سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۵ - Mar 14, 2006
اولين جام فوتسال باشگاه هاي آسيا
شن سا برايند فوتسال ايران در قاره بود
008442.jpg
عكس : مجتبي جانبخش
گروه ورزشي: مقام قهرماني فوتسال باشگاه هاي آسيا نيز به ايران رسيد. با موقعيتي كه فوتسال ما در قاره آسيا و جهان دارد، اين قهرماني دور از انتظار نبود اما اينكه تيمي چون شن سا از ساوه قهرمان مي شود، جاي تشويق و تأييد دارد. قهرماني شن سا در آسيا نشانگر توسعه ناخودآگاه اين رشته در بين اقشار مختلف جامعه و به نوعي تهران و شهرستان هاست. شايد اگر تيم خودروسازان نيز به جاي شن سا به اين مسابقات مي رفت هم قهرمان مي شد. تيم شن سا با «تيم ورك» بسيار قوي و بدون غرور توانست اولين قهرمان فوتسال باشگاه هاي آسيا شود. اين افتخار به كارنامه فوتسال ما اضافه مي گردد تا اين رشته را جدي تر در سطح باشگاه هاي خود دنبال كنيم. در اين رشته حتي در تيم هاي كارگري نيز ما بهترين ها را داريم.
در اولين دوره مسابقات فوتسال باشگاه هاي آسيا جمعاً ۱۰ بازي انجام شد و ۷۰ بار توپ از دروازه ها گذشت. ۳۸ گل در مرحله مقدماتي و ۳۲ گل در مراحل بعدي به ثمر رسيد. تيم شن سا هر چهار حريف خود را با شكست روبه رو ساخت. تيم شن سا ۳۰ گل زد و شش گل خورد تا به مقام قهرماني برسد. تيم اردوس ازبكستان كه به مقام دوم رسيد، با يك شكست مقابل شن سا و يك تساوي و دو شكست نسبت به ديگر حريفان شن سا از موقعيت بهتري برخوردار بود.
«اردوس» ۱۳ گل زده داشت و ۱۱ گل خورده كه با تيم شن سا قابل مقايسه نبود. نماينده تايلند كه به مقام سوم رسيد با يك برد، دو تساوي و يك شكست و ۱۴ گل زده به اين مقام رسيد و ۱۶ گل خورده نيز داشت. تيم هاي شاركس ژاپن، ازكو بانك قرقيزستان، نماينده مالزي ديگر تيم هاي اين دوره بودند.
اگرچه سطح مسابقات در خور نام باشگاه هاي آسيا نبود، اما اين حركت مي تواند براي دوره هاي آينده انگيزه هاي بيشتري به وجود آورد.فوتسال ما در اين زمينه بايد با حفظ مقام قهرماني در سال هاي آينده كه حتما ًدر خارج از خانه خواهد بود، اعتبار خود را تحكيم بخشد.

سرپرست استقلال:
قول مي دهم قهرمان مطلق ليگ برتر شويم
ايلنا: درست است كه سرپرست استقلال هستم، اما نمي توانم پس از هر بازي دست هر ۳۰ بازيكن استقلال را بگيرم و به خانه  هايشان برسانم.
«علي نظري جويباري» ، سرپرست تيم فوتبال استقلال تهران، ضمن بيان اين مطلب افزود: بعد از بازي سرپرست تيم ها ديگر كاره اي نيستند، اگر دعواي پرسپوليس و استقلال به جاي هتل المپيك در ميدان نور اتفاق مي افتاد من بايد پاسخگو بودم!
نظري جويباري ادامه داد: پس از پايان بازي با پرسپوليس، ما در هتل المپيك مستقر شديم در اين بين ليدرها و هواداران استقلال ازنتيجه به دست آمده ناراحت بودند، اما برخلاف ما پرسپوليسي ها شاد شاد بودند. ما توقع نداشتيم بعد از اين بازي سخت كه اتفاقاً پس از بازي هم يكسري مسايل در رختكن به وجود آمده بود بازيكنان پرسپوليس به هتل المپيك بيايند. سرپرست استقلال خاطرنشان كرد: اميدوار هستم كه از اين به بعد شاهد چنين اتفاقاتي نباشيم. استقلال تيم بزرگي است و در بازي با پرسپوليس هم همه بچه ها و كادر فني زحمت بسياري كشيدند.
وي در پايان تصريح كرد: به هواداران استقلال قول مي دهيم كه قهرماني را به دست مي آوريم. مطمئن باشند كه در همين هفته صدرنشين مطلق ليگ برتر خواهيم شد.

فوتبال موفقترين فدراسيون ورزشي ايران
008451.jpg
مهر: رئيس فدراسيون فوتبال كسب عنوان موفق ترين فدراسيون و برترين رئيس فدراسيون ورزشي را حاصل تلاشها و زحمات مجموعه اعضاي فدراسيون فوتبال عنوان كرد.
محمد دادكان رئيس فدراسيون فوتبال ضمن تشكر از زحماتي كه مسئولان فدراسيون فوتبال ظرف سه سال گذشته متحمل شدند گفت: اين پرسنل فدراسيون فوتبال بوده اند كه با تلاش شبانه روزي زمينه چنين موفقيتي را فراهم كردند و بنده تنها جزء كوچكي از اين مجموعه هستم و كمترين سهم را در اين موفقيت داشتم.
دادكان افزود: خوشحالم كه امروز زحمات شبانه روزي همكارانم در مجموعه فدراسيون فوتبال به بار نشسته و با اجراي موفق يك برنامه چهارساله علاوه بر توفيقات داخلي، تيم ملي نيز با سربلندي به جام جهاني صعود كرده است و تمام مردم ايران در سراسر دنيا به تيم ملي كشورشان افتخار مي كنند.رئيس فدراسيون فوتبال تصريح كرد: فدراسيون امروز در بخش مالي به خودكفايي رسيده و هيچگونه نيازي به كمك هاي دولتي ندارد و اين ويژگي است كه فدراسيون فوتبال را از ساير فدراسيونها متمايز كرده است.

مربيان خارجي واليبال از راه مي رسند
استيلو پنج شنبه در تهران
گروه ورزشي _ علي شاكري: تهران در چند روز آينده ميزبان تني چند از مربيان مطرح واليبال جهان خواهد بود. مربياني كه همگي به اميد به بارنشستن نتايج مذاكراتشان براي به تن كردن لباس مربيگري تيم ملي واليبال ايران مي آيند. از ماه هاي گذشته كه ارتباط فدراسيون واليبال ايران با فدراسيون بين المللي واليبال FIVB برقرار شد، مربيان بزرگي براي آمدن به ايران و هدايت تيم ملي در مسابقات قهرماني جهان ۲۰۰۶ ژاپن اعلام آمادگي كردند.«استيلو»ي كانادايي نخستين مربي از گروه مربياني است كه زودتر از ساير همتاهاي خود عصر پنجشنبه وارد تهران مي شود. سرمربي كنوني تيم ملي كانادا و سرمربي سابق تيم ملي استراليا بدون آنكه تحت تاثير سمپاشي هاي «پارك كي ون» سرمربي كره اي اخراجي تيم ملي قرار گيرد، با هزينه شخصي و به درخواست خودش به ايران مي آيد.جدا از اين مربي، مربياني از بلغارستان، صربستان و روسيه و برزيل هم به تدريج وارد تهران خواهند شد. هدف اصلي واليبال ايران در اين مقطع به خدمت گرفتن مربيان خارجي براي تيم هاي ملي در رده هاي مختلف سني است ولي اولويت اول با تيم ملي بزرگسالان خواهد بود كه دو رويداد مهم بازي هاي آسيايي دوحه ۲۰۰۶ و پانزدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان را پيش رو دارد.

صدور احكام فدراسيون وزنه برداري
مهر- مهندس علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني احكام نايب رئيس، دبير،
خزانه دار و كارشناس خبره فدراسيون وزنه برداري را ابلاغ كرد.براساس اعلام روابط عمومي فدراسيون وزنه برداري با توجه به رأي مجمع فدراسيون وزنه برداري به اعضاي هيات اجرايي اين فدراسيون مهندس علي آبادي طي احكامي جداگانه داراب رياحي را به عنوان نايب رئيس، عبدالله فلاحتي نژاد را به عنوان دبير، تقي روحاني را به عنوان كارشناس خبره و حميرا مقسمي را به عنوان خزانه دار منصوب كرد.

تأييد برنامه هاي فدراسيون دووميداني
ايسنا- مجمع عمومي و ساليانه فدراسيون دووميداني برگزار شد و طي آن برنامه هاي اين فدراسيون در سال ۸۵ مورد تصويب اعضا قرار گرفت.اين مجمع در بخش نخست خود پيرامون آيين نامه  ليگ در سال آتي و آيين نامه  كميته  انضباطي فدراسيون بحث و تبادل نظر كرد.در اين بخش ضمن تأييد آيين نامه  ليگ و رفع ابهامات موجود، مراحل سه گانه ليگ دووميداني به ترتيب به شهرهاي شيراز، ساري و تهران اعطا شد.اما، مهم ترين مساله اي كه مجمع را تحت شعاع قرار داده بود، شايعه  استعفاي حسين جلالي رئيس فدراسيون دووميداني بود.
در حالي كه برخي افراد از چند روز پيش شايعه هايي مبني بر استعفاي جلالي را در ميان خانواده  دووميداني پخش كرده بودند؛ ولي، عليرغم اين، شاهد ادامه  كار جلالي و حمايت همه  هيات ها و مسئولان سازمان تربيت بدني و كميته  ملي المپيك از كادر فدراسيون دووميداني بوديم.رئيس فدراسيون دووميداني در اين رابطه گفت: متاسفانه طي روزهاي اخير برخي افراد با جوسازي قصد داشتند مجمع را تحت تاثير قرار دهند؛ اما، خوشبختانه اين موضوع با حمايت قاطع هيات ها خنثي شد.

بازهم محسن فرح وشي آمد
008439.jpg
گروه ورزشي _ براي چندمين بار محسن فرح وشي مورد توجه محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي قرار گرفت و از سوي وي به سمت مسئول كميته فني كشتي آزاد برگزيده شد. ظاهراً فرح وشي آخرين برگ برنده طالقاني است كه در شرايط حساس و آن هم زماني كه همه دست رد به سينه مسئول اول كشتي مي زنند، مطرح و به كار گمارده مي شود. در اين كه محسن فرح وشي مربي باسوادي در كشتي ايران است هيچ شكي وجود ندارد، اما سئوال اينجاست كه چرا آقايان در دفعات گذشته كه سكان هدايت تيم ملي را به او سپردند، اجازه ندادند كه وي به درستي برنامه ها و اهدافش را در تيم ملي پياده كند؟ جهت اطمينان خاطر دوستداران كشتي اعلام مي كنيم كه هيچ تغييري هم در برنامه ها و سياست گذاري هاي فدراسيون كشتي بوجود نيامده است كه تشكيل كميته ۶ نفره كشتي آزاد بتواند موفقيت كشتي را تضمين كند. امير توكليان،  عباس جديدي، محسن كاوه، مرتضي لطيفي و قدير نخودچي ديگر اعضاي كميته فني كشتي آزاد هستند .

فوتبال جام حذفي ايران
پاس در ضربات پنالتي مغلوب سپاهان شد
گروه ورزشي: تيم فوتبال فولاد مباركه سپاهان اصفهان با برتري مقابل پاس تهران باعث حذف صدرنشين ليگ برتر ايران از ادامه رقابت هاي جام حذفي شد. در اين بازي كه در ورزشگاه دستگردي تهران انجام شد دو تيم در وقت قانوني و اضافي به تساوي بدون گل رسيدند تا سرنوشت بازي به ضربات پنالتي سپرده شود. در پنالتي ها سپاهان توانست با شكست ۴ بر ۳ خود را به يك مرحله بالاتر برساند.
سپاهان در اين مرحله با تراكتورسازي تبريز روبرو خواهد شد. جالب آنكه در هفته بيست و هفتم ليگ برتر، پاس در همين ورزشگاه در چارچوب بازيهاي دور برگشت با سپاهان ديدار خواهد كرد.

ليگ بسكتبال باشگاههاي غرب آسيا
پيروزي كمرنگ صباباتري مقابل الجيش سوريه
گروه ورزشي: تيم بسكتبال صباباتري در دور دوم ليگ بسكتبال باشگاههاي غرب آسيا با يك امتياز اختلاف با نتيجه ۹۱ بر ۹۰ از سد حريف سوري خود گذشت. اين برد كمرنگ و آن هم در مقابل تماشاگران خودي در سالن آزادي حاشيه امنيت مناسبي براي بازي برگشت در دمشق نخواهد بود.
بازي دو تيم در وقت قانوني ۸۰ بر ۸۰ مساوي شده و صبا در وقت اضافي با درخشش آيدين نيكخواه بهرامي و آندره پيتس با برتري ۹۱ بر ۹۰ ميدان را ترك كرد. الجيش برخلاف بازيهاي دور مقدماتي در تهران در اين بازي كاملاً صباباتري را آزار داد و حتي در اوايل كوارتر چهارم با ده امتياز اختلاف پيش افتاد. امروز در همين چارچوب صنام ايران، با الجلاي سوريه ديدار مي كند. ساعت اين بازي ۳۰/۱۸ و محل برگزاري اين ديدار سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي است.

خبرهاي فوتبال جهان
بالاك در چلسي
008448.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري:خوزه مورينيو سرمربي چلسي گفت: تمايل بسياري دارم تا بالاك به چلسي ملحق شود.ما خواهان جذب او هستيم .
وي در گفت وگو با روزنامه بيلد گفت: بالاك براي تصميم گيري نياز به زمان دارد و من به تصميم او احترام مي گذارم و همه چيز به او بستگي دارد.قرارداد بالاك با بايرن مونيخ در پايان اين فصل به پايان مي رسد و نماينده او اعلام كرده بالاك خواهان پيوستن به چلسي است.مورينيو كه تعطيلات آخر هفته را در آلمان سپري كرده و بازي ولفسبورگ و بايرن مونيخ را از نزديك مشاهده كرده بود گفت: به نظر من او يكي از بهترين بازيكنان دنيا، بسيار باهوش، گلزن و از لحاظ تاكتيكي شعور بالايي دارد.تنها كسي كه در دنيا مانند او بازي مي كند فرانك لمپارد است. اين دو مي توانند يك زوج رويايي را در چلسي تشكيل دهند.
بكام در آرسنال
008445.jpg
آرسن ونگر سرمربي تيم آرسنال آمادگي اين باشگاه را براي خريد ديويد بكام اعلام كرد.رئال مادريد كه در اين فصل اميد به قهرماني در لاليگا را از دست داده است و در ليگ قهرمانان اروپا نيز حذف شده است به دنبال تحولاتي است. آنها در شرايط بحراني به سر مي برند و بعيد به نظر مي رسد كه در پايان اين فصل بتوانند ستارگاني نظير رونالدو ، زيدان، بكام و... را متقاعد به ماندن در اين تيم بكنند.آرسن ونگر در اين باره مي گويد: اگر از من پرسيده شود كه بكام را چگونه ارزيابي كنم مي گويم استاد ضربه هاي ايستگاهي است و يك بازيگردان ماهر ، فكر مي كنم او شايستگي حضور در آرسنال و بازي در اين تيم را دارد.من شخصا نمي توانم براي پيوستن او به آرسنال تصميم گيري كنم و نظر بكام را هم نمي دانم و تنها او مي تواند پاسخگوي سئوالات باشد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |