پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۲ - Nov 17, 2005
لانه هاي پرندگان در بوستانها نصب مي شود
شهرداري باغ پرندگان در شمال غرب تهران مي سازد
007896.jpg
گروه شهري- جمشيد پوراسكندر : شهرداري تهران به منظور پيوند و آشتي دوباره شهر و طبيعت و دريافت درك صحيح رابطه انسان با محيط، افزون بر نصب لانه هاي پرندگان در بوستانهاي شهري، نخستين باغ پرندگان را در شمال غرب تهران مي سازد.
دكتر اصغر نصيري _ شهردار منطقه ۲۲ تهران با بيان اين مطلب كه عدم درك صحيح از نقش موجودات هستي در زندگي انسان امروز، بسيار تاسف آور است، افزود: تهران شهري است دور از طبيعت و ساكنين چنين شهرهايي نياز به نزديكي با طبيعت دارند و احداث باغ پرندگان در كنار اقدامات زيست محيطي متعدد ديگر مي تواند تا حدي اين نياز عميق را برطرف كند.
وي افزود:پروژه باغ پرندگان تهران با هدف ايجاد فضايي تفريحي براي شهروندان و آشنايي آنان با پرندگان و نيز ايجاد يك مركز تحقيقاتي به منظور مطالعه متخصصين تعريف شده است.
دكتر نصيري خاطرنشان كرد: اين مركز مي تواند افزون بر معرفي گونه هاي مختلف پرندگان، در حفظ و احياي گونه هاي در حال انقراض نقش موثري ايفا كرده و به تكثير پرندگان در معرض خطر مبادرت نمايد و به عنوان مركز علمي _ آموزشي و تحقيقاتي با ديگر مراكز همكاري مداوم داشته و از وجود متخصصان ملي و بين المللي استفاده برد.
زيباسازي پاركها
از سوي ديگر اعلام شد سازمان پاركها و فضاي سبز شهر تهران در راستاي اجراي طرح آزمايشي زيباسازي پاركها و ايجاد ارتباطي منطقي بين شهرنشينان و جامعه پرندگان، به نصب لانه هاي پرندگان در ۷ پارك بزرگ اقدام كرده است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران ، اين طرح آزمايشي - تحقيقاتي به منظور ايجاد شرايط زيستي متناسب با پرندگان جوجه آور بومي شهر تهران و با هدف
افزودن بر جنبه هاي زيباسازي و تحرك پذيري محيط پارك ها ، واردشدن پرندگان به زنجيره غذايي خود و ايجاد ارتباط منطقي بين سكنه شهرنشين و جامعه پرندگان اجرا شده است.
بنابر اين گزارش، بيشترين لانه هاي پرندگان در پاركهاي جمشيديه، ملت، ساعي، پارك شهر، آزادگان، سرخه حصار و لاله نصب شده است و اغلب اين لانه ها نيز توسط گنجشك معمولي اشغال شده و پرندگاني مانند طوطي، كلاغ ، قمري خانگي، كبوترچاهي و توكاي سياه نيز در بين آنها ديده مي شود.
وحدتي اصل، مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران در اين باره گفت: در يك جمع بندي كلي مي توان گفت كه جامعه گنجشك معمولي با رفتاري مأنوس تر و داشتن جمعيت بيش از بقيه گونه ها در ارتباط با تحركات شهري و انسان ها در تمامي پارك ها به نسبت پراكنش جغرافيايي خود، اكثريت غالب و موفق را در اشغال آشيانه ها و بالطبع توليد مثل نشان مي دهند. البته اين بدان معني نيست كه نسل اين پرنده نيازي به حمايت ندارد بلكه تنها مي توان گفت كه در مقام رقابت با ساير گونه هاي بومي موفق تر ظاهر شده است.
وي به اهميت اقدامات حمايتي در جهت حفظ گونه هاي مختلف و بومي پرندگان در سطح شهر اشاره كرد و يادآور شد: بررسي در زمينه پراكنش زيستي پرندگان تهران نشان مي دهد با توجه به تخريب روزافزون زيستگاه هاي طبيعي پرندگان بايد با ايجاد زيستگاه هايي شبيه به آنها از انقراض نسل پرندگان جلوگيري شود.
وحدتي اصل در ادامه افزود: لذا با توجه به اينكه پارك هاي شهري و جنگلي بستر مناسبي براي اين مهم هستند و از طرفي پرندگان روح تازه و شادابي به بوستان ها مي بخشند، بنابراين شناسايي پرندگان گام موثري در راه حفظ آنها و افزايش زيبايي پارك ها خواهد بود.

معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي:
مرحله پنجم تعويض پلاك خودرو ۵ آذر آغاز مي شود
خبرگزاري مهر: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: مرحله پنجم طرح تعويض پلاك خودرو از پنجم آذر امسال آغاز و تا ۳۰ ارديبهشت سال آينده ادامه خواهد داشت.
سردار سرتيپ محسن انصاري در نشست خبري صبح ديروز با خبرنگاران، افزود: كليه دارندگان خودروهاي سال ۸۲ ، ۶ ماه فرصت دارند تا به مراكز ۱۶۰ گانه راهنمايي و رانندگي در سراسر كشور جهت تعويض پلاك خودرو مراجعه كنند.
وي افزود: در مرحله اول اين طرح در آبان ماه سال ۸۱ خودروهاي عمومي، در مرحله دوم در اسفند سال ۸۲ در كارخانجات، در مرحله سوم در آبان ماه سال ۸۳ نقل و انتقالات خودروهاي ۸۰ تا ۸۳ و در مرحله چهارم تعويض كليه خودروهاي پلاك ليزري انجام شد و در حال حاضر نيز بنا داريم مرحله پنجم اين طرح را آغاز كنيم تا طرح تعويض پلاك خودرو در كشور به اتمام برسد.
وي هدف از اجراي مرحله پنجم اين طرح را وارد كردن مشخصات جديد خودروها در سيستم شماره گذاري، پيدا نمودن خودروهاي قاچاق و سرقتي و افزايش توانمندي پليس در ارائه خدمات به مردم ذكر كرد و گفت: در حال حاضر ۷ ميليون خودرو وجود دارد كه از اين تعداد ۵/۱ ميليون خودرو با پلاك جديد و ۵/۵ ميليون با پلاك قديم هستند كه بايد جديد شود.
انصاري در ارتباط با افرادي كه پيش از اين مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بابت عوارض تعويض پلاك پرداخت كرده اند گفت: در قانون بودجه سال ۸۲ و ۸۳ آمده است كه دارندگان خودروهايي كه ۲ هزار و ۵۰۰ تومان بابت عوارض تعويض پلاك پرداخت كرده اند از پرداخت ۵ هزار تومان معاف شوند اما اين امر در بودجه سال ۸۴ قيد نشده است و ما درصدد هستيم تكليف اين افراد را مشخص كنيم.
به گزارش مهر، معاون راهنمايي و رانندگي ناجا در ادامه گفت: دولت در تير ماه سال جاري بستن كمربند ايمني را براي رديف جلوي خودرو نيز تصويب كرد و اين امر همزمان با تصويب آيين نامه راهنمايي و رانندگي شد. بنابراين راهنمايي و رانندگي همزمان با اجراي آيين نامه ،بحث كمربند ايمني را اجرا نمود ،اما در ارتباط با ۵ نفر سرنشين اين امر از ابتدا غير قانوني بوده است.

مشاور شهردار تهران:
اجراي دوربرگردان ها براي حل موقت معضل ترافيك ادامه مي يابد
مشاور شهردار تهران اعلام كرد: اجراي طرح دوربرگردان  ها در بزرگراه  ها و اتوبان  ها، براي حل موقت معضل ترافيك ادامه مي يابد.
دكتر ابراهيم موذن - مشاور شهردار تهران به ايلنا گفت: اجراي دوربرگردان  ها در اتوبان  ها و خيابان  ها، يك چاره موقت است و ناچار به اجراي آن هستيم.
وي افزود: معضل ترافيك نيازمند چاره  اي اساسي است، اما اين كار بايد بر اساس تغيير الگوي فرهنگي مردم صورت گيرد.
به گفته موذن، معضل ترافيك يا از طريق ساختاري يا رفتاري قابل حل خواهد بود.
وي تصريح كرد: اجراي دوربرگردان در بزرگراه  ها چاره ساختاري است؛ زيرا نمي  توانيم به راحتي فرهنگ و رفتار مردم را تغيير دهيم.
موذن، با اشاره به اينكه تغيير فرهنگ و رفتار مردم نيازمند گذشت زمان است، گفت:در حال حاضر شرايط براي تغيير فرهنگ مردم وجود ندارد و ناچار هستيم كه به راه  حل  هاي ساختاري روي بياوريم.
وي خاطرنشان كرد:دوربرگردان  ها يك چاره موقت براي حل ترافيك هستند و اجراي آنها پاسخ داده است.
وي يادآور شد:شهرداري قصد ادامه اجراي طرح دوربرگردان  ها در بزرگراه  ها و خيابان  ها را دارد.

مديرعامل سازمان سردخانه و كشتارگاههاي شهرداري تهران خبر داد:
ايجاد پايانه هاي مواد پروتئيني
007902.jpg
مديرعامل سازمان سردخانه و كشتارگاههاي شهرداري تهران با تاكيد بر لزوم ايجاد پايانه هاي گوشت، مرغ و ماهي در مبادي ورودي تهران گفت: پيشنهاد ايجاد پايانه هاي مواد پروتئيني به عنوان يك راهكار اساسي نظارت بر عرضه بهداشتي دام به شهروندان تهراني، از سوي اين سازمان ارائه شده كه بر اين اساس هر يك از انواع مواد پروتئيني پس از رسيدن به مبادي ورودي تهران با انتقال به اين پايانه ها از نظر سلامت بهداشتي كنترل و از آنجا به فروشگاهها و مراكز عرضه اين محصولات فرستاده مي شوند.
حسن طاهري با بيان اين مطلب افزود: گوشت و مرغي كه از ساير شهرستانها به تهران منتقل مي شود مستقيما و بدون نظارت بهداشتي دقيق بين عاملان فروش توزيع مي شود كه در صورت ايجاد پايانه هاي گوشت و مرغ در مبادي ورودي شهر تهران امكان نظارت بهداشتي دقيق تر پيش از توزيع فراهم خواهد آمد.
وي به عدم وجود شبكه هاي توزيع و عرضه مناسب مواد پروتئيني متناسب با وسعت و جمعيت شهر تهران اشاره كرد و افزود: روزانه يك هزار تن گوشت و مواد پروتئيني شامل ۶۰۰ تن مرغ و ۴۰۰ تن گوشت قرمز و ماهي در تهران مصرف مي شود، توجه به اين حجم، ضرورت نظارت جدي و دقيق تر بر سلامت مواد گوشتي را بيش از پيش آشكار مي سازد.
وي با بيان اينكه سازمان سردخانه هم اكنون به يكي از بزرگترين مجموعه هاي نگهداري و بسته بندي مواد پروتئيني در سطح كشور تبديل شده است، اظهار داشت: نگهداري و نظارت بر حدود ۳۵ هزار تن مواد غذايي در مجموعه مجهز سردخانه صنعتي، راه اندازي سالن هاي بسته بندي بهداشتي مواد پروتئيني خام دامي با ظرفيت سالانه معادل ۳۰ هزار تن، تجهيز و راه اندازي آزمايشگاه كنترل كيفي مواد غذايي و عرضه مقطعي دام زنده به صورت بهداشتي از جمله اقدامات انجام شده توسط اين سازمان است.
مدير عامل سازمان سردخانه و كشتارگاههاي شهرداري تهران توسعه سردخانه هاي مجهز و مناسب براي نگهداري گوشت، ايجاد صنايع فراوري بسته بندي بهداشتي مواد غذايي و پروتئيني، ايجاد مراكز توليد و عرضه عمده گوشت مرغ، جايگاه مناسب عرضه دام و طيور، ايجاد زمينه هاي جلب مشاركت مردمي و بهبود و ارتقاء كيفيت كشتار، نگهداري، حمل و نقل و عرضه پروتئين را از وظايف عمده سازمان سردخانه و كشتارگاههاي شهرداري تهران عنوان كرد.

بستر و حريم رودخانه
007905.jpg
برنامه تعيين حد بستر و حريم رودخانه هاي واقع در حوزه عمل اداره كل امور آب استان تهران تا پايان سال جاري مشخص شد. از آنجا كه بستر مجاري آب هاي سطحي در اختيار حكومت جمهوري اسلامي ايران بوده و وزارت نيرو نيز در حريم آن داراي حقوق مي باشد بنابراين حفظ و نگهداري از آنها، جلوگيري از دخل و تصرف غيرمجاز توسط متجاوزين، همچنين صيانت از منابع خدادادي و استفاده بهينه از آنها در جهت منافع عامه، وظيفه شرعي و قانوني دولت و به نمايندگي از آن برعهده وزارت نيرو و واحدهاي تابعه خواهد بود. لذا براساس شرح وظايف محوله مندرج در ماده ۲ قانون توزيع عادلانه آب و تبصره ۱ و ۲ ذيل آن، همچنين براساس آيين نامه تعيين بستر و حريم مجاري آ ب هاي سطحي مصوب ۱۱/۸/۱۳۷۹ هيات دولت اين برنامه اعلام شده است.

زباله هاي بيمارستاني
007893.jpg
زمين سبز ايران : مناطق ۶ و ۱۱ و ۱۲ به دليل تراكم مراكز درماني و واقع شدن اين مناطق در مركز شهر و نقاط پرتراكم از نظر جمعيتي و دسترسي آسان تر شهروندان به مراكز درماني بيشترين ميزان توليد زباله هاي بيمارستاني را به خود اختصاص داده اند.به گزارش زمين سبز ايران به نقل از واحد پژوهش دانشكده محيط زيست، كمترين ميزان زباله هاي بيمارستاني مربوط به مناطق ۱۹ و ۱۸ و ۱۷ است كه علت اصلي اين امر، كمبود جمعيت و بالطبع كمبود مراكز بهداشتي و درماني در اين مناطق است.
زباله روبي اين مناطق از ميان معابر پرجمعيت انجام مي شود كه با توجه به عفوني بودن و بيماري زايي اين زائدات نيازمند مراقبت و دقت بيشتري است تا شهروندان آسيبي نبينند.

تهران هفته سالمي راپشت سر گذاشت
007908.jpg
آسمان آبي ايران : از ابتداي هفته تاكنون در تمامي روزها هواي تهران سالم بوده است.
اطلاعات رسيده از ايستگاه سنجش آلودگي هوا نشان مي دهد ميزان كليه آلاينده ها نسبت به روز قبل تغيير چنداني نداشته است. به اين ترتيب ميانگين غلظت آنها به جز نقاط پرتردد در ساير نقاط شهر در حد مجاز قرار دارد و شاخص كيفيت هوا هم اكنون در شرايط سالم است.گزارش هواشناسي حاكي از آسماني نيمه ابري تا تمام ابري همراه با بارندگي متناوب است كه به اين ترتيب انتظار مي رود شاخص كيفيت هوا در شرايط سالم باقي بماند.

انتخاب رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران
دكتر حميد بهبهاني به عنوان رياست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران برگزيده شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان،در هشتاد و نهمين جلسه هيأت مديره پس از استعفاي آقاي مهندس محمد سعيدي كيا از سمت رياست و آقاي دكتر رضا علي پور از سمت خزانه داري سازمان، دكتر حميد بهبهاني به عنوان رئيس سازمان و آقاي مهندس حسن مجربي كرماني به عنوان خزانه دار سازمان به اتفاق آرا انتخاب شدند.
دكتر بهبهاني تا قبل از اين در سمت معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران و هم اكنون به عنوان مشاور رئيس جمهوري در امر حمل و نقل و ترافيك مشغول به خدمت مي باشد.

رقابت نابرابر بخش دولتي و خصوصي
ايلنا: استفاده از قدرت و رانت توسط شركت  ها و بنگاه  هاي اقتصادي دولتي و تحمل هزينه  هاي سنگين توسط بخش  هاي خصوصي منشاء رقابت نابرابر بين بخش   دولتي و خصوصي در بخش مسكن است.
مهندس بهاء الدين ادب، رئيس هيات مديره انجمن شركت  هاي ساختماني، گفت: وظيفه دولت در تمام امور به خصوص در بخش مسكن پرداختن به وظايف حاكميتي و دست برداشتن از امور تصدي  گري است.
وي افزود: در حال حاضر دولت غير از توليد تعداد معدودي واحد مسكوني در سال كه شايد تنها حدود يك درصد توليد مسكن در كشور باشد، نقش ديگري در بخش مسكن ندارد.
ادب اظهار داشت:محور قرار دادن قانون توسط دولت، انجام امور بدون حب و بغض و رابطه سالاري، رعايت طرح  هاي جامع شهرها و حقوق شهروندي، جلوگيري از تجاوز به حقوق شهروندان در شهرها با توجه به ساخت و سازهايي كه انجام مي  شود و سياست  گذاري براي تقويت بخش خصوصي واقعي باعث مي  شود تا بخش  هاي خصوصي با استفاده از پتانسيل  هاي فني و مهندسي موجود در كشور قادر به ساماندهي ساخت و ساز در كشور و پاسخگويي به نيازهاي مسكن كشور شوند.

اولويت شهرداري؛ توسعه شبكه هاي بزرگراهي و تجهيز ناوگان شهري
همزمان با معرفي مهندس محسن عزتي شهردار جديد منطقه ۱۸ و توديع مهندس مجيد شايسته، سالن همايش هاي فرهنگي، مذهبي منطقه ۱۸ تهران با حضور معاون امور مناطق، شهرداري تهران، شهرداران مناطق و مديران شهرداري و مسئولان ادارات و نهادهاي جنوب غرب تهران و جمعي از شهروندان و خانواده هاي معظم شهدا افتتاح و مورد بهره برداري قرارگرفت.
در اين مراسم مهندس يعقوبي معاون امور مناطق شهرداري تهران با برشمردن وظايف خاص مديران شهرداري در قبال مردم گفت: مديران شهري بايد عاشق خدمتگزاري به مردم باشند و خالصانه و بدون هرگونه طمع، مشكلات مردم را درك و در مسئوليت محوله خود حداكثر تلاش را داشته باشند.
وي افزود: شهر تهران با داشتن بيش از هشت ميليون نفر جمعيت نياز به مديراني دارد كه با برنامه ريزي دقيق و نگاه علمي دقيق و استفاده از امكانات موجود جوابگوي مشكلات شهر شلوغ و پرجمعيت تهران بوده و رسيدگي به اين مهم نيازمند توجه همه مسئولان و همكاري آحاد مردم است.
معاون امور مناطق شهرداري تهران با اشاره به ضرورت توجه بيشتر به زيرساخت هاي شهري به عنوان يكي از مسائل مهم و اصلي خاطرنشان ساخت: توسعه شبكه هاي بزرگراهي، تجهيز ناوگان شهري، توسعه و ايجاد فضاها و مراكز علمي و فرهنگي و... ازجمله اهداف و برنامه هاي شهرداري تهران مي باشد.
وي گفت: سياست شهردار تهران به نحوي است كه در انتخاب مديران خود تعهد، تخصص، شايسته سالاري را در اولويت ويژگي هاي افراد قرار داده و در صدد هستيم تا از تجارب مديران و كاركنان قديمي در شهرداري تهران بهره جوئيم.
مهندس يعقوبي از شهردار جديد منطقه خواست تا از بدنه و مديران فعلي منطقه استفاده و امورات را با همكاري آنان هدايت و وظايف ذاتي و جاري همچون نظافت، رفت و روب، توسعه و بهبود فضاي سبز، بازسازي بافت هاي فرسوده، جلوگيري ازساخت و سازهاي غيرقانوني و توسعه زيرساختهاي منطقه ۱۸ را با همكاري مردم به انجام برساند.
در اين ديدار مهندس محسن عزتي شهرداري جديد منطقه با اشاره به سياست هاي خود در شهرداري منطقه ۱۸ گفت: شناسايي ضعفها و مشكلات و تلاش در جهت رفع آنها ازجمله برنامه هايي است كه با همكاري مردم اجرا خواهيم نمود.
وي از شهردار تهران در بكارگيري مديران قديمي و باتجربه شهرداري كه قطعا وجود آنان در سيستم فرآيند و رويكرد مثبتي را به همراه خواهد داشت تشكر نمود.
در اين مراسم سالن همايش هاي فرهنگي مذهبي شهيد سليماني در وسعتي معادل ۴۸ هزار متر مربع و زيربناي ۸۲۰۰ متر مربع در محله شادآباد افتتاح و به بهره برداري رسيد.

نخستين همايش ملي استحكام بخشي
در راستاي ايمن سازي بافت هاي فرسوده و به منظور استحكام بخشي مناطق تاريخي شهرها و شفاف نمودن جمع آوري فعاليت ها و اطلاعات علمي و عملي استادان، انديشمندان، پژوهشگران و مديران ارشد دستگاه هاي اجرايي كشور شهرداري منطقه تاريخي فرهنگي شيراز، اولين همايش ملي استحكام بخشي ساختمان هاي بنايي غيرمسطح و بناهاي تاريخي را در ۲۷ و ۲۸ آذر ماه سال جاري برگزار مي كند.

ضرورت اعلام نرخ جديد براي تاكسي
فارس: نايب رئيس شوراي شهر تهران با تأكيد بر ضرورت رفع نواقص موجود در اساسنامه و هيئت مديره تاكسيراني، اكتفاي صرف اعضاي شوراي شهر به تذكر درخصوص نرخ كرايه ها به تاكسيراني را كافي ندانست.
حسن بيادي در پاسخ به اين سوال كه آيا اكتفاي اعضاي شوراي شهر به ارسال تذكر به تاكسيراني درخصوص عدم ارائه نرخ ها و عدم تصويب نرخ هاي سال ۸۴ مي تواند پاسخ منطقي براي شهروندان تهراني و مشكلات امروزي آنان در رابطه با افزايش نرخ كرايه تاكسي ها در اثر اجراي طرح كمربند ايمني باشد، گفت: منطقي نيست، چون شهرداري تا الان نرخ ها را اعلام نكرده است.
نايب رئيس شوراي شهر تهران در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه بالاخره نقش نظارتي شورا و اجماع اعضاي شوراي شهر براي حل مشكلات مردم تهران در اين زمينه چه زماني تحقق پيدا خواهد كرد، تصريح كرد: مشكلات زيادي وجود دارد كه رفع تمام آنها به دليل هزينه بر و زمان بر بودن براي شوراي شهر امكانپذير نيست.
وي نواقص موجود در هيئت مديره و اساسنامه سازمان تاكسيراني را علت اصلي بروز مشكلات در اين حوزه دانست و در پاسخ به اين سوال كه چرا شورا به عنوان ناظر بر عملكرد شهرداري و سازمان هاي ذيربط آن، تاكنون در اين زمينه اقدام جدي نكرده است، تصريح كرد: سال گذشته اين موضوعات را به شهرداري تذكر داديم اما نتيجه اي دريافت نكرديم.
بيادي تأكيد كرد: قوانين مختلفي در شورا و شهرداري نياز به اصلاح و بازنگري دارند كه اين موضوع در كميسيون هاي كلان شهرها در دست بررسي است و جمع بندي نهايي بررسي ها از طريق شوراي عالي استانها به دولت و مجلس ارسال خواهد شد.

مديرعامل شركت مترو:
متروي تهران به شهرهاي اقماري متصل مي شود
007899.jpg
ايلنا: براساس برنامه ۲۰ ساله كشور، ۱۶ميليارد دلار براي متروي تهران و شهرهاي اقماري آن سرمايه  گذاري مي  شود.
مهندس محسن هاشمي ، مديرعامل شركت مترو، در همايش نقش حمايت دولت  ها از صنعت حمل و نقل ريلي، با بيان اين مطلب، افزود: مقرر است ۲۲۸ كيلومتر متروي سبك و ۱۹۶ كيلومتر متروي اتصال در شهرهاي اقماري ايجاد شود.
وي در توضيح اين مطلب تصريح كرد: در حال حاضر ۸۵۰ ميليون سفر توسط خطوط مترو در كشور انجام شده و در ۶۰۰ ميليون ليتر سوخت نيز صرفه  جويي شده است.
مديرعامل شركت مترو در ادامه خاطرنشان  كرد: به غير از استفاده از ريل راه  حل ديگري براي گسترش حمل و نقل ميسر نيست؛ بنابراين تنها راه  حل گسترش حمل و نقل انبوه عمومي استفاده از خطوط ريلي است.
وي در ادامه تاكيدكرد: سيستم حمل و نقل ريلي به عنوان شاهرگ و شريان اصلي حمل و نقل عمومي در ابرشهرها عمل خواهد كرد و ساير سيستم  ها به عنوان مكمل تغذيه كننده اين شريان اصلي خواهند بود.
به گفته هاشمي، به منظور دستيابي و گسترش حمل و نقل انبوه ضروري است كه فضاي شهرها به بخش حمل و نقل ريلي براساس تعداد مسافران و نه براساس تعداد وسايط نقليه تخصيص يابد.

بهره برداري از سرويس هاي بهداشتي مكانيزه
در شرق تهران
معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه۱۳تهران گفت: از سرويس هاي بهداشتي مكانيزه در شرق تهران بهره برداري شد.
مهندس پيمان پورنصر افزود: اين سرويس هاي بهداشتي با مشاركت اين منطقه و سازمان زيباسازي تهران به بهره برداري رسيده است.
وي اظهارداشت: پنج دستگاه سرويس بهداشتي مكانيزه در محدوده منطقه ۱۳ تهران براي استفاده شهروندان به بهره برداري رسيد.
به گفته وي، هر كدام از اين سرويس ها به متراژ۶۴مترمربع، داراي۷ چشمه هستند كه با بررسي هاي كارشناسي و تراكم جمعيت، نسبت به تعيين محل هاي احداث اقدام شده كه شهروندان مي توانند از اين سرويس هاي مكانيزه استفاده كنند.
پورنصر تصريح كرد: اين سرويس هاي بهداشتي دربوستان معلم، ايستگاه سوخت رساني ، بازار روز ميوه و تره بار پيروزي و دو دستگاه در بوستان ورزش قرارگرفته اند.
معاون امورشهري و فضاي سبز منطقه ۱۳تهران درخصوص طرح هاي دردست اجراي سازمان زيباسازي افزود: اين سرويس هاي بهداشتي مجهز به در مكانيزه، آب گرم و تردد آسان براي جانبازان و معلولان است.
وي افزود: درهاي هرشاخه ازسرويس هاي بهداشتي با انداختن سكه باز مي شود.

نگاه
داود كاظمي
007890.jpg

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |