پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۵۲ - Nov 17, 2005
با پيروزي بر اروگوئه
استراليا مسافرجام جهاني شد
007839.jpg
حسن حيدري: تيم فوتبال استراليا موفق شد بعد از ۳۲ سال به رقابتهاي جام جهاني ۲۰۰۶ راه يابد.
اين تيم در ديدار برگشت با اروگوئه موفق شد در پايان وقت قانوني و اضافي به پيروزي يك بر صفر برسد و در نهايت در ضربات پنالتي به برتري چهار بر دو دست يابد.
اين تيم روز شنبه در مونته ويدئو ديدار رفت را با شكست يك برصفر به پايان برد و چشم به جبران اين نتيجه در بازي برگشت داشت.
در اين ميان گاس هيدينگ هلندي در بازي برگشت از تمامي بضاعت استراليا سود برد و با بكارگيري مارك ويدوكا، هري كيول و... از همان ابتدا حريف را تحت فشار قرار داد.
در دقيقه ۳۴ اين ديدار «ماركو بريسيانو» توپ را درون دروازه اروگوئه جاي داد تا استراليا اميدوارانه به بازي ادامه دهد.
تلاش دو تيم در پايان وقت هاي قانوني و اضافي به جايي نرسيد تا بازي به ضربات پنالتي كشيده شود. در اين بخش هري كيول، لوكاس نيل، توني ويدمار و يوهان آلويس براي استراليا گلزني كردند ولي «مارك ويدوكا» كاپيتان استراليا پنالتي خود را از دست داد.
در آن سوي ميدان نيز گوستاو والرا و فابيانو استويانوف براي اروگوئه گلزني كردند و ضربات داريو رودريگرز مارسلو زالاتيا توسط مارك شوارز دروازه بان استراليا مهار شد.
استراليا در سه دوره اخير جام جهاني سه بار به رقابتهاي play off راه يافته بود كه در سال ۹۸ توسط ايران حذف شد و در سال ۲۰۰۲ همين تيم اروگوئه مانع از صعود اين تيم شد اما در سال ۲۰۰۶ ديگر اين خاطرات تلخ تكرار نشد تا استراليا بعد از ۳۲ سال دوباره به جام جهاني صعود كند كه در آن آلمان ميزبان است.
استراليا در سال ۷۴ بعد از حذف ايران به جام جهاني كه ميزبان آن آلمان بود راه يافته بود.
در پايان اين ديدار يوهان آلوسيس بازيكن اسپانيايي تبار استراليا كه ضربه پنالتي سرنوشت ساز تيمش را به گل برتري تبديل كرده بود گفت: مي دانستم اين اتفاق روي مي دهد زيرا ۳۲ سال خواب آن را مي ديديم. وي در ادامه افزود: پاياني بهتر از اين را نمي توان متصور بود. ۸۳ هزار نفر به ورزشگاه آمده بودند و ۲۰ ميليون نفر نيز در سراسر استراليا اين بازي را دنبال مي كردند.
وي در پايان گفت: هنوز باور اين موضوع كه به جام جهاني صعود كرديم برايم دشوار است.
اروگوئه قهرمان دو دوره جام جهاني در سال هاي ۱۹۵۰ و ۱۹۳۰ است كه در صورت پيروزي در اين ديدار براي يازدهمين دوره به جام جهاني صعود مي كرد كه اين امر محقق نشد.
بنفيكا حاضر به فروش سابروسا
به ليور پول است
رئيس  باشگاه  بنفيكا پرتغال  اعلام  كرد در صورتي  كه  ليورپول  حاضر به پرداخت  مبلغ  واقعي  براي  خريد سيمائو سابروسا باشد، حاضر به  فروش  اين  مهاجم  خود در فصل  نقل  و انتقالات  در ماه  ژانويه  است .
لوئيس  فيليپه  ويه را گفت : برنامه ما جداكردن  بازيكنان  از باشگاه  نيست ، اما اگر مجبور باشيم  و پيشنهاد بسيار خوبي  دريافت  كنيم ، در ماه  ژانويه  به  آن پاسخ  منفي  نخواهيم  داد.
وي  در پاسخ  به  اين  سئوال  كه  اگر ليورپول  براي  خريد سابروسا ۱۸ ميليون  يورو پيشنهاد كند نظر باشگاه  چيست ، گفت : اين  مبلغ  يعني  اينكه ، وي  اكنون  هم  از باشگاه  جدا شده  است .
باشگاه  ليورپول  قهرمان  جام  باشگاه هاي  اروپا تلاش  دارد كه  سابروسا را با امضاي قراردادي  از فصل  تابستان  آينده  به  خدمت  بگيرد اما باشگاه  بنفيكا تأكيد كرده  است ، فقط در پايان  زمان  نقل وانتقالات  ماه  ژانويه  حاضر به  اين  انتقال  است .گزارش  شده  است  كه  ليورپول  تاكنون  براي  خريد اين  بازيكن  پيشنهاد پرداخت  ۱۲ ميليون  يورو كرده  است .
با اين  حال ، رئيس  باشگاه  بنفيكا هفته  گذشته  گفته  بود،اگر سابروسا مايل  به  ترك  باشگاه  باشد و تقاضاي  باشگاه  نيز اجابت  شود، بنفيكا با فروش وي  مخالفت  نخواهد كرد.
وي  به  روزنامه  ورزشي  ركورد گفت : بنفيكا بالاخره  روزي  مجبور به  وداع  با سابروسا خواهد بود. ما با هم ، يك  موافقت نامه  دوستانه  داريم .
بالاك بر سر دوراهي
007842.jpg
ميشاييل  بالاك  كاپيتان  تيم  ملي  فوتبال  آلمان  تأكيد كرد، پيشنهاد تمديد چهارساله  قراردادش  با بايرن  مونيخ  را رد نكرده  است  و بايد تصميم نهايي  خود در مورد آينده اش  را بگيرد.
در حالي كه  مهلت  قرارداد بالاك  ۲۹ساله  در پايان  فصل  خاتمه  مي يابد، كارل  هاينس  رومنيگه  نايب  رئيس  باشگاه  بايرن  مونيخ  روز دوشنبه  گذشته  اظهار داشته  بود، باشگاه  به طور موقت  از پيشنهاد كلان  خود به  اين  بازيكن  صرف  نظر كرده  است .
بالاك  به  روزنامه  تي  زد گفت : در اين  مورد هنوز تصميمي  نگرفته ام . پيشنهاد بايرن  مونيخ  را رد نكرده ام . هنوز احتمال  اينكه  قراردادم  را تمديدكنم ، وجود دارد.
بنابر اين  گزارش ، باشگاه هاي  رئال  مادريد، منچستريونايتد و اينترميلان  تمايل  خود را براي  جذب  بالاك  اعلام  كرده اند. اين  بازيكن  در ۶۱ مسابقه  ملي  خود، ۲۹ گل  به  ثمر رسانده  است .
وي  افزود: هرگز منكر اين  حقيقت  نشده ام  كه  مي خواهم  در باشگاهي  بازي كنم  كه  شانس  قهرماني  در جام  قهرمانان  باشگاه هاي  اروپا در فصل  آينده  را داشته  باشد. حق  دارم  انتخاب  كنم .
بالاك  در تابستان  ۲۰۰۲ پيشنهاد رئال  مادريد را با ادعاي  اينكه  آمادگي بازي  در خارج  از آلمان  را ندارد، رد كرد و در ازاي  ۹/ ۱۲ ميليون  يورو از بايرلوركوزن  به  بايرن  مونيخ  رفت .
اكثريت  علاقه مندان  به  فوتبال  در آلمان  معتقدند كه  بالاك  بار ديگر اين فرصت  را از دست  نخواهد داد و باشگاه  بايرن  مونيخ  نيز تلاش  خود را براي يافتن  جايگزيني  براي  وي  آغاز كرده  است .
فرانس  بكن باوئر رئيس  باشگاه  بايرن  مونيخ  در اين باره  به  روزنامه بيلد گفت : نمي توان  به  راحتي  جايگزيني  شايسته  براي  وي  پيدا كرد. بالاك  در حمله  بسيار خطرناك  است  و نتيجه  مسابقه  با حضور وي  متفاوت  مي شود.
اما چه مي شود كرد؟ بايرن  در صورت  ترك  يا ماندن  بالاك  به  كار خود ادامه  خواهد داد.
رافائل  فان  دروارت  مهاجم  هلندي   هامبورگ  و خوان  رومان  ريكلمه  بازيكن  آرژانتيني  ويارئال  به  عنوان  جايگزين هاي  احتمالي  وي  در نظر گرفته  شده اند.

ليگ برتر واليبال ايران پنج گيم پراضطراب در اروميه
پيكان در يك قدمي قهرماني نيم فصل قرار گرفت
007854.jpg
علي شاكري: واليبال در اروميه بيش از شش هزار نفر تماشاگر داشت. اين استقبال پيام خوبي دارد. نويد خوشايندي است كه واليبال براي خود دست و پا كرده است. آنها كه شب گذشته بازي تيم هاي پيكان و پيام اروميه را ديدند بر جذابيت رشته واليبال صحه گذاشتند.
يادمان باشد بازي در اروميه انجام مي شود و پنج گيم پراضطراب داشت و صدها هنرنمايي فردي و گروهي. اين بازي معيارهاي تازه اي از رقابت هاي واليبال را شكل داد تا متوجه شويم براي واليبال كار شده است. آذرپيام چون يك تيم بزرگ بازي كرد اما پيكان جدا از اينكه تيم بزرگي بود، قاعده بازي را مي شناخت و ارزش هاي لحظات را خوب درك كرد و برد.
درحقيقت پيكان نان شخصيت تيمي خود را خورد و توانست از گرداب گرفتارآمده خود را نجات دهد. پيكان قبل از بازي تعيين كننده با آذرپيام تجربه چندين و چند ديدار از اين نوع را در برخورد نزديك با مدعيان سال هاي پيش و فصل جاري به خصوص در بازي با برق را داشت. پيكان فكر همه جا را كرده بود و به خصوص آن شروع با اطمينان، سردرگمي حريفي را موجب شد كه در آغاز دل به حمايت تماشاگراني بست كه يكصدا پيروزي آن را مي خواستند، اما شروع پراضطراب كافي بود تا حريف باتجربه نهايت استفاده را از شتاب زدگي ببرد و در طول دو گيم فرصت خودنمايي به تيم ميزبان را ندهد. ضعف در دريافت و روي سرويس هاي هدفدار بازيكنان پيكان همه برنامه هاي ازپيش ريخته شده را بهم ريخت و مهدوي جوان در چنين فضايي نتوانست همانند اميرحسيني همتاي پيكاني خود به بازي تسلط يابد. در اين ميان آسيب ديدگي «اسلوبودان كواچ» كاپيتان سابق تيم ملي صربستان و باتجربه ترين بازيكن آذرپيام هم مزيد بر علت شد تا صدرنشين تهراني به لطف بازي روان ياران ملي پوشش همه چيز را در ميدان به سود خود كند. پس از دو گيم آذرپيام خود را از زير بار فشار رواني بازي خارج ساخت و توانست حريف را با استفاده از ضربات كناره آنتن دراگان و كواچ و ضربه هاي برگشتي حامد رضايي به عقب براند.
افت پيكان و بازگشت به بازي آذرپيام، سرنوشت اين ديدار را به گيم پنجم برد. گيمي كه پيكان به لطف تجربه و آ رامش بيشتر و بازيكن كليدي اش محمد تركاشوند ستاره اين بازي به سود خود كرد تا نزديك ترين تيم براي قهرماني نيم فصل باشد.
پيكان ۳ _ آذرپيام ۲
گيم ها (۱۹-۲۵ ، ۲۱-۲۵ ، ۲۲-۲۵ ، ۲۵-۱۷ ، ۱۱-۱۵)
داور اول: شهباز صدري
داور دوم: نادر انصاري
پيكان و آذرپيام با همان تركيب هاي هفته هاي پيش برابر هم به ميدان رفتند و حساسيت و اهميت بازي هيچ كدام از مربيان را وادار به ريسك نكرد. شرايط بازي به گونه اي پيش رفت كه آذرپيام بيشتر از پيكان نياز به تغييرات ديد و بارها حاج مشدي و محمدنژاد با بابايي و پاپيران تعويض شدند. پيكان هم از گيم سوم به بعد راه حريف را رفت و باوجود حفظ بافت اصلي اين تيم در شرايط بحراني، توحيد حسيني، عادل غلامي و روح الله كوليوند هم فرصت بازي يافتند.
در تيم پيكان اميرحسيني يك بازيگردان فوق العاده بود كه مثل هميشه با طراحي پاس هاي متنوع اسپكرهاي سرعتي و قدرتي تيمش را راه مي انداخت. رضايي و منصوري با دفاع هاي عالي و ضربات بريده و كوتاه همواره به تنوع حمله اي پيكان كمك مي كردند ولي محمد تركاشوند برگ برنده صدرنشين همانند بازي هاي سنگين ديگر بود كه پيروزي را براي اين تيم به ارمغان آورد. در تيم آ ذرپيام كواچ، دراگان، حامد رضايي و مهدوي بهترين بودند.
پيروزي گل گهر در تهران
در ديگر بازي هفته نهم گل گهر سيرجان در تهران ۳ بر ۲ پرسپوليس را شكست داد. پرسپوليس درحالي بازي را باخت كه در پايان گيم سوم ۲ بر يك از حريف خود پيش بود. اين پيروزي موقعيت گل گهر را در جدول بهبود بخشيد.
برنامه بازي هاي امروز
اتكا-پيام مخابرات گلستان
پگاه اروميه -برق تهران
آيدانه چالدران-پتروشيمي
نئوپان گنبد-صنام تهران
ذوب آهن اصفهان-سايپاي تهران

ليگ برتر فوتبال راه آهن با مربي جوان به پرواز فكر مي كند
سايپا در آبادان به صدر مي رود؟
007929.jpg
007851.jpg
راه آهن با ريشه اي در فوتبال تهران، در سازندگي، در تأمين تيمهاي پايه، نوجوانان، جوانان و تيم ملي، نياز به هوچيگري ندارد. آنها مي توانند به تاريخ خود ببالند و با حفظ شئونات و فرهنگ فوتبال در ليگ سربلند كنند. امروزمديراني با درايت در راه آهن در پشت تيم فوتبال ايستاده اند و مي توانند به روزهاي بهتر نيز فكر كنند. راه آهن فردا اگر سپاسي را ببرد، پرواز خود را انجام داده است. تركاشوند پديده تازه راه آهن، اميد اول زردپوشان است.
خبرنگار همشهري: ليگ فردا سه بازي از هفته دوازدهم را انجام مي دهد. براي بالانشيني در جدول، سايپا تنها تيمي است كه در صورت پيروزي مي تواند به صدر جدول صعود كند. براي سايپا اين هدف  انگيزه زيادي به وجود مي آورد و ذوالفقار نسب خوب مي داند رفتن در صدر جدول حتي براي يك هفته و چند روز چه معنايي دارد.
آيا سايپا در آبادان قادر است تيم ازهم گسسته استقلال اهواز كه همه چيز روي كاكل سرمايه گذار تيم مي گردد را شكست دهد؟ استقلال تيم خوبي داشت، نفرات با تجربه و آماده اي كه متاسفانه اسير احساسات مدير عامل خود هستند و هر زمان ايشان بخواهند يك برنامه كلي و يكساله بهم مي خورد و سازمان تيمي دستخوش نوسان و تلاطم مي گردد.
سايپا بدور از اين تنش ها به سمتي مي رود كه جاده اش هموار است، اگر دكتر در امور خارج از باشگاه هم دخالتي نكند و خود را وارد ماجراهاي حاشيه اي تيم ملي نكند، كار برايش ساده تر و راحت تر خواهد شد. سايپا تيمي جنگنده، آماده، باتكنيك و بابرنامه است و در صورت ادامه اين روند خواهد توانست صدرنشين هم بشود. اين بازي استقلال اهواز نيز مي تواند محكم كردن پايه اي باشد براي چسبيدن به مربع بالاي جدول و خواسته هاي بيشتر.
در ورزشگاه اكباتان راه آهن كه مكان مانور مناسب براي تاكتيك هاي تيم راه آهن است، فجر سپاسي حريف راه آهن مي شود. ابراهيم تهامي در اصفهان به كار بزرگي دست زد و سپاهان را در خانه اش سه بر يك شكست داد. شگفتي بزرگي كه هيچ زمان راه آهن به آن دست پيدا نكرده بود. راه آهن حال بدور از تمام جنجالها به ميدان مي رود تا بتواند خود را به رده پنجم جدول بكشاند. فجر سپاسي نيز براي صعود دو و سه پله اي بايد اين بازي را از راه آهن ببرد. اين بازي از آن دست ديدارهايي است كه نتيجه اش قابل پيش بيني نيست و بايد ديد و قضاوت كرد.
در شمال نيز غوغايي است. نوشهري هاي پائين جدول به انزلي مي روند، دو تيم زخم برداشته از دو تيم معروف تهران در يك جنگ گلادياتورها شركت مي كنند. ملوان و شموشك سه امتياز با يكديگر اختلاف دارند. اگر شموشك اين بازي را ببرد، مي تواند تا پله دوازدهم صعود كند.اين بازي بهترين فرصت براي بهمن فروتن است تا تيم خود را از جاده خطر نجات دهد. آيا شموشك با اين نيروي جوان مي تواند در مقابل ملوان و تماشاگران انزلي به امتياز برسد؟ نصرت ايراندوست مربي ملوان نيز خوب مي داند معناي اين بازي چيست و رقابت در شمال خود يك تورنمنت است. اين سه بازي در روز جمعه ليگ را تكان مي دهد.
برنامه ليگ برتر هفته دوازدهم
جمعه (فردا)
* راه آهن _ شهيد سپاسي ساعت ۱۵/۱۴ در اكباتان تهران
* استقلال اهواز _ سايپا ساعت
۱۵/۱۴ تختي آبادان
* ملوان _ شموشك ساعت ۱۵/۱۴ در تختي انزلي

فوتبال  پيشكسوتان جام  يونس  شكوري
استقلال هما را نيز شكست داد
خبرنگار همشهري: تيم  استقلال  تهران  عصر چهارشنبه  در ادامه  رقابت هاي  فوتبال  پيشكسوتان جام  يونس  شكوري  مقابل  تيم  هما به  برتري  رسيد.در اين  دوره  از مسابقه ها كه  در مجموعه  ورزشي  شهيد شيرودي  تهران  برگزارمي شود، تيم  استقلال  تهران  با حضور بزرگان  خود با نتيجه  ۲ بر يك  حريف  خود را شكست  داد.در تيم  استقلال  تهران  بازيكني  همچون  علي  جباري ، اكبر كارگر جم ،نصرالله  عبداللهي  و سيد مرتضي  سيد كاظم  حضور دارند.
«مسعود مژدهي» بازيكن  اسبق  تيم  ملي  و استقلال  تهران  نيز عصر امروز ازنزديك  نظاره گر رقابت ها بود.وي  كه  به  تازگي  و پس  از سالها دوري  از وطن  به  تهران  بازگشته  مورداستقبال  پيشكسوتان ، خبرنگاران  و تماشاگران  قرار گرفت .
نتايج  ديدارها
رده  سني  بالاي  ۵۵ سال تهران  جوان  ۴ ياران ۳
گل هاي  تهران  جوان  : ايرج  مسعودي  ( ۲گل )، اصغر فلاح  و محمد طاهرخاني گل هاي  ياران  : جهانگير كوثري  ( ۲ گل ) و جهانگير فتاحي
كيان  ۲ شعاع  ۱
گل هاي  كيان  رضا تقدسي  و محرم  خدابنده گل  شعاع  : مسعود آذري 
استقلال ۲ هما ۱
گل هاي  استقلال  تهران  : نصرالله  عبداللهي  و سيد مرتضي  سيد كاظم ،گل  هما: سعيد شريعتمداري
 رده  سني  ۴۵ سال اكباتان ۱۱ ملوان  تهران  ۱گل هاي  اكباتان  : اصغر حاج  علي  پور (۳گل )، صادق  سرور، منوچهركوزه گراني  و حسين  گنجينه  ( ۲ گل )، محمد اشرفي  و خسرو حاج  خليل، گل  ملوان  : محمد شيرخاني
 رده  سني  ۴۰ سال اكباتان۶ دارايي  ۳
گل هاي  اكباتان  : مهدي  ترابي  ( ۴ گل ) و ناصر جباري  نيك  ( ۲ گل )گل هاي  دارايي  : جواد موسوي  ( ۲ گل ) و عليرضا اقصدي، عباس  خوزستاني ، محمد خوشنود، حسين  وداشجردي  و حسين  رضوي  قضاوت ديدارهاي  عصر ديروز را برعهده  داشتند.
شنبه  ۲۸/ ۸/ ۸۴
ساعت  ۱۳ : راه  آهن  با شيرودي  در رده  سني  ۴۰ سال 
ساعت  ۱۴ : ياران  با ملوان  انزلي  در رده  سني  ۴۵ سال 
ساعت  ۱۵ : راه  آهن  با آرارات  در رده  سني  ۵۰ سال 
ساعت  ۱۶ : بانك  سپه  با آرارات  در رده  سني  ۵۵ سال 
ساعت  ۱۷ : شيرودي  با اكباتان  در رده  سني  ۵۰ سال

انجمن نويسندگان و خبرنگاران ورزشي ايران
ضرب و شتم عكاس ورزشي را محكوم كرد
007845.jpg
خبرنگار ورزشي:يكبار ديگر و اين بار در جريان ديدار تيمهاي پيروزي و ملوان در استاديوم آزادي تهران، خبر ناگوار و تاسف بار ضرب و شتم يك عكاس ورزشي در هنگام انجام وظيفه، كام اهالي ورزش و به ويژه همكاران سخت كوش و پرتلاش رسانه هاي ورزشي را تلخ كرد. برخورد دور از شأن مامور نيروي انتظامي در محيط ورزشگاه و در مقابل چشمان بازيكنان و خبرنگاران با همكارمان آقاي حشمت بهادري، عكاس ورزشي خبرگزاري تبيان و روزنامه هاي پيروزي و البرز، و ضرب و شتم شديد ايشان كه اكنون با وضعي وخيم و نگران كننده در بيمارستان آتيه بستري است. موجي از تأسف را در جامعه  رسانه اي ورزش ايجاد كرده است، آيا مأمور نيروي انتظامي كه براي ايجاد نظم و آرامش در ميادين ورزشي حضور مي يابد و بايد با روي خوش، بردباري و سعه صدر به ايفاي مسئوليت بپردازد، مجاز است كه اينگونه زور بازوي خود را به رخ همكار بي دفاع و مظلوم ما بكشد و حتي ديگراني را كه مي خواسته اند وي را از اين برخورد بازدارند مورد تهديد قرار دهد؟انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران ضمن محكوم نمودن و تقبيح شديد اين برخورد ناجوانمردانه، رسيدگي سريع و مجازات مامور خاطي را كه از سوي حراست سازمان تربيت بدني نيز شناسايي گرديده است انتظار دارد. به يقين فرماندهان محترم نيروي انتظامي كه خوشبختانه از علاقه مندان و دوستداران ورزش هستند نيز با برخوردي قاطع و صريح با فرد خطاكار، ضمن بازگرداندن آرامش به فضاي رسانه اي ورزش، تمهيدات لازم را براي پيشگيري از حوادث احتمالي اتخاذ خواهند كرد.

امروز بازي برگشت نوجوانان ايران _ تركمنستان
گروه ورزشي: تيم فوتبال نوجوانان ايران براي برگزاري ديدار برگشت خود مقابل تركمنستان در مرحله مقدماتي رقابتهاي فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا، سه شنبه شب وارد عشق آباد شد. ديدار برگشت دو تيم نوجوانان ايران و تركمنستان امروز در عشق آباد برگزار مي شود. به گزارش روابط عمومي فدراسيون فوتبال، اعضاي تيم فوتبال نوجوانان كشورمان متشكل از ۲۱بازيكن روز گذشته با هواپيما به مشهد عزيمت كرده و از آنجا با اتوبوس به تركمنستان رفتند. تيم فوتبال نوجوانان كشورمان پيش از اين، در ديدار رفت خود موفق شد تيم تركمنستان را با نتيجه ۵ بر صفر مغلوب كند.

ايران در ۱۲ رشته ورزشي در بازيهاي غرب آسيا
گروه ورزشي:دبيركل  كميته  ملي  المپيك  گفت : ايران  در ۱۲ رشته  ورزشي  در بازيهاي غرب  آسيا كه  در روزهاي  دهم  تا بيستم  آذر ماه  سال  جاري  در شهر دوحه  قطر برگزار خواهد شد، شركت  مي كند.علي  كفاشيان  روز چهارشنبه  در نشستي  كه  با خبرنگاران  و عكاسان  اعزامي به  اين  بازيها بمنظور هماهنگي  بيشتر برگزار شد، اظهار داشت : در اين بازيها ورزشكاران  رشته هاي  دووميداني ، شنا، شيرجه ، وزنه  برداري ، تيراندازي،  شمشيربازي ، بولينگ ، بسكتبال ، فوتبال ، ژيمناستيك ، واليبال  و هندبال  حضورخواهند يافت .همچنين  بانوان  ورزشكار ايران  نيز در دو رشته  دووميداني  و تيراندازي به  اين  بازيها اعزام  خواهند شد.

ايران _ تايلند امروز در فينال فوتسال
گروه ورزشي:كنفدراسيون  فوتبال  آسيا از بانكوك  گزارش  كرد تيم  ملي  فوتبال  ايران قدرت  بلامنازع  فوتسال  آسيا در فينال  مسابقات  فوتسال  اولين  دوره  بازي هاي  داخل  سالن  آسيا، امروز با تايلند ديدار خواهد كرد.به  گزارش  سايت اي  اف  سي ، فيناليست هاي  اين  رقابت ها با برتري  مقابل چين  و ازبكستان  در مرحله  نيمه  نهايي ، براي  كسب  اولين  عنوان  قهرماني  در بازي هاي  داخل  سالن  آسيا پيكار مي كنند.تيم  تايلند مدافع  قهرماني  مسابقات  فوتسال  منطقه  آسه  آن نيز با برتري ۴ بر ۱ مقابل  ازبكستان  به  فينال  راه  يافت .

تأسيس كنفدراسيون آسيايي ورزش هاي زورخانه اي
گروه ورزشي:روابط عمومي فدراسيون بين المللي ورزش باستاني ديروز، از تاسيس كنفدراسيون آسيايي ورزش هاي زورخانه اي خبر داد. در سومين نشست هيئت رئيسه فدراسيون بين المللي ورزش هاي زورخانه اي كه در مشهد برگزار شد، اعضا با تاسيس اين كنفدراسيون موافقت كردند. ازبكستان، قرقيزستان، افغانستان، قرقيزستان، عراق، پاكستان، مالزي، هندوستان و ايران اعضاي اين كنفدراسيون هستند. در نشست فوق پس از راي گيري، محمد انور جكدالگ وزير ورزش و جوانان افغانستان به عنوان رئيس و عبدالكريم البصري مديركل ورزش عراق به عنوان دبيركل اين كنفدراسيون برگزيده شدند. در اين نشست همچنين اعضا موافقت خود را با احداث دو زورخانه در كشورهاي افغانستان و قرقيزستان تا پايان سال ي ۲۰۰۶اعلام كردند و پيشنهاد افغانستان براي برگزاري يك رويداد بين المللي مورد قبول واقع شد.

حسين  رضازاده :
نياز به  دعاي  مردم  دارم
007848.jpg
گروه ورزشي:اميد تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  براي  كسب  مدال  از هفتاد و چهارمين دوره  رقابت هاي  وزنه برداري  قهرماني  جهان  در دوحه  - قطر، خواستار دعاي مردم  كشورمان  شد.
حسين  رضازاده گفت : براي  كسب  سومين  مدال  طلايم  از رقابت هاي  جهاني  وزنه برداري  نياز به  دعاي خير مردم  كشورم  دارم .رضازاده  درباره  ميزان  آمادگي اش  اظهار داشت : در طول  چند ماه  گذشته تمرينات  خوبي  را پشت  سر گذاشته ام  و از شرايط مناسبي  برخوردارم .
وي  در ادامه  افزود: در آخرين  تمرينات  بدون  آنكه  فشار زيادي  به  خودم بياورم ، وزنه هاي  ۱۹۰ كيلوگرم  يك  ضرب  و ۲۴۰ كيلوگرم  دو ضرب  را بالاي  سرقرار دادم .
دارنده  دو مدال  طلاي  بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ سيدني  و آتن ، پيكارهاي  دسته  به اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم  رقابت هاي  جهاني  را بسيار سخت  توصيف كرد و گفت : تمامي حريفانم  از كشورهاي  مختلف  در اين  پيكارها كه امروز برگزار مي شود، حضور دارند و بدون  ترديد رقابت  سختي  را پيش  رو دارم .
رضازاده  اضافه  كرد: بي شك  رقابت  اصلي  در اين  دسته  بين  من  و وزنه برداراني  از كشورهاي  روسيه ، ارمنستان ، قطر، لهستان  و ليتواني  خواهدبود.پيكارهاي  دسته  به اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم  هفتاد و چهارمين  دوره  مسابقات وزنه برداري  قهرماني  مردان  جهان  با شركت  حسين  رضازاده  و ۱۷ وزنه بردار ديگر، بعدازظهر امروز در دوحه  - قطر برگزار خواهد شد.قوي ترين  مرد جهان  كه  اميد به  كسب  سومين  مدال  طلاي  جهاني  خود در وزن  به اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم  جهان  دارد، ساعت  ۱۳ در مراسم  وزن  كشي  اين وزن  شركت  خواهد كرد و ساعت  ۳۰/۱۵ امروز به  رقابت  با هشت  وزنه بردار حاضردر گروه  الف  مي پردازد.جابرالسالم  از قطر، ويكتور از ليتواني  و وزنه برداراني  از كشورهاي روسيه ، لهستان  و ارمنستان  حريفان  اصلي  رضازاده  دراين  وزن  هستند.۹ وزنه بردار ديگر نيز رقابت هاي  گروه  ب  دسته  به  اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم را برگزار خواهند كرد.

واليبال قهرماني جوانان آسيا در تهران
گروه ورزشي:مسابقات واليبال قهرماني جوانان پسر آسيا، شهريور ماه سال آينده در ايران برگزار خواهد شد. نشست هيئت رئيسه كنفدراسيون واليبال آسيا در پكن پايتخت چين برگزار شد و اعضاي اين هيئت موافقت خود را با برگزاري سيزدهمين دوره رقابت هاي فوق در روزهاي ۲۲ تا ۳۰ شهريورماه سال ۱۳۸۵ در ايران اعلام كردند. در اين نشست مهم ترين برنامه رقابت هاي سال آينده كنفدراسيون واليبال آسيا به شرح زير به تصويب رسيد.
*  مسابقات واليبال قهرماني مردان باشگاه هاي آسيا در روزهاي ۳۱ ارديبهشت تا ۷ خرداد ۱۳۸۵ در شهر نام دين ويتنام.
* مسابقات واليبال چلنج كاپ آسيا در يكي از ماه هاي خرداد و يا تير ۸۵ در كشورهاي ژاپن و كره جنوبي
* رقابت هاي واليبال مردان و زنان بازي هاي آسيايي ۲۰۰۶ دوحه در روزهاي ۶ تا ۲۶ آذر ۱۳۸۵
* ششمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان كاپ سي سي سي شهريور ۸۵ در قطر
* بيست و چهارمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان باشگاه هاي آسيا كاپ سي سي سي شهريور ۸۵ در كويت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |