پنجشنبه ۱ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۸۱ - Dec 22, 2005
ليگ برتر فوتبال ايران
پرسپوليس - سپاهان در آزادي
سرنوشت قهرماني نيم فصل در دستان تيم هاي شيرازي
010899.jpg
گروه ورزشي: با برگزاري بازيهاي هفته پانزدهم ليگ برتر فوتبال ايران دست تقدير به گونه اي رقم خورده كه نمايندگان شيراز سرنوشت قهرماني نيم فصل را از ميان يكي از دو تيم استقلال و سايپا تعيين مي كنند.
روز جمعه به طور همزمان فجر سپاسي در ورزشگاه انقلاب كرج ميهمان سايپا خواهد بود و در ورزشگاه حافظيه برق ميزبان استقلال.
سايپا چند هفته اي است كه سايه وار در تعقيب استقلال و منتظر لغزش اين تيم است. سايپا پس از سال ها در قامت تيم موفق و قهرمان اواسط دهه هفتاد جلوه گر شده و با فوتبال تهاجمي و پويا همه را به تحسين خود واداشته است.
استقلال هم در سايه ثبات مربيگري قلعه نويي امسال نمايش دهنده فوتبالي زيبا توأم با كسب نتيجه است.
جا افتادن مهره هاي تازه به خدمت گرفته و هماهنگي مشهود در ميان نفرات سال قبل، استقلال را مبدل به يك مدعي بزرگ قهرماني ساخته است. با سه اخطاره نبودن عنايتي، استقلال با وجود بازي در زمين ناهموار حافظيه مي تواند دل به بهترين زوج حمله خود داشته باشد تا آنان بتوانند اين تيم را از تنگناي برق رهايي بخشند.
برق در اين بازي فريد عابدي و مهدي عيني را نخواهد داشت.
در كرج سايپا در حالي با فجر ديگر تيم شيرازي بازي مي كند كه از وجود عليرضا عباسفرد محروم است. سايپا حالا به نقطه اي رسيده است كه متكي به فرد نيست و آنچه كه تاكنون باعث شده تا اين تيم كاملاً متحول شود به روحيه جمعي برمي گردد. فجر ركورددار تساوي در ميان تيم هاي ليگ برتر است، هر چند كه هفته پيش در شيراز با دو گل مغلوب پاس شد، اما هميشه در بازي با اين تيم و تيم هاي مدعي دغدغه دارند. بايد ديد انديشه هاي ذوالفقار نسب در اين بازي چه ثمري مي دهد.
ملوان در اصفهان، سپاهان در تهران
ذوب آهن صدرنشين چندين هفته اي ليگ برتر با تحمل چند شكست پياپي تا رده چهارم جدول سقوط داشته است.
ذوبي ها امروز به ديدار ملواني مي روند كه با شكست فولاد مدافع عنوان قهرماني در عرش سير مي كند. جوانان ملوان اگر از نظر روحي و رواني شارژ باشند، آن وقت ذوب آهن در فولاد شهر روز سخت ديگري را تجربه خواهد كرد. سپاهان ديگر تيم اصفهاني همانند ذوب آهن حال و روز خوشي ندارد. تحمل چند شكست خانگي و بيرون از خانه نگراني دوستداران پرشمار اين تيم با سابقه و «تاوارز» مربي برزيلي آن را به همراه داشته است. بازي با پرسپوليس ديدار ساده اي براي زرد پوشان اصفهاني نخواهد بود. ديدارهاي سپاهان _ پرسپوليس همواره پر است از صحنه هاي ديدني كه اين بار هم پيش بيني مي شود دو تيم بتوانند در تداوم بازيهاي پيشين تماشاگران را از ديدن يك بازي جاندار محروم نسازند. پرسپوليس در اين بازي انصاريان را به دليل سه اخطاره شدن در اختيار ندارد.
پاس _ صبا پرگل و جذاب
مصاف پاس _ صبا هميشه پرگل و جذاب بوده است. سال گذشته هم وضعيت اينچنين بود و برتري صبا باتري در مجموع بر پاس چربيد. پاس به تدريج غيبت جواد نكونام را به فراموشي مي سپرد، هر چند به همين راحتي ها هم نمي شود از نام و بازي تأثيرگذار هافبك شاخص سبز پوشان گذشت. مشكل پاس در بازي امروز با صبا نبودن آرش برهاني مهاجم ملي پوش و سرعتي اين تيم است. برعكس پاس، صبايي ها با همه تلاش و توان به دستگردي مي روند.
ساير بازيها
در ساير ميدان ها بايد به جدال سخت فولاد _ ابومسلم در آبادان، شموشك با راه آهن، قندي با استقلال اهواز اشاره كرد كه هر كدام از اين بازيها شرايط خاص خود را دارند.
برنامه
بازيهاي هفته پانزدهم
پنج شنبه اول دي ماه
* ذوب آهن _ ملوان (۱۵/۱۴- فولاد شهر)
*پاس _ صبا باتري (۱۵/۱۴ _ دستگردي)
جمعه ۲ دي ماه
* برق _ استقلال تهران (۱۵/۱۴ _ حافظيه)
* سايپا _ فجر سپاسي (۱۵/۱۴- انقلاب كرج)
* شموشك _ راه آهن (۱۵/۱۴ _ شهداي نوشهر)
* فولاد _ ابومسلم (۱۵/۱۴ _ تختي آبادان)
* قندي _ استقلال اهواز (۱۵/۱۴ _ نصيري يزد)
* پرسپوليس _ سپاهان (۱۵/۱۶ _ آزادي)

تهران مركز ، قهرمان مسابقات شمشيربازي
دختران دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي
گروه ورزشي: رقابتهاي سراسري شمشيربازي دختران دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي كشورمان «نهمين يادواره شهداي دانشجو و نكوداشت جلوه هاي ايثار دانشجويي ايران اسلامي» با قهرماني دانشگاه آزاد تهران مركز پايان يافت.
به گزارش روابط عمومي اداره كل تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي در اين دوره از بازيها كه در سالن شمشير بازي شهيد كلاهدوز تهران برگزار شد، پس از تهران مركز تيم هاي كرمانشاه و همدان دوم و سوم شدند. در انفرادي اسلحه اپه فاطمه عبدلي از دانشگاه آزاد كرمانشاه مدال طلا را به گردن آويخت. در اسلحه فلوره مهشيد جوانبخش از تهران مركز قهرمان شد. و بالاخره در اسلحه سابر نيره عليدوست از تهران مركز نشان طلا را به چنگ آورد.

از سوي سازمان تربيت بدني
نظام جامع ارزيابي عملكرد فدراسيون هاي ورزشي ابلاغ شد
گروه ورزشي : رئيس  سازمان  تربيت  بدني  در نامه اي ، دستور تشكيل  كميته  نظارت  فني  و تدوين  نظام  جامع  ارزيابي  عملكرد فدراسيون ها را به  مهدي  قدمي رئيس  مركز توسعه  ورزشهاي  قهرماني ، ابلاغ  كرد.به گزارش  روابط عمومي سازمان  تربيت  بدني ، در بخشي  از اين  نامه  آمده  است : يكي  از مهمترين  وظايف  سازمان  در سطح  مديريت  راهبردي ، تبيين  ارتباطات  سازمان  با نهادهاي  ورزشي  كشور از جمله  فدراسيون ها با تأكيد بر سه  وظيفه  اصلي  سازمان  يعني  هدايت ، حمايت  و نظارت  در عرصه  ورزش كشور است .در اين  نامه  آمده : لازم  است  وظيفه  حمايتي  سازمان  در قبال  فدراسيون هارا اصل  اساسي  كار خود قرار دهيد و براي  نظارت  و هدايت ، سازماندهي  علمي مبتني  بر قوانين  كشور انجام  شود.
معاون  رئيس  جمهوري  و رئيس  سازمان  تربيت  بدني  در اين  نامه  به  مهدي  قدمي  تأكيد كرده  است  كه  به  منظور نهادينه  نمودن  امر نظارت  و ارزيابي  در حوزه  فدراسيون ها، درباره  موارد درخواستي  اقدام  و گزارش  پيشرفت  امور را به طور منظم  ارائه  فرماييد.در بخش  ديگري  از اين  نامه  آمده است : نظام  جامع  ارزيابي  عملكرد فدراسيون هاي  ورزشي  را با تدوين  شاخصهاي  استاندارد در سه  محور توسعه همگاني ، توسعه  قهرماني  و مديريت  اداري  - پشتيباني  فدراسيون ها و با توجه به  اين  مهم  كه  شاخصها و وزن  آنها متناسب  با ضوابط و مقتضيات  كشور قابل  بهره برداري  باشد، تهيه  و تنظيم  نماييد.در اين  نامه  به  معاون  سازمان  تربيت  بدني  و رئيس  مركز توسعه  ورزش  قهرماني  يادآوري  شده  است  كه  كميته هاي  نظارت  فني  هر يك  از فدراسيون ها، با تركيبي  متشكل  از كارشناسان ، متخصصين ، داوران ، مربيان ، قهرمانان  و دست اندركاران  خوشنام ، با سابقه  و دلسوز، سازماندهي  شود.همچنين  تعداد افراد در هر كميته  بايد متناسب  با اهميت  ساختار و وظايف  فدراسيون  مربوطه  تعيين  گردد و به  منظور اجتناب  از تداخل  وظايف نظارتي  با اقدامات  اجرايي ، افراد منتخب  مسئوليتي  در فدراسيون ها نداشته باشند.
علي آبادي  در اين  نامه  تأكيد كرده  است : وظيفه  هر كميته ، نظارت  فني و ارزيابي  عملكرد فدراسيون  مربوطه  بر اساس  شاخصهاي  ارزيابي  عملكرد مدون در اين  ابلاغ ، با حضور منظم  در جلسات  ماهيانه  بوده  و كميته ها به  هيچ  عنوان حق  دخالت  در امور داخلي  و اجرايي  فدراسيون ها را نخواهند داشت .

يك طلاي ديگر براي حسين رضا زاده
با كسب ۱۰ مدال طلا، ۶ نقره و ۶ برنز
تيم وزنه برداري سايپا قهرمان باشگاههاي آسيا شد
010848.jpg
010881.jpg
گروه ورزشي: حسين رضا زاده قوي ترين مرد جهان روز گذشته در جريان مسابقه هاي وزنه برداري قهرماني باشگاه هاي آسيا در شهر يانگ جوي كره جنوبي به ميدان آمد و در وزن به اضافه يكصد و پنج كيلوگرم مدال طلاي اين مسابقات را به دست آورد.
رضا زاده كه اين روزها بعد از قهرماني در مسابقه هاي جهاني دوحه از سوي سرمربي تيم ملي وزنه برداري دوره استراحت را سپري مي كند در حالي كه به شدت از سوي تماشاگران حاضر در سالن وزنه برداري شهر يانگ جو تشويق مي شد، به  راحتي ۱۸۱ كيلوگرم را يكضرب و ۲۲۰ كيلوگرم در دو ضرب را بالاي سر برد و با مجموع ۴۰۱ كيلوگرم عنوان قهرماني را به دست آورد.
در پايان اين مسابقات تيم وزنه برداري سايپا كه حسين رضا زاده و گروهي ديگر از نامداران وزنه برداري ايران را در اختيار داشت بر سكوي اول ايستاد.
گروه ورزشي: مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  باشگاه هاي  آسيا كه  در شهر يانگ  جو - كره جنوبي  جريان  داشت ، روز گذشته  با قهرماني  تيم  سايپا تهران  به  پايان رسيد.
تيم  سايپا تهران  با كسب  ۱۰ مدال  طلا، ۶ نقره  و ۶ برنز و كسب  ۶۱۱امتياز بر سكوي  نخست  ايستاد.
تيم  پيام  ارتباطات  ديگر تيم  ايراني  با به دست  آوردن  ۷ مدال  طلا، ۱۲نقره  و ۴ برنز و كسب  ۶۰۹ امتياز دوم  شد و تيم  عراق  بر سكوي  سوم  ايستاد.
در پيكارهاي ديروز وزنه برداران  دسته هاي  ۱۰۵ و به  اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم به  رقابت  با يكديگر پرداختند كه  محسن  بيرانوند و حسين  رضازاده  دووزنه بردار تيم  سايپا مدال هاي  نقره  و طلاي  اين  اوزان  را به  گردن  آويختند.
در پيكارهاي  دسته  ۱۰۵ كيلوگرم  بيرانوند پس  از وزنه بردار ازبكستاني با حدنصاب  مجموع  ۳۶۶ كيلوگرم  بر سكوي  دوم  ايستاد و عبدالرضا فولادي وندااز تيم  پيام  ارتباطات  با مجموع  ۳۵۰ كيلوگرم  سوم  شد.
حسين  رضازاده  ملي پوش  دسته  به  اضافه  ۱۰۵ كيلوگرم  تيم  سايپا با حدنصاب مجموع  ۴۰۱ كيلوگرم  / ۱۸۱ به  اضافه  ۲۲۰ / بر سكوي  نخست  ايستاد.
ايگور خليل  اف  از ازبكستان  با مجموع  ۳۹۵ كيلوگرم  دوم  شد و وحيدربيعي  از تيم  پيام  ارتباطات  با مجموع  ۳۹۴ كيلوگرم  بر سكوي  سوم  ايستاد.در دوره  گذشته  تيم  سايپا پس  از تيم  پيام  ارتباطات  در مكان  دوم ايستاده  بود.
در حاشيه
نمايندگان كشورمان در مسابقات وزنه برداري جام باشگاه هاي آسيا از وجود ناهماهنگي قبل از عزيمت به اين مسابقات از سوي مسئولان ذيربط به شدت انتقاد كردند.
مسئولان تيم هاي نفت اهواز، نفت مسجد سليمان، سايپا و پيام ارتباطات كه به عنوان نمايندگان كشور در اين مسابقات شركت كرده بودند، از نحوه اعزام خود به اين مسابقات كه پس از كش و قوس فراوان محقق شد به شدت انتقاد كردند.آن ها تصريح كردند كه علي رغم اينكه ما از مرداد ماه امسال براي گرفتن تست دوپينگ مكاتبات لازم را با ستاد ملي مبارزه با دوپينگ انجام داديم اما در عين ناباوري هيچ گاه به اين مهم توجهي نكردند تا زمان اعزام كه آن مشكلات براي ما ايجاد شد.
مربيان اين تيمها معتقدند كه اين مشكلات و دير رسيدن به محل برگزاري اين مسابقات باعث شد كه تمامي نفرات دست كم ۳۰ كيلو كمتر از ركوردهاي خود را بالاي سر ببرند.

ليگ برتر واليبال ايران
دومين شكست صدرنشين در فاصله كمتر از ۳ روز
010893.jpg
علي شاكري: هفته پاياني رقابت هاي نيم فصل ليگ برتر واليبال ايران دومين شكست پياپي پيكان صدرنشين بازيها را در كمتر از سه روز به همراه داشت. اين بار پگاه نايب قهرمان فصل پيش در ميان بهت و حيرت حاضرين در سالن هفتم تير و ميليون ها بيننده تلويزيوني شكست تيم نامدار ليگ برتر را رقم زد. پگاه كه زخم شكست ناباورانه مقابل اتكاي قم را بر چهره داشت، در برابر صدرنشين سراپا انگيزه و اشتياق بود. اين انگيزه در نزد محمد سليماني، بهبودي و تابش نژاد دوچندان بود. سليماني در مصاف با پيكان نقش اول را داشت و او بود كه در تنگناها به مابقي يارانش روحيه مبارزه جويي را تزريق مي كرد. اين پگاه با آن پگاه اوايل هفته زمين تا آسمان تفاوت كرده بود و انگار نام بزرگ حريف كافي بود تا شاگردان وطن پرست هر چه در چنته دارند بيرون بريزند و با تحميل شكست دوم به پيكان شرايط را براي دو تيم مدعي ديگر سايپا و آذر پيام هموار سازند. پيكان با به تن داشتن خستگي بازي با صنام چندان رو پا نبود. برخلاف ديدار قبلي اين بار تركاشوند جور بقيه را كشيد و در گرفتن «ست» دوم و بازي پاياپاي «ست» هاي ديگر بيشترين آزار را به دفاع حريف رساند.
در تيم پگاه كه بازيكنان آن به لحاظ گروهي يك سروگردن بهتر از هميشه بودند، محمدسليماني، رحمان  محمدي راد، فيروز تابش نژاد نقشي مؤثر در كسب برتري برابر پيكان داشتند. «فابيانو» و «منظمي» دو بازيكني بودند كه به دليل ضرب خوردگي در ميانه راه زمين بازي را ترك كردند.
نتايج بازيهاي هفته پانزدهم
* پيكان يك _ پگاه اروميه ۳
* گل گهر سيرجان ۲ _ صنام ۳
* آيدانه چالدران ۳ _ برق ۲
* اتكا قم صفر _ نئوپان گنبد ۳
* آذر پيام ۳ _ پرسپوليس يك
* سايپا ۳ _ پتروشيمي صفر

دبير كل كميته ملي المپيك
۳ برابر گذشته بودجه مي خواهيم
010896.jpg
گروه ورزشي :كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي  ديروز در نشستي مشترك با نمايندگان سازمان مديريت و برنامه ريزي و كميته ملي المپيك آخرين وضعيت بودجه ورزش قهرماني كشور را بررسي كرد.
علي كفاشيان كه در اين جلسه حضور داشت، گفت: ما امروز زنگ خطر را به صدا درآورده ايم و به صراحت مي گوييم اگر بودجه مورد نياز كميته ملي المپيك تصويب نشود در بازي هاي آسيايي دوحه و المپيك پكن شرايط بدتري نسبت به قبل پيدا مي كنيم. وي افزود: بودجه اي كه ما براي سال آينده مي خواهيم سه برابر بودجه كنوني است كه به كميته ملي المپيك داده اند.
وي با اشاره به رشد ورزش قهرماني در بسياري از رشته ها يادآور شد: پس از بازي هاي غرب آسيا و ارزيابي كلي از تيم هاي ملي كشورمان شاهد هستيم كه بسياري از ورزشكاران و تيم هاي ورزشي كشورمان در آستانه كسب مدال قرار دارند و بايد با حمايت هاي جدي، اردوهاي منظم و تقويت همه جانبه آنها را براي كسب مدال در دوحه و پكن آماده كنيم. كفاشيان با اشاره به بودجه درخواستي كميته ملي المپيك گفت: بودجه كميته ملي المپيك در سال جاري ۱۰ ميليارد تومان بوده است و اكنون مي خواهيم كه اين بودجه به بيش از ۳۰ ميليارد تومان برسد و اگر اين بودجه تأمين نشود هيچ تضميني براي ارتقاي ورزش كشور وجود ندارد.
اين مسأله را من به صورت جدي عنوان مي كنم و از هم اكنون زنگ خطر را به صدا در مي آورم، ما بايد براي بازي هاي مهمي همچون دوحه و پكن اين بودجه را تأمين كنيم و اگر مسئولان كشور عقيده اي به اين كار ندارند ما اصراري به بودجه ۳۰ ميلياردي نداريم و با همان وضعيت قبلي حركت مي كنيم. اما نبايد از نتايج آن دلگير و ناراحت شويم.

پنالتي زندي، اشتباه داوري، حذف كايزرسلاترن
010887.jpg
010884.jpg
حسن حيدري: تيم كايزرسلاترن در شرايطي كه در جام حذفي آلمان به مصاف ماينتز رفته بود و تا رسيدن به موفقيت فاصله اي نداشت با اين جام وداع كرد و با نتيجه پنج بر چهار مغلوب شد.
كايزرسلاترن در اين بازي ميزبان بود و در دقيقه ۲۹ نيز موفق شد توسط اينگهاردت به گل اول دست يابد. در اين بازي زندي از ابتدا در تركيب تيم قرار نداشت. در دقيقه ۶۹ داسيلوا نتيجه را به سود ماينتز برابر كرد.
بازي در ادامه پرافت و خيز بود اما دروازه دو تيم تا پايان ۱۲۰ دقيقه با همان نتيجه بسته ماند. فريدون زندي هافبك ايراني كشورمان از دقيقه ۱۱۰ به جاي سونگو وارد ميدان شد.
وقتي بازي به ضربات پنالتي كشيده شد بعد از اين كه ضربات اول بلانك گل شد، باباتز از تيم ماينتز توپ را به اوت زد. براي دومين ضربه كايزرسلاترن هرتزوگ توپ را درون دروازه حريف جاي داد اما باز هم ضربه ديميتراس توسط ماچو دروازه بان لاترن مهار شد. براي سومين ضربه كايزرسلاترن فريدون زندي انتخاب شده بود اما ضربه او به تير دروازه برخورد كرد تا شانس لاترن كه دو بر صفر از حريفش پيش بود كمرنگ شود. البته به عقيده روزنامه آلماني توپ زندي درون دروازه قرار گرفته بود و داور در اين مورد مرتكب اشتباه بزرگي شده است.
داسيلوا با گل كردن پنالتي ماينتز حساب كار را دو بر يك كرد. گويا شانس با لاترني ها فاصله گرفته بود زيرا چهارمين ضربه آنها نيز توسط آلتينتوپ به هدر رفت تا اين تيم از نظر روحي ضربه بخورد.
در نهايت ماينتز وقتي كه در پنج ضربه با كايزرسلاترن سه بر سه مساوي كرد در ضربه ششم ضربه هالفار از كايزرسلاترن ضربه اش را به هدر داد تا با گل رومان از ماينتز در ضربه ششم اين تيم به يك پيروزي مهم دست يابد.در بازي هاي ديگر آرمينيا بيلفلد دو بر صفر اونترهافمينگ را شكست داد و مونيخ ۱۸۶۰ سه بر يك مقابل فرايبورگ به پيروزي رسيد.
دال تمديد كرد
توماس دال سرمربي تيم هامبورگ قرارداد خود را با اين باشگاه تا دو سال ديگر تمديد كرد.دال ۳۹ ساله از اكتبر ۲۰۰۴ به جاي تاپ مولر رهبري هامبورگ را برعهده گرفت.برند هوفمان رئيس باشگاه هامبورگ روز گذشته اعلام كرد دال هديه خداوندي براي هامبورگ است و زندگي اش در اين باشگاه ادامه خواهد داشت.
بارسلونا نسبت به ادامه موفقيت هاي خود باور دارد
تيم  فوتبال  باشگاه  بارسلونا اسپانيا پس  از پايان  موفقيت  آميز سال  جاري ميلادي  كه  با ۱۳ پيروزي  متوالي  همراه  بود، اكنون  باور دارد كه  موفقيت هاي اين  تيم  براي  يك  دوره  طولاني  ادامه  خواهد داشت .
ساموئل  اتوئو مهاجم  كامروني  بارسلونا پس از به  ثمررساندن  دو گل  در ديدار اين  تيم  مقابل  تيم  سلتاويگو به  خبرنگاران  گفت : سال  ۲۰۰۵ سال  بسيار خوبي  براي  ما بود و سال  ۲۰۰۶ و۲۰۰۷ نيز اين  چنين  خواهدبود.

مربي بلاروس ژيمناستيك جوانان:
ژيمناستيك ايران داراي استعداد و برنامه كاري مشخصي است
گروه ورزشي: اردوي  سه  هفته اي  تيم  ژيمناستيك  جوانان  ايران  در تبريز به پايان  رسيد.سرمربي  اين  تيم  درباره  اين  اردو گفت : با توجه  به  همزماني  روز پاياني اردو با شب  يلدا و بنابر درخواست  دعوت شدگان ، اردو را يك  روز زودتر تعطيل  كرديم .
سرگئي  ماشكوف  افزود: ازشرايط اردو رضايت  دارم  و قبل  از سفر به  ايران  باور نمي كردم  كه  اين  رشته در ايران  تا اين  حد پيشرفت  كرده  باشد.وي  اظهار داشت : قبل  از ورود به  ايران  فكر مي كردم  تيم هاي  ژيمناستيك ايراني  اردو هم  نداشته  باشند.ماشكوف  افزود: با اولين  حضورم  در اردوي  كيش  بعينه  ديدم  كه  ژيمناستيك ايران  داراي  استعداد و برنامه كاري  مشخصي  است .
سرمربي  اهل  بلاروس  تيم  ژيمناستيك  جوانان  ايران  تأكيد كرد: ما در اردوي تبريز به  خوبي  از توانايي هاي  اردونشينان  اطلاع  يافته  و اقدام  به  گزينش  ازميان  آنها كرديم  كه  در اردوي  بعدي  اسامي آنها براي  حضور اعلام  خواهد شد.وي  مشكل  ژيمناست هاي  ايراني  را در اجراي  ناموفق  حركات  سخت  دانست  و اظهار داشت : ژيمناستيك هاي  ايراني  از توان  اجراي  حركات  ۱۰ امتيازي  برخوردار هستند، اما در اجراي  آن بد عمل  مي كنند و نمره  ۶ مي گيرند.
او تأكيد كرد: عقيده  من  اين  است  كه  ورزشكار اين  رشته  بايد حركات  خود را براي  نمره  ۸ تنظيم  كند تا با اخذ نمره  ۵/ ۷ لقب  موفق  را از آن خودنمايد.

توفيق قلابي شنا در بازي هاي غرب آسيا
شناگر ايراني دوپينگي شناخته شد
گروه ورزشي: شوراي  المپيك  آسيا ديروز اعلام  كرد: نتايج  آزمايش  ۴ورزشكار شركت كننده  در سومين  دوره  بازي هاي  غرب  آسيا در دوحه  از جمله  يك شناگر ايراني  مثبت  گزارش  شده  است .بر همين  اساس  ۲۱۴نمونه  آزمايش  ورزشكاران  حاضر در اين  بازي ها در آزمايشگاهي  در لندن  مورد آزمايش  قرار گرفت  كه  از اين  ميان  نتيجه  ۴ آزمايش  مثبت  بوده  است .يكي  از مقامهاي  شوراي  المپيك  آسيا در اين باره  گفت : اين  چهار نفرشامل  خالد عابيدي  بازيكن  تيم  بسكتبال  قطر كه  به  عنوان  قهرماني  رسيد، اشكان  شرف زاده  نفر سوم  مسابقات  ۱۰۰ و ۲۰۰ متر پروانه  از ايران ، محمدالمالكي  دونده  عراقي ، نفر سوم  مسابقات  ۳۰۰۰ متر استقامت  و منيره الصالح  دونده  سوريه اي  و قهرمان  دو ۲۰۰ متر زنان  هستند.بنابر اين  گزارش ، اين  مقام  كه  خواست  نامش  فاش  نشود، به  نوع  داروهاي استفاده  شده  اشاره اي  نكرد.
وي  افزود: شورا اين  چهار ورزشكار را مورد بازجويي  قرار داده  است  و در نشستي  كه  روز ۴ ماه  مارس  ( ۱۳ اسفند) در كويت  برگزار مي شود، در مورد نوع مجازات  آنها تصميم گيري  خواهد كرد.

مربي تيم ملي فوتبال:
هركس خوب بازي كند، شانس انتخاب شدن دارد
گروه ورزشي: حسين فركي در رابطه با ديدارهاي تداركاتي تيم ملي جهت آمادگي بيشتر در جام جهاني افزود: در آخرين جلسه اي كه كادر فني تيم ملي با دكتر دادكان برگزار كرد و پس از بيان نظرات دو طرف، قرار بر آن شد كه كميته اي خاص تشكيل شود تا درخصوص ديدارهاي تداركاتي تيم ملي ظرف ماه هاي آينده رايزني هاي لازم را انجام دهد.
فركي درمورد بازيكناني كه شانس حضور در جام جهاني را دارند، گفت:
تنها ملاك برانكو و كادر فني، شايستگي فعلي بازيكنان است، فرق ندارد كه اين بازيكن شايسته يك جوان تازه وارد به ليگ و تيم ملي باشد يا بازيكن با تجربه اي كه دوباره درخشش را آغاز كرده است، لذا هركس بتواند خوب بازي كند و نيازهاي تيم ملي را پر كند، شانس انتخاب شدن دارد.

ليگ برتر كشتي آزاد
كشتي ها ي حساس اين هفته در تهران است
010890.jpg
گروه ورزشي: در هفته  چهارم از ليگ برتر كشتي آزاد امروز چهار ديدار برگزار مي شود كه ديدار نفت و تامين اجتماعي در تهران حسا س ترين مسابقه است. در گروه دو تنها يك ديدار برگزار مي شود، چرا كه راه آهن خراسان با كناره گيري خود باعث لغو ديدار اين تيم برابر پيام ارتباطات شد.
نفت - تأمين اجتماعي
ديدار اين دو تيم در حالي برگزار مي شود كه نفتي ها در دور رفت، هفت بر يك پيروز شده اند. در حساس ترين كشتي ها، در وزن ۷۴ كيلوگرم هادي حبيبي در انديشه ي انتقام شكست دور رفت برابر مراد گايداروف است. در وزن ۸۴ كيلوگرم، تارس دانكو و مجيد خدايي رو در روي هم قرار مي گيرند كه كشتي گير اوكرايني در دور رفت بر دارنده ي مدال برنز جهان غلبه كرد.
خدايي اين روزها از شرايط آرماني خود به دور است. در وزن ۹۶ كيلوگرم، گئورگي گوتشليدزه در انتظار مبارزه با حميد سيفي است تا شكست دور رفت را تلافي كند. در پايان آن مسابقه، گوتشليدزه كه از شكست بسيار ناراحت بود، براي حميد سيفي كركري مي خواند. در سنگين وزن نيز عليرضا رضايي كه هنوز شكست هفته  قبل برابر موسل بز را فراموش نكرده به مصاف تورج كفايي از تامين اجتماعي مي رود. نفتي ها تقريبا خيالشان از صعود راحت است و تنها يك معجزه مي تواند تامين اجتماعي را به جمع چهار تيم برتر برساند.
ذخيره هاي جويبار لوله
برابر نيروي زميني
جويبار لوله صدرنشين گروه يك ليگ برتر با نفرات ذخيره  خود ميزبان نيروي زميني است. البته نفرات ذخيره ي جويبار نيز مي توانند بسياري از كشتي ها را پيروز شوند و نيروي زميني همانند فصل قبل به دنبال معرفي پديده به ليگ است. ميثم مصطفي جوكار و عادل شاه پلنگ چهره هاي شاخص اين تيم در رقابت هاي اين فصل هستند. كشتي گيراني نظير رضا يزداني، هادي پورعليجان و سعيد واگذاري اين هفته براي جويباري ها كشتي مي گيرند.
هيات كشتي اصفهان
جوانان مازندران
اين دو تيم نيز همانند نيروي زميني تنها به دنبال كشتي هاي خوب در ليگ بوده اند و اميدي براي صعود از گروه ندارند. هر دو تيم در برخي اوزان پديده هايي را معرفي كردند تا در آينده به جمع كشتي گيران شاخص كشور اضافه شوند. هيات كشتي اصفهان در قعر جدول گروه اول قرار دارد و جوانان مازندران در مكان چهارم است.
كارگران - مهرگان نور
دو تيم كارگران تهران و مهرگان نور دو تيم گروه دوم هستند كه شانسي براي صعود ندارند. كارگران تا به حال هيچ پيروزي در كارنامه ي خود ثبت نكرده است و مهرگان نيز عليرغم جذب دو كشتي گير خارجي نتوانست به جمع چهار تيم برتر راه يابد. در اين گروه قرار بود تيم هاي پيام ارتباطات ساري و راه آهن خراسان با يكديگر كشتي بگيرند كه با انصراف راه آهن، اين مسابقه لغو شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |