سه شنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۶۷ - Dec 6, 2005
دختر ۱۶ ساله را پدرش كشت
009396.jpg
گروه حوادث: مرد مهاجرسنگدل دخترش را به جرم غيبت ۲۴ ساعته از خانه به قتل رساند.
به گزارش خبرنگار ما، عصر يكشنبه در پي تماس تلفني مسؤولان درمانگاه شهيد قرني كمالشهر كرج با كلانتري ۲۴ بلافاصله مأموران اين كلانتري به همراه سرهنگ رحماني، رييس دايره ويژه قتل آگاهي كرج براي بررسي موضوع عازم محل درمانگاه شدند.بر اساس گزارش مسئولان علل مرگ دختري به نام سعيده براي مسئولان بيمارستان نامشخص بود.
با حضور مأموران پليس در درمانگاه شهيد قرني، حسين ص پدر متوفي كه جسد وي را به اين درمانگاه منتقل كرده بود، مورد بازجويي قرار گرفت.
حسين ۳۵ ساله در خصوص مرگ فرزندش به مأموران گفت: دخترم سعيده روزجمعه از منزل خارج شد. او شب به خانه مراجعت نكرد تا اين كه عصر امروز جسد وي با موهاي تراشيده در جلوي در منزلمان افتاده بود.
در بررسي اوليه جسد، ماموران متوجه آثار ضرب و شتم و كبودي و نيز آزار جنسي بر بدن سعيده شدند. تحقيقات پليسي از اعضاي خانواده مقتول به عمل آمد. همگي نسبت به موضوع اظهار بي اطلاعي كردند و عنوان كردند در زمان حادثه در سفر بوده اند.
مأموران با اخذ مجوز قضايي اقدام به بازرسي از منزل وي كردند. بدين ترتيب در بازرسي از زيرزمين منزل، مأموران موفق به كشف موهاي مقتول شدند.
با به دست آوردن اين سرنخ، پدر سعيده بار ديگر مورد بازجويي هاي متعدد فني پليسي قرار گرفت كه سرانجام به قتل دخترش اعتراف كرد. وي گفت: زماني كه سعيده به خانه آمد، از او علت غيبتش را پرسيدم. او گفت: با دوستم داوود جهت تفريح بيرون رفته بوديم اما هنگام بازگشت به منزل، او ممانعت كرده و به زور مرا به خانه شان برد.
حسين در ادامه گفت: در اين حال با چوب چندين ضربه بر بدن سعيده وارد كردم. سپس براي اين كه ديگر نتواند از منزل خارج شود موهايش را با تيغ تراشيدم.
وي افزود: از آنجا كه هنوز عصبانيتم فروكش نكرده بود، گلويش را آنقدر فشردم كه خفه شد.
بر اساس تحقيقات پليسي مقتول پيش از مرگ مورد اذيت و آزار جنسي نيز قرار گرفته است .با اعترافات حسين، پرونده وي از شعبه مبارزه با جرايم جنايي پليسي آگاهي كرج جهت رسيدگي در اختيار مقام قضايي قرار گرفت.

حادثه در جهان
قتل توسط تبعه خارجي
آسوشيتدپرس : پليس توكيو روز گذشته مردي از كشور پرو را كه اصليت ژاپني داشته به اتهام قتل دختر هفت ساله اي كه جنازه وي ماه گذشته در يك كارتن مقوايي در گوشه خيابان يافت شده بود، بازداشت و با اتهام قتل عمد روبه رو كرد .
به گزارش بازپرس تحقيق پرونده ، متهم ابتدا در ديدار خصوصي خود با وكيل مدافعش به جرم خود اعتراف كرد. علاوه بر اين دادگاه نيز نمونه عرق متهم را كه بر روي يونيفورم مقتوله بر جا مانده بود آزمايش كرده و متوجه صحت اعترافات متهم شدند.
جوان كارلوس هفته گذشته به عنوان مظنون در قتل بازداشت و در زندان موقت به سر مي برد. وي با توجه به اعترافات صريح خود فعلا به بازداشتگاه سپرده شده تا زمان دقيق تشكيل دادگاه وي مشخص شود.
بازپرس تحقيق پرونده با استناد به اين مسئله كه در حال حاضر در مراحل مقدماتي پرونده هستند ، اعلام كرد كه قرار است دادستان پرونده ظرف چند روز آينده دادخواست خود عليه متهم را تسليم دادگاه خواهد كرد.
متهم در حال حاضر جدا از اتهام قتل عمد با اتهام مخدوش كردن مدارك پس از قتل نيز روبه رو است.
پليس جنازه مقتوله را در يك كارتن مقوايي در كنار خيابان و در مسير مدرسه به منزل وي پيدا كرد. پرونده فوق از آنجا كه يك تبعه خارجي در آن يك ژاپني را به قتل رسانده است از حساسيت بالايي برخوردار است.

پسربچه، قرباني سگ هاي وحشي شد
سايت جنايي: حمله تعدادي سگ وحشي به پسر بچه اي كه در حال عبور از خيابان براي رفتن به مهد كودك بود منجر به مرگ آني وي شد.
به گفته يكي از شاهدان عيني در شمال شهر زوريخ ، سگ هاي وحشي بلافاصله به سمت قرباني حمله ور شده و او را تكه تكه كردند.
تاكنون پليس زوريخ، سن دقيق قرباني را اعلام نكرده و علاوه بر اين هنوز مشخص نيست كه سگ ها چرا از منزل محل نگهداري خود به طور دسته جمعي خارج شده و وي را تكه تكه كرده اند.
در حال حاضر، تمامي سگ هاي وحشي به مكاني ديگر منتقل شده و صاحب آنها نيز به دليل غفلت در زندان به سر مي برد.

زنداني سابقه دار به قتل عمد اعتراف كرد
آسوشيتدپرس: زنداني سابقه داري كه به تازگي از زندان آزاد شده بود در اقدامي كم سابقه بلافاصله پس از خروج از زندان به قتل يك مرد در بيش از ده سال پيش اعتراف كرد.
به گزارش پليس واشنگتن متهم در دادگاه ادعا كرد كه براي رفع ابهام از پرونده فوق دست به اعتراف زده است. مايكل دراك ۲۹ ساله اعتراف كرد كه قرباني را به اين دليل كه به وي بدهكار بوده است به قتل رسانده. وي در حال حاضر با تعيين قرار وثيقه يك ميليون دلاري در زندان به سر مي برد.
پليس جنازه دونات رد بيست و چهار ساله را در نيمه شب بيست و چهارم اكتبر سال ۱۹۹۵ در حالي كه به شدت مضروب بود در يكي از خيابان هاي دور افتاده شهر پيدا كرد. در طول اين ده سال ، خانواده قرباني همواره به دنبال سرنخي براي يافتن قاتل وي بودند كه هرگز موفق نشدند.
متهم در اولين جلسه بازجويي اعتراف كرد كه به دليل بدهي مقتوله را به قتل رسانده است و علاوه بر اين جنازه او را براي رد گم كردن در خياباني بسيار دورتر از محل زندگي خود انداخته است.
وي همچنين گفت كه براي آسودگي وجدانش اعتراف كرده است.

صدور كيفرخواست براي مرد همسركش
گروه حوادث: كيفرخواست مردي كه متهم به ارتكاب قتل عمدي همسرش است از سوي دادسراي امور جنايي تهران صادر شد.
به گزارش خبرنگار ما، كيفرخواست مردي كه ۱۸ مهر ماه همسر خود را در منزل مسكونيشان واقع در منطقه جنت آباد به قتل رسانده بود از سوي حيدري نماينده دادستان در دادسراي امور جنايي تهران صادر شد.
اين مرد كه كيان نام دارد در پي يك درگيري خانوادگي همسرش را با ضربات چاقو به قتل رساند و سپس جسد را در ميان فرش خانه پيچيده و رها كرده بود.
پليس آگاهي بعد از اطلاع از وقوع اين جنايت تحقيقات خود را در اين خصوص آغاز كرد و متوجه شد كه عامل جنايت همسر مقتوله است كه همراه فرزند دخترشان بعد از ارتكاب قتل متواري شده است.
تلاشها ادامه داشت تا اينكه پليس موفق شد با همكاري خانواده متهم قاتل را به اداره آگاهي كشانده تا خود را تسليم پليس آگاهي كند.
قرار مجرميت كيان از سوي بازپرس حسين اصغرزاده صادر شده و روز گذشته كيفرخواست پرونده صادر و به دادگاه كيفري استان ارسال شد.

بازسازي صحنه قتل در آپارتمان شماره ۵
009399.jpg
009402.jpg
گروه حوادث : پرونده حادثه خيابان باغ فيض صبح ديروز با حضور قضات دادگاه كيفري استان و متهم در محل حادثه بازسازي شد.
به گزارش خبرنگار ما، از ساعات اوليه صبح ديروز حضور عكاسان و خبرنگاران در محل حادثه، توجه بسياري از رهگذران را به خود جلب كرد. ساعت ۳۰ ‎/ ۱۱ دقيقه متهم را با يك خودرو تويوتاي سفيد رنگ متعلق به سازمان زندان ها، به همراه چهار خودرو ديگر به محل حادثه آوردند. پنج قاضي كه عزيزمحمدي، رحيمي، مظفري، فراهاني و افتخاري نام داشتند به همراه مأموران زندان و عوامل كلانتري ۱۴۰ باغ فيض وارد محوطه شدند.
مرد جوان چند تن از بستگانش را ديد و با آنها احوالپرسي كرد. همسايه ها با سرو صدا از آپارتمان هايشان بيرون آمدند. مهدي (عامل جنايت) از پله ها بالا رفت. زانوهايش مي لرزيد. او قرار بود يكبار ديگر صحنه مرگ همسرش مينا را بازسازي كند. مهدي در ابتدا برروي پشت بام ايستاد و پس از دقايقي سريع به محل پرت شدن همسرش رفت. او گفت دقايقي براي درست كردن آنتن برروي پشت بام آمده بودم كه همسرم بالا آمد. با هم به خاطر اختلافات خانوادگي درگير شديم. من به او گفتم برو پايين بچه تنها در خانه است او گوش نداد. من بر روي خرپشته پريدم تا آنتن را درست كنم. به طرف من ايستاده بود و حرف مي زد. ناگهان عصباني شدم و وزنه اي را كه در دستم بود از پشت سر به طرف مينا پرتاب كردم در همان لحظه صداي فرياد همسرم را شنيدم. همين كه برگشتم ديدم او به پايين پرتاب شده است. متهم كه به تمامي سئوالات قضات پاسخ مي داد بارها به اين نكته تأكيد كرد كه لحظه افتادن همسرم را نديدم. پس از اين حادثه فقط از همسايه ها كمك خواستم. وي سپس به تشريح نحوه ايستادن همسرش پرداخت. سپس قضات دادگاه پس از بررسي مشاهدات خود به سراغ شاهدان حادثه رفتند.
يكي از همسايه ها گفت: خوابيده بودم كه ناگهان صداي فريادي تمام ساختمان را فرا گرفت. از خانه كه بيرون آمدم صداي همسايه را شنيدم كه مي گفت يا ابوالفضل . جسد مينا را ديدم كه داخل تراس افتاده بود. او لباس پوشيده به تن داشت و تنها يكي از دمپايي هايش در اثر افتادن به وسط حياط افتاده بود. مهدي از پله ها هراسان پايين آمد و از ما كمك مي خواست.
ساكن طبقه چهارم نيز ضمن تأييد صحبت هاي همسايه ها خطاب به قاضي گفت: نيمه شب بود كه متوجه شديم كسي بر روي پشت بام در حال راه رفتن است. هنوز دقايقي نگذشته بود كه ناگهان صداي فرياد مهدي را شنيدم . همين كه بيرون آمديم مهدي در حالي كه دو دستش را بر سرش مي كوبيد از پله ها پايين رفت. بر پايه اين گزارش، پس از اتمام بازسازي صحنه قتل، قرار است قضات دادگاه كيفري استان درخصوص اين پرونده اقدام به صدور رأي كنند.

احضار پرسنل يك بيمارستان به دادسراي
امور جنايي تهران
گروه حوادث: به دستور بازپرس دادسراي امور جنايي تهران پرسنل بيمارستان آرش كه اواخر هفته گذشته يك نوزاد از بخش زنان و زايمان  آن بيمارستان ربوده شده بود به دادسرا احضار شدند.
به گزارش خبرنگار ما، در ابتداي سال جاري با ارسال چند پرونده مشابه از سوي كلانتري هاي شهر تهران مبني بر سرقت نوزادان از بيمارستانهاي پايتخت با يك روش يكسان به دادسراي امور جنايي تهران بازپرس پرونده دستور رسيدگي ويژه بر روي اين پرونده را براي كارآگاهان اداره يكم آگاهي تهران صادر كرد.
عمليات چهره نگاري متهمان توسط شاكيان در اداره آگاهي مركز انجام گرفت. تحقيقات ادامه داشت تا اين كه يك باند خريد و فروش نوزاد كه سردسته آن را يك زن پزشك برعهده داشت مورد شناسايي پليس آگاهي قرار گرفت.متهمه طي يك عمليات پليسي غافلگيرانه دستگير شد و در پي بازجويي ها از وي اعضاي باند كه شامل چهار مرد و يك زن بودند شناسايي شدند و دو نفر از متهمان فراري نيز بازداشت شده و آنان هم به بزه انتسابي خود اعتراف كردند.
بازپرس پرونده اواخر هفته گذشته متهمه اصلي را كه همان زن پزشك بود با قرار وثيقه آزاد كرد و درست فرداي روزي كه اين زن از بند پليس رهايي يافت خبر سرقت يك نوزاد ديگر از يكي از بيمارستان ها به اطلاع مأموران پليس رسيد.
مادر اين نوزاد كه پسري يك روزه بود به پليس گفت: «فريب سارق را خوردم. زيرا رفتار پرسنل بيمارستان با او به نحوي بود كه گويي همگي آن زن را مي شناختند به همين دليل من نيز به وي اعتماد كردم و نوزادم را به امانت به او دادم تا طبق گفته خودش به اتاق بغل برده و به يك بيمار ديگر نشان دهد.»اين زن كه به شدت از دزديده شدن فرزندش متأثر بود ادامه داد: اين زن سارق وقتي ديد شرايط جسمي من زياد مناسب نيست به مادرم گفت: «من به عنوان مراقب پيش بيمارم امشب را مي گذرانم اگر تمايل داشته باشيد مي  توانم از دختر شما نيز مراقبت كنم ولي بايد كارت همراه بيمار برايم تهيه كنيد. مادرم نگران وضعيت من بود. وي به دلايلي نمي توانست شب را كنارم بماند. به همين دليل پيشنهاد آن زن ناشناس را قبول كرد. زن بعد از ورود به اتاق بنده، آن قدر رفتار شايسته اي از خود نشان داد كه اعتمادم جلب شد.»قريشي بازپرس دادسراي امور جنايي تهران روز گذشته بر پايه اظهارات شاكي دستور احضار پرسنل بيمارستان آرش را به دادسراي امور جنايي تهران صادر كرد تا با تحقيق از آنان مشخص شود كه آيا كسي آن زن ناشناس را شناخته يا خير. برپايه گزارش از ابتداي سال جاري سه شيوه سرقت نوزاد در شهر تهران به اطلاع پليس آگاهي پايتخت رسيده است: روش اول فريب دادن مادران و سرقت نوزاد، روش دوم وعده به دستفروشان براي بازي نوزادشان در فيلم سينمايي و روش سوم فريب دختران فراري براي تحويل نوزادانشان در ازاي زايمان مجاني بوده است.

آن سوي حادثه
تجديد نظر در شرايط فرزندخواندگي
سرقت نوزادان را كاهش مي دهد
آيا احضار همه پرسنل يك بيمارستان مشكل خريد و فروش و سرقت نوزادان را حل مي كند؟
محمد علي جداري فروغي حقوقدان و وكيل دادگستري براي كاهش خريد و فروش و سرقت نوزادان خواستار تجديد نظر در شرايط و مسئوليت هاي فرزندخواندگي شد. به اعتقاد وي تشريفات سخت سازمان بهزيستي بازار خريد و فروش كودكان را رواج داده است .وي در ارتباط با اخبار مربوط به سرقت اطفال و نوزادان گفت : بسياري از كودكان كه در كنار به ظاهر والدين مشغول به تكدي گري هستند با پدر و مادر حقيقي خود زندگي نمي كنند. چراكه از طريق سرقت ، خريد و فروش يا اجاره واگذار شده اند .وي مسئله خريد و فروش و سرقت كودكان را با عدم بارداري برخي زنان مرتبط دانست و افزود : تشريفات سخت اداري سازمان بهزيستي براي والدين علاقمند به پذيرش فرزند ، آنها را مجبور مي كند براي فرزندخواندگي كودك موردنظرشان ، مبالغ بالا به دلالان يا فروشندگان نوزادان پرداخت كنند .اين حقوقدان براي مبارزه با فعاليت هاي باندي قاچاق كودكان و نوزادان خواستار اقدامات قاطع انتظامي و قضايي شد و تأكيد كرد : اخباري كه اخيراً از ربودن نوزادان و كودكان به صورت باندي و سازمان يافته منتشر شده ، زنگ خطري براي مسئولين است كه اگر برخورد قاطع با آنها صورت نگيرد ابعاد گسترده و پيچيده تري خواهد يافت .

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |