شنبه ۱۷ دي ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۸۹۴ - Jan 7, 2006
ليگ برتر فوتبال ايران
پرسپوليس بداقبال بود
تساوي استقلال و پاس در يك بازي پربرخورد
012327.jpg
عكس : مجتبي جانبخش
گروه ورزشي: هفته هفدهم ليگ برتر فوتبال با عبور ۱۶ گل از خط دروازه ها بدون هيچ تغييري در وضعيت سه تيم مدعي قهرماني در جدول رده بندي به پايان رسيد.
در مهم ترين بازي هفته استقلال و پاس در حضور ۴۰هزار تماشاگر در يك بازي پربرخورد و فيزيكي كه چندين كارت زرد و يك اخراجي به همراه داشت بدون گل به كار خود پايان دادند.
با وجود ترسيم صحنه هاي جذاب و خلق موقعيت هاي زياد روي دروازه پاس و استقلال ، بادرخشش سنگربانان دو تيم ،مهاجمان توفيق گشودن دروازه ها را پيدا نكردند. استقلال در غياب اميرحسين صادقي و پاس با به همراه نداشتن ترائوره، احمد كاظم، شكوري و كوشكي با انديشه بازي تهاجمي به قصد كسب سه امتياز بازي برابر هم صف كشيدند. هرچه استقلال براي رسيدن به گل برتري شتاب به خرج مي داد پاسي ها با پاس هاي كوتاه و بازي پرحوصله سعي در گرفتن زهر حملات صدرنشين داشتند.
دنيزلي براي از كار انداختن قدرت استقلال و عدم ارتباط لازم بين خط مياني و حمله تركيب خوبي را در خط مياني پاس آرايش داد. در شرايطي كه تا دقيقه ۷۰ تعادل بر بازي حاكم بود، استقلال فشار بيشتري را متوجه خط دفاعي پاس كرد. حتي اخراج اميرآبادي اين فشار تشديد كرد. اوج حملات استقلال در دقايق پاياني بود كه چندين بار تيم صدرنشين  راروي سانترهاي دقيق جباري روي ضربات ايستگاهي در آستانه گلزني قرار داد كه هر بار رودباريان و مدافعان منجي دروازه پاس شدند. در بعدازظهر پنج شنبه پرسپوليس در بازگشت مجدد پروين موقعيت بسيار ايده آلي را براي مغلوب كردن سايپا تيم دوم جدول از دست داد. پرسپوليس در شروعي توفاني با گل انتظاري و اشتباه بزرگش در بيرون آوردن پيراهن با وجود دريافت كارت زرد ابتداي بازي ده نفره شد. حتي با بيرون رفتن انتظاري هم پرسپوليس پا پس نكشيد و روي يك ضربه ايستگاهي توسط كاظميان به گل دوم رسيد. اوج بداقبالي پرسپوليس بعد از مصدوميت و خروج كريم باقري بود كه درست در اوج شكل گيري حملات سايپا كمر اين تيم را شكست. سايپا با قدرت جواني و دوندگي بازيكنانش از عقب نشيني پرسپوليس سود برد و با زدن دو گل پياپي از شكست گريخت. پرسپوليس در اين بازي مستحق مساوي نبود.
در ورزشگاه اكباتان فولاد به تلافي باخت دور رفت راه آهن را با خداداد عزيزي شكست داد. اتفاقاً زننده تك گل راه آهن هم خداداد بود. اميد شريفي نسب و عماد رضا مهاجم تيم ملي عراق با دو گل خود يك پله فولاد را در جدول بالا كشيدند. در انزلي ملوان و صبا باتري بدون گل به كار خود خاتمه دادند.در شوشتر ذوب آهن كه به قصد فرار از بحران به ميدان تيم بحران زده استقلال اهواز رفته بود، در نهايت با گل مدافع خودي سپهر حيدري و گل رجب زاده امتيازات را با ميزبان خود تقسيم كرد. در شيراز فجر پس از زدن چهار گل به پرسپوليس چهار بار هم دروازه شموشك نگون بخت را گشود. فجر با اين برد همسايه پرسپوليس در جدول شد. در ورزشگاه نقش جهان سپاهان با تك گل جلال اكبري با يك امتياز بيشتر جانشين تيم همشهري ذوب آهن شد. ذوب آهن با دو پله سقوط به مكان ششم رفت. در مشهد ابومسلم از خواب بيدار شده سه امتياز ديگر اين بار از برق شيراز گرفت و از منطقه خطر سقوط كاملا دور شد. ابومسلم به تدريج در حال پيداكردن خود در دور برگشت است.

قرعه كشي هندبال قهرماني آسيا
ايران با ژاپن، قطر، عربستان و چين همگروه شد
گروه ورزشي: رقابت هاي هندبال قهرماني آسيا (انتخابي جهان) در مقر كنفدراسيون آسيا در كويت قرعه كشي شد. ده تيم حاضر در اين بازيها از جمله ايران در دو گروه پنج تيمي تقسيم شدند. براساس قرعه كشي صورت گرفته كه نماينده ايران داود توكلي رئيس ايراني كميته داوران آسيا بود، تيم ملي هندبال كشورمان با تيم هاي ژاپن، قطر، عربستان و چين همگروه شد.
تيم هاي كويت، تايلند، اردن، بحرين و كره جنوبي هم در گروه يك قرار گرفتند. اين مسابقات طي روزهاي ۲۱ تا ۳ اسفند ماه سال جاري در شهر بانكوك انجام خواهد شد و سه تيم برتر جواز صعود به مسابقات جهاني را دريافت مي دارند.

ليگ برتر كشتي آزاد قهرمان خود را شناخت
نفتي ها با منصور برزگر دومين قهرماني را جشن گرفتند
012324.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: با انجام چهار مسابقه كه صبح و بعدازظهر روز پنجشنبه گذشته در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار شد ليگ كشتي آزاد ايران در سال جاري قهرمان خود را شناخت.
تيم نفت تهران كه امسال تئوريسين بزرگ كشتي كشور منصور برزگر را در كنار خود داشت با استفاده از بينش و راهنمايي هاي او همچون سال گذشته باز هم به مقام قهرماني رسيد و ثابت كردكه براي موفقيت علاوه بر دارا بودن نيروهاي كيفي مناسب بايد به درستي و با مديريت صحيح آنها را به كار گرفت. و اين دقيقاً همان چيزي است كه قطب اول كشتي ايران يعني مازندران در آن كاستي هايي دارد. اين كه مازندراني ها در سال جاري با ۳ نماينده در ليگ كشتي آزاد نتوانسته اند جايگاهي درخور شأن و لياقت كشتي اين ديار در اين مسابقه ها داشته باشند، سئوالي است كه مديران كشتي اين استان خود بايد جواب آن را پيدا كنند.
نفتي ها در مرحله نيمه پاياني به ديدار تيم پيام ارتباطات ساري رفتند و با پيروزي قاطع (۸-۱۹) مقابل اين تيم حضور خود در فينال را مسجل كردند. پيروزي (۱-۳) دلشاد منصوراوف ازبكستاني قهرمان ۵۵    كيلويي هاي جهان مقابل تقي داداشي ملي پوش ايران در مسابقه هاي جهاني بوداپست و برتري سه بر صفر حميد سيفي مقابل روازميندورا شويلي دارنده مدال طلاي جهان در سال ۲۰۰۵ در وزن ۹۶ كيلوگرم ازجمله كشتي هاي ديدني در اين ديدار بود.
از سوي ديگر تيم پاس تهران نيز با يك پيروزي نزديك (۱۵-۱۶) مقابل جويبار لوله شانس حضور در فينال را پيدا كرد. در اين مسابقه نيز جدال دو مدعي در وزن ۶۶ كيلوگرم مسعود واحدي و مسعود مصطفي جوكار بسيار تماشايي و هيجان انگيز بود. جوكار اين كشتي را (۳-۶) برد. در مبارزه فينال ليگ هم نفتي ها بسيار پرقدرت ظاهر شدند و با پيروزي (۱۰-۲۴) مقابل تيم پاس قهرماني خود را جشن گرفتند. در مسابقه فينال جوكار به حسن طهماسبي باخت. سعيد ابراهيمي در وزن ۸۴ كيلوگرم بر مجيد خدايي چيره شد. حميد سيفي از سد واديم تاسايف اوكرايني گذشت و دلشاد منصور اوف هم هادي حاجيان را برد.در مسابقه رده بندي ليگ نيز جويبار لوله (۸-۲۲) پيام ارتباطات ساري را برد و سوم شد.
احضار طالقاني به سازمان تربيت بدني
مهندس علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني از محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي خواسته است تا امروز با حضور در محل اين سازمان پاسخگوي ابهامات موجود در زمينه برخي مسائل كشتي باشد. عدم اطلاع علي آبادي از دعوت حضور در مراسم تقدير از پيشكسوتان و تأخير در اعلام اسامي كادر فني تيم ملي كشتي آزاد از جمله نكاتي است كه طالقاني بايد در جلسه امروز پاسخگوي آنها باشد.

صنام و ذوب آهن فاتحين بزرگ ليگ برتر بسكتبال
گروه ورزشي: هفته ششم دور برگشت بسكتبال باشگاه هاي ايران تحت الشعاع دو بازي در تهران و اصفهان قرار داشت. در اين دو بازي صنام و ذوب آهن لقب فاتحين بزرگ را به خود اختصاص دادند. در تهران صنام پس از دو هفته در يك بازي نزديك موفق به شكست ديدار رفت مقابل پگاه فارس يكي از پديده هاي اين فصل شد و در اصفهان هم ذوب آهن در شرايطي مشابه تيم پتروشيمي ماهشهر را مغلوب كرد.
نتايج بازيهاي انجام شده
* صنام تهران ۸۸ _ پگاه فارس ۸۱
پگاه همدان ۵۲ _ پيكان تهران ۸۱
ذوب آهن ۸۲- پتروشيمي ماهشهر ۷۲
شهرداري گرگان ۷۴ _ گل گهر ۷۲
هيات شهركرد ۸۹ _ هيات خوزستان ۷۷
آذرپيام اروميه ۸۲ _ هيات اصفهان ۶۳

گلايه پولادگر از رئيس مركز توسعه قهرماني
گروه ورزشي: تحويل ساختمان پلمب شده فدراسيون تكواندو به فدراسيون دوچرخه سواري واكنش پولادگر رئيس فدراسيون تكواندو را به همراه داشت. رئيس فدراسيون تكواندو در گفتگو با ايسنا گفت: مسايل بوجود آمده تنها به خاطر نظرات شخصي رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني بوده است.پولادگر افزود: رئيس مركز توسعه ورزش قهرماني توضيحات و مدارك مبني بر حفظ ساختمان را مورد قبول ندانست و چون خود فدراسيون به ساختمان نياز داشت و ما كار سازمان را منطقي نمي دانستيم همكاري نكرديم. رئيس فدراسيون تكواندو ابراز اميدواري كرد كه مهندس علي آبادي شخصاً وارد عمل شده و اين مسئله را رفع كند.

زمان قرعه كشي فوتبال غرب آسيا
ايرنا: كميته  عالي  فدراسيون  فوتبال  لبنان ، چهارم  فروردين  ماه  سال  ۱۳۸۵ (۲۴مارس  ۲۰۰۶) را زمان  قرعه كشي  جام  فوتبال  قهرماني  غرب  آسيا موسوم  به  جام رفيق  حريري  تعيين  كرد. اين كميته  روز جمعه  در بيانيه اي  در بيروت  اعلام  كرد كه  اين  مسابقات با شركت  هشت  كشور لبنان ، ايران ، عراق ، قطر، امارات ، سوريه ، فلسطين  و يمن از سوم  تا دوازدهم  مرداد ۱۳۸۵ ( ۲۵ ژوئيه  تا سوم  اوت  ۲۰۰۶) در لبنان برگزار خواهد شد.فدراسيون  فوتبال  لبنان  نيز اعلام  كرد كه  جوايز اين  دوره  از مسابقات  از۹۰ هزار دلار به  ۱۵۰ هزار دلار افزايش  يافته  است .

تابلوي نتايج هفته هفدهم ليگ برتر
* پرسپوليس ۲ _ سايپا ۲
گل ها: سهراب انتظاري (۲۰) و جواد كاظميان (۲۷) براي پرسپوليس و محسن ارزاني (۶۲) و جواد آشتياني (۸۰) براي سايپا
* ملوان انزلي صفر _ صبا باتري صفر
* استقلال تهران صفر _ پاس صفر
* راه آهن يك _ فولاد خوزستان ۲
گل ها: خداداد عزيزي براي راه آهن و اميد شريفي نسب و عماد رضا براي فولاد
* ابومسلم خراسان يك _ برق شيراز صفر
گل: مهدي خيري (۴۱)
* سپاهان اصفهان يك _ قندي يزد صفر
گل: جلال اكبري (۴۳)
* استقلال اهواز يك _ ذوب آهن يك
گل ها: سپهر حيدري مدافع ذوب آهن (۲) براي استقلال و مهدي رجب زاده (۴۶) براي ذوب آهن
* فجر سپاسي شيراز ۴ _ شموشك نوشهر يك
گل ها: اسفنديار محسني (۴۶) براي شموشك و حسن فرجي (۷)، غلامرضا غلامرضايي (۲۰)، مرتضي خانزاده (۷۴) و وحيد رضايي از نقطه پنالتي براي فجر.

تختي بودم
012330.jpg
تختي بودم، قهرمان، پهلوان، مرد ميدان ها
تشنه محبت شما
مدال هايم را به قلب هايتان باختم
تختي بودم، انسان، نجيب، خاك پايتان
توان ناتوانان، مظهر آرزوهاي محرومان
جان باختم، تا پهلواني بماند.
سخن گفتن و نوشتن درباره جهان پهلوان تختي كار بسيار دشواري است، ولي به گفته شاعر: آب دريا را اگر نتوان كشيد، هم به قدر تشنگي بايد چشيد.
تختي گوهري از جوانمردي، شرافت و متانت بود.
تختي يك پهلوان واقعي بود.
امروز هفدهم دي ماه است. روزنامه همشهري سي و هشتمين سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختي را گرامي مي دارد.

هشدار به فرگوسن و مورينيو
اتحاديه  فوتبال  انگليس  به  سر الكس  فرگوسن  سرمربي  منچستريونايتد و خوزه  مورينيو همتاي  وي  در چلسي  در مورد اظهاراتشان  در آينده  هشدار داد.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از لندن ، اين  اتحاديه  تصميمي براي  مجازات دو مربي  در نظر نگرفت .فرگوسن  پس  از اظهارات  خود در مورد داوري  راب  استايلز در جريان ديدار با اورتون  در ماه  دسامبر كه  با تساوي  يك  بر يك  خاتمه  يافت ، تحت بازجويي  قرار گرفت .
به  اعتقاد وي ، بايد در اين  ديدار يك  ضربه  پنالتي  براي  تيمش  در نظرگرفته  مي شد.مورينيو نيز لي  مكولوچ   هافبك  تيم  ويگان  را به  فريب  متهم  كرده  بود.سرمربي  چلسي  در اين باره  گفته  بود: مي دانيم  كه  بازي  جوانمردانه  چيست و چه  زماني  يك  بازيكن  مصدوم  است . ما توپ  را به  حريف  بازگردانديم  اما فريب بازيكن  را هم  مي فهميم .

امشب بارسلون - اسپانيول در مصاف سنتي شهر بارسلون
012321.jpg
تيم هاي  ويارئال  و رئال  مادريد يكشنبه شب ، مهمترين  ديدار هفته  هجدهم  رقابت هاي  فوتبال  قهرماني  دسته  اول  باشگاه هاي  اسپانيا (لاليگا) را برگزار مي كنند و امشب هم نوبت مصاف سنتي دو تيم شهر بارسلون (بارسلونا _ اسپانيول) است.
اين مسابقات پس از چند هفته تعطيلي دوباره از سر گرفته مي شود.برنامه  هفته  هجدهم  لاليگا به  شرح  زير است :
( نام  تيم هاي  ميزبان  نخست  آمده  است  )
شنبه  ۱۷/ ۱۰/ ۸۴
آتلتيك  بيلبائو - ديپورتيوولاكرونا
اسپانيول  - بارسلونا
يكشنبه  ۱۸/ ۱۰/ ۸۴
آلاوز - رئال  ساراگوزا
كاديز - ختافه 
سلتاويگو - رئال  سوسيه  داد
اوساسونا - سانتاندر
رئال  مايوركا - رئال  بتيس 
سويا - مالاگا
ويارئال  - رئال  مادريد
آتلتيكو مادريد - والنسيا

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |   داخلي   |  
|  شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |