دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۶ - Feb 20, 2006
ديشب در ساري
ايران قهرمان جام جهاني كشتي آزاد شد
عكس : مجتبي جانبخش
004566.jpg
004578.jpg
تيم ملي كشتي آزاد ايران با اقتدار تمام قهرمان جام جهاني شد. تيم ايران در فينال اين مسابقات موفق شد تيم كوبا مدعي اول قهرماني اين دوره را با امتياز ۱۶ بر ۹ شكست دهد. روسيه ديگر مدعي اين دوره در مسابقه رده بندي در مقابل اوكراين تن به شكست داد و به مقام سوم رسيد. روسيه چهارم، گرجستان پنجم و تركيه ششم شدند. در تيم ايران رضا يزداني در وزن ۸۲ كيلوگرم علاوه بر پيروزي با ضربه فني بر حريف سرشناس خود ستاره مسابقات نيز شد. فردين معصومي نيز در وزن ۱۲۰ كيلوگرم با اقتدار بر مونتياگو پيروز شد.
ساري - محمدرضا منصوريان خبرنگار همشهري: تيم كشتي آزاد ايران قهرمان جام جهاني شد. كشتي گيران آزادكار ايران برخلاف ديدار با روسيه اين بار با تركيبي حساب شده و كشتي هاي مقتدرانه بر كوبا كه به نظر مي رسيد خود را قهرمان اين دوره مي داند، پيروز شد.
در وزن ۵۵ كيلوگرم، تقي داداشي اميد اول ما در مقابل رنه مونترو كوبايي در وقت اول يك بر صفر و در وقت دوم سه بر صفر شكست خورد. در وزن ۶۰ كيلوگرم، مراد محمدي كه از حمايت تماشاگران در ساري بهره مي برد، در ميان شگفتي همگان ابتدا در وقت اول شش بر صفر مغلوب كوئيتانا كوبايي شد، اما در دو وقت دوم و سوم يك بر صفر بر حريف بزرگ خود غلبه كرد و ايران را صاحب اولين پيروزي در مقابل كوبا نمود. اين پيروزي باعث شد تا حسن طهماسبي كشتي گير ۶۶ كيلوگرم ما طي يك كشتي نزديك ۳ بر ۲ و ۲ بر ۲ بر حريف كوبايي چيره شود. در وزن ۷۴ كيلوگرم اصغر بذري وقت اول را شش بر چهار و در وقت دوم يك بر صفر بر كوندرا پيروز شد. سه پيروزي پي در پي باعث شد تا رضا يزداني ستاره مسابقات در وزن ۸۲ كيلوگرم ابتدا چهار بر صفر و سپس با ضربه فني حريف كوبايي خود را از پاي درآورد. اين پيروزي باعث شد تا قهرماني ايران با توجه به جمع امتيازات مسجل شود. در وزن ۹۶ كيلوگرم با وجود آنكه جعفر دليري بر حريف سرشناس خود باتيستا برتري داشت و وقت اول را دو بر صفر به حريف واگذار كرد، در وقت دوم دو بر صفر بر حريف پيروز شد، متأسفانه در وقت سوم روي اشتباه خود كشتي را سه بر سه مساوي كرد و چون امتياز آخر را حريف كوبايي گرفته بود اين كشتي را به سود خود به پايان برد. در وزن ۱۲۰ كيلوگرم   فردين معصومي كاري كرد كارستان و طي دو وقت سه بر صفر و شش بر صفر بر مونتياگو كوبايي پيروز شد و يكي از كشتي هاي خوب خود را نيز به نمايش گذاشت تا ايران قهرمان بلامنازع جام جهاني شود.
شهر ساري شاهد قهرماني ايران در بين كشورهاي صاحب نامي چون كوبا، روسيه، اوكراين، گرجستان و تركيه شد. ايران در مقابل كوبا با امتياز ۱۶ بر۹ حريف را مغلوب نمود.
شكست روسيه در مقابل اوكراين نيز نشان داد كه روسيه در قواره هاي قهرماني اين دوره نبوده است. اوكراين سوم، روسيه چهارم، گرجستان پنجم و تركيه ششم شدند. اين قهرماني مي تواند مسير كشتي ما را به سوي قهرماني جهان و بازيهاي قطر و پكن هموار كند. اين پيروزي در مقطع فعلي كشتي ما را دوباره احيا خواهد كرد.
اوكراين به مقام سوم رسيد
درحالي  كه  پيش  بيني  همگان  در مسابقه هاي  جام  جهاني  كشتي  آزاد درساري بر اين  بودكه  تيم  خوب  و آماده  روسيه  حداقل  به  مقام  سوم  اين  مسابقه ها دست خواهد يافت ، اما اين  تيم  اوكراين  بود كه  با غلبه  بر روسيه  در ديدار رده بندي  به  مقام  سوم  جام  جهاني  دست  يافت .
ديدار رده  بندي  مسابقه هاي جام  جهاني  كشتي  يكشنبه  شب  درحضور ۳ هزارنفر تماشاگر درسالن  ورزشي  سيدرسول  حسيني  شهر ساري  برگزار شد و طي  آن تيم  اوكراين  با نتيجه  ( ۱۴ - ۱۴)تيم  برنده  شناخته  شد و مقام  سوم  را ازآن  خود كرد.
اين  درحالي  بود كه  تيم  روسيه  به  دليل  چهارپيروزي  درمقابل  سه  پيروزي تيم  اوكراين  ازنظر امتيازات  تيمي برتري  داشت  اما طبق  قانون  جديد فدراسيون بين المللي  كشتي  ( فيلا) در رقابتهاي  تيم  به  تيم  جام  جهاني ، هر تيمي كه صاحب  پيروزي  ضربه  فني  وشرايط مساوي  شمارش  امتيازات  مثبت  باشد، برنده حقيقي  شناخته  خواهد شد،بنابراين تيم  اوكراين  به  پيروزي  و مقام  سومي رسيد.
در وزن  ۶۶ كيلوگرم : تيم  روسيه  نماينده اي  نداشت  و سرگئي  لاتيشف  كشتي گير اوكرايني  بدون  حريف  برنده  شد و پنج  امتياز مثبت  كه  حكم  ضربه  فني را داشت ، كسب  كرد.بنابراين  تيم  اوكراين  با پيروزي  بدون  مبارزه  در وزن  ۶۶ كيلوگرم  موفق به  شكست  تيم  روسيه  شد.
نتايج  كامل  ديدار تيم هاي  اوكراين  و روسيه  در وزن هاي  هفتگانه  ازاين قرار است (اسامي كشتي  گيران  اوكراين ، اول  آمده  است  ):
۵۵ كيلوگرم : گئورگ  ماركاريان  بابيسيك  كودوخوف ، برنده  كودوخوف  ۷ بر صفر
۶۰ كيلوگرم : يوري  سماكين  با راميل  اسلام  اف ، برنده  سماكين  ۸ بر ۶
۶۶ كيلوگرم : سرگئي  لاتيشف  از اوكراين  بدون  حريف  برنده  شد.
۷۴ كيلوگرم : الدار منصوراف  با آكبرت  ساري  تف ، برنده  ساري  تف  ۶ بر ۴
۸۱ كيلوگرم : اولگ  دوراچنكو با گئوري  كيتوف ، برنده  كيتوف  ۸ بريك
 ۹۶ كيلوگرم : يوهن  دوخين  باختاگ  گوزي  موف ، برنده  گوزي  موف  ۳ بر صفر
۱۲۰ كيلوگرم : ايوان  ايسچنكو با اولگ  خورپياكوف ، برنده  ايسچنكو با امتياز.

حركت فدراسيون دوچرخه سواري
004569.jpg
ايرنا: فدراسيون  دوچرخه سواري  اعلام  كرد: مهندس اميررضا واعظي آشتياني از بدو فعاليت  خود به  عنوان  رئيس  اين  فدراسيون  تاكنون  به  چنداستان  كشور سفر نموده  و ضمن  بررسي  مشكلات  هيأت هاي  استاني  مذاكرات  مثبتي نيز با استانداران  و ديگر مسئولان  استان  انجام  داده  است .رئيس  فدراسيون  دوچرخه  سواري  در اين  سفرها اهميت  و جايگاه  دوچرخه سواري  را از دو بعد قهرماني  و همگاني  بيان  كرده  و آن را به  عنوان  يك ورزش  مفرح  و سالم  كه  جوانان  علاقه  بسيار زيادي  نسبت  به  آن نشان  مي دهند معرفي  نمود.از جمله  دستاوردهاي  مثبت  اين  سفرها مي توان  به  موافقت  استانداران  زنجان  و كرمان  جهت  ساخت  پيست  چوبي  در زنجان ، پيست  طولي  در كرمانشاه  و همچنين  پيست  چوبي  در كيش  را نام  برد.رئيس  فدراسيون  دوچرخه  سواري  در اين  نشستها از مسئولان  استاني  درخواست  نموده  تا توجه  بيشتري  به  قهرمانان  استان ها داشته  باشند.رئيس  فدراسيون  دوچرخه  سواري  در سومين  جلسه  هيأت  رئيسه  اين  فدراسيون اعلام  كرد، اين  فدراسيون  در تلاش  است  تا دوچرخه  سواري  از دو بعد قهرماني و همگاني  گسترش  يابد.مهندس  اميررضا واعظي  آشتياني  افزود: دراين  راستا اين  فدراسيون نيازمند كمك  و همت  همه  مسئولان  كشور است  و با تعاملي  كه  با شهرداري  تهران  درخصوص  ساخت  فضايي  مناسب  دوچرخه  سواري  براي  عموم  مردم  انجام  شد، مقرر گرديد كه  يك  پيست  چوبي  در شرق  يا غرب  تهران  احداث  شود.وي  در پايان  اظهار اميدواري  كرد با تلاش  و همكاري  تمامي  مسئولان  بتوانيم  در جهت  گسترش  فرهنگ  دوچرخه سواري  گامهاي  مؤثري  برداشته  شود.

هندبال قهرماني آسيا (انتخابي قهرماني جهان)
ايران در بازي رده بندي
بانكوك _ علي شاكري: تيم ملي هندبال ايران با شكست مقابل كويت در مرحله نيمه پاياني شانس صعودش به مسابقات قهرماني جهان را در بازي رده بندي روز سه شنبه جستجو مي كند.تيم ايران در بازي با كويت با تلفيقي از نفرات اصلي و ذخيره نمايش خوبي داشت، اما كويت به لطف يك دروازه بان صاحب نام يوسف الفضلي سد راه بزرگي بود كه بارها مهاجمان ايران را ناكام گذاشت. تيم ايران وقت اول را ۱۶ بر ۱۳ و در پايان نيز ۲۷ بر ۲۳ بازي را واگذار كرد. در تيم كويت به جز الفضلي، الرشيدي و الفنري عالي ظاهر شدند و در تيم ايران نيز هاني زماني بهترين بود. يوري كليم اف سرمربي روسي تيم ايران در پايان بازي ضمن ابراز رضايت از بازي شاگردانش گفت: دوست دارم در بازي رده بندي با قطر روبرو شويم تا كره. كليم اف در مورد پيش بيني بازي رده بندي با اشاره به آن كه كار پيش بيني دشوار است گفت: ما محكم و مردانه براي صعود خواهيم جنگيد و ۷۵ درصد تيم ايران را تيم سوم بازيها و يكي از سه سهميه قاره مي دانم. ساعت بازي رده بندي ايران ۳۰/۱۲ به وقت تهران روز سه شنبه هفته جاري است.در ديگر بازي مرحله نيمه پاياني تيمهاي كره جنوبي و قطر به مصاف هم رفتند كه در اين ديدار تيم كره جنوبي با نتيجه بيست و نه بر بيست و شش تيم قطر را شكست داد تا در فينال با تيم كويت روبرو شود.در بازي رده بندي ايران براي كسب مقام سوم به ديدار قطر خواهد رفت.

اردوي آمادگي تيم ملي بوكس در شيرودي
ايرنا: برخلاف  قول هاي  داده  شده ، اردوي  آمادگي  تيم  ملي  بوكس  ايران  از عصر روز شنبه  در مجموعه  ورزشي  شهيد شيرودي  تهران  داير شد.پيش  از اين  عنوان  شده  بود كه  اين  اردو در مجموعه  ورزشي  انقلاب  تهران كه  از امكانات  و تأسيسات  مناسب تري  براي  تشكيل  اردو برخوردار است ، داير خواهدشد. اكبر احدي  مربي  تيم  ملي  بوكس  ايران    با بيان  اين  مطلب  گفت : پيش  از اين  قرار بود كه  اين  اردو در مجموعه  ورزشي  انقلاب  داير شود ولي  متأسفانه  مسئولان  كميته  ملي  المپيك  عنوان  نمودند كه  براي  تشكيل  اردو، امكانات  لازم  را در اختيار ندارند. وي  افزود: مشكل  اصلي  ما خوابگاه  است  چرا كه  خوابگاه  مناسبي  در اختيار نداريم ، افزون  بر آن حضور در هتل هايي  همچون  مارليك  و مشهد براي  بوكسورهاي  جوان  كه  بايد در اردوهاي  بلند مدت  حضور يابند، مناسب  نيست . مربي  تيم  ملي  بوكس  ايران  در ادامه  اظهار داشت  با توجه  به  اينكه  اين  اردوها تا زمان  اعزام  تيم  به  بازي  هاي  آسيايي  ۲۰۰۶ دوحه  تداوم  دارد، انتظار داريم  مسئولان  كميته  ملي  المپيك  شرايط لازم  را فراهم  كنند.

ليورپول طلسم هشتاد و پنج ساله را شكست
گروه ورزشي: دور پنجم جام اتحاديه انگلستان برگزار شد و در يكي از بازيهاي مهم بين ليورپول و منچستر كه در آنفيلد انجام شد، تيم ميزبان موفق شد پس از هشتاد و پنج سال در اين جام منچستر يونايتد را شكست دهد. تك گل اين بازي را پيتر كراوچ در نيمه اول به دست آورد. نتايج ديگر بازيها به شرح زير است:
- بولتون صفر _ وستهام صفر
- چارلتون سه _ برتنتفورد
- نيوكاسل يك _ ساوتهمپتون صفر

تمايل ليورنو براي جذب باجو
روبرتو باجو بازيكن اسبق تيم ملي فوتبال ايتاليا و يكي از بزرگترين بازيكنان تاريخ فوتبال ايتاليا در گذشته اي نه چندان دور اظهار كرد كه كارلو ماتزونه خواهان حضور او در تيم ليورنو است. باجو اين مطلب را در يك مصاحبه راديويي اعلام كرد و افزود هنوز هيچ تصميمي مبني بر حضورش در تيم ليورنو نگرفته است؛ كارلو ماتزونه، مربي اين تيم نيز ضمن تأييد اين خبر ابراز تمايل كرد و گفت كه دوست دارد باجو به اين تيم بيايد. او افزود كه هنوز هم به توانايي هاي بوداي كوچك ايمان دارد و دوران خوبي را با او در برشا سپري كرده است.

كان بازي با ميلان را از دست مي دهد
اليور كان، دروازه بان باشگاه بايرن مونيخ و تيم ملي آلمان در ديدار اين تيم برابر هانوفر به شدت مصدوم شد و به احتمال فراوان بازي مهم اين تيم در جام قهرمانان برابر ميلان را از دست مي دهد. هانوفر كه قبل از بازي با بايرن بارها اعلام كرده بود كه قصد دارد اين تيم را متوقف كند و همين طور هم شد و آنها به جز كسب نتيجه تساوي برابر بايرن ضربه ديگري به اين تيم زدند كه طي آن برداريچ بازيكن هانوفر در دقيقه پنجاه و دوم برخوردي سخت با كان داشت و دروازه بان بايرن از ناحيه كشاله ران دچار آسيب ديدگي شد. سه شنبه شب ميلان در مرحله رفت مرحله حذفي جام قهرمانان ميهمان بايرن مونيخ خواهد بود.

بكن باوئر با ستارگان فوتبال برزيل ملاقات كرد
004572.jpg
فرانس بكن باوئر در ادامه سفرهاي خود به كشورهاي راه يافته به جام جهاني آلمان، اين بار وارد برزيل شده است. او با حضور در ورزشگاه تاريخي ماراكاتاي برزيل مورد استقبال كارلوس آلبرتو پريه را كاپيتان اسبق تيم ملي فوتبال برزيل قرار گرفت. همچنين بكن باوئر ملاقاتي با كودكان معلول مدرسه ورزشي شانياتاون روستاي المپيك داشت. رئيس كميته برگزاري رقابت هاي جام جهاني آلمان ديداري نيز با پريه را سرمربي فعلي تيم ملي فوتبال برزيل و ستارگان تيم ملي فوتبال اين كشور انجام داد.

آرژانتين بامارادونا برزيل را شكست داد
004575.jpg
در يك مسابقه دوستانه بين تيم هاي فوتسال آرژانتين و برزيل، آرژانتيني ها با كمك مارادونا كه دو گل به ثمر رساند، هشت بر چهار برزيل را شكست دادند. اين مسابقه بين بازيكنان سابق اين تيمها برگزار شد و بيش از ده هزار نفر تماشاگر داشت. اين بازي در شهر برازيليا و در سالن نلسون برگزار شد. اين بازي يكي از سه ديداري است كه قرار است بين اين دو تيم در آرژانتين و برزيل برگزار شود. تيم برزيل از بازيكناني مثل دونگا، به به تو، زتي، آلداير، كاره كا و مولر بهره مي برد و آرژانتين نيز با مانكوسو، باسوالدو، گويگوچه آ و بورچاگا به ميدان رفتند. گفتني است پس از اين ديدار «كوئيروز» وزير ورزش برزيل جايزه اي را به مارادونا اهدا كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |