سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۵ - Mar 14, 2006
اعتراف قاضي رژيم صدام به قتل عام شيعيان
008478.jpg
گروه سياسي خارجي: شبكه تلويزيوني العالم گزارش داد: عوادالبندر رئيس يكي از دادگاه هاي اصلي در زمان صدام موسوم به دادگاه انقلاب عراق به صدور حكم اعدام براي ۱۴۸ نفر از اهالي روستاي شيعه نشين الدجيل اعتراف كرد.
خبر اين اعتراف همزمان با شانزدهمين جلسه دادگاه صدام و هفت تن از دستياران وي اعلام شد.
دفاعيات چهارمين متهم جلسه محاكمه صدام
در شانزدهمين  جلسه  محاكمه  صدام  و هفت  تن  از دستيارانش  به  اتهام  قتل  عام يكصد و چهل  و هشت  تن  از مردم  دجيل  در سال  ۱۹۹۸ ميلادي  ، چهارمين  متهم  در مقابل  رئيس  دادگاه  به  دفاع  از خود پرداخت .
به گزارش واحد مركزي خبر از بغداد، اين  متهم  جاسم  محمد عزاوي  ۶۳ ساله، بي  سواد، از اهالي  دجيل  و عضو حزب  منحل  بعث  عراق  بود كه  در اين  جلسه  متهم  شد به  سازمان  اطلاعات  و نيروهاي  امنيتي  سابق  عراق  براي  يافتن  متهمان  به  حمله  به  صدام  كمك  كرده  و به  آنها اطلاعات  داده  است .اين  متهم  با رد اظهارات  خود كه  پيش  از جلسه  دادگاه  درمقابل  قاضي  تحقيق بيان  كرده  بود، قاضي  تحقيق  را به  جعل  اظهاراتش  متهم  و بر بي گناهي  خود اصرار كرد.
عزاوي  نبود هيچ  شاكي  خصوصي  در مدت  بازداشتش  را دليلي  بر بي  گناهي  خود دانست  و با بيان  اينكه  روزي  كه  نيروهاي  امنيتي  صدام  به  شهر دجيل  حمله كردند در سامرا بود، افزود من  هيچگونه  اطلاعي  درباره  چگونگي  تلاش  براي ترور صدام  در اختيار نداشتم  تا به  كسي  اطلاع  دهم .
انتقاد كردهاي عراق از دخالت
سفير آمريكا
محمود عثمان، يك عضو ائتلاف كردستان در پارلمان عراق با انتقاد از دخالت هاي زلمي خليل زاد سفير آمريكا در عراق گفت: درخواست خليل زاد از رهبران سياسي عراق براي برگزاري نشستي در خارج از اين كشور، نشان از عمق و ميزان نگراني آنها از اوضاع كنوني عراق دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس، وي در گفت وگو با روزنامه اماراتي الخليج گفت: آمريكايي ها در حال حاضر در تلاشند از رسوايي كه در آن افتاده اند، دوري كنند و در صدد تصحيح اشتباهات زياد خود هستند كه طي سه سال گذشته مرتكب شدند، زيرا آنها نه امنيت را براي مردم عراق فراهم كردند و نه رفاه و آزادي را.
اين عضو كردستان عراق همچنين فاش كرد، سفير آمريكا تلاش دارد تا تجربيات گذشته خود را در كشورهاي يوگسلاوي و افغانستان در عراق پياده كند.
محمود عثمان همچنين در گفت و گو با شبكه خبري العالم از تمامي جريانها و رهبران سياسي اين كشور خواست تا اختلافهاي بين خود را بدون دخالت طرفهاي خارجي حل و فصل كنند.
وي با اشاره به اظهارات زلمي خليل زاد سفير آمريكا در بغداد كه در آن رهبران عراق را به تمسخر گرفته بود، گفت: اين اظهارات يك چالش بزرگ در برابر رهبران ملي عراق به شمار مي رود تا اختلاف هاي خود را حل كنند.
سفير آمريكا در بغداد پيشتر ضمن اظهاراتي مداخله جويانه گفته بود: «رهبران عراق را بايد به خارج برد و آنها را تا رسيدن به يك توافق درباره اختلافهايشان درون يك اتاق در بسته نگه داشت.»
در همين حال، طالباني پس از ديدار با نمايندگان فهرست ائتلاف و جبهه ي توافق العراقيه تاكيد كرد: نشست هاي آينده بايد هماهنگ باشد و به بررسي راه ها و ابزارهاي لازم جهت تشكيل دولت متحد ملي بپردازد.
به گزارش خبرگزاري عراق، رييس جمهور عراق، بعد از نشستي كه با حضور سيدعبدالعزيز حكيم، رييس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق ، عدنان الدليمي، رييس جبهه ي توافق العراقيه و نمايندگان فهرست ائتلاف و جبهه ي توافق العراقيه در دفتر مسعود بارزاني، رييس منطقه ي كردستان عراق، در بغداد برگزار شد وجود هر گونه اختلاف با فهرست ائتلاف شيعه را در خصوص زمان برگزاري نشست پارلمان رد كرد.
اولين جلسه پارلمان عراق
پنجشنبه برگزار مي شود
شوراي رياست جمهوري عراق پنجشنبه اين هفته را زمان برگزاري اولين نشست پارلمان عراق اعلام كرد. شوراي مذكور با صدور بيانيه اي اعلام كرد، با توجه به همزمان بودن زمان قبلي
(۲۱ مارس) با مراسم اربعين امام حسين(ع) و اعطاي زمان كافي به تشكيلات امنيتي جهت اتخاذ تدابير امنيتي، اولين جلسه ي پارلمان عراق پنج شنبه هفته جاري ۱۶ مارس(۲۵ اسفند) برگزار مي شود.
براساس گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري كويت، تصميم اخير شوراي رياست جمهوري ضمن مشورت با طرف هاي ذيربط صورت گرفته است.
رهبران سياسي عراق طي دو روز گذشته موضوع تغيير زمان برگزاري جلسه پارلمان را مورد بررسي قرار داده بودند.
اين سومين بار است كه زمان برگزاري اين جلسه تغيير مي كند.
اين در حالي است كه جلال طالباني، رييس جمهور و ابراهيم الجعفري، نخست وزير عراق نيز علاوه بر موضوعات سياسي تدابير امنيتي را طي روزهاي آينده در عراق مورد بررسي قرار دادند.
جعفري پس از اين ديدار در يك كنفرانس مطبوعاتي تاكيد كرد: موضوع تدابير امنيتي در سراسر عراق را همزمان با بزرگداشت اربعين امام حسين (ع) و ضرورت هماهنگي نيروهاي امنيتي مورد بررسي قرار داديم.
وي همچنين با اشاره به موضوع تحولات به وجود آمده بعد از اعلام نامزدي اش براي نخست وزيري گفت: من از اين نامزدي احساس بحران نمي كنم زيرا بنا به راي فهرست ائتلاف يكپارچه شيعه و براي يك دولت دموكرات انتخاب شدم.
منابع عراقي همچنين از برگزاري نشستي بين جعفري، طالباني و زلماي خليل زاد خبر دادند كه قرار بود در منزل مسعود بارزاني، رييس منطقه كردستان عراق در بغداد برگزار شود.
اعدام ۴ تروريست
به دست گروه مقتدا صدر
وزارت كشور عراق اعلام كرد: ارتش المهدي وابسته به گروه مقتدا صدر چهار نفر را در ارتباط با انفجارهاي بعدازظهر يكشنبه در شهرك صدر اعدام كردند.
نيروهاي مذكور همچنين از انتقال اين اجساد توسط پليس عراق به بيمارستان جلوگيري كردند. اين نخستين بار است كه وزارت كشور عراق اعلام مي دارد يك گروه سياسي _ نظامي بدون دخالت قوه قضاييه اين كشور راساً به محاكمه و صدور حكم اقدام مي كند.
افزايش تلفات حادثه شهرك صدر
تعداد كشته ها و مجروحان انفجار بمب در شهرك صدر بغداد در حال افزايش است. بنابر آخرين اخبار تاكنون ۶۰ نفر كشته و ۲۹۱ تن مجروح اين حادثه بوده اند. در همين حال، رئيس شوراي اجتماعي دفتر شهيد صدر گفت، به دليل وخيم بودن حال مجروحان به نظر مي رسد تعداد قربانيان اين حادثه افزايش يابد.
ديروز همچنين چندين انفجار بمب در مناطق بعقوبه، محموديه و ضلوعيه در اطراف بغداد منجر به قتل ۲۰ نفر و زخمي شدن دهها تن گرديد.
در حاشيه بغداد نيز ۱۴ جسد ناشناس كشف شد. در كركوك نيز انفجار بمب باعث كشته شدن دو افسر پليس و زخمي شدن چهار تن ديگر گرديد. ارتش آمريكا هم اعلام كرد يك سرباز اين كشور در استان الانبار به قتل رسيد.

شنود مكالمات تلفني دادستان كل انگليس
در يك افشاگري جديد امنيتي معلوم شد پليس انگليس مكالمه تلفني دادستان كل با رئيس پليس اين كشور را ضبط كرده است.
سر ايان بلر رئيس پليس متروپليتن شخصا مسئوليت ضبط مكالمه تلفني خصوصي با لرد گلداسميت را كه در شهريور ماه صورت گرفت برعهده گرفته است.
در مكالمه تلفني دادستان كل انگليس با رئيس پليس دو طرف درباره قانوني و يا غيرقانوني بودن عرضه مكالمه هاي تلفني به عنوان مدرك حقوقي در دادگاههاي مرتبط با متهمان به اقدامي تروريستي صحبت مي كردند.
گلداسميت از بابت ضبط گفت و گوي تلفني خود ابراز تاسفي عميق و تأكيد كرده است به وي اطلاع داده نشده بود اين مكالمه خصوصي ضبط مي شود.
در پي افشاي اين موضوع ريچارد بارنس عضوي از حزب مخالف محافظه كار در تشكيلات اداره پليس متروپليتن خواستار توضيحي جدي در اين رابطه شده است.
وي دوشنبه در گفت و گو با شبكه چهارم راديو بي بي سي خواستار دخالت وزارت كشور انگليس در اين رابطه شد.

درخواست نخست وزير فرانسه از مخالفان قانون كار
008472.jpg
ايسنا: نخست وزير فرانسه ضمن وعده در خصوص پايبندي اش به قوانين جديد اشتغال زايي كه موجي از نارضايتي ها را به همراه داشت از مخالفان خواست تا تغييرات ايجاد شده در بازار كار را كه از نرخ دورقمي  بيكاري رنج مي برد، پذيرا شوند.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، به موجب قوانين جديد استخدامي در فرانسه ، شركت هاي اين كشور قادر هستند كارمندان زير ۲۶ سال با سابقه دو سال فعاليت را راحت تر از گذشته اخراج كنند.
دولت فرانسه هم چنين اميدوار است تا با چنين تصميمي  كارفرمايان شركت ها به استخدام نيروهاي كار جوان تر علاقمندي بيشتري نشان دهند، با اين اطمينان كه در صورت عدم نياز بتوانند نيروي مذكور را اخراج كنند. منتقدان بر اين باورند كه با چنين قوانيني از امنيت شغلي به مراتب كمتري نسبت به همتايان باسابقه تر خود برخوردار خواهند شد، مضاف بر اينكه ضمانت هاي شغلي فراوان فرانسه مورد مخاطره قرار خواهد گرفت.
در همين حال، دومينيك دو ويلپن، نخست وزير فرانسه، گفت: قوانين جديد اجرا خواهند شد، اما اميدوارم يكسري ضمانت هايي كه اين قوانين اعطا خواهد كرد با ديگر ضمانت هاي موجود تكميل شوند. ضمانت هايي كه بايد درباره آنها با شركاي خود در گروه هاي كار به مذاكره بنشينيم.

منشور حماس براي دولت آينده فلسطين اعلام شد
008481.jpg
گروه سياسي خارجي : حماس برنامه ي دولت آينده خود را تا اواخر هفته جاري به پارلمان ارايه مي دهد.
به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه  الاتحاد - چاپ امارات متحده عربي- فرحات اسعد، سخنگوي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس تاكيد كرد كه برنامه  اين جنبش براي بررسي بيشتر، به احزاب پارلماني در پارلمان فلسطين ارايه مي شود.
روزنامه الاتحاد ديروز برنامه هاي اصلي حماس براي دولت آينده فلسطين را منتشر كرد. اين برنامه ها در يازده محور ارائه شده اند كه عبارتند از:
۱- نابودي كامل اشغالگري ها و ايجاد كشور مستقل فلسطين به پايتختي قدس شريف؛ ۲- پايبندي به حق بازگشت آوارگان فلسطيني به منازلشان به عنوان يك حق فردي و عمومي كه غير قابل چشم پوشي است؛ ۳- تلاش براي آزادسازي اسرا و مبارزه با اقدامات اشغالگران در سرزمين هاي فلسطيني از جمله يهود سازي بيت المقدس، مصادره الاغوار، توسعه ي شهرك هاي يهودي نشين، قطعه قطعه ساختن كرانه  باختري و ساخت ديوار حايل؛ ۴- مقاومت با تمامي اشكال آن به عنوان حق مشروع مردم فلسطين تا پايان اشغالگري هاي اسراييل و بازگرداندن حقوق ملي و قانوني فلسطينيان؛ ۵- در صورتي كه اسراييل حقوق ملي مردم فلسطين را به رسميت بشناسد و تضمين هاي درستي در خصوص عقب نشيني كامل از اراضي اشغال شده در سال ۱۹۶۷ از جمله بيت المقدس بدهد، حماس نيز ممكن است در خصوص مذاكرات با اسراييل تجديدنظر كند؛۶- اجراي اصلاحات كامل در اوضاع داخلي فلسطين، ساخت موسسات بر اساس اصول دموكراتيك، عدالت و برابري بين مردم، تعدد سياسي و اعمال حاكميت قانون، جدايي بين دولت و اختيارات دستگاه هاي قضايي و اعطاي فرصت بيشتر براي صيانت آنها، تضمين آزادي هاي خصوصي و عمومي؛ ۷- ساخت موسسات ملي بر اساس اصول ملي و شغلي به دور از گرايش هاي فردي و حزبي؛ ۸- برخورد واقع بينانه دولت با توافقنامه هاي سابق دولت فلسطين با دولت اشغالگر و حق دولت جديد در تجديدنظر در اين خصوص، احترام به قوانين بين المللي و حمايت از حقوق و منافع مردم فلسطين؛ ۹- حفظ استقلال تصميم گيري هاي ملي فلسطين و حمايت از آنها؛ ۱۰- تاكيد بر ريشه عربي و اسلامي فلسطين و فعال ساختن حمايت هاي عادلانه كشورهاي عربي و اسلامي از مردم فلسطين در تمامي زمينه ها؛ ۱۱- ايجاد روابط خوب، مثبت و متوازن و بر اساس اصول احترام متقابل با كشورهاي عربي، اسلامي و تمامي كشورهاي جهان.
حماس، پيشنهاد فتح را نپذيرفت
حماس  پيشنهاد جنبش  فتح  در مورد تشكيل  دولت آتي  فلسطين  توسط عضوي  از جنبش  فتح  يا فردي  مستقل  را رد كرد. به گزارش ايرنا از دمشق موسي  ابومرزوق  نايب  رييس  دفتر سياسي  حماس  كه  در قالب  هيات  ارشدي  از اين  جنبش  به  رياض  سفر كرده  است ، يكشنبه  شب  در گفتگوي  تلفني  خبرنگار ايرنا در دمشق ، گفت : ملت  فلسطين  در ۱۰ سال  گذشته ، دولت هاي  متعددي  از فتح  را آزموده  و اينك  با اراده   خود و در انتخاباتي  آزاد تصميم  گرفته دولت را به  تشكيلات  ديگري  بسپارد.
ابومرزوق  افزود: «فكر نمي كنم  جنبش  فتح  بخواهد در مرحله ي  آتي  رياست دولت  فلسطين  را برعهده  بگيرد، زيرا از راي  مردم  برخوردار نيست .»
در همين حال، عزام  الاحمد رييس  فراكسيون  فتح  در مجلس  قانون گذاري  فلسطين ، اعلام  كرد: فتح  برنامه ي  حماس  براي  تشكيل  دولت  آتي  را رد كرده  است ، زيرا اين  برنامه ، مطالبات  نامه  محمود عباس  رييس  حكومت  خودگردان  فلسطين  كه  در آن  اسماعيل هنيه  را مامور تشكيل  دولت  آتي  فلسطين  ساخته ، برآورده  نمي سازد.
كارتر: اسرائيل مانع تحقق صلح در خاورميانه است
كارتر، اسراييل را مانع تحقق صلح در خاورميانه دانست. رئيس جمهور اسبق آمريكا در مقاله اي كه روزنامه ي فيگارو فرانسه آن را منتشر كرده، تاكيد كرد كه اسراييل سياستي مخالف با سياست جامعه ي بين المللي اتخاذ كرده و اين سياست ها مخالف با اجراي قطعنامه ي بين المللي ۲۴۲ شوراي امنيت است كه خواهان عقب نشيني كامل اسراييل از اراضي اشغالي شده است.
وي همچنين تاكيد كرد: اشغالگري هاي اسراييل در اراضي فلسطيني مهمترين مشكل و مانع در روند صلح است و شهرك سازي هاي اسراييل در سرزمين هاي اشغال شده فلسطين همچنان ادامه دارد، بدون اين كه به راه حل مناسب براي حل و فصل جنگ در منطقه برسد.

ديدار رايس با مورالس
ايسنا: رئيس  جمهور جديد بوليوي در ديدار با وزير امور خارجه آمريكا به بحث و بررسي مبارزات كشورش بر ضد قاچاق مواد مخدر پرداخت و در پايان نشست خود گيتاري را كه با برگ هاي گياه كوكا تزئين شده بود، به وي اهدا كرد. به گزارش خبرگزاري رويترز، اوومورالس، رئيس جمهور بوليوي، رهبر چپ گراي سومين كشور توليدكننده كوكائين در جهان كه به عنوان رئيس  جنبش كوكاكاران كشورش قدم به عرصه سياست گذاشته، در نخستين ديدار خود از زمان آغاز به كار در ژانويه گذشته صميمانه به كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه آمريكا در مراسم تحليف رييس جمهور شيلي خوشامد گفت.
مورالس در جريان مبارزات انتخاباتي اش خود را كابوس واشنگتن خوانده بود.

روسيه: بحث تحريم سوريه بي اساس است
ايسنا: به گفته وزير امور خارجه روسيه، مسكو تحريم  عليه سوريه را اظهار نظري بي اساس مي داند. به گزارش پايگاه اينترنتي ايلاف، سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه در گفت وگو با نووستي گفت كه سوريه با كميته بين المللي تحقيق ترور رفيق حريري، نخست وزير فقيد لبنان همكاري مي كند و مسكو نيز اين كشور را به ادامه اين همكاري ها تشويق مي كند. وي افزود: ما اساسا لزومي  براي تحريم عليه سوريه نمي بينيم.لاوروف با اشاره به ديدارش با مقامات آمريكايي در واشنگتن و اظهارات آنها مبني بر ورود تروريست ها از خاك سوريه به عراق گفت: آمريكايي ها اعلام كرده اند مدارك جديدي در اختيار دارند كه نشان مي دهد سوريه به گروه هاي مسلح اجازه ورود به عراق را مي دهد. اما من به آنها گفته ام كه رهبران سوريه را به توجه بيشتر به اين مساله تشويق مي كنم و از آنها مي خواهم كه به افرادي كه خواهان انجام اقدامات نادرست و نامشروع در عراق هستند، اجازه ورود ندهند.

سفر معاون وزير امورخارجه آمريكا به باكو
باكو _ ايرنا: دانيل  فريد معاون  وزير خارجه  آمريكا در امور اروپا و آسيا، ديروز در چارچوب  سفر به  منطقه  قفقاز، وارد باكو شد.
فريد در سفر دو روزه  به  جمهوري  آذربايجان  با رئيس  جمهوري ، وزير امورخارجه  و ديگر مقامهاي  رسمي اين  كشور ديدار خواهد كرد.
به  گزارش  منابع  خبري  باكو، وضعيت  مذاكرات  براي  حل  مسالمت آميز مناقشه  قره باغ ، موضوع  ديدار روساي  جمهوري  آذربايجان  و ارمنستان  در اين  زمينه  در پاريس ، روابط دو جانبه  آمريكا و جمهوري  آذربايجان  و مسايل  بين المللي  و منطقه اي  از جمله  موضوع هاي  مورد بررسي  فريد با مقامهاي  باكو خواهد بود.
دانيل  فريد را در اين  سفر استيون  مان  رئيس  آمريكايي  گروه  ميانجي  مينسك  سازمان  امنيت  و همكاري  اروپا در حل  مناقشه  قره باغ  همراهي  مي كند.
معاون  وزير امور خارجه  آمريكا امروز باكو را به  مقصد گرجستان  ترك  مي كند و همچنين  در قالب  سفر به  منطقه  از ارمنستان  نيز ديدار خواهد كرد.

اجلاس كاري كشورهاي ساحلي خزر امروز در مسكو
ايرنا: اجلاس  كاري  نمايندگان  پنج  كشور ساحلي  درياي  خزر امروز در مسكو آغاز خواهد شد. معاونان  وزيران  امور خارجه  كشورهاي  روسيه ، ايران ، تركمنستان، آذربايجان  و قزاقستان  در اين  اجلاس  دو روزه ، همكاريهاي  كشورهاي  ساحلي  و نيز رژيم  حقوقي  درياي  خزر را مورد بررسي  قرار مي دهند.
سرگئي  لاوروف  وزير امور خارجه  روسيه  سخنران  افتتاحيه  اجلاس  نمايندگان  كشورهاي  ساحلي  خزر خواهد بود.
عدم  تعيين  رژيم  حقوقي  درياي  خزر مانع  اساسي  همكاريهاي  پنج  كشور ساحلي  اين  درياست .

علت مرگ ميلوسوويچ ايست قلبي اعلام شد
008475.jpg
ايرنا: يك  منبع  نزديك  به  دادگاه  بين المللي  جنايات  جنگي  وابسته  به  سازمان  ملل به  خبرگزاري  فرانسه  گفت : مرگ  اسلوبودان  ميلوسوويچ  رئيس جمهوري  يوگسلاوي  سابق  ناشي  از ايست  قلبي  بوده  است .
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از لاهه ، اظهار نظر اين  منبع  پس  از آن صورت گرفت  كه  جنازه  وي مورد كالبد شكافي  قرار گرفت .اين  كالبد شكافي  در بحبوحه  سوء ظن  موجود درمورد مسموم  شدن  ميلوسوويچ يا خودكشي  وي  پس  از پيدا شدن  جنازه اش  در سلولش  در روز يكشنبه  انجام  شد.همراهان  ميلوسوويچ  - و خود اين  رئيس  جمهوري  سابق  در نامه اي  كه  پس از مرگ  وي  فاش  شد - ادعا كرده  بودند كه  وي  مسموم  شده  است  درحالي كه  كارلا دل  پونته  دادستان  كل  دادگاه  جنايات  جنگي  سازمان  ملل ، احتمال  خودكشي  وي  را مردود ندانست .

عذرخواهي پ.ك.ك از بمب گذاري در شهر وان
آنكارا _ واحد مركزي خبر: حزب كارگران كرد تركيه موسوم به پ.ك.ك از عمليات انتحاري يكي از اعضايش در شهر وان عذرخواهي كرد.
اين حزب در بيانيه اي اعلام كرد: دوريم سلتوك عامل اين عمليات انتحاري در تشخيص هدف و منفجركردن بمب متصل به خود، مرتكب اشتباه شد.
در اين بيانيه آمده است: پ.ك.ك در روند اين عمليات باوجود اين كه عامل آن از اعضاي حزب كارگران كرد تركيه بوده است هيچ نقشي نداشته و اين اقدام به صورت فردي و بدون سازماندهي صورت گرفته است.
در عمليات انتحاري پنجشنبه گذشته در استان وان تركيه، سه تن كشته و هفده نفر زخمي شدند.

خارجي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |