چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۳ - Oct 12, 2005
بررسي لايحه بازار اوراق بهادار در مجلس آغاز شد
شوراي اوراق بهادار تشكيل مي شود
004608.jpg
گروه بورس: لايحه بازار اوراق بهادار سرانجام پس از مدت ها انتظار از ديروز در دستور كار مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت.
به گزارش همشهري، كليات اين لايحه پيش از اين در شور اول به تصويب نمايندگان مردم رسيده بود. در ماه هاي اخير مركز پژوهش هاي مجلس نظرات اصلاحي خود را درباره آن اعلام كرده و كميسيون اقتصادي مجلس آن را به تصويب رسانده است.
با تصويب نهايي اين قانون راه براي انجام اصلاحات در بازار سرمايه ايران پس از چهل سال باز مي شود.
بر اساس اين گزارش  نمايندگان  مجلس  شوراي  اسلامي  در بررسي  شور دوم  لايحه  بازار اوراق  بهادار، به  تشكيل  شوراي اوراق  بهادار به  منظور حمايت  از حقوق  سرمايه گذاران  و حفظ  و توسعه  بازار شفاف  و كاراي  اوراق  بهادار رأي  مثبت  دادند.
بر اساس  يكي  از مصوبات  اين  لايحه ، اين  شورا بالاترين  ركن  بازار اوراق  بهادار است  كه  عهده دار تصويب  سياست هاي  كلان  اين  بازار خواهد بود.
بر اين  اساس ، اعضاي  اين  شورا شامل  وزراي  امور اقتصادي  و دارايي  ، بازرگاني ، رئيس  كل  بانك  مركزي ، روساي  اتاق  بازرگاني ، صنايع  و معادن  ايران ، دادستان  كل  كشور، سه  خبره  مالي  منحصراً از بخش  خصوصي  به  تصويب  هيأت وزيران  و يك  خبره  منحصراً از بخش  خصوصي  با تصويب  هيأت وزيران  براي  هر بورس  كالايي  خواهد بود.
رياست  شوراي اوراق  بهادار بر عهده  وزير امور اقتصادي  و دارايي  است .
برخي  از وظايف  مهم  اين  شورا به  اين  شرح  است :
۱- اتخاذ تدابير لازم  براي  ساماندهي  و توسعه  بازار اوراق  بهادار و اعمال  نظارت  عالي  بر اجراي  اين  قانون 
۲- تعيين  سياست هاي  كلان  و خط مشي  بازار اوراق  بهادار
۳- تصويب  ابزارهاي  مالي  جديد
۴-صدور، تعليق  و لغو مجوز فعاليت  بورس ها، شركتهاي  سپرده گذاري  مركزي  اوراق  بهادار و تسويه  وجوه  و شركت هاي  تامين  سرمايه 
۵- نظارت  بر فعاليت  و رسيدگي  به  شكايت  از سازمان  بورس  اوراق  بهادار
۶- انتخاب  اعضاي  هيأت مديره  سازمان  بورس  اوراق  بهادار
۷- اعطاي  مجوز به  بورس  براي  عرضه  اوراق  بهادار شركت هاي  پذيرفته  شده  در بازارهاي  خارجي 
۸- اعطاي  مجوز پذيرش  اوراق  بهادار خارجي  به  بورس 
۹- اعطاي  مجوز به  بورس  براي  معاملات  اشخاص  خارجي  در بورس 
۱۰- تصويب  بودجه  و صورت هاي  مالي  سازمان  بورس اوراق  بهادار
بر اساس  يكي  ديگر از مواد تصويب  شده  در اين  لايحه ، سازمان  بورس  اوراق  بهادار موسسه  عمومي  غيردولتي  است  كه  شخصيت  حقوقي  و مالي  مستقل  دارد و از محل  كارمزدهاي  دريافتي  و سهمي  از حق  پذيرش  شركت ها در بورس ها اداره  خواهد شد.
اساسنامه  و تشكيلات  اين  سازمان  حداكثر در مدت  سه  ماه  از تاريخ  تصويب  اين  قانون ، در شوراي  اوراق  بهادار تهيه  خواهد شد و به  تصويب  هيأت وزيران  خواهد رسيد.

ادامه واكنش ها به طرح پرداخت وام خريد سهام
گروه بورس: واكنش ها به طرح پرداخت وام براي خريد سهام در بورس بحران زده تهران همچنان ادامه دارد. محافل كارشناسي طي روز گذشته در سايت ها و خبرگزاري هاي رسمي نظرهاي خود را در اين باره اعلام كردند.
در اين بين مديرعامل شركت كارگزاري بانك كشاورزي گفت: با ارائه گزارش كارشناسي كارگزاران بانكها به مديران عامل سيستم بانكي، تكليف اعطاي تسهيلات بانكي، تا اواخر هفته جاري يا اوايل هفته آينده مشخص مي شود.
حسين خرازي در گفت وگو با خبرگزاري فارس افزود: در اين گزارش، ما تقاضاي تأمين ۵۰ درصد از ميزان سهام خريداري شده توسط مردم از سوي بانكها را كرده ايم. پرداخت اين حجم از تسهيلات ، ريسكي براي ۱۴بانك دولتي و خصوصي كشور نخواهد داشت. البته تزريق پول به بورس از سوي بانكها يا هر روش ديگر زماني مؤثر است كه اخبار منفي، بازار سهام را دچار نوسان شديد و بحران نسازد. وي افزود: بانك مركزي در سال ۸۲ كه قيمت سهام به صورت بي رويه رو به افزايش داشت، اعطاي تسهيلات از سوي بانكها را براي خريد سهام ممنوع كرد. اين حركت در آن سال كاري پسنديده و معقول بود ولي در حال حاضر، بورس شديداً نيازمند تزريق پول به بازار سهام است. وي با تأكيد بر اينكه حضور بانكها در بورس و اعطاي تسهيلات از سوي آنها به خصوص به شركتهاي حقوقي به بالا رفتن تقاضاي سهام منجر مي شود، افزود: بانكها در اين روند به دو شكل مي توانند عمل كنند يكي آن كه به خريد سهام براي خود اقدام كنند و در مرحله بعد از محل سپرده ها به اعطاي تسهيلات به خريداران سهام بپردازند.
بورس با تسهيلات بانكي درست نمي شود
اما يك نماينده مجلس معتقد است: وضعيت بورس بسيار پيچيده تر از آن است كه بتوان با اعطاي تسهيلات بانكي، معضلات آن را حل كرد.
محمد خوش چهره در گفت وگو با «ايران اكونوميست» در خصوص حل بحران بورس و ارائه راهكارهايي چون پرداخت وام براي خريد سهام، گفت: مشكلات بورس را با ارائه راهكارهاي اينچنيني نمي توان از بين برد. بازار اوراق بهادار نيازمند تبيين نگرش هاي كلان و جامع نگر و اصلاح ساختار موجود است و در اين فضا است كه مي توان اعتماد سازي كرد و اطمينان هاي از دست رفته را بازگرداند تا عمليات بازار سهام را به صورت واقعي پيش رود.
از سوي ديگر رئيس هيأت مديره شركت كارگزاري مهرآفرين گفت: براي كمك به خروج بورس از بحران، بانكها با نرخ ۱۲ درصد، تسهيلات در اختيار شركتهاي سرمايه گذاري قرار بدهند. شاهين چراغي افزود: قرار دادن وام در اختيار افراد حقيقي كمكي به بهبود روند بازار سهام نخواهد كرد. ضمن اين كه بعيد مي دانم بانكهاي تجاري از منابع خود به اعطاي تسهيلات در اين خصوص اقدام كنند. در اين شرايط بهترين راهكار براي اين منظور، كاهش ذخيره قانوني بانكها نزد بانك مركزي و اعطاي تسهيلات ارزان قيمت از همين محل است.
منابع جديد مي خواهيم
قائم مقام مديرعامل شركت سرمايه گذاري غدير هم گفت:  بورس نيازمند دسترسي به منابع جديد مالي است كه اميدواريم با موافقت  بانك مركزي به كمك  بانكها اين امر محقق شود.
حجت الله صيدي افزود: به  رغم آمادگي بانكها براي كمك به بورس، همه در انتظار نتايج مذاكرات جهت صدور مجوز لازم از سوي بانك مركزي هستند. تزريق منابع مالي جديد به بازار سهام به خصوص اعطاي تسهيلات به شركتهاي سرمايه گذاري در شرايط فعلي بورس، امري لازم و ضروري است.
يك كارشناس بازار سرمايه نيز گفت: عقود مقرر در بانكداري اسلامي به تعريف انواع و اقسام روابط مالي بين بانكها و مردم پرداختند كه هيچ يك از آنها برخلاف قوانين موجود مانع از اعطاي تسهيلات به شركتهاي سرمايه گذاري نمي شود.
فرهاد حنيفي در گفت وگو با خبرگزاري فارس افزود: گرچه به ظاهر اين شركتها از اخذ وام ممنوع هستند ولي با توجه به شرايط فعلي بازار سهام بايد تبصره اي به قوانين موجود مبني بر اعطاي تسهيلات توسط بانكها در شرايط خاص اضافه شود.
اعطاء تسهيلات بانكي براي خريد سهام منطقي نيست
از سوي ديگر محمد طبيبيان گفت: وارد شدن به بازار سرمايه از طريق تسهيلات بانكي ورود سالمي به بورس محسوب نمي شود.
رئيس مؤسسه عالي بانكداري ايران در گفتگو با «ايران اكونوميست» با اشاره به راهكارهاي ارائه شده براي حل بحران بورس افزود: براي خروج از بحران بورس، اعطاء تسهيلات بانكي نه تنها پاسخگو نبوده بلكه درست و منطقي هم نيست. بازار سهام جايي است كه فرد بايد با ريسك خود به آن وارد شود و خودش منابع مالي به بورس تزريق كند.
اين استاد دانشگاه افزود: بنابر اين اگر بخواهيم به زور دولت اين منابع را به بورس وارد كنيم، اين حركت ورود سالمي به بورس نخواهد بود.دكتر طبيبيان خاطر نشان كرد: بازار سرمايه بايد شرايط امني براي سرمايه گذاري ايجاد كند تا مردم با امنيت خاطر وارد بورس شوند، اين راهكارهاي مقطعي كارگشا نيست زيرا ما در علم اقتصاد راه حل مقطعي نداريم و تمام راه حل ها اصولي و علمي است.
الزام بانك  ها به خريد سهام بحران  زا است
غفاراسماعيلي نماينده مجلس هم در گفت وگو با ايلنا، گفت: بازار سرمايه علاوه بر تاثيرپذيري از مسائل داخلي با مسائل و شرايط برون  مرزي نيز در ارتباط مستقيم است، از اين رو براي اتخاذ هر تصميمي در خروج بورس از بحران فعلي بايد تمامي جوانب داخلي و خارجي را در نظر گرفت و از هرگونه نگاه يك بعدي پرهيز كرد.
يك كارشناس اقتصاد هم گفت: در حال حاضر ريسك در بازار سهام بسيار بالاست و اعطاي تسهيلات بانكي در شرايط فعلي ورشكستگي بانك ها را به دنبال خواهد داشت.
دكتر علي قنبري عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس در گفت وگو با ايسنا، ضمن مخالفت با اعطاي تسهيلات بانكي به سهامداران خاطرنشان كرد: بورس با ريسك همراه است و شخصي كه در آن سرمايه گذاري مي كند به تناسب ريسكي كه مي پذيرد ممكن است سود و يا زيان ببيند.

طي هفته جاري اتفاق افتاد
افت شديد در ارزش مبادلات سهام
گروه بورس: آخرين آمار عملكرد بورس اوراق بهادار تهران نشان مي دهد، ارزش مبادلات سهام به سطح سال هاي ۸۰ و ۸۱ بازگشته است.
به گزارش «همشهري» در بازارهاي پيشرفته مبادلات سهام همواره ارزش مبادلات به عنوان مؤلفه  اي با اهميت در تحليل عملكرد بورس به كار مي رود. در حال حاضر ارزش روزانه مبادلات سهام در بورس تهران روزانه بين پنج تا۱۰ ميليارد تومان در نوسان است. آمار موجود در سايت هاي رسمي سازمان بورس كه از مغايرت هاي اساسي با يكديگر برخوردارند از كاهش شديد ارزش مبادلات سهام در اين بازار حكايت دارند.
در سال هاي ۸۲ و ۸۳ ميانگين مبادلات روزانه سهام در بورس تهران به۴۰ ميليارد تومان يعني چهار تا ۸ برابر ميزان فعلي افزايش يافت.
اين گزارش حاكي است: طي مبادلات روز دوشنبه ۱۸ مهرماه جاري تعداد خريداران سهام، چهار هزار نفر و ارزش داد و ستدهاي انجام گرفته معادل ۶/۵ ميليارد تومان بود. روز يكشنبه يعني يك روز قبل از آن تعداد خريداران حدود پنج هزار نفر و ارزش مبادلات ۱۰ ميليارد تومان اعلام شد. طي روز شنبه اين هفته نيز ۳۶۰۰ هزار نفر حدود ۹ ميليارد تومان در بازار سهام سرمايه گذاري كردند.
اين آمار نشان مي دهد: رفته رفته بحران بورس در حال نمايان ساختن اثرات خود بر ميزان استقبال از سرمايه گذاري در بازار سهام است. در صورت شدت گرفتن روند كاهش سرمايه گذاري ها در بازار سهام بايد منتظر افزايش عمق بحران در بورس باشيم.

فقط «توكا» خريدار داشت
گروه بورس: همزمان با رشد ۵ درصدي قيمت هر سهم شركت حمل و نقل توكا روز گذشته اين شركت توجه فعالان بازار سهام را به خود جلب كرد.
به گزارش همشهري در اين روز ۵۵ نفر براي تعداد ۳۱۰ هزار و ۸۵۸ سهم اين شركت به ارزش ۵/۱ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند.
بنابر اين گزارش كارگزاران بازارگردان ديروز سهام شركت هاي سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري بانك ملي، صدرا، سرمايه گذاري مسكن، سيمان فارس و خوزستان، گروه بهمن و خدمات انفورماتيك را بازارگرداني كردند.
از سوي ديگر در كفه عرضه بيشترين دستور فروشها براي شركت هاي سرمايه گذاري غدير، سرمايه گذاري ساختمان، سيمان دورود و سيمان شمال صادر شد. پس از ۴ شركت ياد شده ديروز نام سيمان صوفيان، سيمان تهران، سيمان كرمان و سرمايه گذاري سپه نيز در جدول عرضه به چشم مي خورد.

پذيرش سهام دو شركت جديد در بورس به تعويق افتاد
گروه بورس:  هيأت پذيرش اوراق بهادار خواستار به تعويق افتادن پذيرش سهام دو شركت در بورس تهران شد.
شركت مجتمع احياء سپاهان و همچنين بيمه حافظ دو شركتي بودند كه پذيرش و درج نام آنها در تابلو بورس به درخواست اين هيأت به تعويق افتاد. برخي اين تصميم را با بحران فعلي بورس مرتبط مي دانند. «ايران بورس» در اين  باره گزارش داد: صبح ديروز هيئت پذيرش اوراق بهادار تشكيل جلسه داد و طي آن درخواست پذيرش شركت هاي مجتمع صنايع و معادن احياي سپاهان و بيمه حافظ مطرح شد. شركت احياي سپاهان سرمايه اي بالغ بر ۲۱۰ ميليارد ريال دارد. در مورد اين شركت مقرر شد تا تعيين تكليف ۴۰ درصد از سهام متعلق به شركت هاي تابعه و زيرمجموعه و نيز تهيه صورت هاي مالي تلفيقي پذپرش شركت به تعويق بيفتد.
از سوي ديگر، شركت ديگري كه درخواست پذيرش آن مورد بررسي قرار گرفت بيمه حافظ بود. سرمايه اين شركت بالغ بر ۱۵ ميليارد ريال است و در زمينه صدور انواع بيمه فعاليت دارد. در مورد اين شركت مقرر شد تا حصول اطمينان از توان فعاليت و تقويت سودآوري شركت موضوع پذيرش به تعويق بيفتد.

بانك ها هنوز موظف به خريد سهام نشده اند
واحد مركزي خبر: مدير عامل  بانك  سپه  تاكيد كرد اعطاي  تسهيلات  براي  خريد سهام  به  اشخاص  غيرحرفه اي  كه  آشنايي  كامل  به  روش  هاي  بازار سرمايه  و ارزيابي  سهام  ندارند به  مصلحت  نيست. 
محمود خاوري  گفت : تسهيلات  بايد در اختيار شركتهاي  سرمايه گذاري كه مهارت  و تجربه  كافي  در بازار دارند قرار گيرد تا با خريد سبد سهام  ريسك  معاملات  را به  حداقل  ممكن  كاهش  دهند و با صبر و حوصله  با استفاده  از مزاياي  هر سهم  به  رونق  بازار سهام  كمك  كنند و موجب  ثبات  و اعتماد در بازار سرمايه  شوند.
مدير عامل  بانك  سپه  افزود: بازدهي  مطلوب  بورس  با توجه  به  احكام  و قواعد وكالت  در به  كارگيري  سپرده ها و سودآوري  واحدهاي اقتصادي  پذيرفته  شده  در بورس  اوراق  بهادار براساس  سود عملياتي  و اطلاعات  ابراز شده  به  سازمان  كارگزاران  بورس  اوراق  بهادار به  نفع  سپرده گذاران  سيستم  بانكي  و مطلوب  و مناسب  است .
خاوري  گفت :اعطاي  تسهيلات  توسط  بانكهاي  خصوصي  در صورتي  جايز و مطلوب  و مفيد است  كه  براي  خريد سهام  آن  بانك  نباشد،   مقامات  بازار پول  يا سرمايه  تاكنون  بانكها را موظف  به خريد سهام  نكرده اند و هر بانكي  با توجه  به  ارزيابي  بازارسرمايه  مبادرت  به  انجام  معامله  خواهد كرد، زيرا سيستم  آزاد ارزيابي  بازار و فوايد آن  تناسبي  با دخالت  دولت  ندارد.

شاخص كل به مرز ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحد نزديك شد
004605.jpg
گروه بورس: شاخص هاي بورس اوراق بهادار تهران كه از ابتداي هفته جاري روندي صعودي در پيش گرفته بود طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه دوباره سير نزولي در پيش گرفت.
به گزارش همشهري روزگذشته شاخص كل قيمت سهام ۳۸ واحد افت كرد و به مرز ۱۰ هزار و ۱۰۶ واحد رسيد.
در اين روز شاخص عملكرد تالار اصلي با ۴۱ واحد افت به رقم ۹ هزارو ۷۸۵ واحد رسيد و شاخص عملكرد تالار فرعي نيز با ۲۱ واحد كاهش به رقم ۱۰ هزار و ۴۲۶ واحد بازگشت.
بنابراين گزارش عملكرد مطلوب شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس ديروز موجبات افت ۵۵۸ واحدي شاخص واسطه گري هاي مالي را فراهم ساخت و شاخص ياد شده را به رقم ۲۶ هزار و ۲۳ واحد رساند.
شاخص عملكرد بازده نقدي و قيمت روز گذشته ۱۰۶ واحد افت نشان داد و شاخص صنعت با ۱۱ واحد كاهش مواجه شد.
طي معاملات روز گذشته شاخص صنعت كه عملكرد شركت هاي صنعتي بورس را نشان مي دهد تا رقم ۷ هزار و ۷۸۹ واحد پايين آمد.
براساس اين گزارش، شاخص سهام كاني هاي فلزي ۳ واحد، شاخص سهام نفت و پتروشيمي ۲۶ واحد، شاخص گروه فلزات اساسي ۲۱ واحد و شاخص سهام وسائل نقليه دو واحد ديگر كاهش قيمت را تجربه كردند.

بازگشت بوعلي به تالارهاي معاملات
گروه بورس: داد و ستد سهام سرمايه گذاري بوعلي ديروز پس از يك دوره توقف نماد به منظور برگزاري مجمع از سر گرفته شد.
به گزارش همشهري نماد بوعلي ديروز در حالي باز شد كه قيمت هر سهم اين شركت با ۶/۱۷ درصد كاهش مواجه شده بود. بر اساس تصميم مجمع عمومي بوعلي، اين شركت سرمايه خود را افزايش داده است.

تيزرو ۲/۲ ميليارد ريال سود كسب كرد
گروه بورس: ميزان سود خالص توليدي تيزرو در نيمه نخست امسال به رقم ۲/۲ ميليارد ريال رسيد.
به گزارش همشهري در اين مدت تيزرو به ازاي هر سهم خود ۴۷ ريال سود كنار گذاشت كه اين رقم با توجه به پيش بيني سود ۱۰۷ ريالي شركت ۴۴ درصد بودجه را محقق مي سازد.
بنابر اين گزارش توليدي تيزرو در نيمه نخست امسال ۱۲۲ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۱۱۰ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته و ۵ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است.اين شركت امسال در مجموع ۴۹۶ ميليون ريال سود بين سهامدارانش تقسيم مي كند.

بازگشت بانك ها تكرار سياست دهه
۷۰ در بازار سرمايه است
ايلنا: ورود مستقيم بانك  ها به بازار سرمايه نوعي بنگاهداري است.
دكتر حسين كدخدايي، كارشناس بازار سرمايه گفت: نقش بانك  ها در سر و سامان دادن به مسائل اقتصادي حياتي است. در دهه ۷۰ بانك  ها وارد مبادلات بورس اوراق بهادار شده و سهام عرضه شده و فروش نرفته را جمع كردند و در دفعات بعد، شركت  هاي سرمايه  گذاري بانكي بودند كه اين امر را انجام داده و در ايجاد تعادل نقش داشتند.
كدخدايي افزود: در يك سال اخير، شركت  هاي سرمايه  گذاري بانكي نقش موثر كمتري در بازار داشتند كه از دلايل اين امر مي  توان به كمبود نقدينگي، شرايط بازار، تغيير مقررات و جابه  جايي مديريت شورا از رئيس كل بانك مركزي به وزير اقتصاد اشاره كرد؛ البته همه اين دلايل با احتمالات و ضرايب مختلف قابل بحث است.
وي، با اشاره به كمك  هاي سيستم بانكي به بورس گفت: بانك  ها به دو صورت كمك مستقيم به بازار و امدادهاي غيرمستقيم مي  توانند به بورس كمك كنند، بانك  ها مستقيماً به شركت  هاي بورسي وام مي  دهند و باعث رونق آنها شده و پشتوانه مالي آنها  شوند و در روش ديگر، بانك  ها به طور غيرمستقيم به اين شركت  ها كمك  كنند كه آن هم از طريق اعطاي وام به مردم است كه اين مردم نيز با استفاده از اين وام  ها به خريد سهام مي  پردازند.

استقرار باجه كارگزاري بانك سپه در كرمانشاه
گروه بورس: با افتتاح باجه كارگزاري خريد و فروش سهام در منطقه كرمانشاه، تعداد مناطق بانك سپه (در شهرستان) كه باجه بورس در آنها فعال است به ۴ منطقه رسيد.
به گزارش روابط عمومي بانك سپه، به جز مناطق تهران، از اين پس امكان خريد و فروش سهام بورس اوراق بهادار در شعب مركزي مناطق قزوين، كرمانشاه، نيشابور و همچنين مديريت شعبه منطقه سمنان فراهم شده است.
ابراهيم عنايت، مدير عامل كارگزاري بانك سپه، در مراسم افتتاح باجه كارگزاري بورس در منطقه كرمانشاه گفت: در دنيا هيچ كشوري پيشرفت نكرده مگر آن كه داراي بازارهاي مالي قوي باشد.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۰.۸۵
۱۳
۱,۵۴۷
آبگينه
۵-
۳۶۷-
۶,۹۷۶
آلومتك
۰.۰۲-
۳-
۱۲,۶۱۰
افست
۳.۲۲
۱۳۰
۴,۱۶۹
الكتريك خودرو شرق
۲.۱۷
۶۸
۳,۱۹۹
ايران خودرو
۱.۲۶-
۴۶-
۳,۵۹۹
ايران خودروديزل
۴.۹۹-
۳۵۱-
۶,۶۸۸
ايران گچ
۴.۸۹-
۱۸۳-
۳,۵۶۱
ايرانيت
۴.۸۶
۲۴۶
۵,۳۱۰
باما
۲.۷۶-
۸۳-
۲,۹۲۱
بانك اقتصادنوين
۴.۹۹-
۱۲۰-
۲,۲۸۶
بانك پارسيان
۳.۹۱-
۱۱۲-
۲,۷۵۰
بانك كارآفرين
۴.۳-
۲۵-
۵۵۶
پارس الكتريك
۰.۱۷-
۲-
۱,۱۵۸
پارس خودرو
۰.۴۲-
۲۰-
۴,۷۵۳
پارس سرام
۴.۹۸-
۲۱۹-
۴,۱۷۹
پارس سويچ
۴.۹۶
۹۳
۱,۹۶۹
پاكسان
۲.۶۴
۱۹۲
۷,۴۶۰
پتروشيمي آبادان
۵-
۵۰۲-
۹,۵۴۸
پتروشيمي اراك
۳.۱۱-
۴۰۶-
۱۲,۶۳۵
پتروشيمي اصفهان
۰
۰
۱,۰۰۰
پشم بافي توس
۴.۹۸-
۲۰۴-
۳,۸۹۱
پشم شيشه ايران
۴.۹۹
۸۶
۱,۸۰۸
پمپ سازي ايران
۴.۹۷
۱۲۹
۲,۷۲۲
تجهيزنيروي زنگان
۱.۰۲-
۳۶-
۳,۴۹۱
تراكتورسازي ايران
۴.۹۸-
۸۴-
۱,۶۰۲
تكنوتار
۴.۹۹-
۹۵-
۱,۸۱۰
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۰.۵۸-
۲۵-
۴,۲۸۰
توسعه معادن روي ايران
۲.۵۵-
۱۸۰-
۶,۸۷۶
تولي پرس
۲.۵-
۴۰-
۱,۵۶۲
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۴.۳۸-
۵۶۵-
۱۲,۳۲۵
توليد سموم علف كش
۱.۰۵-
۱۱-
۱,۰۴۰
توليد محور خودرو
۴.۹۸-
۹۹-
۱,۸۸۹
چيني ايران
۵
۲۳۵
۴,۹۳۷
حمل و نقل توكا
۰
۰
۱۰,۰۵۹
خدمات انفورماتيك
۱-
۸۱-
۸,۰۲۰
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۲.۸۷-
۶۳-
۲,۱۳۰
داده پردازي ايران
۰
۰
۶,۱۹۰
داروسازي اسوه
۰.۶۶
۵۲
۷,۹۱۹
داروسازي جابرابن حيان
۱.۵۳-
۴۵-
۲,۹۰۰
داروسازي سبحان
۴.۹۹-
۴۳۱-
۸,۱۹۹
داروسازي فارابي
۴.۹۸-
۱۷۰-
۳,۲۴۴
داروسازي كوثر
۴.۶۵-
۲۵۹-
۵,۳۰۶
داملران
۰.۳۸-
۴-
۱,۰۳۷
درخشان تهران
۰.۵۴
۶
۱,۱۲۰
رينگ سازي مشهد
۰.۷۴
۶۰
۸,۱۸۰
زامياد
۴.۹۷-
۱۴۶-
۲,۷۹۲
ساختمان اصفهان
۰
۰
۱۶,۲۴۴
سازه پويش
۴.۷۶-
۶۱-
۱,۲۲۰
ساسان
۰.۰۴
۱
۲,۵۹۲
سالمين
۲-
۵۵-
۲,۶۹۸
سامان گستراصفهان
۴.۵۹-
۱۵۷-
۳,۲۶۲
سايپا
۴.۹۸-
۹۳-
۱,۷۷۶
سايپا شيشه
۲.۳
۴۲
۱,۸۶۹
سايپاآذين
۱.۳۸-
۸۳-
۵,۹۵۰
سايپاديزل
۳.۱۷-
۶۴-
۱,۹۵۸
سخت آژند
۴.۴۸
۱۷۵
۴,۰۷۸
سراميك هاي صنعتي اردكان
۴.۴۵-
۶۹-
۱,۴۸۰
سرما آفرين
۰.۰۶-
۱-
۱,۵۶۷
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۱.۰۴-
۲۰-
۱,۹۰۰
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۰.۵۴-
۱۸-
۳,۳۴۱
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۰
۰
۱,۰۶۶
سرمايه گذاري بهمن
۱۷.۶۴-
۲۹۱-
۱,۳۵۹
سرمايه گذاري بوعلي
۲.۰۳-
۴۸-
۲,۳۱۲
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۱.۰۴-
۲۵-
۲,۳۷۶
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۱.۰۶-
۱۷-
۱,۵۸۰
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۲.۵۲-
۹۱-
۳,۵۱۵
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۱۹
۲
۱,۰۷۶
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۲.۰۵-
۵۰-
۲,۳۹۰
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۴.۹۷-
۴۸-
۹۱۸
سرمايه گذاري توسعه ملي
۲.۹۸-
۱۷۰-
۵,۵۳۵
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۴.۹۹-
۱۸۱-
۳,۴۴۹
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۲.۱۷-
۲۴-
۱,۰۸۰
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۵-
۷۵-
۱,۴۲۵
سرمايه گذاري سپه
۴.۹۶-
۸۲-
۱,۵۷۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۴.۹۹-
۱۲۱-
۲,۳۰۲
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۴.۹۷-
۱۱۷-
۲,۲۳۷
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۲
۱
۴,۱۹۰
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۱.۰۸-
۱۳-
۱,۱۹۰
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰.۰۸
۳
۳,۶۶۰
سرمايه گذاري مسكن
۱.۶۶-
۱۶-
۹۴۸
سرمايه گذاري ملت
۴.۹۳-
۶۷-
۱,۲۹۱
سرمايه گذاري ملي ايران
۴.۳۹-
۵۲۲-
۱۱,۳۷۰
سنگ آهن گل گهر
۵-
۵۸۸-
۱۱,۱۷۷
سيمان تهران
۵-
۱۱۵۹-
۲۲,۰۲۱
سيمان شاهرود
۱.۶۲-
۹۳-
۵,۶۵۰
سيمان فارس و خوزستان
۵-
۹۸۷-
۱۸,۷۷۱
سيمان كرمان
۴.۹۹-
۳۳۷-
۶,۴۱۵
سيمان هگمتان
۱.۰۹
۴۶
۴,۲۴۹
شاهد
۴.۹۸-
۱۲۱-
۲,۳۰۷
شهد ايران
۰
۰
۹۰۴
شوكوپارس
۴.۹۹-
۲۹۳-
۵,۵۷۸
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۲.۹۵-
۷۹-
۲,۶۰۰
شيشه قزوين
۰.۱۶-
۶-
۳,۸۵۰
شيشه همدان
۲.۱۱-
۱۹-
۸۸۲
صنايع آذرآب
۳.۵-
۳۳۰-
۹,۱۰۱
صنايع جوشكاب يزد
۰.۱۱
۱۰
۹,۰۶۰
صنايع ريخته گري ايران
۰
۰
۳,۰۴۱
صنايع شيميايي فارس
۰.۸۱
۸
۹۹۹
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۱.۲۹-
۵۹-
۴,۵۰۰
صنايع لاستيكي سهند
۴.۹۹-
۱۲۲-
۲,۳۲۵
صنعتي بهشهر
۰
۰
۴,۸۰۰
صنعتي دريايي ايران
۰.۱۳-
۷-
۵,۳۴۵
عمران و توسعه فارس
۰.۸۵-
۸-
۹۳۷
فارسيت اهواز
۴.۹۹-
۱۹۴-
۳,۶۹۶
فرآورده هاي تزريقي ايران
۴.۹۸
۶۶
۱,۳۹۱
فرآورده هاي غذايي مشهد
۴.۷۸
۸۰
۱,۷۵۴
فرآورده هاي نسوز آذر
۰
۰
۲,۷۱۷
فرآورده هاي نسوز پارس
۰.۳۱-
۳۱-
۱۰,۰۰۵
فرآوري موادمعدني ايران
۲.۲۴
۲۸
۱,۲۷۹
فنرسازي خاور
۰
۰
۱,۲۱۰
فنرسازي زر
۰
۰
۲,۲۹۷
فولاد كاويان
۲.۶۷-
۴۸-
۱,۷۵۰
قند بيستون
۴.۹۷
۶۳
۱,۳۳۱
قند شيرين خراسان
۳.۲۷
۶۵
۲,۰۵۰
كابل سازي ايران
۱.۲۳
۸۰
۶,۵۹۵
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰.۹۲-
۳۹-
۴,۲۰۰
كارتن ايران
۴.۹۷-
۱۵۶-
۲,۹۸۱
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۳.۶۹-
۲۹۵-
۷,۷۰۰
كارخانجات مخابراتي ايران
۳.۲۷-
۴۸-
۱,۴۲۰
كارخانه فارسيت درود
۱.۸۱-
۲۷۷-
۱۵,۰۲۱
كالسيمين
۲.۳۲-
۷۲-
۳,۰۳۰
كربن ايران
۴.۹۹-
۱۲۷-
۲,۴۱۸
كشت وصنعت پياذر
۴.۹۹-
۱۴۷-
۲,۷۹۷
كف
۴.۹۸-
۱۴۴-
۲,۷۵۰
كنتورسازي ايران
۲.۷۸-
۱۴۶-
۵,۱۰۰
كيميدارو
۲.۲۶-
۹۷-
۴,۱۹۶
گازلوله
۰.۴۳
۹
۲,۱۲۰
گروه بهمن
۵-
۷۹-
۱,۵۰۱
گروه صنعتي بوتان
۰.۱۵
۵
۳,۲۹۰
گروه صنعتي سپاهان
۲.۹۴-
۱۰۹-
۳,۶۰۰
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۴.۹۹-
۱۹۳-
۳,۶۷۴
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۴.۹۴-
۲۹۰-
۵,۵۸۳
لبنيات پاك
۴.۹۶-
۱۲۳-
۲,۳۵۶
لعاب ايران
۴.۹۹-
۱۳۱-
۲,۴۹۴
لوله وماشين سازي ايران
۲.۷۶-
۵۹-
۲,۰۸۰
ليزينگ ايران
۱.۱-
۲۳-
۲,۰۶۱
ليزينگ خودروغدير
۰.۲۱-
۶-
۲,۷۹۷
ليزينگ صنعت و معدن
۰.۲۶-
۲-
۷۷۲
ماشين سازي اراك
۲.۸۷-
۵۹-
۲,۰۰۰
محورسازان ايران خودرو
۳.۴۵-
۱۱۳-
۳,۱۶۵
معادن بافق
۴.۹۸-
۲۸۸-
۵,۴۹۱
معدني و صنعتي چادرملو
۳.۵۶-
۱۹۲-
۵,۲۰۰
ملي سرب و روي ايران
۳.۲۸-
۹۶-
۲,۸۲۸
مهرام
۴.۹۳-
۶۱-
۱,۱۷۷
مهركام پارس
۴.۹۸
۸۶
۱,۸۱۲
موتوژن
۳.۲-
۸۳۹-
۲۵,۳۹۰
نفت بهران
۰
۰
۱۰,۳۰۰
نفت پارس
۰
۰
۶,۲۹۵
نورد آلومينيوم
۰.۵
۱۴
۲,۸۲۵
نورد قطعات فولادي
۱.۳۹-
۱۲-
۸۵۴
نورد و لوله اهواز
۴.۹۸-
۱۲۲-
۲,۳۲۷
نوش مازندران
۳.۳۲-
۵۶-
۱,۶۳۰
نيرو محركه
۰.۳۳
۴
۱,۲۱۰
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |