شنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۴۱ - Nov 5, 2005
براي خروج بورس از ركود
دولت و مجلس كميته بحران تشكيل دادند
006720.jpg
گروه بورس: همزمان با اوج گيري دوباره نوسان ها در بورس تهران منابع گوناگون از تشكيل كميته بحران براي حل قطعي اين مسئله خبر مي دهند.
براساس گزارش هاي دريافتي كه قرار است دولت و مجلس با تشكيل كميته اي ويژه براي حل نهايي بحران بورس وارد عمل شوند.منابع مختلف نام اين كميته را به شكل هاي متفاوتي اعلام كرده اند .يكي از اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس آن را كميته بحران ناميده و رئيس كميسيون اقتصادي مجلس به آن لقب كميته ساماندهي بورس داده، ضمن اين كه يكي از اعضاء هيات رئيسه كميسيون اقتصادي مجلس با اعلام تشكيل كميته اي ۱۲ نفره از نحوه تشكيل و تركيب آن خبر داده است.
از سوي ديگر معاون وزير اقتصاد هم از تدوين راهكارهاي ويژه دولت براي حل بحران خبر داده اما در عين حال تأكيد كرده كه اين موضوع هنوز از قابليت طرح در رسانه ها برخوردار نيست.
به گفته او دولت براي بهبود وضعيت بورس راهكارهايي را اتخاذ كرده كه چون در مرحله رايزني ومذاكره است قابليت طرح ندارند.
محمدهادي زاهدي وفا در پاسخ به خبرگزاري فارس كه دليل شكست راهكارهاي دولت براي مقابله با بحران بورس را پرسيد، تصريح كرد: دولت هنوز به طور جدي راهكاري را براي كنترل بورس اتخاذ نكرده كه بگوييم با شكست مواجه شده است.
زاهدي وفا در پاسخ به اين پرسش كه اقدامات عملي دولت براي بهبود وضعيت بورس چيست؟ اظهار داشت: دولت پيگير مسائل بورس است و تحولات آن را در جلسات خود بررسي مي كند.زاهدي وفا از ذكر مصاديق اين راهكارها خودداري كرد و افزود: راهكارهاي دولت در مرحله بحث و رايزني است و فعلا قابليت طرح ندارد چرا كه اعلام زود هنگام، ممكن است كارايي برنامه هاي اتخاذ شده را كاهش دهد.
از سوي ديگر رئيس كميسيون اقتصادي مجلس گفت: با توجه به اينكه ادامه روند فعلي در بورس مشكلات عمده اي در اقتصاد ملي به وجود مي آورد با تصويب كميسيون اقتصادي مجلس، كميته ساماندهي بورس اوراق بهادار تشكيل مي شود.
محمد شاهي عربلو در گفت وگو با ايسنا تأكيد كرد: كميته ساماندهي بورس وظيفه دارد علل افت قيمت سهام در بورس را با جديت بررسي و با اتخاذ تصميمات مقتضي با ساماندهي و برطرف كردن مشكلات در يك ضرب الاجل كوتاه مدت بورس را به حالت عادي برگرداند.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس، با بيان اين كه جلسات اين كميته از هفته آينده در مجلس و دولت آغاز مي شود، اظهار داشت: در جلسات آتي اين كميته عوامل موثر بر ركود بورس بررسي خواهد شد و راهكارهاي مبارزه با معضلات بورس اتخاذ مي شود.اين كميته وظيفه دارد نتيجه اقدامات خود را به صورت شفاف به اطلاع افكار عمومي و فعالان اقتصادي برساند.
عضو هيات رئيسه كميسيون اقتصادي مجلس هم از تشكيل كميته ۱۲ نفره مجلس و دولت براي بررسي افت شاخص هاي بورس خبر داد.
انور حبيب زاده بوكاني با اشاره به جلسه وزير اقتصاد و اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس گفت: در اين جلسه تصميم گرفته شد كه كميته اي مركب از پنج نفر از كارشناسان وزارت امور اقتصادي و دارايي به همراه وزير، پنج نفر از اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس و دو نفر ديگر از نمايندگان براي بررسي راهكارهاي حل اين مشكل تشكيل شود كه اين كميته هفته آينده نخستين جلسه خود را برگزار مي كند.
اين گزارش حاكي است: غلامرضا مصباحي  مقدم  عضوكميسيون  اقتصادي  مجلس  از دولت  خواست  براي حل  مشكل  بورس  و عبور آن از بحران  كنوني ، كميته  بحران  تشكيل  دهد.عضو ائتلاف  آبادگردان  تشكيل  كميته  بحران  براي  حل  مشكل  بورس  راموجب  خروج  بورس  از نوسانات  شديد دانست .

هيات دولت تصويب كرد
۱۰ ميليون تومان سهام عدالت براي هر خانوار ايراني
گروه بورس: رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي از واگذاري حداكثر ۱۰ ميليون تومان سهام به هر خانواده ايراني خبر داد.
فرهاد رهبر گفت: براساس مصوبه هيات دولت، اعمال حق مالكيت شركت هاي دولتي به وزارت امور اقتصادي و دارايي واگذار شد.
برهمين اساس، وزارت امور اقتصادي و دارايي پس از قيمت گذاري اين شركت ها و همگن سازي سهام، آنها را به شركت هاي واسط براي توزيع سهام عدالت واگذار خواهد كرد. در اين شرايط در مديريت شركت هاي دولتي تغييري ايجاد نخواهد شد و كمافي السابق خواهد بود.
وي در گفت وگو با خبرگزاري مهر تصريح كرد: سهام عدالت بين اقشار آسيب پذير جامعه با اولويت گروه هاي هدف از جمله كميته امداد، بهزيستي، بازنشستگان، كارمندان و كارگران با حقوق پايين توزيع خواهد شد. با تصويب هيات وزيران، حداكثر به هر يك از اعضاي خانواده دو ميليون تومان و براي هر خانواده تا سقف ۱۰ ميليون تومان سهام عدالت با اقساط ۲۰ ساله واگذار مي شود كه اعطاي سهام با اولويت گروه هاي هدف آغاز و به صورت پلكاني بين ساير اقشار ادامه خواهد يافت.
وي گفت: دولت، وزارت رفاه و تامين اجتماعي را مكلف كرده و گروه هاي آسيب پذير جامعه را براي توزيع سهام عدالت شناسايي و آنها را معرفي كند. اصل ارزش سهام به اقساط ۲۰ ساله خواهد بود و مردم به تناسب تاديه بدهي ارزش اصل سهام مي توانند آن را به فروش برسانند. به اين ترتيب سهام يادشده قابل خريد و فروش خواهد بود.
اين گزارش حاكي است: آيين نامه  اجرايي افزايش ثروت خانوار هاي ايراني از طريق واگذاري سهام دولت به مردم با عنوان توزيع «سهام عدالت» در نشست عصر چهارشنبه هيات دولت به تصويب رسيد.
به گزارش ايسنا، اين آيين نامه، وزارت امور اقتصادي و دارايي را موظف كرده است در اجراي قوانين و مقررات مربوط، سهام قابل واگذاري دولت در شركت هاي مادر تخصصي را با رعايت سياست هاي كلي اصل ۴۴ قانون اساسي و از طريق شركت هاي واسطي كه ايجاد مي شود به خانوار هاي ايراني داخل كشور با اولويت اقشار كم درآمد واگذار كند.
در اين جلسه كه به رياست دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور تشكيل شد، وزارت رفاه و تامين اجتماعي موظف شد، حداكثر ظرف دو ماه با همكاري دستگاه هاي ذيربط، فهرست اولويت بندي شده مشمولان اين آيين نامه را تهيه و به تصويب شوراي عالي رفاه و تامين اجتماعي برساند.
وزارت امور اقتصادي و دارايي موظف شد تا پايان سال اجراي آيين نامه مزبور را در يكي از استان هاي كشور به طور كامل تحقق بخشد و آن را به الگويي عملي براي استمرار واگذاري سهام تبديل كند.

نگاهي به تناقض هاي آماري در سايت بورس
006723.jpg

۱۵۰ واحد افت ديگر در كارنامه بورس
گروه بورس: شاخص عملكرد بورس تهران در پايان يك هفته دادوستد سهام ۱۵۰ واحد كاهش يافت و به رقم ۹ هزارو ۸۶۴ واحد رسيد.
به گزارش همشهري با توجه به افت ۵۱ واحدي شاخص قيمت سهام ،اين شاخص در پايان هفته گذشته در پي گذر از مرز ۱۰ هزار واحد به پائين تر از محدوده ۹۹۰۰ واحد سقوط كرد.
كارشناسان پيش بيني مي كنند در صورت ادامه روند فعلي شاخص كل تا محدوده ۹۳۰۰ واحد پائين رود.براساس اين گزارش هفته گذشته در تالار اصلي شاخص عملكرد بورس ۱۴۳ واحد تنزل كرد و به سطح ۹۵۰۰ واحد رسيد .در تالار فرعي نيز فعالان بازار شاهد افت شاخص عملكرد بورس بودند، شاخص اين تالار در طول هفته قبل ۱۶۵ واحد كاهش يافت.در اين هفته شاخص مالي كه نشان دهنده عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري است با سقوطي عجيب مواجه شد، اين شاخص يك هزارو ۲۳۲ واحد افت كرد و از بالاي محدوده ۲۵ هزار واحد در مرز ۲۴ هزار واحد متوقف شد.شاخص صنعت نيز ۸۲ واحد ديگر پائين آمده تا رقم شاخص سهام صنعتي بورس تهران در سطح ۷ هزار و ۶۰۰ واحد قرار گيرد. در طول هفته گذشته ارزش كل مبادلات سهام در بورس تهران به ۵۸۵ ميليارد ريال رسيد. در اين هفته ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر ۲۹۵ ميليون سهم را در تالارهاي مبادلات سهام دادوستد كردند. در اين ميان ارزش مبادلات انجام شده در تالار فرعي به ۸۱ ميليارد ريال رسيد و در تالار اصلي ۵۰۴ ميليارد ريال سرمايه گذاري شد.
اين گزارش حاكي است: اين هفته نيز آمار ارائه شده از عملكرد هفتگي بورس تهران در لينك هاي مختلف سايت ايران بورس داراي تناقض هاي اساسي بود به طوري كه بر خلاف آمار يادشده كه به وسيله اداره عمليات و نظارت بر بازار تدوين شده در يكي ديگر از بخش هاي سايت ايران بورس تعداد سهام مبادله شده ۱۲۴ ميليون سهم و ارزش آن ۴۱۱ ميليارد ريال درج شده، تعداد خريداران نيز ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر اعلام شده است، ضمن اين كه سايت رسمي سازمان بورس- شركت خدمات بورس- آمار متفاوتي را منتشر كرده است پيش از اين نيز در همين صفحه گزارش هايي درباره اين تناقض ها منتشر شده بود كه متاسفانه به آن رسيدگي نشد.

پاي اولين ابزار مشتقه به بورس باز شد
گروه بورس: شوراي بورس در آخرين جلسه خود آئين نامه عرضه سهام با اختيار فروش را تصويب كرد.اجراي اين مصوبه منوط بر اين است  كه اولاً سهام مربوط به ۵۰ شركت بزرگ تر بورس باشد، و به علاوه تفاوت قيمت عرضه و قيمت اِعمال بيش از ۱۵درصد نباشد.
به گزارش «ايران بورس» ،هيأت مديره بورس موظف شد دستورالعمل مربوطه را تهيه كند. باتوجه به اين كه اين دستورالعمل قبلاً تهيه شده پيش بيني مي شود معاملات عرضه سهام با اختيار فروش پس از تصويب دستورالعمل يادشده در هفته هاي آتي اجرايي شود.
هدف از عرضه سهام همراه با اختيار فروش كاهش ريسك بازار و اعطاي اطمينان به سهامداران است كه قيمت هاي عرضه واقعي است و سرمايه گذاران مي توانند مطمئن باشند كه خريد سهام با حداقل سود در آينده براي آنها تضمين شده است.
فروشنده سهام همراه با اختيار فروش ،سهامي را به قيمت معين در كد مشخص عرضه مي كند. به اين ترتيب، خريداران سهام اطمينان حاصل مي كنند كه نه تنها اصل سرمايه گذاري و حداقل سود براي آنها تضمين شده است، بلكه در صورت بالا رفتن قيمت ها، مي توانند سهام خود را در بازار و به قيمت بالاتر بفروشند. بنابراين، آنها اختيار دارند و متعهد نيستند. براين اساس متناسب با وضع بازار، ممكن است از اختيار فروش خود استفاده كنند يا اين كه سهام خود را نگاه دارند.از آن جا كه فروشنده سهام با اختيار فروش ملزم به ايفاي تعهدات مالي است، لازم است از نظر امكانات به قدري توانمند باشد كه از عهده انجام تعهدات خود برآيد. از اين رو، فروشندگان سهام با اختيار فروش مي بايد نهادهاي مالي معتبر باشند.

مقدمات ايجاد تالار گلستان
گروه بورس: تالار بورس گلستان بزودي فعاليت خود را آغاز مي كند.
معاون عمراني استاندار گلستان با اعلام اين خبر، گفت: مقدمات راه اندازي تالار بورس گلستان فراهم شده است و از يك هفته ديگر همه تجهيزات مورد نياز اين تالار به استان گلستان آورده خواهد شد.

همايش ملي بازار سرمايه در كرمان برگزار مي شود
گروه بورس: به  منظور ارتقاي سطح  فعاليتهاي  علمي و پژوهشي  مرتبط با بازار سرمايه همايش  ملي  بازار سرمايه  روزهاي  ۱۸ و ۱۹ آبان  در كرمان  برگزار مي شود.
به گزارش  واحد مركزي  خبر،  اين  همايش  با حضور وزير اقتصاد ، دبيركل  و مديران  سازمان  بورس  اوراق  بهادار، نايب  رئيس مجلس  شوراي  اسلامي ، مديران  ارشد اقتصادي  كشور و جمعي  از اساتيد و كارشناسان  برجسته  دانشگاههاي  سراسر كشوردر تالار همايشهاي  اتاق  بازرگاني  و صنايع  و معادن  برگزار مي شود.

تغييرات قيمت سهام
درصد تغيير
تغيير قيمت
قيمت
نام شركت
۱,۸۴۲
۰
۱,۱۳۵
آبسال
۴۲۳,۹۲۰
۳.۲۲-
۱,۳۹۹
آبگينه
۶۹,۲۶۳
۵.۰۸-
۶,۱۵۷
آلومتك
۲۸,۳۵۳
۰.۹۲-
۱,۰۸۷
ارج
۳,۴۰۴
۰
۱۲,۵۹۷
افست
۲,۱۸۲
۰
۶,۸۸۱
البرز دارو
۵۵,۸۹۱
۱.۸-
۴,۱۰۵
الكتريك خودرو شرق
۲۰۱
۰
۸,۱۷۶
ايران ترانسفو
۳,۷۴۴,۸۷۸
۱.۴۵-
۳,۱۰۶
ايران خودرو
۱,۸۷۷,۱۲۹
۸.۳۷-
۳,۳۳۲
ايران خودروديزل
۷۸۰
۰
۱,۳۵۱
ايران دوچرخ
۸۲۷
۰.۴۶-
۷,۱۲۲
ايران گچ
۱۹,۱۷۳
۳.۰۲-
۲,۲۴۸
ايران مرينوس
۴۱۶,۵۷۶
۱۰.۵۶-
۳,۰۸۶
ايرانيت
۵۰,۲۴۰
۵.۳۲-
۴,۹۰۸
باما
۹,۶۶۷,۸۴۹
۱.۷۹-
۲,۹۰۷
بانك اقتصادنوين
۹,۴۷۹,۴۶۱
۷.۸۳-
۲,۰۱۸
بانك پارسيان
۱,۰۶۰,۷۷۸
۷.۱۸-
۲,۵۴۸
بانك كارآفرين
۴,۸۸۴
۰.۰۹-
۱,۱۷۲
بسته بندي ايران
۷۰۶,۱۷۳
۰.۰۲-
۵,۹۴۳
بين المللي توسعه ساختمان
۹۳۷,۳۶۹
۵.۸۲-
۴۸۱
پارس الكتريك
۱۰,۵۹۲
۰.۶۵-
۳,۳۸۶
پارس خزر
۵۲۷,۶۳۸
۲-
۱,۱۴۹
پارس خودرو
۱۷,۷۳۶
۰.۴۲-
۵,۶۵۴
پارس دارو
۵۰
۰
۴,۱۷۰
پارس سويچ
۴۷,۰۸۶
۱.۳۸-
۱,۸۱۳
پاكسان
۴۴۴,۷۶۷
۸.۵۴-
۷,۰۹۵
پتروشيمي آبادان
۱۹۱,۲۰۱
۱-
۹,۸۴۸
پتروشيمي اراك
۹۹۲,۷۹۵
۱۰.۳۷-
۱۱,۳۳۵
پتروشيمي اصفهان
۱۰۵
۰
۱۰,۶۳۴
پتروشيمي فارابي
۶,۹۶۰
۰
۱,۰۰۰
پشم بافي توس
۲۳۱,۲۰۵
۵.۳-
۲,۶۵۹
تجهيزنيروي زنگان
۵۴۷,۵۶۲
۹.۵۴-
۳,۰۴۰
تراكتورسازي ايران
۴۲۱,۷۴۸
۱۹.۸۸-
۱,۱۶۲
تكنوتار
۱,۱۲۴
۰
۷,۳۱۸
تهران شيمي
۶۸۳,۳۲۴
۱.۳۴-
۱,۸۶۷
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۲,۶۳۱,۴۸۷
۱۱.۳۲-
۳,۵۷۸
توسعه معادن روي ايران
۱,۲۷۳,۹۷۸
۱۰.۴-
۱,۳۳۷
توليد تجهيزات سنگين هپكو
۲۹۶,۶۲۹
۲۲.۳۲-
۹,۰۰۶
توليد سموم علف كش
۵۳۳,۶۹۰
۲.۰۵-
۹۷۷
توليد محور خودرو
۹۸۴,۵۳۴
۵.۶۴-
۲,۹۶۲
توليدفروموليبدن كرمان
۴,۲۸۵
۰
۱,۲۱۹
توليدي گرانيت بهسرام
۱۳,۰۹۰
۰.۹۳-
۱,۹۳۶
چيني ايران
۳۳۶,۱۵۵
۰
۱۰,۰۵۶
خدمات انفورماتيك
۳۰۰,۹۴۷
۷.۷۲-
۷,۱۸۹
خدمات دريايي تايدواتر
۴۴,۶۰۱
۱۴.۸۱-
۴,۲۷۵
خوراك دام پارس
۴۱۰,۴۷۵
۱۹.۲۷-
۱,۶۳۵
داده پردازي ايران
۱,۹۲۰
۰.۰۲-
۸,۰۰۸
داروپخش (هلدينگ )
۶۲۱
۰
۶,۱۹۰
داروسازي اسوه
۲۳,۷۸۵
۰.۰۳
۱۳,۴۱۱
داروسازي اكسير
۳۳,۴۶۳
۱.۸۴-
۷,۶۶۰
داروسازي جابرابن حيان
۶۱۰
۰
۸,۳۲۱
داروسازي زهراوي
۱۴۷,۴۸۳
۱.۴۲-
۲,۸۱۳
داروسازي سبحان
۱۳,۰۲۶
۱.۱۹-
۳,۱۸۷
داروسازي كوثر
۱,۸۱۰
۰
۷,۴۵۶
دارويي رازك
۷,۲۴۰
۰.۰۲-
۵,۲۶۹
داملران
۳,۵۶۰
۰
۱,۰۱۸
درخشان تهران
۴,۵۲۰
۰.۳۳-
۳,۳۴۳
دشت مرغاب
۱,۳۰۳,۳۳۰
۲۰.۹۹-
۳,۴۶۹
رايان سايپا
۲۰
۰
۱,۷۹۰
روغن نباتي پارس
۱۲,۸۸۶
۰
۱,۰۳۷
روغن نباتي جهان
۳,۸۰۰
۱.۰۵
۱,۱۴۱
روغن نباتي ناب
۵۵,۵۳۱
۳.۰۲-
۱,۰۶۰
رينگ سازي مشهد
۹۸۴,۱۰۶
۳.۰۱-
۷,۹۹۸
زامياد
۲,۱۳۴
۰.۱۴-
۲,۹۱۸
ساختمان اصفهان
۵,۴۶۰
۰
۱۶,۲۴۴
سازه پويش
۷۰,۹۰۱
۲.۷۳-
۱,۱۰۰
ساسان
۴,۵۵۰
۰.۰۸-
۲,۵۵۰
سالمين
۲۶۴,۶۹۳
۳.۳۲-
۲,۷۳۷
سامان گستراصفهان
۲,۴۹۴,۶۳۵
۱-
۳,۲۹۹
سايپا
۱۰,۰۵۰
۰.۸۹-
۱,۷۹۳
سايپا شيشه
۸۶,۵۴۱
۵.۰۶-
۱,۷۵۸
سايپاآذين
۲,۵۱۸,۲۵۳
۶.۸۶-
۵,۴۸۰
سايپاديزل
۱,۴۲۶,۴۸۸
۱۷.۱۳-
۱,۵۴۱
سخت آژند
۳۰,۴۱۱
۳.۳۶-
۳,۵۱۲
سراميك هاي صنعتي اردكان
۴۸,۰۶۹
۱.۲۴-
۱,۴۵۶
سرما آفرين
۲,۸۲۹,۵۴۲
۳.۱۵-
۱,۴۹۲
سرمايه گذاري آتيه دماوند
۵۴۲,۹۳۱
۷.۲۶-
۱,۷۰۸
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ )
۳,۳۲۴,۸۳۵
۰.۲۴-
۳,۳۱۷
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ )
۲,۳۳۹,۱۲۴
۱.۹۸
۱,۱۱۲
سرمايه گذاري بهمن
۱۰۷,۵۸۷
۳.۵۳-
۲,۰۹۵
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۳,۹۳۴,۹۱۵
۰.۷۴
۲,۴۲۰
سرمايه گذاري پتروشيمي (هلدينگ )
۸۸,۲۴۷
۸.۶۷-
۱,۳۹۵
سرمايه گذاري توسعه آذربايجان
۱,۹۹۹,۳۰۳
۱۲.۲۶-
۲,۸۵۵
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۲,۳۸۴,۷۵۲
۹.۱۹-
۱,۰۰۱
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۴۰۱,۶۶۰
۰
۲,۲۹۱
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ )
۱,۳۷۳,۴۱۴
۲.۰۷-
۹۱۸
سرمايه گذاري توسعه ملي
۱۲,۲۷۰
۰.۰۶-
۳,۶۰۷
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۳,۴۳۵
۰.۱۹-
۱,۰۲۷
سرمايه گذاري سايپا (طيف سايپا )
۲,۷۱۵,۲۱۳
۰.۰۸-
۱,۳۰۸
سرمايه گذاري سپه
۲,۶۳۷,۸۵۰
۳.۷۴-
۱,۴۷۱
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۳۶,۴۹۱
۰.۴۸-
۲,۳۱۳
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۹,۸۲۸,۱۳۱
۰
۴,۱۸۹
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۲,۴۸۲
۰
۱,۹۷۴
سرمايه گذاري كارآفرين (هلدينگ )
۴۷۱,۲۹۳
۹.۹۲-
۱,۱۲۹
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۱,۷۱۵,۴۲۹
۰.۷۹
۳,۶۹۱
سرمايه گذاري مسكن
۲,۴۸۳,۷۲۲
۰.۳۷
۱,۳۵۶
سرمايه گذاري ملي ايران
۲۸۷,۶۳۵
۳.۳۶-
۱۱,۴۵۲
سنگ آهن گل گهر
۷۸,۴۲۸
۵.۴۴
۲,۲۲۶
سوليران
۱۷۴
۰
۹,۷۲۵
سيمان ايلام
۲,۰۲۶
۰
۶,۶۵۴
سيمان بجنورد
۲۶۶,۴۹۷
۵.۳۸-
۱۴,۹۵۰
سيمان بهبهان
۱,۶۰۳,۳۶۱
۶.۴۶-
۱۰,۸۲۵
سيمان تهران
۲۴,۰۳۰
۰
۱۷,۳۱۳
سيمان خاش
۸۳,۳۳۸
۲.۲۹-
۱۶,۲۲۸
سيمان خزر
۲,۰۰۰
۰
۲۶,۴۴۹
سيمان دورود
۱۹۶,۸۹۲
۰.۴۶
۲۴,۶۹۳
سيمان شاهرود
۲,۸۷۹,۳۸۲
۰.۱
۵,۹۳۹
سيمان فارس و خوزستان
۱۱۰
۰
۷,۲۳۴
سيمان كارون
۱۱۴,۹۸۱
۰.۴۳-
۲۳,۷۴۶
سيمان هرمزگان
۱۱۷,۰۶۵
۱.۴۷-
۶,۳۴۷
سيمان هگمتان
۸۶,۴۲۱
۵.۴۱
۷,۴۰۰
شهد
۵,۹۲۳
۰.۳۷-
۲,۴۱۰
شهد ايران
۱۶,۹۰۰
۱.۰۵-
۵,۳۴۱
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۶,۹۱۳
۰.۱۷-
۸,۰۰۵
شيرپاستوريزه پگاه آذربايجان غربي
۶۰۱
۰
۲,۶۷۱
شيشه قزوين
۲,۹۵۱
۰.۳۷-
۳,۷۳۵
شيشه همدان
۱۰,۳۴۰
۱.۵۲-
۳,۳۴۸
شيمي داروئي داروپخش
۲۳,۴۰۶
۰
۲,۸۷۸
شيميايي سينا
۷۴۵,۳۷۶
۱۲.۴۱-
۸۳۸
صنايع آذرآب
۱۴۶,۹۸۵
۴.۶۵-
۷,۷۰۳
صنايع جوشكاب يزد
۵۴۵
۰
۹,۰۵۰
صنايع ريخته گري ايران
۵۳,۰۸۵
۱.۶۶-
۲,۹۵۱
صنايع شيميايي فارس
۲۰,۰۰۰
۰
۴,۲۶۳
صنايع كاغذسازي كاوه
۹۳,۹۰۷
۱.۵-
۹۳۳
صنايع گالوانيزه فجرسپاهان
۶۱,۴۶۸
۰
۴,۳۷۲
صنايع لاستيكي سهند
۱,۵۸۸
۰
۲,۸۱۴
صنايع مس شهيد باهنر
۲,۳۸۱
۰.۰۶-
۱,۶۱۱
صنعتي آما
۱۹,۶۶۰
۰.۵۵-
۲,۳۶۶
صنعتي بهشهر
۲,۴۳۸,۲۸۷
۰.۷۱-
۴,۷۸۰
صنعتي دريايي ايران
۱۷,۸۵۶
۱.۱-
۵,۰۷۷
عمران و توسعه فارس
۵,۰۱۰
۰.۲۴-
۸۴۱
فارسيت اهواز
۱۲,۰۷۷
۱.۶۴
۹,۷۵۷
فرآورد ه هاي غذايي و قند پيرانشهر
۱,۵۰۰
۰.۱۳-
۳,۸۵۵
فرآورده هاي تزريقي ايران
۷,۷۴۸
۱.۹۲-
۹۳۹
فرآورده هاي غذايي مشهد
۹۲,۳۴۷
۰.۹۶-
۱,۶۶۱
فرآورده هاي نسوز آذر
۴۰
۰
۲,۷۱۷
فرآورده هاي نسوز پارس
۷۷,۷۶۳
۱۳.۹۳-
۸,۴۲۵
فرآوري موادمعدني ايران
۲۵۳,۱۷۲
۹.۷۷-
۱,۰۶۴
فنرسازي خاور
۵۴,۸۰۷
۶.۷۹-
۱,۱۹۳
فنرسازي زر
۱۴,۴۲۰
۰.۰۸-
۲,۳۵۶
فولاد كاويان
۷۷
۰
۱,۸۵۷
فيبر ايران
۱۹,۰۰۰
۰
۷,۱۴۱
قند اصفهان
۵۲,۴۱۳
۰.۵۸-
۱,۵۵۷
قند بيستون
۱,۳۳۰
۰
۱,۶۱۵
قند پارس
۳۱,۵۲۰
۰
۱,۹۴۷
قند ثابت خراسان
۱۵,۸۴۰
۰.۹۱-
۱,۳۱۹
قند شيرين خراسان
۹,۴۲۲
۰
۵,۲۷۵
قند لرستان
۵,۵۶۷
۰
۲,۰۸۵
قند مرودشت
۹,۸۵۰
۰
۲,۰۱۱
كابل سازي ايران
۲۲۶,۹۱۴
۱۱.۴۳-
۵,۵۳۶
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۳۹,۳۳۱
۰.۰۷-
۴,۲۳۳
كابلسازي تك
۱۸,۲۳۱
۲.۳۳-
۳,۸۱۶
كارتن ايران
۹۰,۰۱۰
۰
۱,۷۹۰
كارخانجات قند قزوين
۴۲,۱۴۰
۰.۶۱-
۷,۷۰۴
كارخانجات مخابراتي ايران
۵۷۲,۱۵۶
۸.۲-
۱,۲۶۹
كارخانه فارسيت درود
۳۶۱,۳۱۹
۱۰.۸۷-
۱۳,۳۴۲
كالسيمين
۲,۳۰۹,۲۳۸
۱۹.۴۴-
۲,۳۳۵
كربن ايران
۱۴۱,۵۰۸
۱۰.۲۷-
۲,۰۰۶
كشت وصنعت پياذر
۴,۴۹۹
۰.۰۷-
۲,۹۳۱
كف
۱۵۷,۶۴۱
۱۰.۱۲-
۲,۳۳۱
كنتورسازي ايران
۲,۴۸۳
۰.۱۵-
۵,۳۹۹
كيميدارو
۲۰۷,۸۹۳
۴.۲۲-
۳,۸۳۷
گازلوله
۱,۵۳۴,۲۴۴
۰.۷۴
۲,۱۵۸
گروه بهمن
۷۳,۳۳۰
۳.۸۲-
۳,۱۹۵
گروه صنعتي سپاهان
۳,۱۷۰
۰
۶,۱۰۵
گروه صنعتي سديد(هلدينگ )
۲۳۵,۲۰۱
۵.۷۴-
۳,۰۶۶
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۶۰
۰
۹,۲۷۲
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۵,۸۱۹
۰.۰۵
۱,۹۰۲
گلتاش
۳,۱۳۸
۰
۳,۲۱۰
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۱۱
۰
۴,۰۶۵
لاستيك دنا
۱۸۱,۷۸۶
۰.۸۸-
۱,۱۴۱
لاميران
۴۳,۵۱۷
۰.۵۲
۵,۷۸۱
لبنيات پاك
۶۱۹
۰
۲,۳۲۳
لعاب ايران
۲۹۰
۰
۱۸,۴۹۸
لوله وتجهيزات سديد
۹۰۶,۰۴۹
۱۳.۴۱-
۱,۶۵۵
ليزينگ ايران

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش انفورماتيك
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش انفورماتيك   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |