چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۲۳ - Oct 12, 2005
براساس مصوبه ديروز شوراي اسلامي شهر تهران؛
۶ پايانه مسافربري جديد در تهران احداث مي شود
محدوده هاي پارك وي، ميني سيتي، افسريه، قورخانه، آزادي، ميدان جهاد و دهكده المپيك براي احداث پايانه هاي جديد در نظر گرفته شده است
دكتر قاليباف در مراسم توديع و معارفه معاون فني و عمراني شهرداري تهران:
اتمام پروژه هاي عمراني نيمه تمام اولويت شهرداري تهران است
004638.jpg
004542.jpg
محدوده هاي پارك وي، ميني سيتي، افسريه، قورخانه، آزادي، ميدان جهاد، دهكده المپيك، براي احداث پايانه هاي نيمه متمركز جديد تهران در نظر گرفته شده است
گروه شهري: با تصويب لايحه ساماندهي پايانه هاي مسافربري درون شهري و برون شهري در جلسه ديروز شوراي شهر، ۶ پايانه مسافربري جديد در تهران احداث مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در يكصد و هفتاد و نهمين جلسه علني خود لايحه اي را تصويب كرد كه به موجب آن شهرداري تهران (سازمان پايانه ها و پارك سوارها) موظف است براساس مطالعات انجام شده نسبت به احداث پايانه هاي مسافربري غيرمتمركز و نيمه متمركز در ۶ نقطه شهر تهران پس از اخذ تاييديه از مركز مطالعات و برنامه ريزي طرح جامع شهر تهران اقدام كند.
مديرعامل سازمان پايانه ها و پارك سوارهاي شهرداري تهران هنگام بررسي اين لايحه با بيان اينكه مديريت پايانه ها از يك ضعف ساختاري رنج مي برد، گفت: در حال حاضر در هيچ يك از پايانه هاي اتوبوسراني درون شهري خدمات شهري مناسبي به شهروندان ارائه نمي شود.
مهندس مسعود رهنما افزود: مديريت پراكنده و توجه صرف مسئولان شركت واحد به جابجايي مسافر و ارائه و كنترل سرويس ها، موجب غفلت مديريت شهري از نظارت صحيح بر پايانه هاي مسافري مي شود.
وي گفت: پايانه هاي مسافري تهران سالانه پذيراي ۵۰ ميليون مسافر شامل ۲۵ ميليون ورودي و ۲۵ ميليون خروجي است و براي كم كردن بار پايانه هاي متمركز بايد پايانه هاي نيمه متمركز داير گردد.
وي تصريح كرد كه شناسايي و مكان يابي براي احداث پايانه هاي نيمه متمركز بايد بر مبناي توليد و توزيع سفرهاي درون شهري صورت گيرد.
رهنما گفت: شهر تهران با ۷۵۰ كيلومتر مربع مساحت، نيازمند ۱۳ پايانه است و اين سازمان در حال حاضر ۶ نقطه را در مناطق تهران مشخص كرده است.
وي همچنين با اشاره به لزوم احداث پايانه هاي نيمه متمركز در تهران گفت: در اين پايانه ها مي توان فضاهايي را در ساعات خاص در اختيار شركتهاي مسافربري براي جابجايي مسافر قرار داد.
وي گفت: براي احداث پايانه ها ۱۶پارامتر به منظور كاهش مشكلات موجود و رفع معضلات ترافيكي در نظر گرفته مي شود.
رهنما محدوده پارك وي، ميني سيتي، افسريه، قورخانه، آزادي، ميدان جهاد، دهكده المپيك را از جمله مناطق مناسب براي احداث پايانه مسافربري عنوان كرد.
وي همچنين گفت: در سال گذشته ۱۵۰ ميليون تومان از محل درآمدهاي مازاد اين سازمان خارج از اعتبارات سازماني براي ساماندهي پايانه  شيخ فضل الله نوري و پارك سوار آزادي هزينه شده است.
از سوي ديگر مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر نيز گفت: نقاط تعيين شده براي احداث پايانه هاي نيمه متمركز بايد به تاييد مركز مديريت شهر كه متولي طرح هاي جامع و تفصيلي است، برسد.
در جلسه ديروز همچنين مديرعامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران با ارائه گزارشي به شوراي شهر گفت: بازنشستگي پيش از موعد بار مالي بسياري به اين سازمان تحميل مي كند.
مهندس سعيد عاصمي افزود: در حال حاضر ميانگين سنوات خدمت در شهرداري ۷/۲۴ سال ميانگين سنوات دريافت بازنشستگي ۸/۱۴سال و سنوات دريافت حقوق وظيفه ۵/۱۴ سال است.
به گفته وي، ۷۰درصد بازنشستگان اين سازمان كمترين پايه حقوقي وزارت كار را دريافت مي كنند.
عاصمي گفت: عدم استخدام افراد جديد و وجود رديف هاي بازنشستگي انگيزشي طي ۲ سال اخير، سازمان  بازنشستگي شهرداري تهران را با افزايش هزينه هاي پرداختي حقوق روبرو ساخته است.
وي روند سرمايه گذاري سازمان بازنشستگي طي سه سال اخير را جهشي دانست و گفت: كل قراردادهاي منعقدشده اين سازمان با ساير دستگاه ها در سال جاري بالغ بر ۳۲۲ ميليارد تومان است.
وي افزود: از يازده شركت تحت پوشش، برخي ۱۰۰درصد و برخي نيز بخشي از سهام آنها متعلق به سازمان بازنشستگي شهرداري است و در حال حاضر همه شركتهايي كه قبلا زيان ده بودند به سوددهي رسيده اند و برخي شركتهاي كوچك نيز در يكديگر ادغام شده اند.
وي گفت از سال ۸۲ با توجه به سياستهاي جديد شوراي شهر مبني بر رسيدگي به قشر بازنشسته شهرداري، جهش بسيار خوبي را در ارائه خدمات اين سازمان در اين زمينه داشته ايم.
عاصمي ارائه كارت منزل به تعدادي از بازنشستگان، انجام پوشش بيمه عمر و حوادث تا سقف ۳۰ ميليون ريال، ارسال سبد كالا در ايام نوروز و ماه مبارك رمضان، ايجاد صندوق معين، پرداخت پاداش بازنشستگان قبل از سال ،۷۸ پرداخت كمك هزينه ازدواج به فرزندان بازنشستگان را از جمله خدماتي دانست كه توسط اين سازمان در اين مدت صورت گرفته است.
عاصمي در عين حال گفت: اين سازمان با قريب به ۳۰ سال عمر هنوز مقررات و آيين نامه بازنشستگي ندارد ولي اخيرا آيين نامه اي تدوين شده كه براي تصويب به شوراي شهر ارائه خواهد شد.
مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر نيز گفت: يكي از مشكلات اساسي كه هم اكنون وجود دارد، تفاوت چشمگير حقوق پرداختي به بازنشستگان قبل و بعد از سال ۷۹ است.وي افزود: حتي بسياري از شهرداران مناطق كه در سال ۷۹ بازنشسته شده اند هم اكنون با حقوق بسيار پاييني زندگي مي كنند و حل مشكل اين دسته از بازنشسته ها نيازمند تصميم گيري هيات دولت و ارائه لايحه به مجلس مي باشد.
از سوي ديگر مهندس چمران نيز با تاكيد بر توجه بيشتر به اين قشر خواستار صدور كارت منزلت براي همه بازنشستگان و استفاده بهينه از سرمايه هاي اين سازمان به منظور ارائه خدمات بهتر شد.
مصوبات شوراي شهر
شوراي شهر در يكصد و هفتاد و نهمين جلسه خود لايحه ساماندهي پايانه هاي مسافربري درون شهري و برون شهري تهران را تصويب كرد.
به موجب ماده يك اين لايحه شهرداري تهران (سازمان پايانه ها و پارك سوارها) موظف است براساس مطالعات انجام شده نسبت به احداث پايانه هاي مسافربري غيرمتمركز و نيمه متمركز در ۶ نقطه شهر تهران پس از اخذ تاييد مركز مطالعات و برنامه ريزي طرح جامع شهر تهران اقدام كند.
براساس ماده ۲ اين لايحه از تاريخ ابلاغ اين مصوبه مديريت و نحوه استفاده و بهره برداري از كليه پايانه ها و پارك سوارهاي درون شهري به سازمان پايانه ها و پارك سوارهاي شهرداري تهران واگذار مي شود.
تبصره يك: امور جابجايي مسافران و مسائل مربوط به اتوبوسها (زمان بندي سفرها، كنترل ورود و خروج) همچنان در اختيار شركت واحد اتوبوسراني خواهد بود.
تبصره ۲: سازمان پايانه ها و پارك سوارها موظف است نسبت به ايجاد فضاي سبز، مستحدثات مورد نياز و همچنين خدمات مورد نياز و فضاهاي عمومي اقدام كند.
تبصره ۳: توقف طولاني اتوبوس ها و انجام سرويس ها و تعميرات در پايانه هاي درون شهري ممنوع بوده و شركت واحد اتوبوسراني موظف است نسبت به انجام آن در توقفگاه هاي خارج از شهر اقدام كند.

۱۳۴ روز هواي سالم
004548.jpg
آسمان آبي ايران :۷۲ درصد از روزها در شش ماه اول امسال، وضعيت هوا در وضعيت سالم بوده است.اطلاعات ارايه شده از سوي شركت كنترل كيفيت هواي تهران نشان مي دهد ۶۸ درصد روزهاي ۶ ماه اول سال گذشته در وضعيت سالم بوده كه اين وضعيت در مدت مشابه سال جاري به ۷۲ درصد افزايش يافته است.براساس اين گزارش از مجموع ۱۸۶ روز نيمه اول امسال ۱۳۴ روز هواي تهران در شرايط سالم قرار داشته است.براين اساس ۲۰ درصد كل روزهاي ۶ ماهه اول سال ۸۳ در شرايط ناسالم قرار داشته است.ميزان روزهاي ناسالم هواي تهران در اين دوره زماني نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهشي ۶۷ درصدي را تجربه كرده است.

تخريب محيط زيست در جهان
004554.jpg
واحد مركزي خبر: موسسه  دانشگاهي  محيط زيست  و امنيت  انساني  وابسته  به  سازمان  ملل متحد ديروز سه شنبه  در گزارشي  اعلام  كرد: تغييرات  آب و هوايي  و تخريب  محيط زيست ، ممكن  است  حدود پنجاه  ميليون  نفر را تا سال دو ۲۰۱۰  آواره  كند.
به  گزارش  خبرگزاري  رويترز از اسلو اين  موسسه  در گزارش  خود اعلام كرد:بيابان  زايي ، بالارفتن  سطح  آب درياها، سيل  و طوفان  ممكن است  صدها ميليون  نفر را در سراسر جهان  بي خانمان  كند و آنها را در زمره آوارگان  زيست محيطي ، قرار دهد.يانوس  بوگاردي  رئيس  اين  موسسه  گفت:  ما زنگ خطر علمي و سياسي  اين  فاجعه  را به  صدا درآورده ايم و بايد دراين  زمينه  اقدام  شود.

افزايش مصرف آب جهان
004551.jpg
زمين سبز ايران - مصرف جهاني آب هر۲۰سال دوبرابر مي شود.
مصرف جهاني آب با شتابي بيش از رشد جمعيت درحال افزايش است.براين اساس، تا سال هاي مياني دهه ۱۹۹۰حدود۴۰درصد از جمعيت جهان، در بيش از۸۰ كشور جهان از كمبود آب رنج برده اند و طبق پيش بيني سازمان ملل بالغ بر دوسوم جمعيت جهان تا سال۲۰۲۵ ميلادي به علت عدم امكان دسترسي به آب در رنج خواهند بود.امروزه در پهنه هاي وسيعي از اراضي كشاورزي كشورهاي چين، هند و ايالات متحده به دليل بهره برداري شديد از سفره هاي زيرزميني آب براي مصرف آبياري ميزان آب به شدت كاهش يافته است.

دكتر قاليباف اعلام كرد:
اتمام پروژه هاي عمراني نيمه تمام اولويت شهرداري
004545.jpg
گروه شهري:دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران صبح ديروز در مراسم معارفه معاون جديد فني عمراني شهرداري تهران رشد جمعيت را يكي از مهمترين مشكلات شهر تهران دانست.
به گزارش خبرنگار ما دكتر قاليباف رشد جمعيت در برخي نقاط شهر را بالاي ۲۲درصد اعلام كرد و افزود: ضمن كنترل جمعيت شهر تهران بايد دنبال انجام اقدامات جهشي در اجراي فعاليتهاي عمراني و متعاقب آن تامين آرامش شهروندان باشيم.
وي ادامه داد: تجربه نشان داده است در عرصه فني هرجا با مشكل مواجه شده ايم با فكر و انديشه ايراني جهش هاي بزرگي كرده ايم بنابراين بايد به دنبال تغيير در روشها و تكنولوژي اجراي پروژه ها باشيم.
وي با اشاره به اينكه بودجه و تامين اعتبار نيز از ملزومات مهم پروژه هاي عمراني است گفت: علاوه بر تامين اعتبار و منابع مهمترين بحث ظرفيت سازي محل هزينه كردن اين اعتبارات است.
شهردار تهران خطاب به معاون فني عمراني جديد و مجريان طرحهاي عمراني گفت: من با نحوه مديريت خود مشكل منابع مالي را حل مي كنم اما اگر ضعفي در ظرفيت فني هزينه كردن پروژه هاي عمراني ايجاد شود شما مقصريد. وي خبر داد: درصدد هستم تا منابع مالي شهرداري را بدون اعمال فشار مالي و اقتصادي به مردم افزايش دهم.قاليباف اتمام پروژه هاي عمراني نيمه تمام را مهمترين اولويتهاي كاري شهرداري دانست.
مهندس دنيامالي معاون جديد فني و عمراني شهرداري تهران نيز طي سخناني با بيان اينكه اظهارات دكتر قاليباف درباره تامين منابع مالي آسودگي خيال ما را فراهم كرده است افزود: ظرفيتها را تقويت خواهيم كرد تا شهروندان محيط مناسبي براي زندگي داشته باشند.
وي كمبود شديد فضاي سبز، آلودگي صوتي و هوا را از مهمترين مشكلات تهران نام برد و گفت: به علاوه تفوق ماشين بر انسان، حاكميت سواره بر پياده و بي توجهي به عناصر پياده به ويژه براي معلولان و سالمندان از ديگر مشكلات مهم تهران است كه بايد به طور جدي به آن توجه شود.
دنيامالي نقش دولت را در رفع مشكلات پايتخت بسيار موثر دانست و افزود: بايد دولت از مديريت شهري تهران حمايت جدي داشته باشد چون تهران اعتبار كل كشور است.
وي سرعت، كيفيت و اقتصادي بودن را مهمترين اولويتهاي كاري خود در معاونت فني و عمراني بيان كرد و افزود: علاوه بر منابع و اعتبارات بايد از سرمايه گذاري مردمي در اجراي پروژه ها استفاده كنيم.
در حاشيه:
دكتر قاليباف در حاشيه مراسم توديع و معارفه معاون فني عمراني شهرداري تهران در خصوص نحوه تعاملش با رسانه ها گفت: سابقه مديريتي من نشان مي دهد كه بهترين ارتباط را با مجموعه رسانه ها و مطبوعات داشتم.
وي در باره نحوه انتصاب مديران شهرداري گفت: در شهرداري تعداد زيادي از دوستان با ارتقاء مسئوليتي در بخشهاي ديگر مشغول به كار شدند و براي جايگزيني افراد جديد وقت كمي دارم اما بايد بپذيريد كه هرگونه كار عجولانه و تصميم نپخته در انتصابات درست نيست. البته به زودي مابقي انتصابات از جمله مدير روابط عمومي و بين الملل صورت خواهد گرفت.
شهردار تهران همچنين در مورد موضوع سركشي خود به مناطق به وسيله موتورسيكلت گفت: از گذشته در جبهه، نيروي انتظامي و ديگر مسئوليتها از موتورسيكلت زياد استفاده كرده ام، البته خودم موتور سوار خوبي نيستم و بيشتر ترك موتور سوار مي شوم كه اين امر در صرفه  جويي در وقت و حضور به موقع بسيار مؤثر است.
وي افزود: ترافيك تا حدود زيادي در اتخاذ اين تصميم مؤثر است اما علت اصلي اين نيست.

نماينده ايلام در مجلس شوراي اسلامي:
تعرض به جنگلها و مراتع يك مشكل عمومي است
004557.jpg
ايسنا: عضو كميسيون اجتماعي مجلس اظهار اميدواري كرد كه دولت بتواند با جديت گام هاي موثري براي حفظ و مراقبت از جنگل هاي كشور بردارد و در كنار مراقبت و نظارت اقدام به كارهاي فرهنگي و آگاه سازي مردم در راستاي اهميت مراتع و جنگل ها كند.
فريدون همتي به تغيير كاربري اراضي جنگلي در استان ايلام اشاره و تصريح كرد: استان ايلام نيز يكي از استان هايي است كه از نظر پوشش جنگلي بعد از استان هاي شمالي از حجيم ترين ميزان جنگل و از نوع درختان بلوط و ديگر گونه هاي گياهي و جنگلي برخوردار است. به گفته وي استان ايلام به لحاظ شرايط اقليمي و نوع آب و هوا داراي پوشش جنگلي به ويژه جنگل هاي خودرو است و هم چنين بخش عمده اي از استان به عنوان مراتع و بخش جنگلي در محدوده حقوق دولت و جزء اموال دولت طبق قانون تعيين شده است.
همتي خاطرنشان كرد: متاسفانه تعرض به نواحي جنگلي و مراتع در سراسر كشوربه عنوان يك مشكل عمومي در حال حاضر خودنمايي مي كند و استان ايلام نيز از اين درد رنج مي برد. بخش هاي زيبايي از جنگل هاي ايلام روز به روز كاهش يافته و در حال از بين رفتن است كه سازمان مراتع و جنگل ها بايد فكر و چاره جويي اساسي براي پيشگيري از نابودي جنگل ها كه سرمايه عظيم ملي كشور هستند انجام دهد، چرا كه شرايط محيط زيست و آب و هوايي ما در گرو حفظ و توسعه آنهاست. نماينده ايلام گفت: انتظار ما از دولت اين است كه با جديت بيشتر براي پيشگيري از تخريب و نابودي نواحي جنگلي كشور به ويژه در ايلام اقدام كند.
اين نماينده مجلس از آمادگي مجلس در جهت تصويب هر نوع قوانين و اصلاح قوانين موجود در راستاي كمك به دولت و زمينه سازي هر چه بهتر براي حفظ و مراقبت از اين سرمايه عظيم ملي خبر داد. وي ادامه داد: دولت بايد در كنار سيستم اجرايي و برخورد با متخلفان به فرهنگ سازي و آگاه كردن مردم در خصوص اهميت مناطق جنگلي بپردازد و آنها را توجيه كند كه وجود جنگل ها و مراتع در زندگي بشر تا چه ميزان تاثير مثبت حتي بر آرامش روحي مردم دارد.

تجهيز ايستگاه هاي اتوبوس
مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران از اجراي فاز اول طرح اذان گوي اتوماتيك به محض امضاي قرارداد اين پروژه با مسئولان منطقه ۶ شهرداري تهران خبر داد و گفت:همچنين به زودي فاز اول پروژه تجهيز ايستگاههاي اتوبوس به سيستم GPS در ايستگاههاي اتوبوس مسير خيابان طالقاني به اجرا درمي آيد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر كامران رحيم اف در خصوص مراحل پيشرفت پروژه تجهيز ايستگاههاي اتوبوس به سيستم GPS اظهار داشت: توافقات لازم با شركت تاليا و يك شركت ديگر در حال انجام است و جلسات متعددي در شهرداري تهران با حضور مسئولان ذيربط برگزار شده و از آنجا كه قرار است هزينه اجراي اين طرح را شركت تاليا متقبل شود، نياز به مذاكرات بيشتري براي رسيدن به توافقات نهايي احساس مي شود.وي افزود: البته به زودي شاهد اجراي فاز اول اين پروژه در ايستگاههاي اتوبوس مسير خيابان طالقاني كه هم اكنون با طي تمام مراحل مقدماتي، آماده ورود به فاز اجرايي است، خواهيم بود.

نارسايي حمل و نقل عمومي
ايرنا: مدير عامل  سازمان  تاكسيراني  تهران  گفت : حمل  و نقل  عمومي تهران  پاسخگوي نياز شهر و شهروندان  نيست .
اميرمحمود دهلوي افزود: در شهر تهران  تاكسي  به  عنوان  يك  وسيله  جابجايي  مسافر وظيفه سيستم  حمل  و نقل  عمومي را انجام  مي دهد.
وي  اظهار داشت : تاكسيراني  تهران  يك  بخش  كاملا خصوصي  است  كه مشمول  مقررات عمومي شده  است ، در حالي  كه  هيچ  گونه  امكانات  دولتي  ندارد.
اين  مسئول  گفت : به  تاكسيراني  بايد با نگاهي  كاملا ويژه  با ماموريت هاي خاص  نه  عمومي ، نگريست .
دهلوي  ادامه  داد: نقطه هاي  سياه  كمبود در زمينه  ارايه  خدمات  عمومي حمل و نقل  به  مردم ، سبب  شده  از اين  وسيله  كه  ماهيتش  براي  يك  شبكه  خصوصي  و اختصاصي  طراحي  شده  است ، بيش  از كارآيي  آن توقع  به  وجود آيد.

آموزش خانواده بيماران اسكيزوفرني
در راستاي ارتقاي سلامت روحي و رواني شهروندان و به مناسبت فرارسيدن هفته بهداشت روان، طرح جامع آموزش خانواده بيماران اسكيزوفرني به همت فرهنگسراي سلامت و با همكاري انستيتو رازي و انجمن حمايت از بيماران اسكيزوفرني ايران در شش فرهنگسراي سلامت، خانواده، سالمند، بانو، شهر و قانون برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر عباس تقي زاده رئيس فرهنگسراي سلامت با بيان اينكه اين طرح شامل كلاسهاي آموزشي براي حدود ۲۰۰ خانواده بيماران اسكيزوفرني است كه در نيمه دوم سال جاري و نيمه اول سال ۸۵ به اجرا گذاشته مي شود، افزود: خانواده بيماران اسكيزوفرني در كلاسهاي مذكور آموزش هاي لازم را تحت نظر و حمايت تيم هاي آموزش ديده گذرانده و به اين ترتيب به مراقبت از بيماران خود در منازل مي پردازند ضمن اينكه در صورت به وجود آمدن وضعيت اورژانس نيز به پزشكان اين طرح مراجعه و از آنها كمك مي گيرند.

معاونان  جديد وزارت  مسكن  و شهرسازي  منصوب  شدند
ايرنا: محمد سعيدي كيا وزير مسكن  و شهرسازي  طي  احكام  جداگانه اي  دو تن  ازمعاونان  جديد اين  وزارتخانه  را منصوب  كرد.
به  گزارش  روابط عمومي وزارت  مسكن  و شهرسازي ، بر اساس  اين احكام  امير فرجامي به  سمت  معاون  شهرسازي  و معماري  وزارت  مسكن  و شهرسازي و موسي  برزگري  به  سمت  معاون  وزير و مديرعامل  سازمان  مجري  ساختمان ها و تاسيسات  دولتي  و عمومي منصوب  شده اند.
امير فرجامي پيش  از اين  مديركل  عمران  شهري  و روستايي  سازمان  مديريت  و برنامه ريزي  و موسي  برزگري  مديركل  اداره  راه  و ترابري  استان  آذربايجان غربي  بوده اند.

دومين مركز بازيافت خودروهاي فرسوده
در اصفهان راه اندازي مي شود
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اين كه خروج و اسقاط خودروهاي فرسوده، روند مطلوبي يافته است، گفت: تا كنون بيش از ۱۳ هزار گواهي اسقاط براي خودروهاي فرسوده صادر شده است.
سردار محسن انصاري در حاشيه بازديد از پاركينگ اسقاط و بازيافت خودروهاي فرسوده در اسلامشهر افزود: صدور گواهي اسقاط خودروهاي فرسوده معوق شركت سايپا رو به اتمام است و براي شركت ايران خودرو نيز ظرف ۲۰ روز آينده به پايان مي رسد.
وي با اشاره به اين كه پاركينگ خودروهاي فرسوده اسلامشهر آمادگي پذيرش روزانه ۲۰۰ خودرو فرسوده را براي اسقاط دارد، تصريح كرد: اين درحاليست كه روزانه تنها ۲۰ خودرو فرسوده به اين مركز مراجعه مي كنند كه بايد اين امر تقويت شود.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با تأكيد بر اينكه خط بازيافت و تفكيك خودروهاي فرسوده در پاركينگ اسلامشهر فعلا به صورت دستي كار مي كند، به ايسنا گفت: خط مكانيزه اين مركز ظرف دو ماه آينده توسط دستگاههاي ذيربط نصب و راه اندازي خواهد شد.
به گفته وي در مرحله دوم طرح جايگزيني خودروهاي فرسوده كه از ۲۶ شهريور ماه آغاز شده است تا كنون حدود ۵۰ خودرو فرسوده اسقاط شده است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |