چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۷۴ - Dec 14, 2005
استيضاح وزير در دفاع از حقوق خبرنگاران و جان باختگان
گروه اجتماعي _ مينا شهني: «چرا هواپيماي نظامي برخلاف استاندارد معمول براي حمل مسافر غيرنظامي استفاده شده است؟
« شايع شده است كه خلبان اول پرواز نكرده »
«خلبان خواهان فرود اضطراري شده ولي با آن مخالفت شده است.»
«نقص فني هواپيما چه بوده؟»
«عمر مفيد آن [هواپيما] چقدر بوده است. »
اينها پنج سئوالي است كه عماد افروغ نماينده تهران و عضو فراكسيون اصولگرايان در مجلس شوراي اسلامي به طور مشترك همراه با « الياس نادران »، از وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح پرسيده است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران به نقل از رئيس كميسيون فرهنگي مجلس اين ۵ سئوال در دستور كار كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي قرار گرفته است.
عماد افروغ تأكيد كرده است كه درباره نداشتن جعبه سياه هواپيما نيز سئوال شده است.او با تأكيد بر برخورد قاطعانه نسبت به علت بروز حادثه گفت:عطف به رابطه «قدرت-مسئوليت» توقع داريم خود دولتمردان برخورد كنند. توقع عموم اين است كه مسئولان مربوطه حداقل استعفا دهند و يا از سمت خود عزل شوند.
اما دو نماينده اي كه سئوالات مشتركي از«مصطفي محمد نجار »دارند هيچ يك معتقد به استيضاح وزير نيستند.
افروغ با تأكيد بر برخورد اخلاقي درباره استيضاح معتقد است:«چون دولت اعلام كرده كه ما خودمان پيگير هستيم و برخورد مي كنيم، ما اخلاقاً مجاز هستيم فرصتي به دولت بدهيم تا پيگيري و مسئولان را شناسايي و با آنها برخورد كند.»
افروغ مسامحه را كاملاً رد كرده و گفت: ما هم دوشادوش توقع از دولت كار خود را آغاز كرده ايم، اگر ديديم مسامحه كاري است و مي خواهد مشمول مرور زمان شود تا شور و حرارت فرونشسته و قضيه به فراموشي سپرده شود، استيضاح را مطرح خواهيم كرد.
موضع رسمي افروغ درباره استيضاح وزير دفاع به صراحت چنين است: من به طور كلي با استيضاح مخالف نيستم، ولي اكنون استفاده از آن را زود مي دانم.
اما الياس نادران با رد اتهام از وزير دفاع معتقد است:«منصفانه نيست وزير را به خاطر جرمي كه مرتكب نشده است، استيضاح كنيم. »او تأكيد مي كند:« اين كه هنوز از وزير سئوالي نكرده وارد مرحله استيضاح شويم كار صحيحي نيست.»عضو ائتلاف اصول گرايان با ناپخته خواندن اقدام استيضاح كنندگان گفت:«من استيضاح كنندگان وزير دفاع را به «سياسي كاري» متهم نمي كنم، اما دوستان در اين مورد عجولانه تصميم گرفتند و ناپختگي كردند.»
به نظر مي رسد اين دو عضو فراكسيون اصولگرايان معتقدند با طرح چند سئوال از وزير مي توان ماجراي استيضاح را فيصله داد. اين در حالي است كه تاكنون ۴۸ تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرح استيضاح وزير را امضا كرده اند.
نقاط مبهم
طرح استيضاح وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حالي بررسي مي شود كه نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از نقاط مبهمي درباره جابجايي خلبان هاي هواپيماي ساقط شده سي ۱۳۰ سخن مي گويد.
«محمد بني رودكي »نماينده شيراز در جمع خبرنگاران پارلماني گفت: از دو دستگاه ناوبري هواپيما يكي خراب بوده كه خلبان شهيد بابك گوهري تقاضاي تعمير آن را كرده است. زيرا اين هواپيما با دو دستگاه ناوبري پرواز مي كرد.
وي افزود:اما نام خلبان ديگري به نام «خلبان نادري» در ليست كادر پرواز قرار داشته است. بنا بر اين سئوال ما از معاون عمليات نيروي هوايي ارتش اين بود كه چرا ستوان نادري در ليست پرواز قرار گرفته بود.
رودكي توضيح داد:در دو ساعت اول تقاضاي تعمير ناوبري خلبان گوهري، دوساعت دوم خلبان نادري و دو ساعت سوم گوهري دوباره در ليست قرار گرفتند. كميته دفاعي مجلس در تماس با فرماندهان ارتش موضوع مجهول بودن نام خلبان ستوان نادري در ليست پروازي را پيگيري خواهد كرد .
دادستان  كل كشور خواستار ورود و پيگيري  شوراي عالي  امنيت  ملي  در پرونده سقوط هواپيماي    سي۱۳۰ شد.
به  گزارش  خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام  و المسلمين  قربانعلي  دري نجف آبادي افزود: مسئوليت  كيفري  متخلفان  كه  حداقل  ازيكسال  تا سه  سال  زندان  است ، با توجه  به  ميزان  قصور قابل  تغيير مي باشد.
وي  درخصوص  احتمال  به  انحراف  كشيده  شدن  پرونده  به  دليل  نظامي بودن  آن تصريح  كرد: من  بعيد مي دانم  نظام  دراين  مساله  با كسي  تعارف  داشته  باشد وكوچكترين  اغماض  نيز قابل  قبول  نيست .

رئيس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي اعلام كرد:
افزايش ۱۵ درصدي مرگ و مير تصادفات جاده اي در كشور
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي گفت: سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد به ميزان مرگ و مير ناشي از تصادف جاده اي در كشور افزوده مي شود كه بايد ضمن متوقف كردن اين روند، بتوان اين ميزان را تا ۱۰ درصد كاهش داد.
دكتر فرزاد پناهي در جمع خبرنگاران افزود: در سال ۲۰۰۵ تصادفات در دنيا به عنوان علت مرگ و مير از عامل چهارم به دوم رسيد كه پيش بيني مي شود در ايران تصادفات به عامل اول مرگ و مير در كشور برسد. وي اظهار داشت: طرح امداد رساني زمستاني امسال با هماهنگي وزارت راه و ترابري، هلال احمر و پليس راه از ۱۵ آذر فعاليت خود را آغاز كرده اند به گونه اي پليس راه در پيشگيري از وقوع حادثه دوباره با قرار گرفتن در محدوده مكاني حادثه، هلال احمر با خارج كردن مصدومان از خودروها و يا محل تصادف و اورژانس با تحويل مصدومان و انتقال آنها  به مراكز درماني در اين طرح همكاري دارند.
پناهي گفت: طرح امداد جاده اي در ۱۴۰ نقطه از جاده هاي كشور كه محدود به مناطق برفگير زمستاني و صعب العبور است كه معمولا به علت يخبندان خودروها پشت  هم مي مانند، بنابراين اين طرح فقط شامل نقاط حادثه خيز و پرتصادف مي شود كه بر خلاف امداد رساني زمستاني در تمام طول سال ثابت است. وي با بيان اينكه اورژانس براي اجراي اين طرح ۵ ميليارد تومان در خواست كرده كه اين اعتبار يك چهارم اعتبار درخواستي پليس راه و يك شانزدهم اعتبار درخواستي وزارت راه است، گفت: قرار است در سال آينده ۱۶۰ پايگاه هاي امداد جاده اي ايجاد شود و به مجموع ۳۴۰ پايگاه برسد.
وي گفت: اورژانس ۱۱۵ در اذهان مردم جامعه جايگاه واقعي ندارد و در اغلب موارد به عنوان اولين انتخاب براي امداد رساني افراد آسيب ديده مطرح نمي شود كه علت آن عدم فرهنگ سازي مناسب و عدم اعتماد مردم به آن بوده بنابراين اعتماد سازي در اين مورد اولين گام است و براي ايجاد آن بايد فعاليت هاي اين مركز با اجرايي و عملياتي شدن جايگزين ستادي بودن و برنامه ريزي صرف شود.
به گزارش مهر، رئيس اورژانس كشور با بيان اينكه تعداد پايگاه هاي اورژانس كشور بايد از ۷۶۰ به يك هزار و ۷۰۴ پايگاه و تعداد آمبولانس ها نيز بايد از يك هزار و ۶۰۰ دستگاه به ۳ هزار و ۱۴۰ دستگاه و تعداد نيرويهاي نيز بايد از ۵ هزار نفر به ۴۲ هزار نفر برسد، گفت: به لحاظ تامين نيروي انساني مورد نياز در اورژانس امكان كمتر از ۳۰ درصد آن وجود دارد و درمورد پايگاه ها اين ميزان ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

صفار هرندي : مردم اجازه نمي دهند پرونده
شهداي نظامي و غيرنظامي جدا شود
ايسنا: مراسم بزرگداشت شهداي حادثه جانگداز سقوط هواپيما از سوي خبرگزاري جمهوري اسلامي، ايرنا، در مسجد نور تهران برگزار شد.
صفار هرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در اين مراسم حضور داشت با تسليت به بازماندگان گفت: ترديدي در اصل كار آنها از سوي كسي نشنيده ايم.
وي گفت: دولت خود در اين حادثه داغدار است اما برخي با بي سليقگي مي خواهند در مقابل دولت مدعي شوند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: كساني كه سرنوشت خود را در سال هاي گذشته از مردم جدا كرده بودند و به همين دليل ضربه خوردند، فكر مي كنند اين حادثه فرصت خوبي براي سورچراني سياسي برايشان ايجاد كرده است؛ اما مردم به آنها چنين اجازه اي نخواهند داد.وي افزود: ما اهالي رسانه و من به عنوان يكي از اعضاي جامعه  رسانه اي به هيچ وجه عضويت در رسانه را به مفهوم جدا بودن از بقيه  مردم معنا نمي كنيم. ساحت ما از مردم مجزا نيست.اين اتفاق داغ بزرگي بود كه چهل نفر از ياران ما را به شهادت رساند اما حواسمان جمع است كه عده اي پرونده  جامعه  رسانه اي و شهداي آن را از ساير شهداي اين حادثه جدا نكنند. مردم به آنها چنين اجازه اي نخواهند داد.

نهمين يادواره شهداي دانشجو ۲۷ آذر برگزار مي شود
گروه سياسي: نهمين يادواره شهداي دانشجو ۲۷ آذرماه در دانشگاه شيراز برگزار مي شود.
به گزارش خبرنگار ما ،محمدرضا مرداني رئيس سازمان بسيج دانشجويي روز گذشته در جمع خبرنگاران در مورد اين كنگره گفت: كنگره مركزي شهداي دانشجو در روز ۲۷ آذر ماه مصادف با وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه شيراز با حضور هزار و ۵۰۰ دانشجو، شخصيت هاي فرهنگي و علمي، صاحبنظران عرصه هنر و ادب و بويژه اعضاي هيات علمي دانشگاه ها برگزار مي شود.
وي افزود: در اين برنامه دكتر لاريجاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي، حجت الاسلام قمي، نماينده مقام معظم رهبري در دانشگاه ها و استاد رحيم پورازغدي به ايراد سخنراني خواهند پرداخت و بخشي از مقالات و آثار برگزيده نيز در اين كنگره ارائه خواهد شد.

سونامي احمدي نژاد اين بار از آن سوي مرزها مي آيد
گروه سياسي: جمعي از فعالان ستاد انتخاباتي احمدي نژاد در تهران بزرگ با انتشار بيانيه اي از مواضع رئيس جمهور در اجلاس سران كشورهاي عضو كنفرانس اسلامي حمايت كردند. در بخشي از اين بيانيه آمده است: هنگامي كه سفر جناب آقاي دكتر احمدي نژاد، رئيس جمهور عزيز كشورمان براي شركت در اجلاس فوق العاده سران كشورهاي اسلامي با سقوط هواپيماي  سي۱۳۰ ارتش و شهادت جانگداز شماري از خادمان مخلص جمهوري اسلامي در عرصه اطلاع رساني و نظامي همراه شد، افكار عمومي تحت تأثير اين واقعه كمرشكن، انتظار داشت رئيس جمهور با نيمه تمام گذاشتن سفر خود بلافاصله به كشور بازگردد، اما هنگامي كه اظهارات ايشان در متن و حاشيه اجلاس منتشر شد جانهاي داغديده ميليونها ايراني را به تحسين مواضع هوشمندانه و حق طلبانه دكتر احمدي نژاد  واداشت .بازتاب سخنان دكتر احمدي نژاد آنچنان وسيع بود كه برخي شبكه هاي صهيونيستي اعتراف كردند كه اظهارات ايشان حتي خبر اعلاميه پاياني كنفرانس را هم تحت الشعاع قرار داده است.در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است متأسفانه به رغم بازتاب گسترده و موج جهاني اظهارات دكتر احمدي نژاد مشاهده مي كنيم كه سكوت و بي تفاوتي بر محافل سياسي و رسانه اي كشور سايه افكنده است.در پايان بيانيه آمده است ما بسيار اميدواريم همان گونه كه در ايام انتخابات رياست جمهوري سونامي مردمي و رأي قاطع ملت، برخي را از خواب غفلت بيدار كرد، اين بار در كمال حيرت، حاميان آرمانهاي اسلامي و انقلابي دكتر احمدي نژاد، رئيس جمهور ايران را، خارج از مرزها و در ميان جوانان آرمان خواه كشورهاي مسلمان بيابيم و شاهد ورود سونامي حمايت مردمي از ايشان توسط مؤمنان غيور سرزمينهاي اسلامي باشيم كه احمدي نژاد را فرياد رساي اكثريت خاموش مسلمانان يافته اند.

آيت الله مكارم شيرازي: حوزه هاي علميه
بايد با افكار التقاطي مبارزه كنند
رسا : آيت الله مكارم شيرازي ديروز در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفتند: حوزه هاي علميه بايد زمان خود را شناخته و با افكار انحرافي و التقاطي مبارزه كنند.آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد، ديروز با تبريك ميلاد امام رضا(ع) گفتند: سيره آن امام در برخورد با افكار انحرافي و التقاطي اين بود كه با هر گروه به زبان و ادبيات خاص خودشان سخن و بدان ها پاسخ مي گفتند و از دربار مأمون به عنوان بهترين محل براي پاسخگويي به شبهات روز استفاده مي كردند.
ايشان خطاب به طلاب حوزه هاي علميه گفتند: سيره ائمه اطهار(ع) الگوي مناسبي براي حوزه هاي علميه، رسانه ها و مراكز فرهنگي است. هر يك از آن ها بايد با روش هاي مخصوصي در رويارويي با افكار انحرافي وارد صحنه شوند. بايد با جمع بندي اين روش ها، به بهترين شكل با دشمنان دين خدا مبارزه كنيم.

وحدت مسلمانان راه مقابله با توطئه هاي
دشمنان جهان اسلام است
مهر: هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اتحاد ميان مسلمانان جهان را راه مقابله با توطئه ها عليه دنياي اسلام عنوان كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار گروهي از علماي شيعه و سني پاكستان، وجود تفرقه ميان مسلمانان در فضاي كنوني جهان را حزن انگيز عنوان كرد و افزود: كشورهاي اسلامي اگر اتحاد را جدي بگيرند با توجه به گستردگي معيت و قدرت اقتصادي مي توانند وزنه سنگيني در تصميمات جهاني باشند. وي سازمان كنفرانس اسلامي را ظرف مناسبي براي اتحاد ميان كشورهاي اسلامي خواند و گفت: در قالب اين سازمان مي توان روابط كشورهاي اسلامي را بيشتر و اختلافات ميان آنها را كمتر كرد. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تقدير از علماي سني و شيعه پاكستان براي تلاش در جهت ايجاد وفاق ديني در اين كشور گفت: فوايد اين اتحاد با امنيت بيشتر در پاكستان و كم شدن تعارضات فرقه اي متوجه مردم اين كشور خواهد بود.

گفته مي شود...
* عارف : قيمت تور هاي ورزشي ايران به جام جهاني ۲۰۰۶ چهار ميليون و هشتصد و پنجاه هزار تومان تعيين شده است. علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني مسئوليت اين تورها را به عهده اكبر غمخوار مديرعامل اسبق تيم پرسپوليس قرار داده است.
علاقه مندان با پرداخت اين مبلغ ۱۴ شبانه روز در آلمان اقامت خواهند داشت و سه بليط از بازي هاي تيم ملي به آنها داده مي شود.
* ايران نيوز : جبهه مشاركت با صدور بيانيه اي از اظهارات احمدي نژاد در اجلاس سران كشورهاي اسلامي انتقاد كرده است.
* انتخاب : جورج بوش رئيس جمهور آمريكا طي سخنراني در جمع اعضاي شوراي امور بين الملل آمريكا تعداد كشته شدگان غيرنظامي عراق را در مدت اشغال اين كشور توسط آمريكا، ۳۰ هزار نفر عنوان كرد.
* پنج هزار نفر نژادپرست نقابدار در سواحل جنوب سيدني استراليا با استراليايي هاي مسلمان و خاورميانه اي تبار درگير شدند. اين اقدام خشونت آميز در صورت عدم كنترل به معضل سياسي بزرگي براي اين كشور تبديل خواهد شد.
* هارولد پينتر انگليسي برنده جايزه نوبل ادبيات كه به دليل بيماري نتوانسته بود در مراسم دريافت جايزه شركت كند در سخنراني ضبط شده اي به مراسم مذكور به شدت به بوش و بلر حمله كرد و آنها را بابت دروغ هاي بزرگي كه به مردم جهان گفته اند سرزنش كرد.

گشايش نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي و فناوري
گروه علمي فرهنگي: ششمين  نمايشگاه  دستاوردهاي  پژوهشي  و فناوري  كشور روز سه شنبه  با حضورجمعي  از مسئولان ، محققان  و پژوهشگران  كشور درمراسمي درمحل دائمي  نمايشگاه هاي بين المللي  تهران  گشايش  يافت .
مديركل  امور پژوهشي  وزارت  علوم ، تحقيقات و فناوري  دراين  مراسم  گفت : پژوهش  و فناوري  جوامع  علمي و دانشگاهي  در كشورمحسوس  نيست  ولي  اين  امر نمي تواند دليل  و نشانه  اثربخش  نبودن  آن در جامعه باشد.به گزارش ايرنا، «بهزاد سلطاني» با تأكيد بر اينكه  بايد پژوهش  و تحقيقات  تقاضا محورباشد، افزود: حاصل  هرگونه  فعاليت  در عرصه هاي  مختلف  كشور ثمره  فناوري  وپژوهش  در مراكز علمي است .
وي  با اشاره  به  اين  كه  در كشور ما اثربخشي  پژوهش  و فناوري ها به  حساب نمي آيد، اظهار داشت : بحث  خودكفايي  گندم  در كشور از جمله  اثرات  پژوهش  وتحقيق  از سوي  مراكز علمي كشور است .

سومين نمايشگاه كتب كاربردي و
دانشگاهي خارجي در تهران گشايش يافت
گروه علمي فرهنگي: سومين نمايشگاه كتب كاربردي و دانشگاهي خارجي روز سه شنبه با حضور جمعي از كارشناسان و اساتيد دانشگاه در محل دائمي نمايشگاههاي تهران گشايش يافت.
قائم مقام ستاد برگزاري هفته پژوهش و فناوري و دبير نمايشگاه دستاوردهاي پژوهش و فناوري سال در گفت وگو با ايرنا گفت: اين نمايشگاه در فضاي به وسعت يك هزار و ۲۰۰ مترمربع و با حضور بيش از ۷۰۰ناشر بزرگ و معتبر بين المللي برگزار شده است.

مطالبات معوقه معلمان خارج از كشور پرداخت مي شود
معاونت  توسعه  مشاركت هاي  مردمي وزارت  آموزش  و پرورش اعلام  كرد: مطالبات  معوقه  معلمان  مدارس  خارج  از كشور اين  وزارتخانه  تامين شده  و به  اين  دسته  از معلمان  پرداخت  مي شود.
به گزارش ايرنا، هم اكنون  بخشي  از مطالبات  معوقه  معلمان  كه  از نهم  دي  ماه  ۱۳۷۱ كه  در مدارس  خارج از كشور مامور بوده ، تامين  شده است .
معلمان  ذي نفع  بايد براي مقدمات  دريافت  مطالبات  معوقه  خود تاپايان  آذرماه  امسال  به  آموزش  و پرورش  محل  خدمت  خود مراجعه  و فرم  مربوط راتكميل  كنند تا اقدام هاي  بعدي  انجام  گيرد.
تاجيك  توضيح  داد: مطالبات  معوقه  معلمان  خارج  از كشور اين  وزارتخانه  ۱۲ميليارد ريال  برآورد مي شود. حدود ۴۰۰ معلم  خارج  از كشور در سال هاي  اخير در تجمع هاي  مختلفي خواستار دريافت  حق  ماموريت  معوقه  خود شده اند.

واردات شيرخشك از سال آينده قطع مي شود
گروه اجتماعي: سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ ميليون دلار شير خشك نوزاد وارد كشور مي شود كه با سرمايه گذاري انجام شده براي توليد داخلي، واردات انواع شير خشك از سال آينده قطع مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس دكتر رسول ديناروند معاون غذا و داروي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اين مطلب در بازديد نظارتي از كارخانه شير خشك ملتي گفت: از آنجا كه توانايي توليد انواع شير خشك نوزاد، رژيمي و درماني در كشور به دست آمده است، از سال آينده نياز كشور به اين محصول از داخل تأمين مي شود.
وي با بيان اين مطلب كه سياست وزارت بهداشت تأكيد بر تغذيه با شير مادر است گفت: با اين وجود برخي از مادران به دلايل بهداشتي و بيماري، توانايي تغذيه نوزاد با شير مادر را ندارند كه براي جبران اين كمبود ناچاريم سالانه ۶ ميليون قوطي شير خشك با استفاده از يارانه دولتي وارد كنيم.

تهران ۱۰ هزار كارتن خواب دارد
گروه اجتماعي: در ديدار نمايندگان انجمن هاي غيردولتي مبارزه با آسيب هاي اجتماعي با معاون سلامت وزير بهداشت اعلام شد تهران حداقل ۱۰ هزار كارتن خواب دارد.
سيد مؤيد علويان در اين جلسه با تأكيد بر تمايل وزارت بهداشت براي همكاري با سازمانهاي غير دولتي و نبود هيچ گونه تقابلي از اين نظر، افزود: دفتر رسيدگي به امور سازمانهاي غير دولتي را در معاونت سلامت وزارت بهداشت فعال كرده ايم و حتماً جلسات همفكري با اين سازمانها براي ارتقاي سطح سلامت مردم را گسترش مي دهيم.
وي گفت: ديدگاه ما در وزارت بهداشت، ديدگاه مردمي و علمي است و نه احساسي، جامعه با مشكلاتي نظير ايدز، اعتياد و روابط نامشروع و غيربهداشتي جنسي درگير است و نمي توانيم اين مشكلات را كتمان كنيم اما براي رسيدگي به اين مسائل بايد نگاه علمي داشته باشيم و همه جوانب اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي موضوع را در نظر بگيريم.
علويان افزود: محورهاي برنامه وزارت بهداشت براي كنترل اين مسائل، توسعه برنامه كاهش آسيب در كشور، حمايت از معتادان تزريقي از ابعاد مختلف براي كاهش آسيب و ترك اعتياد آنها، هماهنگي با قوه قضائيه و نيروي انتظامي براي پرهيز از حركتهاي يكجانبه، ايجاد فضاي سالم براي فعاليت آزادانه تر سازمانهاي غير دولتي، فرهنگ سازي براي جذب امكانات بيشتر، كاهش آسيب روابط جنسي نامشروع و كنترل نشده و تلاش براي آموزش مردم بر اساس اصول علمي، سنت و فرهنگ ديني كشورمان است.
در اين جلسه يگانه، رئيس انجمن مبارزه با آسيبهاي اجتماعي گفت:  مشكل ما در كمك به معتادان، نداشتن متادون به ميزان كافي است، مردم به تشكل هاي غيردولتي اعتماد دارند و براي درمان مراجعه مي كنند.
نصيري منش، از انجمن كاهش آسيب هاي اجتماعي پرسپوليس نيز گفت: حداقل۱۰ هزار كارتن خواب در تهران داريم كه بسياري از آنها معتاد هستند، روزانه ۵۰۰ معتاد براي دريافت متادون به ما مراجعه مي كنند و ۱۲۰۰ نفر هم در نوبت دريافت متادون هستند در حالي كه دولت فقط به جمع آوري كارتن خوابها توجه دارد. پس از جمع آوري هيچ برنامه اي براي آنها ندارد و اين كار هيچ سودي ندارد.

نگاه
حرفهايي براي نگفتن و نشنيدن
عباس اسدي
حكيمي مي گويد: مانند ذره بين همه نيروهايتان را در يك نقطه متمركز كنيد، در نقطه مقابل سياستمداري نيز مي گويد: اگر مي خواهيد فشار را از روي خود برداريد و به حلقه آخر بفرستيد، بايد موضوع جديدي بگشاييد، آن گاه به جاي آنكه نور به تاريك خانه شما بتابانند پرتو را برحلقه هاي آخر مي تابانند، در نتيجه انرژي شما تقسيم و متفرق شده، قدرت ذره بيني را از كف مي دهيد.
ماجراي سقوط هواپيماي حامل خبرنگاران گويا قرار است به سرنوشت خيلي از ماجراهاي ديگر بپيوندد. در روزهاي نخست همه در پي مقصر حادثه بودند و پي جويي مي كردند كه چه كساني در بروز حادثه نقش داشته اند اما به تازگي موضوع شهيد يا عدم شهيد اعلام كردن جان باختگان حادثه بر صدر اخبار جاي گرفته است. به نظر مي رسد خيلي از حرف و حديث هاي حاشيه اي گفته مي شود تا حرف اصلي گفته و شنيده نشود. همه بايد به هوش باشند.

حمايت بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور
از مواضع رئيس جمهور
مهر: بسيج دانشجويي دانشگاههاي تهران، صنعتي شريف، امير كبير، علم و صنعت ايران، خواجه نصير، شهيد بهشتي، علامه طباطبايي، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه شاهد و اصفهان با صدور بيانيه اي مواضع رئيس جمهور از زمان شروع به كار دولت نهم در خصوص آرمان فلسطين را مايه مسرت مومنان و دلبستگان به آرمانهاي انقلاب اسلامي دانستند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: گرچه نابودي اسرائيل و حمايت از ملت مسلمان و مستضعف فلسطين سخن امروز انقلاب اسلامي نيست كه فرياد جاودانه خميني كبير(ره) است كه با گذشت ۲۷ سال از آغاز انقلاب اسلامي همچنان به گوش مي رسد.امروز رئيس جمهور در حالي سخن از مظلوميت ملت فلسطين به ميان مي آورد كه صهيونيسم با همه ابزار زر و زور و تزوير خويش براي تسلط بر نه تنها فلسطين و مسلمين كه به عبارتي گوياتر همه جهان برآمده است.
پس از جنگ جهاني دوم، صهيونيسم جهاني با مظلوم نمايي و تحريف تاريخ كه سنت هميشگي آن است، دروغي بزرگ آفريد كه در سالهاي بعد منشأ بسياري از زياده خواهي هاي آن بوده و هست.

موسوي لاري: مرامنامه مجمع روحانيون
هيچ تغييري نخواهد كرد
ايسنا: سيدعبدالواحد موسوي لاري با تأكيد بر اين كه مرامنامه  مجمع روحانيون مبارز قرار نيست هيچ تغييري بكند، در عين حال علت شكل گيري هيات هفت نفره در اين تشكل روحاني را براي تدوين آيين نامه هاي مرتبط با اساسنامه اين حزب خواند.
اين عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز با اشاره به جلسه  يكشنبه شب هيات هفت نفره  منتخب از سوي اعضاي شوراي مركزي تشكل متبوعش گفت: در اساسنامه  مجمع روحانيون مبارز، مواردي چون نحوه  عضوگيري هاي جديد پيش بيني شده و آمده است كه شرايط اعضاي جديد و نوع ارتباطشان با شوراي مركزي بر اساس آيين نامه هايي است كه به تصويب مي رسد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |