چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۳ - Oct 12, 2005
رئيس جمهور اجراي مصوبه افزايش
جرائم رانندگي را متوقف كرد
ايسنا: رئيس جمهور در پاسخ به نامه وزير كشور درخصوص اجراي مصوبه افزايش جرايم رانندگي، دستور توقف اجراي اين مصوبه را صادر كرد.
پاسخ دكتر محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور به نامه وزير كشور به شرح زير مي باشد: «ماه رمضان است و يكي از اصول كاري دولت مهرورزي و توسعه آن است. ما به مردم عزيزمان و فهم و فرهنگ آنان اعتماد داريم و بر اين باوريم كه خود با رعايت مقررات، مهرورزي را توسعه خواهند داد.
به اميد روزي هستم كه اصولا و باتوجه به رعايت قوانين توسط آحاد مردم، جريمه و برخوردي وجود نداشته باشد. بنابراين اجراي مصوبه را فعلا متوقف كنيد.
از خداوند متعال براي ملت بزرگ ايران بهروزي و سعادت مسالت دارم و آنان را به برادري و رعايت حال يكديگر از جمله در رانندگي دعوت مي كنم.»

رئيس اتحاديه شيريني و كافه قنادي تهران :
قيمت هر كيلو زولبيا و باميه ۱۲۰۰ تومان است
ايسنا: «براي اثبات حسن نيت مان به دولت زولبيا و باميه را به قيمت تمام شده مي فروشيم حال نوبت دولت است پيام ما را درك و پاسخ مناسبي بدهد.»
اصغر جعفري كندري رئيس اتحاديه قنادي، شيريني و كافه قنادي شهرستان تهران با تأكيد بر اينكه قنادها در رمضان امسال استثنائا سودي از فروش زولبيا و باميه دريافت نمي كنند گفت: «كميسيون فني اتحاديه قيمت هر كيلو زولبيا و باميه براي قنادي هاي درجه يك، دو و سه را ۱۲۰۰ ، ۱۱۰۰ و ۱۰۰۰ تعيين و به تصويب مجمع امور صنفي توليدي تهران رساند ولي سازمان بازرگاني استان تهران قيمت ۱۲۰۰ تومان تأييد و ابلاغ كرد، ما نيز قانون را اجرا مي كنيم.»
رئيس اتحاديه قنادي، شيريني و كافه قنادي شهرستان تهران با تأكيد بر اينكه فروش هر كيلو زولبيا و باميه بيش از ۱۲۰۰ تومان غيرقانوني است به مردم توصيه كرد: «نرخ اعلامي همان ۱۲۰۰ تومان است و هيچ يك از قنادها اجازه فروش به قيمتي ديگر را ندارند مردم نيز اگر با مواردي مواجه شدند موضوع را به اتحاديه اطلاع دهند.»
كندري رعايت بهداشت و عرضه بهداشتي زولبيا و باميه از سوي قنادي ها را از مهمترين وظايف آنان عنوان و تصريح كرد: «مردم حتما از قنادي هاي صاحب مجوز كسب خريد كنند چراكه بر آنها كنترل بيشتري داريم. قنادي ها نيز موظفند با رعايت مسائل بهداشتي، زولبيا و باميه را با دستكش يك بار مصرف يا انبر در داخل جعبه قرار دهند.
مردم نيز به هنگام خريد زولبيا و باميه دقت داشته باشند رنگ زولبيا غير از رنگ زعفراني، رنگ ديگري نبوده و با قرار دادن زولبيا جلوي نور از تازگي و شفافيت آن مطمئن شوند، در غير اين صورت به اتحاديه خبر دهند.»
او با بيان اينكه شكر تخصيص يافته از سوي وزارت بازرگاني از طريق حواله هاي اتحاديه به قيمت هر كيلو ۴۷۴ تومان بين قنادي ها توزيع مي شود، گفت: «به قنادي هاي درجه يك سه تن و قنادي هاي درجه دو ۱۵۰۰ كيلو سهميه اوليه تخصيص داده ايم البته مصرف روزانه يك قنادي درجه يك بيش از ۱۰ تن است.»
او حل مشكلات درآمدي قنادها و اجحاف نشدن در حق مردم را دو هدف خود از اتخاذ سياست صبر و مدارا و پيگيري مطالبات بر اساس تعامل دانست و اظهار كرد: «كميسيون فني اتحاديه سال گذشته قيمت ۱۵۰۰ تومان را براي هر كيلو زولبيا و باميه پيشنهاد داد ولي نظر وزارت بازرگاني ۱۱۰۰ تومان بود.
ناهماهنگي وزارتخانه و سازمان بازرگاني استان موجب ابلاغ قيمت پيشنهادي و اجراي آن از سوي قنادها شد كه اين موضوع به چالش بزرگي براي هيات رئيسه بدل شد.»

رئيس دادسراي مبارزه با مفاسد اقتصادي از كلاهبرداري ۲۰۰ ميلياردي يك جوان ۲۹ ساله گزارش داد
ميلياردر شدن سهل و آسان يك كارمند اخراجي
گروه اجتماعي- زهرا رفيعي: در شرايطي كه گرفتن وام از بانك ها نياز به انواع و اقسام ضمانت نامه ها و سفته و چك هاي تضميني دارد جواني ۲۹ ساله، ديپلمه، اخراجي يك بانك، توانسته است از دو شعبه بانك رفاه كارگران با گشايش اعتبار، مبلغي معادل ۲۰۰ ميليارد تومان وام دريافت كند.
با توجه به تأكيدات مقامات و مسئولان قوه قضاييه از سخنگوي قوه تا رئيس دادسراي مبارزه با مفاسد اقتصادي اين فرد هيچ گونه وابستگي به هيچ يك از افراد مسئول نداشته و به زعم آنها فردي است عادي. معني اين حرف و عادي بودن اين فرد نشان دهنده اين است كه هر كدام از جوان ها كه در سن و سال اين فرد عادي قرار دارند مي توانند به همين سادگي وارد سيستم بدون دفاع و امنيت بانكي كشور شوند. به عبارت ديگر كلاهبرداري در شرايط موجود نياز به هوش زياد و سرشاري ندارد!
حميدرضا موحدي رئيس دادسراي مبارزه با مفاسد اقتصادي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در مورد اين پرونده گفت: جواني ۲۹ ساله كه در سال هاي ۸۰-۷۹ به دليل تخلفات مالي و تصرف غيرمجاز در اموال دولتي محكوم و مجبور به استعفا شده است با گشايش اعتبار در يكي از شعبات بانك رفاه كارگران وارد فعاليت اقتصادي ناسالم مي شود. او با ثبت چندين شركت موهوم و غيرواقعي در داخل و ۳ شركت در خارج از كشور (دبي) از طريق شعبه پرديس بانك رفاه گشايش اعتبار كرده و وام هايي را دريافت مي كند. از آنجايي كه فعاليت هاي اقتصادي ناسالم او در اين شعبه همزمان با شروع پرونده شهرام جزايري از همان شعبه شده بود، شعبه گشايش اعتبارات خود را تغيير داده و به شعبه اي در قلهك منتقل مي كند.
رئيس دادسراي مبارزه با مفاسد اقتصادي در مورد روش كار اين فرد گفت: فرد متخلف با ايجاد شركت هاي واهي و طرف قرارداد قرار دادن سه شركتي كه خود در دبي به ثبت رسانده بود پولهايي را به شماره حسابهاي خود در آن شركت هاي خارجي واريز مي كرد.بانكها نيز بدون دريافت تضمين كافي و خارج از مصوبات اعتباراتي را كه معمولاً بيشتر از مبلغ مصوب است، به وي اختصاص مي دادند. در اين روند اين فرد جوان ديپلمه فاقد بضاعت مالي در طول دو سال ۲۴۰ ميليون دلار كه معادل ۲۰۰ ميليارد تومان است، از دو شعبه بانك از طريق گشايش اعتبار تسهيلات دريافت مي كند؛ به طوري كه بدهي و مطالبات معوق اين فرد تا پايان سال ۸۲ حدود ۱۹۵ ميليارد تومان برآورد مي شود. پول به دست آمده صرف خريد املاك و افزايش دارايي مي شود.حميدرضا موحدي با اشاره به اين كه با بازرسي هاي صورت گرفته در سال هاي ۸۰ تا ۸۲ تخلفات مشخص شده است اما كسي پيگيري آن را نكرده، گفت: بانك رفاه در اين مدت تلاش كرده است كه مبالغ را به حساب ها دوباره بازگرداند، اما مناسب بود كه به اين گزارشات توجه مي شد. وي در مورد عناوين مجرمانه در اين پرونده گفت: ۷ نفر بازداشتي اين پرونده كه ۵ نفر آنها رؤسا و كارمندان سابق بانك رفاه هستند، به همراه متهم اصلي و شريك وي متهم به تحصيل مال از طريق نامشروع، اختلاس، كلاهبرداري و اخذ رشوه شده اند كه افراد با اتهامات مشخص تفهيم اتهام شده اند. وي با اشاره به اين كه اين پرونده از تيرماه امسال در دستور كار قوه قضائيه قرار گرفته است، گفت: مرجع گزارش دهنده مركز عمليات ويژه آگاهي نيروي انتظامي است. اولين دستگيري در مردادماه صورت گرفته است و تا الان ادامه دارد.
در اين فاصله زماني ۱۴۳ ميليارد تومان از وام دريافت شده به سيستم بانكي بازگشت داده شده است. از ۶۷ ميليارد تومان باقي مانده، ۵۰ ميليارد تومان از اموال و املاك وي شناسايي شده است؛ املاكي كه در نياوران، اقدسيه، كامرانيه و ... قرار دارد. ۷ ميليارد تومان هم به صورت نقدي برگشت داده شده است. حسابرسي هاي ۱۰۵۰ پرونده گشايش اعتبار فرد خاطي توسط كارشناسان بانك مركزي و بازرسان بانك رفاه در حال انجام است.
وي با تأكيد به اين كه اين اتفاق در زمان مسئولان قبلي بانك رفاه در سال هاي ۸۰ تا ۸۲ صورت گرفته است، گفت: پرونده هنوز در مرحله تحقيقات مقدماتي است. اگر زودتر از اين اطلاع رساني مي شد چه بسا اموال اين فرد قابل بازگشت به بيت المال نبود. ما اعتقاد داريم كه شاخه هاي بيشتري از اين پرونده هنوز شناسايي نشده اند و به دنبال آن هستيم. وي در مورد تخلف بازرسان و مديران بانك در عدم اطلاع رساني به موقع گفت: مديران موظف هستند كه هرگونه اختلاس، ارتشاء، تصرف غيرقانوني اموال دولتي و ... را در حوزه عملكرد خود گزارش دهند. صرف اعلام نكردن اين جرايم ۶ ماه تا ۲ سال زندان و انفصال از خدمات دولتي دارد.

پرسشهاي پنج گزينه اي و پاسخ كوتاه
به كنكور ۸۵ اضافه مي شود
نحوه ادامه تحصيل داوطلبان و دانش پذيران فاقد
حدنصاب علمي پيام نور اعلام شد
004587.jpg
گروه علمي فرهنگي: معاون سنجش دانشجويي دانشگاه پيام نور نحوه ادامه تحصيل داوطلبان و دانش پذيراني فاقد حد نصاب لازم را اعلام كرد.
دكتر ابوالفضل فراهاني در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، درباره نحوه ادامه تحصيل افرادي كه موفق به كسب معدل ۱۲ در پايان تحصيلاتشان در دوره كارشناسي نشده اند، اظهار كرد: فارغ التحصيلان دوره كارشناسي براي ادامه تحصيل بايد معدل ۱۲را كسب كنند و افرادي كه نتوانند معدل خود را به حد نصاب برسانند و دانشنامه دريافت نمي كنند و به آنها گواهينامه پايان دوره اعطا مي شود.
نحوه ادامه تحصيل داوطلبان و دانش پذيران فاقد حدنصاب علمي پيام نور اعلام شد
وي معدل را نشانگر كيفيت تحصيلي و توان فرد براي ادامه تحصيل دانست و در عين حال خاطر نشان كرد: البته تبصره دو ماده ۲۳ آيين نامه آموزشي به كساني كه فرصت تحصيلي دارند اجازه مي دهد براي جبران معدل، واحدهاي مازاد را اخذ كنند كه البته اين هم شرايط خاص خود را دارد كه دانشجويان براي اطلاع از جزييات اين
آيين نامه بايد به مراكز مربوطه مراجعه كنند.
وي درباره ادامه تحصيل افرادي كه معدلشان در دوره دانش پذيري به حد نصاب نمي رسد، اظهار كرد: متقاضيان براي ورود به دوره دانش پذيري بايد مدرك ديپلم نظام قديم يا پيش دانشگاهي مورد تأييد وزارت آموزش و پرورش را داشته باشند و پس از اينكه دانش پذير شدند، با احراز سه پيش شرط مي توانند دانشجو شوند كه يكي از اين شروط كسب نمره  ۱۰ در هر درس و شرط ديگر كسب ميانگين  ۱۲ و شرط آخر ميانگين وزني است.
معاون سنجش دانشجويي دانشگاه پيام نور درمورد ميانگين وزني گفت: اين ميانگين متناسب با نوع ديپلم متوسطه از  ۱۲ تا  ۱۲‎/۸ متغيير است.
دكتر فراهاني درباره افرادي كه يكي از اين سه شرط را احراز نمي كنند، گفت: اگر يك نمره دانش پذير در يك درس كمتر از  ۱۰ باشد مجددا به او فرصت شركت در امتحان آن درس داده مي شود و اگر دانش پذيري ميانگين ورود را نداشته باشد، مي تواند در مقطع كارداني ادامه تحصيل دهد و پس از پايان دوره كارداني در قالب طرح كارشناسي ناپيوسته ادامه تحصيل دهد.

گروه علمي فرهنگي: مديركل دفتر آزمون سازي و روان سنجي سازمان سنجش آموزش كشور از طراحي سؤالات پنج گزينه اي و پاسخ كوتاه در كنكور سراسري سالهاي آينده خبر داد.
دكتر اسدالله آسرايي، در گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران، با اشاره به سياستهاي سازمان سنجش در خصوص طراحي سؤالات كنكور، خاطرنشان كرد: سياستهاي جديد سازمان سنجش در راستاي حذف سيستم تست زني از كلاسهاي كنكور و دبيرستانها خواهد بود.
طراحي سؤالات پنج گزينه اي و پاسخ كوتاه كنكور
وي افزود: غيرمفهومي بودن تدريس دروس در آموزش مقاطع متوسطه و گرايش دبيرستانها و كلاسهاي كنكور به سمت روشهاي تست زني به دانش آموزان از معضلات فعلي آموزش كشور است كه به منظور رفع اين معضل سازمان سنجش به سمت طراحي سؤالات به صورت عمقي و مفهومي از منابع آموزش دوره متوسطه گام برداشته است.
وي با اشاره به انجام نظرسنجي از رتبه هاي برتر كنكور در خصوص چگونگي سؤالات كنكور امسال، تصريح كرد: اغلب اين افراد نسبت به بهبود و مفهومي شدن سؤالات كنكور ابراز رضايت كردند. بنابراين به اعتقاد ما حركت به سمت طراحي سؤالات مفهومي به همراه اعمال تأثير معدل دوره دبيرستان داوطلبان در كنكور منجر به مفهومي شدن و خارج شدن از روشهاي تست زني در دبيرستانها و كلاسهاي كنكور خواهد شد.
مديركل دفتر آزمون سازي و روان سنجي سازمان سنجش با اشاره به ديگر برنامه هاي سازمان در جهت بهبود طراحي سؤالات كنكور،  خاطرنشان كرد: پنج گزينه اي كردن پاسخ تست ها و استفاده از پاسخ هاي كوتاه برخي از روشهايي است كه در دفتر آزمون سازي سازمان سنجش با هدف برگزاري آزمونهاي معيار، استاندارد و جامع در حال بررسي است. وي افزود: با اعمال اين روشها با هدف گزينش سطح سواد، به داوطلبان كارنامه نمره داده مي شود، ولي در حال حاضر كارنامه رتبه به افراد ارايه مي شود.
به عبارت ديگر در حال حاضر با ارايه كارنامه رتبه به داوطلبان امكان دارد فردي با اخذ نمره پايين در درسي در يك رشته تنها به دليل بهتر بودن رتبه در آن رشته پذيرفته شود، ولي با ارايه كارنامه نمره به داوطلبان سطح سواد و سطح علمي واقعي داوطلب در هر درس به درستي مشخص مي شود و در همين راستا دانشگاه ها مي توانند در پذيرش دانشجو براي هر رشته سطح مشخصي اعلام كنند، اين در حالي است كه در شرايط فعلي پذيرش دانشجو تنها به ظرفيت دانشگاه ها بستگي دارد نه سطح علمي دانشجو، كه در صورت تحقق و اجراي اين برنامه قطعاً زمينه مناسبي براي تعامل بين دانشگاه و دانشجو در جهت هدايت دانشجو در مسير انتخاب رشته بر اساس توان و استعداد و برآورد خواسته هاي دانشگاه و در نهايت موفقيت مطلوب تر به سمت اولويت ها و نيازهاي كشور منجر مي گردد.
اعلام حذفيات كنكور تا هفته آينده
دكتر آسرايي در ادامه گفت وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران با بيان اين كه حذفيات كنكور تا هفته آينده اعلام مي شود تصريح كرد: براي اين آزمون از آموزش و پرورش خواسته شده حذفيات خود را به صورت تعيين مطلب اعلام نكند، بلكه صفحات مورد نظر را به عنوان حذفيات كنكور مشخص و اعلام كند چرا كه تاكنون اعلام مطالب به عنوان حذفيات منجر به سردرگمي داوطلبان مي شد ولي با اعلام صفحاتي مشخص براي حذفيات به روش مطالعه داوطلب كمك زيادي مي كند.
چگونگي طراحي سؤالات در كنكور ۸۵
وي با بيان اين كه در آزمون سراسري ۸۵ تنها يك نوع سؤال و از كتابهاي سالي واحدي طراحي مي شود، خاطرنشان كرد: با اين حال سؤالات كنكور مانند كنكور ۸۴ در چندين كد متفاوت طراحي مي شود. به عبارت ديگر يك نوع سؤال با چينش هاي متفاوت در اختيار داوطلبان قرار مي گيرد و با اعمال اين روش از تقلبها و تخلفات موردي جلوگيري مي شود.
وي با بيان اين كه با اعمال اين روش آمار تقلبها در آزمون ۸۴ بسيار كاهش يافته بود، گفت: خوشبختانه مصوبه جديد مجلس جرايم سنگيني براي متخلفين تعيين نموده كه خود نيز عامل بازدارنده بسيار مفيدي براي جلوگيري از تخلفات و تقلبات خواهد بود.

واريز ۷۶۲ ميليارد تومان از جيب بيمه شدگان
به حساب سازمان تأمين اجتماعي
فارس: بيمه شدگان سازمان تامين اجتماعي سالانه بيش از ۷۶۲ ميليارد تومان به عنوان حق بيمه به اين سازمان پرداخت مي كنند. بر اساس اين گزارش از ۷ ميليون بيمه شده ايراني در حدود شش ميليون نفر به اين سازمان حق بيمه مي پردازند و يك ميليون نفر نيز مستمري بگير اين سازمان هستند.
هزينه هاي اين سازمان از جمله مستمري هاي پرداختي به مستمري بگيران و همچنين هزينه هاي اجرايي نيز در سال به ۶۷۰ ميليارد تومان مي رسد.
مستمري بگيران ۴۴۲ ميليارد تومان در سال از سوي سازمان تامين اجتماعي دريافت مي كنند. براساس اين گزارش حق بيمه هاي پرداختي از سوي بيمه شدگان تنها يكي از منابع درآمدي سازمان تامين اجتماعي مي باشد. اين سازمان كه هدف از تاسيس آن اداره بخش تامين اجتماعي در كشور بوده است به تدريج در طي سال هاي گذشته پاي خود را از اين محدوده فراتر گذاشته و وارد فعاليت هاي اقتصادي شده است.

روزه داري براي بيماران چشمي با شبكيه
چشم نازك مضر است
ايسنا: روزه داري براي بيماران چشمي كه شبكيه چشم شان نازك است، موجب آسيب ديدگي شبكيه و كاهش بينايي در آنها مي شود.
دكتر هرمز شمس رييس انجمن چشم پزشكي ايران در اين باره گفت:  شيوع بيماري چشمي نازك بودن شبكيه در افراد نزديك بين رايج است. از اين رو اين افراد و نيز افرادي كه پزشك شبكيه چشم آنها را نازك تشخيص داده است در صورت روزه گرفتن، به دليل كاهش آب بدن به ويژه چشم به تدريج زجاجيه چشم شان خشك و خطر جدا شدن شبكيه و كاهش بينايي وجود دارد.

تأثير آزادسازي زندانيان ديه
ايسنا: معاون ستاد ديه با بيان اينكه هيچ كدام از زندانيان آزاد شده توسط ستاد ديه به زندان بازنگشته اند، گفت: علماي اسلامي جامعه بر اين امر اتفاق نظر دارند كه زنداني كردن افراد به خاطر ناتواني در پرداخت ديه منطبق با موازين اسلامي نيست.
محمدعلي ساري اظهار داشت: از سال ۱۳۷۷تا پايان سال ۱۳۸۲ حدود ۴۲ ميليارد ريال كمك مردمي از استان ها داشته ايم كه از اين طريق بيش از هفت هزار و ۴۷۵ نفر از زندانيان از بند آزاد شده اند.

بازارچه خيريه در ورزشگاه شيرودي
004590.jpg
گروه اجتماعي: بازارچه خيريه اي در محل سالن ورزشي شهيد شيرودي واقع در خيابان شهيد مفتح پايين تر از ميدان هفتم تير از اول تا پايان ماه مبارك رمضان از ساعت ۳۰/۱۹ دقيقه بعد از ظهر به ارائه توليدات خودكفايي خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد خواهد پرداخت و پذيراي مردم نوعدوست و نيكوكار تهران بزرگ است.

آموزش به خانواده بيماران اسكيزوفرن
گروه اجتماعي: فرهنگسراي سلامت در راستاي سالم سازي روحي و رواني شهروندان، طرح جامع «آموزش خانواده بيماران اسكيزوفرن» را اجرا مي كند. اين طرح در شش فرهنگسراي سلامت، خانواده، سالمند، بانو، شهر و قانون برگزار مي شود و شامل كلاس هاي آموزشي براي حدود ۲۰۰ خانواده بيماران اسكيزوفرني و در مدت يكسال در نيمه دوم سال ۸۴ و نيمه اول سال ۸۵ به اجرا گذاشته مي شود.

دلخوشي براي يك ماه
گروه اجتماعي: مستمري بگيران سازمان تأمين اجتماعي و بازماندگان آن دسته از فوت شدگان كه كمتر از ۱۲۲ هزار تومان مستمري دريافت مي كردند، در ماه مبارك رمضان امسال مستمري خود را ۱۲۲ هزار تومان دريافت خواهند كرد.

وعده جديد به مبتلايان هپاتيت سي
ايسنا: معاون سلامت وزارت بهداشت از درمان بيماران مبتلا به هپاتيت C با صلاحديد پزشكان صاحبنظر در اين رشته خبر داد و گفت: درمان اين بيماران به زودي در دانشگاه هاي علوم پزشكي با بودجه اي كه از سوي وزارت بهداشت در اختيار آنها قرار مي  گيرد، آغاز خواهد شد.

ژاپن در رده نخست دارنده پزشك جراح مغز
ايرنا: تازه ترين بررسي هاي انجام گرفته نشان مي دهد كه كشور ژاپن در رده نخست كشورهاي دارنده پزشك جراح مغز مي باشد.
اين آمار بدين معني است كه براي هر يك ميليون ژاپني، ۴۷ پزشك جراح وجود دارد كه از اين جهت در جهان در رده نخست قرار دارد.

بازرسان بهداشتي در ماه مبارك رمضان  ۲ برابر مي شوند
ايسنا: با شروع عرضه مواد غذايي ويژه ماه مبارك رمضان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي ايران تعداد بازرسان بهداشتي را به دو برابر افزايش داد.
مهندس محسن فرهادي مسئول بهداشت محيط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي ايران با اشاره به اين كه اين طرح جهت پوشش هرچه بهتر مراكز عرضه مواد غذايي است، اظهار كرد: از ۱۵۱ نفر پرسنل و كارشناس بهداشت محيط، ۱۱۳ كارشناس به طور مداوم از صبح تا ساعاتي بعد از افطار جهت ارزيابي كيفيت بهداشتي مراكز توليد و عرضه مواد غذايي همچون زولبيا و باميه، آش، حليم و خرما در طول ماه مبارك رمضان فعاليت مي كنند.

اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |