پنجشنبه ۱ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۱ - Dec 22, 2005
ديروز با فرماندهي شهردار تمرين شد:
مانور امداد در برابر
زلزله فرضي با شدت ۹ مركالي در تهران
010845.jpg
010878.jpg
010857.jpg
گروه شهري: دكتر قاليباف شهردار تهران در جريان اجراي پنجمين مانور مديريت بحران شهري كه در ۲۲ منطقه تهران برگزار شد، طي سخناني خاطرنشان كرد كه هدف از برگزاري اين مانورها دستيابي به سازوكارهاي مؤثر امداد، پيشگيري و كاهش خسارات ناشي از حوادث به ويژه زمين لرزه در تهران است.
در پنجمين مانور مديريت بحران شهر تهران كه بامداد ديروز در ۲۲ منطقه تهران به اجرا درآمد، با اعلام وقوع زلزله فرضي با شدت ۹ درجه در مقياس مركالي از سوي سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران، دومين مانور استان هاي معين شهر تهران نيزبا موفقيت به انجام رسيد.
در اين مانور كه با رمز «يا امام رضا» و با فرماندهي دكتر محمدباقر قاليباف، شهردار و رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه شهر تهران برگزار شد، ۲۲ منطقه شهرداري، ۴۴ دستگاه و سازمان عضو ستاد حوادث غيرمترقبه تهران و استان هاي معين و بيش از شش هزار نيروي امدادي و ستادي شركت داشتند.
هدف از برگزاري اين مانور تمرين رعايت سلسله مراتب درون و برون سازماني و وحدت فرماندهي فراسازماني در عمليات، برقراري ارتباطات مؤثر درون و برون سازماني، به كارگيري مؤثر استان هاي معين و هماهنگ نمودن نيروهاي معين با نيروهاي محلي و تمرين وظايف تخصصي سازمان هاي مسئول و درگير در مديريت بحران در سه سطح شهري، استاني و فرااستاني بود. در اين مانور ستادهاي مديريت بحران هريك از مناطق ۲۲گانه تهران با همكاري استان هاي معين با ايجاد حوادث فرضي در سطح شش سايت عملياتي پيش بيني شده، اقدام به شبيه سازي وضعيت بحراني ناشي از زلزله كردند.
در همين حال دكتر قاليباف پيش از آغاز مانور با اشاره به اين كه كشور ما جزو شش كشور نخست از لحاظ وقوع بلاياي طبيعي در دنيا به شمار مي رود، گفت: وقوع زلزله امري طبيعي است و اگر آماده نباشيم اين عدم آمادگي،امري غيرطبيعي و غيرعادي خواهد بود.
شهردار تهران كه فرماندهي كل مانور را برعهده داشت، افزود: بايد با تمرين هاي مكرر و اقدامات پيشگيرانه، امداد و نجات و ارتقاي سطح آگاهي شهروندان، ميزان خسارات و تلفات زلزله احتمالي تهران را كاهش دهيم.
وي تأكيد كرد: مهم ترين هدف ما در برگزاري اين مانور اين است كه دستگاه هاي مسئول، هريك با وظايف خود در هنگام وقوع بحران هاي طبيعي آشنا شده تا در مواقع لزوم در كمترين زمان ممكن اقدامات اوليه امداد و نجات صورت گيرد.دكتر قاليباف همچنين در پايان مانور سراسري مديريت بحران شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: گرچه ممكن است نسبت به آن چيزي كه بايد به عنوان مانور ارائه دهيم فاصله زيادي داشته باشيم اما مهم اين است كه يك هماهنگي ميان سازمانهاي مرتبط با بحران و همچنين بين استانهاي معين با بخشهاي ديگر برقرار شود.
رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه شهر تهران با تأكيد بر ضرورت انجام اين تمرين ها در مقاطع زماني مختلف، يادآور شد: وقتي مانور مقابله با زلزله در شهر انجام مي شود همه بايد آن را حس كنند و روزي اين تمرينات به هدف واقعي خود مي رسد كه همه شهروندان در خدمت مانور زلزله باشند.
شهردار تهران يكي از ضرورت هاي بحث مقابله با زلزله را وحدت سازمان دهي و فرماندهي در زمان بحران عنوان كرد و افزود: اين شرايط بايد آنقدر تمرين شود كه آمادگي لازم در روز حادثه به وجود آيد.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان كرد: ما در شرايطي هستيم كه تهران با اين وسعت و جمعيت فراوان اگر دچار حادثه شود با شرايط حادي روبه رو خواهد شد و براي مقابله با اين وضعيت به تمهيدات خاصي در زمان هاي مختلف نياز است.
مهندس مهدي چمران با اشاره به اين كه تهران به تنهايي قادر به اداره چنين وضعيتي نيست، گفت: مشاركت و هماهنگي با استان هاي همجوار و تشكيل ستادهاي معين به عنوان يكي از اهداف مانور سراسري مديريت بحران شهر تهران بر همين مبنا صورت گرفته است.
همچنين دكتر مازيار حسيني، رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران با بيان اين كه فضاي مانور با فضاي عملياتي تفاوت دارد، گفت: دستگاه هاي عملياتي سازمان يافته درون و برون سازماني در ستاد مديريت بحران شهرتهران، به خوبي آمادگي و هماهنگي خود را براي امدادرساني در مواقع لزوم به نمايش گذاشتند كه جاي تقدير و تشكر دارد. پنجمين مانور سراسري مديريت بحران و دومين مانور استان هاي معين شهر تهران با مديريت سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران و با همكاري وزارت كشور، استانداري تهران، جمعيت هلال احمر، شركت گاز، مخابرات، برق، آب و فاضلاب، سازمان آتش نشاني، بنياد مسكن، دانشگاه علوم پزشكي تهران، اورژانس، ارتش، نيروي انتظامي، بسيج، بهزيستي، بهشت زهرا و سازمان بازيافت و تبديل مواد برگزار شد.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران:
تونل رسالت به سيستم هوشمند مجهز مي شود
010860.jpg
جهت حركت مديريت شهري در حوزه حمل و نقل و ترافيك، تبديل تهران به شهري هوشمند با استفاده از فن آوري روز دنيا و با طراحي و اجراي سيستم هاي هوشمند حمل و نقل و ترافيك (ITS) است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين مطلب در مراسم معارفه مديرعامل جديد شركت كنترل ترافيك افزود: به اين منظور تجهيز تونل رسالت به سيستم هاي هوشمند به عنوان «نخستين تونل هوشمند كشور» در دستور كار مشترك معاونت فني و عمراني و معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران قرار دارد.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس مهرداد تقي زاده از ايجاد ظرفيت  جديد در معابر شهري به عنوان كاري پرهزينه نام برد و گفت: تنها ۴۹ كيلومتر يعني حدود ۷ درصد از مساحت ۷۲۰ كيلومتري تهران به شبكه معابر اختصاص دارد. معاون شهردار تهران ميانگين معابر شهري در شهرهاي جهان را از ۱۴ تا ۲۴ درصد اعلام و تصريح كرد: براي رسيدن به استاندارد جهاني و شرايط مناسب بايد سه برابر شبكه معابر فعلي بزرگراه و خيابان داشته باشيم.
به موجب اين گزارش در اين مراسم مهندس حجت الله بهروز رسماً به عنوان مديرعامل جديد شركت كنترل ترافيك معرفي شد و از مهندس كامران رحيم اف مديرعامل سابق آن شركت قدرداني به عمل آمد.

دستورالعمل مقاوم سازي واحدهاي مسكوني تدوين شد
010863.jpg
خبرگزاري مهر: مدير گروه آسيب پذيري و
مقاوم سازي پژوهشگاه زلزله شناسي گفت: با تكميل پيش نويس دستور العمل مقاوم سازي ساختمانهايي با مصالح بنائي مسكوني تهران، اين دستورالعمل بزودي براي اجرا به مهندسان ابلاغ مي شود.
عبدالرضا سرومقدم با اشاره به طرحهاي در دست اجرا براي مقاوم سازي ساختمانهاي غير مستحكم گفت:
هم اكنون مقاوم سازي ساختمانها در ۲ بخش ساختمانهاي دولتي توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي و ساختمانهاي شخصي و مسكوني توسط وزارت مسكن در حال پيگيري است. وي گفت: در همين راستا
مقاوم سازي ساختمانهاي دولتي آغاز شده و كار تدوين پيش نويس دستورالعمل مقاوم سازي ساختمانهاي مسكوني و شخصي درمورد ساختمانهايي با مصالح بنائي نيز به پايان رسيده و منتظر تصويب است.
سرو مقدم افزود: همچنين دستورالعمل مقاوم سازي ساختمانهاي بتني و فولادي شخصي و مسكوني نيز در دست تدوين است.
وي تصريح كرد: با تصويب اين دستورالعمل ها و ابلاغ آنها و تنظيم راهكارهايي كه مي تواند مالكان را ترغيب به مقاوم سازي كند، بافت هاي فرسوده تا حدود زيادي مقاوم سازي مي شود.
مدير گروه آسيب پذيري و مقاوم سازي پژوهشگاه
زلزله شناسي كشور درمورد طرح خانه هاي امن گفت: تا جايي كه اطلاع دارم اين طرح به صورت موردي اجرا شده اما هنوز به طور وسيع به مرحله اجرا در نيامده است.
سرومقدم در عين حال تاكيد كرد: طرح خانه هاي امن مي تواند براي ساختمانهاي بسيار فرسوده اي كه ارزش بازسازي ندارند، مفيد باشد.
وي با بيان اين كه به دليل حاشيه اي بودن منطقه، استقرار حاشيه نشين ها و مهاجرپذيرها بسيار بالا است، تأكيد كرد: با توجه به اين كه منطقه ۱۹ دروازه ورودي شهر تهران است، توجه خاص مسئولين را مي طلبد.

طرح مكان يابي ايستگاههاي اتوبوس
درون شهري در تهران، رشت و يزد
خبرگزاري فارس: اولين نشست تخصصي مكان يابي ايستگاههاي اتوبوس درون شهري و الگوي طراحي آن صبح ديروز در سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور بدون حضور مسئولان شهري برگزارشد.
جليل شاهي، استاد رشته حمل و نقل و ترافيك در اين نشست تخصصي گفت: قرارداد پروژه مكان يابي ايستگاههاي اتوبوس درون شهري در سال ۸۳ بسته شده است.
وي در ادامه گفت: اين پروژه با هدف ارائه ضوابط طراحي و الگوهاي اجرايي جهت طراحي ايستگاه هاي اتوبوس درون شهري در تهران، رشت و يزد اجرا مي شود.
شاهي تصريح كرد: ضرورت ارائه ضوابط طراحي و الگوهاي اجرايي جهت طراحي ايستگاههاي اتوبوس و با توجه به نقش طراحي ايستگاههاي اتوبوس چه به لحاظ عملكردي و چه به لحاظ محيطي و زيبايي شناختي در ارتقاي كيفيت محيطي و زندگي شهري بسيار مهم است.

حوادث ترافيكي در ايران ۵/۲ برابر
متوسط جهاني كشته مي دهد
گروه اجتماعي: رئيس مركز حوادث و فوريتهاي پزشكي كشور گفت: با وجودي كه كشور ما حدود يك درصد جمعيت دنيا را دارد ولي سالانه حدود ۲۶ هزار نفر مرگ ومير ناشي از حوادث ترافيكي در كشور داريم كه اين ميزان ۵/۲ برابر متوسط جهاني است.
فرزاد پناهي در كنگره سراسري طب اورژانس در مركز همايشهاي رازي تهران افزود: به طور كلي حدود ۳۵ درصد مجروحان حوادث ترافيكي را اورژانس كشور منتقل مي كند كه اين ميزان قابل قبول نيست اما مركز اورژانس كشور با مشكلات زيادي از نظر تجهيزات فني، تعداد پايگاهها و نيروي انساني آموزش ديده مواجه است ولي به هر حال اين ميزان در بهترين نقاط دنيا نيز از ۸۰ درصد فراتر نمي رود.
پناهي گفت: مركز اورژانس كشور با كمبودهاي زيادي مواجه است كه مهمترين آن كمبود تعداد پايگاه اورژانس، نيروي انساني و تجهيزات فني است، از نظر تعداد پايگاه اورژانس در برنامه چهارم توسعه بايد به ۱۷۰۴ پايگاه در كشور برسيم در حالي كه اكنون فقط ۷۶۵ پايگاه اورژانس در كشور داريم كه اميدواريم امسال به ۸۳۰ پايگاه برسد.
وي افزود: از نظر تعداد آمبولانس نيز از تعداد ۸۱۲ آمبولانس در سال ۷۶ به تعداد ۱۶۴۲ دستگاه رسيده ايم و فقط در سال جاري تعداد ۶۸۰ آمبولانس بنز اسپرينتر به مجموعه اضافه شده است و تا يك ماه آينده ۵۰۰ دستگاه آمبولانس خارجي ديگر به اين مجموعه اضافه مي شود اما با اين وجود تعداد آمبولانس هاي موجود كمتر از نصف آمبولانس هايي است كه در برنامه چهارم توسعه پيش بيني شده است.
وي گفت: مشكل ديگر نبود هماهنگي ميان مركز اورژانس كشور و هلال احمر است؛ از نظر ما اين دو سازمان بايد در كنار هم و مكمل هم باشند، نه اين كه در عرض هم و به عنوان رقيب يكديگر باشند.
پناهي گفت: مشكلات اعتباري و تملك پايگاهها نيز از مشكلات عمده مركز اورژانس كشور است و به هر حال مجموع اين مشكلات موجب شده تا مركز اورژانس كشور بسيار عقب مانده تر از آنچه باشد كه نياز كشور است و به همين علت مردم اعتماد كافي را به خدمات اين مركز ندارند.

فردا بارش برف و باران در تهران
010851.jpg
گروه شهري: دبير كميته مواقع اضطراري آلودگي هواي تهران گفت: به رغم كاهش ۲۰ واحدي ميزان آلاينده هاي هوا نسبت به روز قبل، هواي تهران ديروز باز هم در شرايط هشدار قرار داشت.
دكتر محمدحسن پيراسته در گفتگو با همشهري گفت: شاخص مونواكسيدكربن ديروز در ميدان آزادي ،۲۲۱ ميدان فاطمي ۱۷۴ و پرديسان ۱۶۴ PSI بود كه براساس آخرين گزارش در روز گذشته اين ميزان در ميدان آزادي به ۱۲۵ و در پرديسان به ۱۶۰ كاهش يافت اما در ميدان تجريش اين رقم افزايش ناگهاني داشت به طوري كه تجريش ديروز با ۱۸۰ PSI آلوده ترين نقطه تهران بود.
وي درباره پيش بيني وضع هوا در روزهاي آينده گفت: متأسفانه پيش بيني سازمان هواشناسي فقط مربوط به ۲۴ ساعت بعد و نهايتاً ۴۸ ساعت آينده است و در مورد تهران پيش بيني جداگانه اي تا به امروز ارائه نداده اند چون هر بار وضعيت هواي «استان تهران» را پيش بيني مي كنند نه شهر تهران.وي گفت: در عين حال به نظر مي رسد از روز جمعه شاهد ناپايداري هوا و كاهش آلاينده هاي هوا باشيم.
گزارش پيش بيني وضع هواي تهران توسط سايت بي.بي.سي و ياهو نيز حاكي است از روز جمعه بارندگي به همراه بارش برف در ارتفاعات و دامنه هاي شمالي شهر آغاز مي شود و روز شنبه آسمان ابري گاهي همراه با بارندگي است اما روز يكشنبه هوا مجدداً به شرايط پايداري نسبي قبلي بازمي گردد.
همچنين براساس اعلام سازمان هواشناسي كشور از روز شنبه برف و باران ۶ استان كشور را فرامي گيرد.
در گزارش سازمان هواشناسي كشور همچنين نسبت به جاري شدن سيل در برخي نقاط كشور هشدار داده است.بنا بر اطلاعيه هواشناسي از روز شنبه برف و باران استان هاي لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختياري، كهكيلويه و بويراحمد، فارس و بوشهر را فرامي گيرد و دماي هوا در اين استان ها تا ۱۰ درجه كاهش مي يابد.
اين گزارش مي افزايد كاهش دما و بارش برف و باران احتمالا تا روز يكشنبه ادامه خواهد داشت كه در مناطق كوهستاني و برخي شهرهاي كشور منجر به اختلال رفت و آمد خواهد شد. اين گزارش همچنين حاكي است شدت بارش باران در برخي استان ها منجر به جاري شدن سيلاب و نيز گرفتگي معابر مي شود كه مشكلاتي را براي شهروندان به دنبال خواهد داشت.
در اين اطلاعيه همچنين از شهرونداني كه قصد مسافرت به استان هاي مذكور و مناطق كوهستاني برفگير كشور را دارند خواسته شده كه وسيله نقليه خود را به وسايل ايمني و زنجير چرخ مجهز كنند.

ديدار شهردار تهران با خانواده شهيد ناصر كاملي
دكتر قاليباف شهردار تهران روز گذشته(سه شنبه) به همراه مهندس كاشاني مشاور شهردار در امور ايثارگران و عضو شوراي اسلامي شهر تهران با حضور در منزل شهيد ناصر كاملي و ديدار با همسر و فرزندان آن شهيد، ياد و خاطر شهداي دفاع مقدس را گرامي داشت .
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، در اين ديدار همسر شهيد كاملي با اشاره به خصوصيات اخلاقي و ديدگاههاي اجتماعي و فرهنگي اين شهيد ،از ايشان به عنوان استاد اخلاق خود و دخترانش ياد كرد و افزود: در مدت كوتاهي كه با شهيد كاملي زندگي كرده ام درس هاي زيادي از اين بزرگوار آموخته ام كه با كمك اين آموخته ها توانسته ام تا اين لحظه روي پاي خود ايستاده و علاوه بر فرزندان خود به فرزندان ديگر شهدا نيز خدمت كنم كه اين افتخار بزرگي براي من است.
بنابه گفته همسر شهيد كاملي، هيچ وقت ايشان و فرزندان شهيد احساس خالي بودن جاي پدر را نكرده و در تمام لحظات زندگي به نوعي پدر را در كنار خود داشتند.
وي در خاتمه از دكتر قاليباف و ديگر مسئولان كشور خواست تا در امور جاري كشور راه خلوص و صداقت را در پيش گرفته و با تكيه بر مدد امام عصر(عج) بر مشكلات غلبه كنند و همچنين مباني فرهنگي و معنوي جامعه از جمله روحيه شهادت طلبي را تقويت و زنده نگه دارند.

نايب رئيس مجمع امور صنفي خدمات توزيعي تهران:
همكاري اصناف با شهرداري موجب كاهش دفن زباله مي شود
010875.jpg
نايب رئيس مجمع امور صنفي خدمات توزيعي تهران گفت: همكاري هرچه بيشتر اصناف با شهرداري منجر به كاهش دفن زباله هاي توليدي در پايتخت مي شود.
خسرو ابراهيمي در بازديد جمع كثيري از روساي اتحاديه ها و اعضاي هيات رئيسه مجامع امور صنفي توليدي و توزيعي از منطقه كهريزك افزود: در گذشته بين اصناف و شهرداري رابطه اي وجود نداشت و هرچه زمان مي گذشت شكاف رابطه بين اين دو مجموعه عميق تر مي شد.
وي اظهار داشت: خوشبختانه در مديريت جديد شهرداري تهران و با درايت و انديشه بالاي معاون خدمات شهري و توجه و شناخت كامل وي از اصناف، اين رابطه بين اصناف و شهرداري تهران آغاز شده كه اين تعامل مي تواند بخشي از مشكلات موجود در پايتخت را كاهش دهد.
ابراهيمي گفت: هم اكنون در كهريزك شاهد ميراثي از معضلات سالها مديريت غلط در اين مجموعه هستيم كه خوشبختانه با روش هاي علمي و صنعتي و با استفاده از نظرات كارشناسان و با همكاري اساتيد دانشگاه، اقدامات موثر و قابل توجهي طي چند ماه اخير در اين مجموعه به وقع پيوسته است.
وي به جلسه مشترك هيات رئيسه مجامع امور صنفي و خدمات توزيعي و مجمع توليدي فني تهران با شهردار اشاره كرد و افزود: در اولين اقدام معاون خدمات شهري ايجاد پارك اصناف را پيشنهاد داد، همچنين در اين جلسه مقرر شد با توجه به توليد قابل توجه زباله توسط اصناف، به منظور شناخت بيشتر آنان با روند جمع آوري، حمل، دفن و روش هاي بازيافتي، بازديدي از منطقه كهريزك صورت گيرد.
ابراهيمي، يادآور شد: در اين بازديد، همكاران با روش هاي علمي و صنعتي بازيافت زباله و روش هاي جلوگيري از دفن زباله در اين منطقه آشنا شدند.
وي ضمن ستودن اقدامات موثر انجام شده در اين مجموعه گفت: با اجراي اين روش ها ما شاهد هستيم كه ديگر شيرابه زباله ها وارد چرخه محيط زيست نخواهد شد و از توليد گاز متان كه مخرب لايه ازن است، جلوگيري مي شود.

نگاه
010854.jpg
داوود كاظمي
طرح آمادگي زمستاني خودروها اجراء مي شود

معاون امور مناطق شهرداري تهران:
پيشبرد برنامه هاي مديريت شهري
مستلزم مشاركت هاي مردمي است
معاون امور مناطق شهرداري تهران با اشاره به نياز همراهي و مشاركت مردم در پيشبرد برنامه هاي مديريت شهري، اظهار داشت : بدون همراهي و همكاري مردم در كلان شهر تهران نمي توان كاري از پيش برد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران ، مهندس يعقوبي معاون امور مناطق شهرداري تهران در مراسم توديع مهندس كريمي و معارفه مهندس امير عباس بهاري به عنوان شهردار جديد منطقه ۱۹ با بيان اين مطلب افزود: مديران شهري نقش تعيين كننده در اداره شهر دارند و وظايف سنگيني بر عهده آنان است.
وي با تأكيد براينكه مديران بايد بتوانند با توجه به منابع انساني و مالي كه در اختيار دارند، سازمان دهي مناسب داشته باشند، تصريح كرد: در تهران بدون همراهي و نقش مردم نمي توان كاري از پيش برد.
معاون امور مناطق شهرداري با اشاره به لزوم آگاه كردن مردم به حقوق و وظايف شهروندي، گفت: در شهر تهران جمع آوري زباله ۳ بار در روز انجام مي شود كه فقط به دليل نبود فرهنگ سازي مناسب در اين زمينه است.
مهندس يعقوبي با بيان اينكه اگر به زيرساخت ها توجه نكنيم در چند سال آينده با شرايط سختي روبه رو خواهيم شد، تصريح كرد: در حالي كه ۶۰ درصد بودجه شهرداري تاكنون محقق شده است ، هزينه آن ۱۱۵ درصد رشد داشته، بنابراين توجه به زيرساخت ها امري لازم است.
وي با اشاره به دريافت ۳۵۰ ميليارد تومان وام بانكي شهرداري گفت: بايد در تهران ۲۵۰ پل زيرگذر و پل براي روان تر شدن ترافيك در شهر ايجاد شود.
مهندس يعقوبي تأكيد كرد: شهرداران مناطق بايد مقتدرانه جلوگيري لازم را از ساخت وسازهاي غير مجاز داشته و در مديريت شهري از نمايندگان باسواد و تحصيلكرده مردم استفاده شود.

پكن به سوي كاهش آلودگي
010866.jpg
آسمان آبي ايران: كميته سازماندهي بازي هاي المپيك پكن با انتشار گزارشي تأكيد كرد معضل آلودگي هوا را تا بازي هاي المپيك پكن برطرف خواهد كرد.
به گزارش چايناويو، دولت محلي با حمايت دولت مركزي چين ميلياردها دلار براي پرتاب ماهواره هاي هواشناسي، ايجاد ايستگاه هاي هواشناسي براي بازي هاي المپيك و ايجاد كمربند سبز در اطراف شهر پكن سرمايه گذاري خواهد كرد.
اين اقدام درحالي صورت مي گيرد كه مقامات جهاني حدود يك هفته پيش درباره آلودگي هواي پكن به ويژه زماني كه براي ميزباني المپيك آماده مي شود هشدار داده بودند.

اتوبوس هاي مستقر در پايانه ها
در هنگام توقف بايد خاموش باشند
010869.jpg
رانندگان اتوبوس هاي مسافربري براي كاهش آلودگي هوا و به منظور جلوگيري از وارد آمدن صدمات جسمي بيشتر به مسافران، شهروندان و كاركنان مستقر در پايانه جنوب، ملزم به خاموش كردن اتوبوس هاي خود هنگام توقف شدند .سرپرست پايانه مسافربري جنوب هدف از اين اقدام را كاهش آلودگي هواي تهران عنوان كرد وگفت: با ارسال نامه اي از مديران عامل شركت هاي مسافربري، مسئول توقفگاه و تعميرگاه شركت واحد اتوبوسراني مجاور پايانه و نيز مديران خطوط اتوبوسراني شركت واحد مستقر در قسمت پارك سوار پايانه درخواست شده نسبت به توجيه و آموزش رانندگان اتوبوس براي خاموش كردن اتوبوس هاي خود هنگام توقف به ويژه در توقف هاي طولاني و شبانه اقدام كنند.

تلويزيون هاي بزرگ در پل چمران
010872.jpg
مديرعامل سازمان زيباسازي شهر تهران گفت: دو تلويزيون بزرگ شهري در دو طرف پل چمران دي ماه سال جاري به مرحله بهره برداري مي رسد.
مهندس ابوالقاسم وحدتي افزود: اين تلويزيونها با مشاركت بخش خصوصي در ديد شمال و جنوب پل چمران نصب و از اين تلويزيون، اخبار و اطلاعات و مباحث مربوط به فرهنگ شهرنشيني، شهروندي و... پخش خواهد شد.وي با اشاره به اينكه در اين تلويزيونها آگهي هاي تبليغاتي پخش مي شود گفت: همچنين قرار است با هماهنگي هاي لازم با صدا و سيما مسابقات ورزشي نيز از طريق اين تلويزيونها پخش شود.

تجليل از برگزيدگان پنجمين جشنواره
سراسري طريق جاويد
گروه علمي فرهنگي- علي اصغر محمدي: مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره سراسري پژوهشي فرهنگي و هنري «طريق جاويد» ، يادواره حضرت امام خميني «ره» ، عصر ديروز با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي، آيت الله توسلي، حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني، دكتر علي منتظري و جمعي از شخصيت هاي فرهنگي، علمي، دانشگاهي و دانشجويان در محل باشگاه و دانشجويان دانشگاه تهران با معرفي برگزيدگان اين جشنواره برگزار شد.
حجت الاسلام سيد محمد خاتمي در اين مراسم گفت: اين جشنواره با ياد و نام شخصيتي بزرگ و بي مانند در تاريخ معاصر و كم نظير در تاريخ اسلام برگزار مي شود.
وي افزود: امام «ره» خود يك انديشمند، عارف، معلم اخلاق، فيلسوف و هنر شناس و هنرمند بود و در كنار رهبري يك حركت اجتماعي كه زلزله اي در ذهن و انديشه هاي انسان ها به راه انداخت ، يكي از بزرگترين نهضت هاي تاريخي بشر را رهبري كرد.خاتمي گفت: بهترين لحظات عمر امام خميني زماني بود كه ايشان فرصت مي يافت تا غزلي بگويد و يا شعري بسرايد، شعري كه عين عرفان است .همچنين در اين مراسم حجت الاسلام سيد حسن خميني طي سخنان كوتاهي گفت: جشنواره طريق جاويد كاري بسيار ارزشمند و به ياد ماندني است كه آثار با ارزش و خوبي از اين مجموعه به جا مانده است، آثاري كه از نظر كمي و كيفي رشد زيادي داشته است.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |