پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۰ - Oct 20, 2005
پرسپوليس به شيراز رفت تا مشكلها حل شود
ليگ در تلاطم بزرگان
005406.jpg
خبرنگار همشهري: ليگ ادامه مي يابد. پرسپوليس هم به شيراز مي رود، همه هستند، حتي پروين. ليگ ريشه دارتر از اين حرفهاست كه يك باد كه بيشتر به يك نسيم مي ماند، آنرا متوقف كند. ليگ تماميت فوتبال ماست و مي توان از درون آن هر آنچه دوست داريد بدست آوريد. پرسپوليس هم بايد بماند، پروين هم كه عمرش را با اين تيم گره زده است. پروين هم خوب مي داند در فوتبال پر از تنوع و تحول امروز جايگاهش كجاست و بايد چگونه رفتار كند كه كوچكترين خدشه اي به شخصيت قابل احترامش وارد نشود. استقلال هم به روزهاي بهتري مي رسد. اگر جو و فضاي داخلي تيم كمي عصبي است بايد آنرا به حساب نداريهاي معمول اين تيم گذاشت. استقلال از اين مانع هم عبور خواهد كرد و دوباره، چون سالهاي گذشته در صف مدعيان مي ايستد. استقلال اين هفته در ورزشگاه آزادي به ديدار فجر سپاسي مي رود. استقلال در مكاني بازي مي كند كه سكوهايش تاكتيك تيمها را تغيير مي دهد و متأسفانه از همانجا شعارهاي حساب شده پراكنده مي شود. يك روز حجازي، يك روز پورحيدري، يك روز سوبل و حالا پروين و يارانش در روزهايي كه هواي استقلال و پرسپوليس صاف نيست، پاس استراتژي خود را حتي با وجود حذف شدن از جام باشگاههاي آسيا ادامه مي دهد و فعلاً در صدر ايستاده است و بدجوري براي قهرماني خيز برداشته است. پاس فردا در ورزشگاه اختصاصي خود با استقلال اهواز روبرو مي شود تا با عبور از اين مانع صدرنشيني خود را حفظ كند. اوضاع صبا باتري اگر چه با آمدن دايي كمي بهبود يافت اما قصه ناگفته صبا هنوز گفته نشده است و مردم نمي دانند چرا جلالي آمد و بعد به اين آساني رفت. صبا بدون جلالي هم يك تيم است، اما اين لشگر را يك فرمانده مي بايد كه اكنون ندارد. شايد جلالي به همان دلايلي كه از صبا بيرون افتاد در پرسپوليس نيز مورد غضب واقع شد. بخشي از« قصه هاي مجيد » به فدراسيون فوتبال مربوط مي شود يا خير؟ اينگونه نيست كه علاقه مندترين تئوريسين فوتبال كنار مي ماند و به رئيس جمهور پناه مي برد. صبا باتري تا پيدا كردن يك مربي هم سطح خواسته هايش بايد با ضيايي سركند. ذوب آهن خرامان خرامان در جاده اي صاف و بدور از نداريها و اختلافات پيش مي رود و فردا در فولاد شهر با شموشك بازي مي كند تا در صورت توقف پاس به صدر برود. اصفهان خوشحال از اينكه دو تيم در صدر تيمهاي كشور دارد، هر روز بر تعداد تماشاگران خود مي افزايد. ديگر تيم اصفهان سپاهان به انزلي مي رود تا يك نبرد سخت را در فصل سرد تجربه كند. ديگر ديدارها نيز معناي خود را دارند كه در صفحه ۱۳ امروز مي خوانيد.
پرسپوليس را هميشه سر به بالا، خندان و شاداب ديده بوديم جام بدست و در حال هورا كشيدن، پيروز و قهرمان. اين پرسپوليس را چه شده است كه اينچنين نزار و بيمار گشته و به افسردگي و نااميدي گرائيده است. تيم محبوب فوتبال كشور چند سالي است كه رنج نداري دارد و دم نمي زده است، در حاليكه قطعه اي از بدنه فوتبال ما را تشكيل مي دهد و افسردگي او، تيم ملي را نيز دچار لرزش هاي تب آلود اوليه خواهد كرد. پرسپوليس را بايد نجات داد، زودتر از آنكه فوتبال را از پاي درآورد.
005523.jpg


مهندس علي آبادي: مدال نقره يك زن
با ارزش تر از مدال طلاي مردان است
005409.jpg
گروه ورزشي: در شبي كه هيات رييسه فدراسيون تيراندازي با كمان با مهندس علي آبادي رييس سازمان تربيت بدني ديداركردند به مسائلي از قبيل اقدامات و فعاليت هاي انجام شده درمدت تاسيس فدراسيون و برنامه هاي آينده آن پرداخته شد. دراين ديدارمهندس علي آبادي علاوه برتوسعه همگاني و حرفه اي ورزش تيرو كمان به ارايه برنامه مدون و مشخص كردن اهداف و سياست هاي فدراسيون تاكيد كردند.وي تاكيد كرد: سازمان تربيت بدني بودجه اي جداگانه بابت مدال آوري و افزايش جمعيت ورزشكاران تير و كمان به فدراسيون اختصاص مي دهد.علي آبادي گفت: ورزش تير و كمان محدوديتي بابت حضور ورزشكاران خانم ندارد و از طرفي جزو ورزش هايي است كه شرط بندي در آن جايز و روا مي باشد و فدراسيون مي تواند اين مقوله را به روش صحيح برنامه ريزي نمايد .وي عنوان كرد مدال آوري زنان بسيار مهم است و كسب مدال نقره يك زن با ارزش تر از مدال طلاي مردان است .وي اهميت ورزش بانوان و حضور ايشان در عرصه ورزش با توجه به جايگاه ويژه اي كه يك زن مسلمان دارد در ميادين جهاني را بسيار مهم دانست.

سيستم آموزش علمي جايگزين روش هاي سنتي
گروه ورزشي : سرپرست  فدراسيون  ژيمناستيك  مي گويد: براي  پيشرفت  و كم  كردن  فاصله  ژيمناستيك  ايران  با كشورهاي  مطرح  اين  رشته  ورزشي  بايد سيستم  آموزش  علمي را جايگزين  روش  سنتي  كنيم .اكبر گهرخاني  افزود: به  منظور جايگزين  كردن  سيستم  علمي برخوردار از فناوري  و دانش  روز ژيمناستيك  به جاي  روش  آموزشي  سنتي  كه  فاقد اعتبار علمي است  از نيروهاي  متخصص  و دانشگاهي  استفاده  خواهيم  كرد.وي  گفت : درحال  حاضر با بكارگيري  چهار مربي  بادانش  علمي دانشگاهي ، داراي سوابق  قهرماني  و جايگزيني  آنان  با مربيان  سنتي  فاقد توانايي  علمي اولين  قدم هاي  خود را برداشتيم .وي  در ادامه  افزود اين  فدراسيون  در نظر دارد سه  شاخه  ترامپولين ، ريتميك  و اكروژيم  را با همكاري  كارشناسان  و صاحب  نظران  علمي در كشور فعال كند.به گفته  وي  حمايت  از ساخت  و تكميل  سالن هاي  اختصاصي  ژيمناستيك  و همچنين تكميل  وسايل  و تجهيزات  سالنهاي  اين  رشته  در شهرستانها را از اولويت  اين فدراسيون  اعلام كرد.

برنامه پيكارهاي اولين هفته ليگ كشتي
گروه ورزشي : سازمان  ليگ  كشتي  ديروز برنامه  دور رفت  رقابت هاي  كشتي آزاد قهرماني باشگاه هاي  برتر ايران  جام  رياست  جمهوري  را اعلام  كرد.به  گزارش  روابط عمومي  فدراسيون  كشتي ، اين  مسابقات  با شركت  ۱۱ تيم  در دو گروه  الف  و ب  از روز پنجم  آبان  ماه  آغاز مي شود.برنامه  هفته اول دور رفت  اين  مسابقات  به  شرح  زير است :
 گروه  الف :جويبار لوله (جويبار) - جوانان  جويبار، هيات  كشتي  اصفهان  - تامين  اجتماعي ، نيروي  زميني  ارتش  - نفت  تهران
 گروه  ب :راه  آهن  خراسان  - پاس  تهران پيام  ارتباطات  ساري  - مهرگان  نور،كارگران  (معتمدي ) - استراحت

۱۹ آذر قرعه كشي واليبال قهرماني مردان جهان
يزداني خرم به عنوان ميهمان رسمي دعوت شد
خبرنگار همشهري: مراسم قرعه كشي شانزدهمين دوره رقابت هاي واليبال قهرماني مردان جهان روز نهم آذرماه سال جاري در شهر توكيو ژاپن برگزار مي شود.
در همين رابطه فدراسيون جهاني واليبال FIVB از نمايندگان ۲۴ تيم شركت كننده از جمله ايران دعوت كرده است تا در اين مراسم حضور پيدا كنند. جدا از دعوت فدراسيون بين المللي واليبال، ماسائو تاچوكي رئيس فدراسيون واليبال ژاپن و رئيس كميته برگزاري اين بازيها از محمدرضا يزداني خرم همتاي ايراني خود دعوت كرده است تا ميهمان رسمي اين مراسم باشد. براي شركت در اين مراسم محمدرضا يزداني خرم در معيت رحيم زاده مسئول روابط بين المللي اين فدراسيون روز هفتم آذرماه راهي توكيو خواهند شد. پس از پيكارهاي انتخابي در قاره هاي مختلف جهان كه با حضور ۹۷ تيم انجام شد ۲۴ تيم به مرحله نهايي اين مسابقات صعود كردند. نمايندگان قاره هاي مختلف را اين كشورها تشكيل مي دهند.
آسيا و اقيانوسيه: ژاپن (ميزبان)، ايران، چين، كره جنوبي، استراليا و قزاقستان
اروپا: روسيه، لهستان، يونان، صربستان و مونته نگرو، ايتاليا، بلغارستان، جمهوري چك، فرانسه و آلمان
آفريقا: مصر و تونس
آمريكاي جنوبي: برزيل (قهرمان دوره قبل)، ونزوئلا، آرژانتين
آمريكاي شمالي: آمريكا، پورتوريكو، كوبا و كانادا
مسابقات واليبال قهرماني مردان جهان طي روزهاي ۲۵ آبان تا ۱۲ آذرماه سال ۸۵ در ۸ شهر ژاپن برگزار خواهد شد.

آخوندي نماينده خبري ايران در دوحه
از سوي فدراسيون بين المللي وزنه برداري، محمدرضا آخوندي به عنوان يكي از ۵ خبرنگار جوان جهان به مسابقات جهاني وزنه برداري در دوحه قطر دعوت شد.
در آستانه برگزاري كنگره فدراسيون بين المللي وزنه برداري اين فدراسيون از ۵ خبرنگار جوان دنيا در رشته وزنه برداري جهت حضور در اين مسابقات دعوت به عمل آورد.
در اين راستا با توجه به فراخوان دو ماه قبل، فدراسيون جهاني وزنه برداري انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران، محمدرضا آخوندي را به عنوان نماينده ي كشورمان به فدراسيون جهاني معرفي كرد كه پس از بررسي شرح عملكرد كليه ي نامزدها و تلاش انجمن ورزشي نويسان كشورمان، نماينده ايران به عنوان يكي از ۵ خبرنگار وزنه برداري جهان براي حضور در مسابقات جهاني سال ۲۰۰۵ در دوحه قطر انتخاب شد.

رسيدن به حد نصاب هاي ايوانف دور از دسترس نيست
گروه ورزشي: حدنصابي كه ايوانف براي اعضاي تيم ملي  وزنه برداري ايران درنظر گرفته است، رويكردي مثبت است و رسيدن به آن دور ازدسترس نمي باشد.
محسن بيرانوند وزنه بردار ملي پوش كشور با بيان مطلب فوق اظهار داشت: كمتر از يكماه تا مسابقات جهاني قطر زمان باقي مانده است و تمام مجموعه تيم بسيج شده اند تا آمادگي لازم را براي مسابقات كسب كنند تا بتوانيم در رده بندي تيمي درجايگاه مناسبي قرار بگيريم.بيرانوند در ادامه ازتلاش مضاعف خود براي كسب مدال خبرداد وگفت: با تمرينات مستمري كه درپيش گرفته ايم اميدوارم در مسابقات جهاني بر روي سكو قرار بگيرم.مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان اواخر آبانماه در دوحه قطر برگزارمي شود.

مصطفي دنيزلي سرمربي پرسپوليس مي شود
005412.jpg
مترجم پيشين تيم فوتبال پرسپوليس تهران گفت: در پي ديدار پروين با علي آبادي قرار شد يك مربي بزرگ خارجي- احتمالا مصطفي دنيزلي-سرمربي پرسپوليس شود.وي در ادامه به نشست پروين با رئيس سازمان تربيت بدني اشاره كرد و گفت: در اين نشست مقرر شد مشكلات مالي باشگاه حل شود و از سوي ديگر با استخدام يك مربي خارجي طراز اول كه احتمالا مصطفي دنيزلي خواهد بود، پروين به عنوان مدير فني فعاليت مي كند البته به عنوان كسي كه بيش از دو سال در پرسپوليس حضور داشتم هنوز هم مي گويم پرسپوليس مي تواند قهرمان شود و براي رسيدن به اين جايگاه دير نشده است.

ليگ قهرمانان اروپا
توقف بزرگان و شكست يوونتوس مقابل بايرن مونيخ
005403.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري: رقابتهاي ليگ قهرمانان با توقف تيمهاي سرشناسي چون يوونتوس، بارسلونا و منچستر يونايتد توأم بود.
در گروه A بايرن مونيخ با پيروزي دو بر يك برابر يوونتوس با ۹ امتياز به تنهايي در صدر جدول ايستاد. در اين ديدار بايرن در نيمه نخست توسط دايسلر و دي ميكليس به دو گل رسيد تا يوونتوس غافلگير شود. يوونتوس با آوردن ادرين موتو به جاي ترزگه قصد داشت تا قدرت تهاجمي اش را افزايش دهد اما تنها در دقيقه ۹۰ توسط ابراهيموويچ به يك گل رسيد تا اولين شكست خود را در اين بازيها تجربه كند.
در بازي ديگر اين گروه اف ث بروژ با يك گل راپيدوين را مغلوب كرد. در گروه B حضور دوباره تيري آنري براي آرسنال با موفقيت توأم بود و او توانست هر دو گل تيمش را برابر اسپارتاپراگ چك به ثمر رساند. آنري با گلزني در اين ديدار ركورد گلزني در اين باشگاه را شكست و به ۱۸۶ گل رساند. ركورد قبلي با ۱۸۵ گل متعلق به ايان رايت بود.
در بازي ديگر گروه B آژاكس نيز با دو گل تون را مغلوب كرد. آرسنال در حال حاضر با ۹ امتياز پيشتاز اين گروه است. هر دو بازي گروه C با تساوي به پايان رسيد تا بارسلونا با ۱۷ امتياز همچنان در صدر جدول باقي بماند.
سه شنبه شب بارسلونا در زمين پاناتينايكوس عليرغم فرصت هاي بي شماري كه داشت با اين تيم به تساوي بدون گل رسيد. در ايتاليا نيز اودنيزه با وردربرمن به تساوي يك بر يك رسيدند.
در گروه D نيز تيم پرقدرت منچستر يونايتد در اولدترافورد مقابل ليل به تساوي بدون گل رسيد. در اين بازي پل اسكولز از زمين اخراج شد.
در اسپانيا نيز ويارئال برابر بنفيكا با تساوي يك بر يك متوقف شد. در گروه C منچستر يونايتد با ۵ و بنفيكا با ۴ امتياز در مكانهاي اول و دوم قرار دارند.
جام يوفا
رقابتهاي مرحله گروهي جام يوفا از امشب آغاز مي شود و طي آن تيمهاي پرقدرتي چون موناكو، هامبورگ، هرتابرلين، آث رم، اشتوتگارت و ... به ميدان مي روند.
فابين  بارتز دروازه بان  تيم  ملي  فوتبال  فرانسه  پس  از شش  ماه  محروميت  با حضور در تركيب  المپيك  مارسي  برابر زسكا مسكو مدافع  قهرماني  جام  يوفا در نخستين  ديدار مرحله  گروهي  اين  رقابتها، به  مسابقات  اروپايي  بازمي گردد.
اين  دروازه بان  ۳۴ ساله  كه  به  همراه  فرانسه  به  قهرماني  در جام جهاني  رسيده  است ، در جريان  پيروزي  يك  بر صفر روز شنبه  مارسي  برابر پاري سن  ژرمن ، دروازه  اين  تيم  را بسته  نگه  داشت .
در گروه  نخست  موناكو نيز پس  از كسب  نخستين  پيروزي  خود تحت  مربيگري  فرانچسكو گويدولين  ايتاليايي  در هفته  گذشته ، خود را براي  ديدار با وايكينگ  استاوانجر نروژ آماده  مي كند.
در ديگر مسابقه  گروه  اول ، هامبورگ  به  مصاف  زسكا صوفيه  مي رود. توماس  دال  مربي  اين  تيم  در جريان  پيروزي  هامبورگ  برابر كپنهاگ  در دور نخست  اخراج  شد و بر همين  اساس  از همراهي  تيمش  در اين  مسابقه  محروم  است .
تيم  آاس  رم  نيز مسابقات  خود در گروه  پنجم  را بدون  حضور آنتونيو كاسانو مهاجم  ملي پوشش  با ديدار مقابل  ترومسو آغاز مي كند.
كاسانو به  دليل  مصدوميت  به  مدت  ۲۰ روز قادر به  همراهي  تيم  رم  نيست .
ميدلزبورو پس  از محروميت  آبل  ژاويه مدافع  خود به  دليل  دوپينگ  در گروه  چهارم  برابر گراس  هاپرز سوييس  قرار مي گيرد.
جيوآني  تراپاتوني  سرمربي  اشتوتگارت  آلمان  نيز اميدوار به  كسب  نتيجه اي  رضايت  بخش  در ديدار برابر تيم  رن  فرانسه  در گروه  هفتم  است .
اين  مربي  ايتاليايي  در نخستين  فصل  حضورش  در اشتوتگارت  پس  از تساوي  هفته  گذشته  برابر بروسيادورتموند و قرارگرفتن  در اواسط  جدول  بوندسليگا زير فشار است .
برنامه  ديدارهاي  امشب  جام  يوفا به  شرح  زير است  :
گروه  اول : وايكينگ  استاوانجر نروژ - موناكو فرانسه 
زسكاصوفيه  - هامبورگ 
گروه  دوم : مكابي  - پالرمو
گروه  سوم : هالمشتاد سوئد - هرتابرلين 
استوا بخارست  - لانس 
گروه  چهارم : دنيپرو پتروفسك  اوكراين  - آلكمار هلند
گراس  هاپرز زوريخ  - ميدلزبورو
گروه  پنجم : اف  سي  بال  - استراسبورگ 
ترومسو - آاس  رم 
گروه  ششم : زسكامسكو - مارسي 
ديناموبخارست  - هيرنوين 
گروه  هفتم : شاختار دونتسك  - سالونيكا
رن  - اشتوتگات 
گروه  هشتم : زنيت  سن  پترزبورگ  - ويتوريا گيمارس 
بشيكتاش  - بولتون 
بايرن مونيخ شادمان از پيروزي در مقابل يوونتوس .آيا بايرن مونيخ به روزهاي پرافتخار دهه هفتاد باز مي گردد؟ بايرن با ماگات مي تواند در عرصه اروپا نيز موفق شود.

ميرزا آقا بيك:
اماكن ورزشي در هفته تربيت بدني نيم بها مي شوند
معاون  فني  ورزشي  تربيت  بدني  استان  تهران  گفت:  در هفته  تربيت  بدني  و ورزش  تمامي  اماكن  ورزشي  شهر تهران  بطور نيم  بها از روز گذشته  در اختيار شهروندان  قرار گرفته  است .
حسن  ميرزاآقابيگ  روز چهارشنبه  در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اين  مطلب  گفت : در اين  هفته  ادارات  شش گانه  تربيت  بدني  تهران  موظف  هستندتمامي  اماكن  ورزشي  دولتي  را در اختيار شهروندان  تهراني  قرار دهند.
وي  در ادامه  اظهار داشت : در اين  هفته  همچنين  قصد داريم  ديواره  سنگ نوردي  ورزشگاه  رسالت  را نيز راه اندازي  كنيم .
افزون  بر آن در اين  هفته  از حميد سوريان  كشتي گير فرنگي كار كشورمان  كه  در رقابت هاي  جهاني  به  مدال  طلا دست  يافت  نيز تجليل  خواهد شد.
ميرزاآقابيگ  گفت : در مراسمي  كه  در اين  هفته  برگزار خواهيم  كرد جوايز نفرات  برتر مسابقات  قوي ترين  مردان  پايتخت  كه  چندي  پيش  در باشگاه  منظر برگزار شد، اهدا مي شود.

گلايه مندي اميررضا خادم از  عدم حضور نماينده
سازمان تربيت بدني
رئيس  كميته  تربيت  بدني  و جوانان  كميسيون  فرهنگي  مجلس  از شركت نكـردن نماينده  سازمان  تربيت  بدني  در نشست  ديروز اين  كميته  با مسئولان باشگاه  صنعت  نفت  آبادان  و فدراسيون  فوتبال  ابراز گلايه مندي  كرد.
اميررضا خادم  عصر ديروز  در اين باره  به  خــبرنگار ايرناگفت : ما از معاون  سازمان  تربيت  بدني  و رئيس  مركز توسعه  ورزش  قهرماني  نيزبراي  شركت  در اين  نشست  چهار ساعته  دعوت  كرده بوديم  كه  متاسفانه  در آن حضورپيدا نكرد.
نماينده  مردم  تهران  در مجلس  شوراي  اسلامي درباره  اين  نشست  گفت : ما قصدداشتيم  دراين  نشست  ابعاد مختلف  اختلاف  موجود ميان  باشگاه  صنعت  نفت  آبادان و فدراسيون  فوتبال  را بررسي  كنيم  و اگر حق  باشگاه  ضايع  شده  و يا فدراسيون فوتبال  مظلوم  واقع  شده است ، موضع گيري  و از حق  حمايت  كنيم .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |