سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۱۲ - Jan 31, 2006
جام جهاني كشتي آزاد
ميداني براي اعتلاي دوباره كشتي ايران
002106.jpg
گروه ورزشي، محمدرضا منصوريان: درحالي كه اين روزها ملي پوشان كشتي آزاد ايران در شهرستان جويبار خود را آماده حضور در پيكارهاي جام جهاني در سال ۲۰۰۶ مي كنند كم و بيش نگراني هايي از بابت حضور تني چند از ملي پوشان نامدار اين رشته وجود دارد كه مي تواند در ارتباط با نتايج حاصله از اين ميدان براي كشتي ايران بسيار قابل اهميت باشد.بديهي است كه كشتي ايران براي خروج از بحران هاي يك سال اخير شديداً نيازمند به قهرماني در رقابت هاي جام جهاني است و اين امر در شرايطي مي تواند محقق شود كه ما بتوانيم با استفاده از يك استراتژي مناسب و بهره مندي از تمامي نيروها و امكانات خود را آماده مبارزه با حريفان جهاني نماييم. بنابراين حق اين است كه همه با هم و دست در دست هم و به دور از هر شيله و پيله اي موقعيت خود و كشتي كشور را مد نظر قرار داده و به فكر اعتلاي آن باشيم. ما خود نيز در ماه هاي اخير منتقد بسياري از برنامه هاي اجرايي و مديريت هاي ريز و درشت اين ورزش بوده ايم، اما امروز خود را موظف به سكوت مي كنيم و معتقديم كه كشتي در مرز خطرناكي قرار گرفته است كه ممكن است تاريخچه روشن و تابناك آن  را مكدر سازد. از اين رو تا پايان مبارزه هاي جام جهاني در ساري خود و امكانات رسانه اي موجودمان را در خدمت به اين ورزش ملي به كار مي گيريم تا در ميداني كه ميزبان آن هستيم با سربلندي و غرور جشن پيروزي بگيريم. اميدواري ما زماني به نتيجه بهتري مي رسد كه ديگر دوستان منتقد كشتي نيز با چنين نگاه و هدفي اخبار و تحولات كشتي را تعقيب كرده و در مقطع كنوني از حاميان واقعي آن باشند.
محسن كاوه: فرم تمرينات را تغيير داده ايم
محسن  كاوه  مربي  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  گفت: عليرضا حيدري  همچنان  غايب  اردوي  آمادگي  تيم  ملي  ايران  در استان  مازندران  است .
كاوه  اظهار داشت : حيدري  قرار است  فردا به  جمع  اردونشينان  تيم  ملي  در استان  مازندران  ملحق  شود اما بعيد مي دانم  كه  عليرضا رضايي  به  جام  جهاني  كشتي  آزاد برسد. وي  افزود: اردونشينان  تيم  ملي  بعدازظهر روز يكشنبه  بعد از رسيدن  به شهرستان  جويبار در سالن  مهدي  حاجي زاده  تمرين  سبكي  در دستور كار خود داشتند و براي  نشاط بيشتر به  يك  بازي  ورزشي  پرداختند.
مربي  تيم  ملي  كشتي  آزاد ايران  گفت : ۱۶ كشتي گير با انگيزه  در اختيار تيم  ملي  قرار دارند كه  به  قهرماني  مي انديشند.
كاوه  افزود: مسابقات  جهاني  سال  ۲۰۰۵ در بوداپست  مجارستان  به  ما خيلي  چيزها آموخت .نوع  تمرينات  همراه  با شيوه  جديد آمادگي  جسماني  تغيير يافته  است ، زيرا قوانين  جديد ما را وادار كرده  است  فرم  تمرينات  را تغييردهيم  مانند تمرين  در چم  و خم  كشتي  و يا كنار تشك  و ما بايد تمرين  خم گيري  را در اردوي  دوم  در سر لوحه  كار خود قرار دهيم .

جام را فقط در مستطيل سبز مي توان برد:
دشواري قهرماني در ورزشي جذاب
002097.jpg
گروه ورزشي _ سيامك قليچ خاني: «اگر مي خواهيد استقلال را قهرمان كنيد، چرا پنهان كاري؛ همين الان اعلام كنيد كه استقلال قهرمان است» .اين صحبت هاي عباس مرادي قائم مقام باشگاه صباباتري پس از پايان ديدار استقلال و صبا است كه در شبكه خبر سيما پخش شد. توهم توطئه چند سالي است كه در فوتبال باشگاهي ريشه دوانيده است. قهرماني در فوتبال فارسي كه بي شباهت به فيلم فارسي دهه چهل نيست، انگيزه اي شده كه تا فوتبال حواشي و شايعات بسيار پيدا كند. اين توهم توطئه مختص يك تيم نيست.«پنالتي هاي سايپا عجيب است. تازه يكي از پنالتي هاي اين تيم در دقيقه ۹۰ مهار مي شود اما باز هم توسط داور تكرار شده است، چرا توجه ويژه به سايپا» . اين ها گلايه هاي استقلالي هاست. روز گذشته تحقيق كرديم از ۲۰ بازي كه سايپا انجام داده اين تيم تنها چهار پنالتي به دست آورده كه يكي از آنها نيز هدر رفته است. البته ۲ پنالتي آخر آنها در اين دو هفته به دست آمده است. استقلالي ها به همين بسنده نمي كنند. استناد آنها به اتفاقي است كه در كوالالامپور افتاده كه نه مستندي دارند و نه شاهدي.» در مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا يكي از مسئولان فدراسيون پرسيده سايپا چه كار كرد، مسئول ديگري مي گويد: بيژن برد و آن دو انگار تيم خودشان پيروز شده است. ضلع ديگر مثلث مدعيان قهرماني نيز گرفتار همين توهمات است. در روزي كه مصطفي آجرلو قرار بود سكوت كند با خبرگزاري ايپنا اينگونه مصاحبه كرد: «در آستانه بازي با پرسپوليس، مهرداد اولادي _ مهاجم آن روزهاي پرسپوليس _ را مي بخشند اما در مورد محرومان ما _ ستار همداني و پژمان جمشيدي انگار نه انگار، كميته انضباطي تبعيض قائل مي شود».ذات فوتبال پاك است. با همين تعبير فوتبال پاك كه مي توان آن را به درون ليگ خودمان تعميم دهيم راه را بايد ادامه دهيم. اشتباهات داوري، اشتباه در تصميم گيري و يا مصوباتي كه روي اقتضاي زمانه انجام مي شود جزء لاينفك فوتبال است. مگر مي توان اشتباه يك بازيكن و يا مربي را ناديده گرفت و يا به آن سمت و سوي كدر و خاكستري داد.داوري فوتبال مثل تمام اجزاي آن داراي اشكالات است كه مي توان آن را نقد كرد اما نمي توان اتهام زد. تشكيلات فوتبال روندي كاملا منسجم ندارد اما در سلامت آن هيچ شك و شبهه اي نيست، پس همراه مي شويم با ليگ و آرزو مي كنيم تيمي قهرمان شود كه در مسيري پاك حركت مي كند و ابزارهاي قهرماني را دارد. همه ساله در همه ليگ هاي دنيا مربيان بازنده، برندگان را متهم به برخورداري از پشتوانه هاي غير ورزشي مي كنند.
ادعاهايي كه اغلب هم قابل اثبات نبوده است. اما در يك نكته ترديد نيست: قوي ترها و با انگيزه ترها هميشه در ورزش قهرمان مانده اند.
استقلال و ملوان امروز خود را به ايستگاه بيستم ليگ مي رسانند تا همه تيم ها در يك رديف در ليست انتظار مقصد بعدي قرار گيرند. استقلال چهره عوض كرده، اما در باطن هويت اصلي اش را يافته است.
براي استقلال بازگشت فكري، صادقي و مجيدي مي تواند نقطه مثبتي باشد براي رسيدن به آن وحدت تاكتيكي كه هفته هاي پاياني دور رفت به دست آورده بودند. اما حكايت ملوان مانند آب و هواي انزلي است. ملوان در اين ميدان مازيار زارع را نيز در اختيار ندارد. جواني مستعد كه همين بازي مي توانست سكوي پرتابش باشد. حيف!

كره جنوبي با تركيبي كامل در رقابتهاي تكواندو فجر
مهر: تيم ملي كره جنوبي با تركيبي كامل در رقابتهاي بين المللي تكواندو جام فجر شركت مي كند.فدراسيون تكواندو كره جنوبي با ارسال نمابري به تهران اعلام كرده است كه با ۸ تكواندوكار، ۲ مربي، يك داور، يك سرپرست در هجدهمين دوره رقابتهاي بين المللي جام فجر شركت خواهد كرد.كره جنوبي آخرين بار در نهمين دوره مسابقات جام فجر به سال ۱۳۷۶ در جام فجر شركت كرده بود كه با كسب عنوان قهرماني تهران را ترك كرد.

فوتبال جام حذفي ايران
نوژن مازندران فولاد خوزستان را از گردونه خارج كرد
گروه ورزشي: در ادامه رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاههاي ايران ديروز شگفتي بزرگ را نوژن مازندران خلق كرد كه توانست حذف تيم صاحب نام فولاد خوزستان (قهرمان ليگ برتر) را رقم بزند. نوژن كه دو هفته قبل با مغلوب كردن فجر سپاسي شيراز نام خود را بلند آوازه ساخته بود اين بار تيم بزرگ ديگري را از گردونه رقابت هاي حذفي خارج كرد. نوژن پس از تساوي در وقت قانوني و اضافي در ضربات پنالتي ۶ بر ۵ از سد نماينده خوزستان گذشت. در ديگر بازي اين مرحله سپاهان نوين در ورزشگاه پلي اكريل اصفهان ۲ بر يك بر تيم قندي يزد غلبه كرد.نوژن مازندران و سپاهان نوين با اين برد به مرحله يك هشتم نهايي رسيدند. در تهران هم بازي پرسپوليس و كشت و صنعت شوشتر به دليل آماده نبودن ورزشگاه آزادي تا اطلاع ثانوي به تأخير افتاد. بعد از حذف سايپا اين دومين واقعه نهم جام حذفي در مرحله يك شانزدهم نهايي بود.

برنامه ديدارهاي عقب افتاده پلي آف ليگ برتر بسكتبال
گروه ورزشي: درپي بازگشت تيم بسكتبال ذوب آهن از مسابقات بين المللي جام شيخ راشد امارات، فدراسيون بسكتبال برنامه دو بازي عقب افتاده پلي آف ليگ برتر را اعلام كرد. بدين ترتيب روز پنج شنبه هفته جاري در اصفهان ذوب آهن ميزبان پيكان تهران خواهد بود و صباباتري هم در همين روز ميهمان پگاه فارس است. بعد از مشخص شدن دو تيم برتر اين دو بازي زمان مرحله دوم پلي آف مشخص خواهد شد. پيشتر دو تيم صنام تهران و پتروشيمي ماهشهر با پيروزي در بازي هاي رفت و برگشت مقابل آذرپيام اروميه و پگاه همدان جواز صعود به مرحله نيمه پاياني را كسب كردند.

برخورد ليورپول- منچستر يونايتددر جام حذفي
002100.jpg
ايرنا: در پنجمين  دور از رقابتهاي  فوتبال  جام  حذفي  باشگاه هاي  انگليس  ليورپول  حريف  منچستر يونايتد شد.
با انجام  قرعه  كشي  پنجمين  مرحله  جام  حذفي  باشگاه هاي  انگليس  ۱۶ تيم باقي  مانده  در اين  رقابت ها حريفان  خود را شناختند.
برنامه  پيكارهاي  فوق  به  شرح  زير است :
پرستون  يا كريستال  پالاس  - كاونتري  يا ميدلزبورو
نيوكاسل  يونايتد - ساوتهمپتون 
استون  ويلا - منچستر سيتي 
اورتون  يا چلسي  - كولچستر
چارلتون  آتلتيك  - برنتفورد
ليورپول - منچستر يونايتد
بولتون  واندررز - وستهام  يونايتد
استوك  سيتي  يا ردينگ  - بيرمنگام  سيتي 
ديدارهايي  كه  برگزاركنندگان  آن هنوز قطعا معرفي  نشده اند مربوط به آن  دسته  از مسابقات  دور چهارم  است  كه  با نتيجه  تساوي  به  پايان  رسيده  و دو تيم  بايد دوباره  با يكديگر مسابقه  بدهند.
بر اساس  برنامه  اعلام  شده  رقابت هاي  دور پنجم  جام  حذفي  فوتبال باشگاه هاي  انگليس  در روز شنبه  ۱۸ فوريه  ( ۲۹ بهمن ) برگزار خواهد شد.
مطابق  پيش  بيني  اتحاديه  فوتبال  انگليس  قرار است  فينال  جام  حذفي  در روز ۱۳ مه  ( ۲۳ ارديبهشت  ۱۳۸۵) به  عنوان  بازي  مخصوص  گشايش  ورزشگاه  تازه تاسيس  ويمبلي  برگزار شود.
با اين  همه  گزارش هايي  وجود دارد كه  ممكن  است  كار احداث  اين  ورزشگاه  جديد تا موعد مقرر به  پايان  نرسد.
در اين  صورت  همچون  چند سال  اخير ورزشگاه  ملنيوم  در شهر كارديف  ميزبان  مسابقه  نهايي  جام  حذفي  فوتبال  باشگاههاي  انگليس  خواهد بود.

رئيس  فدراسيون  شنا:
تيم ها با تركيب  اصلي شان  در   واترپلو شركت  كرده اند
رئيس  فدراسيون  شنا، شيرجه  و واترپلو گفت : تيم هاي  شركت  كننده  در مسابقات  بين المللي  واترپلو چهارجانبه  دهه  فجر ايران  با تركيب  اصلي  در اين رقابت ها شركت  كرده اند.وحيد مرادي  گفت : تيم هاي  قزاقستان  و ازبكستان  با تركيبي  كه  قرار است  در بازي هاي  آسيايي  ۲۰۰۶ دوحه  شركت  كنند در اين  مسابقات  شركت  كرده اند.مرادي  اظهار داشت : فدراسيون  شنا، شيرجه  و واترپلوي  ايران  به  پيشنهاد كنفدراسيون  شناي  آسيا، به  عنوان  نخستين  ميزبان  اين  دوره  از مسابقات برگزيده  شد و اميد داريم  در دوره هاي  آينده  اين  مسابقات  را با شركت  تيم هاي  ديگري  از جمله  كره  جنوبي  و سنگاپور برگزار كنيم .وي  تصريح  كرد: هدف  از برگزاري  اين  مسابقات  كسب  آمادگي  بيشتر تيم هاي  واترپلو كشورهاي  فوق  براي  شركت  در بازي هاي  آسيايي  ۲۰۰۶ دوحه  است  و به همين  منظور تيم ها صبح ها در تمرينات  مشترك  شركت  مي كنند و بعد از ظهرها به رقابت  مي پردازند.رئيس  فدراسيون  شنا افزود: مسابقات  در دو مرحله  برگزار مي شود و مرحله  دوم  اين  مسابقات  از امروز آغاز مي شود. تيم ها مجددا اين  بازيها را تكرار مي كنند و اين  فرصتي  است  كه تيم  ايران  از مجموع  اين  اردو، ۶ بازي  رسمي انجام  دهد و در پايان  ثمرات  اين  اردو براي  تيم  واترپلو مشخص  مي شود.

تيم هاي ملي هندبال كويت و عمان در تهران
گروه ورزشي: تيم هاي ملي هندبال كويت (نايب قهرمان آسيا) و عمان به دعوت فدراسيون هندبال ايران با تيم ملي كشورمان و چند تيم باشگاهي بازي هاي دوستانه برگزار مي كنند.
فدراسيون هندبال جدا از تدارك دو بازي با عمان و يك بازي با كويت براي تيم ملي ايران در راه مسابقات انتخابي جهان و قهرماني آسيا ترتيبي اتخاذ كرد تا اين دو تيم قدرتمند عربي با چند تيم باشگاهي و جوانان ايران هم ديدار كنند.تيم ملي عمان امروز در سالن اختصاصي هندبال ساعت ۱۵ با تيم شهرداري تبريز بازي مي كند. هپكو اراك نيز روز پنج شنبه با عمان ديدار خواهد كرد.
تاريخ ديدارهاي تيم ملي كويت و عمان به شرح زير اعلام شد:
جمعه ۱۴ بهمن: تيم ملي ايران _ تيم ملي كويت
۱۵ بهمن: تيم ملي ايران _ تيم ملي عمان
۱۶ بهمن: تيم ملي كويت _ شهيد قندي
سه شنبه ۱۸ بهمن: تيم ملي كويت _ نيروي زميني تهران
بازگشت تيم ملي از بحرين
تيم ملي هندبال ايران كه نزديك به ۲۰ روز تهران را براي انجام بازيهاي تداركاتي به اوكراين و بحرين ترك كرده بود، عصر يكشنبه وارد كشور شد. تيم ايران در اوكراين در پنج بازي تداركاتي خود صاحب ۳ برد و ۲ باخت شد. در منامه تيم ملي ايران در غياب پنج بازيكن مصدوم خود به اسامي آرمن اميرخانيان، عليرضا ربيع، بهروز نجفيان، حجت الله صفري و حسين خليقي در هر دو بازي خود مغلوب بحرين شد.

ميثاق جامعه ورزش با آرمان هاي
بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران
گروه ورزشي: معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني به همراه معاونان اين سازمان، رئيس كميته ملي المپيك، رؤساي فدراسيون هاي ورزشي و قهرمانان ورزشي كشور طي مراسمي با نثار گل به مقام شامخ رهبر كبير انقلاب اسلامي اداي احترام كردند.
به گزارش روابط عمومي سازمان تربيت بدني در اين برنامه مهندس علي آبادي در بخشي از سخنان خود گفت: به يقين امسال تقارن حماسه حسيني و دهه مبارك فجر با حضور چشمگير ملت عزيزمان تبديل به سالگرد به يادماندني انقلاب بزرگ اسلامي خواهد شد و اينجانب به نمايندگي از جامعه ورزش كشور، جامعه پهلوانان، دلاوران و قهرمانان، خاطره رشادتها و رادمرديهاي دهه مبارك فجر انقلاب را به رهبر معظم انقلاب اسلامي و تمامي آحاد مردم تبريك گفته و سعادت ميهن و ملت مسلمان ايران در تمامي عرصه هاي جهاني را از خداوند متعال مسئلت مي نمايم. در ادامه برنامه آرش ميراسماعيلي ملي پوش جودو ميثاق نامه جامعه ورزش را قرائت كرد.

۱۲ تيم خارجي در بدمينتون بين المللي دهه فجر
گروه ورزشي: شانزدهمين دوره مسابقات بين المللي بدمينتون دهه فجر با شركت ۱۲ تيم خارجي و پنج تيم از كشورمان از روز پنج شنبه هفته جاري در سالن اختصاصي بدمينتون آغاز مي شود. ميهمانان خارجي بدمينتون را اين بار كشورهايي چون عراق، تركيه، گواتمالا، ارمنستان، جمهوري آذربايجان، پاكستان، تركمنستان، افغانستان، سوريه، قزاقستان و اردن تشكيل مي دهند. اين پيكارها در دو قسمت مردان و زنان به مدت چهار روز انجام خواهد شد. تيم مردان ايران در دو رده بزرگسالان و اميد و بانوان در دو رده بزرگسالان و جوانان با حريفان رقابت خواهند كرد.
اعضاي تيم ملي بزرگسالان مردان ايران را غلامرضا باقري، علي شاه حسيني، نيكزاد شيري، آرش عبدالمحمديان و كاوه مهرابي تشكيل مي دهند. در تيم ملي بزرگسالان بانوان ايران هم بهناز پير زمان بين، نگين اميري پور، سحر زمانيان، سمانه زمانيان، گلناز فائزي، مينا رواقي و سميرا زارع عضويت دارند.

برترين هاي تيراندازي در فينال فيناليست ها
گروه ورزشي: رقابت هاي فينال فيناليست ها با معرفي برترين هاي تيراندازي در رشته هاي تفنگ و تپانچه بادي ديروز خاتمه يافت. در اين مسابقات ۶۸ شركت كننده از يازده استان كشور به مناسبت گراميداشت دهه فجر با يكديگر به رقابت پرداختند. نفرات برتر رشته تفنگ بادي به شرح زير اعلام شد:
تفنگ بادي در ۱۰ متر بانوان
۱- الهه احمدي ۲- ليدا فريمان ۳- فهيمه الماسي
تفنگ بادي در ۱۰ متر مردان
۱- صابر پرستي ۲- محمد زائر رضايي ۳- مسعود مهدي زادگان

ارائه برنامه پنج ساله فدراسيون گلف
به سازمان تربيت بدني
002103.jpg
رئيس  فدراسيون  گلف  از ارايه  برنامه  پنج  ساله  اين  فدراسيون  تا اواخر هفته جاري  به  رئيس  سازمان  تربيت  بدني  خبر داد.عيسي  اسحاقي  روز دوشنبه  درگفت  وگو با خبرنگار ايرنا، افزود: با توجه به  بررسي هاي  كارشناسان  اين  فدراسيون  تا اواخر هفته  جاري  يك  برنامه  كامل و جامع  در خصوص  توسعه  و رشد اين  رشته  جذاب  و پر مفرح  به  مهندس محمد علي آبادي  ارائه  خواهد شد.وي  گفت : در برنامه  پنج  ساله  اين  فدراسيون  برنامه هاي  كوتاه  مدت  و بلندمدت  با نگرش  توسعه  ورزش  گلف  در استانها به  همراه  راهكارهاي  تامين  بودجه از منابع  محلي  و استاني  نيز ديده  شده  است .وي افزود: اين  فدراسيون  با توجه  به فعاليت  و تلاش  همكاران  و كارشناسان  خودمبتكر آموزش  رايگان  گلف  در جهان  بوده  است ، و به  همين  منظور در بخش  آموزش گلف  به  علاقمندان  اين  رشته  ورزشي  جذاب  در استانهاي  مختلف  نيز برنامه هاي خاصي  تدوين  شده  است .اسحاقي  درخصوص  برگزاري  دوره هاي  آموزش  مربيگري  و داوري  براي  ارتقاي  سطح دانش  مربيان  و داوران  اين  رشته  گفت : اعزام  مربيان  و داوران  براي  حضور دركلاسهاي  بين المللي  و بر پايي  كلاسهاي  آموزشي  با حضور مربيان  و مدرسان خارجي  در داخل  كشور از ديگر طرح هاي  برنامه  پنج  ساله  است .

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |