يكشنبه ۸ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۳۷ - Oct 30, 2005
ليگ برتر فوتبال
توقف استقلال در ايستگاه سايپا
ذوب آهن صدرنشيني را از پاس گرفت
006276.jpg
خبرنگار همشهري: با انجام ۶ بازي بخش دوم بازي هاي هفته نهم ليگ برتر فوتبال باشگاه هاي ايران كامل شد. با پايان بازي هاي اين هفته با تساوي پاس در آبادان مقابل فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان به صدر جدول رفت. اصفهاني ها در شرايطي دوباره موفق به حضور در صدر جدول شدند كه در يزد مقابل قندي اين شهر در يك بازي پرگل به پيروزي رسيدند. زدن ۵ گل آن هم به تيم قندي در حضور نزديك به بيست هزار تماشاگر و آن كادر فني باتجربه كار آساني نبود كه شاگردان كربكندي به آن نايل آمدند. امتيازات ذوب آهن با اين برد به ۱۸ رسيد.
در تهران و در ورزشگاه آزادي استقلال براي سه اخطاره نشدن بازيكنانش در بازي سنتي مقابل پرسپوليس برابر سايپا با احتياط ظاهر شد و با همين وجود هم مهاجمان اين تيم بخت هاي بيشتري نسبت به سايپا كه اتفاقا بسيار سنجيده بازي كردند داشتند. استقلال در اين بازي اميرحسين صادقي را نداشت كه مرتضي ابراهيمي جانشين او در خط دفاعي شد. استقلال اگرچه در دستيابي به پيروي مقابل سايپا محروم ماند، اما هيچ بازيكني را براي ديدار روز جمعه پرسپوليس از دست نداد. استقلال در اواخر بازي سياوش اكبرپور و نيكبخت واحدي را هم از ميدان بيرون كشيد.
در شيراز فجرسپاسي پس از ۹ هفته رنگ پيروزي را به خود ديد و توانست ملوان انزلي را در حافظيه با يك گل بدرقه كند. فجر با اين برد خود را تا رده سيزدهم جدول بالا كشيد.
در نوشهر بازي برق و شموشك با تساوي يك بر يك خاتمه يافت و هر دو تيم امتيازات اين بازي را ميان خود تقسيم كردند، هرچند كه ميزبان از اين نتيجه راضي نبود.
در ورزشگاه نقش جهان ،ابومسلم يك امتياز باارزش از سپاهان گرفت. در اين بازي پرتنش كه دقايقي هم پس از گل دچار وقفه شد، ابومسلم ابتدا از حريف خود پيش افتاد. اين نتيجه تا دقيقه ۷۰ هم پابرجا بود كه در اين دقيقه ضربه محمدپور با برخورد به تير افقي از خط دروازه عبور كرد كه به دليل اعتراض ابومسلمي ها به داوران ،اين بازي متوقف شد و در نهايت با ادامه پيداكردن، نتيجه آن تغيير نكرد. سپاهان با اين تساوي همچنان در مكان سوم جدول ماند.

پنجمين اردوي تيم ملي ژيمناستيك
گروه ورزشي: دبير فدراسيون  ژيمناستيك  اعلام كرد: پنجمين  مرحله  اردوي  آمادگي  تيم  ملي  ژيمناستيك  ايران  با دعوت  از ۱۰ ورزشكار از صبح  ديروز به  مدت  دو هفته  در خانه  ژيمناستيك  استان  تهران  آغاز شده است.
«حسام الدين  نواب» هدف  ازبرپايي  اين  اردو را ايجاد شرايط حضور قدرتمند تيم  ايران  در بازي هاي  غرب  آسيا در دوحه  قطر عنوان  كرد.

تسليت طالقاني بمناسبت درگذشت ابراهيم مصطفي
گروه ورزشي: درپي  در گذشت «عادل  ابراهيم  مصطفي» عضو هيات  رئيسه  فدراسيون  بين المللي  كشتي (فيلا) و رئيس  كميته  داوران  كنفدراسيون  كشتي  قاره  آفريقا از كشور مصر، «محمدرضا طالقاني» رئيس  فدراسيون  كشتي  ايران ، درگذشت  وي  را به  مقامات «فيلا» تسليت  گفت .طالقاني  ديروز با ارسال  پيامهاي  جداگانه اي  به «رافائل  مارتينتي» رئيس  فدراسيون  بين المللي  كشتي  و «ابراهيم  مصطفي» فرزند او تسليت  گفت .عادل  ابراهيم  مصطفي    بارها به  عنوان  نماينده «فيلا» براي  نظارت  بر مسابقه هاي  بين المللي  كشتي  آزاد و فرنگي  در ايران  به  كشورمان  سفر كرده  بود .

صبا و پتروشيمي صدرنشينان
دو گروه ليگ برتر بسكتبال ايران
هفته  ششم  از دور رفت  مسابقات  بسكتبال  ليگ  برتر باشگاه هاي  كشور جمعه  شب در تهران  و شهرهاي  مختلف  برگزار شد و تيم  صباباتري  با يك  پيروزي  ديگر، همچنان  به  عنوان  تنها تيم  بدون  شكست ، در صدر جدول  گروه  يك  ايستاد.در پايان  اين  رقابتها نتايج  ذيل  بدست  آمد:
مهرام ۶۶ صبا باتري  ۱۰۰
صنام  تهران  ۸۱ پگاه  فارس  ۸۳
پيكان  تهران  ۷۷ پگاه  همدان  ۶۱
پتروشيمي  ۷۸ ذوب  آهن   ۶۳
گل  گهر   ۷۶ شهرداري  گرگان  ۶۶
فرش  مشهد ۷۸ دانشگاه  آزاد اسلامي تهران  ۷۰
خوزستان  ۸۰   شهركرد ۵۲
تربيت  بدني  اصفهان  ۵۸ آذرپيام  ارتباطات  اروميه  ۶۸
در گروه  اول  تيم  صبا باتري  بدون  باخت  در صدر جدول  قرار دارد.
در گروه  ب ، تيم  پتروشيمي بندرامام  با يك  باخت  در صدر جدول  قرار دارد.

سيموئز و آلفرد دوشنبه در تهران
«رنه رودريگز سيموئز» براي شروع كارش با تيم ملي اميد دوشنبه وارد تهران خواهد شد. چندي پيش پس از رايزني هاي چند ماهه  فدراسيون فوتبال با مربيان خارجي، سيموئز با فدراسيون به توافق كامل رسيد و قرارداد خود را منعقد كرد.وي براي شروع فعاليتش در ايران به همراه آلفرد دستيارش دوشنبه  هفته جاري وارد تهران خواهد شد و در نخستين حضورش از هفدهم آبان در تمرينات تيم ملي اميد در اصفهان شركت خواهد كرد.

تابلوي نتايج ليگ برتر فوتبال
* فولاد خوزستان صفر _ پاس صفر
* قندي يزد يك _ ذوب آهن اصفهان ۵
* استقلال صفر _ سايپا صفر
* فولاد مباركه سپاهان يك _ ابومسلم خراسان يك
* فجرسپاسي يك _ ملوان صفر
گل: فرشيد طالبي (۵۱)
* شموشك يك _ برق يك
گل ها: بهروز پاك نيت (۲۶) براي برق و رضا استواري (۵۵) براي شموشك

دنيزلي:
ايران مي تواند در جام جهاني شگفتي ساز شود
سرمربي  اهل  تركيه  تيم  فوتبال  پاس  تهران  گفت : تيم  ملي  فوتبال  ايران  در رقابت هاي  فوتبال  جام  جهاني  ۲۰۰۶ مي تواند شگفتي ساز شود.
مصطفي  دنيزلي  روز شنبه  در گفت  وگو با خبرنگار ايرنا افزود: تيم  ايران  با در اختيار داشتن  بازيكنان  باتجربه  و خوبي  مانند، علي  كريمي ، جواد نكونام،  مهدي  مهدوي كيا مي تواند جزء تيم هاي  شگفتي ساز در جام  جهاني  باشد، البته  تجربه  بازي  كردن  چند بازيكن  تيم  ايران  در ليگ  آلمان  مي تواند در اين  راه  به  اين  تيم  كمك  كند.
وي  اظهار داشت : فدراسيون  فوتبال  ايران  بايد قبل  از رقابت هاي  جام  جهاني  چند بازي  تداركاتي  براي  تيم  ملي  فوتبال  اين  كشور با تيم هاي  مطرح  و قدرتمند جهان  تدارك  ببيند تا بازيكنان  اين  تيم  از شرايط لازم  براي  شركت در رقابت هاي  فوق  برخوردار باشند.
سرمربي  تيم  فوتبال  پاس  در مورد وضع  تيمش  گفت : تمام  سعي  و تلاش  من  و بازيكنان  تيم  اين  است  كه  در اين  فصل  قهرمان  ليگ  برتر شويم  و ناكامي خود را در ليگ  آسيا با اين  قهرماني  جبران  كنيم .
دنيزلي  اظهار داشت : تيمهاي  استقلال  تهران ، ذوب  آهن ، سپاهان ، فولاد خوزستان  و پيروزي  تهران  رقيبان  ما در راه  قهرماني  خواهند بود.

آذرپيام و پيكان فاتح جدال مدعيان
006273.jpg
علي شاكري: پيكان و آذرپيام فاتحان جدال مدعيان قهرماني در هفته چهارم ليگ برتر واليبال ايران شدند. با وجود انجام ۷ بازي در تهران و شهرستان ها همه نگاه ها به تهران و سالن هفتم تير بود. برخورد آذرپيام _ صنام و پيكان و برق نمايي از موقعيت مدعيان قهرماني در اين فصل بود. صنام با پذيرش دومين شكست همانند برق كه بازي برده را دودستي تقديم پيكان كرد به طور موقت از كورس صدرنشيني افتاد. اگر صنام مغلوب برتري هاي فني و تاكتيكي بيشتر حريف شهرستاني خود شد، برق نه تنها از پيكان كمتر نبود بلكه در بسياري از جهات سرتر از حريف نشان داد.اگر پزشكي پاسور تواناي برق در لحظات حساس گيم هاي سوم به بعد همانند گيم هاي اول و دوم ظاهر مي شد، پيكان تن به شكستي سنگين مي داد. اشتباهات بازي ساز جوان برق بسيار گران تمام شد و اين تيم شايسته و پرفروغ در عين ناباوري همانند روز بازي با آذرپيام باخت ميلي متري ديگري را پذيرفت. در اين بازي محمد محمدكاظم، ساسان ثاني و منصور زادون صداي پاي جوانان را رساتر به گوش ملي پوشان بزرگسال رساندند. قاسميان هم درمجموع به همراه جهانديده و عطار خوب ظاهر شدند. پيكان هرچه دارد از محمد تركاشوند دارد. بازيكني كه از انتهاي گيم سوم تيمش را احيا كرد. در كنار درخشش جواني چون عادل غلامي و امير حسيني پيروزي را به آن هديه داد.
از غلامي ملي پوش جوان پيكان و نقش او در بازگشت دوباره پيكان به بازي نبايد به سادگي گذشت. در ساير بازي هاي هفته سايپا چهارمين باخت پياپي را به آيدانه چالدران تحميل كرد. آيدانه با اين بازي ها همه را از خود نااميد ساخته است.
در اروميه پگاه در برابر پرسپوليس براي رسيدن به برد به دردسر نيفتاد. پگاه هم همانند ديگر تيم شهر اروميه به «فابيانو» و «پائولو» دو برزيلي تيمش مي نازد كه در كنار محمد سليماني، عليرضا بهبودي، عبدالرضا عليزاده و امين معمري باعث دلگرمي شهنازي شده اند.
نتايج بازي هاي هفته چهارم

* صنام يك _ آذرپيام ۳
* پيكان ۳ _ برق ۲
* سايپا ۳ _ آيدانه چالدران يك
* پتروشيمي ۳ _ پيام مخابرات گلستان صفر
* گل گهر سيرجان ۳ _ اتكا قم صفر
* پگاه اروميه ۳ _ پرسپوليس صفر
* نئوپان گنبد ۳ _ ذوب آهن ۲

رئيس   داوران  فدراسيون  جهاني  تكواندو در تهران
دبير فدراسيون  تكواندو از حضور رئيس  كميته  داوران  فدراسيون  بين المللي تكواندو در زمان  برگزاري  نخستين  سمينار داوري  بين المللي  در تهران خبر داد.سيدحسين  عباسي  روز شنبه  در اين باره  گفت : در راستاي  توسعه  و گسترش تكواندو كيم  هونگ  كي  رئيس  كميته  داوران  فدراسيون  بين المللي  تكواندو است  به  همراه  دبير (يوهاي  سن ) و چهار نفر از مدرسين درجه  يك  از كشور كره  براي  تدريس  در اين  دوره  حضور خواهند داشت .

هامبورگ با مهدوي كيا شالكه را شكست داد
خبرنگار همشهري: در هفته يازدهم بوندس ليگا بايرن مونيخ با برتري ۲ بر يك مقابل تيم قديمي كلن همچنان صدرنشين باقي ماند. براي بايرن مونيخ لوسيو مدافع برزيلي و بالاك گلزني كردند. در اين بازي به علي كريمي بازي نرسيد.
هامبورگ در روزي كه مهدي مهدوي كيا را در تركيب اصلي داشت با گل بازيكن ايراني خود سه امتياز باارزش از شالكه گرفت. مهدوي كيا غير از آنكه زننده گل برتري تيمش بود در مجموع توانست رضايت «توماس دال» و اعتماد او را دو باره به خودش جلب كند.دورتموند هم در «وست فالن» ۲ بر يك مونشن گلادباخ را مغلوب كرد. در پرگل ترين بازي هفته اشتوتگارت هرتا برلين به تساوي ۳ بر ۳ رسيدند و ديدار كايزرسلاترن و باير لوركوزن هم ۲ بر ۲ خاتمه يافت. در اين بازي زندي ۹۰ دقيقه در تركيب اصلي تيمش بود.دويسبورگ با يك گل ولفسبورگ را از پيش رو برداشت و وردربرمن با نتيجه ۴ بر يك اينتراخت فرانكفورت را برد تا همچنان جدي ترين تعقيب كننده بايرن مونيخ باقي بماند.هانوفر امشب با بيلفلد و ماينس با نورنبرگ بازي مي كنند.

پيروزي پرگل چلسي در انگليس
006270.jpg
در انگليس و از رقابت هاي هفته يازدهم شب گذشته چلسي در يك بازي پرگل بلكبرن را شكست داد. لمپارد زننده دو گل از چهار گل صدرنشين بود. دربي شهر لندن ميان آرسنال و تاتنهام در ورزشگاه «وايت هارت لين» به تساوي يك بر يك انجاميد. كينگ به تاتنهام برتري داد، اما «روبرت پيرس» فرانسوي در دقيقه ۷۷ گل مساوي را زد.ويگان در مقابل فولهام با يك گل پيروز شد. چارلتون كه هفته پيش با حذف چلسي صاحب نام از جام اتحاديه خبرساز شده بود در مصاف با بولتون با يك گل شكست خورد. ليورپول با دو گل وستهام را مغلوب كرد، آلونسو و زندن زنندگان گل ليورپول بودند. پورتموث هم در خانه ساندرلند با نتيجه ۴ بر يك توانست بر ميزبان خود غلبه كند.
فرانك لمپارد زننده دو گل چلسي مورد تشويق ياران خود از جمله در وگبا قرار مي گيرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |