دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۱ - Jan 30, 2006
معاون وزير آموزش  و پرورش اعلام كرد:
كاهش ۸۴ درصدي بودجه پيشگيري از اعتياد دانش آموزان
001854.jpg
معاون تربيت بدني و تندرستي آموزش و پرورش با اشاره به صحبت هاي مطرح شده پيرامون اعتياد دانش آموزي در ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: دولت اعتبار كافي براي تربيت بدني دانش آموزان در ۱۰۰ روز دوري آنها از نظام آموزشي كه بسياري از اتفاقات در اين مدت رخ مي دهد، اختصاص نداده است.
به گزارش ايسنا قنادها ديروز در دوره آموزشي برنامه ريزي استراتژيك ICT در تربيت بدني با بيان اين كه آموزش و پرورش تنها متولي ۹ ماه از سرنوشت دانش آموزان است، تصريح كرد: بسياري از اتفاقات براي دانش آموزان در ۱۰۰ روز دوري آنها از نظام آموزش رخ مي دهد اما براي گرفتن آمار اعتياد، اول سال تحصيلي سراغ مدارس را مي گيرند.
وي افزود: اگر مسئولان براي اين ۱۰۰ روز بيكاري دانش آموزان در تابستان با طراحي برنامه هاي شورآفرين فعاليت كنند، نه تنها كارآفريني صورت گرفته، بلكه جوانان نيز از بلاتكليفي رها مي شوند.
رمضاني با تأكيد بر تلاش براي ايجاد «دهكده المپيك» ورزش دانش آموزان، نقش معلمان تربيت بدني را در سالم سازي نسل جوان بسيار مهم خواند و اظهار كرد: در اين راستا تجهيز اردوگاه شهيد چمران رامسر براي مسابقات ورزشي دانش آموزان مد نظر قرار گرفته است.
به گزارش ايسنا،  وي با اشاره به اين كه عليرغم تلاش شركت هاي ورزشي هم اكنون نمي توان از همكاري آنها استفاده كرد، ادامه داد: ما نيز نهايت محدوديت را در خريد از اين شركتها قائل شديم و در صورت ادامه اين روند به سمت انحلال آنها پيش خواهيم رفت.
معاون تربيت بدني و تندرستي آموزش و پرورش تلاش براي احياي زنگ ورزش در دوره پيش دانشگاهي و اجراي مرحله به مرحله افزايش ساعات درس تربيت بدني در دوره هاي مختلف تحصيلي تا پايان برنامه چهارم را از برنامه هاي اين معاونت خواند و گفت: غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان و مديريت و رهبري امكانات و فعاليتها از جمله برنامه ها براي توسعه تربيت بدني در مدارس است.
وي با بيان اين كه ۵ ميليارد تومان اعتبار آموزش و پرورش در ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جاري به ۸۰۰ ميليون تومان كاهش يافته است، اذعان داشت: امروز با ابزارهاي مناسب پيشگيري نمي كنيم و لذا نيمي از اعتبار پيشگيري به نيروي انتظامي جهت پس گيري اختصاص مي يابد.
به گفته قنادها، هنر ما در مديريت كيفيت فراگير است، به نحوي كه نياز به اتلاف انرژي و دوباره كاري نداشته باشيم، اما با توجه به اين كه سال گذشته يك ميليون و ۱۰۰ هزار مردودي داشته ايم به دوباره كاري پرداخته ايم.
وي با بيان اين كه استراتژي معاونت تربيت بدني در مدرسه، كلاس درس تربيت بدني و آموزش جاي دارد ادامه داد: تلاش جهت توسعه فعاليت هاي تفريحي و ورزش همگاني از جمله اهداف معاونت است چرا كه هم اكنون نشاط در جامعه كاهش يافته و راههاي چنداني براي نشاط و سلامت جوانان وجود ندارد؛ اين در حاليست كه جوانان در كشورهاي ديگر براي ورود به بسياري از فعاليتهاي اجتماعي آزاد هستند و ما به جهت اعتقاد نداشتن به اين فعاليتها به آنها نمي پردازيم.
وي افزود: لذا بايد محيط را براي تخليه رواني جوانان بانشاط كرد؛ در اين خصوص ايجاد و توسعه فرهنگ پياده روي و دوچرخه سواري، افزايش سرانه ورزشي دانش آموزان مدنظر قرار گرفته است.
معاون تربيت بدني و تندرستي آموزش و پرورش كمك به احياي معاونت امور تربيتي و مساعدت همه جانبه در تحقق اهداف وزير در خصوص اجراي طرح جامع تربيت بدني دانش آموزان را نيز محور فعاليت هاي معاونت دانست و بيان كرد: با همت وزير ساير دستگاهها و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را در خصوص ضرورت شكل گيري معاونت امور تربيتي به صورت مستقل و فعاليت مستقل معاونت تربيت بدني متقاعد كرديم.
به گفته وي همانگونه كه دو معاونت هدايت و رهبري آموزش را بر عهده دارند در بخش تربيت هم مي توان از دو معاونت تربيت بدني و امور تربيتي به اهداف بزرگ دست يافت.
به گزارش ايسنا، قنادها كمك به توسعه فعاليت هاي پژوهش در سطح مدرسه تا ستاد، پيگيري طرح تغيير كاربري فضاهاي غير ورزشي، جلب و جذب اعتبارات و كمكهاي استانداري ها ، آموزش دانش آموزان و معلمان در خصوص مواجهه با بلاياي طبيعي و جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي را از ديگر برنامه هاي معاونت بيان و اظهار كرد: هم اكنون ۲۴ ميليون كم سواد، ۱۱ ميليون بي سواد و ۳۵ ميليون باسواد داراي مدرك تا پايان متوسطه داريم، لذا بايد دانش آموزان را با تحقيق و كتابخواني براي پيشگيري از اين امر آشنا كرد.
وي در خصوص مذاكرات صورت گرفته با دانشگاه آزاد براي ادامه تحصيل معلمان تربيت بدني، گفت: بر اين اساس رشته تربيت بدني را به صورت پايلوت در دو استان اجرا كرده و در صورت به نتيجه رسيدن، آن را سراسري مي كنيم.

برداشت بعدي...!
علي درويش
* چون خيالم «تخت» مي شود، «راحت مي خوابم» !
* اگر دنبال دشمن خود مي گردي، جلوي آئينه «رخ به رخ» با او گلاويزشو!
* وقتي «غافل» مي شويم، «گورمان را گم» مي كنيم!
* گاهي با گفتن يك «بله» ، «بلا» را دعوت مي كنيم
* در «وقت گذراني» ، آدم هاي «باگذشتي» هستيم!

ايران در انتقال مجروحان حوادث
جزو آخرين كشورهاي دنياست
نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اختلافات وزارت بهداشت و جمعيت هلال احمر در خصوص مديريت حوادث جاده اي، گفت: ايران به لحاظ انتقال مجروحان حادثه ديده به مراكز درماني جزو آخرين كشورهاي دنياست.
دكتر علي باغبانيان در گفتگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري مهر افزود: ۱۰ درصد مجروحان در حين انتقال به بيمارستانها جان خود را از دست مي دهند، در صورتي كه اين ميزان در ديگر كشورها نظير ژاپن كمتر از يك درصد است.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس افزود: مشكلات ناوگان اورژانس، مديريت آن و كمبود نيروهاي انساني به گونه اي است كه در صورت عدم همكاري هلال احمر تعداد مرگ و مير و مجروحان بسيار بيشتر از تعداد كنوني بود.وي با بيان اينكه فعاليت جمعيت هلال احمر غيرانتفاعي بوده چون براي امدادرساني هاي خود هيچ وجهي از مردم دريافت نكرده است، گفت: با توجه به اينكه سالانه ۲۶ تا ۲۷ هزار مرگ و مير و ۳۴۰ هزار مجروح به علت وقوع تصادفات جاده اي در كشور اتفاق مي افتد، فعاليت اين جمعيت باعث شده كه با انتقال آنها به بيمارستان از افزايش مرگ و مير جلوگيري شود.
نايب رئيس كميسيون بهداشت مجلس با بيان اينكه اساسنامه هلال احمر را مجلس شوراي اسلامي تصويب كرده كه بر اساس آن اختيارات و امكاناتي هم به اين مجموعه اضافه شده است، گفت: اما پيش از اين وزير بهداشت رئيس جمعيت هلال احمر را انتخاب مي كرد.وي گفت: بر اساس اساسنامه هلال احمر مصوب مجلس در سال ۸۲ انتخاب رئيس هلال احمر از سطوح پايين به بالا صورت مي گيرد، به گونه اي كه به ترتيب با تشكيل و انتخاب هيئت مديره، رئيس هيئت مديره، هيئت مديره شهرستانها، هيئت مديره استانها، هيئت و شوراي مركزي، رئيس جمعيت نيز انتخاب مي شود.
باغبانيان با بيان اينكه ايران آخرين عضوي است كه روند جديد انتخاب رئيس جمعيت هلال احمر را در فدراسيون هلال احمر و صليب سرخ جهاني پذيرفته است، گفت: هلال احمر موسسه اي غير دولتي است و اگر دولتي باشد بي طرفي فعاليتهاي آنها زير سئوال مي رود.وي در مورد فعاليت هلال احمر در زمينه امداد رساني جاده اي كشور گفت: تاكنون عملكرد هلال احمر در مورد حوادث جاده اي كشور در زمينه اورژانس جاده اي و انتقال مجروحان بسيار موفق تر از وزارت بهداشت بوده است، حتي مكانهايي كه وزارت بهداشت در آنجا پايگاهي نداشته را تحت پوشش قرار داده است.

اسامي روزنامه نگاران بيكار براي دريافت هديه
امروز اعلام مي شود
فارس: دبير انجمن صنفي روزنامه نگاران ايران گفت: اسامي روزنامه نگاران بيكار كه متقاضي دريافت هديه دولت به خبرنگاران هستند امروز به دفتر معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد اعلام مي شود.
بدرالسادات مفيدي افزود: اين امر پيرو پيشنهاد معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد مبني بر معرفي اسامي روزنامه نگاراني كه هم اكنون به دلايل مختلف از جمله توقيف نشريه يا تعطيلي موقت و اخراج يا تعديل نيرو در محيط كاري از فعاليت بازمانده اند اما همچنان عضو انجمن صنفي روزنامه نگاران هستند صورت مي گيرد تا اين دسته از افراد بتوانند براي دريافت هديه دولت ثبت نام كنند.
وي گفت: پس از جمع بندي و بررسي نهايي، فهرست اين افراد امروز به معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد ارائه خواهد شد.

كارگاه «بررسي خشونت عليه زنان» برگزار شد
ايسنا : كارگاه «بررسي خشونت عليه زنان» به همت انستيتو روانپزشكي تهران وابسته به دانشگاه علوم پزشكي ايران و با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برگزار شد. دكتر «شهربانو قهاري» ، روانشناس باليني و مجري اين كارگاه اظهار داشت: مباحث مطرح در اين كارگاه ارائه بخشي از پژوهش هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در زمينه خشونت هاي خانگي و آزارهاي فيزيكي عليه زنان و هدف از برگزاري آن آموزش مهارت هاي زندگي به زنان است. وي گفت: در اين كارگاه، زناني كه مورد خشونت قرار گرفته اند، بطور تصادفي انتخاب شده و مهارتهاي زندگي نظير حل مساله، قاطعيت، حل تعارض و كنترل خشم به آنان آموزش داده مي شود.
مجري كارگاه بررسي خشونت عليه زنان افزود: زنان حاضر در اين كارگاه كه به نوعي تحت خشونت قرار گرفته اند، در فاصله زماني سه ماه به كمك پرسشنامه اي كه در اختيار آنها قرار مي گيرد، مهارت هاي زندگي را مي آموزند.
قهاري تصريح كرد: پژوهش هاي آماري حاكيست، بسياري  از  زنان ايراني به دليل نداشتن مهارت هاي لازم در زندگي و ناتواني در حل مسائل و مشكلات اجتماعي، مورد بدرفتاري جسمي، جنسي و عاطفي از جانب همسران خود قرار مي گيرند.

گفته مي شود...
*مهر: گروهك كمونيستي پيكار با صدور اطلاعيه اي ،پايان فعاليت هاي اينترنتي خود را اعلام كرد.
* مهر: در چند ماه اخير ۱۳۲۷۶۳ متر سيم و كابل از تيرهاي چراغ برق مشهد به سرقت رفته است!
* مهر : در سه ماه گذشته تعدادي از مربيان بوكس، كشتي و تكواندو از شهرهاي سنندج، بانه و سقز، جذب باشگاههاي ورزشي كردستان عراق شده اند.

شرايط دريافت وام ازدواج تأمين اجتماعي اعلام شد
معاون اداره كل امور بيمه اي سازمان تأمين اجتماعي گفت: سابقه ۲ سال پرداخت حق بيمه ۵ سال قبل از عقد دائم براي دريافت وام ۳۰۰ هزار توماني ازدواج ضروري است.
غلامرضا مهردل در گفتگو با خبرگزاري مهر افزود: كساني مي توانند وام ۳۰۰ هزار توماني ازدواج را از سازمان تأمين اجتماعي دريافت كنند كه براي بار اول ازدواج كرده و عقد ازدواج دائم آنان و در دفاتر رسمي ثبت شده باشد.
وي تصريح كرد: با توجه به سهميه ناچيز وام و تعداد بيشمار متقاضيان، امكان پرداخت وام ازدواج در يك مرحله به تمامي متقاضيان وجود ندارد.
بنابراين اين وام در هر سال در چند مرحله و با تأمين اعتبار پرداخت مي شود.
مهردل با تأكيد بر اينكه پرداخت وام ازدواج در زماني محقق خواهد شد كه از زمان عقد بيمه شده يك سال نگذشته باشد افزود: در زمان عقد رابطه بين سازمان تأمين اجتماعي و بيمه شده متقاضي وام نبايد قطع شده باشد.
معاون اداره كل امور بيمه اي سازمان تأمين اجتماعي خاطر نشان كرد: ارائه اصل و فتوكپي دفترچه بيمه درماني بيمه شده، اصل و فتوكپي تمامي برگه هاي شناسنامه بيمه شده و همسر و اصل و فتوكپي عقدنامه به شعبه مربوطه براي دريافت وام ازدواج از بانك رفاه ضروري است.

تعداد قضات زن افزايش مي يابد
فارس: عضو فراكسيون زنان مجلس با بيان اينكه تصويب شور اول طرح الزامي شدن حضور قاضي زن در دادگاه هاي خانواده حتي يك نفر مخالف در مجلس نداشت، گفت: با الزامي شدن محاكم به استفاده از قاضي زن، تعداد قضات زن افزايش مي يابد.
نفيسه فياض بخش در خصوص كليات طرح اصلاح تبصره ۳ ماده واحده قانون اختصاص تعدادي از دادگاههاي موجود به دادگاه هاي موضوع اصل ۲۱ قانون اساسي (دادگاه خانواده) افزود: بر اساس قانون فعلي محاكم، در حال حاضر از قاضي زن در دادگاه هاي خانواده استفاده نمي كنند چون الزام و ضمانت اجرايي براي آنها وجود ندارد.
عضو فراكسيون زنان با اشاره به اينكه در شهرستانها وضعيت به مراتب بدتر از تهران است و از قاضي مشاور زن استفاده نمي شود، گفت: در سالهاي اخير قوه قضاييه تعداد زيادي قاضي زن استخدام كرده و وزير دادگستري نيز اعلام كرده است كه ما ۴۰۰ قاضي زن در تهران داريم ولي به آنها ابلاغيه كاري داده نمي شود بنابراين دادگاههاي خانواده از داشتن قاضي زن محروم هستند.
فياض بخش تصريح كرد: با تصويب نهايي طرح مجلس، از اين پس بايد قضات زن در پرونده هاي خانوادگي نظر دهند و سپس انشاء راي صورت گيرد و چنانچه بين قاضي زن و قاضي مرد اختلاف نظري وجود داشت، رأي قاضي زن بايد ذيل حكم نوشته شود تا در دادگاه تجديد نظر لحاظ شود.وي با اشاره به اينكه در دادگاه تجديد نظر سه قاضي وجود دارد كه نظر نهايي مي دهند، اظهار داشت: از اين سه قاضي يك نفر زن است و قطعاً مي تواند نظر وي نيز در تجديد نظر مورد توجه قرار گيرد.
فياض بخش گفت: عده اي از زنان به دليل شرم و حيا در مقابل قاضي مرد، واقعيت ها را بيان نمي كنند كه در نتيجه رأي به ضررشان صادر مي شود اما از اين پس با حضور قضات زن رسيدگي به پرونده هاي خانوادگي به عدالت نزديك تر خواهد شد.

سهميه تلفن همراه پر شد فيش معلمان در دست شان ماند
گروه علمي فرهنگي : تعدادي از فرهنگيان شهر تهران پس از پرداخت مبلغ ۱۸۰هزار توماني ثبت نام تلفن همراه، بنا بر دلايلي از جمله پرشدن ظرفيت مناطق آموزش و پرورش، با پاسخ منفي مسئولان ادارات آموزش و پرورش مناطق تهران براي ثبت نام تلفن همراه مواجه شدند.
به گزارش خبرنگار همشهري، معلمان برخي مناطق آموزش و پرورش تهران از جمله منطقه ۱۶ آموزش و پرورش با دردست داشتن فيش هاي بانكي مربوط به ثبت نام تلفن همراه سرگردان شدند.
بنا بر آماري كه از سوي مخابرات عنوان شده است، معلمان در اين دوره از ثبت نام تلفن همراه ۸۰۰ هزار سهميه داشتند. در حالي كه اين سهميه از سوي آموزش و پرورش ۶۶۰ هزار تلفن همراه اقساطي عنوان مي شود.
محمد اسلامي پور، كارشناس مسئول اداره رفاه آموزش و پرورش شهر تهران در اين خصوص گفت: مسأله سهميه بندي براي معلمان و اينكه تنها معلمان امكان دريافت تلفن همراه از اين طريق را دارند و ساير فرهنگيان از جمله مديران، معاونان و ساير كادر اداري از اين تسهيلات برخوردار نمي شوند. چند روز پس از آغاز ثبت نام تلفن همراه اعلام شد. در حالي كه اين اتفاق بايد يك هفته قبل از ثبت نام مي افتاد تا فرصت كافي براي ابلاغ بخشنامه هاي به مدارس هم فراهم مي شد.
وي آمار همه فرهنگيان كشور را يك ميليون و ۱۰۰ هزار نفر عنوان كرد و گفت: با محاسبه اينكه در كل كشور شايد نيمي از اين افراد مايل به ثبت نام براي دريافت تلفن همراه باشند، سهميه تخصيص داده شده به آموزش و پرورش مناسب است.
وي سهميه تهران را ۵۶هزار و ۲۵۸ تلفن همراه و سهميه كل كشور را ۶۶۰ هزار تلفن همراه دانست و ادامه داد: بعضي از مناطق تهران از جمله منطقه ۷ آموزش و پرورش براي تمام كاركنان خود فرم ثبت نام تلفن همراه صادر كرده اند. در حالي كه به احتمال زياد همه اين افراد فيش واريز نكرده و مايل به ثبت نام نيستند.
كارشناس مسئول اداره رفاه آموزش و پرورش شهر تهران به فرهنگياني كه پول واريز كرده و امكان ثبت نام ندارند توصيه كرد كه صبر كنند.
وي اظهار داشت: تا پايان هفته جاري سهميه مناطق تعديل خواهد شد. چون بعضي از مناطق با مازاد سهميه مواجه شده و برخي ديگر كمبود سهميه دارند.
اسلامي پور گفت: ممكن است در نهايت به سقف سهميه در نظر گرفته شده براي آموزش و پرورش نرسيم. به همين دليل نبايد بين فرهنگياني كه كلاس مي روند و كساني كه در بخش هاي ديگر خدمت مي كنند فرق قايل شد. چنين رفتارهايي به كشيده شدن صف هاي طولاني و اذيت شدن فرهنگيان مي انجامد.

دادگاه روزنامه اعتماد برگزار شد
گروه حوادث- مهديه مصطفايي: سومين جلسه رسيدگي به اتهامات مديرمسئول روزنامه اعتماد با حضور سه قاضي عالي رتبه دادگستري، اعضاي هيات منصفه و جمعي از شكات اين پرونده به صورت علني در شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان صبح ديروز برگزار شد.
به گزارش همشهري، در ابتداي جلسه محاكمه، قاضي صارمي _ رئيس دادگاه- از نماينده دادستان خواست تا به توضيح ابهامات واردشده از سوي وكيل مدافع اين روزنامه در جلسه قبل بپردازد.
نماينده دادستان با ارائه توضيح درباره ايرادات وارده از سوي وكيل مدافع اين روزنامه در خصوص اتهامات وارده گفت:با مراجعه به منابع حقوقي ملاحظه مي شود كه اولا تعريف حقوقي از نظام وجود دارد و بايد بين تبليغ عليه نظام و انتقاد از آن تفاوت قائل شد. انتقاد اصولا همراه با ارائه راهكار جهت اصلاح و ارتقاء عملكرد سازمان هاي حكومتي است، اما تبليغ منفي به دنبال مخدوش كردن نظام است و مي تواند با عبارات موهن همراه باشد، مثلا بگويد نظام استبدادي است يا شوراي نگهبان را مورد فشار قرار دهد. اينها از نظر ما تبليغ عليه نظام است.
نماينده دادستان با اشاره به سئوال ديگر وكيل مدافع روزنامه اعتماد مبني بر اينكه آيا بيانيه سازمان مجاهدين كه سازماني قانوني است مي تواند تبليغ عليه نظام باشد، ادامه داد: با نگاه ساده به آن صفحه روزنامه اعتماد كه اين مطلب در آن درج شده است مي توان پي برد مطلبي كه مورد اعلام جرم بوده بيانيه آن سازمان نيست بلكه از قول شخصي است كه مي گويد اگر در جامعه اي آزادي بيان و دموكراسي نباشد صحبت كردن از دموكراسي حرف مفت است و كشور ما را صراحتاً كشوري استبدادزده معرفي كرده است. بنابراين ايراد ما به بيانيه نبوده است بلكه به سخنان آن شخص بوده است.
نماينده دادستان در ادامه در تعريف توهين و فحاشي گفت: سئوال ديگري را كه وكيل مدافع روزنامه اعتماد مطرح كرد مربوط به اين موضوع است. از طرح سئوال اين برداشت مي شود كه توهين استفاده از الفاظ ركيك و فحاشي است در حالي كه به اين شكل نيست. توهين از لحاظ حقوقي عبارت است از نسبت دادن عملي به شخصي كه باعث كسر شأن و شخصيت وي شود. با اين تعريف توهين عنوان كلي است كه فحش يكي از مصاديق آن است. هر فحشي توهين محسوب مي شود، اما هر توهيني فحش نيست. در برخي موارد يك حرف محترمانه ممكن است تاثيرش از فحش نيز بدتر باشد.نماينده دادستان در ادامه توضيحات خود گفت: مورد ديگر در خصوص صدور رأي در دستگاه قضايي است و در روزنامه گفته شده كه اين رأي قرون وسطايي است و در دستگاه قضايي اصرار بر صدور رأي هاي ظالمانه است.
در ادامه، قاضي صارمي از نماينده شركت بين المللي كه شاكي پرونده بود خواست به طرح سئوال مطرح شده از سوي وكيل مدافع روزنامه كه در جلسه قبل مطرح شده بود، پاسخ دهد كه در دادگاه حضور نداشت.
در ادامه قاضي دادگاه مطبوعات از صراف نماينده سابق مرند و جلفا نيز به عنوان شاكي ديگر خواست تا مطالب خود را ارائه دهد.وي ضمن ارائه لايحه اي بيان كرد: معتقدم مصاحبه من با روزنامه توطئه اي از پيش تعيين شده و سئوالات تمسخرآميز و طنزآلود بوده كه به من نسبت داده شده است و در واقع سخنان من در مصاحبه تحريف شده و تغيير كرده است.
در ادامه، نماينده نيروي انتظامي تهران و نماينده پليس راه فرودگاه هاي كشور به ارائه توضيح راجع به شكايت خود از روزنامه، به طرح شكايت خود پرداختند.
سپس نعمت احمدي _ وكيل مدافع روزنامه اعتماد _ با حضور در جايگاه گفت: از سخنان نماينده دادستان چند مطلب گرفته ام كه شايسته است. يكي اينكه چاپ بيانيه گروه هاي قانوني از ديد دادسرا جرم محسوب نمي شود، اما در مورد توضيح پيرامون نظام قانع نشدم كه آيا انتقاد به بخشي از نظام را مي توان مصداق انتقاد از كل نظام گرفت يا خير؟ نكته ديگر آن كه در متن كيفرخواست صادر شده عليه روزنامه، جرم تشويش اذهان عمومي وجود ندارد و موكل من نيز چنين اتهامي دارد.
در پايان جلسه محاكمه ديروز نيز الياس حضرتي _ مدير مسئول روزنامه اعتماد- با بيان آخرين دفاعيات خود گفت: مطالبي كه عرض مي كنم اعتقاداتم است و از اين جهت كه تخفيفي در مجازاتم شود نيست. ما در روزنامه مشي اعتدال، حفظ حيثيت افراد، مصالح نظام و مباني ديني مان را جزو خطوط قرمز مي دانيم و در مصاحبه با افراد رعايت امانت را مي كنيم.
تبليغ عليه نظام براي كسي كه تمام تلاش خود را در جهت خدمت به نظام در طبق اخلاص گذاشته و خود را سرباز نظام و امام خميني (ره) مي داند، جرم سنگيني است.وي در پايان تاكيد كرد: سعي داريم خط قرمز ها را در روزنامه حفظ كنيم. طبيعي است در اين موضوع ممكن است خطايي هم رخ دهد و لذا از تمام شاكيان چه آنهايي كه شكايتشان را پس گرفته يا نگرفته اند عذرخواهي مي كنم.

داخلي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |