبكه اي سازماندهي شده اقدام به سرقت در شهرهاي تهران و كرج مي كردند. سارقان مسلح در ميدان آزادي تهران به مقصد كرج اقدام به دربست گرفتن خودروهاي مسافركش كرده و در محل خلوتي نقشه خود را عملي مي كردند.
متهمان در يك فرصت مناسب رانندگان را تهديد كرده و پس از بدست گرفتن كنترل خودرو با مجروح كردن رانندگان آنها را از ماشين به بيرون پرت مي كردند. سارقان سپس با خودروهاي سرقتي، دست به زورگيري تحت عنوان مسافركش مي زدند. گستردگي شرارت اعضاي اين باند، در حدي بود كه چندين بار، با اعلام وضعيت فوق العاده از سوي ماموران، محلهاي ارتكاب جرايم متهمان تحت مراقبت شديد قرار  گرفت. ماموران در ادامه با بررسي آلبوم سارقان سابقه دار، با كمك شاكيان موفق به شناسايي متهمان و دستگيري آنها شدند.
هشت عضو اين باند پس از بازداشت لب به اعتراف گشوده و به ۲۷ فقره سرقت مسلحانه اقرار كردند. با اعتراف متهمان، صفر خاكي، داديار شعبه اظهار نظر دادسراي ناحيه ۲۷ تهران براي متهمان كيفرخواست صادر كرد و پرونده را براي رسيدگي به دادگاه عمومي جزايي تهران فرستاد.
همچنين نسخه اي از كيفرخواست به دبيرخانه ستاد كنترل مجرمان حرفه اي و جرايم باندي و مخل امنيت دادستاني تهران فرستاده شد.

تجويز داروهاي نيروزا يك باشگاه ورزشي را تعطيل كرد
گروه حوادث: فردي با شكايت از يك باشگاه بدنسازي در شرق تهران صاحب اين مجموعه ورزشي را به دادسرا كشاند و آنجا را موقتاً تعطيل كرد.
به گزارش خبرنگار ما صبح ديروز پسري جوان با شكايت از مربي يك باشگاه بدنسازي و پرورش اندام باعث شد كه اين باشگاه تا اطلاع ثانوي تعطيل شود.اين جوان ورزشكار كه مدت دو سال زير نظر اين مربي بدنسازي به تمرينات پرورش اندام مشغول بوده در خصوص شكايت خود گفت: از دو سال پيش تا به حال، تحت نظر اين مربي و برنامه هاي بدنسازي اش تمرين مي كردم اما بر اثر تمرينات مذكور و مصرف داروهاي مخصوص بدنسازي كه او تجويز كرده بود دچار ناراحتي گوارشي و جسمي شده ام.چنانكه مدت شش ماه است دچار بيماري معده و روده شده ام و پزشكان آن را ناشي از مصرف داروهاي انرژي زا مي دانند كه مربي برايم تجويز كرده بود.
او همچنين افزود: به دليل برنامه هاي ورزشي اين مربي دچار پارگي اعصاب عضلات شده و در برخي از نقاط اندامم مثل بازوها و پاها هيچ گونه حسي درك نمي كنم. بنابراين گزارش، مربي پسر جوان مدعي است كه اگر پزشك تشخيص داده است كه بيماري اين پسر بر اثر مصرف داروهاي بدنسازي بوده به اين علت است كه او از داروهاي تقلبي استفاده كرده است.
وي همچنين استفاده نامطلوب از وزنه ها را عامل اصلي مشكل جسمي اين ورزشكار دانسته و مدعي است كه هيچ مربي بر سر تمرينات شاگردانش به طور مرتب حاضر نيست بلكه اين خود ورزشكار است كه ميزان وزنه ها و تعداد آن را مشخص مي كند و در اين ميان اگر كسي حركت را اشتباه تمرين كند دچار چنين مشكلي خواهد شد.
با اين حال بازپرس دادسراي جرايم پزشكي و مواد غذايي تا اطلاع ثانوي از ادامه فعاليت اين باشگاه جلوگيري كرد و اجازه فعاليت اين باشگاه به بعد از انجام تحقيقات موكول شد.

مدير كل مبارزه با مفاسد اجتماعي ناجا خبر داد:
دستگيري اعضاي باند حرفه اي قاچاق مشروبات الكلي تقلبي
002616.jpg
گروه حوادث: مدير كل مبارزه با مفاسد اجتماعي نيروي انتظامي از دستگيري اعضاي باند «شيواز» به عنوان يكي از حرفه اي ترين باندهاي قاچاق مشروبات الكلي در كشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ سيد محمد حسيني در تشريح روند دستگيري متهمان اين پرونده كه حين اقدام به قاچاق ۱۵ هزار و ۵۰۰ بطري انواع مشروبات الكلي در جنوب تهران دستگير شدند، اظهار داشت: در پي مشكوك شدن مأموران گشت انتظامي به يك كاميون حامل فنس كه به وسيله چادر پوشانده شده بود، نسبت به متوقف كردن آن مبادرت كردند. وي گفت: بدين ترتيب مأموران در بازرسي فني از كاميون متوجه شدند بخشي از بدنه  چوبي كاميون قابل جداسازي است، از اين رو با جدا كردن اين بخش يكي از ماهرانه ترين جاسازي هاي قاچاق مشروبات الكلي با كشف بيش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ بطري مشروبات الكلي قاچاق شده به ارزش ۶۰ ميليون تومان شناسايي و توقيف شد.
سرهنگ حسيني در خصوص نحوه جاسازي مشروبات الكلي در كاميون اظهار كرد: قاچاقچيان به طور ماهرانه اي، با تعبيه فنس هاي فله اي در جعبه هاي بزرگ توخالي، مقادير قابل توجهي از بطري هاي مشروبات الكلي قاچاق شده از مرزهاي تركيه و عراق را از مرز پيرانشهر وارد كشور مي كردند.
وي تصريح كرد: اعضاي باند مذكور با نشان دادن فضاهاي توده اي به مأموران در ايست هاي بازرسي توانسته بودند محموله قاچاق را به تهران و ساير نقاط كشور انتقال دهند.
مدير كل مبارزه با مفاسد اجتماعي نيروي انتظامي همچنين از دستگيري اعضاي باند ديگري كه اقدام به توزيع مشروبات الكلي تقلبي دست ساز و تاريخ گذشته در تهران كرده بودند، خبرداد و گفت: در پي تماس هاي مردمي با مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر توزيع مشروبات الكلي تقلبي در برخي نقاط تهران، مأموران اداره مفاسد با انجام ۷۲ ساعت كار اطلاعاتي و عملياتي موفق به دستگيري سه متهم اين باند شدند.
وي گفت: از اين باند ۱۴ هزار و ۳۰۰ بطري انواع مشروبات الكلي تقلبي در بازارهاي تهران توزيع شده بود كه با سوءاستفاده از نا آگاهي جوانان به طور گسترده و ارزان قيمت به فروش رسيده بود، به طوري كه تعدادي از مصرف كنندگان اين مشروبات تقلبي دچار عوارض سوء رواني ناشي از مصرف شده اند.
مدير كل مبارزه با مفاسد اجتماعي نيروي انتظامي در پايان از آغاز فعاليت گسترده پليس جهت دستگيري سركردگان اين باند خبر داد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |