يكشنبه ۸ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۷ - Oct 30, 2005
مجمع تشخيص مصلحت نظام تصويب كرد:
الحاق ايران به كنوانسيون كنترل دخانيات
006357.jpg
ايرنا: مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  در نشست  روز گذشته اختلاف  مجلس  و شوراي  نگهبان  در مورد لايحه  الحاق  ايران  به  كنوانسيون  چارچوب  سازمان  بهداشت  جهاني  براي كنترل  دخانيات  را بررسي  و مصوبه  مجلس  را مورد تأييد قرار داد.
در اين  جلسه  علاوه  بر فقهاي  شوراي  نگهبان  وزراي  امور خارجه ، بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي ، مديرعامل  شركت  دخانيات ، روساي  كميسيون هاي  بهداشت  و درمان  و صنايع  و معادن  مجلس  و همچنين  دبير كل  جمعيت  مبارزه  با دخانيات  حضور داشتند.
در ابتداي  جلسه  گزارش  كميسيون  حقوقي  و قضايي  مجمع تشخيص  مصلحت  نظام  در مورد اين  لايحه  اختلافي  قرائت  شد و پس  از استماع  دلايل شوراي  نگهبان  براي  رد اين  لايحه  و استدلالات  و دلايل  مجلس  شوراي  اسلامي  و دولت براي  دفاع  از آن ، اعضاي  مجمع  ديدگاهها و نظرات  موافق  و مخالف  خود را اعلام كردند و پس  از راي گيري ، مصوبه  مجلس  تأييد و مورد تصويب  قرار گرفت .
ادامه  تدوين  و تصويب  سياستهاي  كلي  نظام  در خصوص  وحدت  و همبستگي  ملي ديگر موضوعي  بود كه  در جلسه  روز شنبه  مجمع  در دستور كار قرار گرفت  و اعضاي  مجمع  يك  بند ديگر از سياستهاي  كلي  نظام  در اين  بخش  را تصويب  كردند.اعضاي  مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  همچنين  در جلسه  ديروز خود از حضور پرشور مردم  سراسر كشور در روز جهاني  قدس  براي  حمايت  از مظلومان  فلسطيني  قدرداني كردند و جنايات  تجاوزگران  و جاه  طلبان  رژيم  اشغالگر قدس  در سرزمينهاي  اشغالي  را محكوم  كردند.
در اين  جلسه  همچنين  منوچهر متكي  وزير امور خارجه  و علي  لاريجاني  دبير شوراي  عالي  امنيت  ملي  گزارشي  از سير پرونده  هسته اي  و غوغاهاي  جديد عليه  جمهوري  اسلامي  ايران  را ارائه  كردند.

بيانيه مجمع تشخيص مصلحت
درباره نظارت بر سياستهاي كلان
ايسنا: كميسيون نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام، طي بيانيه اي با اشاره به روند كار خود، اصلاحات متن مقررات نظارت بر حسن اجراي سياستهاي كلي را تشريح كرده است.
متن اين بيانيه به شرح زير است: اكنون كه با عنايات خداي تبارك و تعالي و در پي تلاش هاي بي وقفه و ارزشمند مجمع تشخيص مصلحت نظام، بخش عمده اي از سياست هاي كلي در عرصه هاي مختلف و سند چشم انداز ۲۰ ساله كشور تدوين و از سوي مقام معظم رهبري ابلاغ گرديده و كميسيون نظارت مجمع رسما تشكيل شده و آغاز به كار نموده است، نكاتي را به آگاهي ملت بزرگوار ايران و انديشمندان و صاحب نظران مي رساند: ۱- «تعيين سياست هاي كلي نظام جمهوري اسلامي ايران پس از مشورت با مجمع تشخيص مصلحت نظام» طبق بند يك از اصل ۱۱۰ قانون اساسي از وظايف و اختيارات رهبري است.
سياست هاي كلي ،جايگاه مهمي در ايجاد هماهنگي و انسجام بين قواي مختلف و فرايند اجرايي، تقنيني و قضايي كشور دارد.
اين سياست ها كه با استفاده از نظريات كارشناسان ارشد كشور تدوين مي شود، آهنگ واحد و هدفمندي را به قوانين، مقررات و برنامه ها مي بخشند و از ايجاد تشتت و تنازع بين نهادهاي مختلف و ضايع شدن فرصت ها و امكانات كشور جلوگيري مي كنند.
قانون اساسي به منظور «تاثير بخشي» سياست هاي كلي، «نظارت بر حسن اجراي سياست هاي كلي نظام» را طبق بند ۲ از اصل ۱۱۰ به عهده  رهبري گذاشته است.
مقام معظم رهبري هم بر اساس قسمت پاياني اصل ،۱۱۰ نظارت بر حسن اجراي سياست هاي كلي نظام را در تاريخ ۱۷/۱/۱۳۷۷ به مجمع تشخيص تفويض نمودند.
معظم له در تاريخ هاي ۱/۲/۱۳۷۸ و ۲۰/۱۲/۱۳۷۹ مجددا بر تفويض وظيفه ي نظارت به مجمع تأكيد كردند.
۲- تدوين سياست هاي كلي نظام و نظارت بر حسن اجراي آنها، امري بديع و نيازمند دقت خاص و پرهيز از شتاب زدگي است؛ به علاوه ماهيت اين نظارت متفاوت از اقدامات رايج و معمول دستگاه هاي نظارتي كشور است.
مجمع در ۸ سال گذشته به تدوين سياست هاي كلي نظام در بخش هاي مختلف و سياست هاي كلي برنامه هاي سوم و چهارم و تقديم آن به رهبري پرداخت و بدين ترتيب مقدمات منطقي امر نظارت بر اجراي سياست هاي كلي را فراهم كرد.
به علاوه مجمع به دستور رهبري سند چشم انداز ۲۰ ساله را تنظيم و افق ايران توسعه يافته را با استفاده از توان كارشناسي كشور ترسيم نمود.
اين سند كه گام بلندي در امر برنامه ريزي كلان كشور به حساب مي آيد، افتخاري براي ايران و الهام بخش حركت هاي فشرده و منسجم به سوي پيشرفت و تعالي كشور است.
پس از تفويض اختيار رهبري (سال۱۳۷۷)، در هنگام تدوين مقررات در دبيرخانه ي مجمع و ضمن بحث هاي كارشناسي در جلسات مجمع مسائل مهمي  مدنظر قرار گرفت از جمله: تكراري نبودن نظارت مجمع، عدم مداخله در اجرا و تقنين و قضا، پرهيز از ايجاد مشكل و محدوديت در عمل و در روند ايفاي وظايف قوا، گرفتارنشدن در سازمان عريض و طويل، تعريف روشن حدود و ثغور نظارت و مراعات كامل آنچه قانون اساسي خواسته است.
۳- پس از تدوين پيشنهاد نهايي قرار شد فرصت كافي به رؤساي وقت سه قوه داده شود، تا كارشناسي تكميلي و مستقل خود را معمول و نظر رسمي خود را نسبت به مقررات نظارت ابراز دارند.
با اين فرايند، پس از مدتي طولاني، نظريات روساي سه قوه دريافت شد و مجددا مجمع به بحث درباره ي مقررات نظارت پرداخت و در جلسات فشرده، با حضور و توافق روساي سه قوه مقررات نظارت در تاريخ ۲۱ / ۳ / ۱۳۸۴ تصويب گرديد كه شيوه و قلمرو نظارت را مشخص كرده است.
رهبري در تاريخ ۲۰/۶/ ۱۳۸۴ با برخي اصلاحات متن مقررات نظارت بر حسن اجراي سياست هاي كلي را به (شرح پيوست) تأييد و به مجمع ابلاغ فرمودند.
شايان ذكر است كه طبق ذيل اصل ۱۱۲ قانون اساسي «مقررات راجع به مجمع توسط خود اعضا تهيه و تصويب و به تأييد مقام رهبري خواهد رسيد» و مقررات راجع به نظارت هم همين روند را طي كرده است.
۴- اينك اميد است با تشكيل اين كميسيون و امكان حضور روساي سه قوه در آن، امر نظارت مجمع بر حسن اجراي سياست هاي كلي، صرفا بر مبناي قانون اساسي و در چارچوب تفويض اختيار رهبري، با ساز و كاري به حداقل كاهش يافته و بدون تشكيلات موازي و با هدف جمع آوري اطلاعات و توليد شاخص هاي روشن براي تبيين چگونگي تحقق سياست هاي كلي در اجرا، تقنين و قضا به شايسته ترين نحو انجام گيرد تا رهبري بتوانند نظارت اساسي خود را اعمال كنند.
** پيوست: اصلاحات متن مقررات نظارت بر حسن اجراي سياست هاي كلي فصل دوم: مقررات نظارت بر حسن اجراي سياست هاي كلي نظام ماده ۱- نظارت بر حسن اجراي سياست هاي كلي نظام به موجب تفويض اختيار از سوي مقام معظم رهبري توسط مجمع تشخيص مصلحت نظام مطابق اين مقررات صورت مي گيرد.
تبصره _ سياست هاي كلي نظام، سياست هايي است كه از سوي مقام معظم رهبري به موجب بند ۱ از اصل ۱۱۰ قانون تعيين مي شود.
ماده ۲- قوانين و مقررات شامل قانون برنامه حسب مورد بايد در چارچوب سياست هاي كلي مرتبط با آن تنظيم شود، اين مقررات در هيچ موردي نبايد مغاير سياست هاي كلي مربوط باشد.
ماده ۳- بالاترين مقام مسئول در قواي سه گانه، نيروهاي مسلح و صدا و سيما مسئول اجراي سياست هاي كلي نظام در دستگاه هاي مربوط مي باشند.
تبصره _ شيوه ي اعمال نظارت درمورد نيروهاي مسلح، با تصويب و ابلاغ فرماندهي كل نيروهاي مسلح تعيين خواهد شد.
ماده ۴- به منظور بررسي، ارزيابي، تلفيق و جامع نگري موضوعات ارجاعي مجمع درخصوص نظارت بر حسن اجراي سياست هاي كلي، «كميسيون نظارت» با تركيب رئيس و دبير مجمع و دو نماينده از ميان اعضاي هريك از كميسيون هاي موضوعي مجمع تشخيص مصلحت نظام به انتخاب خود كميسيون ها تشكيل مي شود.
تبصره ۱- روساي سه قوه مي توانند با حق راي در جلسات كميسيون نظارت شركت كنند.
تبصره ۲- كميسيون نظارت هنگام بررسي گزارش هاي رسيده، از وزير يا رئيس دستگاه ذي ربط براي شركت در جلسات كميسيون دعوت به عمل مي آورد.
ماده ۵- دستگاه هاي مندرج در ماده ۳ موظفند گزارش هاي ادواري شامل ساليانه و پنج ساله ي خود را از نحوه ي اجراي سياست هاي كلي و ميزان تحقق آنها بر اساس شاخص ها و نماگرها تهيه و به مجمع ارسال كنند.
ماده ۶- كليه ي گزارش ها و موارد ارجاعي به كميسيون نظارت، ابتدا به كميسيون يا كميسيون هاي تخصصي در مجمع ارسال مي شود.
سپس موضوع به همراه اظهارنظر آن كميسيون يا كميسيون ها در جلسه ي كميسيون نظارت مطرح مي شود.
تبصره ۱- هريك از كميسيون هاي تخصصي مجمع در حوزه ي فعاليت خود، گزارش سالانه اي از نحوه ي اجرا و پيشرفت سياست هاي كلي تهيه مي كنند.
اين گزارش ها پس از بررسي و تلفيق در كميسيون نظارت، براي اظهارنظر به مجمع ارايه مي شود.
تبصره ۲- پيگيري امور و كارشناسي نظارت، به عهده ي دبيرخانه ي مجمع است.
ماده ۷- همزمان با بررسي برنامه هاي پنجساله و اصلاحات بعدي آن در دولت و مجلس شوراي اسلامي، كميسيون نظارت مجمع هم محتواي برنامه را از نظر انطباق و عدم مغايرت با سياست هاي كلي مصوب بررسي مي نمايد.
در صورتي كه مجمع هم مغايرت را پذيرفت، نمايندگان مجمع موارد مغايرت را در كميسيون هاي ذي ربط دولت و مجلس مطرح مي كنند و نهايتا اگر در مصوبه ي نهايي مجلس مغايرت باقي ماند، شوراي نگهبان مطابق اختيارات و وظايف خويش بر اساس نظر مجمع تشخيص مصلحت نظام اعمال نظر مي نمايد.
ماده ۸- وظايف كميسيون نظارت عبارت است از: - تدوين خط مشي ها، شاخص ها و شيوه هاي اعمال نظارت با همكاري كميسيون هاي ذي ربط - اجراي وظايف مندرج در مواد ۷ و ۹ و ساير موارد ارجاعي - تعيين نمايندگان براي حضور در جلسات تنظيم و تصويب برنامه هاي توسعه در دولت و مجلس - ارزيابي و سنجش ميزان تحقق سياست هاي كلي و حسن اجراي آنها بر مبناي شاخص هاي مصوب و تلفيق گزارش هاي نظارتي - ارايه ي كليه ي گزارش ها و تصميمات از سوي كميسيون نظارت به شوراي مجمع جهت اطلاع و تصويب ماده ۹- قواي سه گانه، ستاد كل نيروهاي مسلح، صدا و سيما و دستگاه هاي نظارتي از قبيل ديوان محاسبات، شوراي نظارت صدا و سيما، سازمان حسابرسي دولتي و كميسيون اصل نود، ديوان عدالت اداري، سازمان بازرسي كل كشور، نهادها، بانك ها، سازمان ها، شركت هاي دولتي و هم چنين نهادهاي عمومي موضوع تبصره ذيل ماده ۵ قانون محاسبات عمومي، شهرداري ها و كليه ي سازمان هايي كه شمول قانون بر آنها مستلزم ذكر نام است و موسسات عمومي غيردولتي با درخواست مجمع از طريق بالاترين مقام هر دستگاه همكاري لازم را در اعمال نظارت موضوع اين مقررات به عمل خواهند آورد.
در هر حال، تشخيص و اعلام مغايرت يا عدم مغايرت با سياست هاي كلي بر عهده ي مجمع خواهد بود.
ماده ۱۰- نتايج بررسي هاي انجام شده درخصوص نحوه ي رعايت و اجراي سياست هاي كلي، همراه اقدامات انجام شده به مقام معظم رهبري گزارش مي شود.

در بيانيه مطبوعاتي وزارت امور خارجه اعلام شد
پاسخ ايران به بيانيه شوراي امنيت
در پي صدور بيانيه مطبوعاتي رئيس شوراي امنيت سازمان ملل درخصوص اظهارات رئيس جمهوري اسلامي ايران، وزارت امور خارجه با انتشار بيانيه اي تأكيد كرد: موضع ايران درقبال مسئله فلسطين به روشني توسط محمود احمدي نژاد رياست جمهوري اسلامي ايران در شصتمين اجلاس مجمع عمومي ملل متحد اعلام شده است.
متن كامل بيانيه مطبوعاتي وزارت امور خارجه به شرح زير است: بيانيه مطبوعاتي رئيس شوراي امنيت در روز جهاني قدس به پيشنهاد رژيم صهونيستي براي چشم پوشي از جنايات اين رژيم و وارونه جلوه دادن حقايق بوده و لذا غير قابل قبول است.
موضع جمهوري اسلامي ايران در قبال مسئله فلسطين به روشني توسط جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد رياست جمهوري اسلامي ايران در شصتمين اجلاس مجمع عمومي ملل متحد بدين شرح بيان گرديد: دستيابي به صلحي پايدار در فلسطين نيز بر پايه تن دادن به عدالت و رفع تبعيض ها از طريق پايان دادن به اشغال سرزمين فلسطين، بازگشت تمامي آوارگان فلسطيني، مراجعه به آراي عمومي وتشكيل يك كشور مردم سالار فلسطيني به پايتختي قدس شريف امكان پذير خواهد بود.جمهوري اسلامي ايران به تعهدات خود براساس منشور ملل متحد پايبندبوده و هيچگاه عليه كشور ديگري اقدام به استفاده يا تهديد به استفاده از زور نكرده است.
متاسفانه شوراي امنيت داراي سابقه تاريكي دربرخورد باتجاوز و استفاده از زور عليه ايران توسط صدام حسين و نيز تهديدات مكرر رژيم اسرائيل و برخي از اعضاي دائم شوراي امنيت به استفاده از زور عليه ايران مي باشد.
اين وضعيت موجب گرديده است تا برخي اعضاي دائم شوراي امنيت علنا سياست غير قانوني تهديد واستفاده از زور را بعنوان ابزار سياست خارجي خود حفظ نمايند.متعاقب حمله آمريكا به عراق، مطبوعات عمده جهان بااستناد به منابع رژيم صهونيستي خبر از احتمال حمله اسرائيل به تاسيسات اتمي ايران را دادند كه از سوي مقامات ارشد صهونيستي رد نشد.
اين مطالب فضاي حمله نظامي موردي و تهديد عليه ايران را بطور مداوم دامن زده است.
نمونه هايي از اين گزارشها بشرح زير مي باشد:
۱- راديو رژيم صهيونيستي در ۱/۱۲/۸۲ اعلام كرد سراسر خاك ايران در برد جنگنده هاي اف ۱۶ اسرائيل قراردارد.
۲- نشريه اسكاتلندآن ساندي در مورخ ۳/۹/۸۲ نوشت: مقام هاي اسرائيلي و در راس آنها وزير جنگ اسرائيل به آمريكا اعلام كرده اند آماده حمله به ايران همانند حمله سال ۱۹۸۱به تاسيسات هسته اي عراق هستند.
۳- مجله آلماني اشپيگل در مورخ ۱۹/۷/۸۲در گزارشي از آمادگي نيروي هوايي ارتش رژيم صهيونيستي براي حمله به ايران خبر داد و نوشت به دستور آريل شارون نيروي هوايي اسرائيل برنامه ريزي براي حمله هدفمند به تاسيسات ايران را به پايان رسانده است.
۴- واشنگتن پست در تاريخ ۲۶/۵/۸۲ درگزارشي از ديدار شارون و بوش خبر داد كه نخست وزير اسرائيل خواهان حمله آمريكا عليه نيروگاه هسته اي بوشهر شده است.
۵- نشريه نيويورك سان در تاريخ ۱۶/۷/۸۴ تهديدهاي نخست وزير اسرائيل عليه ايران را بهترين خبرها توصيف كرد.
۶- لوس آنجلس تايمز درشماره مورخ۲/۸/۸۴ درمقاله اي از احتمال حمله آمريكا به ايران خبرداد و نوشت شارون و دستياران ارشد وي طي ماه هاي متمادي بطور مكرر با كلمات مبهم ولي دقيق تهديد كرده اند متوسل به زور خواهند شد.
۷- روزنامه اتريشي پرسه در مورخ ۲۴/۱/۸۴ درگزارشي نوشت: اسرائيل به آمريكا اعلام كرده است از روش هاي نظامي براي توقف برنامه هاي اتمي ايران استفاده خواهدكرد.
۸- روزنامه الوطن چاپ عربستان درمورخ ۲۳/۵/۸۴نوشت واحدهايي از نيروي هوايي ارتش رژيم صهيونيستي آماده حمله به تاسيسات هسته اي ايران هستند.
۹- روزنامه مليت چاپ تركيه درمورخ ۲/۷/۸۴ درگزارشي نوشت هياتي از نمايندگان پارلمان اسرائيل كه به آمريكا سفركرده بودند خواستار حمله به ايران شدند. اري الداد از هيات مذكور درگفتگو با واشنگتن تايمز تنها راه متوقف كردن ايران را توسل به زور دانست.
۱۰- شبكه تلويزيوني الجزيره درتاريخ ۴/۱۲/۸۳ گزارش داد: اليعاذر شكدي فرمانده نيروي هوايي رژيم صهيونيستي آريل شارون را تشويق كرد نيروهاي مسلح اسرائيل را براي حمله به ايران به حالت آماده باش درآورد.
۱۱- روزنامه هاآرتص درتاريخ۳/۹/۸۲ نوشت: شائول موفاز وزير جنگ رژيم صهيونيستي ادعاكرد: اسرائيل در صورت لزوم ايران را بمباران خواهدكرد. وي اظهار داشت آمريكا پس از عراق و افغانستان دو ماموريت مهم ديگر دارد كه آن ايران و سوريه است.
۱۲- خبرگزاري رويترز درتاريخ۹/۲/۸۲گزارش داد: دانيل ايالون سفير اسرائيل در واشنگتن خواستار تغيير رژيم هاي ايران و سوريه شد.
۱۳- به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي در نيويورك در تاريخ ۱۲/۱۱/۸۳ ديك چني معاون رئيس جمهور آمريكا در يك گفت وگوي تلفني درمورد احتمال اقدام نظامي رژيم صهيونيستي عليه ايران گفت: يكي از نگراني هاي موجود اين است كه امكان دارد اسرائيل اين كار را بدون آنكه از آن خواسته شود، انجام دهد.
موارد فوق گوشه كوچكي ازتهديدات صريح و آشكار رژيم صهيونيستي و برخي از اعضاي دائم شوراي امنيت به استفاده از زورعليه جمهوري اسلامي ايران و برخي كشورهاي مسلمان منطقه تنها در چند سال اخير مي باشد.
سئوال مهم ملت ايران و جهانيان از شوراي امنيت آن است كه چند جلسه براي بررسي اين تهديدات عليه اعضاء ملل متحد برگزار نموده و كدام بيانيه را درمحكوميت آن صادر نموده است؟
اگر شوراي امنيت ملل متحد به هر دليلي قادر به استيفاي حقوق حقه ملت مظلوم فلسطين نيست، حداقل نسبت به محكوم نمودن جنايات مستمر به ويژه در روزهاي اخير كه با بمباران مناطق ومنازل فلسطينيان و كشتار و ترور مردان و زنان و كودكان به دستور صريح سران اين رژيم دهشتناك صورت مي پذيرد، اقدام نمايد.

خاتمي: تصميماتي كه دولت جديد مي گيرد
براي همه قابل احترام است
فارس: سيد محمد خاتمي گفت: دولت جديد حق دارد هر تصميمي بگيرد و تصميماتي كه دولت مي گيرد براي همه قابل احترام است.
سيدمحمد خاتمي رئيس جمهوري سابق كه شنبه شب از موزه ملي قرآن مجيد ديدن مي كرد در حاشيه اين مراسم در گفت وگو با خبرنگاران درخصوص لغو مصوبات دولت قبلي براي كمك به موسسه گفت وگوي تمدنها گفت: اين مساله چيز مهمي نبود و مصوبه اي بود كه بيش از ۸ سازمان و نهاد رسمي ثبت شده از جمله دانشگاه امام صادق (ع) را شامل شرايطي كرده بود كه افراد مي توانستند بدون دريافت حقوق از دولت، حقوق و مزاياي خود را از موسسه مربوطه دريافت كرده ولي سابقه فعاليت دولتي آنها محفوظ بماند و اين براي ما كه مي خواهيم دولت را كوچك كنيم مي تواند مفيد باشد چرا كه كارمندان مي توانند ضمن حفظ سابقه خود، حقوق و مزايايشان را از موسسه مربوطه دريافت نمايند و مساله مربوطه به همين قسمت بود كه چند بنياد شامل اين مساله مي شدند ولي به هر حال يك دولت تصميمي مي گيرد و دولتي ديگر آن را لغو مي كند و اين حق مسلم دولت است.
خاتمي  در خصوص مشورت خواهي احمدي نژاد از وي پس از بدست گرفتن مسئوليت رياست جمهوري گفت: در ابتداي كار طي دو ديداري كه باهم داشتيم بطور مفصل در اين زمينه صحبت كرديم و مطالبي را كه به نظر مي رسيد به وي منتقل كرديم و ايشان مطالب خوبي داشتند كه بيان كردند ولي پس از انتقال دولت توفيق نداشتم تا با ايشان ملاقاتي داشته باشم.
وي با تأكيد بر اينكه در آغاز كار معمولا هر دولتي با مشكلات فراواني روبروست، افزود: تشكيل دولت و وزارتخانه ها بسيار وقت گير است و من به دوستان حق مي دهم كه ذهنشان متمركز شكل دهي كار دولت شده باشد.
وي در پاسخ به سئوالي در خصوص شرايط دولت جديد و روند تثبيت دولت گفت: بايد صبر كرد چرا كه هنوز عمر زيادي از اين دولت نگذشته است و بايد در اين زمينه بعدها صحبت كرد.
سيدمحمد خاتمي در پاسخ به سؤال ديگري درخصوص لغو سفر خارجي اش گفت: چنين چيزي صحت ندارد و من تمام سفرهاي خود را طبق برنامه پيش بيني شده انجام مي دهم و در اولين مرحله طبق دعوت هاي فراواني كه دارم به دعوت آقاي رايزيگر رئيس جمهور اسبق آلمان براي شركت در يك نشست به برلين خواهم رفت و سپس در مجلسي در  هامبورگ سخنراني خواهم كرد.
وي گفت: در ادامه سفرهاي خارجي خود براي شركت در جلسه گروه ۱۸ نفره اي كه آقاي كوفي عنان تشكيل داده اند به اسپانيا خواهم رفت و در ادامه به لبنان مي روم و به احتمال قوي در اوايل سال ميلادي آينده در سفري به مالزي در سمينار بسيار بزرگي شركت خواهم كرد و به عنوان سخنران در همايشي به نام «چه كسي از طرف اسلام سخن خواهد گفت؟» سخنراني مي كنم.
وي در خصوص تشكيل مجمع جهاني گفت وگوي تمدن ها نيز گفت:  مركز گفت وگوي تمدن ها در ايران كه همان موسسه دولتي گفت وگوي تمدن هاست از اين پس در قالب يك تشكل غيردولتي اداره مي شود و تلاش مي كنيم با عالم اسلام و نمايندگي كردن تفكرهاي نوي جهان اسلام با دنيا تعامل كنيم.
وي افزود: مجمع در خارج از كشور متشكل از صاحبنظران شاخص بين المللي پيرامون گفت وگوي تمدن ها تشكيل خواهد شد و تلاش مي شود تا در آن محور گفت وگو ميان شرق و غرب و جهان اسلام و مسيحيت مورد توجه قرار گيرد.

وزير اطلاعات : بعضي از شاخه هاي دستگيرشدگان
انفجارهاي اهواز با انگليس ارتباط داشته اند
ايسنا: محسني اژه اي گفت كه تحقق شعار عدالت گستري به قدرت، فرصت و مطالعه نياز دارد.وزير اطلاعات درباره مطالبات از دولت و كمك به تحقق آنها گفت: «در دولت جديد مسؤوليت ها تازه شكل گرفته و هنوز چهار وزير دولت، از مجلس راي اعتماد نگرفته اند و بعضي از استانداران هنوز منصوب نشده اند.»
وي ادامه داد: «با توجه به شعار عدالت گستري نياز است در ابعاد مختلف هم در بودجه نويسي براي سال آينده و هم براي مشخص كردن اولويت ها و تعيين رويكردهاي جديد، مطالعه صورت بگيرد تا همان طور كه كارهاي روزمره در حال انجام است بتوان در راستاي تحقق عدالت عمومي  و گسترش آن قدم برداشت.»
وزير اطلاعات درباره آخرين خبرها از دستگيري عاملان انفجار اهواز، گفت: «در اين خصوص بحمدالله كارهاي خوبي شد و عوامل مخرب شناسايي شدند. تعدادي از آنها عمدتا دستگير شدند، بعضي از آنها الآن در تيررس نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي هستند، بعضي از آنها پرونده هايشان تكميل و به دستگاه قضايي ارسال شده و پرونده بعضي از افراد هم در حال تكميل شدن است.»
وي با بيان اين كه تاكنون بيش از ۳۰ نفر دستگير شده اند، درباره ارتباط عاملان اين انفجار با نيروهاي خارجي نيز گفت: «بعضي از شاخه هاي اين دستگيرشدگان با انگليس ارتباط داشته اند.»

عبدالعزيز حكيم :
ائتلاف يكپارچه در انتخابات بيشترين آرا را بدست مي آورد
006354.jpg
رئيس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق پيش بيني كرد: ائتلاف يكپارچه ملي عراق در انتخابات آينده شوراي نمايندگان بار ديگر بيشترين آرا را كسب كند.
عبد العزيز حكيم روز شنبه در مراسم اعلام تشكيل ائتلاف جديد يكپارچه ملي عراق افزود: با توجه به حمايت مردمي، اين ائتلاف در انتخابات ۲۴آذر ماه آينده اكثريت كرسي هاي پارلمان را كسب خواهد كرد.
ائتلاف ملي يكپارچه عراق در انتخابات ۱۱بهمن ماه گذشته با ۱۴۰كرسي بيشترين آرا انتخابات را در عراق كسب كرد.حكيم گفت: ائتلاف جديد از ۱۷حزب سياسي جديد تشكيل شده است.
مجلس اعلاي انقلاب اسلامي در عراق، جريان صدر، حزب الدعوه عراق با دو شعبه تشكيلات داخل عراق و تشكيلات بغداد، حزب فضيلت، سازمان بدر و چند تشكل سياسي از اقشار مختلف عراق به علاوه تعدادي از شخصيت ها و چهره هاي سياسي سرشناس و شيوخ عشاير از اعضاي تشكيل دهنده اين ائتلاف هستند.
عبدالعزيز گفت: تمامي اعضاي ائتلاف يكپارچه ملي عراق توافقنامه اي حاوي يك برنامه كاري منظم امضا كرده اند.
وي گفت: اين توافقنامه، برنامه سياسي ائتلاف براي دولت آينده را تعيين كرده است.
عبدالعزيز حكيم گفت: بعد از برگزاري انتخابات، ائتلاف يكپارچه با تشكلها و احزابي كه مايل به پيوستن به آن باشند، ائتلاف مي كند.وي درخصوص موضع آيت الله سيستاني در قبال ائتلاف جديد گفت: آيت الله سيستاني در اين مرحله قصد حمايت از هيچ تشكل و ائتلاف سياسي نداشته و تنها از كليت انتخابات حمايت خواهد كرد.

نشريه  آلماني  از روزهاي  سياه  براي 
رييس  جمهوري  آمريكا خبر داد
مجله  آلماني  اشپيگل  در مقاله اي  با عنوان  سياه ترين  روز بوش  نوشت  : محاكمه  لوييس  ليبي  رئيس  دفتر ديك  چني  معاون  رئيس  جمهوري  آمريكا به اتهام  شهادت  دروغ  احتمالا اسرار تيره  و تاريك  دولت  بوش  را برملا خواهد كرد.
اين  مجله  روز شنبه  در صفحه  اينترنتي  خود افزود: اين  محاكمه  به  دكترين  و همچنين  مشروعيت  جنگ  آمريكا عليه  عراق  نيز لطمه  وارد خواهد كرد.
به  نوشته  اشپيگل ، محاكمه  ليبي  به  اتهام  شهادت  دروغ  كه  فورا نيز استعفا كرد، نقطه  اوج  بهمني  از ماجراها و جنجال هاي  سياسي  است  كه  دوره دوم  رياست  جمهوري  جرج  بوش  را تحت الشعاع  خود قرار داده  است .
اين  مجله  افزود: هم اكنون  حدود يك  سال  پس  از انتخاب  مجدد بوش ، محبوبيت  وي  بشدت  كاهش  يافته  و برنامه  وي  در بخش  اصلاحات  بازنشستگي  و مالياتي  در كنگره  با شكست  مواجه  شده  است  و تعداد سربازان  آمريكايي  كشته شده  در عراق نيز از مرز دو هزار نفر گذشته  است .
اشپيگل  نوشت : بروز فاجعه هاي  طبيعي  و طوفان هاي  سهمگين  در آمريكا نيز عدم  توانايي  عمل  دولت  و اقتصاد خانوادگي  در دولت  اين  كشور را رسوا كرد و به  ملت  آمريكا اين  احساس  را داد كه  در بحران ها و حوادث  تنها هستند.

معاون  اجرايي  رئيس  جمهوري  با پرويز مشرف  ديدار كرد
ايرنا: معاون  اجرايي  رئيس  جمهوري  اسلامي ايران  ديروز با ارتشبد پرويز مشرف رئيس  جمهوري  پاكستان  ملاقات  كرد.علي  سعيدلو در اين  ديدار پيام  تسليت  و تاثر ملت  و دولت  ايران  به مناسبت  زلزله  اخير پاكستان  را به  رئيس  جمهوري  اين  كشور ابلاغ  كرد.وي  تأكيد كرد: كمك هاي  ايران  به  زلزله زدگان  ادامه  خواهد داشت .رئيس  جمهوري  پاكستان  نيز با ابراز تشكر از كمك هاي  جمهوري  اسلامي ايران به  آسيب  ديدگان  زلزله ، گفت  همانطور كه  در نجات  زلزله زدگان  از اولين كشورها بوديد، درخواست  ما اين  است  كه  در اسكان  و بازسازي  نيز همكاري  جدي داشته  باشيد.

كارگزاران نظام امروز با مقام معظم رهبري ديدار مي كنند
مهر: كارگزاران نظام امروز و همزمان با شب بيست و هفتم ماه مبارك رمضان افطار را ميهمان حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب خواهند بود.در اين مراسم كه در حسينيه امام خميني (ره) برگزار مي شود، پس ازبيانات رهبر معظم انقلاب پيرامون مسائل مهم داخلي و خارجي و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت ايشان، كارگزاران نظام روزه خود را در معيت آيت الله خامنه اي افطار خواهند كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |