دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۶ - Feb 20, 2006
جعفر پناهي با خرس نقره اي باز مي گردد
004452.jpg
004542.jpg
گروه ادب و هنر _ در مراسم اختتاميه پنجاه و ششمين دوره جشنواره بين المللي فيلم برلين، شيرطلايي در دستان جاسميلاز بانيچ، كارگردان بوسنيايي فيلم «گراباويسا» قرار گرفت.
فيلم كم هزينه «گراباويسا» روايتگر داستان غم انگيز مادري رنج ديده به همراه دختر ۱۲ساله اش است كه با مشكلات فراوان با اوضاع ظالمانه و بغرنج پس از جنگ بوسني دست و پنجه نرم مي كنند.
اين فيلم محصول مشترك كشورهاي استراليا، بوسني و آلمان است كه در اين دوره از رقابت ها توانست با غلبه بر ۱۸ رقيب خود جايزه خرس طلايي را در بخش بهترين فيلم از آن خود كند. كارگردان اين فيلم معتقد است هرچند بيش از ۱۳سال از جنگ بوسني مي گذرد ولي هنوز جنايتكاران اين جنگ آزادانه در اروپا زندگي مي كنند.
او مي گويد: آنها با آنكه به بيش از ۲۰هزار زن تجاوز كرده و بيش از ۱۰۰هزار نفر را كشته بودند، ولي هيچ گاه دستگير يا محاكمه نشدند. آنها اروپايي هستند و هيچ كس نسبت به دستگيري آنها علاقه نشان نمي دهد. من اميدوارم كه اين فيلم توانسته باشد نظر شما را نسبت به بوسني تغيير دهد.
اگرچه «گراباويسا» نام منطقه اي در حومه سارايوو است ولي «گراباويسا» به معناي «زني گوژپشت» است كه در واقع به زنان قرباني دوران جنگ اشاره دارد. اين فيلم داستان زني مسلمان است كه سعي دارد تا به منظور محافظت از دختر نوجوان خود، گذشته وحشتناك و پر از درد خود را مخفي كند. فيلم «گراباويسا» اولين اثر بلند و سينمايي زبانيچ است.
اما نماينده ايران در جشنواره برلين نيز دست خالي نماند. هيأت داوران جايزه ويژه خود را مشتركاً به فيلم «آفسايد» و «صابون» اهدا كرد.
«آفسايد» از ايران و «صابون» از دانمارك، پس از كنار زدن رقبا، خرس نقره اي را از آن خود كردند.
پناهي در اين مراسم از اين كه نتوانسته تمام عوامل فيلمش را همراه خود به برلين ببرد، اظهار تأسف كرد.
علاوه بر آن به سابقه اي از عدم حضور زنان در مكانهاي ورزشي اشاره كرد و گفت: اين سابقه به يونان قديم برمي گردد. زماني كه زنان اجازه ورود به مكانهاي ورزشي را نداشتند، زني براي استقبال از پسر قهرمانش لباس مردانه پوشيد و به ورزشگاه رفت و از آن پس جسارت اين زن، راه ورود زنان به مكانهاي ورزشي را باز كرد.
پناهي در اين مراسم بزرگترين جايزه را اجازه اكران «آفسايد» در ايران دانست. اين كه اجازه پيدا كند فيلم را قبل از آغاز جام جهاني در سينماهاي ايران به نمايش عمومي بگذارد.
«جاده اي به گوانتانامو» از انگليس هم توانست خرس نقره اي بهترين كارگرداني را نصيب خود كند.
اما «زمستان است» به كارگرداني رفيع پيتز نيز كه در بخش مسابقه جشنواره برلين حضور داشت، از جوايز بي نصيب ماند.
در روزهاي برگزاري جشنواره برلين، بازار غرفه سينماي ايران داغ و تا لحظات آخر فعال بود.
در اين روزها كارشناسان امروز بين الملل بنياد فارابي، جلساتي را با حضور مسئولان جشنواره ها و سينماگران برگزار  كردند، همچنين از سوي خانه سينما محمدعلي نجفي و مسعود نقاش زاده نشست هايي را براي جذب سرمايه و تهيه كننده براي فيلم هاي ايراني برگزار كردند كه نتايج آنها متعاقباً اعلام مي شود.
قرار است ۱۵ فيلم از ميان فيلم هاي به نمايش درآمده در جشنواره برلين براي حضور در جشنواره فيلم هاي كودكان و نوجوانان و جشنواره فيلم فجر در آينده اي نزديك به ايران بيايند.
«آفسايد» جديدترين ساخته جعفر پناهي، داستان تلاش چند دختر را روايت مي كند كه قصد دارند در روز برگزاري بازي ايران و بحرين از استاديوم آزادي به طور مستقيم به تماشاي بازي بنشينند؛ بازي كه منجر به راهيابي ايران به جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان شد.
پناهي در اين فيلم نابازيگران را به بازي گرفته است، نابازيگراني كه به خوبي از عهده نقش شان برآمده اند.
نمايش «آفسايد» در جشنواره فيلم فجر واكنش هاي متفاوتي را از سوي تماشاگران و منتقدان سينمايي برانگيخت.
سينماي مطبوعات در زمان نمايش «آفسايد» صندلي خالي نداشت. منتقدان سينمايي آمده بودند تا به قضاوت در مورد آخرين كار پناهي بنشينند؛ فيلمي كه ممكن بود به سرنوشت بقيه فيلم هاي او دچار شود و شانس اكران عمومي را بازهم بنا به دلايلي از دست بدهد. موفقيت اين فيلم در جشنواره برلين را به فال نيك مي گيريم و منتظر اكران عمومي و قضاوت تماشاگران ايراني مي نشينيم.

چهره
فقط او مي تواند
ساراي قشقايي
004443.jpg
وقتي خرس نقره اي در دستان جعفر پناهي، فيلمساز ايراني براي ساخت فيلم آفسايد رسيد، شكوهمندي داستان آفسايد كامل شد؛ يك پايان تحسين برانگيز براي كارگرداني كه هرچند سال يك بار فيلم مي سازد اما اگر بسازد قطعاً در يكي از جشنواره هاي خارجي يك جايزه برجسته مي برد.
اگرچه اين خرس نقره اي مشتركاً نصيب او و همتاي دانماركي اش به خاطر فيلم صابون شد اما همين موفقيت براي فيلمسازي يكه تاز و جسور بسيار قابل ستايش است.
جعفر پناهي جايزه خود را تقديم به دختري كرد كه در زمان يونانيان توانسته بود مخفيانه و با لباس مردانه وارد استاديوم ورزشي بشود؛ همان كاري كه قرن ها بعد دختران ايراني براي ورود به ورزشگاه مي كنند. فيلمي كه نقطه آغاز آن بازي ايران -ژاپن و قربانيان درگيري بين تماشاگران بود، اما مبناي آن بازي ايران و بحرين قرار گرفت.يك پيروزي كه كارگردان را برآن داشت تا زير چتر آن، يكي از ظريف ترين نكات اجتماعي را در خصوص زنان به تصوير بكشد. اصلاً اگر ايران به بحرين مي باخت، فيلم ساخته نمي شد چون يك پايان شكوهمندانه براي زدن طعنه اي به اين عمق لازم بود.
پناهي در جايي گفته است: فيلم آفسايد هماني بود كه دلم مي خواست بسازم. سال ها منتظر چنين لحظه اي بودم.او هر سال جزو اولين نفراتي است كه فرم حضور در جشنواره را پر مي كند. وي مي گويد: اما گاهي برخي مي گفتند كه من نمي خواهم فيلم هايم در ايران اكران شود كه اين يك تهمت است.مردي كه به خاطر فيلم هاي دايره، طلاي سرخ و بادكنك سفيد در جشنواره هاي داخلي و خارجي بارها مورد تقدير قرار گرفته است، خرس نقره اي را در برلين به دست گرفت.
بادكنك سفيد در سال ۷۳ در ايران و خارج از كشور به نمايش درآمد و توانست جايگاه تثبيت شده اي براي اين كارگردان به همراه داشته باشد. بعد فيلم دايره كه به دليل عدم اكرانش در ايران و توقيف شدنش در ميان مرزهاي ما آن طور ورد زبان ها شد، فيلمي سياه است و اين سياهي كمي سردرگم ات مي كند اما خودش سردرگم نمي شود؛ مي داند مي خواهد چه چيزي را بازگو كند. او خوب مي داند كه چگونه با نابازيگران فيلم بسازد. هيچ كس مثل او روي مشكلات زنان دقيق نشده بود و حالا آفسايد، نوبت دختراني است كه شايد كارگردان زني مثل تهمينه ميلاني نتوانسته به اين زيبايي ظرافت مطالبات آنها را به تصوير بكشد.

برگزاري نخستين جشنواره فيلم خاص
004440.jpg
گروه ادب و هنر: نخستين جشنواره فيلم خاص با موضوع بيماري هاي خاص از ۲۵ تا ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۵ در تهران برگزار مي شود.
بنياد امور بيماريهاي خاص به دنبال فعاليتهاي خود در زمينه فرهنگ سازي به منظور پيشگيري و درمان بيماريهاي صعب العلاجي كه به عنوان بيماريهاي خاص شناخته مي شوند، براي جلب توجه جامعه هنرمندان جهت پرداختن به اين موضوع با بهره گيري از اهرم قدرتمند هنر هفتم در جهت پيشبرد اهداف ذيل اقدام به برگزاري نخستين جشنواره فيلم نموده است.
جلب نظر مراجع دولتي و جوامع مختلف ملي به مسائل خاص درماني و اجتماعي بيماران خاص، ارتقاء آگاهيهاي علمي و اجتماعي، جاري  سازي رويكرد توانمند سازي نسبت به بيماران خاص، گسترش آموزش و فرهنگ سازي براي پيشگيري از جمله اهداف اصلي برگزاري جشنواره فيلم خاص است.

گزارش همشهري از سومين مجمع كانون خوانندگان سنتي خانه موسيقي
۲۷ جلسه در دو سال
گروه ادب و هنر- سومين مجمع عمومي كانون خوانندگان سنتي خانه موسيقي با حضور نزديك به ۳۰۰ عضو اين كانون، عصر شنبه در تالار وحدت برگزار شد.
به گزارش همشهري در اين مجمع كه در همان بار نخست به حد نصاب براي رأي گيري رسيد، چهره هاي شناخته شده و پيشكسوت آواز سنتي ايران، همانند استادان نصرالله ناصح پور، احمد ابراهيمي، همايون پور، كريم صالح عظيمي و نيز برخي از خوانندگان شناخته شده چون هنگامه اخوان، عليرضا قرباني و... حضور داشتند كه پس از رأي گيري، هنگامه اخوان با ۲۱۶ رأي، نصرالله ناصح پور با ۱۷۸ رأي، فاضل جمشيدي با ۱۳۷ رأي، حميدرضا نوربخش با ۹۶ رأي و شفيعي با ۹۰ رأي به عنوان اعضاي اصلي هيأت مديره و عليرضا قرباني با ۸۸ رأي و كريم صالح عظيمي با ۸۲ رأي و رامبد صديف با ۸۲ رأي به عنوان اعضاي علي البدل هيأت مديره معرفي شدند.
همچنين در انتخاب بازرسان،فريبا داوودي به عنوان بازرس اصلي و مهناز روستا به عنوان بازرس علي البدل برگزيده شدند.
پيش از برگزاري انتخابات اعضاي هيأت مديره و بازرس، داريوش پيرنياكان، عضو هيأت مديره اصلي خانه موسيقي و رئيس جلسه يادشده، اجازه داد تا برخي پرسش ها درباره فعاليت هاي خانه موسيقي مجال بروز يابد.تعدادي از اين پرسش ها به بيمه اعضاي كانون خوانندگان بازمي گشت كه يكي از حاضران از كند شدن بيمه هنرمندان موسيقي ابراز گله مندي كرد كه پير نياكان در پاسخ گفت: براساس بودجه اي كه از طريق معاونت هنري وزارت ارشاد در اختيار خانه موسيقي قرار مي گيرد، فهرست هايي را به صورت ۵۰نفره و پس از تكميل تمامي مدارك به ارشاد مي فرستيم و در اين زمينه خانه موسيقي، راساً  نمي تواند كاري انجام دهد.
در ادامه، فاضل جمشيدي كه علاوه بر عضويت در هيأت مديره كانون خوانندگان سنتي، معاونت اجرايي خانه موسيقي را برعهده دارد در اين باره گفت: تا چندي قبل در هر هفته سه فهرست ۵۰نفره براي بيمه ارسال مي كرديم، اما هم اكنون به دليل كمي بودجه، هر ۱۵ روز يك ليست هم ارسال نمي شود.
در ادامه يكي از اعضاء از رئيس هيأت مديره پرسيد كه چرا گزارش بازرس ارائه نشده است و چرا بازرس كانون خوانندگان در جلسه حضور ندارد كه نصرالله ناصح پور در پاسخ گفت كه وضعيت بازرس و تخلفي كه مرتكب شده است را به هيأت مديره اصلي خانه موسيقي گزارش داده و آن هيأت در اين زمينه تصميم گرفته است. ناصح پور كه علاوه بر رياست كانون خوانندگان، رياست هيأت مديره اصلي را هم برعهده دارد همچنين به مشكل بودجه خانه موسيقي اشاره كرد و گفت: به نظر مي رسد با دريافت حق عضويت از نزديك به ۷ هزار عضو خانه موسيقي، ما به استقلال برسيم و به لحاظ بودجه اي نيازي به دواير دولتي نداشته باشيم. وي ضمن پذيرش انتقادات تشكيل ۲۷ جلسه در كانون خوانندگان موسيقي ايراني در دوره دوم ياد كرد و گفت كه تمامي تلاش هاي كانون در جهت ارتقاء آواز ايراني صرف شده است.
در اين نشست، گزارش بازرس هيأت مديره كانون ارائه نشد و حميدرضا نوربخش كه هم اكنون بازرس اصلي خانه موسيقي و كانديداي دوره سوم بود نيز در مجمع حاضر نبود.
در حاشيه اين نشست هم يكي از اعضاء از حاضران خواست تا به هنرمندان آواز شهرستاني هم رأي دهند كه داريوش پيرنياكان اعضا را توجه داد به تشكيل هفته اي دوبار جلسه براي هر كانون و اينكه شهرستاني ها قادر به هماهنگ كردن و حضور در جلسات نخواهند بود. سخنان پيرنياكان در حالي بيان شد كه جلسات كانون در طول دو سال ۲۷ بار تشكيل شد كه تقريباً  هر ماه يك بار بود و به اين ترتيب هنرمندان شهرستاني هم مي توانستند در صورت انتخاب، در هيأت مديره حاضر شوند.

طرفدار ان ادبيات ايران در آمريكا
ظاهراً  آمريكايي ها به ادبيات ايران بي علاقه نيستند. گواه اين مدعا، تجديد چاپ كتاب هاي ايراني در اين كشور است.
كتاب «تأثير ادبيات ايران بر ادبيات انگيسي» به چاپ چهارم رسيده است. خوانندگان آمريكايي از اين كتاب استقبال خوبي كرده اند و اين نشان دهنده علاقه آنها به جزئيات شعر و نثر عاشقانه ايراني است.
انتشارات فرداي كاليفرنيا امسال براي چهارمين بار اين كتاب را به دليل استقبال بي سابقه خوانندگان آمريكايي به زبان انگليسي منتشر كرد.
اين كتاب در ۲۵۴ صفحه و با نام كامل «تأثيرات ادبيات ايران بر ادبيات انگليسي» منتشر مي شود و «حسن جوادي» پروفسور ادبيات خاورميانه دانشگاه جورج واشنگتن، آن را تأليف كرده است.
تا قبل از انتشار اين كتاب، علاقمندان به ادبيات ايران، با ترجمه «ادوارد فيتز جرالد» از رباعيات خيام يا «ماتئوآرنولد» از داستان هاي شاهنامه آشنايي داشتند، اما حالا مي توانند اطلاعات مستند در مورد شيفتگي متفكران اروپايي نسبت به شرق را در كتاب «تأثير ادبيات ايران بر ادبيات انگليسي» جستجو كنند.
جوادي در كتابش جزئيات شعر و نثر عاشقانه فارسي را با آثار جهانگردان و رمان نويسان غربي مقايسه كرده است.
جوادي متولد تبريز است. او تا سال ۱۳۵۸ در دانشگاه تهران به تدريس ادبيات فارسي و انگليسي اشتغال داشت و هم اكنون در دانشگاه جورج واشنگتن به تدريس ادبيات خاورميانه مي پردازد.

حميد لولايي پيشكار مي شود
004449.jpg
مجموعه تلويزيوني «به گيرنده ها دست نزنيد» به كارگرداني مهدي مظلومي از نيمه اسفند امسال آماده پخش مي شود.
تصويربرداري اين سريال از حدود يك ماه گذشته در تهران آغاز شده و لوكيشن اصلي اين سريال، خانه و باغچه اي بزرگ در منطقه زعفرانيه است.
متن مجموعه تلويزيوني «به گيرنده ها دست نزنيد» به سرپرستي محسن تنابنده و ۷ نويسنده ديگر در حال نگارش است كه علي وارسته و محمد سهيلي از جمله همكاران نويسنده متن هاي اين سريال هستند. داستان اين سريال درباره مردي است كه به عنوان پيشكار در خانه افشار زندگي مي كند كه سال ها قبل به خارج از كشور سفر كرده و خانه را به اين پيشكار سپرده است. تنهايي و مشكلات مالي موجب
مي شود تا وي به صورت موقت و در مدت زمان هاي كوتاه اين باغچه را به گروههاي تصويربرداري برنامه ساز و فيلمساز كرايه دهد و از اين راه كسب درآمد كند. حضور هر يك از گروهها اتفاقاتي را به وجود مي آورد. در اين بين يك روز صاحبخانه، تصوير سرايدار و فضاي كلي خانه خود را در تلويزيون مي بيند و به خانه اش بازمي گردد تا آن را پس بگيرد...
در مجموعه تلويزيوني «به گيرنده ها دست نزنيد» حميد لولايي، يوسف تيموري، سحر ولد بيگي، محسن تنابنده، علي صادقي و رضا داوود نژاد ايفاي نقش مي كنند.

«شناسنامه سبز» منتشر شد
004455.jpg
نخستين شناسنامه فعاليت هاي زيست  محيطي در ايران با عنوان «شناسنامه سبز» منتشر شد. شناسنامه سبز با حمايت سازمان ها، صنايع دوستدار محيط زيست و با هدف تشويق صاحبان صنايع براي جلوگيري از آسيب رسيدن به محيط زيست كشور منتشر شد. حركت به سوي ايجاد فرهنگ زيست محيطي در جامعه مستلزم ايجاد زمينه در جهت تغيير نگرش و ارتقاي سطح آگاهي افراد جامعه نسبت به قوانين و مقررات زيست محيطي است. توسعه صنعتي سبب شده است تا صاحبان صنايع با دقت و توجه بيشتري نسبت به حفاظت از محيط زيست كوشش كنند. معرفي صنايع دوستدار محيط زيست نيز در اين مجموعه گنجانده شده است. برخي از اين شركت ها عبارتند از: اطلس پود، داروسازي ذكرياي رازي، ماشين سازي تبريز، پنير پگاه، پنبه ريز، سايپا، سينا كاشي، ايران خودرو، كربن ايران و لوله سازي اهواز. نخستين شناسنامه فعاليت هاي زيست  محيطي ايران بانك اطلاعاتي و شناسنامه فعاليت هاي زيست محيطي را در بر مي گيرد. در اين مجموعه شركت هاي مشاوره مجري و پيمانكاران زيست محيطي، شركت هاي گواهي دهنده سري ايزو ،۱۴۰۰۰ صنايع سبز، اعضاي هيات علمي و استادان دانشگاه هاي زيست محيطي كشور و كتب زيست محيطي به طور كامل معرفي شده اند.

گوهر هنر
فرهنگسراي ملل: نشان صلح و دوستي به كودكان و نوجوانان ۱۳ كشور جهان در ارتفاعات توچال اهدا مي شود.
اين مراسم قرار است روز دوم اسفند ماه با همكاري مدارس خارجي مقيم تهران و اداره كل آموزش و پرورش مدارس خارج از كشور برگزار شود.
خانه فرهنگ اميركبير: با شيوع سريع آنفلوانزاي مرغي در جهان، همايشي در خصوص راه هاي شيوع و روش جلوگيري از ابتلاء بيماري در خانه فرهنگ نور برگزار مي شود. علاقمندان مي توانند براي شركت در اين برنامه به شهرك گلستان، بلوار اميركبير، خيابان ۱۸ متري، نبش بنفشه سوم، پلاك ،۱۹ خانه فرهنگ اميركبير مراجعه كنند.
خانه فرهنگ نور:كانون گويندگان نور در اين خانه فرهنگ افتتاح شد. اين كانون براي پرورش استعدادهاي شهروندان جهت كار گويندگي و نمايشنامه خواني تأسيس شده و در وهله اول قرار است فعاليت خود را به صورت محلي آغاز كند.در حال حاضر عده اي از هنرجويان اين كانون كار نمايشنامه خواني را آغاز خواهند كرد.
فرهنگسراي طبيعت (اشراق): نمايشگاه هنرهاي تزئيني تحت عنوان «گوهر هنر» از اول اسفند ماه در اين فرهنگسرا برگزار مي شود. در اين نمايشگاه ۲۰۰ اثر شامل انواع تابلو حجم، سفال و آثار بانوان هنرمند در ۳۰ غرفه نمايشگاه دائمي تا ۱۵ اسفند ماه در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.
فرهنگسراي دانشجو: مسابقه دانشجويي حفظ چهل فراز نهج البلاغه برگزار مي شود.دانشجويان براي اطلاع بيشتر مي توانند با شماره ۸۸۷۱۷۱۹۵ تماس بگيرند.
فرهنگسراي ملل: نمايشگاه تابلوهاي زيباي كلاژ و لباس هاي رنگارنگ سنتي و محلي اقوام ايران در نگارخانه هاي فرهنگسراي ملل برگزار شده است. علاقمندان تا ۶ اسفند مي توانند از ساعت ۹ الي ۱۹ به اين فرهنگسرا مراجعه كنند.

نمونه متوسط جدول اعداد ۲۲
004539.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضي دان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
روزنامه همشهري از اين پس هر روز يك جدول اعداد را براي سرگرمي شما تقديم خواهد كرد. اما چون ممكن است شما براي اولين بار با اين سرگرمي روبرو شده باشيد در هفته هاي اول نمونه هاي ساده و سپس نمونه هاي متوسط را به چاپ مي رسانيم و بعد از مدتي به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم شما مي كنيم. مطمئناً آن وقت با تمرين و آمادگي به يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد تبديل خواهيد شد.

بازي
MVP 06 NCAA Baseball
004527.jpg
شاهكار ديگري از EA Sports؛ علارغم اينكه بازي Baseball در كشور ما طرفداران زيادي ندارد اما اين بازي در كشورهاي ديگر مانند هند و پاكستان و آمريكا و حتي كشورهاي اروپايي دوستداران بسياري دارد.تنوع در تمام زمينه ها ي بازي بسيار چشمگير است . حركات بازيكنان بسيار طبيعي شده و طبق معمول شركت EA تعداد بسيار زيادي تيم و بالطبع بازيكن در اختيار شما قرار مي دهد. گزارشگر بازي نيز مانند گذشته خوب عمل مي كند. به علاوه اينكه اين بازي نه تنها براي Xbox بلكه براي PC و PS ۲ هم ارائه شده است.
خوبي ها: صدها تيم براي انتخاب ، صدها انيميشن زيبا، حس طبيعي قوي
بدي ها: دموي اوليه بازي خيلي هيجان انگيز نيست ، تعداد كمي از استاديوم تيم ها در ليست بازي وجود دارد.

Samurai Shadown
004530.jpg
يك بازي سبك Mortal Combat اما نه سه بعدي بلكه دو بعدي. آيا فكر مي كنيد در زماني كه بازيهاي سبك جنگ دو نفره سه بعدي شده اند،... اين بازي ها كمتر شده است ؟ پس اين بازي را امتحان كنيد. با اينكه اين بازي شباهت زيادي به Neo Geo دارد اما گرافيك بازي و موسيقي جذابش آن را از دنياي بازي دهه ۹۰ متمايز ساخته و لذت بازيهاي دو نفره جنگي دهه ۹۰ را در سال ۲۰۰۵ به شما باز مي گرداند. اين بازي در عين حال جزو معدود بازيهاي گرافيكي دو بعدي است كه براي Xbox ارائه شده.
نكات مثبت : داراي كاراكترهاي رنگي و بزرگ، سرعت زياد در بازي كردن On Line
نكات منفي: كمي بيش از حد معمول مشابه نسخه هاي قبلي و اصلي خود است. روند كلي بازي كمي كند و تنبل به نظر مي رسد.


The Suffering
004533.jpg
يك بازي سبك Resident Evil با زامبي ها و موجودات عجيب و غريب، خون ريزي و شليك هاي فراوان.
داستان بازي از همان جايي كه بازي اول به اتمام رسيد شروع مي شود. اگر به خاطر داشته باشيد بازي اصلي به ۳ صورت قابل انجام بود كه بر اساس انتخاب شما پايان خاصي نمايش داده مي شد. اگر ذخيره بازي قبل را در اختيار داريد مي توانيد آن را ادامه و بازي را دنبال كنيد. در حين بازي مي توان از زاويه ديد سوم شخص استفاده كرد كه اين نوع ديدن براي بالا رفتن، دويدن، اكتشاف كردن و ... كارايي دارد. در بازي مي توانيد از دو سلاح به طور هم زمان استفاده كنيد.سبك مبارزه ها در بازي مناسب طراحي شده اند و از سرعت نسبتاً خوبي بهره مي برند.
نكات مثبت : صداهاي خوب، كنترل دلچسب
نكات منفي: اسلحه ها كم ضربه مي زنند، تاكيد بيش از حد بر فرم عجيب و غريب موجودات، بازيكن را زياد هيجان زده نمي سازد، در كل از بازي اول ضعيف تر است.
راهنماي درجه بندي ها
004536.jpg
اين درجه بندي داراي صحنه هاي شاد و سرگرم كننده براي كودكان و غالباً بدون خشونت و هيجان است و براي سنين زير ۷ سال مناسب است.
مناسب براي تمام سنين، اين درجه بندي شامل بازي هاي فكري و داراي خشونت بسيار پايين است. شخصيت هاي اين بازي ها اغلب حالت كارتوني و كمدي دارند.
براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.
مناسب براي افراد بزرگسال، اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بسيار بالايي است و براي سنين پايين تر مناسب نيست.

نمايش هاي شهر
مجموعه تئاتر شهر فعاليت هاي خود را در بهمن ۸۴ با اجراي ۸ نمايش ادامه مي دهد. نام نمايش ها، محل اجرا، نويسنده و كارگردان، ساعت اجرا، مدت اجرا و قيمت بليت به شرح زير است:
«عادل ها» - تالار اصلي، نويسنده: آلبر كامو، مترجم و كارگردان: دكتر قطب الدين صادقي،  ساعت: ،۱۹ مدت: ۱۰۰ دقيقه، قيمت بليت: ۳۰۰۰ تومان.
«ملكه جنيان» - تالار چهارسو، نويسنده: هادي حوري، كارگردان: امير دژاكام،  ساعت: ،۱۸ مدت: ۶۰ دقيقه، قيمت بليت: ۳۰۰۰ تومان.
«در سايه سار سوگ سكوت» - تالار سايه، نويسنده: ميلاد اكبرنژاد، كارگردان: سپيده نظري پور،  ساعت: ۴۵/،۱۷ مدت: ۴۵ دقيقه، قيمت بليت: ۲۰۰۰ تومان.
«اسب هاي آسمان خاكستر مي بارند» - تالار قشقايي، نويسنده: نغمه ثميني، كارگردان: علي راضي،  ساعت: ۳۰/،۱۹ مدت: ۶۰ دقيقه، قيمت بليت: ۲۵۰۰ تومان.
«روزهايي كه به يادت گذشت» - تالار كوچك(شماره ۲)، نويسنده: و كارگردان: سعيد شاپوري،  ساعت: ۳۰/،۱۷ مدت: ۴۵ دقيقه، قيمت بليت: ۲۰۰۰ تومان.
«محال هم ممكن است» - تالار كوچك، نويسنده و كارگردان: سيروس همتي،  ساعت: ۴۵/،۱۸ مدت: ۵۰ دقيقه، قيمت بليت: ۲۰۰۰ تومان.
«حقيقت دارد تو را ...» - تالار نو، نويسنده: ميلاد اكبرنژاد، كارگردان: مهدي مكاري،  ساعت: ،۱۹ مدت: ۶۰ دقيقه، قيمت بليت: ۲۰۰۰ تومان.
«آب مرا قصه كرد» - كارگاه نمايش، نويسنده: سيدمهرداد ضيايي، كارگردان: عباس غفاري،  ساعت: ۴۵/،۱۹ مدت: ۵۰ دقيقه، قيمت بليت: ۱۵۰۰ تومان.
نمايش «عادل ها» با ۳ اجرا و ۲۹۲ تماشاگر در صدر پرفروش  هاي مجموعه تئاتر شهر قرار گرفت. «ملكه جنيان» با ۵ اجرا ميزبان ۲۷۱ تماشاگر بود و «در سايه ساز سوگ سكوت» با ۵ اجرا، ۵۹ تماشاگر داشت.
«اسب هاي آسمان خاكستر مي بارند» ميزبان ۱۴۶ تماشاگر در ۳ اجرا بود. «روزهايي كه به يادت گذشت» و «محال هم ممكن است» به ترتيب با ۵ و ۳ اجرا، ۳۰ و ۲۹ تماشاگر داشتند.
نمايش «حقيقت دارد، تو را در خواب بوسيده ام» نيز كه به تازگي در مجموعه تئاتر شهر روي صحنه رفته، در دومين همايش سراسري آيين هاي عاشورايي برنده چند جايزه و از جمله برگزيده طراحي صحنه و متن از نگاه كانون ملي منتقدين تئاتر ايران شده است.

سخنگاه
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |