سه شنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۶۷ - Dec 6, 2005
فوتبال ليگ قهرمانان اروپا
شالكه در جهنم ميلان چه مي كند؟
فوتبال انگليسي، ليورپول و چلسي در استمفورد
009411.jpg
حسن حيدري: ليگ قهرمانان اروپا امشب فوتبال انگليسي را تحسين خواهد كرد. اگرچه در ميلان جنگ تمام عيار بين نماينده ژرمن ها (شالكه) و آ.ث.ميلان برقرار است، اما از نظر زيبايي بازي مي توان ليورپول و چلسي را انتخاب كرد. ليورپول از قبل صعودش مسجل است و بايد براي اطمينان بيشتر در استمفورد با يك غريبه (مورينيو) روبه رو شود. اين ميدان ديگر معناي ناسيوناليستي براي ليورپول و چلسي ندارد، چلسي هم صعودش تا حدودي مسجل است، مگر اين كه رئال بتيس با پنج گل بر اندرلشت پيروز شود و چلسي چهار بر صفر از ليورپول شكست بخورد. كه اين اتفاق در استمفورد غيرممكن است، پس مي توان ليورپول و چلسي را صعود كرده تلقي كرد. در گروه E ميلان و شالكه هر دو هشت امتياز دارند. پيروزي شالكه مي تواند ميلان را حذف كند، چون آيندهوون تيم دوم جدول بر فنرباغچه پيروز مي شود و ۱۰ امتيازي مي شود، تساوي ميلان و شالكه هم حذف شالكه را باعث خواهد شد، پس شالكه بايد چون سال ۱۹۹۷ در فينال جام يوفا كه اينترميلان را شكست داد اين بار نيز ميلان را به همان سرنوشت دچار كند. اين بازي را امشب تماشا كنيد تا ريشه فوتبال ژرمن ها و لاتين ها را در آن پيدا كنيد.
براي گروه F هر دو بازي تشريفاتي است. ليون و رئال پيش از رسيدن به ايستگاه آخر به مرحله يك شانزدهم نهايي راه يافته اند.
اينترميلان در گروه آخر مسابقات با ۱۲ امتياز از هم اكنون در فكر حريفان بعدي در مرحله حذفي است و نبرد براي تعيين تيم دوم بين تيم هاي گلاسكورنجرز، آرتميديا و پورتو خواهد بود.
براي آث ميلان كه روز شنبه مقابل كيه وو دو بر يك شكست خورد ديدار با شالكه بسيار حائز اهميت است. پيروزي در اين ميدان بار ديگر ايتاليايي ها را براي قهرماني ميلان اميدوار مي كند. نايب قهرمان فصل گذشته امشب در سن سيرو هرچه در توان دارد بروز مي دهد تا به مرحله حذفي راه يابد.
كارلو آنجلوتي سرمربي آث ميلان گفت: ما بايد انرژي خود را از نو كشف كنيم و براي بازي امشب با تمركز زياد و علاقه به پيروزشدن به ميدان برويم.
وي در ادامه افزود: گاهي اوقات شكست باعث مي شود انسان خود را از نو بازسازي كند.درحالي كه بعد از شكست روز شنبه پيكان انتقادات به سوي خط دفاع ميلان نشانه رفته اما آنجلوتي نظر ديگري دارد. او مي گويد: نگرشم درمورد نقاط ضعف ميلان مقابل كيه وو تنها به خط دفاع منتهي نمي شود و خط مياني نيز در اين امر مقصر است. آنها بايد پوشش بيشتري مي دادند. وي در پايان گفت: اميدوارم تيم شخصيت خود را در اين بازي بازيابد تا به موفقيت برسيم.
رودي آسوري رئيس باشگاه شالكه نيز در اين باره گفت: چشم انتظار اين بازي بوديم زيرا ما بزرگترين موفقيت خود را در فوتبال در سال ۹۷ با قهرماني در جام يوفا در سن سيرو جشن گرفتيم و اميدوارم باز هم اين توفيق نصيب ما  شود.داوري اين بازي حساس برعهده مانوئل گونزالس از اسپانياست. در اين بازي شالكه با اتخاذ سيستم ۲-۴-۴ سعي در رسيدن به پيروزي دارد. كوين كوراني و ايوان كوبياشويلي زوج خط حمله شالكه در اين بازي هستند؛ ولي ميلان با سيستم ۲-۱-۳-۴ كه در زمان حمله به ۳-۳-۴ متغير است پا به ميدان مي گذارد.
در بازي ديگر اين گروه آيندهوون در خانه با پيروزي مقابل فنرباغچه مي تواند صعودش را به مرحله بعدي قطعي كند بدون آن كه نياز به نتيجه بازي بالا داشته باشد.
گاس هيدينگ بعد از موفقيت و صعود با استراليا به جام جهاني چشم به شگفتي بزرگ ديگري دارد.
در فرانسه ليون با روزنبرگ روبه رو مي شود. فرانسه هر سال پديده اي به ليگ قهرمانان معرفي مي كند و امسال نيز ليون آبروي فرانسه را در اين جام حفظ مي كند.
در يونان المپياكوس ميزبان رئال مادريد است. رئال در دور مقدماتي نمايش خوبي ارائه نداد و با اخراج لوكزانبورگو اين تيم وارد دوره تازه اي مي شود.
بايد اميدوار باشيم هر دو تيم انگليسي به دور بعدي برسند تا بازي ها در مرحله يك شانزدهم حساس تر شود. در گروه G ليورپول ميهمان چلسي است. بازي اي كه فصل پيش در مرحله نيمه نهايي با گل مشكوك ليورپولي ها به سود قرمزهاي آنفيلد به پايان رسيد و درنهايت به قهرماني حيرت انگيز آنها منجر شد. در بازي ديگر اين گروه بتيس نيز در اسپانيا با اندرلشت ديدار مي كند.در گروه آخر نيز اينتر در گلاسكو با رنجرزها ديدار مي كند. گلاسكو براي اين كه به داستان اين گروه پايان دهد در صورت شكست دادن اينتر به دور بعدي صعود مي كند و ديدار آرتميدا با پورتو تأثيري در سرنوشت اين گروه نخواهد داشت.

دبير فدراسيون ژيمناستيك:به وسايل قديمي باختيم
گروه ورزشي: دبير فدراسيون  ژيمناستيك  مي گويد: ژيمناست هاي  ايران  در بازي هاي  غرب  آسيا نتايج  را به  وسايل  قديمي خود واگذار كردند.حسام الدين  نواب  افزود: با توجه  به اينكه  تمامي وسايل  موجود در اين  فدراسيون  قديمي مي باشند ما از نتايج  به دست  آمده  توسط ژيمناست هاي  جوان  خود راضي  هستيم  ولي  مي توانستيم  به نتايج  بهتري  دست  يابيم .وي  گفت : ما در اولين  ديدار خود با رئيس  جديد سازمان  تربيت  بدني  ازمشكلات  موجود، وي  را آگاه  كرديم  و در همان  جلسه  قول  مدال آوري  ملي پوشان  ژيمناست  را داده  بوديم .وي  يكي  ديگر از دلايل  دست  نيافتن  ايران  به  مدال هاي  بيشتر در اين  بازي ها را قضاوت  ناعادلانه  داوران  عرب  عنوان  كرد و گفت : از روز اول  برگزاري  اين  مسابقات  طوري  برنامه ريزي  شده  بود كه  عناوين  قهرماني  به  ژيمناست هاي  كشورهاي  عربي  برسد.

۱۶۵۰خبرنگار در مراسم قرعه كشي جام جهاني
مراسم قرعه كشي جام جهاني در ساعات پاياني روزجمعه با حضور مقامات برگزاركننده مسابقات، مسئولين فيفا، شخصيتهاي برجسته ورزشي و هزار و۶۵۰ خبرنگار برگزارخواهد شد.به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از سايت رويترز اين مراسم با حضور۵۰۰ مقام مسئول فدراسيون بين المللي فوتبال ومربيان ۳۲ تيم صعود كننده به رقابتهاي جام جهاني در استاديوم فريتز والتر شهرلايپزيك برگزارمي شود.پيش بيني مي شود به دليل قرعه كشي جام جهاني ديدارخانگي كايزرسلاترن مقابل اينتراخت فرانكفورت لغو شود.

تيم هاي پيروز هفته اول ليگ برتر پينگ پنگ
مسابقات  پينگ  پنگ  ليگ  قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  از روز يكشنبه با شركت  هفت  تيم  آغاز شد.به گزارش  روز دوشنبه  روابط عمومي فدراسيون  پينگ  پنگ ، در هفته  نخست  اين دوره  از رقابتها، تيم  پتروشيمي تبريز با نتيجه  ۵ بر ۲ مقابل  تيم  صنعت  نفت آبادان  تن  به  شكست  داد.
ديدار تيم هاي  تايدواتر بندرعباس  با بانك  كشاورزي  تهران  و راه آهن  تهران با پيام  مخابرات  استان  تهران ، امروز برگزار خواهد شد.تيم  پتروشيمي  بندر امام  در رقابتهاي  اين  هفته  ليگ  باشگاه هاي  برتر كشور استراحت  دارد و هنوز از حضور تيم هاي  نفت  تهران  الف  و نفت  تهران  ب  در اين دوره  از مسابقات  خبري  نيست  و در صورت  آمادگي  متعاقبا اعلام  خواهد شد.

فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري
۳۰ بازيكن پيشكسوتان جام به تيم ملي پيوستند
خبرنگار همشهري: روز گذشته ورزشگاه شيرودي خاطره هاي نه چندان دور فوتبال را زنده كرد. در بازي هاي روز گذشته استاد داوود نصيري و دكتر محمد دادكان رئيس فدراسيون فوتبال حضور يافتند. كميته برگزاري بازي ها ضمن تجليل از استاد نصيري و محمد دادكان بازي هاي اين روز را با نام مرحوم مددنوعي يكي از مربيان قديمي فوتبال و پايه گذاران فوتبال راه آهن آغاز كرد.
009417.jpg
دكتر دادكان درباره اين بازي ها گفت: اين قهرمانان و پيشكسوتان تاريخ فوتبال كشور ما به حساب مي آيند. هركدام از اين بازيكنان دوره هاي پرافتخاري براي فوتبال ما به وجود آورده اند. ما پيشكسوتان فوتبال را سازمان داده ايم كه با تنظيم و تدوين برنامه اي مشخص بتوانيم اين مجموعه گرانبها را براي فوتبال خود حفظ كنيم. دكتر دادكان از كميته برگزاركننده مسابقات خواست تا ۳۰ بازيكن برگزيده اين دوره از مسابقات را انتخاب و به نفرات تيم ملي پيشكسوتان اضافه كنند. در ضمن فدراسيون فوتبال مبلغ ۵ ميليون تومان به برگزاري مسابقات كمك كرد.
نتايج بازي ها:
كيان ۴ _ ملوان تهران يك بالاي ۴۵ سال
راه آهن ۴ _ آرارات يك بالاي ۵۵ سال
ياران ۲ _ آرارات يك بالاي ۵۰ سال
استقلال ۱ _ راه آهن يك بالاي ۵۰ سال
شيرودي يك _ اكباتان يك بالاي ۴۵ سال
برنامه چهارشنبه (فردا)
اكباتان _ كيان بالاي ۵۰ سال ساعت ۱۳
نادر _ كيان بالاي ۵۵ سال ساعت ۱۴
استقلال _ تهرانجوان بالاي ۵۵ سال ساعت ۱۵
تجارت _ شيرودي بالاي ۵۰ سال ساعت ۱۶
عقاب _ بنياد شهيد بالاي ۴۰ سال ساعت ۱۷

منصور برزگر:
شيوه هاي سنتي گذشته را بايد فراموش كنيم
009414.jpg
گروه ورزشي: منصور برزگر در خصوص همكاري با فدراسيون كشتي مي گويد: صحبت هاي زيادي با فدراسيون داشته ام اما بايد از شيوه هاي سنتي گذشته خارج شويم و اشكالات آن زمان را برطرف كنيم. فدراسيون نيز بايد مقداري صبورانه و عميقانه به مسايل بنگرد و از شيوه هاي متكي به فرد بودن خارج شود.
وي افزود: هنوز اثري از كميته هاي مختلف در كشتي نديده ام و اميدوارم در آينده اثرگذار باشند. حركت هاي فعلي در كشتي كامل نيست و يك ساختار كلي وجود ندارد تا با كناررفتن امثال برزگر كار دچار مشكل نشود. بايد جايگاه ها در كشتي مشخص باشند و تا زماني كه سيستم پياده نشود و قانون و نظم محكم و مدون نباشند، نمي شود كار كرد. شرايط بايد طوري باشد كه با كناررفتن يك مهره كارها برهم نريزد.
وي افزود: بايد كادر فني بسيار قوي داشته باشيم و حتي از شيوه هاي تمرينات قهرمانان جهان و المپيك الگوبرداري كنيم. دلشاد منصوراف در تمريناتي كه در ايران دارد، در هر جلسه حدود سه ساعت يكسره كار مي كند كه من چنين چيزي در كشتي گيران خودمان نديده ام.

صدرنشيني هندبال
تيم ملي هندبال ايران عصر ديروز با شكست دادن سوريه به سومين پيروزي پياپي خود رسيد. برتري ۳۱ بر ۲۳ مقابل سوريه صدرنشيني و سرگروهي تيم ايران را به همراه داشته است.
سومين پيروزي تيم ملي واليبال ايران
تيم ملي واليبال ايران به سومين پيروزي خود در بازي هاي ورزشي غرب آسيا دست يافت.ملي پوشان واليبال ايران عصر روز دوشنبه در دوحه - قطر مقابل تيم بحرين با نتيجه سه بر يك و با امتيازهاي ۲۵بر ۲۲ ، ۱۲بر ۲۵ ۲۵،بر ۲۰و ۲۵بر ۱۵به برتري دست يافتند.
تيم ايران پيش از اين از سد تيم هاي كويت و يمن گذشته بود.تيم ملي واليبال ايران با تركيب امير حسيني، داود مقبلي، پيمان اكبري، عليرضا نادي، محمد تركاشوند، مهدي بازارگرد و مجتبي عطار به مصاف حريف رفت. محمد تركاشوند در پايان اين بازي به عنوان بهترين بازيكن برگزيده شد.تيم ايران در ادامه اين رقابت ها روز چهارشنبه به مصاف تيم عمان مي رود.

بازي هاي ورزشي غرب آسيا
رقابت در صدر جدول مدال ها فشرده تر شد
خبرنگار همشهري: در پايان چهارمين روز از سومين دوره بازي هاي ورزشي غرب آسيا رقابت كشورها در جدول توزيع مدال ها فشرده تر شد. حالا جدا از ايران و سوريه، كويت و قطر ميزبان با درخشش ورزشكاران خود به اين دو كشور نزديك شده اند و صدرنشيني در جدول مدال ها دست به دست مي شود. در پايان بازي هاي روز سوم سوري ها با دو مدال طلاي بيشتر بالاتر از ايران ايستادند. در پايان بازي هاي چهارمين روز، تيم هاي وزنه برداري و ژيمناستيك ايران به كار خود خاتمه دادند. بولينگ كه هم نخستين حضور آسيايي خود را تجربه مي كرد در پايان رقابت هاي اين رشته بدون مدال ماند.
تيم شيرجه كشورمان در آغاز مسابقات شيرجه توسط قائم ميرابيان به يك مدال برنز رسيد. وي در تخته يك متر پس از قهرمانان قطر و كويتي قرار گرفت. بقيه شيرجه روهاي ما امروز گام به بازي ها مي گذارند. با ورود قهرمانان دووميداني و شمشيربازي به صحنه بازي ها به نظر مي رسد مدال آوري كاروان ورزشي ايران تداوم  يابد. در ورزش هاي گروهي هنوز زود است كه راجع به كسب قهرماني تيم هاي فوتبال، واليبال و هندبال قضاوت كنيم. اين سه رشته تاكنون خوب پيش رفته اند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |