يكشنبه ۸ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۷ - Oct 30, 2005
احداث پنج بوستان مادر
سرانه فضاي سبز در تهران افزايش مي يابد
006324.jpg
گروه شهري _ جمشيد پوراسكندر: مديريت شهر تهران به منظور افزايش سرانه فضاي سبز صدها بوستان محلي،ناحيه اي،منطقه اي و فرامنطقه اي مي سازد.از اين رو مدير عامل سازمان  پاركها و فضاي  سبز شهرداري  تهران  از طراحي  و اجراي عمليات  عمراني  براي  احداث  پنج  بوستان  با نام  مادر در نقاط مختلف  تهران  خبر داد.
مهندس علي محمد مختاري  با بيان  اينكه  نخستين  بوستان مادر به  مساحت  ۲۷ هكتار در جنوب  شرقي  تهران  به  نام  بوستان  مادر آزادگان  تا پايان  امسال  به  بهره  برداري  مي رسد افزود عمليات  اجرايي  و عمراني  احداث  اين  بوستان  پس  از طراحيهاي  مهندسي  از چهار ماه  گذشته  آغاز شده  است.
 وي  گفت  همزمان  با اجراي  طرح  بوستان  مادر آزادگان ، طراحي  سه بوستان  مادر ديگر نيز در شمال  شرقي ،جنوب  غربي  و غرب  تهران  صورت گرفته  است مدير عامل  سازمان  پاركها و فضاي  سبز شهرداري  تهران  با ابراز اميدواري  براي  بهره برداري  از سه  بوستان  ياد  شده  تا هشت  ماه  آينده ، اظهار داشت  احداث  پنجمين  بوستان  مادر نيز در اراضي  شمال  اتوبان  همت براساس  مصوبه  شوراي  اسلامي شهر تهران  در دستور كار اين  سازمان  قرارگرفته  است .
مهندس مختاري در ادامه خاطرنشان كرد:  در صدد هستيم با ايجاد فضاي سبز، ضمن كمك به زيباسازي منظر شهر و مبارزه با آلاينده هاي هواي شهر، سرانه فضاي سبز در كلانشهر تهران را به استانداردهاي جهاني برسانيم.
به گفته وي هم اينك سرانه فضاي سبز در تهران بيش از ۶‎/۵ متر مربع است كه بايد به ۹ متر مربع برسد.
گفتني است در حال حاضر بيش از ۱۳۵۷ بوستان محلي، ناحيه اي، منطقه اي و شهري در نقاط مختلف تهران وجود دارد و بيش از ۱۳۵ بوستان ديگر در دست ساخت مي باشد.

در جنوب غرب تهران
۵۳ طرح عمراني، فرهنگي و خدماتي
در آستانه بهره برداري است
006321.jpg
۵۳ طرح و پروژه عمران شهري با هزينه اي معادل ۱۱۸ ميليارد ريال در جنوب غرب تهران به بهره برداري مي رسد.
مهندس مجيد شايسته شهردار منطقه ۱۸ تهران با اعلام اين مطلب گفت: اين پروژه ها شامل مجموعه فرهنگي، ورزشي شهيدان اسماعيلي در زميني به وسعت ۲۰۰۰ مترمربع و زيربناي ۳۸۰۰ مترمربع مي باشد كه با هزينه ۲۵ ميليارد ريال در بلوار مدائن احداث شده و داراي امكاناتي نظير استخر، سونا، جكوزي، سالن چندمنظوره ورزشي، كلاس هاي آموزشي، سالن بدنسازي، پاركينگ و زمين چمن فوتبال با ظرفيت ۵۰۰۰ نفر مي باشد.
وي از ديگر پروژه هاي آماده بهره برداري در منطقه را مجموعه فرهنگي، ورزشي شهيد مختار سليماني در محله شادآباد _ ۱۷ شهريور در وسعتي معادل ۴۸۰۰۰ مترمربع و زيربناي ۸۲۰۰ مترمربع نام برد كه در يكي از نقاط اصلي و استراتژيك منطقه احداث و شامل سه سطح فرهنگي و مذهبي، آموزشي و ورزشي است كه سطح مذهبي اين مجموعه جهت برگزاري همايش هاي مذهبي با هزينه ۵/۴ ميليارد ريال به زودي افتتاح خواهد شد.شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به احداث نخستين فرهنگسراي ترافيك در وسعت ۱۵۰۰۰ مترمربع و زيربناي ۳۰۰۰ مترمربع با برخورداري از امكاناتي همچون سالن آمفي تئاتر، كتابخانه تخصصي، قرائت خانه، كلاس هاي ديداري و شنيداري، اتاق رايانه، محوطه مناسب جهت آموزش هاي عملي به همراه كليه علائم و تجهيزات رانندگي با هزينه ۲۷ ميليارد ريال در بوستان قائم گفت: اين فرهنگسرا آموزش هاي لازم را به كودكان، جوانان و نوجوانان ارايه خواهد داد.
بهره برداري از ۲۰۰ معبر آسفالت شده و خيابان، ساخت و نصب چهار دستگاه پل هوايي عابر پياده در تقاطع هاي همايونشهر و نامدار در بزرگراه  آيت الله سعيدي و جاده شهريار و ميدان معلم، تامين روشنايي پل زيرگذر نعمت آباد، مسقف و تامين روشنايي ۸ دستگاه پل هوايي عابر پياده، نصب بيست سرعت گير آسفالتي و ۲۵۰۰ عدد سرعت گير پلاستيكي در سطح معابر و همچنين پياده روسازي خيابانهاي ۱۵ متري دوم جنوبي و شهيد شهسواري و ساختمان چند منظوره شهرك دانش با زيربناي ۴۰۰ مترمربع از جمله پروژه هاي قابل افتتاحي است كه شهردار منطقه ۱۸ بدان اشاره كرد.
شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به اينكه بزودي با اجراي طرحهاي هندسي در دست اجرا توسط شهرداري منطقه در بزرگراه آيت الله سعيدي كليه چراغها و تقاطع هاي واقع در اين بزرگراه حذف خواهد شد، گفت: بزودي دوربرگردانهاي شمال و جنوب ميدان سروري (نعمت آباد) و شمال و جنوب چهارراه يافت آباد راه اندازي و دسترسي به بازار مبل و شهركهاي واقع در مسير به سهولت انجام خواهد شد.
وي بهره برداري از خانه كشتي گلشهر به وسعت ۷۶۷ مترمربع و بهره برداري از مراكز علمي فرهنگي منطقه شامل سه خانه مشق و يك خانه اخبار و يك آمفي تئاتر روباز، افتتاح بوستانهاي سهروردي و رودكي، ديواركشي امام زاده زيد(ع) و هلال احمر، بهره برداري از ۵ آب نما و ۵ سرويس بهداشتي در بوستانهاي سطح منطقه و سوله بازيافت منطقه را از ديگر پروژه هايي دانست كه بزودي مورد بهره برداري شهروندان قرار مي گيرند.
شهردار منطقه ۱۸ خاطرنشان ساخت احداث ۳ سوله بحران هر يك به مساحت ۹۰۰ مترمربع در محله خليج فارس، بوستان قائم و بلوار مدائن، احداث نخستين سالن سينما تئاتر چندمنظوره (سالن) در بلوار مدائن با همكاري شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران، اجراي باند كندروي بزرگراه آيت الله سعيدي از حدفاصل نعمت آباد تا آزادگان و احداث پل زيرگذر خيابان خليج فارس هم اكنون از سوي شهرداري منطقه در دست اجراست كه اميد است بزودي به بهره برداري برسد.

يك هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت توزيع مي شود
گروه شهري : شهرداري  ها و وزارت مسكن امسال   هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت براي بهسازي و نوسازي بافت  هاي فرسوده در كلان  شهرهاي كشور توزيع مي  كنند.
معاون شهرسازي و معماري وزارت مسكن و شهرسازي، افزود: علاوه بر اين ۳۰۰ ميليون دلار به صورت فاينانس براي مشاركت بخش خصوصي و سرمايه  گذاران در ترميم بافت  هاي فرسوده شهرها در نظر گرفته شده است.
وي گفت: بيشترين بافت  هاي فرسوده كشور به ترتيب در تهران، مشهد، اهواز، شيراز، اصفهان، تبريز، قم و كرج وجود دارد.
وي، ترميم بافت  هاي فرسوده و اسكان جمعيت در اين بافت  ها را از مهمترين راهكارها براي جلوگيري از توسعه شهري به ويژه كلان  شهرها برشمرد و افزود: بافت  هاي فرسوده به دليل اينكه داراي خدمات اوليه نظير گاز و برق است؛ لذا احياي آن، در هزينه كرد اعتبارات ساختمان  سازي كشور صرفه  جويي مي  شود.
محمدجواد محمدي  زاده، استاندار خراسان رضوي، به لايحه نوسازي و بهسازي اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) اشاره كرد و گفت: با تصويب نهايي اين لايحه، پنج درصد از اراضي اطراف حرم مطهر براي سرمايه  گذاري خارجي به مسلمانان واگذار مي  شود.
براساس اين گزارش همچنين محمدي  زاده افزود: در اين لايحه تامين منابع مالي به عنوان راهكار اصلي در تسريع احياي بافت  هاي فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) از منابع دولتي و بخشي خصوصي تأكيد شده است.
وي گفت: در خصوص سرمايه  گذاري داخلي تسهيلاتي از جمله تشويق سرمايه  گذاران و بخشودگي عوارض پيش  بيني شده است.
استاندار خراسان رضوي گفت: در صدد هستيم با اجازه مجلس شوراي اسلامي دستگاه  هاي دولتي در محدوده ۲۷۰ هكتاري بافت  هاي فرسوده اطراف حرم اقدام به ساخت واحدهاي اقامتي و پذيرايي كنند.
وي افزود: وزارت مسكن هم موظف شده براي اجراي طرح  هاي توسعه كالبدي پيراموني حرم مطهر كاملاً الگوي معماري اسلامي را رعايت كند.

غرفه داران متخلف ميادين جريمه مي شوند
خبرگزاري مهر: مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران با اشاره به تدوين و نصب منشور حقوق شهروندان در سطح غرف بازارهاي اين سازمان، تصريح كرد: در صورت عدم رعايت مفاد ۱۵ گانه اين منشور، غرفه دار متخلف به پرداخت جريمه اي معادل ۵ درصد اجاره هر ماه تا تعطيلي غرفه و ضبط سپرده محكوم مي شود.
مهندس محمد صلاحي، افزود: اصول ۱۵ گانه منشور حقوق شهروندان از مجموعه گلايه ها و گزارش هاي شهروندان از تخلفات برخي از غرفه داران استخراج شده است و يك شماره تلفن نيز در زير اين منشور آمده تا شهروندان در صورت مشاهده تخلف موضوع را به روابط عمومي سازمان اعلام كنند و در صورت تمايل مي توانند با دادن شماره تماس خود از نتايج پيگيري نيز آگاه شوند.
به گفته وي، عدم رعايت شئونات اسلامي، بي احترامي به مشتريان، عدم كيفيت محصولات، خرابي ترازو، عدم نصب اتيكت، امتناع از فروش محصول، گرانفروشي، كم فروشي، عرضه محصول بيش از درخواست مشتري، عدم صدور قبض فروش، عدم پرداخت مابقي پول، تبعيض بين مشتريان، عدم رعايت بهداشت فردي و محيط و عدم رعايت ساعات كار بازار از مفاد ۱۵ گانه منشور حقوق شهروندان هستند.
مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار در ادامه اظهار داشت: تخطي از هر يك از اصول اين منشوريك نمره منفي در پي دارد و در ازاي يك نمره منفي، غرفه دار به ۵ درصد قيمت اجاره آن ماه جريمه مي شود و اگر نمرات منفي به عدد شش برسد، سپرده غرفه دار ضبط و غرفه از او گرفته مي شود.

شناسايي گونه هاي گياهي در حال انقراض
ايرنا: سرپرست  اداره  منابع  طبيعي  كرج  گفت : طرح  شناسايي  گونه هاي  گياهي  در حال  انقراض  در اين  شهرستان  به  اجرا درآمد.علي اكبر واشقاني  فراهاني  افزود: در راستاي  اجراي  اين  طرح  كه  از هفته  گذشته  شروع  شده است ، ماموران  منابع  طبيعي  پس  از شناسايي  گونه هاي  در حال  انقراض ، تمهيدات  لازم  علمي  را براي  حفاظت  از آنها بكار مي گيرند.وي  خاطرنشان  كرد: نتايج  بدست  آمده  از زمان  آغاز اجراي  طرح ، حاكي  از انقراض  زود هنگام  گونه  گياهي «ارس» در ارتفاعات  دامنه  جنوبي  البرز اين  شهرستان  است .

زنگ  بصيرت  دوشنبه  در مدارس  كشور نواخته  مي شود
گروه علمي فرهنگي: زنگ  بصيرت  صبح  دوشنبه  همزمان  با چهارمين  روز از هفته  بسيج  دانش آموزي در مدارس  سراسر كشور نواخته  مي شود.
به  گزارش  روابط عمومي وزارت  آموزش  و پرورش ، در زنگ  بصيرت ، دانش آموزان  ضمن  شركت  در برنامه هاي  مختلف ، با ايمان  و اخلاق  اسلامي بيش  از پيش آشنا مي شوند.
اجراي مراسم  سرود دانش آموزي  بسيج  دانش آموزي ، ديدار باخانواده  معظم  شهداي دانش آموز، نام نويسي  از ۴۰۰ هزار دانش آموزبسيجي  براي  شركت  در آموزش  مقدماتي بسيج  و اجراي  فراخون  كنگره  شعر بسيج  دانش آموزي  از جمله  برنامه هاي  اين  روزمدارس  است .

حفظ ساختار معماري شهري نيازمند همكاري دستگاه هاست
006327.jpg
ايرنا: وزير مسكن  و شهرسازي  گفت : ساخت  و سازها در كشور متناسب  با اعتبارات  و امكانات  نبوده  و شرايط موجود تكافوي  طرح هاي  فراوان  در دست  انجام  راندارد.مهندس محمد سعيدي  كيا در جمع  كاركنان  سازمان  مسكن  و شهرسازي استان  مركزي  در اراك  افزود: ضعف  امكانات  و كمبود اعتبارات  باعث  طولاني  شدن زمان  طرح ها و افزايش  قيمت  و نارضايتي  مردم  شده است .
وي  اضافه  كرد: در ساخت  و ساز مسكن  بايد اجراي  طرح  بر اساس  برنامه  ريزي زمانبندي  صورت  گيرد تا طرح ها در زمان  مقرر تكميل  شود.
سعيدي  كيا افزود: ايجاد ساختار معماري  شهري  متناسب ، نيازمند شكل گيري  هويت  كاري  مشترك  ميان  دستگاههاي  متولي  مقوله  مسكن  است .
وي  احياء بافتهاي  فرسوده  شهر را از اولويت هاي  وزارت  مسكن  و شهرسازي  دربرنامه  چهارم  توسعه  عنوان  كرد.

حمايت از سازندگان مساجد
006333.jpg
طرح جامع توسعه مساجد در غرب تهران با تامين بخشي از اعتبارات احداث بناي مساجد از سوي شهرداري منطقه ۵ امسال در محدوده منطقه اجرا مي گردد.مهندس ايزدخواه مشاور شهردار منطقه ۵ گفت: از ابتداي اجراي طرح جامع توسعه مساجد از گذشته تاكنون عمليات كلنگ زني پنج مسجد در محدوده منطقه انجام گرفته است. وي گفت: «مسئوليت و نظارت نهايي بر احداث مساجد بر عهده هيئت امنا و مركز امور مساجد است و شهرداري با توجه به امكانات موجود به پشتيباني از احداث و تكميل مساجد مي پردازد.» وي با اشاره به اختصاص اعتبار ۹۰۰ ميليون ريالي احداث مساجد از سوي شهرداري منطقه ۵ در سال جاري اظهار اميدواري كرد با پيگيريهاي صورت گرفته از سوي شهرداري مركز اين اعتبار افزايش يابد.

جشن نيايش در شهرداري
006336.jpg
دبير جشنواره هاي فرهنگي _ مذهبي شهرداري منطقه ۸ تهران اعلام كرد به مناسبت عيد سعيد فطر، جشن بزرگ نيايش برگزار مي شود.حميد نيكومنش با بيان اين مطلب كه به منظور گسترش فرهنگ و معارف اسلامي و تاريخ اديان الهي، ده ها مسابقه آموزشي _ فرهنگي بين كاركنان شهرداري برگزار مي شود، افزود: همزمان با عيد سعيد فطر، يك دوره مسابقه با عنوان عيد نيايش ويژه كاركنان شهرداري منطقه ۸ تهران برگزار و به برگزيدگان هداياي نفيسي اعطا مي شود.وي افزود: در اين دوره از مسابقه عيد نيايش، شركت كنندگان با فرهنگ و آيين روزه در اديان الهي و اعياد بزرگ اسلام و وظايف مسلمانان آشنا مي شوند.

شهرك خودروهاي فرسوده
006330.jpg
ايلنا: شهرك خودروهاي فرسوده با احتساب كليه امور امنيتي و ايمني و رعايت امور زيست محيطي، كاملا محصور در شهرك شمس  آباد راه  اندازي مي  شود.احمد زماني، مديرعامل شهرك  هاي صنعتي تهران، با بيان اين مطلب گفت: شهرك صنعتي اسقاط خودرو در شهرك شمس  آباد در نزديكي شهر تهران با توجه به تمام امور جانبي راه  اندازي مي  شود.وي افزود: اسقاط خودروهاي فرسوده در ۴۰ كيلومتري تهران در اين شهرك با مذاكرات صورت گرفته با سازمان حفاظت محيط زيست به صورت كاملا محصور شده، اجرايي مي  شود.زماني يادآور شد: كليه امور نظارتي و امنيتي در راستاي اجراي اين طرح رعايت شده است و هيچ يك از قطعات خودروهاي فرسوده اسقاط شده، امكان خروج از شهرك را ندارند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |